Jauhelihaperunasoselaatikko?

-paistanko turhaan-

Miesihmisenä ihmettelen että miksi jauhelihaperunasoselaatikko paistetaan uunissa. Perunamuusi ja jauhelihahan ovat jo kypsiä. Miksei vaan sekoiteta ja mätetä suuhun.
Laatikko on hyvää ja olen sen aina paistanut mutta mitä sille uunissa vielä tapahtuu, vai tapahtuuko mitään oleellista.
Mummoni tosin sanoi että joka keitetyn paistaa se makian maistaa. Tarkoitti tällä paistettuja perunoita ja muita tähteitä joita pannulla paisterttiin.

5

618

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • einiinturhaa

      Uunissa maut kehittyvät edelleen ja levittyvät toisiinsa, muussin liika kosteus haihtuu jättäen jälkeensä kuohkeuden ja laatikon pinnasta tulee rapsakka. Tosin saman saa aikaan paistaen pannulla muussin ja jauhelihan sekoitusta.

      Jauhelihasta tekisin kastikkeen eli pannulle 100 grammaa voita ja saman verran vehnäjauhoja. Kuumennetaan niin, että voi sulaa ja sekoitetaan yhtenäiseksi massaksi. Jatketaan kuumentamista koko ajan sekoittaen kunnes massa on saanut kauniin tumman ruskean sävyn. Lisätään tarvittava määrä vettä joukkoon ja sekoitetaan. Kun kastikkeen koostumus on sopiva, maustetaan suolalla ja pippurilla ja lisätään paistettu jauheliha joukkoon. Keitetään miedolla lämmöllä viitisen minuuttia, kauhotaan muussin päälle ja nautitaan etikkaisten kera.

      Toki voi myös syödä suoraan jauhelihan ja muussin sekoituksen, mutta siitä sörsselistä puuttuu silti se jokin vaikka hyväähän sekin on.

    • mies myöskin

      Ihmettelen tuota aloittajan sanomaa "mieshenkilönä" mitenkä tuossa sukupuoli vaikuttaa asiassa ? olettaako hän, että miehet eivät laita ruokaa, ja näin ovat enempi tietämättömiä ? Vai miksi se sukupuoli piti esiin tuoda ?
      Nykyään miehet laittavat ruokaa siinä missä naisetkin. Kokit ovat valtaosin miehiä, joten mieshenkilön nyt enenkaikkea kuuluisi tuollaiset tietää.

    • Mona-Miriaana

      Jauhelihasoselaatikko, mutta etkö sitten sekoita kanamunaa sinne laisinkaan?

      Täällä pruukataan laittaa, myöskin munat, suola sekaan ja sitten uuniin:)

    • yksinkertaista

      No kun laatikkoruuat ovat uuniruokia.

    • eggiillätaiilman

      Munaa jauhelihaperunasose-laatikkoon - no ei varmana niin. Munamaitoseos sopii kyllä peruna- ja muihinkin laatikkoruokiin, mutta perunamuussiin ei sitten todellakaan.

      Perunapiirakkaa tehdessä tosin olen sekoittanut yhden kananmunan muussin sekaan saaden näin kiinteämmän täytteen piirakan kypsyttyä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8464
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2575
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2297
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1509
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1193
    Aihe