E-pillerit ovat naisille vaarallisia

.............

90

559

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En kyllä suostuisi

käyttämään kortsua vakisuhteessa. Irtosuhteissa käytän, ettei tule tauteja.

• Mitä teet

jos nainen kieltäytyy syömästä pillereitä?

• Helppo ratkaisu
        Mitä teet kirjoitti:

Voi kyrvän vetää ulos kun alkaa tulla ja roiskia mällit ämmän naamalle, kuten elokuvissa tehdään.

• Keskeytetty yhdyntä
        Helppo ratkaisu kirjoitti:

Voi kyrvän vetää ulos kun alkaa tulla ja roiskia mällit ämmän naamalle, kuten elokuvissa tehdään.

on epäluotettava menetelmä. Siemennestettä voi tulla jo ennen varsinaista siemensyöksyä.

• Itse laukaisen
        Keskeytetty yhdyntä kirjoitti:

on epäluotettava menetelmä. Siemennestettä voi tulla jo ennen varsinaista siemensyöksyä.

mällit aina sisään, oli mikä oli

• kesämies32
        Keskeytetty yhdyntä kirjoitti:

Jos puhut touhutipasta, niin se ei ole spermaa.

• Siinä voi kuitenkin
        kesämies32 kirjoitti:

Jos puhut touhutipasta, niin se ei ole spermaa.

olla siittiöitä

• järki käteen
        Mitä teet kirjoitti:

Käytätte kondomia.

• Mutta kun ne
        järki käteen kirjoitti:

Käytätte kondomia.

ovat ikäviä

• Oletko käynyt
        Itse laukaisen kirjoitti:

mällit aina sisään, oli mikä oli

testeissä. Sulla voi olla vaikka mitä tauteja

• mites se menikään?

Jaa, eikö nainen tule raskaaksi vakisuhteessa?

• 4+6

Tiesin heti uutisen kuullessa, että e-pillerit olisivat syynä. Arvelen, että myös Eva Wahlström sai pillereistä tulpan.

• Miksi pillereiden

riskeistä ei kerrota nuorille naisille?

• Ja moni muu.

Asiasta ei vaan puhuta paljoa julkisuudessa, ettei lääketehtaiden pilleribisnes häiriinny.

• Tää pillereiden
        Ja moni muu. kirjoitti:

Asiasta ei vaan puhuta paljoa julkisuudessa, ettei lääketehtaiden pilleribisnes häiriinny.

vaaroilla pelottelu on kortsutehtaiden juoni.

• Höpö höpö
        Tää pillereiden kirjoitti:

vaaroilla pelottelu on kortsutehtaiden juoni.

Miehet eivät vain halua käyttää kumia

• .....
        Höpö höpö kirjoitti:

Miehet eivät vain halua käyttää kumia

Tää miehillä pelottellu on vain naistehtaan juonia.

• Nainen minäkin

sain 2 x laskimotukoksen jalkaani. Nykyään käytän marevania lopun ikäni. Verikokeissa todettiin "geenivirhe". Lääkäri sanoi, että kannattaa jälkipolvi testauttaa myös. Tytölleni kun alkujaankaan sopinut e.pillerit ja syy sitten köytyi samasta geenivirheestä."Virhe" aiheuttaa suuremman vaaran saada keskenmeno tai tukoksen. Mietin monta kertaa nyt jälkeenpäin, olisiko minun joskus aikoinaan saamani keskenmeno voitu välttää, oikeanlaisella ehkäisyllä.
      Mene ja tiedä. Onneksi lääkärit ovat tai ainakin heidän pitäisi olla enemmän tietoisia e-pillereiden haittavaikutuksista.
      Minusta lääkäreiden pitäisi alusta lähtien, kun nuori hakee e.pillereitä, laittaa hakija mahdollisiin kokeisiin, koska koskaan ei voi olla liian varma. Syy "virheeseen" voi hypätä, yhden/kahden,sukupolven yli tai sitten ei ole ehkäisynhakijalla mahdollisuutta kysyä vanhemmiltan onko tiedossa jotain , miksi ei voisi e-pillereitä käyttää. Lähiomaiset ovat kuollet tms.

• dsvsdcv

Mikä pointti oli? Geeni virheesi on e-pillerin vika? Rolleyes.

• Sinulle pillerit eivät

sukurasituksen vuoksi sovi. Ja sen takia kaikkien miesten pitäisi pelleillä kumin kanssa?

• Kortsu vie seksistä

kaiken nautinnon. Se on totuus.

• Toi on ennemminkin

asennekysymys.

• Vilwa

Aika monille tuo kortsuseksi tuntuu silti kelpaavan. Siitä tulee ongelma vain parisuhteessa ;)

Mutta joo, ymmärrän toki, että halutaan tuntea ja nauttia enemmän.

• kumihuppu.
        Toi on ennemminkin kirjoitti:

asennekysymys.

Tunnoton mulkku ei ole asennekysymys.

• Ryppyreikää
        Toi on ennemminkin kirjoitti:

asennekysymys.

Naiset voisi oppia ottamaan b-rappuun. Asennekysymys sekin.

• sdgsdgsdg
        Ryppyreikää kirjoitti:

Naiset voisi oppia ottamaan b-rappuun. Asennekysymys sekin.

Sama juttu miehilläkin ;)

• Kalifornian tyylin

Kunnon panomies panee paljaalla. Kumien kanssa sählääminen on teinien touhua, niin sanottiin Californicationissa.

• ...

Turha syyllistää miehiä, kun naiset käyttää e-pillereitä nimenomaan sen takia, että he eivät pidä siitä jos mies käyttää kortsua.

• ...

Ainakin omalla kohdallani e-pillereitä käyttävät naiset ovat vaatimalla vaatineet, että en käyttäisi kondomia.

• Sama havainto
        ... kirjoitti:

Ainakin omalla kohdallani e-pillereitä käyttävät naiset ovat vaatimalla vaatineet, että en käyttäisi kondomia.

Loukkaantuneet kumista ja siitä, että ehkä epäillään tautiseksi

• Selvästi olette
        Sama havainto kirjoitti:

Loukkaantuneet kumista ja siitä, että ehkä epäillään tautiseksi

olleet tyhmien naisten kanssa tekemisissä

• Siemenet kylvöön
        Selvästi olette kirjoitti:

olleet tyhmien naisten kanssa tekemisissä

Kyntömies ei vakoaan valkkaa.

• E-pillerit tappaneet
      • Kunnian mies

Oikeus voittaa joskus. Olivat kaikki varmasti yli yhden miehen käyttämiä.

• ei pillereille

Niin tai sitten miehet voivat steriloida itsensä..kuten Renne Korppila.

• mies31veehfh

mä ainakin pidän jokaista pillereitä syövää ja paljasta heti haluavaa naista potentiaalisena tautisena..jossain vaiheessa lopetin välittämisen ja en jaksanut tauteja pelätä. Onneksi en ole saanut kuin kerran klamydian. Edellinen seksikumppani pamahti paksuks keväällä..ei käyttänyt mitään ehkäsyä. ei haitannut kumpaakaan tuo raskaus. joulukuussa syntyy. mutta jatkossa käytän aina kumia ja jätän panematta,jos kortsun käyttöä vastustellaan alussa. Raskaus ei ole tauti meikäläiselle. Ei se kumi vähennä nautintoa. Korvien välissä.

• ATM:lle jämät

Onpa vanhan näköinen nainen. Tuon ikäinen mies näyttää vasta pikkupojalta kuten Cheek.

Monenkohan miehen spermat tämän naiseen reikiin on naitu muhimaan tuohon ikään mennessä?

• Miksi nää hormooneita

pelkäävät naiset ei käytä kuparikierukkaa. Se toimii ilman hormoneja

• Miksei kumikammoiset

miehet käy steriloitavana

• Hei haloo
        Miksei kumikammoiset kirjoitti:

miehet käy steriloitavana

Koska ne saattavat haluta vielä lapsiakin?

• Hei haloo kirjoitti:

Koska ne saattavat haluta vielä lapsiakin?

Jos ei kuminkäyttö eikä sterilointi kelpaa, niin sitten olet panematta. Ei ole muita vaihtoehtoja.

• .......
        stellaria81 kirjoitti:

Jos ei kuminkäyttö eikä sterilointi kelpaa, niin sitten olet panematta. Ei ole muita vaihtoehtoja.

Onpas.

• ....... kirjoitti:

Onpas.

No okei, on toki. Voit panna jotakuta muuta kuin minua, eli jotakuta e-pillereitä käyttävää naista. :D

Mutta syytä sitten tottua asiaan, että nainen saattaa sen veritulpan seurauksena kuolla tai saada vaikka pysyvän aivovamman. Lisäksi e-pillerit tietysti lihottavat ja vähentävät naisen seksihaluja.

• ------
        stellaria81 kirjoitti:

No okei, on toki. Voit panna jotakuta muuta kuin minua, eli jotakuta e-pillereitä käyttävää naista. :D

Mutta syytä sitten tottua asiaan, että nainen saattaa sen veritulpan seurauksena kuolla tai saada vaikka pysyvän aivovamman. Lisäksi e-pillerit tietysti lihottavat ja vähentävät naisen seksihaluja.

Eihän sua halua kukaan panna muutenkaan, joten tuskin tuollaista ongelmaa tulee.

• Viisas Mies
        stellaria81 kirjoitti:

Tuon vuoksi haluaisin naisen, joka ei käytä e-pillereitä. Kondomin käyttö on vähiten huono vaihtoehto.

• ätmi

Ei kannata käyttää e-pillereitä.

• Hyvä. Oletko

valmis käyttämään aina kumia?

• ätämi
        Hyvä. Oletko kirjoitti:

En sillä haluan siittää lapsia

• ätmi
        Hyvä. Oletko kirjoitti:

Olen.

• onsoiuosss

Tosiaan kuparikierukka on loistava ehkäisymuoto myös, mutta se ei sovellu, jos naisella on runsaat kuukautiset jo ennestään. Kuparikierukka lisää vuodon määrää.

Jos hormonaalista ehkäisyä haluaa, niin kannattaa käyttää hormonikierukkaa. Siinä hormonipitoisuudet ovat matalammat ja hormonit vaikuttavat sillä alueella missä pitääkin.

Moni nainen kammoaa kierukkaehkäisyä, koska sen asentaminen ja poistaminen sattuu aika lailla. Lisäksi se ei välttämättä sovi, jos miehellä on kovin pitkä penis, koska kierukka kiinnitetään metallilangalla kohdusuuhun ja ne langan päät voi pistellä ikävästi miestä.

Jos lapsia saa tulla parisuhteeseen, mutta niitä ei vaan haluta ihan vielä, niin kondomi on ihan hyvä keino. Jos kuukautiset ovat säännölliset, niin rytmimenetelmää voi käyttää ja kun raskausriski on suurimmillaan, niin silloin voi käyttää kondomia tai harjoittaa muunlaista seksiä kuin yhdyntää esim. suu- tai käsihommia.

• Mies82

Itse panen aina paljaalla ja lasken sisään. Kaikista kätevintä on laittaa aamulla nainen apteekkiin ostamaan jälkiehkäisypilleriä. Ei tule veritulppia tai muksuja :) Suosittelen!

• hähää

Entäs jos se ei ostakkaan niitä pillereitä?

• 8+16

Ja itse käyt viikon päästä hakemassa herpeslääkkeet.

• Mies82
        hähää kirjoitti:

Entäs jos se ei ostakkaan niitä pillereitä?

Sitten embryo kaavitaan myöhemmin pois

• asdasdassad
        Mies82 kirjoitti:

Sitten embryo kaavitaan myöhemmin pois

Eli makselet elareita?

• Mies82

Käyvät hoitamassa myöhemmin pullat pois uunista lekurilla ja ihan sama mulle melkein kaikki yhden yön hoitoni on varattuja, joten toiselle miehelle nailli napsahtaa kuitenkin :D

• Herra siunaa

Jumalan rangaistus lutkille.

• periaatteen nainen

Ja haureutta harjoittaville miehille.

• ....
        periaatteen nainen kirjoitti:

Ja haureutta harjoittaville miehille.

Ei miehet niitä pillereitä syö.

• No Hope

Mihet voivat päätellä tämänKIN ketjun perusteella, että miksi yhä useampi mies jää yksin.

Jos ei tuon vertaa voi ajatella muuta kuin omaa panoa.
      Minä min minä minä minä

Nainen saa vaikka kuolla synteettisiin hormoneihin, kunhan lellipentu saa pillelilleen iloa.

Jatkakaa ihmeessä samaan malliin.

• Onko Se Mahdollista

Niin mistä voisi löytää naisen, joka kykenisi rakkauteen eikä olisi vaan kiinnostunut panemisesta eri miesten kanssa?

• ........

Eiköhän ne naiset itse niitä pillereitä popsi omasta halustaan.

• Paljasta huoraan
        ........ kirjoitti:

Eiköhän ne naiset itse niitä pillereitä popsi omasta halustaan.

Niin tekevät. Päästäkseen jakelemaan jännäpanomiehille jotka ei mitään kumeja halua käyttää. Oma valinta huorat!

• Ihan vaan tiedoksi

...miehille ja joillekin naisillekin, jotka eivät tätä asiaa tiedä! E-pillereitä eivät kaikki syö ehkäisyn takia vaan terveydellisistä syistä, mm. kivuliaat ja/tai runsaat kuukautiset, joihin ei särkylääkkeet auta, endometrioosin hoitoon, munasarjojen monirakkulaoireyhtymä (PCOS) hoitoon, aknen hoitoon yms.

• any options?

Mä lopetin kesällä pillerit kun erosin pitkästä suhteesta. Yksi tuttavani, 36-vuotias nainen, kuoli nukkuessaan ja se sai miettimään.
      En ole koskaan halunnut lapsia ja kävin lekurin juttusilla puhumassa uudenlaisesta sterilisaatiosta, jossa naisen johtimiin asetetaan joku häkkyrä joka sitten arpeuttaa johtimet umpeen. Toimenpide tehdään alakautta, eikä tarvita leikkausta tai nukutusta tms. Toimenpide on varmempi kuin perinteinen sterilisaatio, eikä sitä voi purkaa tai korjata.
      Lekuri ei myöntänyt mulle operaatiota koska mulla ei ole lapsia entuudestaan. Ylitän kyllä "ikärajan" naisen steriloinnille.
      Tässä holhousyhteiskunnassa kun ihminen ei saa/osaa itse päättää oman kehonsa asioista. Kierukkaa en ole harkinnut lähipiirini huonojen kokemusten takia.
      Eli kun tapaan jonkun kivan miehen, niin kumi taitaa olla ainoa vaihtoehto...

• Joo Suomessa lääkärit

saattavat kieltäytyä steriloimasta lapsettomia, "jottei rupea myöhemmin kaduttamaan". Kyllä ihmisten pitäisi itse saada päättää haluavatko lapsia vai eivät.

• Ihan järkevää
        Joo Suomessa lääkärit kirjoitti:

saattavat kieltäytyä steriloimasta lapsettomia, "jottei rupea myöhemmin kaduttamaan". Kyllä ihmisten pitäisi itse saada päättää haluavatko lapsia vai eivät.

että nuoria fiksuja ihmisiä estetään tekemästä ratkaisua jota voisivat katua. Vapaaehtoisesti lapsettomilksi julistautuvat ovat yleensä fiksuja korkeastikoulutettuja ihmisiä. Juuri heidän pitäisi lisääntyä, jotta kansamme tulevaisuus olisi turvattu. Nyt eniten lisääntyy lähiöiden roskaväki ja mamut kyllä lisääntyvät vaudikkaasti.

• Joo Suomessa lääkärit kirjoitti:

Tässä oon ihan samaa mieltä kanssasi. Kyllä kaikkien pitäisi saada päättää itse siitä, että haluaako lapsia vai ei. Muutenkin väestönkasvu on Suomessa ja maailmalla niin suurta, että se olisi vaan kaikin puolin parempi asia, kun sitä syntyvyyttä saataisiin rajoitettua mahdollisimman paljon.

• Ihan järkevää kirjoitti:

että nuoria fiksuja ihmisiä estetään tekemästä ratkaisua jota voisivat katua. Vapaaehtoisesti lapsettomilksi julistautuvat ovat yleensä fiksuja korkeastikoulutettuja ihmisiä. Juuri heidän pitäisi lisääntyä, jotta kansamme tulevaisuus olisi turvattu. Nyt eniten lisääntyy lähiöiden roskaväki ja mamut kyllä lisääntyvät vaudikkaasti.

Ei se lasten hankkiminen ole yhtään kenenkään velvollisuus, eikä se ole välttämätöntä kenellekkään, oli sitten "lähiöiden roskaväkeä" tai korkeasti koulutettuja ihmisiä. Parhaiten sen kansan tulevaisuuden pystyy turvaamaan sillä, kun sitä väestönkasvua saataisiin rajoitettua niin paljon, että Suomen väkiluku laskisi huomattavasti nykyisestä tässä vuosien aikana.

Turha väestönkasvu ja hirveä lasten hankkiminen ei johda mihinkään muuhun kun nuorisotyöttömyyteen ja siihen, että niitä työpaikkoja ei vaan yksinkertaisesti riitä kaikille, koska työhön tulijoita on huomattavasti enemmän kun vapaita työpaikkoja.

Työvoimapulaa voidaan kyllä paikata aina hyvin maahanmuutolla.

• Suomen väestökasvu
        DarkFear kirjoitti:

Tässä oon ihan samaa mieltä kanssasi. Kyllä kaikkien pitäisi saada päättää itse siitä, että haluaako lapsia vai ei. Muutenkin väestönkasvu on Suomessa ja maailmalla niin suurta, että se olisi vaan kaikin puolin parempi asia, kun sitä syntyvyyttä saataisiin rajoitettua mahdollisimman paljon.

ei todellakaan ole riittävä. Kuka hoitaa sinua kun olet vanha ja kuka maksaa hoitokulut veroina?

• Suomen väestökasvu kirjoitti:

ei todellakaan ole riittävä. Kuka hoitaa sinua kun olet vanha ja kuka maksaa hoitokulut veroina?

Kyllä se Suomen väestönkasvu on aivan tarpeeksi riittävä, sillä varsinkin 1990-luvun lopulla ja koko 2000-luvun ajan se syntyvyys on ollut selvästi suurempaa kun aikaisemmin, eikä se syntyvyys ole kääntynyt laskuun vielä missään vaiheessa.

Joten näin ollen Suomessa riittää työntekijöitä seuraavan parin-kolmenkymmenen vuoden ajan ja varmasti vielä pidempäänkin. Työvoimapulaa voidaan kyllä paikata aina maahanmuutolla, joten näin ollen se työvoimapula on paljon parempi asia kun korkea työttömyys ja varsinkin nuorisotyöttömyys.

• voi herran jestas

Ei ollut edes uutinen yhtä hyvä idea kun se kapseli mikä on tappanut jo alun kolmatta kymmentä. Ei kait nyt kukaan kuvittele, että voi nussia ilman kumia ilmaiseksi ja, että siitä ei tarvitse maksaa myöhemmin lapsettomuuden tai kuoleman muodossa? Lapsettomuushoidot ovat suomessa räjähtäneet kasvuun.
      Melkein yhtä typerää kun pumpata anaa itseensä ja sitten miettiä,
      että miks mul meni kaikki sisäelimet paskaksi?

• Nainen joka ei halua

syödä pillereitä voisi opetella antamaan persereikää. Varmoina päivinä mies voi panna vittuun muuten perseeseen

• Miehet ovat

itsekkäitä paskiaisia. Ei voi muuta sanoa.

• Nainen se on
        Miehet ovat kirjoitti:

itsekkäitä paskiaisia. Ei voi muuta sanoa.

itsekäs jos peppureikää anna

• Olet sairas
        Nainen se on kirjoitti:

itsekäs jos peppureikää anna

Se sattuu!

• Mies32
        Olet sairas kirjoitti:

Se sattuu!

Luulisin, että vain ensimmäisen puoli vuotta.

• hyhyiiiii

Tästäkin ketjusta huomaa minkälaisia ihmishirviöitä osa on. Ei ole älyllä siunattu, eikä millään muullakaan ominaisuudella. Tuollaiset pitäisi streiloida, ettei vaan synny jatkumoa tuollaisille ihmiskunnan häpeäpilkuille. Hyi olkoon. Nämä palstat ovat syystäkin saaneet suoli24 nimityksen. Ja sieltä suolestakin tulee kauniimpaa tavaraa ulos kuin monen näppikseltä täällä suoli24 ihmishirviöiden verbaalisella kaatopaikalla.

• Paskojahan nämä

miehet täällä tapaavat olla.

• Voi olla, mutta
        Paskojahan nämä kirjoitti:

miehet täällä tapaavat olla.

naiset täällä ovat kaikki käytettyjä, joten eivät ansaitse paskaa patmpaa niestä

• Mies32

Anna vaan sinäkin sitä suolta, niin ei synny kusipäitä!

• Uhhh....
        Mies32 kirjoitti:

Anna vaan sinäkin sitä suolta, niin ei synny kusipäitä!

Mikä törkymestari! Eiköhän tuollaiselle sikailijalle naista irtoa.

• Mies32
        Uhhh.... kirjoitti:

Mikä törkymestari! Eiköhän tuollaiselle sikailijalle naista irtoa.

Joo, mutta jos olet emakko, niin turha tarjoutua.

• Olet ikävä
        Mies32 kirjoitti:

Joo, mutta jos olet emakko, niin turha tarjoutua.

ihminen. Onneksi ei ole kunnia tuntea herraa.

• Mies32
        Olet ikävä kirjoitti:

ihminen. Onneksi ei ole kunnia tuntea herraa.

Ethän sinä sitä tiedä.

Mikset muuten hauku tuota, joka suolet keskusteluun toi?

• Sinä jatkoit
        Mies32 kirjoitti:

Ethän sinä sitä tiedä.

Mikset muuten hauku tuota, joka suolet keskusteluun toi?

suolesta vänkäämistä

• Mies32
        Sinä jatkoit kirjoitti:

suolesta vänkäämistä

Niin sinäkin.

• kuyf fiuo

Eipä ihme, että osa näistä ukoista pyörii täällä sinkut palstalla. Jutut ovat niin uskomatonta paskaa, että naiset varmasti live-tilanteessa välttelevät kuin ruttoa. Tyhmyyttä kun ei pysty lopulta peittelemään kovin paljoa.

Ymmärrän katkeruutenne, jos on tullut huonoa palautetta. Ehkä jonain päivänä valkenee, että vikaa voi löytyä MYÖS penkin ja ratin välistä.

Ehkä on hyvä, että nämä ressukat ovat löytäneet täältä purkautumiskeinon ja vertaistukea itselleen. Se on aina parempi kuin tosi elämässä muiden vahingoittaminen fyysisesti tai psyykkisesti (jota ei toivottavasti tapahdu).

• Siis sekö tekee

miehestä pahan, ettei halua käyttää kondomia. Suurin osa miehistä ei halua käyttää kumia parisuhteessa eikä myöskään käytä.

• Lady kurppa
        Siis sekö tekee kirjoitti:

miehestä pahan, ettei halua käyttää kondomia. Suurin osa miehistä ei halua käyttää kumia parisuhteessa eikä myöskään käytä.

Riippuu tilanteesta. Sellainen mies on aika paha, joka vaatii naista käyttämään mahdollisesti hengenvaarallista ehkäisyä vain siksi, ettei halua vähentää omaa nautintoaan. Jos ehkäisyn on yhteisymmärryksessä sovittu olevan jotain muuta kuin kondomi eikä kumpikaan joudu kärsimään kohtuuttomia terveyshaittoja ehkäisyn takia, kondomin käyttämättömyydessä ei ole vikaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      74
      7744
    2. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      58
      3213
    3. Mikä ihme sai sut käyttäytymään

Niin helvetin törkeästi mua kohtaan, jos kerta olet ihastunut?
      Ikävä
      37
      2506
    4. Miten voit manipuloida katsojalukuja?

Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj
      Ateismi
      15
      2126
    5. Osuuspankki Kuhmo!

Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto
      Kuhmo
      35
      2074
    6. Voi helvetti

Mihin olet mut ajanut.
      Ikävä
      22
      1998
    7. Tiedät etten tiedä

Mitä pitäisi tehdä.
      Ikävä
      13
      1897
    8. Rakkaalleni!

Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus
      Tunteet
      15
      1683
    9. Työttömyys kasvaa

Onneksi persujen kannatus ei kasva.
      Perussuomalaiset
      63
      1628
    10. hyvää yötä.

toivottavasti sulla oli kiva jouluaatto. 🤍
      Ikävä
      18