Luonnonkosmetiikkatuotteiden tehoavaisuus/hoitavuus?

amelieee

Olen miettinyt tässä, että puhdistavatko luonnonkosmetiikkatuotteet ihoa kunnolla? Esim. ovatko luonnonkosmetiikan ihonhoitotuotteet mukamas yhtä tehokkaita, kuin normaalit ihonhoitotuotteet? Minulle on muodostunut sellainen mielikuva, että ne eivät puhdistaisi/hoitaisi yhtä hyvin ihoa, kuin normituotteet esim. Dove tai Nivea? Voiko oikeasti luonnon raaka-aineet tehota/hoitaa ihoa yhtä hyvin? Kokemuksia ja mielipiteitä kiitos :)

35

4117

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onnea etsimiseen

      ehkä se onnistuu, jos sinulla on paksu iho, joka ei reagoi mihinkään ja et ole allerginen. Vain kokeilemalla löytyy sopiva voide.

    • Pirjo

      Tottakai. Ei kaikki tuotteet varmastikaan, mutta uskoisin että suurinosa. Kaikki tuotteethan on loppupeleissä luonnontuotteita ;)

      • Kyllä ihmiset jo

        osaavat ihan luonnottomiakin geenimanipulaatioita ja yhdistelmiäkin tehdä.


    • Kyllä vesi on ihan

      kaiken elämän perustarve :) Samoin ihminen moninaisena ihmeenä ja auringonvaloa ja ilmakehän happea ja ravintoa myös moninaisesti tarvitaan ja mineraalit ovat tärkeitä myös. Kaiken on Luoja suonut ihmisille hyvin mielenkiintoisella tavalla ja kiittäen saamme vastaanottaa, toki kannattaa varoa vaarallisia aineita myös.

    • Vesipesu kasvoille

      on ihonhoidon perusasia.

    • Jumala on antanut

      ihmisille myös erilaiset öljyt ja voiteet ja suitsukkeet, ja moninaista ihmeellistä on luomakunnan eläin- ja kasvimaailmassa Jumalan luomana ja löydettävissä myös.

    • TheLadybirdLady

      Itse uskon, että luonnontuotteet ovat ehdottomasti paras vaihtoehto, sillä me olemme itse osa luontoa. Kehomme on optimoitunut luonnolliseen ympäristöön satojen tuhansien vuosien ajan, ja nyt yhtäkkiä pistämme teollisia kemikaaleja joka paikkaan, jopa omaan kehoomme. Siitä ei hyvää seuraa, sillä kehomme ei osaa käsitellä näitä sille täysin uusia aineita. Itse kärsin ennen aknesta ja huonoista hiuksista ties mistä, mutta ongelmat hävisivät kun aloin käyttää luonnollisia saippuoita ja 100% luonnollisia öljyjä.

      • 10 vuoden piina

        KAUHISTUS.....luonnonkosmetiikka, mahtavat säilöntäaineet.
        En ikinä enää osta, mitkä reaktiot, tuli kokeilu tosi kalliiksi.
        Luonnonkosmetiikka vasta allergioi.....onneksi vara valita.


      • ei todellakaan
        10 vuoden piina kirjoitti:

        KAUHISTUS.....luonnonkosmetiikka, mahtavat säilöntäaineet.
        En ikinä enää osta, mitkä reaktiot, tuli kokeilu tosi kalliiksi.
        Luonnonkosmetiikka vasta allergioi.....onneksi vara valita.

        Samaa mieltä. En käytä luonnonkosmetiikkaa, luonnossa on enemmän allergisoivia tuotteita, luonnossa on paljon sellaista millä saa henkensä hetkessä itseltään.


      • siinä kaikki
        10 vuoden piina kirjoitti:

        KAUHISTUS.....luonnonkosmetiikka, mahtavat säilöntäaineet.
        En ikinä enää osta, mitkä reaktiot, tuli kokeilu tosi kalliiksi.
        Luonnonkosmetiikka vasta allergioi.....onneksi vara valita.

        Käytän luontoa kaikin tavoin, puren porkkanaa, lanttua, kaalia.. ja luonto tuottaa kaiken ravinnon jota tarvitsen!

        En tarvitse mitään luonnotonta.

        Luonnonlait ovat yhtälailla Jumalan lakeja, siinä kuin 10-käskysanaakin t. B


    • Kate88

      Minulla on paksu ja rasvainen sekaiho joka muuttuu talvella vähän kuivemmaksi. Minun mielestä jokainen löytää omalle iholleen sopivat tuotteet rohkeasti kokeilemalla. Esimerkiksi käytin herbinan rasvaiselle sekaiholle luotua puhdistusgeeliä kunnes se katosi kaupoista. Oli pakko etsiä uusi! Lopputulos on vielä millon mikäkin (mm. we care icon -sarja). Ja ihastuin Maybellinen dream matte moussen rakenteeseen, mutta lopulta (jo puolen purkin jälkeen) selvisi että se tekee vain pahaa eikä peitä tarpeeksi vaikka en halua näyttää nukelta. Sen sijaan MaxFactorin face finity on luonnollisempi mutta myös rasvasen naaman mahdolliset finnit peittävä.

      • sileäihoinen


    • RARELYMakeUp

      Käytän Lumenea eniten. Body Shpoin tuotteet ovat liian teollisia ja kuluttavat sademetsien antia :( Luonnonkosmetiikkatuotteista osaan olen tyytyväinen, osaan pettynyt. En luottaisi liikaa. Esim. ostin huulivoiteen Ruohonjuuresta, joka luvattujen hoito-ominaisuuksiensa vastaisesti kuivatti huuliani, vei kosteutta ja tuntui liimalle voidetta enemmän. Mielelläni lukisin suosituksia OIKEASTI LAADUKKAISTA JA EETTISISTÄ luonnonkosmetiikkasarjoista.

      • RARELYMakeUp

        Lisäksi Lumene on 100% suomalainen ja pitää työpaikat täällä. Mun iholle sopivat marjaöljyjä sisältävät voiteet


    • Naali

      .... no itse olen ostanut ainakin luonnonkosmetiikka shampoita ja hiushoitoaineita. Shamppoot ovat ainakin tehtävänsä täyttäneet yhtä hyvin kuin kaupan vastaavat mutta suurin osa hoitoaineista on olleet pettymyksiä... mutta Lushin tuotteet ovat ainakin tähän asti olleet jopa parempia kuin kampaamon vastaavat, siis jopa hiustenhoitoaineiden osalta. Ja luulenpa että luonnonkosmetiikka on ainakin hellävaraisempaa kuin kaupan kemikaalimätöt :P

    • suometar3

      Minä käytän Yves Rocher tuotteita. Olen tyytyväinen.Kyllä minusta ne ovat tehokkaita.Meikit ja puhdistusaineet tosi tasokkaita ja hellävaraisia.Silmämeikit eivät minun silmiäni ärsytä.Käytän kynsilakkaa joka päivä sekä huulipunaa. Muistaa, että iho on puhdistettava joka ilta ja aamu.Käytän suihkussa Rocherin tuotteitaKyllä voit luottaa kasvimaailan tuotteisiin.

    • akkahki2

      Vaihdoin "tavallisesta" kosmetiikasta luonnonkosmetiikkaan yli vuosi sitten, ja ihon kunto nyt ainakin on parahtunut todella paljon. Luonnonkosmetiikkamerkeissä on eroja siinä missä muussakin kosmetiikassa, jotkut tuotteet ovat laadukkaampia kuin toiset jne. Toki myös henkilökohtaiset soveltuvuudet vaihtelevat. Takaisin ei ole tästä enää paluuta, tällä tiellä jatketaan loppuun saakka :)

      • RARELYMakeUp

        Puollan kyllä luonnonkosmea ja Lumenea verrattuna esim. Loreal, Tigi yms. joissa usein liian voimakkaat tuoksut. Dove tuoksuu puhtaalle ja kosteuttaa hyvin.


    • Luonnontuotteita
    • oma iho 3

      minä käytän vettä ja apteekista saatavaa ihovoidetta niillä olen pärjännyt vuosia mulla kuiva iho,,,,,,,pärjäilään ja itsekukin löytää kokeilemalla omat tuotteet.

    • kirppu

      Yritän itse ostaa niin paljon luonnonkosmetiikkaa kuin mahdollista. Minulla on hyvin herkkä ja kuiva iho ja esim. Nivea, Dove ja muut teolliset useasti ärsyttävät ihoa ja silmiä, myòs ne herkälle iholle/silmille tarkoitetut tuotteet. Lushin tuotteet on loistavia, samoin täällä Italiassa on esim. Bottega Verde, joka on vähän semmonen välimuoto, meikit ja muut ei ärsytä yhtään, ei ihoa eikä silmiä, ja hinnatkin on juuri sopivia. Bottega Verdeä saa ostettua Suomestakin joistain kaupoista. Samoin italialainen L'erboristica on todella hyvä merkki, sen hinnoista en Suomessa tiedä, mutta sitäkin on myynnissä. Todella tehokkaita ja riittoisia tuotteita, pieni määrä riittää

    • cassis

      Luonnonkosmetiikkatuotteita on monenlaisia ja jokaiselle ihotyypille sopivia, kuten tavallisenkin kosmetiikan tuotteita. Kokeilemalla löytyy itselle sopivat. Itselläni on herkkä, oikukas iho, jonka kunto kyllä parani sen jälkeen, kun luonnonkosmetiikkaan siirryin, eikä paluuta entiseen enää todellakaan ole. Hiuksenikin ovat nyt runsaammat ja kiiltävämmät, kun luovuin keinotekoisten sampoiden ja hiusvärien yms. käytöstä. Luonnonkosmetiikkavalikoimat ovat nykyisin todella laajat, joten varmasti jokaiselle löytyy sopivat tuotteet jos luonnonkosmetiikkaa vain haluaa käyttää.

    • osittain luomu

      Eihän kaikkea luonnonkosmetiikkaa voi niputtaa ja sanoa, että se on joko hyvä taikka huono. Kannattaa kokeilla ja muistaa, että monet ainesosat voivat olla allergisoivia riippumatta onko luonnontuote tai ei.

      Itse tuhosin nuorempana omat kasvoni käyttämällä liian kovia apteekista ostettuja finneille tarkoitettuja puhdistustuotteita. Tämän seurauksena myös iho "addiktoitui" kasvovoiteille ja ilman rasvausta en voinut elää. Luonnontuotteilla olen saanut ihoni taas normalisoitumaan.

      Myös hiustenhoitotuotteiden silikoni (ilmeisesti päänahkaan joutuessaan) aiheutti ongelmia, hiusten lähtöä ja huonokuntoisuutta. Perusshampoot myös kuivattivat päänahkaa ja aiheuttivat useasti hilsettä.

      Tässä hyväksi havaittuja tuotteita:

      1. Erisan puhdistusvoide
      -poistaa meikin, mutta ei kuivata,
      -ei ole luonnonkosmetiikkaa
      2. Dr Hauschkan kasvovesi
      -luonnonkosmetiikkaa, ei kuivata, normalisoi
      3. Jojobaöljy, ruusunmarjaöljy, avokadoöljy
      -hoitavat ihoa, normalisoivat ihon omaa talintuotantoa
      - täysin luonnollisia ja halpoja (avokadoöljy 7e/250ml,kestoripsarit lähtee myös tällä)
      - levitetään kostealle iholle
      4. Hunaja, kaupan normaali kiteinen hunaja
      -levitetään hieman kostutetulle iholle naamioksi ja annetaan vaikuttaa n. 10 min, huuhdotaan pois
      - avaa huokoset, antibakteerinen vaikutus auttaa finneihin kuivattamatta
      -halpaa ja hyvää myös sisäisesti
      5. Ole Hyvä Shampoo, Roobois, Hoitoaine hamppu
      - voi pestä hiukset joka päivä, ei kuivata päänahkaa
      -päänahka voi hyvin ei tule hilsettä
      - pieni miinus hoitoaineesta, jos laittaa liikaa, näyttää hiukset likaiselta

      Täytyy kyllä sanoa että osa luonnonkosmetiikasta on pilattu liian voimakkaalla tuoksulla, esimerkiksi Dr Hauschkan värivoide. Mutta kokeilemalla löytyy ne omat lempparit.

    • snowflake

      Siirryin käyttämään pelkästään luonnonkosmetiikka viitisen vuotta sitten, kun omalle iholle ja hiuksille löytyi sopiva sarja. Aiemmin olin kärsinyt monenlaisista iho-ongelmista, ja kokeillut kaiken mahdollisen markettikosmetiikasta selektiivisiin tuotteisiin ja apteekin kosmetiikkaan. Ihoni ja hiukseni eivät ole koskaan olleet näin hyvässä kunnossa. Itse käytän tällä hetkellä Madaran tuotteita. Muita hyviksi todettuja ovat mm. Estelle&Thild ja Patyka. Madaraa ja Estelle&Thildiä myydään mm. Sokoksella, ja näistä saa halutessaan näytteet kotiin kokeiltaviksi. Ainoastaan hiustenmuotoilutuotteita en ole vielä löytänyt luonnonkosmetiikasta, mutta toivottavasti niitäkin saa tulevaisuudessa.Uskon, että luonnossa on kaikki mitä tarvitsemme, eikä synteettisiä kemikaaleja tarvita. Rohkeasti vaan kokeilemaan
      luonnonkosmetiikkaa :)

    • Tytteli98

      Kyllä kannattaa käyttää luonnonkosmetiikkaa, itse olen nyt vajaan vuoden käyttänyt erilaisia puhdistustuotteita ja meikkejä, iho on paljon paremmassa kunnossa kuin ennen. Tuotteet hommaan pääosin Lushilta. Eikä ne nyt niin kalliita ole, maksan mieluummin sitten hieman lisähintaa siitä että saan eläimillä testaamattoman, luonnonmukaisen tuotteen.

    • RARELYMakeUp

      Kiitos "osittain luomu" listastai! =) Mitä sarjoja käytätte?

      • cassis

        Itse tykkään aina kokeilla kaikkea uutta. Muutamia hyviksi havaitsemiani tuotteita ovat mm. nämä:
        - Flow-shampoopala, hiusten huuhteluun ihan tavallinen omenaviinietikka
        - Madaran puhdistusvaahto, kasvovedet ja -voiteet
        - argan- ja jojobaöljyt
        - Providan kuorinta-aine ja kehäkukkavoide
        - Dr. Hauschkan peitepuikko finneille
        - Melvitan BB-voide

        Nuo Madaran tuotteet muuten olivat juuri niitä, jotka aikanaan saivat minut siirtymään lopullisesti luonnonkosmetiikkaan. Ihoni on aika herkkä, joten suhtauduin epäilevästi monien luonnonkosmetiikkatuotteiden hajusteisiin ym., mutta Madaran tuotteet sopivatkin iholleni tosi hyvin. Raskausaikana kosteutin koko kroppani ihoa manteliöljyllä, eikä ensimmäistäkään raskausarpea tullut (tosin se taipumus saada raskausarpia taitaa liittyä enempi kudostyyppiin kuin ihon rasvaukseen, muttei siitä rasvaamisestakaan varmasti haittaa ollut).


    • mitääntehtävissä

      Oisko kellään kokemusta vaahtoamattomista shampoista, niitä on markkinoilla, mutta vaikeasti tunnistettavissa. Päänahka kutisee aivan armottomasti tavallisella pestynä,se vaahtoava ainesosa kai aiheuttaa.

      Kaikki tuotemerkkivihjeet otetaan kiitollisena vastaan ja kokeillaan.

    • snowflake

      Hyväksi havaittuja tuotteita ja sarjoja:

      Madara: ihonhoito kokonaisuudessaan,shampoo ja hoitoaine
      Estelle&Thild: ihonhoito,superihana tuoksuton puhdistusgeeli
      Patyka: ihonhoito,hyvät kosteusvoiteet
      Nämä ovat 99,5-100% luonnonkosmetiikka

      Meikkejä
      Flow mineraalimeikki,Lily Lolo mineraalimeikki
      -mineraalimeikkipohja pysyy hyvin ja hoitaa ihoa
      Lily Lololta löytyy myös muita meikkejä

      Bare Minerals Ready Poskipunat ja luomivärit

      Zuii kukkaismeikkivoide,poskipunat ja luomivärit

      Kynsilakka: Kure Bazaar,Benecos.Näissä 80% luonnon raaka-aineita.

      Ihoöljyt esim.Arganöljy,Aprikoosinkiviöljy
      googlettamalla löytyy lisää tietoa ja lähin jälleenmyyjä

      • urts

        Mää tervaan kantapäät. Ihan rautakaupasta ostan venetervaa. Ennen lakkasin kynnet mutta se tuli liian kalliks!!!!


    • Luonnonlapsi

      Bottega Verdellä on mielestäni todella hyvää tavaraa. Olen useita vuosia käyttänyt luonnonkosmettiikkaa, esim. Avalonin tuotteita. Meikeissä olen ostanut tuotteita, jotka ovat animalian listalla, joten käytin pitkälti pelkästään Joe Blascoa, kun ruohonjuuressa myytävät meikit eivät mielestäni olleet laadukkaita. Rohkaisin kuitenkin mieleni ja kokeilin Bottega Verdeä, olen lähinnä ostanut silmämeikkejä, kuten ripsiväriä ja luomiväriä, ja niistä olen pitänyt kovasti. Blascoa ostan edelleen meikkipohjaan.

      • urts

        ja vielä luonnonlapsi väittää olevansa. kaikkee roinaa se maa päällänsä kantaa.


      • absurdeja_tuotteita

        Bottega Verde ei omilla sivuillaan ilmoita tuotteidensa ainesosia. Yliopiston apteekissa on kuitenkin muutama tuote myynnissä, ja niiden ainesosaluettelot eivät kovin hyviltä vaikuta.
        Esim. karite-kasvovoide: vesi, alkoholi, sheavoi, glyseriini, ...

        Siis alkoholia on kasvovoiteessa enemmän kuin sheavoita, ja sheavoin osuus on reilusti alle kolmasosa voiteen sisällöstä.

        Mieluummin ostaa ruohonjuuresta puhdasta A-laatuluokituksen sheavoita (Ekovista, joka taitaa olla laadukkain ruohonjuuren vaihtoehdoista ja sellaisenaan voidemaista). Sitä ei tarvitse sekoittaa vodkapulloon saadakseen siitä terveellistä, ravitsevaa ja kosteuttavaa, iholle hyvää kasvovoidetta.

        Bottegan tuotehan vastaa vodkapulloon sekoitettua sheavoin nokaretta, eikä sellaista kukaan täysijärkinen halua kasvoillensa levittää varsinkin jos tarkoituksena on edistää ihon hyvinvointia ja ehkäistä vanhenemisen merkkejä.


    • jussiväkevä

      Kuka näitä pölöjiä aiheita oikeen keksii? Meirän täytyis mennä osallistumislakkohon notta alakaas aiheet paranemahan. Nymmää varmaan saan porttikieltoo tähän saittihin kun kerran tulin mielipiteheni kertoneeks. Ruvekkaa ihimiset kirjottamahan tänne oikeista asioosta vaikka aiheena olis kuinka tyhymä aihe tahansa. Olokoon se meirän rotesti.

    • luomua kiitos

      Mitä kannattaa käyttää ammattimaiseen käyttöön. Ihonhoitoon laadukas tuote.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1876
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe