Eli aloin kuntoilla noin 5 kk sitten. Nostelen painoja kotona. Koska teen pelkästään iltavuoroa (vielä seuraavat 8kk) ja kuntosali aukeaa vasta 11 aikaa aamulla, eilä ole viikonloppuisin auki, joten treenaan siksi kotona. Vähän tuloksia olen jo saanut kehoon. Mutta ongelmana on nyt kun en omista tankoa, vaan käsipainot. Ja niiden paino on nyt maksimissa eli 15kiloa per paino. Ja teen niillä kyykkyjä maastavetoa (mikä on hankalaa koska painot on niin iso kokoiset) . Ja ongelmaksi on tullut että vaikka jalat jaksaa kädet eivät pidä ja olkapäät rasittuvat. Mikä tähän olisi neuvoksi. Kun vaikka ostaisin tangon niin sittenhän pitäisi olla myös teline että pystyisi sillä kyykkyjä tekemään?
Osaako kukaan keksiä neuvoja tähän?
Olen n160cm ja 50kg
Kotisali. Olkapäät ja kädet ei jaksa
19
377
Vastaukset
- muita vaihtoehtoja?
Siinähän treenaat näppivoimia. Ei se tanko pysy sen paremmin näpeissä, jos 15 kg yhdelle kädelle on jo liikaa. Jos luistaa hien vuoksi, hanki magnesiumia. Peukalolukko on myös yksi keino, mutta koska sulla on oikeasti noin vähän painoa, pitäisi puristusvoiman taatusti riittää.
Painoa on niin vähän, että kannattaa treenata sitä näppivoimaa. Siiten kun nostat maasta yli 100 kiloa, tarvitset niitä käsivoimia. Hihnoja kannattaa vältää viimeiseen saakka.
Noita olkapäitä mietin... Onkohan sulla väärä tekniikka? Jännität kädet väärään asentoon? Ehkä sulla on huono ryhti kun teet liikkeet. Onko sulla painot ylhäällä käsillä, hartioiden tasolla vai roikkuuko kädet alaspäin kun kyykkäät? Saat ehkä enemmän tehoa jalkoihin käsien väsymättä, jos teet askelkyykkyjä. Kun vaihtelet painojen paikkaa, saat eri lihakset aktivoitua.
Tankoon ei tarvita telinettä, ainakaan noin kevyille painoille. Etukyykkyä voit tehdä hyvin rinnallevedolla. Tangossa on se etu, että ristikkäisotteella ote pitää paremmin kuin käsipainoilla. Mutta noi sun treenipainot ovat niin pieniä, ettet taida tarvita tankoa.
Suosittelisin toiseksi lähimpänä olevaa kuntosalia, jossa on sopivammat aukioloajat.- Kotikeinoinkuntoon
No millä sitä näppivoimaa sitten treenataan. Nämä painot on ihan riittävät mulle tällähetkellä.
Toinen kuntosali aukeaa 9 aikaa ja se on tunnin ajomatkan päässä. Joten sekään ei käy. - vapaus valita
Kotikeinoinkuntoon kirjoitti:
No millä sitä näppivoimaa sitten treenataan. Nämä painot on ihan riittävät mulle tällähetkellä.
Toinen kuntosali aukeaa 9 aikaa ja se on tunnin ajomatkan päässä. Joten sekään ei käy."No millä sitä näppivoimaa sitten treenataan."
Niillä 15 kg painoilla. Purista kiinni vaan. Kyllä ne voimat kasvavat, kun treenaat.
Itse käyn salilla jonne ajaa tunnin yhteen suuntaan. Hyvin käy. - raw
vapaus valita kirjoitti:
"No millä sitä näppivoimaa sitten treenataan."
Niillä 15 kg painoilla. Purista kiinni vaan. Kyllä ne voimat kasvavat, kun treenaat.
Itse käyn salilla jonne ajaa tunnin yhteen suuntaan. Hyvin käy.Vetoremmit. Mut kyl sitä otevoimaa kandee reenata, jos 15kg on liian raskas.
- Hei ei!
raw kirjoitti:
Vetoremmit. Mut kyl sitä otevoimaa kandee reenata, jos 15kg on liian raskas.
Veroremmejä ei todellakaan! Puristusvoimaa tarvitaan, hihnoilla ne katoaa.
- Kotikeinoinkuntoon
vapaus valita kirjoitti:
"No millä sitä näppivoimaa sitten treenataan."
Itse käyn salilla jonne ajaa tunnin yhteen suuntaan. Hyvin käy.Ei se tunnin ajo matka. Mutta kun työt alkaa 12-13 ja koiratkin pitää hoitaa ennen töihin menoa. Ei siinä mitään jos ei olisi mitään velvollisuuksia, mutta kun niitä on.
- raw
Hei ei! kirjoitti:
Veroremmejä ei todellakaan! Puristusvoimaa tarvitaan, hihnoilla ne katoaa.
Jalkoja tai selkää reenatessa vetoremmit. Forkkuja voi sitten reenata sen jälkeen erikseen.
- Haloo hei...
raw kirjoitti:
Jalkoja tai selkää reenatessa vetoremmit. Forkkuja voi sitten reenata sen jälkeen erikseen.
Ei todellakaan 30 kilon painolla...
- raw
Haloo hei... kirjoitti:
Ei todellakaan 30 kilon painolla...
Järjenkäyttä sallittua! Jos otevoiman puute haittaa isojen lihasryhmien reenausta, niin vetoremmit apuun. Mutta vasta kun ne voimat näpeistä loppuvat. Ja kuten ekassa viestissä jo laitoin, jos 15kg käsipäinot ei pysy näpeissä niin kandee niitä forkkuja reenata.
- eyudeyhjdj
Kotikeinoinkuntoon kirjoitti:
Toinen kuntosali aukeaa 9 aikaa ja se on tunnin ajomatkan päässä. Joten sekään ei käy."Toinen kuntosali aukeaa 9 aikaa ja se on tunnin ajomatkan päässä. Joten sekään ei käy." Jos treenaaminen kiinnostaa niin kannattas muuttaa pois sieltä hevon perseestä. Mulla on 4 kuntosalia kävelymatkan päässä. Itse olen valinnut tuon 300m päässä sijaitsevan salin joka on auki 24/7.
- Kotikeinoinkuntoon
eyudeyhjdj kirjoitti:
"Toinen kuntosali aukeaa 9 aikaa ja se on tunnin ajomatkan päässä. Joten sekään ei käy." Jos treenaaminen kiinnostaa niin kannattas muuttaa pois sieltä hevon perseestä. Mulla on 4 kuntosalia kävelymatkan päässä. Itse olen valinnut tuon 300m päässä sijaitsevan salin joka on auki 24/7.
Työllisyys tilanteen takia en muuta pois. Kun kerran sain töitä niin en siitä luovu.
Tai voisinhan tietty muuttaa sinne ja lopettaa työt ja elellä muiden verorahoilla! Hyvä idea vai mitä?
Vitun ääliö - 16+16
eyudeyhjdj kirjoitti:
"Toinen kuntosali aukeaa 9 aikaa ja se on tunnin ajomatkan päässä. Joten sekään ei käy." Jos treenaaminen kiinnostaa niin kannattas muuttaa pois sieltä hevon perseestä. Mulla on 4 kuntosalia kävelymatkan päässä. Itse olen valinnut tuon 300m päässä sijaitsevan salin joka on auki 24/7.
Jos joku muuttaa pelkän kuntosalin takia toiseen kaupunkiin, niin voi luoja, hankkikaa muutakin elämää.
- Sirokäsi
Itellä oli sama ongelma. Oon pienikokonen nainen enkä omaa gorillakouria. Joten luulen että sulla voi olla sama ongelma. Tanko on liian paksu, ei saa kunnon pitävää otetta. Itsellä ongelma katosi kun sain ystävältä painot joissa oli kapeampi tanko. Kantsii ainaski kokeilla.
- fdsvcxfdsdf
Jos kotona on vain tilaa niin hanki sinne kyykkyhäkki (jossa leuanvetotanko), säädettävä penkkipunnerruspenkki (tasapenkki, vinopenkki, selkänoja ihan pystössä), joka mahtuu kyykkyhäkin sisään ja sitten kunnon standardi levytanko ja siihen kiekkoja. Noilla oikeastaan treenaat koko kroppasi lopun ikäsi ja hintaa on varmasti vähemmän kuin parin vuoden salikortilla trendisalilla. Hyödyllisenä lisänä tuohon settiin käsipainot, joihin saat samoja kiekkoja kuin levytankoosi niin painot eivät lopu koskaan kesken.
- fdsfdsvcxfds
Tarkentaisin vielä, että penkinhän ei tarvitse itse sisältää telinettä tangolle jos käytät penkkiä kyykkyhäkin sisässä ja näin ollen käytät kyykkyhäkin tangon kannattimia myös penkkipunnerruksessa tangon kannattimina sekä pitkiä tankoja varmistamaan ettet jää kotona yksin treenatessasi painojen alle.
- Kotikeinoinkuntoon
Pito käsissä on parantunut kun vaihdoin painoja. Mutta joka kerta kun lopetan kyykyt ja lasken painot maahan ja päästän irti, vihlaiseen olkapäistä. (15kg kummassakin kädessä)
10 kilolla kun tein ei ollut ongelmaa.
Eli teen kyykyt niin että roikotan painoja sivulla. Teen liikkeen tietääkseni ihan oikein. Selkäsuorana yms. Netistä olen mallia katsonut ja peilistä omaa liikettä. Pitäisikö vain vaihtaa takaisin pienempiin painoihin ettei tuli sitten mitään vammaa??- 8+18
Outo juttu. Ei varmaa kantsi tehä.
Mut ota pienempä paino ja tee yhden jalan kyykkyjä. Näin lihas kuitenski kehittyy koko ajan vaikkei painoja saakkaa lisättyy. Kantsii eka kokeilla vaiks yhdel 15 kilon painolla. Youtubest löytyy videoi.
- ssooppii
Ehdotus:
Hanki kahvakuula ja opettele sen perinteen mukaista harjoittelua, perusheilautus, kiertoja, pysäytetty kasi, rinnalleveto...
Se on ystävällisempää myös olkapäälle.
Myös puristusvoima kehittyy. Kahvan paksuuteen kannattaa kiinnittää huomiota kuulaa hankkiessa.
Sinulla saattaa olla kiertäjäkalvosimen kanssa ongelmia. Kokeile siitä luun päästä olkapäästä, siitä patista. Onko se arka, kosketusarka? Jos on, niin se ongelma ei ole varsinaisesti siinä patissa tai luussa, vaan kiertäjäkalvosimessa.
Vaikka ei olisi vielä ongelmia, niin kannattaa tehdä huoltavaa harjoittelua kiertäjäkalvosimelle. Kuminanauha on sopiva väline.- Kotikeinoinkuntoon
Ei ole arka. Eikä koskaan mitään käsi tai hartia tai yläselän lihaksia tehdessä ole ilmennyt kipua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1033121GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431167- 831142
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja521055Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!32997- 67868
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39852- 53847
- 44832
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn24801