24 perusteltua syytä jättää uuuskonnollinen amerikkalainen kultti, adventismi.
Varsinkin ne, jotka vielä ovat adventtiseurakunnissaan edes toinen silmä auki, voivat kokea vapautuksen ja uudistuksen lähtemällä adventismista ulos ja kiireesti, ennen kuin molemmat silmät ovat kiinni ja olet vajonnut koomaan, josta heräät liian myöhään, kun huuto kuuluu: "YLKÄ SAAPUU!"
http://www.formeradventist.com/stories/teresaarthurbeem.html
ÄLÄ AIKAILE!
217
470
Vastaukset
Hei !
Ihmisiä on maailmassa montaa mieltä ja yksiytisiä kotisivujakin miljoonia maailmalla.
En tuota linkkiä katso enkä avaa kuitenkaan.
Raamattu opettaa minkälainen ihminen on "viimeisien aikojen pyhä"
Ilm 14:12 !
- Siinä on kaksi osaa/ elementtiä katso sieltä.
Lisätään vielä
Hebr 12:14
Siinä on Raamatun ehdot mitä Raamatun mukaan ihmiseltä vaaditaan ja se koostuu kolmesta elementistä siis.
1. Jeesus
2. Jumalan käskyt
3. Pyhitys
Nuo ovat ehdot ja adventtiliikkeessä tämä on tahdotu ymmärtää heti 1863 saakka ja alkaen kun kirkko on rekisteröity.
Huolesi siis on turha ettäkö adventtiliike pitäisi heivata.
Adventtiliike opettaa noita kolmea elementtiä aina.
Kirkossa on yksilöitä vehnää ja rikkaviljaa- Helvetin ruokaa ja pyhittyneitä rintarinnan aivan kuin joka paikassa muuallakin ihmisiä.
Yksilöpeliä pelastus- mutta erilaisia piirejä missä Raamattua tutkitaan on paljon ja niissä Jumalan omia vilpittömiä totuuden etsijöitä
tosissaan uskovaisia ihmisiä sen mukaan mitä ymmärtää.
Jumala itse /Pyhä Henki on ihmisen opettaja, kasvattaja, syyttäjä ja tuomari. Ei kukaan ihminen.
Seurakunnat toimivat ja niiden tarkoitus on tietenkin sosiaalinen aatteellinen ryhmä ja huolehtia kristinuskon teologian opetuksesta.
Erilaisia näkemyksiä on samoissa piireissä sisälläkin, eivät ole kaikki pelastuskysymyksi.
Ihmisen tiedon määrä kasvaa ja muuttuu elämän varrella.
Taantuakin voi.
Nuo kolme mitä mainitsen ovat pelastuskysymyksiä ja jos niitä korvataan ollaan jossakin muualla.
Yst. t. Jari Laurila- pyh!
former adventist eli ex-adventistit on kaikki saatanan pettämiä eksyttäjiä.
- 30% vs. 70%
Fundametalisten uskonnolisten liikkeiden jäsenyys edellyttää kakasoisasjattelua, tuplapunnuksia ja varsin epärehellistä ämullistä ja moraalista ajattelu-akrobatiaa, sekä selektiivistä omaa mielenrauhaa häiritsevien faktojen sivuuttamista.
>> Huolesi siis on turha ettäkö adventtiliike pitäisi heivata. Adventtiliike opettaa noita kolmea elementtiä aina.
Jeesus opetti, että vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan. Kansaa erilaisin säännöin ja vaatimuksin taakoittavat kirjanoppineet ja fariseukset saivat ansaitusti voimakasta kritiikkiä Jeesuksen taholta.
Voisitko perustella Raamatulla miten paljon jossakin uskonliikkeessä (missä tahansa) saa olla vääryyttä, valhetta, Raamatun vastaisuutta ja vääriä ennustuksia, joka on sallittavaa?
- ->
Avauksen linkistä joitakin otteita lainattuna:
1. Some Adventist hospitals perform abortions-on-demand.
2. Adventism in theory believes in Righteousness by Faith. Yet in practice it teaches righteousness by keeping the Sabbath, eating clean meats, etc.
3. A church that claims to be the sole remnant fosters pride and exclusivity.
This has manifested attitudes of condemnation and arrogance toward other denominations. Christ called his disciples into unity.
Adventist paranoia has led us to reject our fellow Christians of other denominations to the point that many churchgoers believe other non-Adventist Christians to be BABYLON. (See I John 2:11; 3:10-18, 4:20: Rom.15) [End note 2]
4. The words written by Ellen White have always left us confused.
5. The Clear Word Bible is promoted as a Bible paraphrase and used extensively throughout Adventist classes to replace a true translation.
This is very disturbing considering that it deletes passages, adds passages and inserts Ellen White's words into the text without quotes, as if it is part of the original Bible. If the Bible is the word of God, it should not be tampered with thusly. This is a serious mistake.
6. The Investigative Judgment is Fundamental Belief 23 of the SDA church. This judgement is found nowhere in scriptures.
9. The clean and unclean levitical statutes are a part of the Mosaic Law that Christ fulfilled.
10. Drunkenness is clearly condemned in the Bible, but not drinking moderate amounts of wine.
11. The practice of OT tithe paying is part of the Jewish laws but does not transfer into the New Testament Christian.
12. In our study of prophecy, the timelines do not align like the Adventists claim. This subject is too lengthy to address here. However, it is often presented as a salvation based issue, which it is not.
14. There remain separate conferences for both black and white SDA Americans.
16. According to reports at the last General Conference, 96% of all SDA evangelism is towards other Christian denominations.
The Gospel was commission to be spread to the entire world, not the truth of Sabbath. If we were following the mission Christ gave us we would not be wasting our evangelism resources on the saved.
17. In practice, SDA believe that all prophetic utterances and commandments are finished in EGW. All manifestations of the Holy Spirit are not only suspect but also discarded. This is unbiblical.
21. The Baptismal requirements are unbiblical. In the Adventist church you are baptized into SDAism, not into the body of Christ.
22. Ellen White wrote that the General Conference is the highest authority that God has on earth. When in conflict, "private independence and private judgement must not be maintained, but surrendered."
This was again boldly reiterated at the General Conference of 2000. Arthur and I declare that our authority is the Bible and Christ. Both of these are on earth. Read I John 2:27; Rev. 1:6.
23. Many have told me that because this church is the remnant that we should stay in it because no church is perfect. We have heard the, "bloom where you are planted" adage.
It is a strange and evil church that would require its members to go against their consciences (i. e. abortion issue). Loyalty to a faulty church holds no merit with Christ, only loyalty to Him.
24. The Seventh-day Adventist church came out of the Millerite movement of the early 1800's. William Miller preached that God was coming in 1844.
This did not happen. It was a false prophecy. The Bible says that no man knows the hour of Christ's return. In turn, the early Adventists based their faith on a false prophecy.
Take time to research this topic, it will open your eyes. False prophecy has fed false prophecy in Adventist history. Its foundation is like the house built upon sand.
- -> - olivat eksyttäjiä
pyh! kirjoitti:
Olivat saatanan pettämiä eksyttäjiä, kunnes saivat Jumalallista valoa ja silmävoidetta ja näkivät kuinka saastainen ja omahyväinen uususkonnollinen kultti adventismi oikeastaan onkaan.
pyh! kirjoitti:
Huomenta !
Ihanaa että ihmisistä aina löytyy tuomari jolla on otsaa lausua helvetin tuomiot ja tuntea saatanan kätyrit.
Osaa katsoa ihmisen paremmin itte kuin Jumala/ Pyhä Henki.
Nimimerkin takaa paskat housuissa.
Onneksi olkoon mahtavasta mahdistasi.,
Älä vaan luule itseäsi esimieheksi ja pitäväsi alamaisia itselläsi yhdistystoiminnassa.
- Sellaisia itsellesi sinä et saa edes työelämässä.
Jumalan siunausta
Jari Laurila- pyh!
olivat eksyttäjiä kirjoitti:
Olivat saatanan pettämiä eksyttäjiä, kunnes saivat Jumalallista valoa ja silmävoidetta ja näkivät kuinka saastainen ja omahyväinen uususkonnollinen kultti adventismi oikeastaan onkaan.
olet eksyttäjä. adventismi on totuus, kaikki muu valhetta.
- pyh!
Ai että helvettiin pitäisi sun kanssas mennä vai??? EI KIITOS.
EN HYLKÄÄ JUMALAN KANSAA VAIKKA MITÄ VÄITÄT.- Laumassa mukana
Selvennykseksi pyh:ille.
Ainoa nimetty JUMALAN KANSA oli aikanaan Israelin kansa, jonka Jumala itse nimesi Aabrahamille antamansa lupauksen perusteella. Kun Israelin kansa menetti "kansalaisuusoikeutensa" Jumalan edessä niin sen jälkeen Jumala ei ole nimittänyt itselleen mitään kansaa tai ryhmää omaisuudekseen, vaan ainoastaan puhutaan LAUMASTA.
Lauma sanana kuvastaa juuri sitä, että Jualalla ei ole UT:n jälkeisenä aikana muuta kuin yksilöitä, jotka sitten muodostavat Jumalan silmissä lauman.
Ei ole siis mitään määrättyä kirkkokuntaa tai muuta erikseen nimettyä ryhmittymää, joka olisi Jumalan erityisessä suosiossa. On vain hajallaan olevia yksilöitä, jotka vasta aivan Jeesuksen tuloa edeltävänä ahdistuksen aikana kootaan yhteen LAUMAKSI Jumalan erityisen siunauksen alle! - silmävoidetta
Minä en vihaa adventtikansaa, enkä ole ex- adventisti, mutta on totta, että Pyh kin opettaa Ilmestyskirjasta oikein sanomalla: " Ja minä kuulin toisen ( ei Pyhin) äänen taivaasta sanovan: " Lähtekää siitä ulos te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osalliseksi ja saisi TEKIN kärsiä hänen vitsauksistansa " Ilm 18: 4
Pyh on aivan oikein opettanut: " Minun kansani ovat ne, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon"!!
Hän on oikeassa siinä, että tämä jae ei voi tarkoittaa katolisen kirkon , eikä luterilaisen kirkon jäseniä, koska Pyh on opettanut meitä, etteivät nämä seurakunnat pidä Jumalan käskyjä, ja Jeesuksen uskoa!
Pyh on koko ikänsä aivan oikein opettanut, että adventti kansa piti ja noudatti ennen Jumalan käskyjä. Mutta kun häneltä, tai Timo Flinkiltä tai Jarilta kysytään : " Pitääkö adventtiseurakunta tänään Jumalan käskyt ja uskooko se samalla tavalla kuin Jeesus uskoo,...niin, silloin alkaa kiistely, osa väittää etää pitää ja noidattaa edelleen ja osa näyttää toteen tapauksilla ilman määrää, ettei se noudata-
Kun pyhiltä kysytään: " Lähdetkö siis ulos minun kansani jäsen, ettet joutuisi hänen ( vaimon) synteihin osalliseksi, niin pyh sanoo: " Pidä turpas kiinni, en p e r k e l e lähde"!
Näin sanoessaan hän samalla kertoo kaikille, kuka on se, joka on hiipinyt adventtiseurakunnan sisään! t. B - pyh!
Laumassa mukana kirjoitti:
Ainoa nimetty JUMALAN KANSA oli aikanaan Israelin kansa, jonka Jumala itse nimesi Aabrahamille antamansa lupauksen perusteella. Kun Israelin kansa menetti "kansalaisuusoikeutensa" Jumalan edessä niin sen jälkeen Jumala ei ole nimittänyt itselleen mitään kansaa tai ryhmää omaisuudekseen, vaan ainoastaan puhutaan LAUMASTA.
Lauma sanana kuvastaa juuri sitä, että Jualalla ei ole UT:n jälkeisenä aikana muuta kuin yksilöitä, jotka sitten muodostavat Jumalan silmissä lauman.
Ei ole siis mitään määrättyä kirkkokuntaa tai muuta erikseen nimettyä ryhmittymää, joka olisi Jumalan erityisessä suosiossa. On vain hajallaan olevia yksilöitä, jotka vasta aivan Jeesuksen tuloa edeltävänä ahdistuksen aikana kootaan yhteen LAUMAKSI Jumalan erityisen siunauksen alle!Adventtikirkko ON Jumala Israel, Jumalan kansa. Että lässyn lässyn.
- pyh!
silmävoidetta kirjoitti:
Minä en vihaa adventtikansaa, enkä ole ex- adventisti, mutta on totta, että Pyh kin opettaa Ilmestyskirjasta oikein sanomalla: " Ja minä kuulin toisen ( ei Pyhin) äänen taivaasta sanovan: " Lähtekää siitä ulos te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osalliseksi ja saisi TEKIN kärsiä hänen vitsauksistansa " Ilm 18: 4
Pyh on aivan oikein opettanut: " Minun kansani ovat ne, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon"!!
Hän on oikeassa siinä, että tämä jae ei voi tarkoittaa katolisen kirkon , eikä luterilaisen kirkon jäseniä, koska Pyh on opettanut meitä, etteivät nämä seurakunnat pidä Jumalan käskyjä, ja Jeesuksen uskoa!
Pyh on koko ikänsä aivan oikein opettanut, että adventti kansa piti ja noudatti ennen Jumalan käskyjä. Mutta kun häneltä, tai Timo Flinkiltä tai Jarilta kysytään : " Pitääkö adventtiseurakunta tänään Jumalan käskyt ja uskooko se samalla tavalla kuin Jeesus uskoo,...niin, silloin alkaa kiistely, osa väittää etää pitää ja noidattaa edelleen ja osa näyttää toteen tapauksilla ilman määrää, ettei se noudata-
Kun pyhiltä kysytään: " Lähdetkö siis ulos minun kansani jäsen, ettet joutuisi hänen ( vaimon) synteihin osalliseksi, niin pyh sanoo: " Pidä turpas kiinni, en p e r k e l e lähde"!
Näin sanoessaan hän samalla kertoo kaikille, kuka on se, joka on hiipinyt adventtiseurakunnan sisään! t. BAdventtikirkko ei ole Babylon, josta pitäisi lähteä ulos, vaan Jumalan kansa, jonka joukkoon sieltä Babylonista täytyy tulla. Ihan sama mitä sinä vastaan nyt taas väität.
- jarrut on päällä !
pyh! kirjoitti:
Adventtikirkko ei ole Babylon, josta pitäisi lähteä ulos, vaan Jumalan kansa, jonka joukkoon sieltä Babylonista täytyy tulla. Ihan sama mitä sinä vastaan nyt taas väität.
pyh! Naisten pitäisi lähteä pois alttarin takaa pappeilemasta. Jumalan seurakunnalla ei ole sellaista tapaa, että naiset pappeilee.
Ei sieltä kukaan ymmärtäväinen tule joukkoon niin kauan kuin naiset pappeilee. - pyh!
jarrut on päällä ! kirjoitti:
pyh! Naisten pitäisi lähteä pois alttarin takaa pappeilemasta. Jumalan seurakunnalla ei ole sellaista tapaa, että naiset pappeilee.
Ei sieltä kukaan ymmärtäväinen tule joukkoon niin kauan kuin naiset pappeilee.Höpönlöpön. Adventtikirkossa ei ole mitään alttareita eikä pappeja. Ainoa alttari ja pappi on taivaassa.
pyh! kirjoitti:
Höpönlöpön. Adventtikirkossa ei ole mitään alttareita eikä pappeja. Ainoa alttari ja pappi on taivaassa.
Adventtilauluja pyhille! 103. Onko kaikkesi viety jo alttarille, Pyhä Henkikö sua hallitsee ? Vasta silloin sä saat voimaa taistelemaan, Kun viet kaikkesi alttarille.
- pyh!
ylifariseus_1 kirjoitti:
Adventtilauluja pyhille! 103. Onko kaikkesi viety jo alttarille, Pyhä Henkikö sua hallitsee ? Vasta silloin sä saat voimaa taistelemaan, Kun viet kaikkesi alttarille.
Ihan sama mitä laulukirjassa sanotaan. Adventtikirkossa EI OLE alttaria eikä pappeja.
- päätä pian
pyh! kirjoitti:
Adventtikirkko ei ole Babylon, josta pitäisi lähteä ulos, vaan Jumalan kansa, jonka joukkoon sieltä Babylonista täytyy tulla. Ihan sama mitä sinä vastaan nyt taas väität.
Eihän adventtikirkko ollut ennen Babylon, mutta siitä on tulossa hyvää vauhtia sellainen.-
Pyh opettaa: " Ei sinussa ENÄÄ loista lampun valo, eikä kuulla sinussa ENÄÄ huutoa yljälle ( huuto on: " Tule Herra Jeesus) eikä ENÄÄ huutoa morsiamelle Ilm. 18: 23
Pyh on aina opettanut oikein, että Adventtiseurakunta on huutanut: " Tule Herra Jeesus"!.. ja oikein opettanut että Jeesus on huutanut morsiamelle, eli Karitsan vaimolle: " Olkaa valmiit, minä tulen pian"
Mitä tarkoittaa valmiina oleminen, kysyy Pyh??
Pyh vastaa: " Jos tahdot päästä elämään sisälle, pidä käskyt"!
Minä benedi väitän etten minä polttanut Lieksan adventtikirkkoa,.. mutta kirjoitin kirjeen adventtipastorille T.Hilbergille, että kyseinen kirkko palaa kolmen viikon päästä, jos hän ei poista tai poistata , vieraita jumalia kirkosta ja oikeushuoneesta, eli saarnatilasta! Ei poistanut, ja kirkko paloi tasan 3 viikon päästä, olihan se MTV 3 uutisissakin.
Ja Pyh on hiljaa! " Olemalla hiljaa, ja katumalla te pelastutte"!
Pyh opettaa meitä, että me olemme ostaneet maan kuningailta ja kauppiailta, oppeja, jotka eivät ole Jumalamme oppeja ja käskyjä!
En ryhdy niitä nyt tarkemmin ruotimaan.. hävettää niin... Mutta kuinka kauan Beetelin epäjumala saa olla paikallaan??..Se merkitsee että Mooseksenkaltainen on heittänyt Jumalan lain meiltä adventisteilta, säpäleiksi Kristus kallioon!
Jos meillä ei ole enää lakia ja kuria, seuraus on: " Lähtekää siitä ulos te MINUN KANSANI"
Pyh jääköön, ja kuka muu haluaa jäädä, se ilmoittautukoon. terv. benedi - Ihanko totta?
päätä pian kirjoitti:
Eihän adventtikirkko ollut ennen Babylon, mutta siitä on tulossa hyvää vauhtia sellainen.-
Pyh opettaa: " Ei sinussa ENÄÄ loista lampun valo, eikä kuulla sinussa ENÄÄ huutoa yljälle ( huuto on: " Tule Herra Jeesus) eikä ENÄÄ huutoa morsiamelle Ilm. 18: 23
Pyh on aina opettanut oikein, että Adventtiseurakunta on huutanut: " Tule Herra Jeesus"!.. ja oikein opettanut että Jeesus on huutanut morsiamelle, eli Karitsan vaimolle: " Olkaa valmiit, minä tulen pian"
Mitä tarkoittaa valmiina oleminen, kysyy Pyh??
Pyh vastaa: " Jos tahdot päästä elämään sisälle, pidä käskyt"!
Minä benedi väitän etten minä polttanut Lieksan adventtikirkkoa,.. mutta kirjoitin kirjeen adventtipastorille T.Hilbergille, että kyseinen kirkko palaa kolmen viikon päästä, jos hän ei poista tai poistata , vieraita jumalia kirkosta ja oikeushuoneesta, eli saarnatilasta! Ei poistanut, ja kirkko paloi tasan 3 viikon päästä, olihan se MTV 3 uutisissakin.
Ja Pyh on hiljaa! " Olemalla hiljaa, ja katumalla te pelastutte"!
Pyh opettaa meitä, että me olemme ostaneet maan kuningailta ja kauppiailta, oppeja, jotka eivät ole Jumalamme oppeja ja käskyjä!
En ryhdy niitä nyt tarkemmin ruotimaan.. hävettää niin... Mutta kuinka kauan Beetelin epäjumala saa olla paikallaan??..Se merkitsee että Mooseksenkaltainen on heittänyt Jumalan lain meiltä adventisteilta, säpäleiksi Kristus kallioon!
Jos meillä ei ole enää lakia ja kuria, seuraus on: " Lähtekää siitä ulos te MINUN KANSANI"
Pyh jääköön, ja kuka muu haluaa jäädä, se ilmoittautukoon. terv. benedi>>kirjoitin kirjeen adventtipastorille T.Hilbergille, että kyseinen kirkko palaa kolmen viikon päästä, jos hän ei poista tai poistata , vieraita jumalia kirkosta ja oikeushuoneesta, eli saarnatilasta! Ei poistanut, ja kirkko paloi tasan 3 viikon päästä, olihan se MTV 3 uutisissakin>>
Älä! Kerrottiinko noissa uutisissa todella kirjoittamastasi kirjeestä pastori Hilbergille? - loukkauskivi
Laumassa mukana kirjoitti:
Ei ole siis mitään määrättyä kirkkokuntaa tai muuta erikseen nimettyä ryhmittymää, joka olisi Jumalan erityisessä suosiossa. On vain hajallaan olevia yksilöitä, jotka vasta aivan Jeesuksen tuloa edeltävänä ahdistuksen aikana kootaan yhteen LAUMAKSI Jumalan erityisen siunauksen alle!Jospa benedi korjaa särkyneen astian? " niinkuin hän myös Hoosean kirjassa sanoo: " Minä olen kutsuva kansakseni sen, joka ei ollut minun kansani
ja rakkaakseni sen,
joka ei ollut minun rakkaani" Room 9: 25
Eräänä päivänä tapahtui tämä: " Ja on tapahtuva,
että siinä paikassa, jossa heille on sanottu;
" Te ette ole minun kansani",
siinä heitä kutsutaan elävän Jumalan lapsiksi! jae 26
Tässä Jumalan sanaa " laumassa mukana" eläjälle
" Mutta Esaias huudahtaa Israelista
" Vaikka Israelin lapset olisivat luvultaan kuin meren hiekka,
niin pelastuu heistä vain jäännös" jae 25
Pyydän ottamaan huomioon että, Jesaja huudahtaa: " Israelin lapset"!!
Minä tahdon että minua kutsutaan " Jumalan lapseksi"! - Tosi Israelilainen
Ihanko totta? kirjoitti:
>>kirjoitin kirjeen adventtipastorille T.Hilbergille, että kyseinen kirkko palaa kolmen viikon päästä, jos hän ei poista tai poistata , vieraita jumalia kirkosta ja oikeushuoneesta, eli saarnatilasta! Ei poistanut, ja kirkko paloi tasan 3 viikon päästä, olihan se MTV 3 uutisissakin>>
Älä! Kerrottiinko noissa uutisissa todella kirjoittamastasi kirjeestä pastori Hilbergille?Älä ..minuun koske, sillä minä en ole vielä mennyt ylös Isäni ja sinun Isäsi tykö, joka sanoo: " Älä tee itsellesi jumalan kuvaa...Äläkä pidä muita jumalia minun ( Isäni) rinnalla.
Pastori Hilbergillähän se kirje on, soita ja kysy näyttikö hän sen ennen tehtyä uutista, uutisankkureille! Onhan hän vielä meidän keskuudessamme!
Jos laitat maan ääristä kirjeen jollekulle, niin käsitätkö herneen kokoisilla, että eihän lähettäjä voi sitä enää näyttää kenellekään, vaan vastaanottaja!??
Mutta Israelista Esaias sanoo: " Koko päivän minä olen ojentanut käsiäni tottelematonta ja uppiniskaista kansaa kohden" Room 10: 21
Huom: " Todelliset Israelilaiset ovat todellisia kristittyjä Gal 6: 15, 16 - benedille...e
loukkauskivi kirjoitti:
Jospa benedi korjaa särkyneen astian? " niinkuin hän myös Hoosean kirjassa sanoo: " Minä olen kutsuva kansakseni sen, joka ei ollut minun kansani
ja rakkaakseni sen,
joka ei ollut minun rakkaani" Room 9: 25
Eräänä päivänä tapahtui tämä: " Ja on tapahtuva,
että siinä paikassa, jossa heille on sanottu;
" Te ette ole minun kansani",
siinä heitä kutsutaan elävän Jumalan lapsiksi! jae 26
Tässä Jumalan sanaa " laumassa mukana" eläjälle
" Mutta Esaias huudahtaa Israelista
" Vaikka Israelin lapset olisivat luvultaan kuin meren hiekka,
niin pelastuu heistä vain jäännös" jae 25
Pyydän ottamaan huomioon että, Jesaja huudahtaa: " Israelin lapset"!!
Minä tahdon että minua kutsutaan " Jumalan lapseksi"!Älä nyt benkku tuollaista kirjoita. pyh. loukkaantuu israelilaisena.
Jumalalla tosin on alkuperäiselle Israelillekin tehtävä, mutta ei puhuta pyhille siitä mitään, sillä raamatussa se on kirjoitettu. Israelin lankeemus on väliaikaista ja pakanoiden kohta siinä on osasyynä, mutta ollaan hiljaa asiasta. - semmosta sitten
pyh! kirjoitti:
Ihan sama mitä laulukirjassa sanotaan. Adventtikirkossa EI OLE alttaria eikä pappeja.
>>Ihan sama mitä laulukirjassa sanotaan. Adventtikirkossa EI OLE alttaria eikä pappeja.>>
Älä höpäjä! Minnoon käynynnä semmosessa paikassa kun Turun Adventtikirkko. Kyllä siellä oli alttari sen päällä olevine Raamattuineen ja mikä se muu sattoi olla kuin pappi, joka saarnastuolista julisti, että Jeesus on enkeli Miikael. - kyselty
Tosi Israelilainen kirjoitti:
Älä ..minuun koske, sillä minä en ole vielä mennyt ylös Isäni ja sinun Isäsi tykö, joka sanoo: " Älä tee itsellesi jumalan kuvaa...Äläkä pidä muita jumalia minun ( Isäni) rinnalla.
Pastori Hilbergillähän se kirje on, soita ja kysy näyttikö hän sen ennen tehtyä uutista, uutisankkureille! Onhan hän vielä meidän keskuudessamme!
Jos laitat maan ääristä kirjeen jollekulle, niin käsitätkö herneen kokoisilla, että eihän lähettäjä voi sitä enää näyttää kenellekään, vaan vastaanottaja!??
Mutta Israelista Esaias sanoo: " Koko päivän minä olen ojentanut käsiäni tottelematonta ja uppiniskaista kansaa kohden" Room 10: 21
Huom: " Todelliset Israelilaiset ovat todellisia kristittyjä Gal 6: 15, 16Pastori Hillberg oli saanut Benediltä varoituksen, mutta tarkkaa päivää ei ollut siihen laitettu. Hillbergille soitettu ja kysytty.
- näi on nää
semmosta sitten kirjoitti:
>>Ihan sama mitä laulukirjassa sanotaan. Adventtikirkossa EI OLE alttaria eikä pappeja.>>
Älä höpäjä! Minnoon käynynnä semmosessa paikassa kun Turun Adventtikirkko. Kyllä siellä oli alttari sen päällä olevine Raamattuineen ja mikä se muu sattoi olla kuin pappi, joka saarnastuolista julisti, että Jeesus on enkeli Miikael.Et tiiä siis mittää.... Betel on entinen luterilainen kirkko, joka on museoviraston suojeluksessa, joten sille ei voi tehdä mitään. Betel ei vastaa normaalia Adventtikirkkoa ollenkaan.
Sitt on myös niin, että Adventtikirkossa kuka vain voi saarnata, jolle seurakunta luvan antaa. Ei se oo aina pastori, joka saarnaa.
Et sillee.
- veli#
Niin jokaisessa ihmisryhmässä ja uskonsuunnassa on näitä ihmisiä.
Siunausta kaikille. - Lauman jäsen
Adventtikirkko on Babylon ja niillä, joilla siellä adventtikirkossa on vielä omatuntoa edes vähän tallella ja ne, jotka eivätkä ole läpeensä paatuneita, heillä on vielä toivoa, kunhan joutuin lähtevät adventtikirkosta pois kokonaan, etteivät joutuisi osallisiksi adventtikirkon harrastamiin kauheuksiin, haureuteen (ekumenia) ja lukemattomiin muihin synteihin, joita adventtikirkon johtajat ja palkolliset yrittävät henkeen ja vereen salailla ja puolustella.
Babylon = protestanttisuus ja nykymuotoiset kristilliset yhteisöt, johon adventtikirkko myös yhteisönä kuuluu.- pyh!
Adventtikirkko ei ole Babylon, sanoo EGW ihan suoraan ja me uskomme häntä, emme sinua. Mutta sinä kyllä olet babylonialainen, sen näkee heti.
- adventisti sisar
Minä koen adventistina, että me adventtikirkkona olemme nykyään Babylon ja seurakuntiemme jäsenten tulisi miettiä vakavalla sydämellä Raamatun varoituksia, jotka koskevat meidänkin kirkkokuntaamme ja sen harjoittamaa "uskonnollista politiikkaa".
Tulemmeko mekin siis "vaimon"=seurakunnan synteihin osallisiksi, kun emme sanoudu irti ja lähde siitä (Babylonista) ulos? Jaloilla "äänestäminen" on kaikkein vahvin ele.- pyh!
Sitten olet ihan pihalla. Ellen White sanoo, ettei Adventtikirkko ole Babylon eikä sellaiseksi muutu, oli niitä synnintekijöitä kirkon sisällä sitten miten paljon tahansa. Etkö sinä luota lainkaan Jumalaan?????
- entinen adventisti
pyh! kirjoitti:
Sitten olet ihan pihalla. Ellen White sanoo, ettei Adventtikirkko ole Babylon eikä sellaiseksi muutu, oli niitä synnintekijöitä kirkon sisällä sitten miten paljon tahansa. Etkö sinä luota lainkaan Jumalaan?????
Voi mitä sokeutta! Sinä vetoat Ellen Whiteen ja puhut Jumalaan luottamisesta, vaikka nimenomaan Jumalan Sana sanoo: "Lähtekää sieltä ulos, te minun kansani"! Jumala ei katso sormien läpi KENENKÄÄN syntejä - ei edes adventistien, vaikka suullaan käskyistä todistavatkin. Eikä myöskään israelilaisten (tarkoitan valtiota), vaikka monet "kristityt" niin uskovatkin, että joillekin se synti olisi ikäänkuin sallitumpaa kuin muille. Jumalan valtakuntaa ei väkivallalla, vääryydellä eikä haureudella rakenneta, eikä Jumala kunniaansa muille anna.
Ja kun sinulle mielestäsi on annettu valta tuomita muita helvettiin, esim. entisiä adventisteja, kun eivät halua olla osallisina kirkon haureuksiin, niin siinä on vain jälleen eräs hyvä esimerkki siitä, kun "tytär puhuu äitinsä suulla". Ja kirkon palkkapapitkin ovat hiljaa, kun pyh adventtikirkon edustajana tuomitsee muita kadotukseen, joten se vain vahvistaa, että porton tyttärestä todellakin on kyse. Ihminen ei ole muuttunut yhtään sitten israelilaisten erämaavaelluksen. Silloin tehtiin Jumalan kuvaksi kultainen vasikka johtamaan kansaa, nyt "oikeaoppinen" baabelista peräisin oleva kirkkolaitos toimii välimiehenä ja "johtaa" Jumalan kansaa. Eikö olisi aika lakata tekemästä näitä jumalan kuvia, niin kuin käskyissäkin kehotetaan? - pyh!
entinen adventisti kirjoitti:
Voi mitä sokeutta! Sinä vetoat Ellen Whiteen ja puhut Jumalaan luottamisesta, vaikka nimenomaan Jumalan Sana sanoo: "Lähtekää sieltä ulos, te minun kansani"! Jumala ei katso sormien läpi KENENKÄÄN syntejä - ei edes adventistien, vaikka suullaan käskyistä todistavatkin. Eikä myöskään israelilaisten (tarkoitan valtiota), vaikka monet "kristityt" niin uskovatkin, että joillekin se synti olisi ikäänkuin sallitumpaa kuin muille. Jumalan valtakuntaa ei väkivallalla, vääryydellä eikä haureudella rakenneta, eikä Jumala kunniaansa muille anna.
Ja kun sinulle mielestäsi on annettu valta tuomita muita helvettiin, esim. entisiä adventisteja, kun eivät halua olla osallisina kirkon haureuksiin, niin siinä on vain jälleen eräs hyvä esimerkki siitä, kun "tytär puhuu äitinsä suulla". Ja kirkon palkkapapitkin ovat hiljaa, kun pyh adventtikirkon edustajana tuomitsee muita kadotukseen, joten se vain vahvistaa, että porton tyttärestä todellakin on kyse. Ihminen ei ole muuttunut yhtään sitten israelilaisten erämaavaelluksen. Silloin tehtiin Jumalan kuvaksi kultainen vasikka johtamaan kansaa, nyt "oikeaoppinen" baabelista peräisin oleva kirkkolaitos toimii välimiehenä ja "johtaa" Jumalan kansaa. Eikö olisi aika lakata tekemästä näitä jumalan kuvia, niin kuin käskyissäkin kehotetaan?Höpönlöpön. Adventtikirkko ei ole Babylon.
- taitoja puuttuu
Eivät taida nämä ihmiset hallita englannin kieltä.Muutoinhan he ymmärtäisivät uskoneensa nuo 24 valhetta.
- pyh!
Kyllä osataan ja emme tosiaankaan usko noiden former adventist sivujen valheisiin. Meillä on 28 hyvää syytä olla ja pysyä adventistina.
- hyvä vinkki
pyh! kirjoitti:
Kyllä osataan ja emme tosiaankaan usko noiden former adventist sivujen valheisiin. Meillä on 28 hyvää syytä olla ja pysyä adventistina.
Kun sinun viestejäsi on lukennu ei suurin surminkaan kaipaa kirkkokuntasi jäsenyyteen saati sinun seuraasi.
- Noan seurakunta
hyvä vinkki kirjoitti:
Kun sinun viestejäsi on lukennu ei suurin surminkaan kaipaa kirkkokuntasi jäsenyyteen saati sinun seuraasi.
Eihän Noankaan seurakunnassa ollut muuta kuin Noan perhe. Ihmiset arkin ympärillä eivät kaipailleet mennä arkin sisälle Noan seuraan, vaan naureskelivat ulkopuolella.
- Cycl0ne
Mielestäni se, että seurakunnassa on ongelmia, on vain merkki siitä että puhumme samasta aiheesta, mistä Jeesus puhuu Ilmestyskirjassa 7 seurakunnalle. Jos sinulla on kirkko, missä ei ole ongelmia, olisin huolestunut.
Mutta asettakaa hetki itsenne Johanneksen kenkiin. Johannes saa näkyjä, välähdyksiä lopun aikojen tapahtumista, kuin jännityselokuvassa konsanaan. Ja yhdessä kohtaa tuota elokuvaa Johannes saa kuvauksen lopunajan seuraajista. Heistä kerrotaan vain ohimennen. Johannes ei varmaankaan tiedä mitään minkälaisia tai mistä taustoista nuo ihmiset ovat, mutta se heistä tiedetään, että Jumalan käskyt ovat heille tärkeät ja Jeesuksen usko/todistus. Johannes saa varmastikin rauhan sydämeensä kuullessaan, että tuo jännittävä tarina, alkaen Adamin ajoista ja aikaisemminkin, saa näin hienon päätöksen. Jumalan kunnia, alusta loppuun saakka. - Hävetkää!
Karmaiseva adventtikirkon 150-vuotta kestänyt historia saa vielä karmaisevamman lopun. Vain siksi, että he ovat paaduttaneet sydämensä, eivätkä tahdo uskoa, että se, joka uskoo yksin Jeesukseen, pelastuu varmasti.
"Joka uskoo Minuun, hän elää, vaikka olisi kuollut."
Miksi adventistit eivät usko Jumalaa, vaan asettavat pelastumiselle ehdoiksi keksimänsä 28 opinkohtaa?
Se on suorastaan anteeksiantamatonta Jumalan ja Pyhän Hengen pilkkaamista ja Jeesuksen sovitustyön häpäisemistä.
Ja sitten vielä Ellen White kehtasi väittää, että 22.10.1844 Jeesus astui Taivaalliseen temppeliin suorittamaan sovitustyötä, joka ristillä suoritettuna oli jotenkin vaillinainen.
Ellen Whiten kirjoitukset ovat suurinta Jumalan häpäisemistä ja pilkkaa, mitä ihminen voi saada aikaan.
Ei siis ihme, että Ellen Whiten nimestä saadaan tuo pedon luku 666.- 1234567...
Uskoon tultuaan Elleni ymmärsi, että Jumalan kymmenenkäskyn laki kuuluu myöskin Uudenliiton kristityille, sapatti mukaan lukien.
Suurin osa niinsanotuista kristityistä kulkee paksu peite silmillään, hyljätessään sapatin Uudenliiton kristityiltä. Näin he harhauttavat suuret ja pienet laittomuuden teille.
Lakiin ja todistuksiin, elleivät he näin sano, ei heillä aamun koittoa ole. - oikea todistus
1234567... kirjoitti:
Uskoon tultuaan Elleni ymmärsi, että Jumalan kymmenenkäskyn laki kuuluu myöskin Uudenliiton kristityille, sapatti mukaan lukien.
Suurin osa niinsanotuista kristityistä kulkee paksu peite silmillään, hyljätessään sapatin Uudenliiton kristityiltä. Näin he harhauttavat suuret ja pienet laittomuuden teille.
Lakiin ja todistuksiin, elleivät he näin sano, ei heillä aamun koittoa ole.Kyllä suuri osa kristityistä pyhittää lepopäivän.
- pyh!
Puhut potaskaa.
- pyh!
oikea todistus kirjoitti:
Kyllä suuri osa kristityistä pyhittää lepopäivän.
Ei pyhitä. Suurin osa tekee mitä lystää eikä pyhitä sitä päivää, jonka JUMALA on asettanut pyhäksi.
- entinen adventisti
Vaikka en olekaan vakuuttunut Ellen Whiten profeetallisuudesta, niin kuitenkin väitteet siitä, että hänen nimestään löytyisi pedon luku 666 tuntuu aivan naurettavalta. Ellen White on aivan liian pieni tekijä, jotta hän vastaisi kuvausta Ilmestyskirjan pedosta. Eikä hänen vaikutusvaltansa ulotu juuri adventtikirkkoa kauemmaksi.
Katolinen kirkko ja paavi sen sijaan kyllä hyvin (ja ainoana) täyttävät tuntomerkit, jotka pedosta on annettu. Ellen Whitesta ei tiedetä maailmalla juuri mitään, mutta paavi ja katolisen kirkon verinen historia tunnetaan kaikkialla. Lisäksi katolinen kirkko on sekä hengellinen että maallinen valta. Se istuu todellakin "paljojen vetten päällä". Sillä on oma valtionsa ja täten myös poliittinen koskemattomuus, joten sen tekemiin rikoksiinkaan ei voida puuttua. Sen lisäksi se hengellisenä valtana harjoittaa myös haureutta "maan kuningasten" eli poliitikkojen kanssa, joten se täyttää myös "maan porttojen ja kauhistusten äidin" kuvauksen. Itse se jopa nimittää itseään äitikirkoksi ja paavia kutsutaan isäksi ja Jumalan Pojan sijaiseksi. Raamatun valossa tämä kertoo jo itsessään kaiken tarpeellisen, minkälaisesta vallasta on kyse.
"Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien ÄITI". Ja minä näin sen naisen olevan JUOVUKSISSA PYHIEN VERESTÄ ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin" Ilm.17:5,6
"Ja isäksenne älkää kutsuko KETÄÄN MAAN PÄÄLLÄ, sillä yksi on teidän Isänne, Hän, joka on TAIVAISSA" Matt.23:9
"Sillä yksi on Jumala, YKSI MYÖS VÄLIMIES Jumalan ja ihmisten välillä, IHMINEN KRISTUS JEESUS" 1Tim.2:5.
Ja koskapa katolinen kirkko on omien sanojensa sekä myös Ilmestyskirjan mukaan äitikirkko (=Suuri Babylon), on hän SYNNYTTÄNYT myös "tyttäriä", jotka siten ovat myös osa suurta Babylonia. Ja tyttäret aina muistuttavat joiltain osin äitiään. Yksi on perinyt yhden piirteen, toinen toisen, mutta yhteinen piirre kaikille näyttää olevan "oikeaoppisuus". Pelastus kun löytyy vain kunkin kirkon tai seurakunnan sisäpuolelta. Muut ovat harhaoppisia.
Babylon ei todellakaan ole Jumalan silmäterä, vaan Jumalaa pilkkaava ja vastustava antikristillinen valta, mutta "kristityille" Babylon näyttää kyllä olevan se silmäterä. Niin henkeen ja vereen jokainen puolustaa "omaa Babyloniaan", syyllistyy se sitten vaikka kuinka räikeisiin synteihin ja Jumalan käskyjen rikkomisiin tahansa. Niille löydetään aina jokin puolustelu, mutta kannattaisi pitää mielessä seuraava Paavalin kirjoitus:
"Vai ettekö tiedä, että joka YHTYY PORTTOON, tulee YHDEKSI ruumiiksi hänen kanssaan?...Mutta joka yhtyy Herraan, on yksi henki hänen kanssaan". 1Kor.6:16,17
"Koska hän sanoo sydämessään: "MINÄ istun kuningattarena enkä ole leski enkä ole surua näkevä", sentähden hänen vitsauksensa tulevat yhtenä päivänä: kuolema ja suru ja nälkä, ja hän joutuu tulessa poltettavaksi, sillä väkevä on Herra Jumala, joka on hänet tuominnut". Ilm.18:7,8 - oikea todistus
pyh! kirjoitti:
Ei pyhitä. Suurin osa tekee mitä lystää eikä pyhitä sitä päivää, jonka JUMALA on asettanut pyhäksi.
Kristus antoi kirkolleen Pyhän Hengen lahjan ensimmäisenä helluntaina, joka oli sunnuntai, Samoin hän nousi kuolleista sunnuntaina.
Kristus itse pyhitti sunnuntain.
Eivät kai apostolit omasta päästä keksineet alkaa viettää sunnuntaita! - pyh!
oikea todistus kirjoitti:
Kristus antoi kirkolleen Pyhän Hengen lahjan ensimmäisenä helluntaina, joka oli sunnuntai, Samoin hän nousi kuolleista sunnuntaina.
Kristus itse pyhitti sunnuntain.
Eivät kai apostolit omasta päästä keksineet alkaa viettää sunnuntaita!Kristus ei pyhittänyt sunnuntaita eivätkä apostolit viettäneet sunnuntaita. Väitteesi on tyypillistä eksyttävää soopaa.
Ylösnousemus EI TEE sunnuntaista pyhäpäivää. Eikä sitä tee helluntaikaan.
- Totuuden Pasuuna
Adventistipäättäjät ovat tahallisesti halunneet valehdella jäsenistölleen ja siihen valehteluun on heidän mielestään vahvat perusteet.
Nimittäin he ovat halunneet tarkoituksella kääntää katseet pois siitä tosiasiasta, että heidän oman kirkkokuntansa perustajan ja profeetan Ellen Gould White:n niemessä on juuri tuo pedon luku ja sen nimi.
http://www.youtube.com/watch?v=QuQc9UlAsVY
http://emmanuelmarosi.hubpages.com/hub/who-do-you-think-is-the-antichrist
Ellen White nimitti itseään pienemmäksi valoksi, eli kun Jumala on se kaikkein suurin valo, niin EGW itse oli mielestään Jumalasta vain hivenen pienempi valo.
EGW asetti näin itsensä siis Jeesuksen, eli lähes Jumalan pojan vertaiseksi ja rinnallle, Jumalan Pojan viransijaiseksi valossa.- pyh!
Puhut potaskaa. Ja tuon nettivideon tekijä joutuu vastamaan Jumalalle valheistaan.
- aina on ollut näin
Jenkkilahkot ovat aina osanneet huijata ja pettää ihmisiä. Se on jo jenkkien kulttuurisidonnainen asia.
- pyh!
Puhut potaskaa.
- aina on ollut näin
En puhunut vaan kirjoitin täyttä asiaa, mutta sinä "pyh!" kirjoitit jälleen täyttä valhetta.
Se ei tietenkään ole mitään uutta.- pyh!
Puhut potaskaa.
- TOIMI PIAN!
Jättäkää uususkonnoliset amerikkalaiset lahkot ja kultit ja aloittakaa uskon elämä aidosti, eikä ulkokultaisesti teeskennellen kuten adventistit, jotka ovat kaksinaamaisuudessaan vertaansa vaille.
- 1234567...
Toimi pian! ennenkuin on myöhäistä. Ota todesta kolmannen enkelin varoitus-sanoma pedosta ja pedon merkistä !
Pedonmerkkihän on sunnuntai. Miksi sunnuntai ? Katolinenkirkko Laodikean kirkolliskokouksessa v.364 jKr. siirsi pyhyyden lauantailta sunnuntaille. Jumala ei ole lupaa antanut tähän muutokseen.
Jumalan merkki on sapatti 2.Moos.31:13. - tarkkuutta
1234567... kirjoitti:
Toimi pian! ennenkuin on myöhäistä. Ota todesta kolmannen enkelin varoitus-sanoma pedosta ja pedon merkistä !
Pedonmerkkihän on sunnuntai. Miksi sunnuntai ? Katolinenkirkko Laodikean kirkolliskokouksessa v.364 jKr. siirsi pyhyyden lauantailta sunnuntaille. Jumala ei ole lupaa antanut tähän muutokseen.
Jumalan merkki on sapatti 2.Moos.31:13."Katolinenkirkko Laodikean kirkolliskokouksessa v.364 jKr. siirsi pyhyyden lauantailta sunnuntaille."
Miten niin siirsi? Todellisuudessa kristityt olivat kokoontuneet sunnuntaisi jo heti ensimmäisestä helluntaista (sunnuntai) lähtien, jolloin Kristus antoi kirkolle Pyhän Hengen lahjan.
Tässä historiaa:
http://www.exadventist.com/Home/Sabbath/SabbathSunday/tabid/516/Default.aspx - Voi teitä!
1234567... kirjoitti:
Jumalan merkki on sapatti 2.Moos.31:13."1234567..."
Valehtelet ja joudut viimeisenä päivänä vastaamaan valheistasi tuomiolla. - 1234567...
tarkkuutta kirjoitti:
"Katolinenkirkko Laodikean kirkolliskokouksessa v.364 jKr. siirsi pyhyyden lauantailta sunnuntaille."
Miten niin siirsi? Todellisuudessa kristityt olivat kokoontuneet sunnuntaisi jo heti ensimmäisestä helluntaista (sunnuntai) lähtien, jolloin Kristus antoi kirkolle Pyhän Hengen lahjan.
Tässä historiaa:
http://www.exadventist.com/Home/Sabbath/SabbathSunday/tabid/516/Default.aspxTarkennetaan.
Convert's Cateshism. . Katolinen, käännynnäisen katekismus, Reverend Peter Geiermann C.Ss.R., joka sai 25.1.1910 paavi Pius X:nen apostolisen siunauksen, sanoo sapatin muuttamiskysymyksestä: Kysymys: Mikä päivä on sapatti? Vastaus: Lauantai on sapatti.
Kysymys: Miksi vietämme sunnuntaita lauantain sijaan siksi, että katolinen kirkko Laodikean kirkolliskokouksessa 364 jKr. siirsi pyhyyden lauantailta sunnuntaille. - 2. painos, s.50.
Arvostettu Piispa Eero Huovinen kirjoitti Ilta-Sanomissa 5.11.99 Vapaa sana seuraavasti..
Vuoden 1973 Alusta virallinen maallinen viikkokalenterimme on alkanut maanantaista. Vielä 1970-luvun alussa viikkomme alkoi sunnuntaista. Kristityt olivat jo varhain KEKSINEET TEHDÄ sapatin jälkeisestä päivästä varsinaisen juhlapäivän, vaikka yleinen lepopäivä siitä tuli vasta 300-luvulla.
EV. Lut katekismus v.1948. Artikkeli: Sapatti ja sunnuntai. Sunnuntai alkoi VÄHITELLEN muodostua kristittyjen tärkeimmäksi juhlapäiväksi syrjäyttäen lopulta täysin lauantaisen sapatin vieton.
Jesaja: Maa on saastunut asukkaittensa alla, sillä he ovat muuttaneet käskyt hyljänneet iankaikkisen liiton. - pyh!
tarkkuutta kirjoitti:
"Katolinenkirkko Laodikean kirkolliskokouksessa v.364 jKr. siirsi pyhyyden lauantailta sunnuntaille."
Tässä historiaa:
http://www.exadventist.com/Home/Sabbath/SabbathSunday/tabid/516/Default.aspxEivät viettäneet. Väitteesi on valhe.
- pyh!
Voi teitä! kirjoitti:
"1234567..."
Valehtelet ja joudut viimeisenä päivänä vastaamaan valheistasi tuomiolla.Sanasi koskevat sinua itseäsi.
- entinen adventisti
1234567... kirjoitti:
Tarkennetaan.
Convert's Cateshism. . Katolinen, käännynnäisen katekismus, Reverend Peter Geiermann C.Ss.R., joka sai 25.1.1910 paavi Pius X:nen apostolisen siunauksen, sanoo sapatin muuttamiskysymyksestä: Kysymys: Mikä päivä on sapatti? Vastaus: Lauantai on sapatti.
Kysymys: Miksi vietämme sunnuntaita lauantain sijaan siksi, että katolinen kirkko Laodikean kirkolliskokouksessa 364 jKr. siirsi pyhyyden lauantailta sunnuntaille. - 2. painos, s.50.
Arvostettu Piispa Eero Huovinen kirjoitti Ilta-Sanomissa 5.11.99 Vapaa sana seuraavasti..
Vuoden 1973 Alusta virallinen maallinen viikkokalenterimme on alkanut maanantaista. Vielä 1970-luvun alussa viikkomme alkoi sunnuntaista. Kristityt olivat jo varhain KEKSINEET TEHDÄ sapatin jälkeisestä päivästä varsinaisen juhlapäivän, vaikka yleinen lepopäivä siitä tuli vasta 300-luvulla.
EV. Lut katekismus v.1948. Artikkeli: Sapatti ja sunnuntai. Sunnuntai alkoi VÄHITELLEN muodostua kristittyjen tärkeimmäksi juhlapäiväksi syrjäyttäen lopulta täysin lauantaisen sapatin vieton.
Jesaja: Maa on saastunut asukkaittensa alla, sillä he ovat muuttaneet käskyt hyljänneet iankaikkisen liiton."ettei kukaan muu voisi OSTAA eikä MYYDÄ kuin se, jossa on merkki: PEDON NIMI tai sen nimen luku...sillä se on IHMISEN luku...Ilm.13:17,18.
Ostaminen ja myyminenhän Ilmestyskirjassa ei tarkoita maallista kaupankäyntiä, vaan HENGELLISTÄ (Ilm.3:18; 5:9; 14:4, Matt.25:9), ja pedon merkissä on pedon nimi =Jumalan Pojan SIJAINEN eli VÄLIMIEHESTÄ on kyse. Sunnuntaissa ei ole pedon nimeä, eikä sunnuntai ole pedon nimi tai ihmisen luku, vaikka väärä lepopäivä onkin. Jos joku viettää tietämättään tai ymmärtämättään väärää lepopäivää, niin en usko, että hän joutuu kadotukseen, MUTTA jos pelastukselta puuttuu kokonaan OIKEA PERUSTUS (=Jeesus Kristus 1Kor.3:11), kun usko lepää Babylonin ihmistekoisella "kalliolla" ja väärän/väärien välimiesten varassa (esim. oikeaoppisen seurakunnan), niin uskolta puuttuu kokonaan tulenkestävä perusta. Se on ainoa asia, mikä Raamatussa esitetään pelastuksen perusteeksi. Käskyjen noudattaminen ei onnistu keneltäkään meistä, joten sen varaan ei yksikään ihminen voi pelastustaan laskea, mutta " jolla Poika on, sillä ON ELÄMÄ. Jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä EI OLE ELÄMÄÄ".
"Jeesus sanoi hänelle: MINÄ olen TIE ja totuus ja ELÄMÄ; ei KUKAAN tule Isän tykö muutoin kuin MINUN KAUTTANI" Joh.14:6.
Kultaiset vasikat tai muut ihmistekoiset välittäjänä tai sijaisena toimivat "jumalan kuvat" eivät kykene ketään pelastamaan, vaikka niin moni tuntuu niiden varaan tänä päivänä elämänsä laskevan. Paavit, piispat, papit, väärät taikka oikeat profeetat, seurakunnat taikka opit eivät meitä pelasta, vaikka kuinka niihin uskoisimme. Edes täysin oikeaoppinen seurakuntakaan (jos sellainen jostain löytyisi) ei kykenisi ketään pelastamaan, vaikka Babylon on saanutkin ihmiset niin uskomaan. - mientintämyssy
"ettei kukaan muu voisi OSTAA eikä MYYDÄ kuin se, jossa on merkki: PEDON NIMI tai sen nimen luku...sillä se on IHMISEN luku...Ilm.13:17,18.
Ostaminen ja myyminenhän Ilmestyskirjassa ei tarkoita maallista kaupankäyntiä, vaan HENGELLISTÄ (Ilm.3:18; 5:9; 14:4, Matt.25:9), ja pedon merkissä on pedon nimi =Jumalan Pojan SIJAINEN eli VÄLIMIEHESTÄ on kyse. Sunnuntaissa ei ole pedon nimeä, eikä sunnuntai ole pedon nimi tai ihmisen luku, vaikka väärä lepopäivä onkin. Jos joku viettää tietämättään tai ymmärtämättään väärää lepopäivää, niin en usko, että hän joutuu kadotukseen, MUTTA jos pelastukselta puuttuu kokonaan OIKEA PERUSTUS (=Jeesus Kristus 1Kor.3:11), kun usko lepää Babylonin ihmistekoisella "kalliolla" ja väärän/väärien välimiesten varassa (esim. oikeaoppisen seurakunnan), niin uskolta puuttuu kokonaan tulenkestävä perusta. Se on ainoa asia, mikä Raamatussa esitetään pelastuksen perusteeksi. Käskyjen noudattaminen ei onnistu keneltäkään meistä, joten sen varaan ei yksikään ihminen voi pelastustaan laskea, mutta " jolla Poika on, sillä ON ELÄMÄ. Jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä EI OLE ELÄMÄÄ".
"Jeesus sanoi hänelle: MINÄ olen TIE ja totuus ja ELÄMÄ; ei KUKAAN tule Isän tykö muutoin kuin MINUN KAUTTANI" Joh.14:6.
Kultaiset vasikat tai muut ihmistekoiset välittäjänä tai sijaisena toimivat "jumalan kuvat" eivät kykene ketään pelastamaan, vaikka niin moni tuntuu niiden varaan tänä päivänä elämänsä laskevan. Paavit, piispat, papit, väärät taikka oikeat profeetat, seurakunnat taikka opit eivät meitä pelasta, vaikka kuinka niihin uskoisimme. Edes täysin oikeaoppinen seurakuntakaan (jos sellainen jostain löytyisi) ei kykenisi ketään pelastamaan, vaikka Babylon on saanutkin ihmiset niin uskomaan."entinen adventisti"
Sunnuntai pyhä on pedon nimissä ja pedon kautta tullut kristillisiin piireihin.
Sununtai on pedon vallan merkki, eli pedon merkki. Sunnuntai on pedon nimen alla, kun taas sapatti on Herran Jeesuksen nimen alla.
Onhan peto itse, joskus sanonut, että se on heidän valtansa merkki.
Oikea perustuis on Kristus kallaio, kuten kerrot.
Herramme Jeesuksen merkki on sapatti.
Vain Jeesuksen kautta on pelastuminen tarjolla, ei siis minkään muun, muuta välimiestä ei ole ihmisille annettu sovittajaksi synneilleen.
Sydämmentuntija näkee ja tietää kaiken. Hänen tuomionsa on oikeat ja todet.
Ostaa ja myydä, maallinen kaupankäyti vai hengellinen kaupankäynti. Hengissä pysyäkseen ihminen tarvitsee ruokaa, vettä ja lämmintä. Hengen ravinnon myyminen tai ostaminen. Keneltä sinä ostat hengen ravintoa? Eikös Jeesus lahjoittanut pelastuksen ilmaiseksi? - tulkinta oikein
1234567... kirjoitti:
Tarkennetaan.
Jesaja: Maa on saastunut asukkaittensa alla, sillä he ovat muuttaneet käskyt hyljänneet iankaikkisen liiton."Kysymys: Miksi vietämme sunnuntaita lauantain sijaan siksi, että katolinen kirkko Laodikean kirkolliskokouksessa 364 jKr. siirsi pyhyyden lauantailta sunnuntaille. - 2. painos, s.50."
Miten muka siirsi pyhyyden? Täytyy olla jokin käännösvirhe. - entinen adventisti
mientintämyssy kirjoitti:
"entinen adventisti"
Sunnuntai pyhä on pedon nimissä ja pedon kautta tullut kristillisiin piireihin.
Sununtai on pedon vallan merkki, eli pedon merkki. Sunnuntai on pedon nimen alla, kun taas sapatti on Herran Jeesuksen nimen alla.
Onhan peto itse, joskus sanonut, että se on heidän valtansa merkki.
Oikea perustuis on Kristus kallaio, kuten kerrot.
Herramme Jeesuksen merkki on sapatti.
Vain Jeesuksen kautta on pelastuminen tarjolla, ei siis minkään muun, muuta välimiestä ei ole ihmisille annettu sovittajaksi synneilleen.
Sydämmentuntija näkee ja tietää kaiken. Hänen tuomionsa on oikeat ja todet.
Ostaa ja myydä, maallinen kaupankäyti vai hengellinen kaupankäynti. Hengissä pysyäkseen ihminen tarvitsee ruokaa, vettä ja lämmintä. Hengen ravinnon myyminen tai ostaminen. Keneltä sinä ostat hengen ravintoa? Eikös Jeesus lahjoittanut pelastuksen ilmaiseksi?mietintämyssy:lle
>>Hengen ravinnon myyminen tai ostaminen. Keneltä sinä ostat hengen ravintoa? Eikös Jeesus lahjoittanut pelastuksen ilmaiseksi?
"Ja Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: "Näin sanoo Amen, se uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan luomnakunnan alku...
Minä neuvon sinua OSTAMAAN MINULTA (>>Jeesus) KULTAA, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja VALKEAT VAATTEET, että niihin pukeutuisit, eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja SILMÄVOIDETTA voidellaksesi silmäsi, että näkisit" Ilm.3:14,18
Tässä se kerrotaan ja neuvotaan, keneltä sitä Hengen ravintoa pitäisi OSTAA. Kaikenlaisia "kauppamiehiä" Babylonista kyllä löytyy, mutta heiltä ei kannata ostaa.
Ymmärtäväiset neitsyet myös OSTAVAT ÖLJYÄ oikealta myyjältä. - mientintämyssy
mietintämyssy:lle
>>Hengen ravinnon myyminen tai ostaminen. Keneltä sinä ostat hengen ravintoa? Eikös Jeesus lahjoittanut pelastuksen ilmaiseksi?
"Ja Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: "Näin sanoo Amen, se uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan luomnakunnan alku...
Minä neuvon sinua OSTAMAAN MINULTA (>>Jeesus) KULTAA, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja VALKEAT VAATTEET, että niihin pukeutuisit, eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja SILMÄVOIDETTA voidellaksesi silmäsi, että näkisit" Ilm.3:14,18
Tässä se kerrotaan ja neuvotaan, keneltä sitä Hengen ravintoa pitäisi OSTAA. Kaikenlaisia "kauppamiehiä" Babylonista kyllä löytyy, mutta heiltä ei kannata ostaa.
Ymmärtäväiset neitsyet myös OSTAVAT ÖLJYÄ oikealta myyjältä.Entinen adventisti. Et siis tajunnut mitä mietintämyssy miettii.
Sitä, että sinä kerrot, etta ostaminen ja myyminen tarkoittaa hengellistå kaupankäyntiä,
Eli sinun käsitys on, että tämä ostaminen ja myyminen evätään Jeesuksen seuraajilta ja joissa on pedon luku he voivat ostaa ja myydä tulessa puhdistettua kultaa....,
Mitä siis haluat entinen adventisti kertoa? - 1234567...
tulkinta oikein kirjoitti:
"Kysymys: Miksi vietämme sunnuntaita lauantain sijaan siksi, että katolinen kirkko Laodikean kirkolliskokouksessa 364 jKr. siirsi pyhyyden lauantailta sunnuntaille. - 2. painos, s.50."
Miten muka siirsi pyhyyden? Täytyy olla jokin käännösvirhe.tulkinta oikein. . Wikipediasta löytyy. Wikipedia "Sunnuntai". Juutalaisen sapatinvieton merkitys on myöhemmin SIIRRETTY SUNNUNTAIHIN. Tämä tapahtui roomalaiskatolisen kirkon toimesta Laodikean kirkolliskokouksessa 400-luvun alkupuolella.
Tätä ennen sekä juutalaiset, että kristityt viettivät pyhäpäivänään sapattia, lauantaita. Kirkkohistorioitsijoiden mukaan ensimmäisellä vuosisadalla myös kaikki kristilliset seurakunnat viettivät sapattia lepopäivänään.
300-luvun alussa alkoi Rooman seurakunnasta muotoutua valtion kirkko, mikä sai loppuhuipennuksensa 500-luvun alussa.
Näiden muutosten lomassa kirkko muokkautui osittain silloisen yhteiskunnan mukaisesti. Yksi muutos oli se, että kirkko lopetti sapatin vieton ja siirtyi viettämään lepopäivänään sunnuntaita, jonka Keisari Konstantinus oli jo MÄÄRÄNNYT Rooman viralliseksi lepopäiväksi.
Monet tutkijat, myös katolinen kirkko sijoittaa tämän lepopäivämuutoksen vuoteen 364 jKr, jolloin katolisessa Laodikean Konsiilissa paavi Liperiuksen johdolla kehoitettiin kirkon jäseniä sapatin sijasta alkamaan kunnioittamaan sunnuntaita.
Wikibedia. - entinen adventisti
mientintämyssy kirjoitti:
Entinen adventisti. Et siis tajunnut mitä mietintämyssy miettii.
Sitä, että sinä kerrot, etta ostaminen ja myyminen tarkoittaa hengellistå kaupankäyntiä,
Eli sinun käsitys on, että tämä ostaminen ja myyminen evätään Jeesuksen seuraajilta ja joissa on pedon luku he voivat ostaa ja myydä tulessa puhdistettua kultaa....,
Mitä siis haluat entinen adventisti kertoa?"Se yllyttää maan päällä asuvaiset tekemään SEN PEDON kuvan, jossa oli MIEKANHAAVA ja joka virkosi.
Ja sille annettiin valta antaa pedon kuvalle henki, että PEDON KUVA puhuisikin ja saisi aikaan, että ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin.
Ja se saa KAIKKI, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan MERKIN oikeaan käteensä tai otsaansa,
ettei KUKAAN MUU voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on MERKKI: PEDON NIMI tai sen NIMEN LUKU.
Tässä on viisaus. Jolla ymmärrys on, se laskekoon pedon luvun; sillä se on IHMISEN luku. Ja sen luku on kuusisataa kuusikymmentä kuusi" Ilm.13: 14-18
Se peto, jonka kuolinhaava parani, on Ilm.13:3-7 mukaan peto, jolle annettiin 42 kuukauden ajaksi valta pilkata Jumalaa ja käydä sotaa pyhiä vastaan ja voittaa heidät. Historiasta tiedämme, että se kuvaus sopii täysin paavinkirkkoon.
Pedon KUVA taas on miekanhaavan saanutta petoa MUISTUTTAVA järjestelmä, ja siitä kerrotaan, että se saa aikaan, että ketkä vain eivät kumartaneet sitä, ne tapettaisiin. Onko näin tapahtunut historiassa? On. Myös "uskonpuhdistajat" alkoivat lopulta vainoamaan niitä kristittyjä, jotka eivät suostuneet liittymään "oikeaoppiseen" (pakanuudesta alkunsa saaneeseen) kirkkolaitokseen. Näitä kristittyjä kutsutaan kirkkohistoriassa kerettiläisiksi ja pakanoiksi.
Sitten kerrotaan, että pedon kuva saa KAIKKI panemaan MERKIN oikeaan käteensä tai otsaansa, ettei KUKAAN MUU voisi OSTAA eikä MYYDÄ, kuin se, jossa on merkki: PEDON NIMI tai sen nimen luku ja sanotaan, että se on IHMISEN luku.
Jos miekanhaavan saanut peto on paavinkirkko, joka pitää itseään ainoana "oikeaoppisena" ÄITIkirkkona ja paavia kutsutaan Jumalan Sanan vastaisesti ISÄKSI ja hänen virkanimensä on Jumalan Pojan SIJAINEN maan päällä, niin voimme Jumalan Sanaa vasten todeta, että kyseessä on antikristillinen valta, joka toimii VÄLIMIEHENÄ Jumalan Sanan vastaisesti, koska meillä ei ole Raamatun mukaan kuin yksi välimies, joka on Jeesus Kristus. Emme tarvitse mitään muita välimiehiä.
Ostaminen ja myyminen taas Ilmestyskirjassa tarkoittaa HENGELLISTÄ toimintaa, ja pedon kuva saa kaikki panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa, ettei KUKAAN MUU voisi harjoittaa hengellistä toimintaa kuin se, jossa on merkki: pedon nimi >>Jumalan Pojan sijainen. Sekä peto että pedon kuva toimivat välimiehinä, jotta ihminen voisi pelastua. "Oikeaoppinen" pakanuudesta peräisin oleva kirkkolaitos on ottanut tämän sijaisen ja välimiehen roolin ihmisen pelastuksessa, vaikka Raamattu todistaa, että meillä on vain yksi välimies, emmekä tarvitse muita. Raamatussa sanotaan yksinkertaisesti "usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut". "Oikeaoppinen" kirkkolaitos taas väittää, ettet voi pelastua sen ulkopuolella. Olet kerettiläinen, pakana tai luopio, jos et kuulu mihinkään viralliseen uskonnolliseen järjestelmään. Apostolinen alkuseurakunta ei kuitenkaan ollut mikään virallinen organisaatio, vaan maailmasta ulos kutsuttujen Pyhän Hengen johdossa olevien uskovien "pyhä papisto", ekklesia eli seurakunta - ei mikään hierarkinen kirkkolaitos.
Ja tietenkään kukaan muu ei voi oikeasti "myydä" kultaa, valkeita vaatteita tai silmävoidetta kuin Jeesus. "Oikeaoppinen" kirkkolaitos vain VÄITTÄÄ, ettemme me voi "ostaa" niitä suoraan Jeesukselta ilman sen välitystoimintaa. Sen mukaan pitää kuulua johonkin viralliseen organisaatioon, jotta voisi pelastua. Raamatussa kuitenkin sanotaan, että missä kaksi tai kolme kokoontuu Jeesuksen nimessä, siinä Hän on heidän keskellään. Siinä on seurakunta minimissään eikä lupaa sen perustamiseen tarvitse kysellä maallisilta viranomaisilta. - pedon tyttäret !
1234567... kirjoitti:
tulkinta oikein. . Wikipediasta löytyy. Wikipedia "Sunnuntai". Juutalaisen sapatinvieton merkitys on myöhemmin SIIRRETTY SUNNUNTAIHIN. Tämä tapahtui roomalaiskatolisen kirkon toimesta Laodikean kirkolliskokouksessa 400-luvun alkupuolella.
Tätä ennen sekä juutalaiset, että kristityt viettivät pyhäpäivänään sapattia, lauantaita. Kirkkohistorioitsijoiden mukaan ensimmäisellä vuosisadalla myös kaikki kristilliset seurakunnat viettivät sapattia lepopäivänään.
300-luvun alussa alkoi Rooman seurakunnasta muotoutua valtion kirkko, mikä sai loppuhuipennuksensa 500-luvun alussa.
Näiden muutosten lomassa kirkko muokkautui osittain silloisen yhteiskunnan mukaisesti. Yksi muutos oli se, että kirkko lopetti sapatin vieton ja siirtyi viettämään lepopäivänään sunnuntaita, jonka Keisari Konstantinus oli jo MÄÄRÄNNYT Rooman viralliseksi lepopäiväksi.
Monet tutkijat, myös katolinen kirkko sijoittaa tämän lepopäivämuutoksen vuoteen 364 jKr, jolloin katolisessa Laodikean Konsiilissa paavi Liperiuksen johdolla kehoitettiin kirkon jäseniä sapatin sijasta alkamaan kunnioittamaan sunnuntaita.
Wikibedia.Selvääkin selvempi on, että muutos tulee katolisilta, ja tyttäret seuraavat perässä.
- tarkat ohjeet
1234567... kirjoitti:
Jumalan merkki on sapatti 2.Moos.31:13."Toimi pian! ennenkuin on myöhäistä. Ota todesta kolmannen enkelin varoitus-sanoma pedosta ja pedon merkistä !"
Kerro tarkemmin, mitä pitää tehdä välttääkseen ottamasta pedon merkin. Jos vietän jo sapattia, riittääkö se?
- lähtekää ulos!
Erotkaa amerikkalaisista uususkonnollisista lahkoista. ettette tulisi pedon ja Babylonin tekemiin synteihin osallisiksi.
USA on Raamatun mukaan peto.
Katoskaa kuinka monta lahkoa siinä maassa on, jotka ovat pedon synteihin osallisina! Hämmästelkää!- pyh!
Ainoa hämmästyksen aihe on sinun hengellinen sokeutesi.
- KUTSU KUULUU!
LÄHTEKÄÄ SIITÄ ULOS!
Lähtekää ulos näistä amerikkalaisista uususkonnollisista lahkoista, jotka vain paaduttavat niiden jäseniksi suostuneiden ihmispoloisten sydämet ja tekevät heistä valkeiksi kalkittujen hautojen näköisiä ja kalman hajuisia.
Heissä on vain Jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät toiminnallaan Jumalan voimankin. Heissä si siis ole lainkaan Pyhän Hengen voimaa ja ovat siksi tyystin hengellisesti kuolleita.
LÄHTEKÄÄ ULOS, ENNENKUIN ON LIIAN MYÖHÄISTÄ! - Kiitos Jumalan!
Enää en aikaile, vaan tein tänä aamuna päätökseni ja eroan Tampereen adventtiseurakunnasta, koska sain viime yönä vakavan varoituksen unen välityksellä ja siinä unessa minulle näytettiin karmaisevia asioita adventtikirkon toiminnasta liittyen ihmisten hyväksikäyttöön, mm. vanhusten ja lasten. Se kaikki tapahtui meidän maassamme ja kirkkomme työntekijöiden toimesta.
Ja todella näin on tapahtunutkin, ei vain unessani, vaan aivan silmieni edessä, mutta olen vain ummistanut silmäni, enkä ole halunnut uskoa sitä todeksi. Se oli siis vakava varoitus minulla, etten tulisi heidän tekemiin synteihin osallisiksi, olemalla jäsen adventtikirkossa.
Kiitän Jumalaa, että hän antoi valoaan tähänkin asiaan!- jaa..
Kiität Jumalaa ja pakenet avuntarvitsijoiden läheltä?
Mites sinä olet toiminut vanhusten ja lasten auttamiseksi, jos heitä on väärin kohdeltu adventiseurakunnassa Tampereella? Etkö sinä ole siihen osasyyllinen, kun olet rivijäsen ollut ja nyt luistelet pois sieltä Tampereelta, että ei tarvitse niille hyväksikäytetyille vanhukselle tai lapsille antaa apuasi siellä Tamperella? - Kiitos Jumalan!
jaa.. kirjoitti:
Kiität Jumalaa ja pakenet avuntarvitsijoiden läheltä?
Mites sinä olet toiminut vanhusten ja lasten auttamiseksi, jos heitä on väärin kohdeltu adventiseurakunnassa Tampereella? Etkö sinä ole siihen osasyyllinen, kun olet rivijäsen ollut ja nyt luistelet pois sieltä Tampereelta, että ei tarvitse niille hyväksikäytetyille vanhukselle tai lapsille antaa apuasi siellä Tamperella?Miksi tulkitset päätöstäni pakenemiseksi ja mistä päättelit, etten olisi auttanut juuri niitä joita adventtikirkossa painetaan alas ja käytetään hyväksi?
Juurihan kirjoitin omasta kokemuksestani ja siitä, mitä olen ihan elävässä elämässä joutunut näkemään ja kokemaan.
Se vain ihmetyttää, että ne, jotka ovat vastuullisia tapahtumista ovat kirkon "määrättyjen tahojen" suojeluksessa" ja he voivat jatkaa toimintaansa kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan.
Mistä se taasen kertoo?
Minulle se on selvä viesti äänestää jaloin. - totuus on tärkein
varoitiko heitä, kahdesti tai kolmesti Jumalan puolesta, Ja tutkitko srk vanhempien kanssa sen että onko todella tapahtunut se, mistä puhut ? t. B
- Kiitos Jumalan!
totuus on tärkein kirjoitti:
varoitiko heitä, kahdesti tai kolmesti Jumalan puolesta, Ja tutkitko srk vanhempien kanssa sen että onko todella tapahtunut se, mistä puhut ? t. B
Ei ole minun tehtäväni nuhdella ketään. Jumalan nuhtelu tulee kyllä aikanaan ja se voikin sitten olla kivuliasta ja ellei Jumalakaan pääse ihmistä puhuttelemaan, niin eihän kuulisi, vaikka taivaan enkelit hänelle ilmestyisivät ja puhuisivat kasvotusten.
Raamattu on täynnään varoituksen sanoja ja ellei ihminen ota niistä opikseen, niin hän on jo hyvin syvällä paatumuksessa ja luopumuksessa. - Voi jumalatonta
Kiitos Jumalan! kirjoitti:
Ei ole minun tehtäväni nuhdella ketään. Jumalan nuhtelu tulee kyllä aikanaan ja se voikin sitten olla kivuliasta ja ellei Jumalakaan pääse ihmistä puhuttelemaan, niin eihän kuulisi, vaikka taivaan enkelit hänelle ilmestyisivät ja puhuisivat kasvotusten.
Raamattu on täynnään varoituksen sanoja ja ellei ihminen ota niistä opikseen, niin hän on jo hyvin syvällä paatumuksessa ja luopumuksessa.En kiitä Jumalaa siitä, että sinä olet valehtelija: " Minun tehtäväni ei ole nuhdella ketään" Eli: " En minä ole veljeni vartija"!? Just!
" Mutta jos sinä vanhurskasta varoitat, ettei vanhurskas tekisi syntiä, ja hän ei tee syntiä, niin totisesti saa hän elää, koska otti varoituksesta väärin, ja sinä olet sielusi pelastanut" Hesekiel 3: 21
Me olemme Jumalan työtovereita,..Minä olen aikanaan 2003 varoittanut kirjallisesti pastori T.Hilbergiä poistamaan käsin tehdyt epäjumalan kuvat Lieksan kirkosta, mutta hän ei tehnyt mitään,.. oli, päinvastoin saanut älynväläyksen ja sanonut " varoittaja on hullu"!.. eli siis minä!
Ja sinä siis tämän tieten päätit olla varoittamatta, jos Raamatulla pystyit osoittamaan että veli tai sisar tekee syntiä!
Kiitos Jumalan että hän antaisi minulle voimaa potkaista sinua " p e r s e e l l e "! - pese suusi
Voi jumalatonta kirjoitti:
En kiitä Jumalaa siitä, että sinä olet valehtelija: " Minun tehtäväni ei ole nuhdella ketään" Eli: " En minä ole veljeni vartija"!? Just!
" Mutta jos sinä vanhurskasta varoitat, ettei vanhurskas tekisi syntiä, ja hän ei tee syntiä, niin totisesti saa hän elää, koska otti varoituksesta väärin, ja sinä olet sielusi pelastanut" Hesekiel 3: 21
Me olemme Jumalan työtovereita,..Minä olen aikanaan 2003 varoittanut kirjallisesti pastori T.Hilbergiä poistamaan käsin tehdyt epäjumalan kuvat Lieksan kirkosta, mutta hän ei tehnyt mitään,.. oli, päinvastoin saanut älynväläyksen ja sanonut " varoittaja on hullu"!.. eli siis minä!
Ja sinä siis tämän tieten päätit olla varoittamatta, jos Raamatulla pystyit osoittamaan että veli tai sisar tekee syntiä!
Kiitos Jumalan että hän antaisi minulle voimaa potkaista sinua " p e r s e e l l e "!"Kiitos Jumalan että hän antaisi minulle voimaa potkaista sinua " p e r s e e l l e "! "
Onpa kristillistä ja Jumalan mielen mukaista kielenkäyttöä. Muuten asiaa.
- Kiitos Jumalan!
Lisäys edelliseen:
Eroaminen adventtikirkosta ja sen jäsenrekisteristä ei luonnollisesti merkitse sitä, ettenkö voisi jatkossa käydä esim. lauantaiaamun Raamatuntutkistelutilaisuuksissa. Ei suinkaan.
Adventtikirkon jäsenrekisteristä eroaminen tarkoittaa kohdallani sitä, että en enää ole antamassa hyväksyntääni siihen jumalattomuuteen ja irstauteen, jota siellä niin sanotun "esiripun takana" tehdään.
Ne, jotka esim. pappispalvelukseen on adventtikirkossa nimitetty , heidän tulisi olla esimerkkinä kaikessa hyvässä muille, eikä niin, että heidän jumalattomuutensa tarttuu seurakuntaan ja sen jäseniin ja kaikenlaisesta irstaudesta tulee ajan myötä jopa hyväksyttävää. Se on syvää paatumusta.- Kaidan tien kulkijat
Aamen sinulle "Kiitos Jumalan"!
Toit samalla esiin monien muidenkin seurakuntalaisten tuntemukset.
Valitettavasti adventtikirkko Suomessa on valinnut sen tien kuin on ja se on tietysti kokonaan päättäjien yksimielisesti hyväksymä tie. Se tie tosin on lavea ja se on kuoleman tie, joka vie kadotukseen.
Astu siis hyvä lukija elämän kaidalle tielle, jossa sinun tulee vaeltaa vain yhdessä Kristuksen kanssa. Muita matkakumppaneita et tarvitse. Voit tosin olla kutsumassa Kristuksen yhteyteen niitä, jotka kulkevat vielä laveaa tietä. - 5+5.
Kaidan tien kulkijat kirjoitti:
Aamen sinulle "Kiitos Jumalan"!
Toit samalla esiin monien muidenkin seurakuntalaisten tuntemukset.
Valitettavasti adventtikirkko Suomessa on valinnut sen tien kuin on ja se on tietysti kokonaan päättäjien yksimielisesti hyväksymä tie. Se tie tosin on lavea ja se on kuoleman tie, joka vie kadotukseen.
Astu siis hyvä lukija elämän kaidalle tielle, jossa sinun tulee vaeltaa vain yhdessä Kristuksen kanssa. Muita matkakumppaneita et tarvitse. Voit tosin olla kutsumassa Kristuksen yhteyteen niitä, jotka kulkevat vielä laveaa tietä.Seurakunnassa viisi viisasta ja viisi tyhmää kulkevat ajan loppuun asti seurakunnassa.
- pyh!
Ja miten tämä sinun päätöksesi sitten palvelee niitä Adventtikirkon työntekijöitä, jotka ovat uskollisia Herralle, eivätkä ole osallisia siihen, mitä sanot? Ei mitenkään, koska päätöksesi sorsii heitäkin, jotka ovat syyttömiä.
- Matt.13:38
5+5. kirjoitti:
Seurakunnassa viisi viisasta ja viisi tyhmää kulkevat ajan loppuun asti seurakunnassa.
Vertauksessa tyhmistä ja ymmärtäväisistä neitsyistä ei puhuta mitään seurakunnasta. Ei myöskään vertauksessa, jossa mies kylvi hyvän siemenen peltoonsa, mutta vihamies kylvi lustetta nisun joukkoon. Pelto on vertauksessa MAAILMA
- Kaidan tien kulkijat
><
Luuletko sinä pyh!, että ne muut ovat täysin tietämättömiä ja sokeita?
He eivät vain voi ensimmäisenä heittää kivellä, koska...
Uskollisuus Herralle ei ole sitä, että kuulut esim. adventtikirkon jäsenrekisteriin.
Uskollisuus Herralle on aivan jotain muuta.- pyh!
Uskollisuus Herralle on uskollisuutta adventtisanomalle. Sen te kiellätte, omaksi kadotukseksenne.
- entinen adventisti
pyh! kirjoitti:
Uskollisuus Herralle on uskollisuutta adventtisanomalle. Sen te kiellätte, omaksi kadotukseksenne.
En minä ainakaan kiellä yhtään ainoata opillista TOTUUTTA, jota adventtikirkko opettaa. Kiellän sen harhaopin, että Jumalan seurakunta, ekklesia, olisi jokin kirkkokunta tai organisaatio. Jumalan Sana sanoo, että eriseurat ja lahkot ovat LIHAN TEKOJA, eivätkä niiden harjoittajat peri Jumalan valtakuntaa Gal.5:19-21.
Historia todistaa, että kirkkolaitos on katolisen kirkon pakanuudesta tuoma harhaoppinen istutus, joten mikään nykyisistä seurakuntaorganisaatioista ei perustu apostoliselle uskolle. Vai sanotaanko Raamatussa, että sinun on liityttävä adventtiseurakunnan tai jonkin muun seurakuntaorganisaation jäseneksi, jotta voit pelastua ja kuulua Jumalan "jäännöskansaan"? Että elämänkirja löytyy jonkin seurakunnan jäsenrekisteristä? - Ei, siellä sanotaan "usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut". Minä uskon ennemmin sitä, mitä Jumalan Sanassa sanotaan.
"Pelkään siis ennemmin Jumalaa ja annan HÄNELLE kunnian, kuin kumarran petoa ja sen kuvaa" Ilm.14:6-12. Jeesus on ainoa todellinen Jumalan kuva ja ainoa välimies, joka pelastukseen tarvitaan. Kaikki ihmisten tekemät "kultaiset vasikat" ja muut "jumalankuvaviritelmät" ovat vääriä. Ne eivät kykene johdattamaan eikä pelastamaan ketään. Jos istutus alunperin on väärä, niin ei se oikeaksi siitä muutu, vaikka sitä kuinka kasteltaisiin tai siellä istutuksen joukossa olisi muutama "oikeakin" oksa.
http://www.kotipetripaavola.com/kirkkoluopumuksentorvena.html
"Kirkko sanaakaan ei Raamattu tunne. Kirkko sana ja käsite yleistyi Konstantinuksen perustaessa Roomaan yleisen (katolisen) uskonnon, kun hän "kääntyi" kristityksi. Rooman kirkkolaitos sekoitti pakanuuden ja kristinuskon keskenään. Pakanallisille uskonnollisille menoille annettiin kristilliset nimet, joita pidettiin sitten Raamatun opetuksina, vaikka ne eivät sitä kuitenkaan olleet".
"On tunnettu tosiasia historiasta, että kirkko teki "lähetystyötä" miekkalähetyksen voimalla, jossa ihmiset pakotettiin väkivalloin aseiden voimalla hyväksymään kristinuskon. Kirkko on vienyt "evankeliumiaan" maailmaan pakkokeinoin aseiden voimalla. Jeesus ei kehottanut tämänkaltaiseen toimintaan, vaan tuomitsi sen. Kirkko siis heti sen alkuhistoriansa aikana (kirkon alkuhistoria alkaa siitä hetkestä, kun Roomaan syntyi kristinusko keisari Konstantinuksen toimesta) on tappanut miljoonia ihmisiä "evankeliuminsa" eteenpäin viemisen turvaamiseksi. On päivänselvää, ettei tällainen instituutio ole Jumalan silmissä Hänen seurakuntansa, vaan halpa ja valheellinen väärennös seurakunnasta".
http://www.kotipetripaavola.com/Sakramentti ja kirkko.html
"Kirkko-sanan varhaisin alkujuuri on puhtaasti pakanallinen kelttiläinen kirch, mikä tarkoitti alkuaan piirissä, kehässä tapahtuvaa pakanallista veri rituaalia (vrt. esim. saksan kielen kirche - kirkko, ja engl. church - kirkko). UT:ssa kahdesti esiintyvä adjektiivi kyriakos (1Kor.11:20 kyriakon, "Herran (ateria)"; ja Ilm.1:10 kyriakee, "Herran (päivä), ei muodosta vähäisintäkään perustetta vääntää siitä seurakunnan (ekklesia) "nimeksi" kirkko! Kirkko-sanan liittäminen UT:n kreikankielen kyriakos-sanaan onkin nähtävissä selkeästi kirkollisen teologian läpinäkyväksi yritykseksi valheellisesti hengellistää kirkko-sana, koettaa saada se näyttämään raamatulliselta ja peittää sen pakanallinen tausta."
Tämän valossa adventtikirkko voisi sitten "jatkaa" uskonpuhdistusta ja palata apostolisille alkujuurille, mutta onko sellaista nähtävissä? En tiedä muista, mutta minä ainakin olen näkevinäni yhä lisääntyvää populistista maailman hyväksynnän hakemista. Missä se kolmen enkelin sanoman julistus KÄYTÄNNÖSSÄ esimerkiksi näkyy? Juuri Kai kirjoitti, että adventtikirkko ei ole virallisesti enää vuosikymmeniin opettanut, että paavinkirkko olisi Ilmestyskirjan peto. MIKÄ SE SITTEN ADVENTTIKIRKON VIRALLISEN OPETUKSEN MUKAAN ON? Jos julistaa kolmen enkelin sanomaa, niin pitäisi kertoa ihmisille SELVÄSTI, mikä on portto, peto ja pedon kuva? Ei muuten voi varoittaa kumartamasta niitä ja kehoittaa lähtemään Babylonista ulos. Ja MINNE? Miksei adventtikirkko sitten suoraan sano, että adventtikirkkoon pitäisi kaikkien liittyä, jotta eivät kumartaisi pedon kuvaa. Pyh! sen adventistina suoraan sanoo, mutta teologit piileskelevät "poliittisten" saivartelujen takana, kuten kunnon poliitikot ikään.
Kunhan ette vain eräänä päivänä huomaisi, että teidät on salakavalasti ja pikkuhiljaa liitetty ekumeeniseen maailmankirkkoon. Suunta ainakin minun mielestäni näyttää pahasti olevan siihen suuntaan...
- Kutsu Kuluu!
Jätä lahkolaisuus ja eroa adventtikirkosta. Niin toimimala eheydyt ja tulet Jumalan lapseuteen. HERÄÄ PAATUMUKSESTASI ADVENTISTI JA EROA KIRKKOKUNTASI SAASTAISUUDESTA!
- pyh!
En hylkää Jumalaa enkä hänen kansaansa, huudat sinä eksyttäjä miten kovaa tahansa.
- kiva tietää
Minkä kirkkokunnan piiristä CLEAR WORD BIBLE on lähtöisin?
- pyh!
Sieltä sinun piiristäsi lähtee riivaajia maailmaan.
- Juuri niin!
Aivan niin, sieltä adventistien piiristä lähtee niitä riivaajia maailmaan.
Mistä sekin kertonee?
CLEAR WORD BIBLE on yhden riivatun kyhäelmä, jota sitten adventtikirkon kustantamo vielä painaa siellä USA:ssa. - Totuuden Pasuuna
Suuri Taistelu teos oli myös yhden riivatun teos.
Adventtikultissa kaikki tuntuvat olevan riivattuja.
Mistä sekin kertonee?
Siitä, että ihmiskäsityksille ja harhaopeille perustettu adventtikultti on petosta ja vain lammasturkkiin puetun pedon piilottelua.
EGW=666- pyh!
Puhut potaskaa ja pilkkaat Jumalaa.
- entinen adventisti
Totuuden Pasuunalle
Minä yritän pitää yllä jotain vakavaa ja ihan raamatullista mielipiteiden vaihtoa. Esittämäni näkemykset voi jokainen Jumalan Sanalla kumota. En sano olevani mikään kaikkitietävä profeetta ja voin hyvin erehtyä näkemyksissäni, ja siksi haluankin niistä keskustella ja kuulla muidenkin mielipiteitä. Minulle vain on tullut tällaisia ajatuksia Raamattua ja Ilmestyskirjaa tutkiessani ja haluan koetella, voiko niissä olla perää.
Olen toivonut niihin ihan asiallisia vastineita, mutta harmittaa kaikki tällaiset "adventtikultissa kaikki tuntuvat olevan riivattuja" ja "Ellen White on Ilmestyskirjan peto" jne. tapaiset väärät todistukset. Ei adventisteissa ole sen enempää riivattuja kuin missään muussakaan yhteisössä, eikä kukaan ole kadotettu sen vuoksi, jos kuuluu johonkin kirkkokuntaan, eikä kenenkään uskon aitoudesta voi tehdä mitään päätelmiä sen mukaan, kuuluuko vai ei kuulu johonkin uskonnolliseen yhteisöön. Kannattaisi pitää mielessä se, että väärän todistuksen antaminen lähimmäisestä on Jumalan käskyjen rikkomista.
En siis ota kirjoituksissani mitään henkilökohtaista kantaa kenenkään uskovan uskon aitouteen tai iankaikkiseen kohtaloon. Se tehtävä kuuluu vain ja AINOASTAAN JUMALALLE! Jokainen seisoo itse Jumalansa edessä ja vastaa itse omista teoistaan Jumalalle. Meitä ei ole asetettu kenenkään tuomariksi.
Toivottavasti kaikki tällaiset typerät mollaamiset ja toisten helvettiin toivottamiset lakkaisivat, ja keskusteltaisiin ASIOISTA. Asiat voivat "riidellä" keskenään, mutta toivottavasti ihmiset eivät riitelisi keskenään ja herjaisi toisiaan.
- Ole rehellinen!
ÄLÄ ENÄÄ ISTU SIELLÄ; MISSÄ PILKKAAJAT ISTUVAT!
Kun olet adventtikirkon jäsen istut siis myös silloin siellä, missä pilkkaajat istuvat.
Jumalan sovitustyön ja UT:n periaatteiden pilkkaajat ovat adventtikirkon jäsenet, jotka ovat uskoneet mm. Ellen Whiten valheet.- pyh!
Puhut potaskaa ja pilkkaat Jumalaa.
- Vakava kutsu!
Eroa adventismista, ennenkuin on liian myöhäistä ja sinun henkesi vaaditaan sinulta pois. Adventtikirkon jäsenrekisteriin kuulumalla varmistat sen, ettet ole koskaan näkevä Jumalan valtakuntaa ja Hänen vanhurskauttaan.
Tämä on äärettömän vakava lopun aikaan liittyvä varoitus ja kolmen enkelin huuto keskitaivaalla, joka pitäisi herättää sinut adventisti siellä paatumuksen ja itseriittoisuuden yhteisössä, jossa olet nukkuvana.
LÄHTEKÄÄ SIELTÄ ULOS, ETTETTE TULISI HEIDÄN SYNTEIHINSÄ OSALLISEKSI!- pyh!
Puhut ihan täyttä potaskaa. Vaihda levyä.
- entinen adventisti
Täytyy korjata, jos jollakin on sellainen väärä käsitys, että minä väittäisin, ettei adventti- tai johonkin muuhun kirkkoon tai seurakuntaan kuuluva ihminen voisi pelastua. En koskaan ole väittänyt, enkä väitä sellaista. Minä en ole kenenkään ihmisen tuomari, enkä sydänten tuntija, eikä minulla ole kykyjä eikä valtuuksia sellaiseen tuomarointiin. En siis ole samaa mieltä niiden kanssa, jotka tuollaisia tuomioita toisten yli lausuvat täälläkin. Haluan vain varoittaa ihmisiä.
Se, mitä pelkään, on, että moni ihminen perustaa uskonsa tosiasiassa "oikeaoppisen" seurakunnan eikä Kristuksen varaan. Jokainen voisi mielessään kuvitella sitä mahdollisuutta (vaikka se kaikkien oman seurakuntansa oikeaoppisuuteen uskovien mielestä aivan mahdotonta onkin, mutta jos teoriassa hetken kuitenkin miettisi tätä vaihtoehtoa) että jos usko omaan "oikeaoppiseen" seurakuntaan menisi, niin mitä jäisi jäljelle? Jos ihminen olisikin rakentanut elämäänsä ja uskoaan "puusta, heinistä tai oljista" 1Kor.3:11-15, ja kun kaikki se jonakin päivänä palaisi poroksi, niin löytyisikö sieltä tuhkakasan alta vielä perustus?
Sapatin hengellinen merkitys on se, että meidän uskomme ja pelastuksemme lepää Kristuksen varassa. Ihminen voi noudattaa sapatin ulkoisia muotoja ilman, että hän ymmärtää sapatin hengellistä merkitystä. Se, että menee sapattina kirkkoon tai puhuu Jumalan lain puolesta, ei vielä todista mitään siitä, että on ymmärtänyt sapatin hengellisen merkityksen ja että usko lepäisi Kristuksen eikä omien tekojen varassa.
Toisaalta taas on ihmisiä, jotka eivät ole ymmärtäneet sapatin ulkoisen noudattamisen merkitystä, mutta voivat silti ymmärtää sapatin hengellisen merkityksen - paremmin ehkä kuin moni adventisti, joka luottaa lain ulkoiseen noudattamiseensa ja kiihkoilee sen puolesta.
Petollisempi kuin sapattikäskyn rikkominen on kuitenkin mielestäni 2.käskyn rikkominen, koska ihminen EI HUOMAA RIKKOVANSA SITÄ. Ja sen rikkominen VIE PELASTUKSELTA PERUSTUKSEN. Jos kumartaa petoa ja sen kuvaa, niin silloin rikkoo 1. ja 2. käskyä. Tai itseasiassa kaikkia käskyjä. Jos pedon nimi on "Jumalan Pojan SIJAINEN", niin silloin se on ottanut sen paikan ihmisen elämässä, mikä kuuluu ainoastaan Jumalalle. Ei edes "oikeaoppisin" seurakunta voi ottaa sitä paikkaa ihmisen elämässä. Ja jos väittää, ettei "oikeaoppisesta" seurakunnasta voi tulla porttoa, vaikka se tekisi miten paljon syntiä tahansa, niin silloin ollaan kyllä pahasti hakoteillä! Mutta näinhän monet näyttävät uskovan omasta seurakunnastaan ja puolustelevat sen tekoja, teki se sitten miten räikeitä syntejä tahansa. Eivät ainoastaan adventistit, vaan myös helluntailaiset, luterilaiset, Jehovan todistajat, lestadiolaiset, katolilaiset, mormoonit jne. Se usko siihen oman seurakunnan "oikeaoppisuuteen" istuu niin vahvasti ihmisten sydämissä, ettei mikään juuri horjuta sitä. Se on suorastaan pelottavaa. Ja mikä on seurauksena?
>>>Kristikunnan hajoaminen keskenään taisteleviksi kuppikunniksi - eriseuroiksi ja lahkoiksi. Yksikään seurakunta ei täytä apostolisen seurakunnan tuntomerkkejä. Ja Jumalan Sana sanoo, että eriseurat ja lahkot ovat lihan tekoja, ja niiden harjoittajat eivät peri Jumalan valtakuntaa Gal.5:19-21.
>>>Laodikealainen seurakunta, joka kuvittelee olevansa rikas, mutta josta Jeesus todistaa: "Etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen, kurja, köyhä, sokea ja ALASTON" Ilm.3:14-22. Jos puuttuu valkeat vaatteet, niin ei ole asiaa Karitsan häihin. Silloin on portto, eikä morsian. Jos puuttuu silmävoidetta, niin silloin on hengellisesti sokea, eikä tiedä, mitä on tulossa. Jos puuttuu tulessa puhdistettua kultaa, niin on vain hengellisesti kuollut penseä nimikristitty, joka uskoo, että seurakuntaan kuuluminen pelastaa hänet.
Portto tullaan riisumaan alastomaksi Ilm.17:16,17 ja Laodikean seurakuntaa kehoitetaan ostamaan Jeesukselta valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisi, eikä alastomuuden häpeä näkyisi Ilm.3:17,18.
Kuudennessa vitsauksessa varoitetaan: "Ja minä näin lohikäärmeen suusta ja pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähtevän kolme saastaista henkeä, sammakon muotoista. Sillä ne ovat riivaajain henkiä, jotka tekevät ihmeitä; ne lähtevät maanpiirin kuningasten luo kokoamaan heidät sotaan Jumalan, Kaikkivaltiaan, suurena päivänä >>>sitten, kesken vitsauksen varoitus!>>>
- Katso, minä tulen niinkuin varas; autuas se, joka valvoo ja pitää vaatteistansa vaarin, ETTEI HÄN KULKISI ALASTOMANA EIKÄ HÄNEN HÄPEÄTÄNSÄ NÄHTÄISI! - Ja ne kokosivat heidät siihen paikkaan, jonka nimi hebreaksi on Harmagedon" Ilm.16:13-16
Laodikean seurakunta kulkee omissa saastaisissa vaatteissaan ja on todellisuudessa alaston, vaikka kuvitteleekin, ettei mitään tarvitse, ja portosta taas sanotaan, että se riisutaan alastomaksi. - entinen adventisti
Vakava kutsu!:lle myös sama, kuin Totuuden Pasuunalle.
>>Adventtikirkon jäsenrekisteriin kuulumalla varmistat sen, ettet ole koskaan näkevä Jumalan valtakuntaa ja Hänen vanhurskauttaan
- Levy ei vaihdu!
Varoituksen sanomaa on aina julistettava ja sitä levyä ei tule vaihtaa milloinkaan pois.
Adventistit tosin toivovat, että levyä vaihdettaisiin, että he saisivat jatkaa kuolonuntaan paatumuksessaan rauhassa.
HUUTAVAN ÄÄNI KUITENKIN KAIKUU ERÄMAASSA!- pyh!
Höpönlöpön. Sinä et ole mikään Johannes Kastaja.
- Adventistien tavat.
Adventistit ovat tottuneet vaihtamaan levyä ja omia uskomuksiaan aina kulloisenkin korvasyyhynsä mukaan, johtuen mm. Ellen Whiten harhoista, joita on jouduttu paikkaamaan ja muuttamaan. Siksi he tyrkyttävät levyn vaihtoa muillekkin.
Adventistit ovat kuin tuuliviirejä tilanteen mukaan ja yrittävät aina etsiä ja kaivaa puujalkaselityksiään kun ovat toimineet esim. eettisesti väärin lähimmäistään kohtaan.
Adventistien motto on:
ANTEEKSI EI PYYDELLÄ, EIKÄ ANTEEKSI ANNETA MILLOINKAAN!- pyh!
Puhut täyttä potaskaa.
- Varo paatumusta!
ÄLÄ ISTU HEIDÄN SEURASSAAN! Nimittäin adventistien seurassa.
Ettet tulisi heidän synteihinsä osallisiksi.
Vakava varoitus lopun aikana.- pyh!
Emme istu eksyttäjän seurassa, siis SINUN seurassasi.
- LÄHTEKÄÄ ULOS!
ÄLÄ VIIVYTTELE!
Muista adventisti se, että kun kirkkokuntasi toimii väärin ja tekee sellaisia päätöksiä, jotka ovat Herralle kauhistus, tulet myös itse osalliseksi kirkkokuntasi tekemiin synteihin, kun olet jäsenenä ko. yhteisössä!
VAKAVA VAROITUS!- pyh!
Puhut potaskaa ja joudut valheistasi tilille Jumalan edessä.
- LÄHTEKÄÄ ULOS!
Kirjoitin totuuden, mutta sinä "pyh!" kirjoitit valheen ja jodut sillä perusteella itse tuomiolle ja kadotukseen.
Puhe ja kirjoittaminen ovat nimittäin kaksi eri asiaa.
LÄHTEKÄÄ ULOS!
ÄLÄ VIIVYTTELE!
Muista adventisti se, että kun kirkkokuntasi toimii väärin ja tekee sellaisia päätöksiä, jotka ovat Herralle kauhistus, tulet myös itse osalliseksi kirkkokuntasi tekemiin synteihin, kun olet jäsenenä ko. yhteisössä!
VAKAVA VAROITUS!- pyh!
No hyvä on. Puheesi kirjoituksen muodossa on TÄYTTÄ POTASKAA. Joudut valheistasi tuomiolle.
- pipo kireälläkö?
Mene sinä vain ulos vähän jäähdymään.
- KUTSU KUULUU!
ÄLÄ AIKAILE!
Jos haluat päästä kerran Jumalan valtakuntaan on sinun LÄHDETTÄVÄ ULOS ADVENTISMIN SAASTUTUKSESTA.
Adventistina olet nukkuva ja ulkokullattu kuollut kapistus, jolla ei ole mitään hengellistä arvoa.
KUULE SIIS JEESUKSEN KUTSU JA LÄHDE ULOS ADVENTISMIN BAABELISTA ÄLÄKÄ VITKASTELE ENÄÄ!- pyh!
Emme kuuntele kaltaistasi eksyttäjää.
- Etsin ja löysin
Miksi lähtisin, kun olen täällä Jeesuksen ja armon löytänyt. Nyt olen armahdettu syntinen, joten mitä tarjoat tilalle.
Ei sinulla ole yhtään mitään näin kallisarvoista lahjaa minulle "baabelissasi". Sieltähän minä lähdin parempaa etsimään.
- Tästä se johtuu
Adventisteilla on korvat, että he kuulisivat ja silmät että näkisivät, mutta he ovat tukkineet korvansa ja ummistaneet silmänsä ja sen vuoksi heidän päällään lepää Jumalan kirous.
- pyh!
Höpönlöpön.
- KUTSU KUULUU!!!!
"MINÄ OLEN SINUT VAAALLA PUNNINNUT JA KÖYKÄISEKSI HAVAINNUT"
Tämä kyseinen lause ilmestyi tulikirjaimin kirjoitettuna mm. Turussa Betel-kirkon seinään.
Tuomio on siis käynnissä ja kaikki kristilliset kirkkokunnat ja niiden jäsenistö ovat juuri TÄLLÄKIN HETKELLÄ Jumalan tuomion kohteena.
LÄHTEKÄÄ SIIS SIITÄ ULOS TE MINUN KANSANI!
Lauman kokoaminen on käynnissä ja varoitus kaikuu keskitaivaalla kolmen enkelin huutona, jota eivät kuule ne, jotka ovat synnin unessa ja nukkuvat seurakunnissaan.
VAKAVA VAROITUS!!!!!!- pyh!
Hohhoijaa taas. Adventtikirkko on Jumalan jäännöskansa. Siitä uloslähteminen on Jumalan ilmoitetun tahdon hylkäämistä. Jumala kyllä pitää huolen siitä, että synnintekijät poistetaan tämän kansan keskuudesta ilman, että kansa lakkaa. Joten ei kiitos, en usko sinua ollenkaan. Uskon Raamattua ja E.G. Whitea.
- ????.
Kutsu kuuluu!!!!. . . Raamatun mukaan viisi viisasta ja viisi tyhmää ovat seurakunnassa ajan loppuun asti.
Jos perustat oman seurakuntasi, niin sieltäkin löytyvät viisaat ja tyhmät, ei se sen kummenpaa ole ! - entinen adventisti
pyh! kirjoitti:
Hohhoijaa taas. Adventtikirkko on Jumalan jäännöskansa. Siitä uloslähteminen on Jumalan ilmoitetun tahdon hylkäämistä. Jumala kyllä pitää huolen siitä, että synnintekijät poistetaan tämän kansan keskuudesta ilman, että kansa lakkaa. Joten ei kiitos, en usko sinua ollenkaan. Uskon Raamattua ja E.G. Whitea.
Hohhoijaa...kun unettaa...
>>Pyh! kirjoitti: "Uskon Raamattua JA E:G: WHITEA".
>>Katolinen nimimerkillä "tulkinnat oikein" kirjoitti uskontunnustuksensa: "Uskon yhteen, pyhään, katoliseen ja apostoliseen KIRKKOON"
Luonani on käynyt pari Jehovan todistajaa juttelemassa, ja kun kerroin heille, että Jumalan Sana eli Jeesus Kristus on ainoa, jonka varaan pelastus voi perustua, ja etteivät mitkään opit tai mikään seurakunta tai ihmisten omat teot pelasta ketään ja vetosin 1Kor.3:11-15, niin sain heiltä paperin, jossa oli erittäin sekavasti selitetty kyseistä Raamatuin paikkaa. Mutta erittäin paljastava sen sijaan oli kohta:
>>"Johtaessamme raamatuntutkistelua meidän EI PITÄISI KOSKAAN KOROTTAA IHMISIÄ JEHOVA JUMALAN YLÄPUOLELLE: Tavoitteenamme ei ole opettaa heitä pitämään MEITÄ ensisijaisena viisauden lähteenä. HALUAMME, että he etsivät opastusta Jehovalta, hänen Sanastaan JA HÄNEN JÄRJESTÖLTÄÄN. Näin ollen kun vastaamme heidän kysymyksiinsä, emme vain esitä omia käsityksiämme. Pikemmin opetamme heitä etsimään vastauksia Raamatun JA "USKOLLISELTA JA YMMÄRTÄVÄISELTÄ ORJALTA" SAATUJEN JULKAISUJEN AVULLA (Matt.24:45-47)" (suurennokset ovat minun).
Jos joku luki viestiketjua, jossa katolinen "tulkinnat oikein" kirjoitti, niin selväksi varmaan kävi jokaiselle se tosiasia, että hän järjestelmällisesti KUMOSI Jumalan Sanan vetoamalla kirkkoisiin ja ihmisten keksimiin oppeihin. KIRKKO JA KIRKKOISÄT siis tosiasiassa menee Jumalan Sanan edelle. Se on lopullinen auktoriteetti.
Jehovan todistajat väittävät uskovansa ainoastaan Raamattuun, mutta jo seuraavassa lauseessa KUMOAVAT tämän ja LISÄÄVÄT tähän, että MYÖS "ymmärtäväiseen orjaan" tulee uskossan tukeutua. Siitä huolimatta, että "ihmisiä ei koskaan pitäisi korottaa Jehova Jumalan yläpuolelle"!!!? Ilmeisesti "uskollinen ja ymmärtäväinen orja" on siis heidän mukaansa meidän tavallisten kuolevaisten yläpuolella oleva joukko, joka ei lukeudu ihmisiin...
Myös adventisteilla on "pienempi valo", johon on välttämätöntä uskoa pelastuakseen, vaikka meillä jo on suurempikin valo eli Jumalan Sana. Jos itse en löydä Raamatustani tämän "pienemmän valon" opettamaa "evankeliumia", niin olen eksytetty. Ja jos löydän Raamatustani todisteita, jotka osoittavat tämän "pienemmän valon" olevan väärä profeetta, koska hän on profetoinut Jumalan nimissä väärin, niin minä olen kuitenkin väärässä. "Pienempi valo" on silloin tosiasiassa auktoriteetti, johon tulee viime kädessä uskoa, eikä Jumalan Sana.
Ja näin se on jokaisen tämän päivän "seurakunnan" kohdalla. Sieltä löytyy se jokin auktoriteetti, joka lopulta kuitenkin menee Jumalan Sanan edelle ja kumoaa sen opetuksia. Mormooneilla muistaakseni Joseph Smith ja mormoonien kirja, luterilaisilla Luther jne... Muslimeilla, vaikka kristittyjä eivät olekaan, niin Muhammed on nostettu Jumalan asemaan ja hänen pilkkaamisensa on kuolemanrangaistava teko.
Ihmiset eivät voi uskoa ilman "kultaisia vasikoitaan", täytyy olla jokin konkreettinen auktoriteetti, "lihan käsivarsi", joka johdattaa ja "pelastaa", eikä yksikään seurakunta ilahdu siitä, jos joku lukee VAIN Raamattua ja löytää sieltä pelastuksen ilman, että löytää sitä pelastusta heidän seurakunnastaan ja heidän totuudestaan. Ja aina pahempi, jos liittyy jonkin toisen "puolueen" riveihin, joissa on vain harhaoppisia ja eksytettyjä.
Porton tyttäret elävät ORJUUDESSA, eivätkä näytä haluavan orjuudestaan vapaaksi, mutta onneksi " se Jerusalem, joka YLHÄÄLLÄ on, on VAPAA" Gal.4:26, ja se on meidän kristittyjen todellinen ÄITISEURAKUNTAMME. Ei tarvitse elää porton orjuudessa ja kumarrella ihmisten tekemiä kuvia. - perustus ratkaisee
????. kirjoitti:
Kutsu kuuluu!!!!. . . Raamatun mukaan viisi viisasta ja viisi tyhmää ovat seurakunnassa ajan loppuun asti.
Jos perustat oman seurakuntasi, niin sieltäkin löytyvät viisaat ja tyhmät, ei se sen kummenpaa ole !"Kutsu kuuluu!!!!. . . Raamatun mukaan viisi viisasta ja viisi tyhmää ovat seurakunnassa ajan loppuun asti.
Jos perustat oman seurakuntasi, niin sieltäkin löytyvät viisaat ja tyhmät, ei se sen kummenpaa ole !"
Vertauksessa ei puhuta mitään seurakunnasta.
Seurakunta on siinä, missä on kristittyjä yhdessä koolla. Kaikki saman paikkakunnan kristityt kuuluvat samaan paikalliseen seurakuntaan. Lahkojen ja eriseurojen muodostaminen on Jumalan Sanan vastaista lihan työtä. Seurakuntaa ei perusteta oppien ympärille, vaan Kristus on sen keskiössä ja päänä. Kristus on se kallio, jolle todellinen seurakunta rakennetaan, eivätkä mitkään opit tai ihmiset.
1Kor.3:9-15
"Sillä me olemme Jumalan työtovereita; te olette Jumalan viljelysmaa, OLETTE JUMALAN RAKENNUS.
Sen Jumalan armon mukaan, joka on minulle annettu, minä OLEN TAITAVAN RAKENTAJAN TAVOIN PANNUT PERUSTUKSEN, ja toinen sille rakentaa, mutta katsokoon kukin, kuinka hän SILLE RAKENTAA.
Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja SE ON JEESUS KRISTUS.
Mutta jos joku RAKENTAA TÄLLE PERUSTUKSELLE, rakensipa kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista,
niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy, ja tuli on koetteleva, minkälainen kunkin teko on.
Jos jonkun tekemä rakennus kestää, on hän saava palkan;
mutta jos jonkun tekemä palaa, joutuu hän vahinkoon, MUTTA HÄN ITSE ON PELASTUVA, kuitenkin ikäänkuin tulen läpi"
- Näin on näreet
Adventisteista ei löydy yhtäkään viisasta, saati vielä neitsyttä.
- tarvitsevat Jeesusta
Jeesus tulikin adventisteja varten.
- Neitsyys on mennyt
Kyllä löytyi ainakin yksi adventisti neitsyt todistettavasti, mutta se neitsyys meni jo, paljon ennen kuin pappi kerkesi kysymään että tahdotko.
Yksi nuori nainen yritti kiven kovaa väittää, että olisi neitsyt, mutta jäi kyllä valheesta oitis kiinni. - neitsyyden typeryys
Tyhmän ja viisaan neitsyeen erottaa juuri siitä, että tyhmä väittää olevansa neitsyt, mutta viisas ei halua edes olla neitsyt.
Miksi ylipäätään olla neitsyt?
Mitä pikemmin neitsyyden taakasta pääsee eroon , sen parempi.- pyh!
Olet typerä avionrikkoja. Tee parannus!
- Kysyn vain.
Mistä niin päättelet "pyh!".
Se, joka toista syyttää, on itse syypää.
Tahdotko siis pyh! olla vain typerä avionrikkoja, vai oletko miettinyt kenties olevasi jotain muuta elämässäsi?- pyh!
Turhaan viisastelet. "neitsyyden typeryys" ihannoi aviorikosta. Se tekee hänestä typeryksen.
- Benedille kysymys
14.11.2003 perjantai-iltana Lieksan adv. kirkko paloi. Minä päivänä kirjoitit kirjeen?
Pastori Hillberg oli saanut Benediltä varoituksen, mutta tarkkaa päivää ei ollut siihen laitettu. Hillbergille soitettu ja kysytty. - kai olivat?
Kai ne olivat kerenneet vakuuttaa kirkkokiinteistön oikein rankemman päälle ja ylihinnasta? Olihan siitä tulevasta tuhosta soitettu Taistollekkin.
Vai uskottelivatko seurakuntalaisille, että meni kirkko omakustannushintaan ja nyt pitäisi seurakunnan osallistua uuden kirkkorakennuksen kustannuksiin täysimääräisesti?- näin se meni
Vakuutus maksoi.
- vakuutettu
Vakuutus maksoi koko lystin ja seurakunnalta kerättiin 100 kolehtia kirkkorahastoon.
Näin siellä adventtikirkossa toimitaan. - kankkulan kaivoon
Liekö sata kolehtia riittänyt edes?
Ahneus kun tuppaa kasvamaan syödessä.
Adventtikirkolla on kyllä pääomaa niin paljon, etteivät tiedä oikein minne sitä tunkisivat. Senpä vuoksi päättäjät adventtikirkon sisällä tekevätkin usein typeriä päätöksiä ja syytävät rahaa vaikka sitten aseteollisuuteen ja pörssiin, kun muuta parempaakaan kohdetta ei ole näköpiirissä.
Adventtikirkko Suomessa antaa vain itsestään sellaisen kuvan, että talous on ajoittain kuralla. Tämä on aivan harkittu teko, jotta seurakuntien jäsenet saadaan antamaan vielä lisää rahaa kirkkokuntansa "pelastamiseksi".
Sen jokainen kyllä tietää, että minne ne ruinatut varat päätyvät,
pastoreiden kesämökkeihin ja autoihin. - eikös näin?
Eikös täällä Suomessakin adventtikirkko ollut erään säätiön avustuksella mukana mm. tykkien rahoittamisessa ja sotateollisuudessa muutenkin? Mitähän sotaa ne meinasivat alkaa käymään tykeillä?
Uskon sotiako?
Jenkeissähän se ole mitenkään tavatonta, että adventtikirkkokin on osaltaan mukana USA:n sotateollisuudessa.- en aseistakieltäytyj
eikös näin? Puolustuksen tulee aina toimia, mutta sotaa ei tule itse aloittaa. Jos tänne Suomeenkin hyökätään, ei tule seisoa tumput suorana. Väkevän taloon ei murtauduta sanat Raamatusta.
Jokainen pulustaa lapsiaan ja perheettänkin tosipaikan tullessa, ja jos löytyy kättä pidempää sitä myös käytetään.
Tulee mieleen Venäläiset Partisaanit, jotka tappoivat aseettomia, pienet lapset mukaan lukien.
- adventismi on
Erään lahkon typerää puuhastelua hiekkalaatikolla.
- kovat liksat
Mistä adventistipastoreille yleensä maksetaan ja miksi?
Siitä, että he kerran viikossa käyvät esiintymässä seurakuntansa edessä, jos maallisilta kiireiltään joutavat?
Kova on heillä tuntipalkka. 3600€ kk /8h tekee 437,5€/h
jokaisesta kasteelle houkutellusta 25% lisäboonus.- pyh!
Pastorin palkka ei ole 3600€/kk. Valehtelet taas kerran korvat heiluen.
- utelias...
pyh! kirjoitti:
Pastorin palkka ei ole 3600€/kk. Valehtelet taas kerran korvat heiluen.
Paljonko se sitten on?
utelias... kirjoitti:
Paljonko se sitten on?
Vihityn pastorin palkka on 3052€/kk ja työaika normaali 40h viikossa. Siihen kuuluvat kaikki jumalanpalvelukset, raamattutunnit, raamattu- ja rukouspiirit, muut seurakuntakokoukset, neuvottelut, sielunhoidot, vierailut jäsenten luona, evankeliset kokoussarjat, sairaalakäynnit, hautajaiset ja avioliittoon vihkimiset jne. Teemme aivan samoja asioita kuin vaikka luterilaisen kirkon pastori.
- Missä luuhaavat?
TimoFlink kirjoitti:
Vihityn pastorin palkka on 3052€/kk ja työaika normaali 40h viikossa. Siihen kuuluvat kaikki jumalanpalvelukset, raamattutunnit, raamattu- ja rukouspiirit, muut seurakuntakokoukset, neuvottelut, sielunhoidot, vierailut jäsenten luona, evankeliset kokoussarjat, sairaalakäynnit, hautajaiset ja avioliittoon vihkimiset jne. Teemme aivan samoja asioita kuin vaikka luterilaisen kirkon pastori.
Minusta on kohtuutonta maksaa palkkaa tekemättömästä työstä.
Adventtikirkko Suomessa on niin pieni yhteisö ja pienenee pienenemistään kiihtyvällä tahdilla. Pastoreiden palkka pitäisi suhteuttaa kokonaisjäsenmäärään.
Mielestäni paras ratkaisu olisi se, että maksettaisiin esim. 1500€ peruspalkkaa ja sitten boonukset päälle tehdystä työstä, eli uusien käännynnäisten hankkimisesta.
Hivenen koomista oli Flinkin esittämä luettelo mm. hautajaisista, häistä ja vierailuista seurakuntalaisten kodeissa.
Itselläni on kokemusta siitä, kuinka usein näitä vierailuja on tehty esim. vanhempieni kotiin, jotka ovat pitkän linjan adventisteja.
10 vuoden aikana ei yksikään pastori ole käynyt heidän kodissaan.
Sitä paitsi adventtikirkko Suomessa on niin pieni yhteisö, että Flinkin luettelemia tapahtumia ja tapaamisia on hyvin vähän pastoria kohden.
Suurimman osan pastoreille kuuluvasta työstä hoitaa vielä maallikkojäsenet, jotka eivät saa mitään palkkaa työstään kirkolta.
Mm. vanhempieni seurakunnan rukouskokouksissa perjantaisin ei seurakunnan pastoria ole näkynyt vuosiin.
Monet lauantaiaamun Jumalanpalveluksetkin hoidetaan maallikoiden voimin alusta loppuun.
Usein kuuluu kysyttävänkin, että missähän se meidän seurakuntamme pastori oikein piileksii, kun ei ole laumansa kanssa sapattisin. Onko kenties kesämökillä mukavampaa?
- Hallinto
Kun adventistipastorin palkoista Suomessa puhutaan, niin se vaihtelee n. 3000€ - 6500€ välissä, riippuen mm. koulutuksesta, asemasta yhteisössä, työurasta ja kunkin pastorin ns. "sieluja voittavasta" osaamisesta, eli käännynnäisten hankkimisesta seurakuntiin tai kuten eräs palstalainen hyvin ilmaisi, uusien "maksavien jäsenten" rekrytoinnista ja sen taidosta.
Keskimääräinen palkkataso USA:ssa on n. 68.000$/v.
Jotkut pastoreista saavat sielläkin n. 40.000$ kun taas toiset saavat yli 150.000$ dollaria vuodessa USA:ssa adventistipastorin tienestit ovat hyvin paljon sidoksissa mm. siihen, miten varakkaalla alueella pastori toimii tai kuinka iso jäsenmäärältään pastorin hallinnoima seurakunta ylipäätään on. Pitkän työuran ja jäsenten arvostuksen omaavat pastorit luonnollisesti saavat suuremman palkankin.- Trolleille...
Nettitrollaushan on älyttömän helppoa. Antaa mielikuvituksen laukata ja kirjoittaa mitä sattuu ja sitten voi vain hihittellä päälle, että pääsimpäs taas sohimaan muurahaispesää.
Suomen adventtikirkossa korkeimmat palkat lienevät koulujen rehtoreilla, joille (lain määräysten mukaan) maksetaan yleisten työehtosopimuksen mukaiset palkat. Seuraavana opettajat.
Pastorien palkka on jo aiemmin viestiketjussa kerrottu. Korkein pastorien palkoista on kirkon johtajan palkka, joka sekin on runsaat kolme tonnia kuussa - vain vähän rivipastorin palkkaa korkeampi. Mitään palkkabonuksia mistään ei kukaan ole mistään saanut ja sellaisista puhuminenkin osoittaa, ettei kirjoittaja tiedä adventtikirkon palkkakäytännöstä mitään. Laiska pastori saa saman kuin ahkera.
Amerikkaan kuviteltu 150.000 USD ei ole kovin kaukana kirkon keskustoimiston johtajan palkasta. Jälleen saatte kuitenkin hakea hetken (ja tuskin löydätte muuta kuin katolisen kirkon piispat) sellaisia kristillisten yhteisöjen johtajia, jotka hallinnoivat suurin piirtein advenntikirkon kokoista instituutiota, mutta joiden palkka olisi pienempi. Ei sellaisia ole myöskään helppo löytää liike-elämästä tai luonnonsuojelu tai kehitysapuorganisaatioiden piiristä. Joten suhteessa vastuuseen ja siihen rapaan, jota johtajan kasvoille jatkuvasti lentää, palkka lienee kohtuullinen.
Tavallisten amerikassa toimivien pastorien palkat riippuvat paikkakunnan kalleudesta ja vastaavat protestanttisten kirkkojen keskipalkkoja. Kalleimmilla alueilla jossakin 70000 tai 80000 dollarin paikkeilla vuodessa.
- entinen adventisti
No nyt alan jo hieman paremmin ymmärtämään niitä kirjoituksia, joissa adventismia parjataan Amerikasta tuoduksi kultiksi ja pastoreita omien etujensa ajajiksi. Ei taida Bushmanni kirjoituksissaan niin väärässä ollakaan. Ei noilla palkoilla todellakaan tarvitse olla mitään kutsumusta...jos esikuvana ovat Jeesus tai esim. teltantekijä Paavali tai kalastajina toimineet opetuslapset.
Ei tarvitse enää ihmetellä, miksei Adventtikirkko kohtaa tavallisia kadun tallaajia, kuten eivät poliitikotkaan omassa norsunluutornissaan. Samaistuminen tavalliseen köyhään ihmiseen ei adventistipastoreilta (niin kuin ei kirkkojen papeilta, piispoilta ja paaveiltakaan) taida kovin helposti onnistua, toisin kuin "esikuvaltaan" Ihmisen Pojalta, joka eli itsekin köyhänä kansan parissa. Vaikka Jehovan todistajien ja helluntailaisten monet opit ovat täysin Raamatun vastaisia, niin heidän seurakuntamuotonsa on kuitenkin paljon lähempänä apostolista alkuseurakuntaa, kuin Babylonista tuotettu hierarkinen ja eliittinen kirkkolaitos. Mutta nythän tosin helluntaiseurakuntakin on alkanut kirkottumaan, joten ekumeeninen maailmankirkko näyttää todellakin tekevän tuloaan.
Kannattaisi adventistienkin todella miettiä, mikseivät heidän opilliset totuutensa kirkasta sitä keskitaivasta. Jos verrataan vaikkapa Jehovan todistajiin, niin voisi miettiä, kumpi on tehokkaampaa lähetystyön tekemisessä >> yksi innokas pastori ja sata penseätä nimikristittyä, vai >>sata innokasta kristittyä ja yksi laiska tai ahkera pappi/pastori?
No Jehovan todistajien esimerkki antaa kyllä vastauksen tähän kysymykseen. Innokkainkaan pappi ei kykene tekemään sitä työtä, minkä sata elävässä uskossa olevaa kristittyä tekisivät. Kirkkolaitos instituutiona passivoittaa ihmiset pelkiksi penkissä istujiksi ja papin saarnojen kuuntelijoiksi. "Uskonpuhdistusta" olisi kyllä todellakin aiheellista adventistienkin "jatkaa", vaikka monia pastoreita uskonpuhdistuksen jatkaminen ei kyllä varmaankaan kovin paljon miellyttäisi. Voisi olla jopa aika "vammaista" touhua monen pastorin mielestä... Joutuisi todellakin elämään "esikuvansa" mukaan uskon varassa, eikä suurien tulojen...
"Mutta TE olette "valittu suku, kuninkaallinen PAPISTO, pyhä heimo, omaisuuskansa, JULISTAAKSENNE SEN JALOJA TEKOJA", joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa;
te, jotka ennen "ette olleet kansa", mutta nyt olette "Jumalan kansa"; jotka ennen "ette olleet armahdetut", mutta nyt "olette armahdetut" 1Piet.2:9,10
Jumalan jalojen tekojen julistaminen onnistuu kyllä ihan jokaiselta "armahdetulta" aivan jokapäiväisessä arkielämässä. Jumalan Sana ei edellytä siinä teologian A- tai B-tutkintoja. - 30% vs. 70%
>> Jos verrataan vaikkapa Jehovan todistajiin, niin voisi miettiä, kumpi on tehokkaampaa lähetystyön tekemisessä >> yksi innokas pastori ja sata penseätä nimikristittyä, vai >>sata innokasta kristittyä ja yksi laiska tai ahkera pappi/pastori?
Jehovan todistajien / Vartiotorniseuran yhteydessä jäsenten saarnamistoiminnan todellisesta vapaaehtoisuudesta voidaan keskustella.
Tuo saarnaaminen on kaikkiin jäseniin kohdistuva _v a a t i m u s_ / _v e l v o l l i s u u s_ ja jokaisen tulee kuukausittain jättää omalla nimellään oleva raporti seurakuntaan ja nuo tiedot arkistoidaan. Jos henkilö muuttaa, niin nuo tiedot (ns. julistajakortti) lähetetään myös uuden srk:n vastuuhenkilöille.
"Jokainen Jehovan todistaja on evankeliumin palvelija. Henkilö, joka ei saarnaa evankeliumia Kristuksen Jeesuksen tavoin, ei ole Jehovan todistaja." (OJT s. 220)
Se ei ole ainoastaan velvollisuus, vaan siitä riippu oma elämä, pelastus:
”Samalla tavoin saarnaaminen ja opetuslasten tekeminen on velvollisuus, vaatimus, josta riippuu itse elämämme.” (Vartiotorni 15. tammikuuta 1997 sivu 24)
Jäsenen aktiviteetin perusteella myös mitataan yksilön hengellismielisyyden tasoa (lue; rivienvälisesti syyllistäen kelvollisuus Jumalalle) ja liian passiiviseksi arvioitu saa oitis "kannustava apua" seurakunnan vastuuhenkilöiltä.
Mikäli henkilöstä tulee ns. toimeton, niin hän saa vahvaa "apua" tullakseen jälleen aktiiviseksi. Toimeton saa itselleen varsin huonon leiman myös sosiaalisesti. Paine jatkuvaan suorittamiseen on vahva ja osa jopa upuu henkisesti sen alla.
>> Vaikka Jehovan todistajien ja helluntailaisten monet opit ovat täysin Raamatun vastaisia, niin heidän seurakuntamuotonsa on kuitenkin paljon lähempänä apostolista alkuseurakuntaa, kuin Babylonista tuotettu hierarkinen ja eliittinen kirkkolaitos.
Väärin. Vartiotorniseura on Ruthrfordin http://fi.wikipedia.org/wiki/Joseph_Franklin_Rutherford ajoista alkaen erityisen hierarkinen ylhäältä alaspäin johdettu / saneleva uskonnollinen yhteisö. Rutherfod lakkautti itsenäisesti toivat seurakunnat ja muutti hyvin ankaralla ja autoritärisellä otteellaan yhteisön keskusjohtoiseksi.
Tilanne vastasi lähemmin alkuseurakuntia Vartiotorniseuran perustajaksi katsotun Russelin http://fi.wikipedia.org/wiki/Charles_Taze_Russell aikaan.
Mainitsen perustajaksi katsotun, sillä mmoni sivuuttaa ja / tai ei ole tietoinen, että H.Conley http://fi.wikipedia.org/wiki/William_H._Conley oli virallinen Vartiotorniseuran ensimmäinen presidentti.
Helluntalaisten ja Jehovan todistajien eli Vartiotorniseuran kesken ei juurikaan ole yhtäläisyyksiä paitsi Raamattu taustalla ja fundamentalisten liikkeiden pelastumisen raami; me vs. kaikki muut.
Helluntalaisilla on palkkapapit, todistajilla ei. Todistajien srk:n vanhimmat ovat toimessaan palkattomia vapaaehtoisia. Suuremista alueista vastuullisilla ns. kierros- ja piirivalvojilla on lienee jonkin tasoinen apuraha, joskaan siitä ei palkaksi asti ole.
Aiheesta laajemmin oheisessa ketjussa: http://keskustelu.suomi24.fi/node/11763680
- ->
Ps. Liki systemaattisesti aina kun kysyn mitä kristittyjen rakkaudellinen Jumala varaa kaikille 70%:lle maailman populaatiosta, jotka eivät ole ksistinuskoisia, niin siitä seuraa suuri hiljaisuus tai parhaimmilaan älyllinen kiemurtelu.- !!!!!.
Helluntailaisuus on tullut tiensä päähän monine harhaisuuksineen, jotka ovat selvästi havaittavissa !
- entinen adventisti
En tarkoittanut tällä vertaamisella sitä, että Jehovan todistajilla olisi mitenkään pyyteettömämmät motiivit "lähetystyöhönsä" kuin muilla. Tarkoitin ainoastaan sitä, miten paljon enemmän moni aktiivinen seurakuntalainen saisi aikaiseksi verrattuna yhteen aktiiviseen tai passiiviseen pastoriin/pappiin. Siitä todistaa se, että J-todistajia on huomattavasti enemmän kuin adventisteja, jotka ovat mielestään lopun ajan "jäännöskansa". Lähes joka kylässä on valtakunnansali, mutta useimmat ihmiset eivät edes tiedä, mitä adventistit ovat. Halusin vaan saada adventistit hieman miettimään tätä ristiriitaa, että mistähän mahtaa oikein johtua, ettei tämän omasta mielestään "lopun ajan jäännöskansan" SUURELLA ÄÄNELLÄ julistamasta "kolmen enkelin sanomasta" juuri mitään tiedetä omien joukkojen ulkopuolella...
Ja todella, Vartiotorniseurakin on maailmanlaajuisesti erittäin hierarkinen järjestö, mutta PAIKALLISTASOLLA verrattuna siihen, miten palkkausasiat on järjestetty siellä, se muistuttaa mielestäni ULKOISESTI enemmän alkuseurakunnan mallia. Ja talkootyötä harrastetaan huomattavasti enemmän kuin adventistien keskuudessa. Motiivit taas siihen, miksi he kaikkea tätä tekevät, on asia erikseen.
Jehovan todistajista tulee mieleeni lähinnä entinen Neuvostoliitto, sillä erotuksella, että todistajat ovat aivan vapaaehtoisesti alistuneet keskusjohtoisen, kommunistisen diktatuurin kaltaiseen orjuuteen, joiden Pravda ovat Vartiotorni ja Herätkää. Mutta he ovat kuin suuri muurahaislauma - vaikka ovat pieniä, niin saavat paljon aikaiseksi, koska heitä on paljon ja tekevät kirjaimellisesti ahkerasti työtä saman päämäärän eteen. Ja kaikki tämä saadaan aikaiseksi lihan voimassa, ilman Jumalan Henkeä. Voi vaan kuvitella, miten evankeliumi menisi eteenpäin, jos todelliset Jumalan lapset tekisivät työtä yhtä ahkerasti sanoman eteenpäin viemiseksi...
Mutta Babylon pitää orjuudessaan ja imee kaikki voimat Jumalan kansasta, kun se kumartelee pedon kuvaa, ja siksi heitä kehoitetaankin lähtemään siitä ulos Ilm.18:4. Uskon, että Jumalan kansaa on Vartiotorniseurankin seinien sisäpuolella, ja kutsu kuuluu heillekin.
- 30% vs. 70%
>> Helluntailaisuus on tullut tiensä päähän monine harhaisuuksineen, jotka ovat selvästi havaittavissa !
En allekirjoita tuollaisia liki rasistishekisiä yleistyksiä, vaikka en helluntalaisuudelle annakaan sen kumempaa asemaa kuin millekään muulekaan uskonliikkeelle.
Aivan samoin voitasiin yleistäen todeta kaikista alla olevistakin, pelkkää harhaista ihmisspekulaatiota kaikki tyyni.
- http://fr.wikipedia.org/wiki/Fichier:BranchesChristians.png
- http://www.philvaz.com/apologetics/a106.htm - todistetusti
Adventismi on todistettavasti ja varmuudella todettu BABYLONIAN UKONNOKSI, jossa maallinen mammona ja sen palvonta on ensisijaisella paikalla.
Myös ihmispalvonta adventismissa on hyvin yleistä, kuten aikanaan Babyloniassakin. - 30% vs. 70%
entinen adventisti:lle
Haluan hieman tarkentaa aiempaa väärinkäsityksien välttämiseksi. Otin kantaa ja lähestyin asiaa Vartiorniseuran hengellis-organisatiollisen toimintamallin ja sen asettamien jäsenilleen paineiden kulmasta katsottuna.
En kuitenkaan aseta henkilöinä rivitodistajien toiminnan vilpittömyyttä, hyviä motiivea ja hyväntahtoisuutta kysenalaiseksi tai aseta hedän uskoaan eriarvoiseen asemaan toisten uskoon nähden.
Raamatullisesti ajatellen on vain yksi tuomari ja hyvin mieleuusti olen sellaista vastuuta kantamatta.
Tarkastelen uskontoja myös kokonaisuutenaan ulospäin zoomaten ilman partisaanisuutta.
- http://www.philvaz.com/apologetics/a106.htm
Kuitenkin intouskovien ja uskontojen yleensä, sekä fundamentalisten sellaisten suvaitsemattomuus, itseriittoisuus, itsensä ylentäminen, julkeus, suoranainen vihamielisyyskin ja toisten aseman Jumalan edesä tuomarointi on poikkeusellisen epätervettä ja vastenmielistä.
Ihmiskunnan historian suurimmat sodat, selkkaukset, verenvuodatukset, sorto ja alistaminen on kuitenkin tehty uskontojen ja eri jumaluuksien nimissä.
Tokihan kautta aikain myös vallatsa ja maan rikkauksista on taisteltu.
- ->
Ps. Liki systemaattisesti aina kun kysyn mitä kristittyjen rakkaudellinen Jumala varaa kaikille 70%:lle maailman populaatiosta, jotka eivät ole kristinuskoisia, niin siitä seuraa suuri hiljaisuus tai parhaimmilaan älyllis-moraalinen kiemurtelu.- entinen adventisti
30% vs. 70%:lle
Mielestäni olemme hyvin samoilla linjoilla näiden näkemystemme kanssa. Siksi selvensin myös omaa kirjoitustani, jotta ei tulisi väärinkäsityksiä, että jotenkin ihannoisin Jt:n tai helluntailaisten uskontoa verrattuna adventisteihin. Kaikissa (tai ainakin useimmissa) on jotain oikeata ja jotain väärää, koska Babylon on sekoitus.
Yhteistä niille näyttää olevan oman seurakunnan "oikeaoppisuuteen" uskominen muiden ollessa harhauskoisia, joka aiheuttaa sitten juuri nuo edellä mainitsemasi ominaisuudet >>suvaitsemattomuus, itseriittoisuus, itsensä ylentäminen, julkeus, vihamielisyys ja toisten tuomarointi helvettiin tai kadotukseen - varsinkin, jos hylkää heidän Raamatun tulkintansa.
Ja todellinen auktoriteetti ei lopultakaan ole Jumalan Sana, vaan aina siellä takana on jokin ihmisauktoriteetti, joka enemmän tai vähemmän kumoaa Jumalan Sanan. Ihmisten pelastus ja omatunto sidotaan sitten tähän ihmisauktoriteettiin. Sen julistamaan "totuuteen" on uskottava, vaikka se olisi selvässä ristiriidassa Jumalan Sanan kanssa. - näin on
Mielestäni olemme hyvin samoilla linjoilla näiden näkemystemme kanssa. Siksi selvensin myös omaa kirjoitustani, jotta ei tulisi väärinkäsityksiä, että jotenkin ihannoisin Jt:n tai helluntailaisten uskontoa verrattuna adventisteihin. Kaikissa (tai ainakin useimmissa) on jotain oikeata ja jotain väärää, koska Babylon on sekoitus.
Yhteistä niille näyttää olevan oman seurakunnan "oikeaoppisuuteen" uskominen muiden ollessa harhauskoisia, joka aiheuttaa sitten juuri nuo edellä mainitsemasi ominaisuudet >>suvaitsemattomuus, itseriittoisuus, itsensä ylentäminen, julkeus, vihamielisyys ja toisten tuomarointi helvettiin tai kadotukseen - varsinkin, jos hylkää heidän Raamatun tulkintansa.
Ja todellinen auktoriteetti ei lopultakaan ole Jumalan Sana, vaan aina siellä takana on jokin ihmisauktoriteetti, joka enemmän tai vähemmän kumoaa Jumalan Sanan. Ihmisten pelastus ja omatunto sidotaan sitten tähän ihmisauktoriteettiin. Sen julistamaan "totuuteen" on uskottava, vaikka se olisi selvässä ristiriidassa Jumalan Sanan kanssa.Näin se on kuten entinen adventisti toteaa, ei tule uskoa entistä adventistia vaan raamattua, joka on Jumalan Sana.
- entinen adventisti
näin on kirjoitti:
Näin se on kuten entinen adventisti toteaa, ei tule uskoa entistä adventistia vaan raamattua, joka on Jumalan Sana.
näin on:lle
Näinhän se on, kuten juuri totesit. Mihinkään väittämääni ei tule uskoa, JOS se on ristiriidassa Jumalan Sanan kanssa - mutta eipä ole vielä kukaan sitä osoittanut Jumalan Sanan avulla, vaikka olen sitä jopa pyytänyt! Joten niin kauan, kunnes joku pystyy minulle Raamatun avulla osoittamaan tai itse huomaan, että olen väärässä, pidän tulkintojani oikeana. Joten siitä vaan Raamattua tutkimaan, sieltä se totuus löytyy.
Sen sijaan kaikenlaisia muita väittämiä kyllä riittää liiankin kanssa, mutta niitä ei kyetä perustelemaan Raamatulla. Ja minä en kyllä todellakaan halua ottaa mitään auktoriteetin asemaa, koska niitä ihmisauktoriteetteja Babylonissa kyllä riittää ja juuri niitä nimenomaan vastustan. Syntinen ja vajavainen ihminen ei kykene ketään johdattamaan eikä pelastamaan. Totuus ja pelastus löytyy yksistään Jumalan Sanasta, sen tulee olla ainut auktoriteetti. Kaikenlaiset väärät profeetat, "ymmärtäväiset orjat" ja "pienemmät valot" vievät vain ihmiset harhaan ja ORJUUTTAVAT heitä ihmisopeilla. Totuus tekee meidät vapaiksi. - pyh!
näin on:lle
Näinhän se on, kuten juuri totesit. Mihinkään väittämääni ei tule uskoa, JOS se on ristiriidassa Jumalan Sanan kanssa - mutta eipä ole vielä kukaan sitä osoittanut Jumalan Sanan avulla, vaikka olen sitä jopa pyytänyt! Joten niin kauan, kunnes joku pystyy minulle Raamatun avulla osoittamaan tai itse huomaan, että olen väärässä, pidän tulkintojani oikeana. Joten siitä vaan Raamattua tutkimaan, sieltä se totuus löytyy.
Sen sijaan kaikenlaisia muita väittämiä kyllä riittää liiankin kanssa, mutta niitä ei kyetä perustelemaan Raamatulla. Ja minä en kyllä todellakaan halua ottaa mitään auktoriteetin asemaa, koska niitä ihmisauktoriteetteja Babylonissa kyllä riittää ja juuri niitä nimenomaan vastustan. Syntinen ja vajavainen ihminen ei kykene ketään johdattamaan eikä pelastamaan. Totuus ja pelastus löytyy yksistään Jumalan Sanasta, sen tulee olla ainut auktoriteetti. Kaikenlaiset väärät profeetat, "ymmärtäväiset orjat" ja "pienemmät valot" vievät vain ihmiset harhaan ja ORJUUTTAVAT heitä ihmisopeilla. Totuus tekee meidät vapaiksi.entinen adventisti = totuuden hylännyt
- entinen adventisti
pyh! kirjoitti:
entinen adventisti = totuuden hylännyt
Pyh!:lle
Nyt kun sen noin painokkaasti toteat, niin varmaan pystyt sen myös Jumalan Sanan avulla näyttämään todeksi. Sen jos teet, niin muutan oitis mielipiteeni. Jään siis odottelemaan...
yst. terv. entinen adventisti - !!!!.
Pyh!:lle
Nyt kun sen noin painokkaasti toteat, niin varmaan pystyt sen myös Jumalan Sanan avulla näyttämään todeksi. Sen jos teet, niin muutan oitis mielipiteeni. Jään siis odottelemaan...
yst. terv. entinen adventistientinen adventisti hyväksyy naispapit, joten harhassa on entinenkin adventisti !
- auktoriteetit
><
Adventisteilla tuo kyseinen auktoriteetti on Ellen White.
Ellen Whiten kirjoituksia yritetään kaikin keinoin sovittaa Raamatun sanomaan ja sitä toimintaa on jatkunut jo yli 150 vuotta. Pastorikunta joutuu käymään usean vuoden koulutuksen Raamatun ja Ellen Whiten sanomien sovittamiseksi niin, että kuulijat saataisiin aivopestyä tehokkaasti ja uskottavasti Ellenismiin.- pyh!
Puhut täyttä potaskaa, mutta niinhän se isäsi perkele on sinua opettanutkin valehtelemaan.
- kiinnostusta riittää
auktoriteetit, väitteesi ei pidä paikkaansa. Kyseisiä kirjoja lukee muutkin, kun adventistit. Onko kaikki adventistit lukeneet Ellen Whiten kirjat? Ei varmaan.
Esim. sinä olet kiinnostunut Ellen Whiten kirjoista ja luet niitä päivittäin. - Tässä se totuus on
Ellen Whiten kirjoja lukevat ne, joilla ei ole mitään käsitystä oikeasta Jumalasta, eikä heille niitä kirjoja lukemalla koskaan tulekkaan Jumalallista viisautta ja oikeaa ymmärrystä.
Ellen Whiten kirjat johtavat ihmisen harhaan ja omahyväiseen itseriittoisuuteen, josta ainoa tulos on lähimmäisten halveksunta ja itsekorotus sekä toisten halveksunta.
Itseriittoisuuden ja penseyden henki paistaa adventisteista sokaisevan kirkkaana.
Tälläkin palstalla se oikein loistaa adventistien kommenteissa.- pyh!
ja sinusta näkee heti, että olet väitteinesi isästä perkeleestä.
- miksi sulle?
"Todistettu on" valitettavasti on näin kohdallasi käynyt kuten kirjoitat.
Juu täällä palstalla saattaa olla joku toinenkin henkilö jolle on samoin käynyt kirjoituksesti mukaan, sinun lisäksi.
Ehkä sinun olisi pitänyt lukea raamattukin tai sitten olet lukenut väärään aikaan Ellen Whiten kirjoja, jolloin ei ymmärryksesi ole ollut kohdallaan. Kaikki mahdollista.
Kirjoitat itsestäsi näin:
--Ellen Whiten kirjat johtavat ihmisen harhaan ja omahyväiseen itseriittoisuuteen, josta ainoa tulos on lähimmäisten halveksunta ja itsekorotus sekä toisten halveksunta.--
- Todistettu on
Tulipahan kirjoittajan "Tässä se totuus on" väittämä todistetuksi ihan oikeaksi.
Kiitos sinulle "pyh!", joka olet tyypillinen adventisti ja annat todellisen kuvan omasta lahkostasi. Eipä tee monellakkaan mieli yhtään teidän kaltaistenne seuraan.- pyh!
Emmekä me teidän vihanlietsojien seuraa haluakaan.
- 30% vs. 70%
entinen adventisti:lle
Organisoidut krititilliset uskonnot ovat viimekädessä kuin politiikka jossa valtaa halauavat hakevat vaikutusvaltaa ja luovat kehykset ja rakenteet toiminnalleen.
Viimekädessä kaikissa niissä on kyse ihmisten tekemistä tulkinnoista Ramatun krijoituksia koskien. Ainoa ero yksilötason tulkintoihin on se, että vaikutusvaltaa hauavat ovat tulkintojensa pohjalta luoneet organisoidun uskonnon jäsenistöineen / kannattajineen.
Yksikään poliitinen puolue ei omaa ainoaa oikeaa visiota miten ihmisyhteiskuntaa tulisi hoitaa. Kaikilla niillä on jotakin hyvää ja hyödylistä, sekä vähemmän selaista. Sama tilanne uskontojen suhteen.
Tämä ei estä, etteikö uskontojen ja poliittisten puolueiden valtahahmot ja jäsenistö uskoisi oman liikkeensä ja aatteidensa ylivoimaisuuteen muhin nähden.
- - >
Ps. Liki systemaattisesti aina kun kysyn mitä kristittyjen rakkaudellinen Jumala varaa kaikille 70%:lle maailman populaatiosta, jotka eivät ole kristinuskoisia, niin siitä seuraa suuri hiljaisuus tai parhaimmilaan älyllis-moraalinen kiemurtelu.
Toistaiseksi kukaan ei ole edes yrittänyt antaa vasausta ja ottaa kantaa siihen mitä kristittyjen rakkaudellinen Jumala on varannut 70%:lle ihmiskuntaa.
Kristikunta edustaa vain noin 30%:a maailman ihmisistä ja samalla se itsekin on hyvin riitaisa ja jakautunut dogmillisesti ja usin he tuomaroivat toinen toisiaankin ( Jumalan puolesta ja asemasta ) kadotukseen "väärinä" kristittyinä.
Vaikuttaa kuin asia kolkuttaisi syvällä kristinuskovien alitajunnassa olevia pienen pieniä hälytyskelloja / tukahdutettua globaalin ihmisyyden ja ihmisarvojen omaatuntoa, joka koettaa sanoa hyvin vaimealla äänellä ettei kaikki ole aivan kohdillaan ja loogista, mutta jota omantunnon ääntä ei tule ravistella hereille.
Ongelmana on se, että kristityt kuvittelevat olevansa "mailman napa" ja kaikkien muiden jumaluskojen ja ihmisten yläpuolella.
Tässä asetelmassa ideologisesti koko lopusta ihmiskuntaa tulee pelkkää anonyymiä "tykin-ruokaa" kuin nykyteknoligisen sodankäynnin etätuhottavia massana, raatoja, ilman identiteettiä, ilman ihmisarvoa, ilman ihmisyyttä.
Jossakin on jotakin perustavanlaatuista ja ristiriitaista, joka ei ole kohdillaan kristinuskossa.- entinen adventisti
Olen miettinyt samaa asiaa ja on todellakin omaakin uskoani vahvistavaa huomata, että joku muukin ajattelee samalla tavoin asioista. Olen täysin kyllästynyt tähän kristikunnan ylimielisyyteen toisiaan ja muita kohtaan.
Paavali kirjoitti roomalaisille: "Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki ja osoittavat, että lain teot ovat KIRJOITETUT HEIDÄN SYDÄMIINSÄ, kun heidän omatuntonsa MYÖTÄTODISTAA ja heidän ajatuksensa keskenään SYYTTÄVÄT TAI MYÖS PUOLUSTAVAT HEITÄ - sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, minun evankeliumini mukaan" Room.2:14-16
Jaakob kirjoitti: "Joka siis YMMÄRTÄÄ tehdä sitä, mikä hyvää on, eikä tee, hänelle se on synniksi" Jaak.4:17.
Ihmiset eroavat eläimistä siinä, että meillä on omatunto. Myös ihmisillä, jotka eivät ole koskaan kuulleetkaan Raamatun Jumalasta, on omatunto, koska Jumala on luonut ihmisen sellaiseksi. Jos ihminen elää ja toimii omantuntonsa mukaan tai vastoin omaatuntoaan, niin se joko puolustaa tai syyttää ihmistä. Me joudumme tekemään elämässämme valintoja, ja jos joku ehdoin tahdoin valitsee aina tehdä väärin, niin on selvää, että ihminen ei silloin haluakaan elää oikein. Hän on paaduttanut itsensä eikä Jumalan Henki puhuttele häntä. Jos taas ihminen valitsee toimia oikein omantuntonsa ja ymmärryksensä mukaan, niin se osoittaa, että Jumalan Henki vaikuttaa hänessä tekemistä ja tahtomista, sillä KAIKKI hyvä tulee ainoastaan Jumalalta, joka on RAKKAUS.
Jehovan todistajilla esimerkiksi on sellainen käsitys, että heidän tulee OSOITTAA JUMALALLE kelvollisuutensa tekemällä hyviä tekoja, jotka heidän mielestään ovat sitten heidän oppiensa viemistä ovelta ovelle. Siinä on mielestäni sellainen perustavanlaatuinen virhepäätelmä, että joissakin ihmisissä ITSESSÄÄN olisi jotain hyvää. Ei Jumala tarvitse meidän todistelujamme. Hän kyllä tietää, ettei ihmisessä itsessään ole mitään hyvää. Kaikki meidän omat tekomme ovat kuin saastainen vaate Jumalan silmissä. Jos jotain hyvää on, niin se tulee JUMALALTA. Jumala tuntee meidät läpikotaisin, jo ennen kuin olemme syntyneetkään, eikä meidän tarvitse todistella HÄNELLE mitään. Jumala tuntee joka ikisen ihmisen täällä maapallolla, ja tietää jo ennen syntymäämme, mitkä meidän valintamme ja tekomme tulevat olemaan. Joten luotan siihen, että Jumala on ainoa ja oikeudenmukainen tuomari, eikä meidän tarvitse miettiä toisten ihmisten motiiveja ja tuomaroida heitä. Jokainen vastaa itsestään Jumalalle sen tiedon ja ymmärryksen mukaan, jonka on saanut.
Uskon, että se, miksi joudumme elämään täällä synnin ja kurjuuden maailmassa, johtuu ainoastaan siitä, että ME OPPISIMME, että meissä itsessämme ei ole mitään hyvää ja että olemme kaikissa tekemisissämme RIIPPUVAISIA JUMALASTA. Ainakin itse olen huomannut sen, että kun itse jotain omassa voimassani sähellän, niin siitä tulee kyllä "sutta ja sekundaa". Mutta Jumala on kärsivällinen, ja olen oppinut omista virheistäni enemmän kuin mistään muusta täällä maailmassa. Totesin juuri yhtenä päivänä sellaisen asian, että Jumala on vastannut itsekkäisiinkin rukouksiini, jotta olen sitten oikein kantapään kautta saanut oppia jonkin asian, mitä en varmasti mitenkään muuten olisi oppinut, ainakaan yhtä tehokkaasti. Jumalan kurituksessakin on siis suuri rakkaus mukana, jota ihminen ei aina oikein tahdo ymmärtää.
En tiedä, osasinko yhtään vastata kysymykseesi, mutta yritin ainakin selittää, miten itse asian ymmärrän. Toivottavasti ei tullut ihan sekava selitys. Minulla olisi kyllä vielä enemmänkin aiheesta kirjoitettavaa, mutta olkoon tämä nyt aiheesta tällä kertaa.
- EROA HEISTÄ!
ÄLÄ AIKAILE!
Käytä elämäsi viisaammin kuin nämä lahkojen sokaisemat ihmisrauniot.
Heidän kaikki energiansa elämässä menee siihen kun he yrittävät keksiä syitä sille, että miksi he mukamas olisivat parempia ja autuaampia kuin ne, jotka eivät kuulu juuri heidän lahkoonsa.
SANOUDU SIIS IRTI HEISTÄ JA EHEYDY NORMAALIIN TASAPAINOISEEN ELÄMÄÄN! - 10+++ eroni arvosana
Erosin jo 5 vuotta sitten adventtikirkosta ja sen jälkeen elämäni on tullut huomattavasti paremmaksi ja suhtaudunnykyään lähimmäisiinikin paljon avoimemmin ja hyväksyvämmin.
- 30% vs. 70%
Varsin moni ahdistavan fundamentalisesta uskonliikkeestä erottuaan kokee itsensä avoimemmaksi ja enemmän ihmisiä ihmisinä ja ihmisarvoa kunnioittavaksi.
Paradoksaalinen asetelma miten ahdas uskonliike voi käydä itse Jeesuksen suurinta ihmisyyden käskyä vastaan ja koko kritillisyden ydintä vastaan.
Jeesuskin sanoi, että mitä hyvää tai erityistä on omiensa rakastamisessa, niinhän tekevät pakanatkin ja kehoitti rakastamaan jopa vihamiehiään.
Ps. Vastaaminen vapaaehtoista. Adventtikirkosta erottuasi, "erositko" samalla myös kritittyjen jumaluskosta vai säilyikö uskosi Jumalaan, mutta uskonnoista riippumattomana?
- 10+++ eroni arvosana
Usko Jumalaan säilyi ja parani ja itseriittoisuus katosi ja tilalle tuli täysi luottamus vain ja ainoastaan Jumalan armahtavuuteen, mutta usko näihin esim. USA:sta tuotettuihin lahkoihin ja kultteihin on täysin mennyt ja se on täysin näiden lahkojen oma syy, vaikka he yrittävät vierittää senkin syyn sinun niskaasi.
Lahkojen ja kulttien järjestelmähän toimii samalla periaatteella näin kärjistäen kuin esim. paatuneet rikollisryhmittymät. Niissä on tarkka hierarkia ja ylimmällä portaalla olevat luonnollisesti hyötyvät kaikkein eniten ja joku aina maksaa viulut ja se joku on se alimmalla askelmalla oleva, joka on saatu uskomaan, että jo etuoikeus kuulua heihin on velvollisuus heitä kohtaan olla lojaali ja tuoda rahaa ns. hyvälle toiminnalle.
Ja kun oikein aidosti ja rehellisesti miettii, niin mihin sinä ylipäätään tarvitset näitä tuhansia lahkoja?
Et mihinkään!
Ne lahkot tosin tarvitsevat sinua, että heidän pastorinsa ja johtajansa saisivat kustannuksellasi leveämmän elämän itselleen. - 30% vs. 70%
Tekisi mieli sanoa uskontoriippumattoman uskon olevan universaalimpi ja potentiaalisesti myös lähempänä Jeesuksen suurinta käskyä.
Onhan näitä uskontoja enempi kuin osaa laskea ja tunnistaa, noin 33000 kritillistä uskontoa tai liikettä.
- http://en.wikipedia.org/wiki/File:Adventism-en.png
- http://www.philvaz.com/apologetics/a106.htm
Uskontojen taloudellista puolta ajatellen en toistaiseksi itse tunne riittävästi advetistikirkon / kirkkojen mallia, jotta voisin siihen puoleen ottaa sen enempi kantaa.
Raamatusa kuitenkin sanotaan, että ilmaiseksi olette saaneet, ilmaiseksi antakaa. Kaikissa uskonliikkeissä ei ole palkkapappeja, vaan he toimivat vapaehtoispohjalla, kuten Jehovan todistajissa ja ilmeisemmin on monia muitakin.
Fundamentaliset - me vs. kaikki muut - uskonnot toimivat myös usein totalitäristen hallitsijoiden ja / tai armeijoiden tavoin.
Mikäli jäsen uskaltautuu olemaan eri mieltä, niin hänestä ajetaan yli tavalla tai toisella, kadotuksen julistamalla ja / tai lisäksi hylkäämällä. Karikatyrinen vastakkainasetelu, joko olet kanssamme (sama miletä) tai olet meitä vastaan kaikkine sen seurauksineen.- pyh!
Sulla on jäänyt levy päälle, vaikka sulle on vastattu moneen kertaan. Viittaan siis tästä lähtien kintaalla kirjoituksillesi.
- 30% vs. 70%
pyh! kirjoitti:
Sulla on jäänyt levy päälle, vaikka sulle on vastattu moneen kertaan. Viittaan siis tästä lähtien kintaalla kirjoituksillesi.
>> Viittaan siis tästä lähtien kintaalla kirjoituksillesi.
Kiitos paljon, toivottavasti myös pidät lupauksesi!
Olen jo tehnyt niin suorastaan sairaaloisen meuhkaamisesi suhteen, joka ei tuo mitään lisärvoa deaatiin ;-)
- voi voi!
Voi "pyh!" raukkaa!
Hän on kaikkia muita ihmisiä surkuteltavampi kuuluessaan lahkoon nimeltä adventismi. Hänen pelastumisensa näyttää hänen kirjoitustensa perusteella olevan hyvinkin huterella pohjalla, mikäli uskomme Jeesuksen viestiin siitä, että millä tuomiolla te tuomitsette sillä teidät tuomitaan.
Pyh!:n kirjoituksia:
"Ja te jumalattomat ette koskaan saa edes mahdollisuutta pelastua."
"Kyllä teidät herjaajat heti tunnistaa isästä perkeleestä lähteneiksi."
"Puhut potaskaa."
"Oma puheesi on riivaajilta saatu."
jne.- pyh!
Kyllä teidät jumalattomat tunnistaa ja sellaiseksi julistaa pitää, ettei kukaan teitä kuuntelisi ja teidän mukana helvettiin menisi.
- todistusta kyllin
Tämä vain todistaa sen, mihin uususkonnolliset lahkot heidän piiriinsä langenneen ihmisen johtaa.
- hän on todiste
"pyh!" on elävä todiste hengellisesti kuolleesta adventistista.
- pyh!
te olette todiste saatananpalvonnasta.
- Vakava kehoitus
Mitä siis aikailet?
Jätä nämä USA:sta tuotetut rahan ja mammonan perässä juoksevat lahkot ja kultit! - Kuule kutsua!
Älä kulje vuohilaumassa, vaan irtaudu adventismin harhaopeista ja ihmiskäsityksistä.
Vai oletko jo niin paatunut, ettet kuule Jumalan ääntä, joka kehoittaa sinua lähtemään ulos Babyloniasta, eli USA:ssa syntyneestä uususkonnollisesta sekoituksesta?- pyh!
meitä ei sinun valheesi kiinnosta.
- Kuulevat
Aamen!
- Lampaisiin kuuluva
Mat 25:32-46
"Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle."
Miksi adventistit erotetaan vasemalle puolelle? - siitä syystä
Siksi, koska he itse luulevat olevansa Jeesuksen lampaita, mutta ovatkin vuohia.
Adventisti luulee, että käymällä kerran viikossa sapattikoulussa ja kieltäytymällä kahvista ja viinistä, ovat taivaan portit kerran sepposen selällään.
Karvas pettymys kuitenkin kohtaa adventistin. - 30% vs. 70%
entinen adventisti :lle (viestiin 10.10.2013 19:42)
Osin samaa mieltä osin täysin eri mieltä. Toki ymmärsin mitä halusit tuoda esille.
Tiivistän kristillisyyen ytimen seuraaviin seikkoihin.
Kaiken pohjalla, ytimenä, kaiken ihmisen toimintatavan henkenä ja perustuksena Jeesuksen kaksoiskäsky: http://fi.wikipedia.org/wiki/Rakkauden_kaksoiskäsky
Kaikki mikä ei vastaa tuota kaksiskäskyä ja sen henkeä toimii sitä ja ihmisyyttä itseään vastaan.
Mikäli kaikki noudattaisivat tuota käskyä, niin loputtomia lakipykliä ei edes tarvittaisi, sodat lakkaisivat ja vankilat tulisvat tarpeettomiski, niinkuin lukot ovissakin jne. sillä rakkauden laki sulkee ulkopuolelleen kainen vahingollisen.
Periaatteena hyvin yksinkertainen, unoversaali ja tehokas laki - käsky. Haastava noudatettava kaikissa tilanteissa.
Edelliseen littyen. 1.Kor. 13:1-3
1. Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.
2. Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.
3. Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.
Edelleen edelliseen liittyen kaikille kritityille perusopetus, fariseuksen rukous.
Luukkaan 18: 10-14
Fariseus ja publikaani
9 Muutamille, jotka olivat varmoja omasta vanhurskaudestaan ja väheksyivät muita, Jeesus esitti tämän kertomuksen:
10 "Kaksi miestä meni temppeliin rukoilemaan. Toinen oli fariseus, toinen publikaani.
11 Fariseus asettui paikalleen seisomaan ja rukoili itsekseen: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten ole sellainen kuin muut ihmiset, rosvot, huijarit, huorintekijät tai vaikkapa tuo publikaani.
12 Minä paastoan kahdesti viikossa ja maksan kymmenykset kaikesta, siitäkin mitä ostan.'
13 Publikaani seisoi taempana. Hän ei tohtinut edes kohottaa katsettaan taivasta kohti vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen!'
14 "Minä sanon teille: hän lähti kotiinsa vanhurskaana, tuo toinen ei.* Jokainen, joka itsensä korottaa, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se korotetaan."
Sekä Joh 14: 6 "Minä olen tie ja totuus....." - Ei siis yksikään uskonliike dogmeineen ole raamatullisen pelastumisen edelletys.
- ->
Tuossa lainaamassasi Room.2:14-16 paikassa mielestäni tiivistyy universaalit imisyyden lait, omatunto jonka Luoja on antanut kaikille, oikean ja väärän tajun, sekä kyvyn heijastaan niitä hengen hedelmiä, joita vastaan ei ole lakia.
Nuo ominaisudet liittyvät myös siihen kun Raamattu sanoo Luojan luoneen ihmisen omaksi kuvakseen, eli luotu heijasta luojansa ominaisuuksia ja tämä elämänsä ensihetkistä alkaen, luotuna ihmisten syvimpään olemukseen ja geniperimään.
Katson noiden ominaisuuksien olevan ihmisen luomisesta alkaen olevan geneettinen osa ihmistä, ei jotakin jota Jumalan henki "syöttäisi' tai olisi syöttämättä päivittäin. - 30% vs. 70%
entinen adventisti :lle (viestiin 10.10.2013 19:42) ....jatkoa....
>> Hän kyllä tietää, ettei ihmisessä itsessään ole mitään hyvää. Kaikki meidän omat tekomme ovat kuin saastainen vaate Jumalan silmissä.
Tässä aivan erityisen syyllistäväsä, alistavasta ja kyykyttävästä mallista ihmiskuvani eroaa totaalisesti.
Tuota lähestymistapaa mm. fundamentaliset herätysliikkeet käyttävät suorastaan sairaan kärjistetysti hyväkseen.
Ensin kerrotaan ongelma, luetellaan kaikki mahdolliset ja mahdottomat ihmisen "synnit" ja sitten niihin lääkkeeksi tarjotaan uskonliikkeen dogmeja ainoana vaihtoehtona. Sitten liikkeen sisällä noita "työvälineitä" käytetään toisinaan suorastaan henkis-hengellistä väkivaltaa käyttäen hyväksi ja koetetaan koukuttaa henkilö riippuvaiseksi uskonliikkeestä kuin huumeista. Pahimmilaan jopa fyysisiäkin sairauksia hengellistetään ja syyllistäen syytä aletaan kaivaan henkilön "salatuista synneistä" ja huonosta jumalsuhteesta. Extremististä, tasapaintonta ja sairasta.
Perusmetodista tulee mieleen Chaplinin The Kids. Ensi viskataan kivellä ikkunaruutu rikki ja hetken päästä tullaan tarjoamaan ratkaisua ongelmaan.
Tai kiinteistövälittäjä. Vasemalla kädellä hän maalaa kiinteistökaupan ylle kaikki mahdolliset uhakuvat ja sitten oikealla kädellä tarjoaa niihin ratkaisun.
Viimeksimanituissa tosin on kyse hetkellisestä lompakon keventymisestä saatua palvelua vastaan [paitsi The Kids ;-) ], mutta uskonliikkeiden harjoittama hengellis-spykologinen orjuutus onkin sitten mitasuhteiltaan aivan omaa luokkaansa.
Maalataan kuva jossa kaikki ihmisen toimintaan liittyvä on joko Jumalasta tai Saa_tanasta. Se johtaa myös tietyn asteiseen edesvastuuttomuuteen tekojensa, valintojensa ja niiden seurauksien suhteen.
Vaikapa psykologis-seksuaalisesti vinoon kasvanut lasten hyväksikäyttäjä vain ahkerasti rukoilee jopa itse tunnistamattomiaan alitajuisiakin syntejänsä anteeksi ja kuvittelee asian korjaantuvan sillä. Mikäli perverssi vietti edelleen kolkuttelee, niin hän kuvittelee jumalsuhteessaan olevan jotakin vialla. Näin hän on yhä syvemällä ja yhä enempi hukassa sairaan viettinsä suossa. Hän ei edes tajua perversionsa todellisia syitä ja syntymekanismeja.
Näin, vaikka todellisuudessä hänen tulisi hakeutua psykoterapiaan selvittämään mistä kumpuaa seksualis-psykologinen vinoonkasvaminen ja hakea metodeja joilla tilannetta voisi korjata ja kasvaa siitä ulos.
Ihmiskuva. Näen asian Mooseksen kirjan kertomuksen pohjalta jossa Jumala luomisen päätettyään totesi kaiken olavan sangen hyvää, eli _ihminen_ on _p o h j i m m i l t a a n _ h y v ä _ Luojansa kuvaksi luotuna.
Sitten kuvaan tuli mukaan ensimäisen parin jälkeläisille perisynti perintönä, eli _e p ä t ä y d e l l i s y y s _ harhaanosuvuus ( muistaakseni 'harhaanosuvuus' on se alkuperäisen syntiä vastaavan sanan merkitys ). Ihmiset eivät itse ole syyllisä perimäänsä "perus" epätäydellisyyteensä.
Epätäydellisyydestä johtuen edelleenkin pohjimmiltaan hyvä ihminen kuitenkin erehtyy, hairahtuu, osuu harhaan ja voi omata huonoja taipumuksia. Tähän lisättynä negatiiviset perhe- ja ympäristötekijöiden, sekä monen moisten atteidenkin vaikutukset.
Monet fundamentaliset syyllistävät uskonliikkeet suorastaan ratsastavat ihmisen "syntisyyden" kustannuksella ja käyttävät sitä suorastaan lyömäaseena ja valtansa alle kahlisemisen työkaluna, kassarana.
>> Uskon, että se, miksi joudumme elämään täällä synnin ja kurjuuden maailmassa, johtuu ainoastaan siitä, että ME OPPISIMME, että meissä itsessämme ei ole mitään hyvää ja että olemme kaikissa tekemisissämme RIIPPUVAISIA JUMALASTA.
Tällaiselle ajatukselle en löydä Raamatusta tukea. Se myös tarkoittaisi sitä, että Jumala tarkoituksellisesti loi ja provosoi tietoisesti olosuhteet ihmisten epätäydellisyyden syntymiselle Eedenissä, eli olisi todellisuudessa itse ollut perisynnin tarkoituksellinen aiheuttaja.
Melko perversiä, eikä vastaa kuvaa rakkaudellisesta ja oikeudenmukaisesta Jumalasta.
Ylipäätään en lainkaan ymmärrä, enkä hyväksy monien uskonliikkeiden ja intouskovien poikkeusellisen kyykyttävää jumalkuvaa, metodit jotka ovat pikemminkin tyypillisiä ihmisen raadollisuudelle.
Mihin ja miksi rakkaudellinen ja oikeudenmukainen Kaikkivaltias tarvitsisi kuvakseen luomiensa ihmisten raaka tuhansia vuosia kestävää kyykytämistä ja loputonta inhimillistä kärsimystä?
Toisaalta ylipäätäänkin omaan vaikeuksia sisäistää taivaspaikka-toivoa ja siihen liittyvää "kierrätystä" maan päällä.
Ps. On monilla eläimilläkin jonkin asteinen omatunto. Vaikkapa koira voi reagoida syyllisyydentunteisesti tietässään tehneensä vastoin sääntöjä. Eläimillä on myös tunteet ja ne tuntevat iloa ja surua ja reagoivat henkisesti hyvään kuin huonoonkin kohteluun.- entinen adventisti
Kokeilen, onko sensuuri jo ohi, koska en ole sunnuntaista lähtien saanut kirjoituksiani läpi. Osallistumiseni on kuulemma "estetty sääntöjen vastaisen toiminnan vuoksi"! En vain mitenkään tajua, mitä sääntöjä olen rikkonut. Jos tämä tulee läpi, niin voisiko joku ystävällisesti kertoa, mitä sääntöjä olen rikkonut?
- entinen adventisti
Kokeilen, onko sensuuri jo ohi, koska en ole sunnuntaista lähtien saanut kirjoituksiani läpi. Osallistumiseni on kuulemma "estetty sääntöjen vastaisen toiminnan vuoksi"! En vain mitenkään tajua, mitä sääntöjä olen rikkonut. Jos tämä tulee läpi, niin voisiko joku ystävällisesti kertoa, mitä sääntöjä olen rikkonut?
No näytti tulevan. Ihmettelen näitä "sääntörikkomuksiani", mitä ne ovat...Ei ole meinaan ensimmäinen kerta.
Alex hihitteli ja voivotteli todistajien palstan sensuuria, mutta toimii se tälläkin palstalla.
Jari voi käyttää vaikka miten ruokotonta kieltä, Pyh! voi nimitellä ihmisiä saatanasta lähtöisin oleviksi ja tuomita helvettiin, mutta koska he puolustavat adventtikirkkoa, niin heitä ei laiteta sensuuriin, vaan voivat jatkaa vapaasti kirjoitteluaan! Heidän kohdallaan ei ole mitään "sääntörikkomuksia". Hieman läpinäkyvää.
Kannattaa Alexinkin puolustaa tällaista totuudentorveksi julistautunutta lopunajan "jäännöskirkkoa", mutta kannattaa muistaa, miten Lutherille kävi. Aloitti hienosti uskonpuhdistuksen, mutta ei luopunut pakanuudesta lähtöisin olevan "oikeaoppisen" kirkkolaitoksen puolustamisesta, ja niinpä taisteli lopulta pedon riveissä henkivaltojen asemesta kristittyjä vastaan heitä tappaen.
"Vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan" ja kun pirulle antaa pikkusormen, niin se vie lopulta koko käden. Tähän se tulee lopulta johtamaan, kun joku monopolisoi Jumalan totuuden itselleen. - 1234567...
No näytti tulevan. Ihmettelen näitä "sääntörikkomuksiani", mitä ne ovat...Ei ole meinaan ensimmäinen kerta.
Alex hihitteli ja voivotteli todistajien palstan sensuuria, mutta toimii se tälläkin palstalla.
Jari voi käyttää vaikka miten ruokotonta kieltä, Pyh! voi nimitellä ihmisiä saatanasta lähtöisin oleviksi ja tuomita helvettiin, mutta koska he puolustavat adventtikirkkoa, niin heitä ei laiteta sensuuriin, vaan voivat jatkaa vapaasti kirjoitteluaan! Heidän kohdallaan ei ole mitään "sääntörikkomuksia". Hieman läpinäkyvää.
Kannattaa Alexinkin puolustaa tällaista totuudentorveksi julistautunutta lopunajan "jäännöskirkkoa", mutta kannattaa muistaa, miten Lutherille kävi. Aloitti hienosti uskonpuhdistuksen, mutta ei luopunut pakanuudesta lähtöisin olevan "oikeaoppisen" kirkkolaitoksen puolustamisesta, ja niinpä taisteli lopulta pedon riveissä henkivaltojen asemesta kristittyjä vastaan heitä tappaen.
"Vähäinen hapatus hapattaa koko taikinan" ja kun pirulle antaa pikkusormen, niin se vie lopulta koko käden. Tähän se tulee lopulta johtamaan, kun joku monopolisoi Jumalan totuuden itselleen.Entinen adventisti hyväksy sinäkin kaikki totuus mikä Raamatusta löytyy, mutta nythän sinä hyväksyt naiset pappeina, joka on Raamatun vastaista, kuten olen huomannut kirjoituksistasi.
- entinen adventisti
1234567... kirjoitti:
Entinen adventisti hyväksy sinäkin kaikki totuus mikä Raamatusta löytyy, mutta nythän sinä hyväksyt naiset pappeina, joka on Raamatun vastaista, kuten olen huomannut kirjoituksistasi.
Kerro itse se Raamatun paikka Uudessa Testamentissa, jossa kielletään naispappeus?
Ongelma syntyy vain siitä, että itselläsi on Raamatun vastainen käsitys "pappeudesta". Pappeus Uudessa liitossa on Kristuksesta todistamista.
Opettaminen on eri asia kuin pappeus, ja se tehtävä kuuluu seurakunnassa ainoastaan miehille. Ja seurakunnan vanhimmat voivat olla vain miehiä. - pyh!
Kerro itse se Raamatun paikka Uudessa Testamentissa, jossa kielletään naispappeus?
Ongelma syntyy vain siitä, että itselläsi on Raamatun vastainen käsitys "pappeudesta". Pappeus Uudessa liitossa on Kristuksesta todistamista.
Opettaminen on eri asia kuin pappeus, ja se tehtävä kuuluu seurakunnassa ainoastaan miehille. Ja seurakunnan vanhimmat voivat olla vain miehiä.Olet väärässä. Ei siellä Raamatussa sanota sitäkään, että vain mies voisi olla vanhin. Senkin kohdan luet väärin.
- pappi mies !
Opettaminen on eri asia kuin pappeus, ja se tehtävä kuuluu seurakunnassa ainoastaan miehille. Ja seurakunnan vanhimmat voivat olla vain miehiä.Ei näytä valo loistavan entisellä adventistillakaan kirkon ulkopuolella.
- entinen adventisti
pyh! kirjoitti:
Olet väärässä. Ei siellä Raamatussa sanota sitäkään, että vain mies voisi olla vanhin. Senkin kohdan luet väärin.
Missä kohtaa sanotaan, että voisi olla nainen?
"Tiitukselle, oikealle pojalleni yhteisen uskomme perusteella. Armo ja rauha Isältä Jumalalta ja meidän Vapahtajaltamme Kristukselta Jeesukselta!
Minä jätin sinut Kreettaan sitä varten, että järjestäisit, mitä vielä jäi järjestämättä, ja että asettaisit, niinkuin minä sinulle määräsin, joka kaupunkiin VANHIMMAT,
jos missä olisi joku nuhteeton, yhden vaimon MIES, jonka lapset ovat uskovia, eivät irstaudesta syytettyjä eivätkä niskoittelevia" Tiit.1:4-6
" Varma on tämä sana; jos joku pyrkii seurakunnan kaitsijan virkaan, niin hän haluaa jaloon toimeen.
Niin tulee siis SEURAKUNNAN KAITSIJAN olla nuhteeton, yhden vaimon MIES, raitis, maltillinen, säädyllinen, vieraanvarainen, taitava opettamaan" 1Tim.3:1,2
"Seurakuntapalvelija olkoon yhden vaimon MIES, lapsensa ja kotinsa hyvin hallitseva" 1Tim.3:12 entinen adventisti kirjoitti:
Missä kohtaa sanotaan, että voisi olla nainen?
"Tiitukselle, oikealle pojalleni yhteisen uskomme perusteella. Armo ja rauha Isältä Jumalalta ja meidän Vapahtajaltamme Kristukselta Jeesukselta!
Minä jätin sinut Kreettaan sitä varten, että järjestäisit, mitä vielä jäi järjestämättä, ja että asettaisit, niinkuin minä sinulle määräsin, joka kaupunkiin VANHIMMAT,
jos missä olisi joku nuhteeton, yhden vaimon MIES, jonka lapset ovat uskovia, eivät irstaudesta syytettyjä eivätkä niskoittelevia" Tiit.1:4-6
" Varma on tämä sana; jos joku pyrkii seurakunnan kaitsijan virkaan, niin hän haluaa jaloon toimeen.
Niin tulee siis SEURAKUNNAN KAITSIJAN olla nuhteeton, yhden vaimon MIES, raitis, maltillinen, säädyllinen, vieraanvarainen, taitava opettamaan" 1Tim.3:1,2
"Seurakuntapalvelija olkoon yhden vaimon MIES, lapsensa ja kotinsa hyvin hallitseva" 1Tim.3:12Sanat "yhden vaimon mies" ei tarkoita "vain mies", koska samat määreet vaaditaan seurakuntapalvelijalta (diakoni) muutama jae myöhemmin ja Raamattu tuntee naispuoleiset seurakuntapalvelijat, joista alkuteksti käyttää samaa sanaa kuin miespuolisista seurakuntapalvelijoista.
Toiseksi, kyse oli Efesoksen historiallisesta tilanteesta. Timoteus oli Efesoksessa selvittämässä seurakunnan ongelmia. Efesos oli kuuluisa seksuaalisista synneistä ja sanat "yhden vaimon mies" tarkoitti aviopuolisolleen uskollista miestä. Tekstiä ei siis tule lukea niin, että nainen ei saa olla vanhin/kaitsija, koska tekstissä puhutaan vain miehestä. Silloin tekstiin luetaan sellaista, mitä se ei tarkoita.- entinen adventisti
pappi mies ! kirjoitti:
Ei näytä valo loistavan entisellä adventistillakaan kirkon ulkopuolella.
En minä ole koskaan väittänyt olevani mikään kaikkitietävä, eikä tämä kysymys ole minulle mikään elämän ja kuoleman kysymys. Vai tietävätkö adventtikirkon sisäpuolella olevat kaikista Raamatun opetuksista kaiken? Jos tietävät, niin ei voi kuin nostaa hattua. Sitten ei tosiaankaan tarvitse enää mitään, niin kuin ei Laodikean seurakuntakaan mitään tarvitse. Itse kyllä uskon, että Raamatusta voi aina oppia uutta. Niin viisasta ei olekaan, joka tietäisi kaiken.
- !!!
TimoFlink kirjoitti:
Sanat "yhden vaimon mies" ei tarkoita "vain mies", koska samat määreet vaaditaan seurakuntapalvelijalta (diakoni) muutama jae myöhemmin ja Raamattu tuntee naispuoleiset seurakuntapalvelijat, joista alkuteksti käyttää samaa sanaa kuin miespuolisista seurakuntapalvelijoista.
Toiseksi, kyse oli Efesoksen historiallisesta tilanteesta. Timoteus oli Efesoksessa selvittämässä seurakunnan ongelmia. Efesos oli kuuluisa seksuaalisista synneistä ja sanat "yhden vaimon mies" tarkoitti aviopuolisolleen uskollista miestä. Tekstiä ei siis tule lukea niin, että nainen ei saa olla vanhin/kaitsija, koska tekstissä puhutaan vain miehestä. Silloin tekstiin luetaan sellaista, mitä se ei tarkoita.1. Tim. 2:12 Sitä en salli, että nainen opettaa, enkä sitä, että hän hallitsee miestä; hänen on elettävä hiljaisesti.
Juuri näin, kun Timo opettaa "yhden vaimon mies" tarkoitti aviopuolisolleen uskollista miestä, ei siis naista aviopuolisolleen uskollista miestä.
Tietysti maalliset ihmiset pitävät naiskaitsijoita ym. ja lukevat raamattua, että nainen voi olla seurakunnan kaitsija siinä missä mieskin, siis tasa-arvo maallisen maailman mukaan. - entinen adventisti
!!! kirjoitti:
1. Tim. 2:12 Sitä en salli, että nainen opettaa, enkä sitä, että hän hallitsee miestä; hänen on elettävä hiljaisesti.
Juuri näin, kun Timo opettaa "yhden vaimon mies" tarkoitti aviopuolisolleen uskollista miestä, ei siis naista aviopuolisolleen uskollista miestä.
Tietysti maalliset ihmiset pitävät naiskaitsijoita ym. ja lukevat raamattua, että nainen voi olla seurakunnan kaitsija siinä missä mieskin, siis tasa-arvo maallisen maailman mukaan.En siis edelleenkään näe, missä kohdin käsitykseni olisivat Raamatun vastaisia. Pappeus on Jeesuksesta todistamista. Se on sitä nykyajan "uhraamista", mitä vain papit ennen vanhassa liitossa harjoittivat, mutta nykyajan "uhraamista" on Jumalan jaloista teoista todistaminen, hyvän tekeminen ja omastaan jakaminen. Ja sitä voivat tehdä myös naiset. Jako maallikoihin ja pappeihin on vanhan liiton peruja.
Ja opettajan ja seurakunnan kaitsijan tehtävät on tarkoitettu miehille. Näin yhä edelleenkin uskon, koska en ole pitävämpiä todisteita muusta saanut. - entinen adventisti
pappi mies ! kirjoitti:
Ei näytä valo loistavan entisellä adventistillakaan kirkon ulkopuolella.
pappi mies !:lle
Et ole edelleenkään esittänyt niitä Raamatun paikkoja, jotka tukisivat väitettäsi pappeudesta. Hoet vain koko ajan omiasi, ilman mitään perusteluja. Yhtä paljon sisältöä, kuin pyh!:n "puhut potaskaa"- väitteillä. - pyh!
!!! kirjoitti:
1. Tim. 2:12 Sitä en salli, että nainen opettaa, enkä sitä, että hän hallitsee miestä; hänen on elettävä hiljaisesti.
Tietysti maalliset ihmiset pitävät naiskaitsijoita ym. ja lukevat raamattua, että nainen voi olla seurakunnan kaitsija siinä missä mieskin, siis tasa-arvo maallisen maailman mukaan.Vääristelet Paavalin tekstin merkitystä.
- Hyi olkoon
Että adventistien olisi syytä jättää uskonsa oikeudenmukaiseen ja rakkaudelliseen Jumalaan ? Mitä ihmettä oikein höpiset? Pitäiskö adventistien alkaa uskomaan luotujaan ikuisesti tulessa kiduttavaan jumalaan? Oletko ihan sairas? Sinulla on molemmat silmät kiinni ja vielä korvasikin olet tukkinut .. suu käy, tyhjää loksutusta, ilman ajatusta tai minkäänlaista järkeä puheissasi - vain sitä ja samaa ihmisten parjaamista - jota elämäsi on.
- entinen adventisti
Siis olenko minä kehoittanut KETÄÄN jättämään uskoaan oikeudenmukaiseen ja rakkaudelliseen Jumalaan?!!!
Ovatko VAIHTOEHDOT siis mielestäsi siinä? >>>Jos et usko adventismiin, niin sinun TÄYTYY silloin uskoa luotujaan ikuisesti kiduttavaan Jumalaan...?
Anteeksi nyt, mutta minun täytyy sanoa, että mitä ihmettä SINÄ oikein itse höpiset? En ole ikinä uskonut luotujaan ikuisesti kiduttavaan Jumalaan, joten nytkö sitten olisin alkanut niin uskomaan, kun en usko enää adventismiin? Ja ettenkö voisi uskoa oikeudenmukaiseen ja rakkaudelliseen Jumalaan adventtikirkon ulkopuolella? Johan alkaa kuulostaa ihan "äitikirkolta". Näkyy, että lapset on hyvin opetettuja (=lue:aivopestyjä)
Tässä sen näkee oikein selvästi, miten käy, kun joku alkaa monopolisoimaan totuutta itselleen, eli tässä tapauksessa "oikeaoppinen" Adventtikirkko. Ihmisten mielissä totuus = adventismi, eikä sen ulkopuolella voi olla totuutta. Hei haloo!!! - pyh!
Siis olenko minä kehoittanut KETÄÄN jättämään uskoaan oikeudenmukaiseen ja rakkaudelliseen Jumalaan?!!!
Ovatko VAIHTOEHDOT siis mielestäsi siinä? >>>Jos et usko adventismiin, niin sinun TÄYTYY silloin uskoa luotujaan ikuisesti kiduttavaan Jumalaan...?
Anteeksi nyt, mutta minun täytyy sanoa, että mitä ihmettä SINÄ oikein itse höpiset? En ole ikinä uskonut luotujaan ikuisesti kiduttavaan Jumalaan, joten nytkö sitten olisin alkanut niin uskomaan, kun en usko enää adventismiin? Ja ettenkö voisi uskoa oikeudenmukaiseen ja rakkaudelliseen Jumalaan adventtikirkon ulkopuolella? Johan alkaa kuulostaa ihan "äitikirkolta". Näkyy, että lapset on hyvin opetettuja (=lue:aivopestyjä)
Tässä sen näkee oikein selvästi, miten käy, kun joku alkaa monopolisoimaan totuutta itselleen, eli tässä tapauksessa "oikeaoppinen" Adventtikirkko. Ihmisten mielissä totuus = adventismi, eikä sen ulkopuolella voi olla totuutta. Hei haloo!!!No ei sulta ainakaan totuutta opi.
- entinen adventisti
pyh! kirjoitti:
No ei sulta ainakaan totuutta opi.
Olen perustellut Raamatulla väitteeni, kun sinä taas hoet jatkuvasti samoja tyhjiä hokemia ilman yhtäkään asiasisältöä niissä. Raamatussakin puhutaan pakanoista, jotka tyhjiä hokevat. Ala siis esittämään jotain raamatullisia perusteluja väitteillesi, jos SINULTA sitten jotain totuutta voi oppia.
- pyh!
Olen perustellut Raamatulla väitteeni, kun sinä taas hoet jatkuvasti samoja tyhjiä hokemia ilman yhtäkään asiasisältöä niissä. Raamatussakin puhutaan pakanoista, jotka tyhjiä hokevat. Ala siis esittämään jotain raamatullisia perusteluja väitteillesi, jos SINULTA sitten jotain totuutta voi oppia.
Et sinä mitään Raamatulla perustellut, vaan heitit vain väitteitäsi kasaan.
- Viisauden sana
Jätä rahan ja mammonan perässä ahneesti ryntäilevä adventismi tyystin, koska rahan ahneus on kaiken pahan alku ja juuri.
- miksi ihmeessä?
Onko Suomen adventtikirkko ahne? Nimittäin, eräs adventtikirkon työntekijöistä kertoi, että heillä on oikein kerätty ryhmä, yleensä jo eläkeiän kynnyksellä tai eläkkellä olevia seurakuntien pastoreita tai muissa adventtikirkon viroissa olleita, jotka käyvät yksinäisten ja varakkaiden seurakunnan jäsenten luona teettämässä testamentteja ja lahjakirjoja adventtikirkon nimiin.
Näille ns. "lähettiläille" ei kelpaa kuitenkaan kaikki, vaan adventtikirkosta kerrottiin, että ko. lahjakirjoja ja testamentteja tulee vuodessa niin paljon, että he joutuvat karsimaan niistä parhaat ja yrittävät sitten myydä kaiken "roskan" pikaisesti pois, ettei se jää kirkon rasitteeksi. Lahjakirjoja tulee siis liikaa, eikä adventtikirkko oikein tiedä, että mihin ne lahjoitukset tunkisivat.
Mielenkiintoista siksi, koska seurakunnille ja seurakunatalaisille annetaan ihan eri kuva puhumalla jopa veloista ja taloudellisesta ahdingosta kirkon sisällä, joka puhe on täyttä puppua, kun katsotaan saatuja lahjoituksia ja testamentteja.
Ymmärtäähän sen, että joillain vain ahneus kasvaa syödessä. Heh ja huh. Ihminen voi kuulla kaikenlaista, mutta ei kaikkea kannata uskoa. Olen adventtikirkon hallituksen jäsen, enkä ole ikinä kuullut mistään ryhmästä eläkeläisiän lähellä olevasta ryhmästä tai muustakaan ryhmästä, jolla olisi edellä kuvattu tai mitään kuvattua muistuttavaakaan tehtävää. Jos olisi, varmaankin tietäisi, koska eläkeikä uhkaavasti lähestyy... :) Sen sijaan kirkko on valinnut määräaikaiseen työsuhteeseen yhden maallikkojäsenen, jonka tehtävänä on auttaa seurakuntia ja jäseniä kristilliseen vastuuseen (paljossa muussakin kuin rahaan) liittyvissä kysymyksissä.
Juttuasi lahjakirjoista ja testamenteista voi pitää lähinnä vitsinä. Vai, että lahjakirjoja tai testamentteja tulee liian kanssa!? Kirkon talousväen harmaat taitavat lisääntyä juuri päinvastaisesta syystä. Testamentteja tai lahjakirjoja ei juurikaan tule ja kun niitä joskus harvoin tulee, joku on ehtinyt kääntää lahjoittajan pään niin, että kermat menevät muualle kuin kirkolle, joka saa lähinnä rippeitä.
Jutun kirjoittaja on tuskin kiinnostunut asiaan liittyvästä todellisesta tiedosta. Jos on, tervetuloa juttusilleni kirkon toimistolla tai kotonani niin voin kertoa, missä pääpiirteissään mennään.
Numerotietojen julkinen tiedottaminen ei reviiriini kuulu eikä tämä palsta edes olisi siihen tarkoitukseen sopiva.
Kai- näin se on
Aivan. Mutta ei varmaan kannata edes vaivautua tuollaisia valehtelijoilla edes vastaamaan. Leppoisaa sapattia Kaille.
- entinen adventisti
>>>Sen sijaan kirkko on valinnut määräaikaiseen työsuhteeseen yhden maallikkojäsenen, jonka tehtävänä on auttaa seurakuntia ja jäseniä kristilliseen vastuuseen (paljossa muussakin kuin rahaan) liittyvissä kysymyksissä.
- siinä
>>>Sen sijaan kirkko on valinnut määräaikaiseen työsuhteeseen yhden maallikkojäsenen, jonka tehtävänä on auttaa seurakuntia ja jäseniä kristilliseen vastuuseen (paljossa muussakin kuin rahaan) liittyvissä kysymyksissä.
Kristillinen vastuu = Jumalan mielen mukainen elämä.
- entinen adventisti
siinä kirjoitti:
Kristillinen vastuu = Jumalan mielen mukainen elämä.
Et vastannut kysymykseen.
MITEN tämä palkattu jäsen AUTTAA seurakunnan jäseniä kristilliseen vastuuseen? Siis miten tämä KÄYTÄNNÖSSÄ toimii?
- tässä on fakta
Adventismissa kristityn vastuulla tarkoitetaan sitä, että hän auliisti lahjoittaa rahojaan ja omaisuuttaan adventtikirkon hyväksi (vähintään 10% tuloistaan), jopa vielä kuoltuaankin.
Millään muulla ei ole sonnankaan väliä ja kukaan adventtikirkon työntekijä ei ole muusta kiinnostunutkaan.- vastausnäkemys.
tässä on fakta.
palstaa lukien, missiosi on ihmisestä käsin liikkeellä, sekä tuhkaa jalkojen alla.
Toistat itseäsi, aivan sairauteesi asti. Ei adventismi saa kirjoituksestasi ongelmaa, sillä juuri sehän kertoo, että rienaajalla on hätä. Jatkuva hätä, että sinutkin saa liikkeelle.
Se, että kristillisyydellä on vastustajansa, kertoo juuri siitä, että sillä onkin juuri annettavaa. Jos adventismi olisi vain tyhjää, niin täällä palstalla ei kirjoittaisi kukaan.
Esim. herätysliikkeet, sivustoilla on kuolema. Haaleus ei ole muutakuin sitä, minkä Jumala kerran oksentaa ulos. Sillä ei ole kenellekään mitää annettavaa.
Mutta juuri tämä, että nouset jatkuvasti kirkkoa vastaan, kertoo sen, että siinä on suolaa, meinaan tuossa kirkossa, että sinulla ei ole muuhun aikaa, kuin jatkuvaan äänessä oloon täällä.
Eli tervetuloa kertomaan siitä, "tassä on fakta", että adventtikirkolla on vielä sanomaa Kristukselta, ja siksi hätäsi jauhaa tuota vanhaa kertosäkeistöä tulee vaikertamisessasi esiin.
Et halua olla Kristuksen seuraaja, todistaja, Hänen sanomansa tuoja, vaan kuolleena ähiset houreitasi esiin.
Tällaisena luen aina kirjoituksesi, jos haluat tietää mielipiteeni tähän. - suolastako johtuu?
vastausnäkemys. kirjoitti:
tässä on fakta.
palstaa lukien, missiosi on ihmisestä käsin liikkeellä, sekä tuhkaa jalkojen alla.
Toistat itseäsi, aivan sairauteesi asti. Ei adventismi saa kirjoituksestasi ongelmaa, sillä juuri sehän kertoo, että rienaajalla on hätä. Jatkuva hätä, että sinutkin saa liikkeelle.
Se, että kristillisyydellä on vastustajansa, kertoo juuri siitä, että sillä onkin juuri annettavaa. Jos adventismi olisi vain tyhjää, niin täällä palstalla ei kirjoittaisi kukaan.
Esim. herätysliikkeet, sivustoilla on kuolema. Haaleus ei ole muutakuin sitä, minkä Jumala kerran oksentaa ulos. Sillä ei ole kenellekään mitää annettavaa.
Mutta juuri tämä, että nouset jatkuvasti kirkkoa vastaan, kertoo sen, että siinä on suolaa, meinaan tuossa kirkossa, että sinulla ei ole muuhun aikaa, kuin jatkuvaan äänessä oloon täällä.
Eli tervetuloa kertomaan siitä, "tassä on fakta", että adventtikirkolla on vielä sanomaa Kristukselta, ja siksi hätäsi jauhaa tuota vanhaa kertosäkeistöä tulee vaikertamisessasi esiin.
Et halua olla Kristuksen seuraaja, todistaja, Hänen sanomansa tuoja, vaan kuolleena ähiset houreitasi esiin.
Tällaisena luen aina kirjoituksesi, jos haluat tietää mielipiteeni tähän.>>>Mutta juuri tämä, että nouset jatkuvasti kirkkoa vastaan, kertoo sen, että siinä on suolaa, meinaan tuossa kirkossa, että sinulla ei ole muuhun aikaa, kuin jatkuvaan äänessä oloon täällä.
- 30% vs. 70%
vastausnäkemys:lle
Ilmeisesti et havaitse, mutta "faktasi" on täynnä henkilöön käymistä jossa faktan ja asiaargumentoinnin sijaan haetaan eri mieltä olevasta ihmisenä vikaa (se uskovien tyypillinen demonisointisyndrooma), sekä ad hominemia: http://fi.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_hominem sekä kehäpäätelmiä.
>> Se, että kristillisyydellä on vastustajansa, kertoo juuri siitä, että sillä onkin juuri annettavaa. Jos adventismi olisi vain tyhjää, niin täällä palstalla ei kirjoittaisi kukaan.
Tuolla samalla logiikalla myös kaikki muut Adventtikorkon kanssa eri tavoin Raamattua tulkitsevat kritilliset liikkeet ovat sitä " ainoaa oikeaa totuutta" sillä nekin saavat osakseen kritiikkiä ja jopa kirjaimelista vainoa ja tappamista.
Onko itseään arrogantitsti lopun ajan ainoana oikeana jäännöseurakuntana pitävä kirkko joutunut alla olevan kaltaisten hyökkäysten kohteeksi?
"Paavi huolissaan kristittyihin kohdistuvasta terrorismista"
- http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/2011/01/1249773/paavi-huolissaan-kristittyihin-kohdistuvasta-terrorismista
"Pommi-isku tappoi yli 20 koptikristittyä Egyptissä"
- http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/2011/01/1249670/pommi-isku-tappoi-yli-20-koptikristittya-egyptissa
"Kristittyjä vastaan iskettiin Filippiineillä ja Nigeriassa"
- http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288358350892.html
Luonnollisestikin aivan normaalin asioiden puolesta ja vastaan punnitsemisen ja kritiikin kiihkouskova kokee vainoksi ja siten osituksena valittuna olemisestaan.
Edelleen samaa logiikka soveltaen myös islamilaiset voisivat sanoa olevansa ainoa oikea uskonto, sillä he saavat paljon kritiikkiä kautta maailman.
Intouskovan narsisti-logiikka kulkee kehäpäätelmällä.
Kun hänellä menee hyvin on se osoitus Jumalan siunauksesta. Kun hänellä on vastoinkäymisiä tai saa osakseen kritiikkiä on se osoitus vainosta, eli siitä, että hän on valittu.
Eli meni niin tai näin, niin hän se on aina osoitus hänen oikesta uskostaan ja valittuna olemisesta ja asemastaan toisten (pakanoiden tai vääräuskoisten) yläpuolella.- pyh!
On joutunut. Nytkin maailmalla istuu useita adventisteja vankilassa uskonsa takia, eivät minkään rikoksen takia. Mene muslimimaihin, jos et usko.
- pyh!
ja se on niin, että me olemme oikeassa ja sinä olet väärässä. ihan sama mitä urputat.
- LÄHDE ULOS!
LÄHDE ULOS tuosta adventismin saastuttavasta ilmapiiristä, ennen kuin olet itse niin syvällä adventismin sontakasassa, että korvasikin ovat niin täynnä sitä ihteään, ettet kuule sitä kehoituksen sanaa, jossa sinua KÄSKETÄÄN irtautumaan näistä made in USA lahkoista kiireesti, koska USA ja kaikki uususkonnollinen kristillisyys on NYKYAJAN BABYLONIAA.
- 30% vs. 70%
LÄHDE ULOS!:llr
Toistuva moukkamainen ja alatyylinenkin eri nikien takaa huutelusi on ala-arvoista hihhulointia ilman minkään asteista asioiden perustelua.
Millaisen jumalkuvan palvonnasta ja sen henkilön mentaaliin profiloitumisesta edellä oleva kertoo?
Asiapohjaiseen debaattiin se ei todellakaan anna yhtään mitään.
Mikä näistä jakaumien jakaumista syyhyttää omaa korvaasi?
- http://fr.wikipedia.org/wiki/Fichier:BranchesChristians.png - ben adam
30% vs. 70% kirjoitti:
LÄHDE ULOS!:llr
Toistuva moukkamainen ja alatyylinenkin eri nikien takaa huutelusi on ala-arvoista hihhulointia ilman minkään asteista asioiden perustelua.
Millaisen jumalkuvan palvonnasta ja sen henkilön mentaaliin profiloitumisesta edellä oleva kertoo?
Asiapohjaiseen debaattiin se ei todellakaan anna yhtään mitään.
Mikä näistä jakaumien jakaumista syyhyttää omaa korvaasi?
- http://fr.wikipedia.org/wiki/Fichier:BranchesChristians.pngAikamoisia tunteita herättää adventismi. Omakohtaisena kokemuksena voin kertoa, että kukaan ei ole minun rahojani ollut koskaan vailla missään tilaisuudessa. Mielestäni on ihan normaalia, että ihmiset tukevat rakasta kirkkoaan omalla työpanoksellaan ja myös taloudellisesti. En ymmärrä tätä antipatiaa adventistipappeja kohtaan. Itse olen saanut heiltä hyvää opetusta ja aina lämpöisen kädenpuristuksen. Palkkansa he ovat ansainneet. Onhan heillä suuri hengellinen ja hallinnollinenkin vastuu. Ellen Whitesta sen verran, että hänen kirjojensa avulla innostuin Raamatusta. Olen ollut yllättynyt kuinka vähän hänestä puhutaan seurakunnassa. Minusta adventtikirkko on ihan tavallisten ihmisten kirkko. Siellä on kaikenlaisia ihmisiä, on köyhää ja rikasta. Minusta on sääli, ettäuseammat eivät löydä kirkkoamme. Siellä Raamatun sana elää ja siitä innostuu. JuJumalanpalveluksetkin on aina sellaisia, että jokainen saa osallistua ja uskaltaa olla myös eri mieltä. Adventtikirkossa ollaan kaikki vähän kuin ikuisia oppilaita. Harmi kun kirjoittajilla on huonoja kokemuksia. Ihmisten kesken voi olla erimielisyyksiä, mutta uskostaan ei kannata siksi luopua. Tiedän että tämä kommenttini hukkuu tänne väittelyn keskelle. Odotan lynkkaustanne, mutta toivoisin että joku voisi tästä rohkaistua.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t947733- 374087
- 483650
- 2473206
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402752Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as402715Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna212684- 462623
- 1402588
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292549