Olen lukenut tekstejä tällä palstalla ja törmännyt monesti ajatukseen, että yli 30v olisi vielä nuori. Eihän se nyt niin ole. Vanhahan hän on. Mies elää keskimäärin nykyään 77v eli keski-ikä on noin 38. Kyllä ihmetyttää jos joku 32 sanoo olevansa nuori. Ei se ole vaan, alkaa olemaan jo lopullisessa elämän käännepisteessä, alamäessä. Todellisuudessa ihminen alkaa fyysisesti rapistua jo joskus vähän päällä 20.
Itsesääliä? EIkö pysty myöntämään että nuoruus meni. Oikein mitään siitä ei käteen jäänyt. Nyt olen jo keski-ikää lähestyvä ja sillä siisti.
Yli kolmekymppinen ei ole enää nuori
79
3408
Vastaukset
- nabob
Jep, 30 ei todellakaan ole nuori.
35:lla voi helposti olla jo 18 vuotias lapsi. Sopii kysyä kumpi heistä on "nuori". - mies 86
Eri mieltä, mutta linkitänpä kuitenkin.
http://www.youtube.com/watch?v=6S5d96HXN2I - mmasdjasdj
13-19 teini
20-29 nuori
30- , jotain muuta kuin nuori, keski-ikää lähestyvä?- 35v
Oisko sellainen sana kuin aikuinen tuttu? Itse kutsun itseäni aikuiseksi.
- Kissa nimeltä Murre
Virallisesti nuoruus loppuu sinä päivänä kun täyttää 26. Keski-ikä alkaa 35-vuotissynttäreillä. Muut rajapyykit ovat tietääkseni vähän epäselvempiä. Lapsuuden ja nuoruuden rajaa on hankala määritellä, samoin keski-iän ja vanhuuden raja on vähän häilyvä.
- Elämän etapit
Kissa nimeltä Murre kirjoitti:
Virallisesti nuoruus loppuu sinä päivänä kun täyttää 26. Keski-ikä alkaa 35-vuotissynttäreillä. Muut rajapyykit ovat tietääkseni vähän epäselvempiä. Lapsuuden ja nuoruuden rajaa on hankala määritellä, samoin keski-iän ja vanhuuden raja on vähän häilyvä.
Lapsuus loppuu pojilla ensimmäiseen masturbointiin ja tytöillä kuukautisten alkamiseen. Vanhuus alkaa kun jää eläkkeelle.
- keski-ikä pitkä
alle 20 teini, 20-25 nuori aikuinen, 25-45 nuorempaa keski-ikää, 45-65 vanhempaa keski-ikää, yli 65 vanha, joskus 80 kymppiä lähellä alkaa varsinainen vanhusikä ja väistämättä ikäloppukin siinä jo alkaa olla.
- Anonyymi
Elämän etapit kirjoitti:
Lapsuus loppuu pojilla ensimmäiseen masturbointiin ja tytöillä kuukautisten alkamiseen. Vanhuus alkaa kun jää eläkkeelle.
Nainenon 17v kauneimmillaan.
Aivan täyttä roskapuhetta tällainen, että se nuoruus olisi muka ohi jo kolmekymppisenä!! Kyllä sitä yli kolmekymppisenä on vielä hyvinkin nuori ja silloin ne parhaat nuoruusvuodet ovat vielä edessä päin.
DarkFear, mitä mieltä olet siitä, minkä ikäinen henkilö voi mennä laivareissulle tai baariin yksin?
Minä olen vasta 21 ja olisi mahdollisuus mennä harrastusporukan kanssa risteilylle lokakuusa, mutta en tiedä kehtaanko lähteä kun kukaan kaverini tämän porukan ulkopuolelta ei varmaankaan lähde kanssani sinne.periaatteen-mies kirjoitti:
DarkFear, mitä mieltä olet siitä, minkä ikäinen henkilö voi mennä laivareissulle tai baariin yksin?
Minä olen vasta 21 ja olisi mahdollisuus mennä harrastusporukan kanssa risteilylle lokakuusa, mutta en tiedä kehtaanko lähteä kun kukaan kaverini tämän porukan ulkopuolelta ei varmaankaan lähde kanssani sinne.No ei kyllä mun mielestä ainakaan alle neljäkymppisen kannata lähteä koskaan yksin baariin tai laivaristeilylle, koska sitä kuitenkin niin monet ihmiset kovasti ihmettelisivät ja kyselisivät, että miksei ole nuorella miehellä ketään kavereita siellä mukana.
Kyllä mun mielestä sun kannattaa lähteä tonne risteilylle, jos sulla kerran olisi matkaseuraa sinne tarjolla. Mutta yksin ei kyllä ainakaan kannata lähteä.- 324653242323
DarkFear kirjoitti:
No ei kyllä mun mielestä ainakaan alle neljäkymppisen kannata lähteä koskaan yksin baariin tai laivaristeilylle, koska sitä kuitenkin niin monet ihmiset kovasti ihmettelisivät ja kyselisivät, että miksei ole nuorella miehellä ketään kavereita siellä mukana.
Kyllä mun mielestä sun kannattaa lähteä tonne risteilylle, jos sulla kerran olisi matkaseuraa sinne tarjolla. Mutta yksin ei kyllä ainakaan kannata lähteä.No sähän DF olisit voinut lähteä sinne periksen seuraksi? Voisitte olla siellä kuin vanhatkin tutut, jottei periksen harrasteporukka epäilis mitään...
- kuin viini
30v mies = nuori
30v nainen = vanha- 16+16
Kyllä se hyvinkin noin menee, ei mies tässä yhteiskunnassa ole 30-vuotiaana missään mielessä "alamäessä" eikä edes ammatti-urheilijana ura ole lopussa. Työura on vielä pitkään nousujohteinen (ei tyssää työnantajien asenteisiin) ja naista kaatuu paremmin kuin koskaan. Pitää myös muistaa että luonto on järjästänyt miehelle mahdollisuuden siittää jälkeläisiä hautaan asti.
Nainen sen sijaan on 30-vuotiaana oikeasti nähnyt parhaat päivänsä ja pudonnut sinkkumarkkinoilla kakkoskastiin; ulkonäkö ei ole enää lainkaan virheetön, vanhat miessuhteet ovat painolastina uuden parisuhteen saamiselle ja ennen kaikkea biologinen kello alkaa tikittää ankarasti. - eri mieltä
16+16 kirjoitti:
Kyllä se hyvinkin noin menee, ei mies tässä yhteiskunnassa ole 30-vuotiaana missään mielessä "alamäessä" eikä edes ammatti-urheilijana ura ole lopussa. Työura on vielä pitkään nousujohteinen (ei tyssää työnantajien asenteisiin) ja naista kaatuu paremmin kuin koskaan. Pitää myös muistaa että luonto on järjästänyt miehelle mahdollisuuden siittää jälkeläisiä hautaan asti.
Nainen sen sijaan on 30-vuotiaana oikeasti nähnyt parhaat päivänsä ja pudonnut sinkkumarkkinoilla kakkoskastiin; ulkonäkö ei ole enää lainkaan virheetön, vanhat miessuhteet ovat painolastina uuden parisuhteen saamiselle ja ennen kaikkea biologinen kello alkaa tikittää ankarasti.Puppua. Naisen elämä alkaa vasta 32-vuotiaana. Kaikilla naisilla ei ole vanhoja suhteita paljon, yrityksiä voi olla muutama, kenties jo aluksi kariutuneita. Miehillä sen sijaan on voinut olla usea nainen, ja on jo lapsia, mikä käy painolastiksi tulevalle naiselle. Ihmiset elävät pidempään kuin ennen, eivät ehkä kaikki, mutta osa.
Ikä on vain numero. Kaikilla ei ole 35-vuotiaana suurta kokemuspohjaa välttämättä, että olisi matkustellut, elänyt ja ollut suhteita /rahaa. Jokainen on yksilö. Ei kannata tehdä vääriä johtopäätöksiä tutustumatta eri seikkoihin kunnolla. Rakkaus ei katso aikaa eikä paikkaa.
Jotkut saavat nuorena kaiken, toiset myöhemmin ja jotkut eivät kovin helposti. Jokainen saa elämässä omalla tavallaan asioita (eri järjestyksessä), henkisiä tai/ja fyysisiä. Kiireessä ei synny kuin hutilointia. "Se oikeaa" ei noin vaan voi ottaa, se tulee vastaan jos tulee. Ja kohta synnymmekin uudelleen seuraavassa elämässä. Onko silloin positiivisia mahdollisuuksia? Toivottavasti.
Myös katsooko pintaa, nuoruutta pelkästään vai löytyykö muita arvoja? - Njoooo
eri mieltä kirjoitti:
Puppua. Naisen elämä alkaa vasta 32-vuotiaana. Kaikilla naisilla ei ole vanhoja suhteita paljon, yrityksiä voi olla muutama, kenties jo aluksi kariutuneita. Miehillä sen sijaan on voinut olla usea nainen, ja on jo lapsia, mikä käy painolastiksi tulevalle naiselle. Ihmiset elävät pidempään kuin ennen, eivät ehkä kaikki, mutta osa.
Ikä on vain numero. Kaikilla ei ole 35-vuotiaana suurta kokemuspohjaa välttämättä, että olisi matkustellut, elänyt ja ollut suhteita /rahaa. Jokainen on yksilö. Ei kannata tehdä vääriä johtopäätöksiä tutustumatta eri seikkoihin kunnolla. Rakkaus ei katso aikaa eikä paikkaa.
Jotkut saavat nuorena kaiken, toiset myöhemmin ja jotkut eivät kovin helposti. Jokainen saa elämässä omalla tavallaan asioita (eri järjestyksessä), henkisiä tai/ja fyysisiä. Kiireessä ei synny kuin hutilointia. "Se oikeaa" ei noin vaan voi ottaa, se tulee vastaan jos tulee. Ja kohta synnymmekin uudelleen seuraavassa elämässä. Onko silloin positiivisia mahdollisuuksia? Toivottavasti.
Myös katsooko pintaa, nuoruutta pelkästään vai löytyykö muita arvoja?Nykyajan nuorilla (ja kolmekymppisillä) naisilla on enemmän suhteita ja kaikenlaisia seksisäätöjä kuin miehillä. Miehistä vain pieni osa kaataa naisen toisensa jälkeen, tai hyppää aina suoraan suhteesta toiseen.
- 16+16
Njoooo kirjoitti:
Nykyajan nuorilla (ja kolmekymppisillä) naisilla on enemmän suhteita ja kaikenlaisia seksisäätöjä kuin miehillä. Miehistä vain pieni osa kaataa naisen toisensa jälkeen, tai hyppää aina suoraan suhteesta toiseen.
Höpöhöpö, miehellä on kolmekymppisenä juuri niin monta säätöä kuin ottaa asiakseen hankkia ja pyöritellä, ja lisäksi oman kohderyhmän naiset käyvät aloitteellisemmiksi. Miestähän suhdekuviot tosin enemmän rassaavat, joten oma jaksaminen rajoittaa harrastuksia. Tottakai kohtuus kaikessa, ei kenelläkään kynnet joka naiseen riitä vaikka olisi millainen ihmemies. Valinnanvaraa on naisissa 2-kymppisistä 4-kymppisiin, miksei vanhempiinkin jos pussi päässä miellyttää lykkiä.
En minä sitä tarkoittanut että naisilla ei 30-vuotiaana olisi seksielämää, mutta valitettavasti kynnet ovat miesten suhteen jonkin verran lyhentyneet. En tiedä miten se näyttäytyy saamisen määrässä, mutta laadussa varmasti. Joka tapauksessa pudotus alaspäin varmasti rassaa henkisesti enemmän, tuleva alkaa pelottaa. 16+16 kirjoitti:
Nainen sen sijaan on 30-vuotiaana oikeasti nähnyt parhaat päivänsä ja pudonnut sinkkumarkkinoilla kakkoskastiin; ulkonäkö ei ole enää lainkaan virheetön, vanhat miessuhteet ovat painolastina uuden parisuhteen saamiselle ja ennen kaikkea biologinen kello alkaa tikittää ankarasti.Kyllä nainen on myös kolmekymppisenä ihan yhtä nuori siinä missä miehetkin. Ei se ulkonäkö noin nuorena kenelläkään mihinkään huonone, eikä niillä vanhoilla miessuhteilla ole mitään merkitystä, eikä se lasten hankkiminen ole mitenkään välttämätöntä.
- Anonyymi
Niin on
- Lähisairaanhoitaja
Kolmekymppisen nuoruus riippuu niin paljon ulkonäöstä ja elämäntilanteesta.
Esim. tuo räppäri cheec on yli kolmekymppinen, mutta silti menee nuoresta miehestä. (teini idoliksi yksi lehti häntä taanoin kutsui) Kuten myös rakel liekki menee yhä nuoresta naisesta.
Kimi Räikkönen on jo 33 ja silti pidän häntä aivan samana pentuna kuin 10 vuotta sitten.
Itse olen 33 ja uskon edustavani yhä kasvavaa trendiä suomalaisissa. Esim. sitä, että "mikä minusta tulee isona" on selvillä vasta yli kolmekymppisenä.
Tuliko nuorena käytyä mediaseksikäs koulutus, joka ei tarjoakkaan työtä? (sellaista, josta saa palkkaa) Sitten kidutaan koulutusta vastaamattomissa pätkätöissä ja lopulta hakeudutaan uudestaan kouluun. Ja, jos hyvin käy (ei käy kaikille) vakiduuni aukeaa ja sitä mukaa tie asunnon ja parisuhteen hankintaan, niin sitä ollaankin jo yli kolmekymppisiä.
Mun vanhemmat olivat mun asemassa (siis vakitöissä, parisuhteessa ja lapsia, asuntolainaa maksamassa) hieman yli kaksikymppisinä. Mun isosiäni sitäkin nuorempana. Kolmekymppinen oli jo vanha mies silloin 50 luvulla.
Olenko vanha? 18-25 vuotiaan silmissä kyllä.- Lähisairaanhoitaja
Lisäyksenä edelliseen. Vasta nyt, 33 vuotiaana, minulla on varaa ja aikaa elää "nuoruuttani".
Eli harrastaa, käydä yöelmässä, ostaa auto, matkustella jne. Nuorena ei ollut rahaa. - eräs.
Lähisairaanhoitaja kirjoitti:
Lisäyksenä edelliseen. Vasta nyt, 33 vuotiaana, minulla on varaa ja aikaa elää "nuoruuttani".
Eli harrastaa, käydä yöelmässä, ostaa auto, matkustella jne. Nuorena ei ollut rahaa.Joillakin voi mennä paljon myöhemmäksi rahan saanti. Ei kaikilla 35-40v ole välttämättä rahaa ylimääräiseen. Ikävä kyllä. Liekö kolmas ammatti tuo onnen tai yrittäjyys.
- 16+16
eräs. kirjoitti:
Joillakin voi mennä paljon myöhemmäksi rahan saanti. Ei kaikilla 35-40v ole välttämättä rahaa ylimääräiseen. Ikävä kyllä. Liekö kolmas ammatti tuo onnen tai yrittäjyys.
Ei autolla ajaminen ja baarissa dokaaminen ole mikään rikkauden/hyvinvoinnin merkki missään muualla länsimaissa kuin täällä neuvosto-Suomessa. Kateellisuuteen ja kiusantekoon perustuva näennäisdemokraattinen hallinto verottaa meidät hengiltä, tuhoaa siten ostovoimamme ja tuhlaa rahat mielipuolisen typeriin hankkeisiin (€uro hyvänä esimerkkinä). Opiskelua fiksumpaa olisi alkaa poliittisesti aktiiviseksi tai ainakin äänestää oikein.
- ....................
entäs jos haluaa olla vanha eikä nuori?
- Teinisetä 42v
40-vuotiaskin on vielä nuori. Itse olen kuin teinipoika. En ole kertaakaan edes päässyt panemaan, joten olen seksuaalisesti hyvinkin teinipojan tasolla. Teinirakkaus, ensimmäinen yhdyntä ja teininaisen immenkalvon puhkaisu ovat minulla vasta edessä. Ikä on pelkkä numero, kertyneiden kokemusten määrä ratkaisee, onko jo leipääntynyt vanhus vai ei. Olen nähnyt monia n. 20v naisia, joiden vitussa on varmaan käynyt vilinä ja vilske; he ovat elähtäneiden vanhojen huorien näköisiä.
- Näin on!
Ei takuulla ole edessä sitä "puhkaisua", sulle on maksullinen ainoa mahdollisuus päästä panemaan.
- rupsahtanut kurppa
Kuulepas, "teinisetä 42 v", kyllä sinä olet jo keski-ikäinen, vaikka kokematon seksuaalisesti olisitkin. "Teinirakkaus" on kohdallasi enää mahdoton koska et ole teini. En minäkään aina ikääni muista mutta en mene itseäni teiniksi väittämään...vaikka esim. musiikkimakuni on hyvin samanlainen kuin teininä.
- Teinisetä 42v
rupsahtanut kurppa kirjoitti:
Kuulepas, "teinisetä 42 v", kyllä sinä olet jo keski-ikäinen, vaikka kokematon seksuaalisesti olisitkin. "Teinirakkaus" on kohdallasi enää mahdoton koska et ole teini. En minäkään aina ikääni muista mutta en mene itseäni teiniksi väittämään...vaikka esim. musiikkimakuni on hyvin samanlainen kuin teininä.
Ei teinirakkaus mahdoton ole. Minulla se on vasta edessä, koska en vielä sitä ole kokenut. Ja totta kai kokemattoman teininaisen kanssa, olemmehan seksuaalisesti samalla tasolla, ensimmäinen kerta molemmilla, poikuus ja impeys lähtevät käsi kädessä.
- taso??
Teinisetä 42v kirjoitti:
Ei teinirakkaus mahdoton ole. Minulla se on vasta edessä, koska en vielä sitä ole kokenut. Ja totta kai kokemattoman teininaisen kanssa, olemmehan seksuaalisesti samalla tasolla, ensimmäinen kerta molemmilla, poikuus ja impeys lähtevät käsi kädessä.
Jauhat samaa vuodesta toiseen.
- Mies32
Miten tuon tiedon pitäisi sitten antaa vaikuttaa omaan elämään? Joo, fyysinen alamäki on alkanut jossain mielessä, tosin se on sen verran loivaa, että treenillä ja muulla huolenpidolla itsestään voi olla elämänsä parhaassa kunnossa vaikka 45-vuotiaana.
Käytännössä fysiikan rappeutumista ei arjessa huomaa, ellei ole huippu-urheilija, jolla sentit ja sadasosasekunnit ratkaisevat eron voittajan ja mitättömyyden välillä.
No kasvoiltaan ei ole teini, joten teinien seurassa olisi outolintu. Mutta teinisetien ja tätien iloksi on paljon muita samanlaisia "ikinuoria", joiden seurassa voi elää "ikuista nuoruuttaan" vaikka loppuikänsä.- Huomaa sen
"Käytännössä fysiikan rappeutumista ei arjessa huomaa, ellei ole huippu-urheilija, jolla sentit ja sadasosasekunnit ratkaisevat eron voittajan ja mitättömyyden välillä."
Kyllä huomaa, jos harrastaa vähänkään enemmän urheilua, tai siis on harrastanut jo nuoremmasta asti.
Palautuminen on yli kolmekymppisenä hitaampaa ja sen huomaa itsekin. Reaktioaika alkaa olemaan hieman huonompi. Tuon huomaa ainakin kamppailulajien treeneissä parikymppisiä vastaan. - Mies32
Huomaa sen kirjoitti:
"Käytännössä fysiikan rappeutumista ei arjessa huomaa, ellei ole huippu-urheilija, jolla sentit ja sadasosasekunnit ratkaisevat eron voittajan ja mitättömyyden välillä."
Kyllä huomaa, jos harrastaa vähänkään enemmän urheilua, tai siis on harrastanut jo nuoremmasta asti.
Palautuminen on yli kolmekymppisenä hitaampaa ja sen huomaa itsekin. Reaktioaika alkaa olemaan hieman huonompi. Tuon huomaa ainakin kamppailulajien treeneissä parikymppisiä vastaan.Edelleen on kyse urheilusta, jossa ne sadasosasekunnit ratkaisevat, ei siitä arjesta. Ja urheilussakin, lähes lajissa kuin lajissa, voi olla huipulla vielä päälle kolmekymppisenä, jopa yli 40v, jos vaan on välttynyt loukkaantumisilta.
- Vilwa
Vaikka mieleltään olisi 'nuori' tai 'nuorekas', niin kyllähän se ikä sen määrittää. Olen itse 32 ja en ole enää vuosiin pitänyt itseäni nuorena, vaan aikuisena. Nuoreksi kutsuisin ehkä max 25 asti, sen jälkeen hitaimmatkin ovat jo aikuisia.
Mutta toki jos itse olisin vaikka kuusikymppinen, niin saattaisin kutsua kolmekymppistä nuoreksi. - lottamari<3
19-vuotiaan mielestä kolmekymppinen on vanha ja 50-vuotiaan mielestä kolmekymppinen on nuori. 80-vuotias tytöttelee ja pojittelee niin 30 kuin 50 vuotiasta. Ikä on siis suhteessa aina omaan ikään miten se koetaan ja nähdään. Yleisesti jokainen kuitenkin pitää kolmekymppistä jo kokeneena aikuisena, jolla opiskelut on takana, ammattitutkinto yleensä saavutettu, kumppani ja perhe perustettu ja noin yleisesti on saavutettu elämässä kaikki se missä elämä alkaa asettua uomiinsa ja vakiintuu. Ei enää olla nuoria, mutta ei vielä vanhojakaan. Aikaa tuohon keski-ikään, joka ihmisellä alkaa olemaan sitä aikaa, että mitään uutta ei enää ole saavutettavana on vielä kymmenisen vuotta. 40-vuotiaana ei yleensä saavuteta enää kovinkaan paljon ja saavutukset saavutettu.
- höp höp
mitä väliä noilla käsitteillä, itse olen nyt 38 vuotiaana elämäni kunnossa ja muutenkin meno on päällä, on rahaa ja suunnitelmia, odotan että saavutuksia tulee lisää. Naisrintamalla tykkään sellaisista 25 vuotiaista ihan siitä syystä että yli 30 v naiset ovat lähes poikkeuksetta rupsahtaneita ja nämä nuoremmat neitokaiset arvostavat varttuneempaa miestä jolla ikääntyminen ei näy ja elämän perusasiat kunnossa
- GoldbergGoldbergGold
Aika kurjaa jos ei 40-vuotiaana enää saavuta mitään. Pätee ehkä ammattiurheilijoihin, joilla pää kumisee tyhjyyttä. Esim.keskivertokirjailija tekaisee ensimmäisen teoksensa 33-vuotiaana.
- lottamari<3
GoldbergGoldbergGold kirjoitti:
Aika kurjaa jos ei 40-vuotiaana enää saavuta mitään. Pätee ehkä ammattiurheilijoihin, joilla pää kumisee tyhjyyttä. Esim.keskivertokirjailija tekaisee ensimmäisen teoksensa 33-vuotiaana.
Saavutuksilla tarkoitan niitä elämän tärkeimpiä kiintopisteitä, jotka ovat muovautuneet siinä elämän varrella. Aikuisikään ehtineellä on jo takana vakiintunut ystäväpiiri, vakiintunut harrastus, vakiintunut kumppani (ehkä) vakiintunut työ, vakiintunut asumismuoto, vakiintunut työ ja-elämänrytmi, ehkä lapsia jne....joten, tarkoitin tällä saavutuksilla niitä elämän muodostavia saavutuksia, joka siten vakiinnuttaa elämänrytmin melko tasaiseksi ja ei enää niin tapahtumakeskeiseksi.
Toki elämänkokemus, tieto ja saavutukset karttuvat koko eliniän, en nyt sitä poissulkenutkaan vaan tarkoitin, että nämä saavutukset tulevat hidastumaan, eivätkä vie nelikymppistä enää niin hektisesti eteenpäin kuin kolmekymppistä.
Yksioikoinen ajattelukin vähenee iän karttuessa ja oppii näkemään ja poimimaan toisen tekstistä sen asian ja olennaisen :) - Mies32
lottamari<3 kirjoitti:
Saavutuksilla tarkoitan niitä elämän tärkeimpiä kiintopisteitä, jotka ovat muovautuneet siinä elämän varrella. Aikuisikään ehtineellä on jo takana vakiintunut ystäväpiiri, vakiintunut harrastus, vakiintunut kumppani (ehkä) vakiintunut työ, vakiintunut asumismuoto, vakiintunut työ ja-elämänrytmi, ehkä lapsia jne....joten, tarkoitin tällä saavutuksilla niitä elämän muodostavia saavutuksia, joka siten vakiinnuttaa elämänrytmin melko tasaiseksi ja ei enää niin tapahtumakeskeiseksi.
Toki elämänkokemus, tieto ja saavutukset karttuvat koko eliniän, en nyt sitä poissulkenutkaan vaan tarkoitin, että nämä saavutukset tulevat hidastumaan, eivätkä vie nelikymppistä enää niin hektisesti eteenpäin kuin kolmekymppistä.
Yksioikoinen ajattelukin vähenee iän karttuessa ja oppii näkemään ja poimimaan toisen tekstistä sen asian ja olennaisen :)Onko vakiintuminen siis saavutus, jota kannattaa tavoitella? Pitäisikö minun mennä kallonkutistajalle, kun en halua "saavuttaa" vakiintumista muuten kuin korkeintaan rakkaudessa? Toiveissa on nähdä ja kokea eri asioita rikkaasti elämän loppuun saakka. Toivottavasti en esimerkiksi koskaan asu samassa paikassa vakituisesti 20v putkeen tai tee samaa työtä 20v.
Eikö tuollainen vakiintuminen juuri johda yksioikoisuuteen? - lottamari<3
Mies32 kirjoitti:
Onko vakiintuminen siis saavutus, jota kannattaa tavoitella? Pitäisikö minun mennä kallonkutistajalle, kun en halua "saavuttaa" vakiintumista muuten kuin korkeintaan rakkaudessa? Toiveissa on nähdä ja kokea eri asioita rikkaasti elämän loppuun saakka. Toivottavasti en esimerkiksi koskaan asu samassa paikassa vakituisesti 20v putkeen tai tee samaa työtä 20v.
Eikö tuollainen vakiintuminen juuri johda yksioikoisuuteen?Saavutettu ja saavutus...huomaa näiden kahden välinen ero. Kun kartutat ikää lapsesta aikuisúuteen, niin saavutat aikuisuuden. Kun valmistut ammattiin niin saavutat ammattipätevyyden...jne...kyllä,..suosittelen sinulle kallonkutistajaa, koska ymmärryksesi ei riitä edes perusasioiden ymmärtämiseen...niin ja,...jep..olen tyly, koska ärsyynnyn selittämään itsestään selviä asioita. Missä umpiossa olet kasvanut? :)
Tuo, että tahdot vaihdella paikasta toiseen, etkä viihdy samalla paikkakunnalla tai samassa työpaikassa viittaa minun mielestäni ongelmaan, joka ei taas johdu vakiintumisen yksioikoisuudesta vaan jostain muusta. Asioiden rikkaana näkemisellä ei myöskään tässä tapauksessa ole mitään tekemistä iän kanssa vaan jokainen persoona ratkaisee sen mitä elämältään haluaa ja mihin rahkeet riittää ja mihin on valmiuksia.
Rakkaus on se kaikkein epävarmin tekijä tässäkin asiassa, jonka vakiintumista ei voida millään muotoa taata.
- Reipas Mies
Aikalailla schaissea. Ihminen jolla ei ole mielikuvitusta yleensä urautuu johonkin juttuun, luova ihminen uskaltaa kokeilla uutta ja myös myöntää erehtyneensä.
Moni tavismies käy nuorena sen amiskan, menee armeijaan, hakee opiskelemaan, tekee "kesätöitä" välissä. Opintojen jälkeen jos ei flaksi käy niin mies on ainakin tosi syvällä hetteessä. Ikää kertyy ja missä on uusi auto ja vekseli vetoinen kaksio duunarisalueelta?
Jos mies päätyy duunariksi, on armeijan jälkeen työntäyteliäs elämä aivan toista kuin korkeakoulussa opintotuella ja mäkkärin iltaduunilla kärvistelyt. Kuitenkin nykyään duunarismies voi tienata enemmän sopivissa olosuhteissa kuin perusinsinööri. Tietenkään tämä ei 10-12 Euron tuntipalkalla toteudu.
Mun mielestä 10-vuotta duunarina ollut mies on "kuluneempi" kuin 30-vuotias edes ammattikorkean käynyt mies.
Ei, kolmekymppinen ei ole nuori sentään muttei minusta keski-ikäinenkään. Jos mies ei älyä muuttua räkivästä lippatukkateinistä aikuiseksi, on se ihan oma vahinko.
Mutta ei, ei todellakaan kaikista pojista tule miehiä. Osa jää ison pojan asteelle, palkat menee mönkijään, moottoripyörään, hyviin yökerhoihin ja prameaan autoon. Vastuuta otetaan vain lelujen maksamisesta.
Naisella voi olla jo hyvinkin oma lapsi alle 18-veenä. Se on isoin vastuu mitä kuvitella saattaa. Täten lapsia nuorena haluavan naisen tulee saada mies joka ei haikaile lelujensa perään vaan kykenee olemaan perheen pää.
Mielestäni ihminen on kovin kunnianhimoton jos "elämän saavuttamiset" loppuu niinkin pian kuin 40-vuotiaana. Kyllä se köyhä (rahallisesti) elämä näkyy naamassa kaikilla nuorempana. Luulisin että ne D&G-vaatteet lapsena saavat ihmiset saavat kultaisen käden puristuksen työelämäänkin todennäköisemmin kuin duunarit. Ei rikkaiden lapsista usein rääsyläisiä tule. - animal man
"Itsesääliä? EIkö pysty myöntämään että nuoruus meni. Oikein mitään siitä ei käteen jäänyt. Nyt olen jo keski-ikää lähestyvä ja sillä siisti."
Luultavasti päinvastoin, itse löysit jo kehityksesi rajat alle kolmekymppisenä, paras aika ihmissuhteille meni osaltasi ohi (koska rupsahdit) jne. Nyt kuvittelet, että kaikki ovat kuten sinä. - Sipulit ja pillut
No ei ole nuori siinä mielessä kun puhutaan nuorisosta. Kolmekymppinen on aikuinen, muttei vielä mikään keski-ikäinen. Todellisuudessahan ihmisellä alkaa olla aivot päässä vasta kolmekymppisenä. Kaksikymppisenä sitä mennään minne hormonit johdattaa. Kolmekymppisenä sitä vasta alkaa ajattelemaan eikä vain heilumaan fiilisten pohjalta.
- aikuinennnnnnnnnnn
Yli 30 v on aikuinen.
Ehkä olet hämmentynyt palstamiesten nuorekkuudesta, jota he täällä toitottavat pitlästi päälle kolmekymppisinäkin.
Tosiasiassa ihminen on aika armollinen omalle vanhenemiselleen, toisten vanhenemiset sen sijaan huomataan hyvin herkästi.
Ehkä nuoruutta ja viriiliyttä ihannoivat miehet pelkäävät vanhenemista ja yrittävät nuorempien naisten kautta saada enemmän nuoruusvuosia, mikä on tietysti hullua mutta onhan vanheneminen kova paikka jos ainut arvo on nuoruus ja hyvä ulkonäkö.
Oikeasti aika harva näyttää kymmenen vuotta nuoremmalta. En ole henkilökohtaisesti tavannut yhtäkään nelikymppistä miestä joka näyttäisi siltä kuin olisi juuri täyttänyt 30 tai päälle kolmekymppistä joka näyttäisi just ja just parikymppiseltä. Ja ei lähdetä nyt niiden julkkiskuvien postailuun, julkkiksilla kun on erilaiset resurssit ulkonäköön kuin esim. taviskolmevuoro/kaksivuorotyöläisellä.
On typerää että miehet haukkuvat kolmekymppisiä naisia vanhoiksi ja rumiksi koska ihan yhtä lailla se kello tikittää teillekin vaikka muuta tahtoisitte uskotella.
Suurin osa miesten yksinäisyydestä on selitettävissä sillä ettei omanikäinen nainen kelpaa. Aivan turhaa kärinää. Parikymppisiä ei riitä kaikille, oletteko liian tyhmiä tätä tajuamaan? Haluatte ilmeisesti ennemmin olla onnettomia kuin uskaltautua aikuiseen suhteeseen?- living the dream
Mun kokemuksen mukaan parikymppiset naiset on helpommin lähestyttävissä kuin kolmekymppiset katkeroituneet naiset, jotka toistelee että tietävät mitä haluavat. Eli ihan hyvin voi kolmekymppiset miehet haaveilla niistä parikymppisistä ja toteuttaakin näitä haaveitaan.
- nainennnnnnnnnnnn
living the dream kirjoitti:
Mun kokemuksen mukaan parikymppiset naiset on helpommin lähestyttävissä kuin kolmekymppiset katkeroituneet naiset, jotka toistelee että tietävät mitä haluavat. Eli ihan hyvin voi kolmekymppiset miehet haaveilla niistä parikymppisistä ja toteuttaakin näitä haaveitaan.
Kun ei niitä parikymppisiä riitä kaikille, suuri osa miehistä tyytyy ilmeisesti haaveilemaan loppuelämänsä.
Suurin osa parikymppisistä pariutuu keskenään.
Eipä se minulta pois ole, jokainen saa haaveille mistä huvittaa.
on vain hullua lukea täältä sivukaupalla marinaa siitä, kuinka naiset eivät huoli voisi ennemmin suoraan kirjoittaa kuinka sitä parikymppistä ei löydy ja vanhempia en huoli. - Mies32
Mitäs sen on väliä miltä miehen omat kasvot näyttävät, jos vierellä on parikymppinen opiskelijatyttö, itsekin ehkä opiskelee, ei ole lapsia, eikä farmarivolvoa, viettää viikonloppujaan samaan tyyliin kuin 10v aiemmin jne.. silloinhan käytännössä on nuori, vaikka naamari jo vähän valuisikin.
Eri asia, että onko tuo nyt tavoittelemisen arvoista kenenkin mielestä? Toisilla saattaa elämä mennä noin tavoittelemattakin. Mutta niin tai näin, ihan toimiva tapa jatkaa nuoruuttaan.
Päinvastaistakin näkee, kun mennään 20v naimisiin, 21v alkaen lapsia ja siitä saman tien talo savipellolta, farkkuvolvo ja emännälle Corolla, kultaista noutajaa unohtamatta. Vaikka ikää olisi mittarissa vasta 23, niin huomattavasti keski-ikäisempiähän näin elävät ovat kuin tuo ensin kuvailemani mies. Mutta mikäs siinä, saahan jokainen keski-ikäistyä milloin parhaaksi näkee. Toivottavasti vaan ohjat ovat omissa käsissä ja elämä menee niinkuin itse haluaa, olkoon valinta sitten ikinuoruus tai varhaiskeski-ikäisyys. - Mies32
nainennnnnnnnnnnn kirjoitti:
Kun ei niitä parikymppisiä riitä kaikille, suuri osa miehistä tyytyy ilmeisesti haaveilemaan loppuelämänsä.
Suurin osa parikymppisistä pariutuu keskenään.
Eipä se minulta pois ole, jokainen saa haaveille mistä huvittaa.
on vain hullua lukea täältä sivukaupalla marinaa siitä, kuinka naiset eivät huoli voisi ennemmin suoraan kirjoittaa kuinka sitä parikymppistä ei löydy ja vanhempia en huoli.Suurin osa miehistä pariutuu, eikä tyydy haaveilemaan. Ja jos ihastuu kauniina pitämiinsä parikymppisiin, eikä rumina pitämiinsä nelikymppisiin, niin minkä sille mahtaa? Haluatko olla nainen johon miehesi tyytyy lopulta, "kun en nyt parikymppistä kerran enää voi saada, niin kai se on tuo rupsahtanut eukko huolittava"? Itse ainakin olisin mieluummin yksin, olisinpa sitten se tyytyjä tai se johon tyydytään. Mieluummin vaikka sitten vietän lopun ikääni yksin misseistä haaveillen kuin otan puolisokseni jonkun asenteella, "kun en parempaakaan saanut".
Tosin onneksi toisen luonteen voi arvottaa niin korkealle kuin haluaa ja tämän takia romantiikka ei aina vaadi absoluuttisesti kauneimman saamista. - sinäpä sen sanoit
Mies32 kirjoitti:
Suurin osa miehistä pariutuu, eikä tyydy haaveilemaan. Ja jos ihastuu kauniina pitämiinsä parikymppisiin, eikä rumina pitämiinsä nelikymppisiin, niin minkä sille mahtaa? Haluatko olla nainen johon miehesi tyytyy lopulta, "kun en nyt parikymppistä kerran enää voi saada, niin kai se on tuo rupsahtanut eukko huolittava"? Itse ainakin olisin mieluummin yksin, olisinpa sitten se tyytyjä tai se johon tyydytään. Mieluummin vaikka sitten vietän lopun ikääni yksin misseistä haaveillen kuin otan puolisokseni jonkun asenteella, "kun en parempaakaan saanut".
Tosin onneksi toisen luonteen voi arvottaa niin korkealle kuin haluaa ja tämän takia romantiikka ei aina vaadi absoluuttisesti kauneimman saamista.Mieluummin vaikka sitten vietän lopun ikääni yksin misseistä haaveillen kuin otan puolisokseni jonkun asenteella, "kun en parempaakaan saanut".
Niin? Kyse oli todellakin tästä:
Suurin osa miesten yksinäisyydestä on selitettävissä sillä ettei omanikäinen nainen kelpaa. Aivan turhaa kärinää.
Eli ei ole olemassa atmiehiä tai muitakaan typeriä termejä, on vain olemassa nirsoilevia miehiä jotka tavoittelevat kuuta taivaalta. - Mies32
sinäpä sen sanoit kirjoitti:
Mieluummin vaikka sitten vietän lopun ikääni yksin misseistä haaveillen kuin otan puolisokseni jonkun asenteella, "kun en parempaakaan saanut".
Niin? Kyse oli todellakin tästä:
Suurin osa miesten yksinäisyydestä on selitettävissä sillä ettei omanikäinen nainen kelpaa. Aivan turhaa kärinää.
Eli ei ole olemassa atmiehiä tai muitakaan typeriä termejä, on vain olemassa nirsoilevia miehiä jotka tavoittelevat kuuta taivaalta.Tuskinpa vaan, päinvastaista todistaa lähes koko tämä palstakin.
- sinäpä sen sanoit
Mies32 kirjoitti:
Tuskinpa vaan, päinvastaista todistaa lähes koko tämä palstakin.
Perutko puheesi?
Enemmän täällä tuntuu aikuiset naiset itkevän rakkaudenkaipuutaan ja miehet haukkuvan päälle kolmekymppisiä naisia(sekä rumia naisia että lihavia naisia). Eli miehille ei vaan kelpaa ne omantasoiset naiset.
Luulen että suomalaisten sinkkuus johtuukin miesten olen yksin ennemmin kuin omanikäisen naisen kanssa-asenteesta. - Mies32
sinäpä sen sanoit kirjoitti:
Perutko puheesi?
Enemmän täällä tuntuu aikuiset naiset itkevän rakkaudenkaipuutaan ja miehet haukkuvan päälle kolmekymppisiä naisia(sekä rumia naisia että lihavia naisia). Eli miehille ei vaan kelpaa ne omantasoiset naiset.
Luulen että suomalaisten sinkkuus johtuukin miesten olen yksin ennemmin kuin omanikäisen naisen kanssa-asenteesta.Puhuin sellaisesta miehestä, jolle omanikäinen tuntuisi tyytymiseltä. Tällaisia miehiä vaan on hyvin harvassa ja valtaosa miehistä seurustelisikin ilomielin omanikäisensä kanssa. Ei tosin kurpan kanssa sentään.
Itsellänikään mitään ikärajoja ole, mutta muuten kyllä tiukat viehättävyysrajat niin ulkoisesti kuin sisäisestikin. Keski-ikäinen täti ei sytytä olkoon ikänsä sitten 25, 35, 45 tai 50. - Luulot pois
Mieluummin nappi omaan otsaan kuin johonkin vitun mukava ja kiva suhteeseen jonkun 30 naisen kanssa.
Mieluummin siis yksin jos ei saa sitä kunnon parikymppistä.
"Haluatte ilmeisesti ennemmin olla onnettomia kuin uskaltautua aikuiseen suhteeseen? "
Ei, vaan ollaan onnettomia siinä onnettomassa läskimöllykkäpöllykkä 30-vuotiaiden naisten kanssa suhteessa. Luulot pois kirjoitti:
Mieluummin nappi omaan otsaan kuin johonkin vitun mukava ja kiva suhteeseen jonkun 30 naisen kanssa.
Mieluummin siis yksin jos ei saa sitä kunnon parikymppistä.
"Haluatte ilmeisesti ennemmin olla onnettomia kuin uskaltautua aikuiseen suhteeseen? "
Ei, vaan ollaan onnettomia siinä onnettomassa läskimöllykkäpöllykkä 30-vuotiaiden naisten kanssa suhteessa.Mitä vikaa kolmekymppisissä naisissa muka oikein on? Ei ne kolmekymmpiset naiset ole mitenkään sen vanhempia kun kolmekymppiset miehetkään, eli nuoria ovat vielä kaikki kolmekymppiset sukupuolesta riippumatta.
- 4ut39w7
DarkFear kirjoitti:
Mitä vikaa kolmekymppisissä naisissa muka oikein on? Ei ne kolmekymmpiset naiset ole mitenkään sen vanhempia kun kolmekymppiset miehetkään, eli nuoria ovat vielä kaikki kolmekymppiset sukupuolesta riippumatta.
"Ei, vaan ollaan onnettomia siinä onnettomassa läskimöllykkäpöllykkä 30-vuotiaiden naisten kanssa suhteessa. "
Kirjoitteleeko täällä osa porukasta joltain toiselta planeetalta? Mitäs sitten kun se parikymppinen misu täyttää 30? Jätetään ja uusi nuorempi tilalle... Parikymppisistä osa ovat käyttäytymisen perusteella aikas pentuja. Olen jo kolmikymppiseni viettänyt ja ei pelota katsoa peilikuvaani. Enemmän itselleni merkkaa mitä siellä korvien välissä liikkuu ja voi vain todeta, että jos mies ei tajua sitä, että myös naiset vanhenevat ja ei arvosta sitä, niin voi hyvät hyssykät. En kyllä viereeni ottaisi sellaista. Onko tässä maailmassa enää yhtään tervejärkistä miestä olemassakaan...... - Mies32
4ut39w7 kirjoitti:
"Ei, vaan ollaan onnettomia siinä onnettomassa läskimöllykkäpöllykkä 30-vuotiaiden naisten kanssa suhteessa. "
Kirjoitteleeko täällä osa porukasta joltain toiselta planeetalta? Mitäs sitten kun se parikymppinen misu täyttää 30? Jätetään ja uusi nuorempi tilalle... Parikymppisistä osa ovat käyttäytymisen perusteella aikas pentuja. Olen jo kolmikymppiseni viettänyt ja ei pelota katsoa peilikuvaani. Enemmän itselleni merkkaa mitä siellä korvien välissä liikkuu ja voi vain todeta, että jos mies ei tajua sitä, että myös naiset vanhenevat ja ei arvosta sitä, niin voi hyvät hyssykät. En kyllä viereeni ottaisi sellaista. Onko tässä maailmassa enää yhtään tervejärkistä miestä olemassakaan......Ehkä se helpottaa jos pystyy mielessään näkemään naisen nuorena ja kauniina, kuten hän oli ensitapaamisella parikymppisenä? Mutta jos nainen oli jo ensitapaamisella kurttuinen käytetty, niin ei ole mitä muistella vanhanakaan.
- kandee herätä sunki
Mies32 kirjoitti:
Ehkä se helpottaa jos pystyy mielessään näkemään naisen nuorena ja kauniina, kuten hän oli ensitapaamisella parikymppisenä? Mutta jos nainen oli jo ensitapaamisella kurttuinen käytetty, niin ei ole mitä muistella vanhanakaan.
ai ja sen huomattavasti nuoremman naisen tulee sitten sietää, katsella vanhaa kurttuista, typerää äijänläppyrääkö?
Vittu miten osa miehistä voi olla oksettavia ajatuksiltaan - Mies32
kandee herätä sunki kirjoitti:
ai ja sen huomattavasti nuoremman naisen tulee sitten sietää, katsella vanhaa kurttuista, typerää äijänläppyrääkö?
Vittu miten osa miehistä voi olla oksettavia ajatuksiltaanKyllä pariutuminen on Suomessa ihan vapaaehtoista.
- Joku vaan
"Höpöhöpö, miehellä on kolmekymppisenä juuri niin monta säätöä kuin ottaa asiakseen hankkia ja pyöritellä, ja lisäksi oman kohderyhmän naiset käyvät aloitteellisemmiksi."
Joku kolmekymppinen mies ottaa asiakseen saada JOKAISELTA MAAILMAN NAISELTA. Saako hän? No ei taatusti saa, järki käteen näissäkin asioissa, ihan oikeasti.
Ja mihin perustat väitteesi, että oman kohderyhmän naiset käyvät aloitteelisemmiksi? Jos kolmekymppisen miehen kohderyhmä ovat kauniit ja seksikkäät mallitason naiset, niin käyvätkö nuo naiset AUTOMAATTISESTI aloitteellisemmiksi sitä miestä kohtaan?
Eli kun minä olen 30-vuotiaana edelleen kokematon, niin saanko minä JATKUVIA aloitteita niiltä kauniilta ja seksikkäiltä mallitason naisilta YMPÄRI MAAILMAA? Mikä on sinun mielestäsi todennäköisyys tähän?
Ja tuohon että kolmekymppinen mies saa niin monta säätöä kuin ottaa asiakseen, niin miksi sitten moni kolmekymppinen mies ei saa niin montaa säätöä? Tunnen paljon kolmekymppisiä miehiä, jotka EIVÄT TODELLAKAAN ole haluttuja naisten keskuudessa. Joten miksi ihmeessä yhtäkkiä ne naiset kiinnostuisivat?
Tuo pätee juuri niihin KAIKISTA KIINNOSTAVIMPIIN miehiin, jotka kiinnostavat naisia KAIKISTA ENITEN. Ymmärrät varmasti, että JOKAINEN KOLMEKYMPPINEN mies ei todellakaan voi saada JOKAISELTA NAISELTA. Eihän maailma ole tähänkään mennessä niin toiminut, miksi se yhtäkkiä alkaisi niin toimimaan? Eli sinun mielestäsi JOKAINEN NAINEN SAISI JOKAISELTA MIEHELTÄ? Koska on sinun mielestäsi näin tapahtunut viimeksi? Itse en tiedä yhtäkään kertaa.
"Valinnanvaraa on naisissa 2-kymppisistä 4-kymppisiin, miksei vanhempiinkin jos pussi päässä miellyttää lykkiä."
Aiemminhan juuri kirjoitit, että sen oman kohderyhmän naiset käyvät aloitteellisemmiksi. Nyt kuitenkin puhut pussi päässä lykkimisestä. Eli jos miehen oma kohderyhmä ovat HUIPPUKAUNIIT MALLITASON NAISET, niin minkä ihmeen takia niitä pitäisi lykkiä pussi päässä????????????? Eli jos jokaisen miehen kohderyhmä olisivat ne HUIPPUKAUNIIT MALLITASON NAISET, niin ei kenenkään miehen tarvitsisi niitä naisia pussi päässä lykkiä.
Eli puhut omasta kohderyhmästä ja pussi päässä lykkimisestä. No miksi kenenkään miehen kohderyhmä olisivat naiset, jotka ovat sitä tasoa, että pitää pussi laittaa päähän, kun menee sänkyyn. Eiköhän monella miehellä se oma kohderyhmä ole ne kuvankauniit kaunottaret. Mutta mitä tehdä, kun ne eivät suostukkaan, vaikka mies haluaisi?
"Suurin osa miesten yksinäisyydestä on selitettävissä sillä ettei omanikäinen nainen kelpaa. Aivan turhaa kärinää."
Eihän sitä tarvitse mihinkään omanikäiseen naiseen tyytyäkkään, kun äskeinen kirjoittaja kirjoitti, että niitä oman kohderyhmän naisia riittää kyllä. Joten kaikki halukkaat miehet saavat niitä mallitason naisia. Ei tarvitse tyytyä yhtään vähempään, kun kaikki saavat niitä KAIKISTA TAVOITELLUMPIA naisia.
Järki käteen näissä jutuissa, ihan oikeasti aikuiset ihmiset. Niin pihalla asioista kuin voi olla. Kolmekymppinen muka saa niin monta naista kuin haluaa, voi luoja sentään!!!!!!!!!!!!! ÄÄRIMMÄISEN HARVAT, ÄÄRIMMÄISEN HARVAT, ÄÄRIMMÄISEN, ÄÄRIMMÄISEN ÄÄRIMMÄISEN HARVAT miehet saavat niin monta naista ja juuri niitä naisia kuin haluavat. Jos puhutaan ihan PUOLESTA PROSENTISTA miehiä, jotka ovat naisten keskuudessa KAIKISTA KIINNOSTAVIMPIA, niin ei se tarkoita jokaista kolmekymppistä miestä. Ihmeellisiä juttuja, ei vain voi ymmärtää mitenkään... - 18+17
Tavallaan voisi sanoa, että naisen paras nuoruus on 20-25 -vuotiaana ja miehen 30-35-vuotiaana.
Naiset ovat nuorina parikymppisinä markkina-arvonsa huipulla. Miehet ovat tuossa iässä vielä poikasia. Vasta kolmekymppisinä miehet alkavat yleensä näyttää miehiltä, itsetunto kehittyy, ja naiset alkavat kiinnostua.- tytön tyllerö
Miehet 30v : maha kasvanut, pälvikaljua ja harmaita hiuksia. Siis tosi hot. :(
Harva 30v mies on cheekin tasoa. Tosi harva.
Mies on komein 17-25v ja nainen kaunein 15-21v. Kyllä se paras nuoruusikä on vasta siinä kolmenkymmenen ikävuoden jälkeen, sekä miehillä että myös naisilla. Ei pidä mitenkään paikkaansa, että naisten kohdalla ne parhaat nuoruusvuodet olisivat muka aikaisemmin kun miehillä. Parikymppiset ovat vielä varsin teinejä verrattuna nuoriin aikuisiin, eli yli kolmekymppisiin.
- VinkiksiVaan
tytön tyllerö kirjoitti:
Miehet 30v : maha kasvanut, pälvikaljua ja harmaita hiuksia. Siis tosi hot. :(
Harva 30v mies on cheekin tasoa. Tosi harva.
Mies on komein 17-25v ja nainen kaunein 15-21v.Ei kolmekymppisellä voi olla harmaita hiuksia. Sekoitat vanhukset nuoriin.
- kolmekymppinen nainen
En ole pitänyt itseäni nuorena ikinä. Menin naimisiin kun olin 19v ja sain parikymppisenä lapset.
No on hyvä ura ja oma asunto ja uusi hyvä mies ja kaikki hyvin nyt kolmekymppisenä ja lapset lähtee kohta pesästä. Nuorena miehen valitsi täysin pieleen mutta lapsista tuli hyviä ja nyt on hyvä mieskin.
Nuoruutta elin kun olin 13-19v. Kaksikymppisten kannattaa jo aikuistua niin saa paremman elämän. - vanha käppänä
Mitä merkitystä sillä on, että mikä on virallinen ikäraja nuoruudelle? Totta kai fyysisesti solusi ovat tietyn ikäiset todellisen ikäsi mukaan, mutta nuoruus on minusta ennen kaikkea henkinen olotila.
On ihan bullshittiä luulla, että elämä on ohi 30-v ikäisenä, kun se ei ole sitä vielä 40-v ikäisenäkään. Omia vanhempiani kun katson, niin he 70 ikäisenä tapaavat muutaman kerran viikossa ystäviään, reissaavat ulkomailla, käyvät leffassa, ulkona ravintoloissa syömässä, teatterissa jne. He viettävät aktiivisempaa sosiaalista elämää kuin minä koskaan lukioaikani jälkeen!
Jos nuoruudella tarkoitetaan haahuilua, sitoutumiskammoa, tahtoa kokeilla kaikkea mahdollista, elämäntarkoituksen etsimistä tms, niin en edes halua olla nuori.
Minusta aika paljon kyse on asenteesta. Vaikka asun omistusasunnossa (velka kohta maksettu), on velaton uudehko auto, lapsia edellisestä suhteesta (hekin omillaan lähivuosina) ja vakituinen työpaikka, niin se ei kerro automaattisesti sitä, että miten suhtaudun erilaisiin arvoihin. Vaikka ulkoisesti elämäni on erittäin keskiluokkaista ja ulkonäkö rapistuu, niin silti henkisesti koen itseni nuoreksi.
Tiedän, etten ole nuori, vaan keski-ikäinen. Vaikken halua hyppiä benji-hyppyjä tai lähteä reppumatkalle Intiaan todistaakseni olevani jotain erityistä, niin tiedän, että olen uniikki yksilö, jolla on omintakeisia ajatuksia. Sitä vaan ei tunne tarvetta osallistua mielenosoituksiin, otattaa tatuointeja tai julistaa koko maailmalle, että miten ainutlaatuinen olenkaan.- Mies32
Elät ja ajattelet kuin keski-ikäinen, näytät keski-ikäiseltä, joten mitä se tuntemasi nuoruus nyt olikaan? Uskoa uniikkiuteesi? Normaalit keski-ikäisetkö uskovat olevansa massaa?
- 123321
Mies32 kirjoitti:
Elät ja ajattelet kuin keski-ikäinen, näytät keski-ikäiseltä, joten mitä se tuntemasi nuoruus nyt olikaan? Uskoa uniikkiuteesi? Normaalit keski-ikäisetkö uskovat olevansa massaa?
Olen ainutlaatuinen, mutta olen myös osa monenlaisia ryhmiä. Olen suomalainen, eurooppalainen, keskituloinen, työssäkäyvä jne joten on paljon ryhmittymiä, mihin kuulun enkä häpeile sitä. Tietenkin olen siinä mielessä massaa esimerkiksi verottajan näkökulmasta.
Ehkä se sinullekin valkenee kun vanhenet, että loppujen lopuksi mieli on mahdollista pitää avoimena. Elämänkokemuksen myötä asioihin saa myös perspektiiviä eri tavoin kuin nuorempana. Ajattelen asioista itsenäisesti enkä kaipaa hyväksyntää kaveripiiriltä kuten nuorempana. Teen ja harrastan asioita, mutten koe tarvetta päivittää niitä Twitterissä ja FB:ssä. Olen tehnyt esimerkiksi hyväntekeväisyystyötä, johon nuorempana ei olisi ollut varaa eikä aikaakaan.
Sitä jokainen yksilö on: osa ryhmää mutta itsenäinen yksilö. - Mies32
123321 kirjoitti:
Olen ainutlaatuinen, mutta olen myös osa monenlaisia ryhmiä. Olen suomalainen, eurooppalainen, keskituloinen, työssäkäyvä jne joten on paljon ryhmittymiä, mihin kuulun enkä häpeile sitä. Tietenkin olen siinä mielessä massaa esimerkiksi verottajan näkökulmasta.
Ehkä se sinullekin valkenee kun vanhenet, että loppujen lopuksi mieli on mahdollista pitää avoimena. Elämänkokemuksen myötä asioihin saa myös perspektiiviä eri tavoin kuin nuorempana. Ajattelen asioista itsenäisesti enkä kaipaa hyväksyntää kaveripiiriltä kuten nuorempana. Teen ja harrastan asioita, mutten koe tarvetta päivittää niitä Twitterissä ja FB:ssä. Olen tehnyt esimerkiksi hyväntekeväisyystyötä, johon nuorempana ei olisi ollut varaa eikä aikaakaan.
Sitä jokainen yksilö on: osa ryhmää mutta itsenäinen yksilö.Niin? Eli millä tavalla olet nuori? Olet luetellut jo lukuisia tekijöitä, joilla eroat nuorista. Aluksi kuitenkin ilmoitit kokevasi itsesi nuoreksi.
- ,.-,.-
Nykyään on lähes rikollista vanhentua ja sitä pitää hävetä sekä pelätä 24/7. Ihmiset on aivopesty uskomaan että vanheneminen on kauhistuttavaa ja sitä pitää vältellä viimeiseen asti. Tästä hyötyvät markkinamiehet ja dollarit livahtavat parempiin taskuihin.
Ihmiset, varsinkin naiset, pistävät huiman määrän rahoistaan kauneushoitoihin ja kauneuskirurgisiin toimenpiteisiin vain ja ainoastaan lykätäkseen vanhenemista. Kukaan ei voi pysäyttää kelloa, kaikki vanhenevat, se on luonnollista.
Ihmiset voisivat kauneuteen käytetyn rahan sijasta elää elämäänsä ja sijoittaa elämyksiin ja kokemuksiin eikä murehtia ryppyjään peilin edessä. Mikään ei ole niin hienoa vanhempana kuin kokemusrikas elämä, rypyistä ja rapistumisesta viis.
Ja mitä miesten naishaaveisiin tulee, AANA on olemassa vielä kauniimpi, nuorempi ja hoikempi nainen. Jos mies päättää lähteä nuoremman matkaan, hän sen tekee. Ja kun se nuorempi vanhenee niin mies saattaa tehdä kyetessään tempun vielä uudemman kerran.
Naisen kannattaa elää itselleen, ei miehen kautta. - painovirhe
*AINA
- ....
Nojaa, vaikka minunkin kronologisen iän mukaan olen keski-ikäinen, niin mieli on vielä kokolailla nuori. Tuntuu, että kroppa rapistuu muttei mieli. Tokihan mielikin kasvaa ja kypsyy vaikkei vanhene.
- dgasdasdgsdggsdgSDGS
No jaa toisaalta moni muuttaa pois syntymäkodistaan vasta kolmenkympin kieppeillä, usea yli 30 vuotias vielä opiskelee jne..
- sivu comment
Riippuu tietenkin yksilöstä. On paljon niitäkin, jotka menee peruskoulun jälkeen ammattikouluun tai suorittaa esimerkiksi kaksoistutkinnon (vaikkapa ylioppilas merkonomi) ja sitten 19-20 vuotiaina menevät töihin.
Jos opiskelee korkeakoulussa varsinkin jos ei ole päässyt sisään ekalla kerralla tai jos opiskelee useampaan tutkintoon, niin silloinhan se opiskeluvaihe kestää tolkuttoman pitkään. Käsittääkseni kuitenkin keskimäärin suomalaiset nuoret muuttavat vanhempiensa luota pois keskimäärin 20-21 -v ikäisinä.
- eppp
Olen 32 ja minua luullaan usein 15-vuotiaaksi. Koen olevani nuorehko, mutta vieraat ihmiset kohtelevat minua lapsena.
- LEMV
Eihän kolmekymppinen toki enää nuorisoa ole ja on ehdottomasti aikuinen, mutta iällisesti nuori kuitenkin. Kuitenkin keskimäärin yli puolet elämästä vielä jäljellä ja työurakin usein vasta alkupäässä.
Eli siis:
Alle 20: teini
20-30: nuori aikuinen
30-45: "ihan vain" aikuinen
45-60: keski-ikäinen
60-75: seniori
yli 75: vanha - Anonyymi
35v on paras aikuisikää, minä 67v jo vanha ukko
- Anonyymi
35v on paras aikuisikänsä, minä 67v olen auttamattomasti vanha.
- Anonyymi
Pidä nyt pääsi kiinni ja lahoa ihan rauhassa, katkera ämmä.
” Todellisuudessa ihminen alkaa fyysisesti rapistua jo joskus vähän päällä 20. ”
Äläs nyt puhu epäpätevää
Aivot kasvaa 25 v asti
https://www.mll.fi/vanhemmille/lapsen-kasvu-ja-kehitys/12-15-v/nuoren-aivojen-kehitys/
Tuollakin kerrotaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1221721
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup161422Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR329992- 61990
J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen90864- 66841
- 1770
- 46741
Kysyit firman bileissä..
.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta9671Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin
Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta62658