Avopuolisoni saanee 3-6kk:n komennuksen ulkomaille (EU-alueelle) niin että hänen työpiste EU-maassa mutta palkka maksettaneen Suomesta Suomen tilile.
Jos/kun irtisanoudun Suomessa olevasta työstäni ja lähden mukaan, saanko sen 3kk(vai minkä ajan?) peruspäivärahaa jos ilmoittaudun työttömäksi työnhakijaksi?
Tuleeko työttömäksi ilmoittautuminen tehdä jo Suomessa vai vasta kohdemaassa?
avopuoliso Espanjaan töihin, minä mukaan työttömäksi?
4
205
Vastaukset
- maasta muuttaja
Ethän sä voi ilmoittautua työnhakijaksi Suomessa, ja sitten muuttaa Espanjaan. Jos olet Suomessa työnhakija, ja jos haluat siis työttömyystuet, sun täytyy käydä jatkuvasti työhaastatteluissa, ja ilmoittautua säännöllisesti työkkäriin. Espanjan sosiaaliturvat onkin sitten ihan oma lukunsa. Pääpiirteissään se menee kyllä useimmissa EU maissa niin, että jos haluat sen maan työttömyystukia, niin sinun pitäisi myös kuulua sen maan sosiaaliturvaan.
- KotiinJää
3-6kk? se aika sun kannattaa itse olla Suomessa (jos kerran on duunia täällä). Espanjassa on surkea työtilanne - ellet ole spesialisti / puhu hyvin espanjaa.
- Kokeile vaan
Kuule hyvä ihminen, kuinka edes harkitset irtisanoutumista näinä aikoina! Ei ole tarkoitus tuomita sua, mutta älä nyt työstä luovu. Voisitko ajatella vuorottelu- tai virkavapaata? Sitäpaitsi, paruspäiväraha ei ole mikään karkkipäiväkarkki, joka tulee tosta vaan. Varsinkin , jos itse irtisanoudut, niin sulle tulee kolmen kk:n karenssi, jolta ajalta et saa mitään tukia. Espanjassa byrokratia on vielä pahempaa kuin Suomessa, siellä työkkärin kanssa pelaaminen vaatii hermoa. Varoitan: älä luovu työpaikastasi!!
- olli4
Suomessa on oltava 1 kk ensin työttömänä ennen kuin voi saada 3 kk ajan toiseen EU-maahan työttömyysturvaa. Omasta irtisanoutumisesta johtuva mahdollinen 3 kk karenssi sotkee tätä. Aika huono suunnitelma sinulla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606144- 1003172
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252456- 212118
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3511772Kaikki menevät kouluu tai töihin
Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺3911737Et varmaan edes sitä uskoisi
Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll791666- 271646
Huh, huh. Aitolehti eronnut?
Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o691541Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2231384