Kuinka tiukkoja

vegaaneja olette?

Syöttekö suklaata tai pizzaa joskus? Entä hygieniatuotteet ja saippuat?

Minulla lipsuu joskus lipsuu.

34

402

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Syön suklaata päivittäin ja pitsaa toisinaan, mut mitenköhän Se mahtaa liittyä kasvissyöntiin? :D Kyllä niitä ihan vegaanisenakin saa sen verran ettei tarvi kärvistellä :P pitsat teen kyllä ite mut onpa ne niin parempiakin kun saa laittaa täytyeeks just mitä haluaa...

    • 17+10

      Syön suklaata ja syön pitsaa. Parasta on tilata kotiinkuljetuksella falafelrulla! Ei vegaanius ole mikään rangaistus, nauti elämästä eläkä ressaa turhasta pikkujuttuja.

    • 20+7

      jos jossain tuotteessa on käytetty maitojauhetta, kaatuuko syöminen siihen?
      Maitosuklaata ei voi syödä vaikka se on parhainta? Tummassa on joskus näitä jauheita?

      • soychocolate

        Olisi kiva, jos jostain saisi soijamaitosuklaata.


    • lipsuslapsus

      No mutta eihän suklaa (jos tuotettu eettisesti) ja pizza ole mitenkään vegaanin vakaumuksen vastaisia.

      Puhtaassa suklaassa (niitäkin on eri vahvuisia, itse suosin 60-prosenttista) ei ole mitään vegaaniudesta poikkeavaa kuin ei myöskään pizzassakaan - ilman juustoa tai lihatuotteita saa aikaan myös maittavia lättyjä.

      Kyse ei ole se, että mistä se on tehty vaan lähinnä miten se on tehty - joillakin on taito ja toisilla sitten taas ei.

      Ja mihin sä tarvitset esim. saippuaa - riittävä pesu kuumalla vedellä riittää yleensä enemmän kuin hyvin - dödön kanssa voi olla vähän vaikeaa.

      • Sannnnnnnni

        Aioin juuri olla samaa mieltä -paras suklaa on mustaa ja paras pizza itse tehty -mutta väitän että saippuaa tarvitaan, tai jotain puhdistusainetta joka tapauksessa, ja muut siisteysaineet myös, ihmisille ja kodille. Rasvalika, niin ihmisissä kuin asioissa, ei ole vesiliukoista. Mikä siinä vegaania riivaa, saahan niitä tököttejä ilmankin eläinkunnan tuotteita? Jo kotitekoisilla öljy- ja etikkapohjaisilla pääsee pitkälle, pelkällä vedellä kyllä ei. On vahinko että täällä hilluu niin paljon trolleja että on jo mahdoton sanoa onko kyseessä hipimpi systeemi kuin mitä koskaan voisin yrittää, vai pelkkä kettuilu o.0


    • Riisimaitosuklaata muuten myydään, sekä "maitosuklaata", että valkosuklaata :) Kannattaa tutustua, ei ihan samaa, mutta namia silti.

      Ite tykkäänkin eniten tummasta, etenkin maustetuista kuten Gnawin kahvi-minttu, enkä syö maitojauheita.

      • mm1mnnnbbb

        Minäkin syön suklaata ja pitsaa mutta vain vegaanisina.

        Tällä hetkellä olen "tiukka" vegaani. 10 vuoden aikana olen kerran syönyt liivatetta lääkkeessä ja maitosokeria homeopaattisessa lääkkeessä. Ai niin ja kerran vahingossa hieman juustoa kun toinen kasvissyöjä kertoi tuotteen olevan vegaaninen, mutta siitä tuli mahanpuruja.

        Tällä hetkellä vegaanituotteita on niin hyvin tarjolla, esim. vegaanisia suklaita, että minulla ei tee omasta mielestäni tiukkaa olla vegaani. Ei vaan tule edes mieleen että tarvitsisi syödä maitotuotteita. Juustolle ei kyllä ole vegaanista vastinetta, mutta seitanviipaleet korvaavat juuston leivän päällä.

        Aikoinaan ennen vegaanisia suklaita ja seitanviipaleita yritin ryhtyä vegaaniksi 10 vuotta. Mutta oli tavallaan joku riippuvuussuhde juustoon ja suklaaseen, niin että en onnistunut.

        Minusta on helppoa ja ihanaa olla vegaani, en kaipaa entisestä elämästäni mitään. Saippoita ja muuta kosmetiikkaa saa nykyisin helposti, ja tilaan myös iherbistä paljon. Sen sijaan hyviä meikkituotteita on vaikea löytää. Esim. ripsiväriä joka ei varise. Nahattomia kenkiäkin on löytynyt helposti jo 20 vuotta, niitä onkin merkitty aina hyvin kaupassa.

        En pidä itseäni tiukkana,vaikka joidenkin mielestä olen sitä sairaalloisesti. Valitsen vain kaupasta vegaanisen vaihtoehdon kun sellainen on tarjolla, eipä siinä sen kummempaa.


      • 9+13
        mm1mnnnbbb kirjoitti:

        Minäkin syön suklaata ja pitsaa mutta vain vegaanisina.

        Tällä hetkellä olen "tiukka" vegaani. 10 vuoden aikana olen kerran syönyt liivatetta lääkkeessä ja maitosokeria homeopaattisessa lääkkeessä. Ai niin ja kerran vahingossa hieman juustoa kun toinen kasvissyöjä kertoi tuotteen olevan vegaaninen, mutta siitä tuli mahanpuruja.

        Tällä hetkellä vegaanituotteita on niin hyvin tarjolla, esim. vegaanisia suklaita, että minulla ei tee omasta mielestäni tiukkaa olla vegaani. Ei vaan tule edes mieleen että tarvitsisi syödä maitotuotteita. Juustolle ei kyllä ole vegaanista vastinetta, mutta seitanviipaleet korvaavat juuston leivän päällä.

        Aikoinaan ennen vegaanisia suklaita ja seitanviipaleita yritin ryhtyä vegaaniksi 10 vuotta. Mutta oli tavallaan joku riippuvuussuhde juustoon ja suklaaseen, niin että en onnistunut.

        Minusta on helppoa ja ihanaa olla vegaani, en kaipaa entisestä elämästäni mitään. Saippoita ja muuta kosmetiikkaa saa nykyisin helposti, ja tilaan myös iherbistä paljon. Sen sijaan hyviä meikkituotteita on vaikea löytää. Esim. ripsiväriä joka ei varise. Nahattomia kenkiäkin on löytynyt helposti jo 20 vuotta, niitä onkin merkitty aina hyvin kaupassa.

        En pidä itseäni tiukkana,vaikka joidenkin mielestä olen sitä sairaalloisesti. Valitsen vain kaupasta vegaanisen vaihtoehdon kun sellainen on tarjolla, eipä siinä sen kummempaa.

        Niin, olen muuten "vegaani" mutta se juusto pitsassa ja maitosuklaa on ainoat eläinperäset tuotteet. Poden vähäsen huonoa omaatuntoa joten parasta korjata asia!

        Puoliso on lakto-vegaani joten sen tähden on "vaikeeta" välillä vastustaa juustopitsaa.

        Ärsyttää suunnattomasti "kasvispyörykät" tai "thaivege" - pakastetuotteet, joissa sitten kuitenkin on kananmunaa tai maitoproteiinia >:( No onneksi on pakastekasvispihvit ja falafel-pyörykät täysin vegaanisia. Välillä ei jaksa kokata pitkän kaavan mukaan kotona.


      • mm1bbbjne
        9+13 kirjoitti:

        Niin, olen muuten "vegaani" mutta se juusto pitsassa ja maitosuklaa on ainoat eläinperäset tuotteet. Poden vähäsen huonoa omaatuntoa joten parasta korjata asia!

        Puoliso on lakto-vegaani joten sen tähden on "vaikeeta" välillä vastustaa juustopitsaa.

        Ärsyttää suunnattomasti "kasvispyörykät" tai "thaivege" - pakastetuotteet, joissa sitten kuitenkin on kananmunaa tai maitoproteiinia >:( No onneksi on pakastekasvispihvit ja falafel-pyörykät täysin vegaanisia. Välillä ei jaksa kokata pitkän kaavan mukaan kotona.

        Joo ymmärrän hyvin. Itsestäni juustopitsa tavallaan haisee hyvälle ja samalla oksettavalle, siis en voisi syödä sitä kun oksettaa ajatus että juuston maito tulee tissistä. Siksi en voisi ikinä ottaa kumppania joka MINUN kodissani söisi pitsaa juustolla. Yök. Siis eksäni teki näin, ja päätin että minua ei enää ikinä kohdella näin. Tosin siihen pitsan hajuun liittyy muita epämiellyttäviä muistoja joista ei tässä sen enempää.

        Voihan pitsan syödä muuallakin. Mutta minulla on oikeus kieltäytyä haistelemasta juustopitsaa.

        Kaikkea sitä tulee kirjoiteltua tänne nettiin, taidan vain vahvistaa sitä käsitystä että veget on hihhuleita. Joo mitähän sitä tänään söis....

        Missä päin asut? Täällä pääkaupunkiseuulla on pakastealtaissa hirmuisesti muitakin aika herkullisia vegaanisia pihvi/pyörykkävaihtoehtoja. Vantaan Tammiston pakastevalikoima on niin laaja että kaikkia en ole edes kokeillut.

        Niin ja olisipa minullakin vege puoliso. Oikea termi muuten taitaa olla laktovegetaristi, ei laktovegaani :)


      • 19+19
        mm1bbbjne kirjoitti:

        Joo ymmärrän hyvin. Itsestäni juustopitsa tavallaan haisee hyvälle ja samalla oksettavalle, siis en voisi syödä sitä kun oksettaa ajatus että juuston maito tulee tissistä. Siksi en voisi ikinä ottaa kumppania joka MINUN kodissani söisi pitsaa juustolla. Yök. Siis eksäni teki näin, ja päätin että minua ei enää ikinä kohdella näin. Tosin siihen pitsan hajuun liittyy muita epämiellyttäviä muistoja joista ei tässä sen enempää.

        Voihan pitsan syödä muuallakin. Mutta minulla on oikeus kieltäytyä haistelemasta juustopitsaa.

        Kaikkea sitä tulee kirjoiteltua tänne nettiin, taidan vain vahvistaa sitä käsitystä että veget on hihhuleita. Joo mitähän sitä tänään söis....

        Missä päin asut? Täällä pääkaupunkiseuulla on pakastealtaissa hirmuisesti muitakin aika herkullisia vegaanisia pihvi/pyörykkävaihtoehtoja. Vantaan Tammiston pakastevalikoima on niin laaja että kaikkia en ole edes kokeillut.

        Niin ja olisipa minullakin vege puoliso. Oikea termi muuten taitaa olla laktovegetaristi, ei laktovegaani :)

        No joo, kyllä juusto ja muut maitotuotteet haisee yrjölle jälkikäteen. Saan kuvotuksen pitsan syönnin jälkeen, joka kuitenkin helpottaa hetken päästä.

        On vähäsen vaikeeta antaa kenkään muuten mukavalle ihmiselle, joka kuitenkin on myös luopunut lihatuotteista. Jos tulisi ero, en voisi kuvitella seurustelevani sekasyöjän kanssa enää ikinä. Liian ajattelematonta touhua on lihansyönti!

        Asun kehä 3:sen ulkopuolella :D Mutta kohtalaisen hyvin löytää nykyään vegaanituotteita kaupoista. Lähikaupassa on mm. tofuja eri marinadeissa. Seitania ois hyvä saada tavallisiin ruokakauppoihin.


      • salaattigf
        mm1mnnnbbb kirjoitti:

        Minäkin syön suklaata ja pitsaa mutta vain vegaanisina.

        Tällä hetkellä olen "tiukka" vegaani. 10 vuoden aikana olen kerran syönyt liivatetta lääkkeessä ja maitosokeria homeopaattisessa lääkkeessä. Ai niin ja kerran vahingossa hieman juustoa kun toinen kasvissyöjä kertoi tuotteen olevan vegaaninen, mutta siitä tuli mahanpuruja.

        Tällä hetkellä vegaanituotteita on niin hyvin tarjolla, esim. vegaanisia suklaita, että minulla ei tee omasta mielestäni tiukkaa olla vegaani. Ei vaan tule edes mieleen että tarvitsisi syödä maitotuotteita. Juustolle ei kyllä ole vegaanista vastinetta, mutta seitanviipaleet korvaavat juuston leivän päällä.

        Aikoinaan ennen vegaanisia suklaita ja seitanviipaleita yritin ryhtyä vegaaniksi 10 vuotta. Mutta oli tavallaan joku riippuvuussuhde juustoon ja suklaaseen, niin että en onnistunut.

        Minusta on helppoa ja ihanaa olla vegaani, en kaipaa entisestä elämästäni mitään. Saippoita ja muuta kosmetiikkaa saa nykyisin helposti, ja tilaan myös iherbistä paljon. Sen sijaan hyviä meikkituotteita on vaikea löytää. Esim. ripsiväriä joka ei varise. Nahattomia kenkiäkin on löytynyt helposti jo 20 vuotta, niitä onkin merkitty aina hyvin kaupassa.

        En pidä itseäni tiukkana,vaikka joidenkin mielestä olen sitä sairaalloisesti. Valitsen vain kaupasta vegaanisen vaihtoehdon kun sellainen on tarjolla, eipä siinä sen kummempaa.

        Meidän läheisessä S-marketissa on vegaanisia juustoja ja vielä eri mauilla. On "cheddaria", paprikanmakuista siivutettavaa, ja oli siinä vielä niitä siivutettavia kyllä pari makua lisää,mutta en nyt muista...niin,ja vegaanista salamileikettä. Myöskin vegaanista "mozzarella"raastetta löytyy. Vegaanisia suklaitakin löytyy kyllä esim. luontaistuotekaupoista ja netistä voi tilata.


      • käytännölis-vege
        19+19 kirjoitti:

        No joo, kyllä juusto ja muut maitotuotteet haisee yrjölle jälkikäteen. Saan kuvotuksen pitsan syönnin jälkeen, joka kuitenkin helpottaa hetken päästä.

        On vähäsen vaikeeta antaa kenkään muuten mukavalle ihmiselle, joka kuitenkin on myös luopunut lihatuotteista. Jos tulisi ero, en voisi kuvitella seurustelevani sekasyöjän kanssa enää ikinä. Liian ajattelematonta touhua on lihansyönti!

        Asun kehä 3:sen ulkopuolella :D Mutta kohtalaisen hyvin löytää nykyään vegaanituotteita kaupoista. Lähikaupassa on mm. tofuja eri marinadeissa. Seitania ois hyvä saada tavallisiin ruokakauppoihin.

        Joo lipsuu. Hotelliaamiaisilla ei voi vastustaa kiusausta. Pikkunakit ja leikkeet ovat vastustamattomia. Yleensäkin ilmaiset lihapadat käytän hyväksi, vaikka itse en lihaa ostakaan. Olen ns. käytännöllis-vege.

        Jos joskus makkaraa ostankin, niin paistan sen samantien pekonin rasvassa. Eli miksi sitten pilata nautinto vajaalla, kun kerran on langennut.

        Aika kova morkkis on eikä voi kenellekään sanoa että lipsuu. Ostelen lihat naapurikylän Lidlistä. Siellä ei paljon tuttuja näy.


      • 3/4-vege
        käytännölis-vege kirjoitti:

        Joo lipsuu. Hotelliaamiaisilla ei voi vastustaa kiusausta. Pikkunakit ja leikkeet ovat vastustamattomia. Yleensäkin ilmaiset lihapadat käytän hyväksi, vaikka itse en lihaa ostakaan. Olen ns. käytännöllis-vege.

        Jos joskus makkaraa ostankin, niin paistan sen samantien pekonin rasvassa. Eli miksi sitten pilata nautinto vajaalla, kun kerran on langennut.

        Aika kova morkkis on eikä voi kenellekään sanoa että lipsuu. Ostelen lihat naapurikylän Lidlistä. Siellä ei paljon tuttuja näy.

        No ostin kyllä lihaakin. 30 kg luomunautaa lähinnä lapaa. Luomutilallinen teurasti emolehmän 14 vee ja siitä ostin keittolihaa. Myös hännän ostin ja muutaman tunnin keittelin. Vegen pitää saada myös proteiinia ja kollageenia. Minusta helpointa on ottaa ne lihasta.


      • mm1mbbb1
        salaattigf kirjoitti:

        Meidän läheisessä S-marketissa on vegaanisia juustoja ja vielä eri mauilla. On "cheddaria", paprikanmakuista siivutettavaa, ja oli siinä vielä niitä siivutettavia kyllä pari makua lisää,mutta en nyt muista...niin,ja vegaanista salamileikettä. Myöskin vegaanista "mozzarella"raastetta löytyy. Vegaanisia suklaitakin löytyy kyllä esim. luontaistuotekaupoista ja netistä voi tilata.

        Joo mut ei ne vastaa oikeaa juustoa. Aika keinomaiselle maistuvat.

        nykyisin olen hoksannut alkaa käyttämään oluthiivaa, esim. juustonpäälle kaurakermaa oluthiivaa, myös lasagnen juustomaitoon juuston tilalle oluthiivaa. Myös gratinoidut kasvikset samalla systeemille( valkosipulia) on taivaallista!


      • mm1mbbb1 kirjoitti:

        Joo mut ei ne vastaa oikeaa juustoa. Aika keinomaiselle maistuvat.

        nykyisin olen hoksannut alkaa käyttämään oluthiivaa, esim. juustonpäälle kaurakermaa oluthiivaa, myös lasagnen juustomaitoon juuston tilalle oluthiivaa. Myös gratinoidut kasvikset samalla systeemille( valkosipulia) on taivaallista!

        Oletko maistanut Wilmersburgerin juustoja (niitä saa ainakin Ekolosta)? Aivan pirun hyvää, tosin esim. leivän päällä sitä ei voi käyttää, koska se on vaan niin herkkua että se on pakko mättää suuhun käsin suoraa paketista :D

        Noista muista en ole kauheasti tykännyt, paitsi cheezly pitsapohjan päällä on ihan jees. Tosin en ole koskaan juustoon addiktoitunutkaan joten en kaipaa...


      • mmmbb111
        tulikirahvi kirjoitti:

        Oletko maistanut Wilmersburgerin juustoja (niitä saa ainakin Ekolosta)? Aivan pirun hyvää, tosin esim. leivän päällä sitä ei voi käyttää, koska se on vaan niin herkkua että se on pakko mättää suuhun käsin suoraa paketista :D

        Noista muista en ole kauheasti tykännyt, paitsi cheezly pitsapohjan päällä on ihan jees. Tosin en ole koskaan juustoon addiktoitunutkaan joten en kaipaa...

        Joo olen. Se onkin ainoa mitä voin syödä. Harmi vaan että ei täältä mun seudulta saa, helsingissä asuessani sitä ostin.

        Mutta on siinäkin pieni vivahde, mutta kyllä se menettelee näin kun on 10 vuotta ollut juustotta.

        Tein muuten kerran itse kookosrasvasta tai öljystä samantyyppistä juustoa mutta en enää löydä sitä reseptiä, netistä sen kuintenkin luin.


      • Seitanista
        19+19 kirjoitti:

        No joo, kyllä juusto ja muut maitotuotteet haisee yrjölle jälkikäteen. Saan kuvotuksen pitsan syönnin jälkeen, joka kuitenkin helpottaa hetken päästä.

        On vähäsen vaikeeta antaa kenkään muuten mukavalle ihmiselle, joka kuitenkin on myös luopunut lihatuotteista. Jos tulisi ero, en voisi kuvitella seurustelevani sekasyöjän kanssa enää ikinä. Liian ajattelematonta touhua on lihansyönti!

        Asun kehä 3:sen ulkopuolella :D Mutta kohtalaisen hyvin löytää nykyään vegaanituotteita kaupoista. Lähikaupassa on mm. tofuja eri marinadeissa. Seitania ois hyvä saada tavallisiin ruokakauppoihin.

        Ei ole mitään järkeä ostaa seitania valmiina, koska sitä voi helposti pyöräyttää gluteenijauhosta kotonakin. Vegetukussa taitaa olla edullisinta jauhoa kilon pusseissa. Minä teen seitanpaistini keittämällä enkä uunissa. Yleensä sitä käsketään paistaa paistina, mutta mielestäni siinä ei ole juuri järkeä.

        Avainsanat hyvänmakuisen seitanin valmistuksessa ovat runsas, kuullotettu sipuli taikinan sekaan ja nestemäinen savuaromi. Savupaprikaa, valkosipulia ja chiliä myös sekaan.


    • Mä tein eilen pitsaa niin että laitoin cheezlyä pohjalle tomaattikastikkeen päälle. Yleensä noi feikkijuustot on musta aika ällöjä, mut noin tuli aika kivan mehevä pohja.

      Mun tyttöystävä on sekasyöjä, mutta tosi kasvissyöntimyönteinen, ja me tehdään sen kanssa aina vegaaniruokaa :) Jonkun yli-lihaanin kanssa en varmaan pärjäisikään, en jaksa olla niin "suvaitsevainen" :P

    • lhc

      Mulla tulee helposti pahoinvoiva olo jos syön jotain missä on maitoa tai kananmunaa. Jos niitä on paljon kuten juustoissa, alkaa suorastaan ällöttää. Siksi olen tehnyt päätöksen etten enää lipsu niitä tai mitään muuta eläinperäistä sisältäviä tuotteita syömään.

      Muutaman kertaa olen syönyt sellaisia leivoksia ja sämpylän, joissa on käytetty maitoa ja/tai kananmunaa kun kahvilassa ei ole ollut vegaanisia versioita. : ( Ja sitä maitosuklaata olen myös muutama kertaa syönyt, mutta en ikinä enää. Täytyy pitää kiinni päätöksistä: jos lipsuu kerran, lipsuu helposti uudelleen. Kahviloista kannataa kysyä vegeversioita, jos sitten niitä lisäisivät tarjontaansa.

      • osa-vege

        Noilla on puolivegeversioita aika hyvin. Alapuoli on vegeä ja vain yläpuoli muuta. Sopii hyvin puolivegelle ja osa-aikavegelle.


    • seon L

      Miesystäväni ostaa aina maitoa ja juustoa, joten saatan lipsua niihin, ja fetasalaattiin myös (rakastan fetaa, ei varmaan löydy vegaanista korviketta?).

      Ravintolassa otan myös lakto-ovo vaihtoehdon, jos ei löydy mitään vegaanista. Haluan olla sillä lailla joustava.

      • huippu-vege

        Jos ei ole muuta syön sitä mitä on. Minusta tämä sopii vege-aatteeseen. Olen hyvin tasapainossa ympäristön kanssa näin.


      • vegetaristi

        En juo maitoa ollenkaan mutta voin syödä maitosuklaata, juustopitsaa ja käyttää kermaviiliä. Munia menee lähinnä leivonnaisissa mutta syön leivoksia tosi harvoin. Jos löytys hyvät korvikkeet ja kohtuullisen hintaiset niin käyttäsin kasviperäisiä. Juustoja olen korvannut tofujuustoilla. Tumma suklaa on pahaa verrattuna maitosuklaaseen. Miksei ole soijamaitosuklaata?


      • vegetaristi kirjoitti:

        En juo maitoa ollenkaan mutta voin syödä maitosuklaata, juustopitsaa ja käyttää kermaviiliä. Munia menee lähinnä leivonnaisissa mutta syön leivoksia tosi harvoin. Jos löytys hyvät korvikkeet ja kohtuullisen hintaiset niin käyttäsin kasviperäisiä. Juustoja olen korvannut tofujuustoilla. Tumma suklaa on pahaa verrattuna maitosuklaaseen. Miksei ole soijamaitosuklaata?

        Ainakin riisimaitosuklaata kyllä on olemassa! Saa noista "hippikaupoista", Ruohonjuuri, punnitse & säästä jne. Ite kyllä tykkään enemmän tummasta :)


    • päivi-poika

      Soijassa hämää sen naisistava ominaisuus.

      • kuullut vaan

        Jos vetää kannabista ja tofua, on rintavarustuksen kasvu varma joka hepulla. Ja munat kutistuu.


      • lilopi
        kuullut vaan kirjoitti:

        Jos vetää kannabista ja tofua, on rintavarustuksen kasvu varma joka hepulla. Ja munat kutistuu.

        Paras juuston korvike pitsaan on kaurakerma oluthiiva seos. Toimii myös lasagnessa.

        Muistattehan vegaanituotteet.net löytyy vegaanisia herkkuja.

        Kiitos, tofua syön harvakseltaan ja kannabiksen käytön jätän sinulle ja rintavarustus on glamourinen.


    • Näin tiukka

      Jos olisin Leningradin piirityksessä natsien nälkiinnyttämänä, voisin syödä nahkatakin.

    • veggsa

      Olen melko tiukka, kaikki vegaanisena, jopa suklaa, pizza, kengät...
      Ainoastaan shampoo ja hoitoaine, niistä en tiedä. Äitini kun ei välitä sellaisista asioista eikä viitsi mitään kalliita ostella. Tässä omilleen muuttamista odotellessa.

    • Vegguu

      Syön riisimaitosuklaata jne, todella hyvää. On niin erilaisia kasviperäisiä suklaita, ettei mitään maitosuklaita tarvitse. Limujakin on vegaanisia. Ei itseään voi kutsua vegaaniksi jos syö edes "silloin tällöin" jotain maitotuotetta. Silloin on kasvissyöjä.

      • kegguuuu

        Ihan uteliaiisuudesta kysyn sulta hörhö että mikä on kasvislimu ?
        -ja mitä lääkitystä sulta puuttuu


      • Sedä
        kegguuuu kirjoitti:

        Ihan uteliaiisuudesta kysyn sulta hörhö että mikä on kasvislimu ?
        -ja mitä lääkitystä sulta puuttuu

        Enpä oo itsekään kauheesti eläinperäisiin limuihin törmännyt :D Paitsi joissain on karmiinia aka E120 punaisena väriaineena, se on murskattuja kirvoja.

        Ei ole kyllä kasvissyöjäkään jos syö silloin tällöin maitoa. Lakto-vegetaristi kylläkin. Jos syö silloin tällöin häränpihviä, on carni-vegetaristi....


    • Vegeman

      Olen tiukka en syö mitään eläinperäistä, en lipsu. Kaikki suklaat yms. saa vegaanisena jos niikseen tulee, niitäkään kun en hyvin paljoa nauti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      422
      2948
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      100
      2266
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      343
      1939
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1883
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1737
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1207
    7. 158
      1202
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      95
      1130
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1042
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      927
    Aihe