nettitreffailun vaikeus

miehenkuvotus

Rohkaisimpa mieleni tuossa ja tekaisin nettitreffiprofiilin vuosien tauon jälkeen. Tein mielestäni ihan asiallisen profiilin ja liitin siihen jopa kuvani. Hieman itseäni kehuen voisin sanoa tehneeni keskimääräistä paremman ilmoituksen, tekstiäkin kertyi jonkin ja täyttelin muutkin kohdat totuuden mukaisesti. Tuloja ja painoa en ilmoittanu, mutta kerroin kyllä olevani ylipainoinen. Profiilin tein kieroutuneella logiikallani siitä syystä, että miehet eivät siellä saa viestejä. Eli halusin todistaa itselleni, etten kelpaa edes viestittelyyn, ennekuin annan lopullisesti periksi.

Profiilin laatimisen jälkeen odottelin viikon verran ja profiiliani taisi käydä katsomassa 2 ihmistä. Sitten vierailin useammissa profiileissa ja sain muutaman vastavierailun – yhtään viestiä ei tullut naisilta. Yhtenä iltana päätin, että roikkuminen riittää, ja nyt kirjoitetaan muutama viesti. Kirjoitin yhteensä 3 viestiä. Käytin aikaa viestien luomiseen ja lueskelin huolella profiilin kenelle lähetin viestiä. Suureksi yllätykseni 2 vastasi viestiini (kolmas ei ole kirjautunut palveluun aikohin, tämän huomasin jälkikäteen) – eihän tällaista pitäisi nettitreffeillä tapahtua varsinkaan kolmekymppiselle tukevalle miehelle.

Nyt olenkin ihan hukassa! Miten ihmeessä pitää viestitellä? Olen jutellut niitä näitä arkisista asioissa, mutta en kyllä kehtaa kysyä juuri mitään henkilökohtaisempaa toiselta, ettei viestittely mene kuulusteluksi. Mutta en kyllä voi mitenkään alkaa vain paukuttamaan tietoja itsestäni viestiin. Livekontaktissa juttelu etenee jotenkin helpommin… Pitää vissiin viheltää peli poikki ja poistaa profiili, kun ei vain osaa näinkään alkeellisia taitoja (tai tapoja).

29

537

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Viisi pistettä

No onko se nyt niin mahdoton ajatus ehdottaa että tapaisitte ihan livenä?

Jos vaan vastaisit naiselle että "Hei, livekontaktissa juttelu etenee mielestäni helpommin. Voitaisiinko tavata jossain, ihan vaan keskustelumielessä?"

• miehenkuvotus

Aikalailla. Jos olen oikein ymmärtänyt, live tapaamista ei kannata ehdottaa heti, ettei anna itsestään epätoivoisen tai pervon kuvaa. Kuitenkin kaikenlaisia hulluja taitaa olla nettitreffit puolillaan, joten en usko naistenkaan suostuvan muutaman "kaunis ilma tänään " - viestin jälkeen. Eihän keskustelu kumppani tiedä minusta paikkakunna, ulkonäen ja muutaman luetellun ominaisuuden lisäksi vielä mitään.

• Viisi pistettä
        miehenkuvotus kirjoitti:

Aikalailla. Jos olen oikein ymmärtänyt, live tapaamista ei kannata ehdottaa heti, ettei anna itsestään epätoivoisen tai pervon kuvaa. Kuitenkin kaikenlaisia hulluja taitaa olla nettitreffit puolillaan, joten en usko naistenkaan suostuvan muutaman "kaunis ilma tänään " - viestin jälkeen. Eihän keskustelu kumppani tiedä minusta paikkakunna, ulkonäen ja muutaman luetellun ominaisuuden lisäksi vielä mitään.

Keneltä olet tällaisia neuvoja saanut? Miehiltä, jotka ovat nettitreffeistä löytäneet itselleen pitkäaikaisen kumppanin? Tai edes lyhyen intohimoisen suhteen?

• miehenkuvotus
        Viisi pistettä kirjoitti:

Keneltä olet tällaisia neuvoja saanut? Miehiltä, jotka ovat nettitreffeistä löytäneet itselleen pitkäaikaisen kumppanin? Tai edes lyhyen intohimoisen suhteen?

Naispuoleisilta ystäviltä. Samoilta, jotka painostivat minua luomaan profiilin. Kehoittivat olemaan kohtelias, mutta ei missään nimessä liian painostava tai innokas.

• Viisi pistettä
        miehenkuvotus kirjoitti:

Naispuoleisilta ystäviltä. Samoilta, jotka painostivat minua luomaan profiilin. Kehoittivat olemaan kohtelias, mutta ei missään nimessä liian painostava tai innokas.

Kannattaa muistaa, että ei kaikki mitä naisten suusta kuullaan pidä paikkaansa.

Joissain asioissa naiset sanovat yhtä mutta toimivat toisin, kuten ihastuksissaan. Naiselle on luontaista ja turvallista sanoa, että ei saa olla liian painostava tai innokas, mutta voipi silti olla, että se innokkuus ja sopiva painostavuus (eli toisin sanoen määrätietoisuus) onkin se millä se nainen nimenomaan saadaan.

• 10+6
        miehenkuvotus kirjoitti:

Wrong. Jos keskustelu junnaa hyvääpäivääkirvesvartta -tasolla vielä parin viestin jälkeen niin se on sen tarun loppu. Tapaamisehdotusta peliin viimeistään kolmannessa viestissä. Ei mitään yltiösuunniteltua romanttiseksi laskelmoitua tuntikausien sessiota vaan maininta, että "ajattelin huomenna/viikonloppuna lähteä x-paikkaan (kahville, kaljalle, kävelylle, torille), tule seuraksi".

• Hei miehenkuvotus, sattumalta kyselimme juurikin tätä "koska on oikea aika tavata tosielämässä?" asiaa blogissaamme.

Lue tulokset blogistamme E-kontakti.fi/blogi: http://bit.ly/17zuFIO

Älä ahdistu siitä että et muka osaisi kirjoittaa naisille. Osaat tämän tekstisi perusteella kirjoittaa oikein kivasti. Ole rehellinen, naiset arvostavat sitä. Miksi et vaikka kertoisi suoraan, että olet hieman aloittelija nettideittailussa ja tuntuu siltä, että et oikein osaa olla täällä.

Oma kokemukseni on, että nettideitissä ihmiset keskustelevat keskenään hyvinkin arkisista asioista: toivotellaan hyvät huomenet, mitä meinaat tehdä tänään, kävinkin leffassa yms. Ei ole mitään erikoisia kikkoja muuta kuin se, että kannattaa tietenkin olla kiinnostunut toisesta ja hänen tekemisistään.

Jos et muuta keksi, kysy vaikka kysymyksiä: Minne haluaisit matkustaa jos saisit tuhat euroa, mikä on lempiruokasi ja miksi tai muuta arkipäiväistä.

Toivotan sinulle roppakaupalla onnea ja rohkeutta nettideittailun ihanalla saralla :D

Ystävällisin terveisin,
        Heli E-kontakti.fistä
        www-kontakti.fi

PS: Jos vastaat meille tähän viestiin, käytäthän @-merkintää niin löydämme viestisi helposti ja pääsemme vastaamaan sinulle

• Reipas Mies

Ihan kokemus peräisenä neuvona, nettiruuneberoimalla pelaat omaa peliaikaasi pois naisen kanssa. Katsos, noitakin neitoja pommittaa useita muitakin miehiä ja mikään ei ole varmaa kuin että kaikki on epävarmaa. Naista myös alkaa tympiä arkiasioista raportointi, kun useimmat toivovat saavansa arkeensa mieheltä kipinää.

Neuvoni on siis hypätä "liikkuvasta junasta" verbaalisesti siis ihan rohkeasti kysyt naista ulos, keksi joku "oman näköinen juttu" ajanvietteeksi, jos flaksi käy, anna palaa, jos ei tiedät että homma on klaarattu ja show must go on.

Älä dissaa itseäsi ettei sunlaiset miehet saa viestejä, vaan totea ettei mieleistäsi naista taida löytyä ihan helpolla mutta haluat sen riskin ottaa että voisi flaksi käydä.

romanttisesti voi ajatella ettei miehen tulot merkkaa, mutta asia on näin vain jännille rock- ja folk-muusikoille.

• atmatmatmatmat

Sie se stana jaksat täällä ulista siitä kun naisia tulee, mutta ite et ota niitä vastaan. Täällä on miehiäkin, joilla on oikeita ongelmiakin. Pildee ei vain tule!

• rehvikärpänen

Olen itse 40 nainen ja muutamia kertoja käynyt nettitreffeillä. Oma kokemukseni on se, että kirjoittamalla saa ihan väärän vaikutelman ihmisestä. Olen jopa ihastunut taitavasti kirjoittaneeseen mieheen ja kasvotusten tapaaminen olikin sitten suuri pettymys kummallekin osapuolelle. Sen vuoksi olen ottanut tavan, että mennään aika nopeasti kahville ilman mitään sen kummempia sitoumuksia, ihastuksia tms.

Kahvilla on helppoa sitten kysyä tarkemmin. Jos ihminen ei vaikutakaan kiinnostavalta, niin aina on helppo jutella niitä näitä ja tunnin päästä sitten kiittää kahviseurasta ja jatkaa matkaa. Tällä tavalla kummankaan aikaa ei haaskaudu turhaan, kun jo alusta asti käy selväksi, että onko tässä ainesta mihinkään vai ei.

Ole oma itsesi. Voit kirjoittaa, että hän vaikuttaa kiinnostavalta ja olis kiva nähdä livenä, joten olisiko hänellä aikaa tai mielenkiintoa treffata kahvikupposen merkeissä lähiaikoina. Tällä tavalla siirrät pallon naiselle eikä nainen koe oloaan painostetuksi, että olisi pakko lähteä treffeille.

• miehenkuvotus

Nonni nytpä on ehdotettu tapaamista, kun hän viimeisimmässä viestissä päivitteli tylsää viikonloppua. Yllättäen katosi samantien onlinesta, joten toivo ei ole järjin korkealla tapaamisen suhteen. Uskompa, etten tule enään yhtään viestiä saamaan, mutta tulipahan itsensä ylitettyä ja kokeiltua.

• miehenkuvotus

Noniin, profiilini blokattu. Ei kannata atmin edes kahveeta ehdottaa.

• Viisi pistettä
        miehenkuvotus kirjoitti:

Melkoisen vittumainen nettitreffi jos asiallisen tapaamispyynnön takia profiili blokataan. Sinuna vaihtaisin treffipalvelua.

• 19+12
        miehenkuvotus kirjoitti:

No nyt tiedät ettei kannata tuhlata aikaa enää siihen naiseen. Olisiko ollut parempi että olisit viestitellyt sen kanssa viikkokaupalla ja sitten vasta ehdottanut tapaamista ja profiilisi olisi blokattu?

• miehenkuvotus
        miehenkuvotus kirjoitti:

Jaaha. Blokkaus purettu ja nyt kahvittelu kävisi. Ihme säätämistä, mulla kyllä meni maku koko henkilöön. En kyllä taida lähteä kahville!

Muutenkin alkaa menemään haastavaksi tää viestittely. 3 aloitusviestiä lähetettynä, ja 2 henkilöä on lähettänyt viestin minulle. En kovin montaa viestiä ole kenenkään kanssa lähetellyt vielä, mutta silti - ei tää taida olla kohteliasta munkaan osalta enään. En kyllä ois toivonutkaan, että näin montaa viestittelyä olisi kerralla käynnissä..

• ätmi neuvoo
        miehenkuvotus kirjoitti:

Jaaha. Blokkaus purettu ja nyt kahvittelu kävisi. Ihme säätämistä, mulla kyllä meni maku koko henkilöön. En kyllä taida lähteä kahville!

Muutenkin alkaa menemään haastavaksi tää viestittely. 3 aloitusviestiä lähetettynä, ja 2 henkilöä on lähettänyt viestin minulle. En kovin montaa viestiä ole kenenkään kanssa lähetellyt vielä, mutta silti - ei tää taida olla kohteliasta munkaan osalta enään. En kyllä ois toivonutkaan, että näin montaa viestittelyä olisi kerralla käynnissä..

Otat asiat liian vakavasti. Saahan ihmiset jutella ja tavata toisiaan.

• Viisi pistettä
        miehenkuvotus kirjoitti:

"Miehenkuvotus" saa siis kirjoittelua useilta naisilta. Taas kerran pitää ihmetellä, että millä perusteella "miehenkuvotus"...

Joka tapauksessa jos se eka nyt vaan säikähti niin nopeaa tapaamisehdotusta. Tuli toisiin aatoksiin, joten näkee sinussa selvästi jotain. itse en kyllä todellakaan tuossa vaiheessa luovuttaisi, vaan saisin vaan lisää innoitusta. Nainen on selvästi kiinnostunut.

• IDGAF

"Miehenkuvotus" saa siis kirjoittelua useilta naisilta. Taas kerran pitää ihmetellä, että millä perusteella "miehenkuvotus"...

Joka tapauksessa jos se eka nyt vaan säikähti niin nopeaa tapaamisehdotusta. Tuli toisiin aatoksiin, joten näkee sinussa selvästi jotain. itse en kyllä todellakaan tuossa vaiheessa luovuttaisi, vaan saisin vaan lisää innoitusta. Nainen on selvästi kiinnostunut.

Pelaa vaikeasti saavutettavaa.

• mies.

Melkoisen vittumainen nettitreffi jos asiallisen tapaamispyynnön takia profiili blokataan. Sinuna vaihtaisin treffipalvelua.

Naiset on 99% feikkejä tuolla treffi puolella eivätkä ne tosissaan edes halua mitään kumppania.

• miehenkuvotus kirjoitti:

Hei nimimerkki miehenkuvotus,

Ymmärrän jos et ole sellainen ihminen, joka haluaa viestitellä samaan aikaan usean ihmisen kanssa tai lähettää viestejä suuremmalla hakuammunnalla.

Tämä on kuitenkin ihan tuttua ja "sallittua" nettideittailussa, vai mitä mieltä te muut olette? Kuinka monen ihmisen kanssa on sopivaa jutustella samaan aikaan?

Terveisin Heli E-kontakti.fistä
        www.e-kontakti.fi

• miehenkuvotus

No nimimerkki on peruja usean vuoden takaa. Silloin uskoin olevani täysin kelpaamaton kenellekkään naiselle, edes keskustelukumppaniksi. Nykyään itsetuntoni on hieman parantunut, mutta eise vieläkään hyvä ole - ainakaan naisasioissa. Muissa elämän asioissa se alkaa olemaan jo kohtuullinen.

• stone.
        e-kontakti.fi kirjoitti:

Hei nimimerkki miehenkuvotus,

Ymmärrän jos et ole sellainen ihminen, joka haluaa viestitellä samaan aikaan usean ihmisen kanssa tai lähettää viestejä suuremmalla hakuammunnalla.

Tämä on kuitenkin ihan tuttua ja "sallittua" nettideittailussa, vai mitä mieltä te muut olette? Kuinka monen ihmisen kanssa on sopivaa jutustella samaan aikaan?

Terveisin Heli E-kontakti.fistä
        www.e-kontakti.fi

No voi ny saatana.. Ämmäthän viestittelee kymmenien jopa satojen miesten kanssa samaan aikaan. Sen vuoksihan niiden vastauksetkin on yleensä muutaman sanan luokkaa..Ei viitsi panostaa.
        Toisekseen mitä mainitsit aiemmin, että siellä keskustellaan jotain ihme diipa daapaa arkipäiväisistä asioista, niin en kyllä ainakaan ite semmosta pelleilyä harrasta. Tiukkaa asiapitoista settiä jonka tarkoitus on viedä eteenpäin.. Ei mua ainakaan huvita lässyttää mistään vitun lempiruuista.. Kuva on syytä vaihtaa ja sukkelaan sittenkin. Tapaaminen pian.

• stone. kirjoitti:

No voi ny saatana.. Ämmäthän viestittelee kymmenien jopa satojen miesten kanssa samaan aikaan. Sen vuoksihan niiden vastauksetkin on yleensä muutaman sanan luokkaa..Ei viitsi panostaa.
        Toisekseen mitä mainitsit aiemmin, että siellä keskustellaan jotain ihme diipa daapaa arkipäiväisistä asioista, niin en kyllä ainakaan ite semmosta pelleilyä harrasta. Tiukkaa asiapitoista settiä jonka tarkoitus on viedä eteenpäin.. Ei mua ainakaan huvita lässyttää mistään vitun lempiruuista.. Kuva on syytä vaihtaa ja sukkelaan sittenkin. Tapaaminen pian.

Kyllä mua ainakin rasittaa viestitellä monen miehen kanssa yhtä aikaa. Yleensä päästänkin keskustelut muiden kanssa hiipumaan ja keskityn vain siihen mielenkiintoisimpaan tapaukseen.

Mutta eipä tämäkään kovin toimiva taktiikka ole, vaan niinhän siinä tuppaa käymään että se mies sitten lopettaakin kirjoittelun minun kanssani. :(

• miehenkuvotus kirjoitti:

Määkin sanoisin että kannattaisi kyllä lähteä jos itse olet vähänkään naisesta kiinnostunut. Aivan hyvin nainen saattoi säikähtää nopeaa tapaamisehdotusta ja kokee ehkä itsensä epävarmaksi (että onko tarpeeksi nätti sinulle jne.). Noin voisi itsellenikin helposti käydä.

Minusta tuo naisen mielenmuutos vaikuttaa hyvinkin lupaavalta sinun kannaltasi.

• stellaria81 kirjoitti:

Kyllä mua ainakin rasittaa viestitellä monen miehen kanssa yhtä aikaa. Yleensä päästänkin keskustelut muiden kanssa hiipumaan ja keskityn vain siihen mielenkiintoisimpaan tapaukseen.

Mutta eipä tämäkään kovin toimiva taktiikka ole, vaan niinhän siinä tuppaa käymään että se mies sitten lopettaakin kirjoittelun minun kanssani. :(

Hei Stone ja @stellaria81

On varmasti monenlaisia tapoja onnistua nettideittailussa. Ylipäätään yritän antaa neuvoja niin, että ne pätisivät mahdollisimman monelle.

Taktiikkaa tai ei, mielestäni nettideittaillessa kannattaa tehdä juuri niin kuin itselle tuntuu luontevalta, silloin on oma itsensä.

Jos taas on jumissa jonkun asian kanssa, yritän antaa uusia ideoita.

Hauskaa illanjatkoa,
        Heli E-kontakti.fistä
        www.e-kontakti.fi

• mies.

Minä haluan tutustua ainakin kaks kuukautta ennen kun haluan tavata. Jos naisille se ei sovi niin ettiköön sitten jonkun juopon joka haluaa heti tavata.

• Viisi pistettä

Höh. Minä kyllä olen valmis tapaamaan naisen esim. kahvilassa vaikka hetimiten. Aina se mukavampaa on kasvotusten jutella kuin tunteettomasti tietokoneen ääressä.

• 3+10

Koska arvelet, että kun nainen näkee miten ruma olet niin hän ei enää halua tavata uudestaan, ja kuvittelet että kun on kirjoiteltu pitkään niin ulkonäöllä ei enää ole merkitystä koska hän on rakastunut luonteeseesi.

Ei se niin mene. Ja se rumuus on ihan omaa mielikuvitustasi.

• Junkkarin poika

Itse olen pistänyt viimeisen 3kk aikana 80 naiselle viestiä. Jokainen viesti oli huolella kirjoitettu, tarkistettu virheistä, kohteliaita jne. 12 vastasi. Näistä 12 yhdestä tuli ystävä ja loput vain yhtäkkiä lakkasivat kylmästi kirjoittamasta takaisin ilman mitään selitystä. Tuo naisystävä ihmetteli asiaa, että miten ne muut lakkasivat kirjoittamasta takaisin joten näytin hänelle keskustelut ja sieltä tuli sitten ''No esim. toi blondi jolle kirjoitit vaikuttaa mun mielestä aika pinnalliselta ihmiseltä vaikka yrittää omasssa tekstissä muuta väittää.''. Toi taas asuu 300km päässä susta niin varmaan välimatkan takia lakkas kirjoittamasta.''

Oli pakko kysyä, että miksi nuo henkilöt alunperinkään sitten vastasivat jos ei kiinnosta kauempana asuvatkaan tai hieman ylipainoinen mies niin sain vastaukseksi ''no sä oot niin mielenkiintonen tyyppi muuten tai sitten niillä oli tylsää''.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      74
      7694
    2. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      58
      3203
    3. Mikä ihme sai sut käyttäytymään

Niin helvetin törkeästi mua kohtaan, jos kerta olet ihastunut?
      Ikävä
      37
      2496
    4. Miten voit manipuloida katsojalukuja?

Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj
      Ateismi
      15
      2126
    5. Osuuspankki Kuhmo!

Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto
      Kuhmo
      35
      2064
    6. Voi helvetti

Mihin olet mut ajanut.
      Ikävä
      22
      1998
    7. Tiedät etten tiedä

Mitä pitäisi tehdä.
      Ikävä
      13
      1897
    8. Rakkaalleni!

Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus
      Tunteet
      15
      1673
    9. Työttömyys kasvaa

Onneksi persujen kannatus ei kasva.
      Perussuomalaiset
      61
      1621
    10. hyvää yötä.

toivottavasti sulla oli kiva jouluaatto. 🤍
      Ikävä
      18