Miten espanjaksi sanotaan?

PaavoKuuppa

Miten espanjaksi sanotaan baarissa "minun täytyy käydä kusella/wc:ssä"? Oisin sanonut että "tengo que ir al baño" mutta kaverini mukaan vaikka tämä on oikein niin sitä ei käytetä käytännön puhekielessä.

18

96

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toro bianco

"Jugadores del Barcelona son pajeros"

• ........

(Yo) necesito ir al baño.

• PaavoKuuppa

Entä: Tengo que tirar el aqua?

• servicios

Miten värikkäästi lähdet äidinkielessäsi elaboroimaan? Ryhdytkö runolliseksi tai korostetun rennoksi? Missä vaiheessa alkaa kuulostaa kornilta?

Miksi se banjo ei kelpaa?

- Normaalissa elämässä varmaan tuo servicios on aika käyttökelpoinen. Ir al servicio.

(En muuten ymmärrä, mikset kerro mikä maa tai alue on kyseessä.)

• Cucurucu cuu
        servicios kirjoitti:

Miten värikkäästi lähdet äidinkielessäsi elaboroimaan? Ryhdytkö runolliseksi tai korostetun rennoksi? Missä vaiheessa alkaa kuulostaa kornilta?

Miksi se banjo ei kelpaa?

- Normaalissa elämässä varmaan tuo servicios on aika käyttökelpoinen. Ir al servicio.

(En muuten ymmärrä, mikset kerro mikä maa tai alue on kyseessä.)

Huomaa kysymyksen ronski sana "kusi". Ir al servicio/ baño on aika asiallista kieltä. Kannattaisi harkita verbejä mear, orinar, tai ehkä kilttiä hacer pipí.

• orinoi serviisiin

Missä baarissa sinulla on tarvetta käyttää noin rumaa kieltä? Onko tuo / vahingossa näppäilty? Suomessahan kusella ei käydä aina wc:ssä.

• Suezista etelään

Tämä palsta on Kielet ja käännökset , ei Höveliäisyydet ja käytöstavat.

• 14+12

"Kusella" ei ole rumaa kieltä. Se on normaalikieltä. Ronski ei millään tavalla.

Muistui tässä mieleen tapaus 90-luvulta, kun yksi nainen pöytäseurueesta sanoi, että hänen pitää käydä soittamassa äidille (se oli juuri ennen kännykkäbuumin räjähdystä). Olin jo kaivamassa kännykkää taskusta "soita tuolla", kun hän häipyi ja minä tajusin pitkällä viiveellä, että tarkoitti vessassakäyntiä. Eipä sillä, ei ollut ainoa kerta, kun kyseisen ihmisen viljelemät eufemismit aiheuttivat minulle ymmärrysongelman.

• Dick Jesus
        14+12 kirjoitti:

Muistui tässä mieleen tapaus 90-luvulta, kun yksi nainen pöytäseurueesta sanoi, että hänen pitää käydä soittamassa äidille (se oli juuri ennen kännykkäbuumin räjähdystä). Olin jo kaivamassa kännykkää taskusta "soita tuolla", kun hän häipyi ja minä tajusin pitkällä viiveellä, että tarkoitti vessassakäyntiä. Eipä sillä, ei ollut ainoa kerta, kun kyseisen ihmisen viljelemät eufemismit aiheuttivat minulle ymmärrysongelman.

Hyvä, ettet antanut puhelintasi. Se olisi tuon "tingalingin" jälkeen voinut olla käyttökelvottomassa tai ainakin iljettävässä kunnossa.

"Suezista etelään" kirjoitti 5.10.2013 11:12:
        "Tämä palsta on Kielet ja käännökset , ei Höveliäisyydet ja käytöstavat. "

Kielenkäyttö liittyy ensisijaisesti juuri höveliäisyyteen ja käytöstapoihin. Vai miten luulit esiintyväsi hövelinä tai kokovartalomulkkuna ilman kielenkäyttöä?

• jaha..
        14+12 kirjoitti:

Ehkä Suomessa, mutta ei espanjankielisissä maissa.

• Suezista etelään
        Dick Jesus kirjoitti:

Hyvä, ettet antanut puhelintasi. Se olisi tuon "tingalingin" jälkeen voinut olla käyttökelvottomassa tai ainakin iljettävässä kunnossa.

"Suezista etelään" kirjoitti 5.10.2013 11:12:
        "Tämä palsta on Kielet ja käännökset , ei Höveliäisyydet ja käytöstavat. "

Kielenkäyttö liittyy ensisijaisesti juuri höveliäisyyteen ja käytöstapoihin. Vai miten luulit esiintyväsi hövelinä tai kokovartalomulkkuna ilman kielenkäyttöä?

Jos vaikka olisi kääntämässä Tuntematonta sotilasta tai Juhannustansseja, niin ryhtysitkö siis sievistelemään ja oikomaan kirjojen ajoittain alatyylistä kieltä?

• suojellaan
        Suezista etelään kirjoitti:

Jos vaikka olisi kääntämässä Tuntematonta sotilasta tai Juhannustansseja, niin ryhtysitkö siis sievistelemään ja oikomaan kirjojen ajoittain alatyylistä kieltä?

Jos aihe askarruttaa, voi ryhtyä pänttäämään ja pyrkiä yliopistolle lukemaan ainetta, josta saa evästä pulmaasi.

Opettajat on koulutettu antamaan asiallisia vastauksia. Niin kaikki hyötyvät.

• Suezista etelään
        suojellaan kirjoitti:

Jos aihe askarruttaa, voi ryhtyä pänttäämään ja pyrkiä yliopistolle lukemaan ainetta, josta saa evästä pulmaasi.

Opettajat on koulutettu antamaan asiallisia vastauksia. Niin kaikki hyötyvät.

Annetaan Dick Jesuksen vastata kysymykseen, ja asiallisesti, jos hän haluaa.

• 1812

PaavoKuuppaa vaivaa suomalainen TMI-vaiva, Too Much Information. Ei ketaan kiinnosta mita aiot siella vessassa tehda enka mina ainakaan halua paahani pyorimaan mitaan kuvaa aukinaisesta sepaluksestasi kun mahdollisesti on viela ruokaakin edessa.
      Excuse me, I'll be right back riittaa ainakin minulle.

• Käsite&jalkautuminen

Hatunnosto jenkeille. Käyttävät ilmausta tottuneesti ja myös itseironiaan.

Suomalaisilla on opittavaa, mutta mistä saisimme supisuomalaisen version tälle TMI:lle?

"Turhan mojovat infot" ei kelpaa.

Voisi olla kehittävää, jos käsite jalkautuisi Suomeen.

• Basta ya!
        Käsite&jalkautuminen kirjoitti:

Hatunnosto jenkeille. Käyttävät ilmausta tottuneesti ja myös itseironiaan.

Suomalaisilla on opittavaa, mutta mistä saisimme supisuomalaisen version tälle TMI:lle?

"Turhan mojovat infot" ei kelpaa.

Voisi olla kehittävää, jos käsite jalkautuisi Suomeen.

Äläpä kerro enempää.

• Siinäpä pulma
        Basta ya! kirjoitti:

Äläpä kerro enempää.

Se olisi ÄKE.

Pitäisi saada TMI.

• 1812
        Siinäpä pulma kirjoitti:

Se olisi ÄKE.

Pitäisi saada TMI.

Turha Mulle Ilmoitella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5604
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      32
      4940
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      2834
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2384
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2078
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2038
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1657
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1621
    9. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      26
      1582
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      29
      1509
    Aihe