Mistä naiselle "normaalit" farkut?

Ei makkarankuorille

Osaisiko kukaan kertoa, mistä voisin ostaa sellaiset tavalliset naisten farkut? Eli ei sellaisia ohuita ja tosi joustavia makkarankuoria, vaan paksumpaa ei niin venyvää kangasta? Sellaista kangasta mitä farkut ennen oli. Ja lahkeet saisi olla suorat tai bootcut-mallia.

Saako tällaisia enää mistään? Onko suunnattava miesten osastolle? Kaikki farkut tuntuu olevan niitä kapeita ja kireitä tai poikakaveri-mallia. En oikein pidä kummastakaan.

17

3311

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Kokeilepa tavallisia isoja marketteja (esim. Prisma) tai ns. halpahalleja.

      • Ei makkarankuorille

        Prismaa minulla ei tässä ihan lähellä ole, täytyy joskus ihan asiasta tehden käydä Prismassa. Tarjoustalosta olen jo etsinyt, mutta sielläkin oli sellaisia kapeita/ohuita farkkuja. Jos otti isomman koon, se näkyi vain vyötäröllä, lahkeet oli kaikissa yhtä pinkeät. Nämä sopii mielestäni vain nuorille tai tosi hyväkroppaisille aikuisille. Toinen vaihtoehto oli ne kuminauhavyötäröiset farkut, joita en halua myöskään.


    • farkkufriikki :)

      No mene muodin mukana, miksi pitää pukeutua prisma ja halpahalli vaatteisiin???? kamalaa. Kyllä kunnon farkkuja saa kun vain katsoo vähän paremmin kun ekat farkut jotka kaupassa pn pöydällä.

      Minusta pillimalli sopii aikuiselle naiselle oikein hyvin, ei ehkä kuitenkaan superslim tai slim mallit. Bootcut ei ole muodissa, mutta käy vanhemmalle naiselle oikeen hyvin. Enikä tarkoitukseni ole mollata millään lailla, sanoin vain oman mielipiteeni, mutta makunsa se on joikaisella oma.

      Gina Tricot:illa on paksuja farkkuja, kannattaa kaäydä katsomassa, siellä on kaiken mallisia farkkuja. Cubuksella on hyvin istuvia ja miellyttäviä farkkuja, ainakin omasta mielestäni suomen parhaat farkut löytyvät juuri Cubukselta :) Ne tosin ovat vähän ohuempia, mutta istuvat täydellisesti ja malleja on monia :)

      Laadukkaita naisten farkkuja suosittelen katsomaan kuitenkin Aleksi13 myymälöistä ja nimenomaan merkkiä MAC, ne ovat hintansa väärtejä. Paksua kangasta, ja hyvin istuvia, suosittelen :)

      • Ei makkarankuorille

        Kiitos vinkistä. Kyse ei ole siitä, mistä vaate on ostettu, vaan siitä millainen se on. Voin aivan hyvin kulkea Tarjoustalosta ostetuissa farkuissa, jos ne ovat täydelliset. Mielestäni siinä ei ole mitään kamalaa. Taidat olla aika nuori vielä, ja vaikutuksille altis. En ole koskaan ymmärtänyt tätä merkkivaatteiden ihannointia. Vain siinä tapauksessa, jos vaate on todella laadukas, voin sen käsittää. Veikkaisin, että H&M:n ja Gina T:n vaatteet eivät laadullisesi eroa juurikaan halpahallivaatteista. Suunnattuhan ne on toki eri ikäisille, joten ymmärrän kauhistelusi siinä mielessä.

        Minulla on muotoutunut sellainen oma tyyli, joten en halua mennä muodin mukana, vaan ostan sellaisia vaatteita, jotka sopivat minulle ja jotka ovat kauniita (ja mielellään kestäviä). Joten ei ole väliä jos joku sanoo minulle, että bootcut-malli ei ole muodissa, jos pidän siitä, käytän sellaisia.
        Mielestäni vaan kaikille vartaloille ei sovi viimeisimmät muotivillitykset. Haluan, että vaate imartelee vartaloani ja tuntuu mukavalta päällä. Tuntisin itseni idiootiksi nuorisovaatteissa. Enkä ole edes ihan ikäloppu vielä.


      • so what
        Ei makkarankuorille kirjoitti:

        Kiitos vinkistä. Kyse ei ole siitä, mistä vaate on ostettu, vaan siitä millainen se on. Voin aivan hyvin kulkea Tarjoustalosta ostetuissa farkuissa, jos ne ovat täydelliset. Mielestäni siinä ei ole mitään kamalaa. Taidat olla aika nuori vielä, ja vaikutuksille altis. En ole koskaan ymmärtänyt tätä merkkivaatteiden ihannointia. Vain siinä tapauksessa, jos vaate on todella laadukas, voin sen käsittää. Veikkaisin, että H&M:n ja Gina T:n vaatteet eivät laadullisesi eroa juurikaan halpahallivaatteista. Suunnattuhan ne on toki eri ikäisille, joten ymmärrän kauhistelusi siinä mielessä.

        Minulla on muotoutunut sellainen oma tyyli, joten en halua mennä muodin mukana, vaan ostan sellaisia vaatteita, jotka sopivat minulle ja jotka ovat kauniita (ja mielellään kestäviä). Joten ei ole väliä jos joku sanoo minulle, että bootcut-malli ei ole muodissa, jos pidän siitä, käytän sellaisia.
        Mielestäni vaan kaikille vartaloille ei sovi viimeisimmät muotivillitykset. Haluan, että vaate imartelee vartaloani ja tuntuu mukavalta päällä. Tuntisin itseni idiootiksi nuorisovaatteissa. Enkä ole edes ihan ikäloppu vielä.

        Vanhempana ihmisenä en myöskään tykkää pillifarkuista. Kauppiaat ja farkun
        tekijät keksivät aina erilaista mallia että saisivat kaupaksi ja vanha malli muka
        näyttäisi muodista menneeltä. Tykkään myös bootcut-mallista ja eräässä
        saksalaisessa muotilehdessä oli tätäkin mallia, ettei se nyt muodista ole pois ja
        vaikka joskus meniskin niin silti tykkäisin. MACilla on eri vartalomallille
        sopivia farkkuja (esim. leveämpi takamus, hoikka vyötärö) tai tasapaksuhko
        vartalo. Jokainen käyttää sellaisia farkkuja joista tykkää oli ne sitten muotia tai ei.
        Tokmannilta (ilman S:ää) ja muista edullisemmista liikkeistä olen myös
        löytänyt istuvia farkkuja.


      • pillifarkut kesällä

        Pillifarkkujahan pystyy käyttämään vain matalien kenkien ja sandaalien kanssa. Varsikenkien ja syys/talvikenkien kanssa pillifarkut siis eivät sovellu käytettäväksi.
        Ratkaisu tähän ei ole tunkea housunlahkeita kenkiin, vaan suoralahkeiset farkut, tai mitkä tahansa muut housut jos farkkuja löytyy vain pillinä.


      • _____
        Ei makkarankuorille kirjoitti:

        Kiitos vinkistä. Kyse ei ole siitä, mistä vaate on ostettu, vaan siitä millainen se on. Voin aivan hyvin kulkea Tarjoustalosta ostetuissa farkuissa, jos ne ovat täydelliset. Mielestäni siinä ei ole mitään kamalaa. Taidat olla aika nuori vielä, ja vaikutuksille altis. En ole koskaan ymmärtänyt tätä merkkivaatteiden ihannointia. Vain siinä tapauksessa, jos vaate on todella laadukas, voin sen käsittää. Veikkaisin, että H&M:n ja Gina T:n vaatteet eivät laadullisesi eroa juurikaan halpahallivaatteista. Suunnattuhan ne on toki eri ikäisille, joten ymmärrän kauhistelusi siinä mielessä.

        Minulla on muotoutunut sellainen oma tyyli, joten en halua mennä muodin mukana, vaan ostan sellaisia vaatteita, jotka sopivat minulle ja jotka ovat kauniita (ja mielellään kestäviä). Joten ei ole väliä jos joku sanoo minulle, että bootcut-malli ei ole muodissa, jos pidän siitä, käytän sellaisia.
        Mielestäni vaan kaikille vartaloille ei sovi viimeisimmät muotivillitykset. Haluan, että vaate imartelee vartaloani ja tuntuu mukavalta päällä. Tuntisin itseni idiootiksi nuorisovaatteissa. Enkä ole edes ihan ikäloppu vielä.

        Käväise farkkujen erikoisliikkeessä.
        Nettikaupat alalta jees, en mistään löytänyt enää samanlaisia jotka kerran ostin.
        Tämä on totta että sama vaate näyttää jonkun toisen yllä hyvältä, havaittu kun vaihdettiin porukassa. Itselle ei sopinut.


      • anneli__
        pillifarkut kesällä kirjoitti:

        Pillifarkkujahan pystyy käyttämään vain matalien kenkien ja sandaalien kanssa. Varsikenkien ja syys/talvikenkien kanssa pillifarkut siis eivät sovellu käytettäväksi.
        Ratkaisu tähän ei ole tunkea housunlahkeita kenkiin, vaan suoralahkeiset farkut, tai mitkä tahansa muut housut jos farkkuja löytyy vain pillinä.

        Henk. koht. tykkään että pillit näyttävät kyllä hyvältä saappaiden kanssa.


      • ei_onnistu

        "pillit näyttävät kyllä hyvältä saappaiden kanssa"

        Bootsien ja nilkkurien kanssa bootcut-farkut sopivat parhaiten, mutta myös normaaleja suoralahkeisia farkkuja pystyy yleensä ongelmitta käyttämään jos talvikengät ovat kapeavartiset.
        Pillifarkuissa ärsyttää, kun lahje nousee aina myttyyn nilkkurin varren päälle eikä pysy alhaalla. Vaikka lahkeen suoristaa, niin 20 metrin kävelyn jälkeen lahje on taas noussut ylös myttyyn. Se on yhdistelmä jota ei pysty ollenkaan käyttämään.


    • Pilli + korknilkkuri

      Siis täh? Ethän ollut tosissaan ;-)

    • kasari girl

      Kyllä niitä bootcutja ja "vanhan ajan" farkkuja löytyy. Olen 53v ja löysin kahdelta valmistajalta: G e r r y W e b e r ja se toinen oli E s p r i t.

      Olen tasapaksu muija, pakarat litteähköt eikä haarovälikin näyttää kamelinvarpailta liian tiukoissa housuissa, joten oikeiden mallien etsimiseen piti käyttää aikaa!
      Lopulta oli vain pakko niellä se tosiasia, että hyvistä joutui maksamaan.
      No, päätin sitten jakaa hankintahinnan vuoden päivillä (365) niin eihän sitä hintaa tullutkaan kuin 27 snt per päivä.

      • Vinkkejä

        Myös H&M on myynyt tänä vuonna bootcut-farkkuja, joten ne eivät ole mitenkään pois muodista. Ehkä ainostaan pois ale 20-vuotiaiden muodista. Espritin koot ovat jo lähtökohtaisesti isompia kuin H&M:n tai Gina Tricotin. Kampin keskuksessa on liike, jossa voi teettää mittatilausfarkut.

        Pillifarkut ovat tosiaan naurettavan näköisiä vähän pyöreämmän tai lyhytjalkaisen ihmisen päällä.


    • HyvätOvat

      Varusteleka on teettänyt tavalliselle naiselle tehtyjä farkkuja naisten toiveita kuunnellen.

    • jfkjkfaf

      Tuttu ongelma, ensin luulinkin että olen itse kysynyt samaa pari vuotta sitten, mutta taidat olla eri ihminen :=)

      Kukaan ei ole maininnut vanhaa kunnon Levis-farkkua! Siispä sitä suosittelen. Enkä ole kauppias. Nimittäin on tuskan vaikeata löytää 100 prossaset puuvillafarkut eikä näitä venyviä makkarankuoria. Pukevat vain nuoria mallin mittaisia tyttöjä. Ei vanhoja tanttoja (joka olen siis itsekin :) ) . Nykyään näyttää siltä että mitä lihavanpi täti, sitä varmemmin hänellä on jotkut makkaran kuori housut. Stretsit tai leggarit.
      Onneksi miehet eivät ole lähteneet tähän muotiin mukaan.

    • Lthr

      Tai sitten unohdat farkut,ja käyt ompelimossa ja teetät nahkahousut->on sopivat/istuvat ja hyvin hoidettuna pitkäikäiset ja aina hyvän näköiset!

    • goodbyemakkarankuoret

      Tilaa Zalandosta! Ja onhan muitakin nettikauppoja, selaamaan vain! Siellä on merkkejä ja malleja ja varmasti löytyy sopivat. Zalandosta minä olen farkkuni ostanut. Itselläni on muutamat kapeat farkut ja normaalit suorat farkut joita on ihana pitää! Olkoon muoti mikä vain, tiedän että makkarankuorissa kärmistelevät ovat kateellisia kun uskallan pitää yllä mitä haluan! Ne makkarankuoret eivät edes näytä hyvältä yllä kun kävellään jalat väärinä ja naama on kärsivän näköinen.

      • helsingin_farkkukaupat

        Eihän farkuista ikinä sovittamatta tiedä, miten hyvät ne ovat. Paperilla teoriassa hyvät farkut (jollaiset zalandosta tulisi tilattua) voivatkin olla esim. takapuolesta tai reidestä liian väljät tai muuten leikkaukseltaan huonot/epäsopivat, jolloin ne jäävät käyttämättä.
        Zalandossa farkkuvalikoima muutenkin on aika surkea, Helsingissä on useita erikoisliikkeitä joissa myydään paljon parempiakin ja laadukkaampia farkkuja, jotka eivät ole sen kalliimpia kuin samat farkut jostain netistä sokkona tilattuna, ja liikkessä farkkuja voi aina sovittaa ennen ostopäätöstä.
        Farkkujen mitoitus myös vaihtelee valtavasti valmistajasta riippuen. Itse ostin juuri uudet farkut kokoa 33/32, koska 34 oli vyötäröstä niin väljä. Valtaosa käyttämistäni farkuista kuitenkin on kokoa 34/32 ja yhdet myös 36/32, sovittamatta ei ikinä tiedä mikä koko on paras.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      62
      5992
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      24
      3774
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      232
      2076
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1830
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1269
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1256
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1049
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1000
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      929
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      878
    Aihe