Ensimmäinen maastopyörä

Mitä minun tulisi ajatella kun olen ostamassa ensimmäistä maastopyörää? Minkälaiset jarrut, pyörien tuumakoko, runkokoja, vaihteet jne. Olen alan aloittelija joten kaipaan hieman valaistusta. Budjettini on 300-400 euroa mutta saako sillä edes fillaria jolla pystyy metsässä ajamaan? Haluaisin tietää esim mikä olisi hyvä pyörän koko kun olen n. 176 pitkä, painoa sellaset 55kg. Mistä esim. löytyy pyörääilyyn erikoistunut liike jossa myyjä tietää jotain tällaisista asiasta? Enkä tarkota mitään halpahallia, enkä todellakaan bilteemaa, mikä myy kaikkea luistimista ilmakivääreihin koska olen huomannut että sellaisissa liikkeissä myyjät yrittävät vain myydä tavaransa eivätkä ajattele mitä olisi sopivaa asiakkaalle tai minkälaista pyörää hän etsii. Miten olisi jos kasaan oman pyörän, tuleeko halvemmaksi? Sana on vapaa mutta pysykää aiheessa, kiitos.

11

157

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oiva K

      Melkein unohtaisin nuo maastopyörät ja eri koot. marketeista tai esim Biltemasta hankit kunnon Hybridin ja aloittelet sillä. Biltemassa kyllä asiantunteva henkilökunta myös pyörän myyntiin.
      Niin, hybridi on ainoa oikea ns yleis pyörä maantielle ja poluille, hiekkateille ja kaupunkiin myös erinomainen. Tuo pituutesi ja painosi on juuri sitä juokkaa, että likimain kaikki koot passaa vallan hyvin. Ei muuta, kuin valitsemaan Hybridi ja mukavia hetkiä laatupyöräilyn parissa. Ps, muista vaatia kunnon valot eteen ja taakse kaupan päälle :=)

    • alkup.tuna