Ärsyttää, kun paleo/vhh/vegaani/lihaanit tulevat kertomaan minulle miten minun pitäisi elää tai mitä minun pitäisi syödä. Minun puolesta saatte syödä vaikka pieniä kiviä, mutta itse en jaksa enää kuunnella jatkuvaa tuputtamista.
Yhtä ärsyttävää kuin Jehovan todistajat!
Älkää tuputtako ruokavaliota!
8
118
Vastaukset
- Älä neuvoja kysele
Yritätkö provoilla jotain?Aloitus vaikuttaa provolta.Kuka on mukamas tuputtumassa
sinulle ruokavaliotaan?Miksi edes kysyt neuvoja,kun näköjään kaiken käsität tuputtamiseksi,myös neuvot?
Tuskin kukaan viitsii enää lopulta sinulle neuvoja antaakaan minkäälaisia,kun sinulla on tuollainen asenne.
Joudat itse syödä niitä pieniä kiviä.
Ne paleo/vhh/lihaanit ja jehovan todistajatkin on ihmisiä myös,kuten me muutkin,
vaikkakin heillä on eri juttunsa.Sinuna en kyselisi heiltä mitään neuvoja,kun sinua
noin ärsyttää.- 13+6
Kuka tässä neuvoja kyselee? Minua vain ärsyttää vellova ruokavalioelitismi joka suunnasta. Kaikki saa syödä mitä haluaa, mukaan lukien minä itse.
Viimeisin ärtymyksen aiheuttaja on paleoystäväni joka suuttui minulle siitä että syön linssejä. Ja myös oma äitini yrittää pakottaa minut syömään lihaa. Ja vegaaniystävät suuttuvat jos joskus minulla huvittaa syödä sinihomejuustoa. - Syö kuten tykkäät
13+6 kirjoitti:
Kuka tässä neuvoja kyselee? Minua vain ärsyttää vellova ruokavalioelitismi joka suunnasta. Kaikki saa syödä mitä haluaa, mukaan lukien minä itse.
Viimeisin ärtymyksen aiheuttaja on paleoystäväni joka suuttui minulle siitä että syön linssejä. Ja myös oma äitini yrittää pakottaa minut syömään lihaa. Ja vegaaniystävät suuttuvat jos joskus minulla huvittaa syödä sinihomejuustoa.Etkös ole neuvoja kysellyt?Tietenkin jokainen saa syödä mitä haluaa.Omituisia sinun
ystäväsi,kun suuttuvat ja äitisi kun yrittää pakottaa.Kyllä sinä saat syödä mitä haluat,mikä sopivalta ja hyvältä tuntuu.
- Panhandle
Ruuasta on tullut identiteetin osa, ja silloin siihen suhtaudutaan kiihkeämmin kuin tavanomaiseen energiantarpeen tyydyttämiseen. Miten syöt kertoo paitsi makumieltymyksistäsi, myös arvo- ja aatemaailmastasi.
Käännynnäisillä - missä tahansa asiassa - on taipumus olla ehdottomia, niin kuin olemme ruokavaliokeskustelusta huomanneet. "Jos et ole meidän kanssamme, olet meitä vastaan" -ajattelutapa on ruokaherätyksen saaneilla aika yleinen. Ruokavalion arvosteleminen koetaan henkilökohtaiseksi, ikään kuin kritisoimalla jonkun tapaa syödä kyseenalaistaisi koko hänen persoonansa.
http://www.aviisi.fi/artikkeli/?num=01/2012&id=e118b3c
Elitismistä nimenomaan on kysymys. Silloin, kun Suomessakaan ei ollut kaikilla tarpeeksi syötävää, ei kyselty, oletko karppaaja, paleo vai vegaani. Sitä syötiin, mitä saatiin, koska muuten oltaisiin oltu nälässä. Nyt meillä on varaa nirsoilla niin tässä kuin monessa muussakin asiassa. - 15+2
Pakkohan se on tuputtaa kun ihmiset tunkevat itseensä kaikenlaista sontaa, viljaa yms. pasketta.
- Jokaisen oma asia
Ei ketään ole mikään pakko tuputtaa,kyllä jokainen tietää itse mitä ja miten syö vai onko syömättä.Viljan syönti ei ole sontaa ja kasvissyönnin/veganismin ymmärtää,mutta ei karppausta.
- 17+1
Sinäkö et sano mitään kun kaveri kaivaa perseestä paskaa suuhunsa?
- Miksi pitäisi sanoa?
Miksi pitäisi sanoa yhtään mitään?Mua ei kuule kiinnosta kenenkään syömiset,eikä
paskan kaivamiset,koska on tärkeämpiäkin asioita.Sekin on jokaisen oma asia,jos
tykkää kaivella paskaa ja syödä sitä,jos kerran tuntuu siltä.
Outo ja sairas kysymys sulta,taidat itse olla niin ettet sano mitään kun kaveri kaivaa perseestä paskaa suuhunsa vai kuinka?
Me muut ollaan normaaleja ja tervejärkisiä ja syömme ruokaa,emmekä kaivele
persettä ja syö paskaa.Sulta voi odottaa kysymyksesi perusteella,ihan mitä tahansa,joten olet todella vinksahtanut ja hölmö.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1165383Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/744361691- 2001203
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1111163Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk201139Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna861053Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47951- 64941
- 64896
Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64846