Golf ammattien palkkaus

alanvaihto kiinnostaa

Hei!

Olen alkanut miettiä alanvaihtoa, josko golfin parista sellainen löytyisi. Ammatteja ja työtehtäviä on varmaankin monenlaista golfin parissa. Ruohonleikkuu ei välttämättä kiinnosta, mutta onko jollakulla tietoa millaista palkkaa esim. caddien masterit ja golf-prot saavat? Kuinka tullaan golf-pro:ksi? Vaatiiko se välttämättä huomattavia saavutuksia kansallisissa ja/tai kansainvälisissä kilpailuissa, vai riittääköö "hyvä ammattitaito"?

8

9983

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • raksutiikeri

      Eiköhän prooksi voi rueta kuka vain. Palkkaa tosin tulee lähinnä menestyksen mukaan...

      Caddieksikään ei kuka tahansa pääse. Kyllä siinä tarvitaan muutakin, kuin vain päätös ryhtyä caddieksi. Jonkun pitää huolia sut sellaiseksi...

      Caddie masteriks voi päästä, ku vain hakee paikkaa joltaki klubilta. Ei tartte ees kauheesti osata golfia... Mut luulisin, ettei siinä palkka ole sen kummempi ku muissakaan ammateissa...

      Caddien masterin ammatista en sit tiedä... ;)

      • rautaseiska

        Periaatteesssa kai kuka tahansa voi ruveta proksi, mutta epäilenpä ettei yksikään kenttä huoli opettajaksi prota, joka ei ole suorittanut asianmukaisia kursseja ja tutkintoja eikä kuulu suomalaiseen PGA-järjestöön. Viimemainittuun ei huolita jäseniä suoraan metsästä vaan täytyy olla näyttöjä.
        Käytännössä varmaan pelitaitojen pitää olla tasoituksella ilmaistuna jossain 0:n tuntumassa.


      • raksutiikeri
        rautaseiska kirjoitti:

        Periaatteesssa kai kuka tahansa voi ruveta proksi, mutta epäilenpä ettei yksikään kenttä huoli opettajaksi prota, joka ei ole suorittanut asianmukaisia kursseja ja tutkintoja eikä kuulu suomalaiseen PGA-järjestöön. Viimemainittuun ei huolita jäseniä suoraan metsästä vaan täytyy olla näyttöjä.
        Käytännössä varmaan pelitaitojen pitää olla tasoituksella ilmaistuna jossain 0:n tuntumassa.

        Aika moni pro on jopa 6 tasoituksella. No ehkä ne on olleet parempia... Mutta siis idea on se, että tarvitaan koulutusta.

        Ei lentäjäksikään pääse sillä, että päättää ryhtyä sellaiseksi. Täytyy ensin kouluttautua.


    • unikgirl

      Mä olen samalla kannalla. Golf proksi ei noin vaan ryhdytä. Se on myös yksi kutsumusammateista...eli pelin hallinnan lisäksi sun täytyy osata välittää ne opit toiselle. Siis verbaliikka täytyy olla hallinnassa sekä suhtautuminen 15 tuntisiin työpäiviin läpi kesän jos vaan asiakkaita riittää, sillä suomessa pelikausi on suhteessa lyhyempi. Talven aikana tienestejä ei juurikaan kerry, ellei mene pitämään kursseja ulkomaille.
      Ja Caddie mastereiden palkasta. Ne ei ole hääppöiset. Eli ihan perus toimistotyöpalkat, mutta lisättynä ilta- ja vkl lisät tienestit voi nousta ihan hyviksi. Ja huomioonotettavaa on myös peliedut... =)
      Mukavaa pelikesää...syksyä kaikille golfareille =)

      • Pienellä palkallako???

        Voisikohan joku heittää pöytään oman palkkansa, kun on toiminut nuissa puheena olleissa caddiemasterin hommissa. Alallahan ei mitään virallista TES:iä ole tehtynä, joten palkkauskin on ilmeisesti hieman kirjavaa... Olisi ihan mukava tietää mitä etuja/varsinaista palkkaa kollegat ovat saaneet, jotta voisi hieman vertailla. Itse olen ollut hommissa nyt noin kolmen kesän verran ja viimeisin palkkani oli 8e/h.


      • Cad
        Pienellä palkallako??? kirjoitti:

        Voisikohan joku heittää pöytään oman palkkansa, kun on toiminut nuissa puheena olleissa caddiemasterin hommissa. Alallahan ei mitään virallista TES:iä ole tehtynä, joten palkkauskin on ilmeisesti hieman kirjavaa... Olisi ihan mukava tietää mitä etuja/varsinaista palkkaa kollegat ovat saaneet, jotta voisi hieman vertailla. Itse olen ollut hommissa nyt noin kolmen kesän verran ja viimeisin palkkani oli 8e/h.

        On ehkä turha puhua yleisesti caddie masterien palkoista, sillä cämärien työnkuva vaihtelee riippuen klubista..Toiset pyörittävät pelkkää ajanvaraus- sekä tiskipalvelua, jotkut järjestävät tilaisuuksia norm. työn ohella..
        Suoraan sanottuna palkat vaihtelevat vaihtelevat kuudesta kahteenkymmeneen euroon.. hullu ei ole, joka pyytää, vaan joka maksaa..


      • caddie
        Pienellä palkallako??? kirjoitti:

        Voisikohan joku heittää pöytään oman palkkansa, kun on toiminut nuissa puheena olleissa caddiemasterin hommissa. Alallahan ei mitään virallista TES:iä ole tehtynä, joten palkkauskin on ilmeisesti hieman kirjavaa... Olisi ihan mukava tietää mitä etuja/varsinaista palkkaa kollegat ovat saaneet, jotta voisi hieman vertailla. Itse olen ollut hommissa nyt noin kolmen kesän verran ja viimeisin palkkani oli 8e/h.

        Itse toimin ensimmäistä kautta caddienä ja palkka on 6e/h. Toisilla myös ensimmäistä kautta olevilla cädäreillä on 7.8 ja 8e/h riippuen iästä.


    • bgkdlgjgldn

      Tasan 10e/h ja ekaa kesää olen töissä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2052
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1868
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1680
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1478
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe