Teekannusta

Puhtis-Puhto

Ostin kirpparilta söpön teekannun, ruostumatonta terästä väittäisi merkki. Kuitenkin kaatonokan sisäpuolella näkyisi pieni ruosteläikkä tai vastaava olevan, enkä oikein saa sitä putsatuksi pois. Nokka on niin kapea, ettei sinne kunnolla edes yllä (olen käyttänyt vanhaa hammasharjaa ja pulloharjaa ja kummatkin ovat hiven liian paksuja).

Olen paitsi tiskannut kannun huolella, myös keittänyt siinä pyykinpesuaine-vesiseosta sekä toisella yrittämällä etikkavesiliuosta. Kumpikaan ei purrut ruosteläikkään. Onko vielä jotain kotikonsteja, jotka eivät vaadi sen kummempia myrkkyjä? Vai uskaltaisiko kannua uskaltaa jo käyttää, vaikka pieni läikkä nokassa onkin?

6

981

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teräsvilla

Karhunkielellä voi koettaa hangata . Kuulemma myös ruokaöljyllä voi saada sen pois. Voi tosin olla vaikeaa ulottua sinne nokkaan.

**

Osaisiko joku kertoa, miten emalipannusta saisi pinttyneet teen aiheuttamat tummentumat pois? En uskalla hangata, kun en halua vaurioittaa emalointia.

• Puhtis-Puhto

Okei, täytynee kokeilla noita. Kiitos vinkeistä!

Olen jostain kuullut, että sooda- tai kivennäisvedellä voisi puhdistaa emalia turvallisin mielin. En itse siis ole kokeillut, joten ei sokeasti kannata luottaa :)

• yäääkkk!

Hyi hitto! Ilkeääkö joku käyttää kirppispaskaa ruoan valmistuksessa tai tarjoilussa. Nyt menen heittämään laatan.

• puhdasta tulee
      • Puhtis-Puhto

Kiitos näistäkin vinkeistä! En tiennyt, että tuollaisia minipulloharjoja onkaan :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      4906
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3496
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2943
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2915
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      8
      2737
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      55
      2270
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      38
      1763
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1690
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1681
    10. Maailmassa monta

On ihmeellistä asiaa. 😮
      Ikävä
      16