Mitä

Ratikkakuski.

te ajattelette kommunismista aatteena?

He-hee! :-)

36

114

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on muuten

      aivan hel-ve-tin hieno aate!

    • Ratikkakuski.

      Löytyykö mitään perusteluja?

      He-hee! :-)

    • Kom Suurin Saavutus:

      .

      "Kom. Suurin Saavutus oli Trotskin salamurha jääpuikolla Meksikossa"

      Har!

      .

      • Hullu ukko

        Se oli jäähakku ei jääpiikki.


    • Hullu ukko

      Kommunismi on ainakin paperilla hyvä aate, joka ei saanut todellista tilaisuutta.

      • Ratikkakuski.

        Mitkä tapahtumat aiheuttivat kommunismin epäonnistumisen?

        He-hee! :-)


      • Hullu ukko
        Ratikkakuski. kirjoitti:

        Mitkä tapahtumat aiheuttivat kommunismin epäonnistumisen?

        He-hee! :-)

        Kapitalismi Yhdysvaltojen johtaman tarkoitushakuisen torpedointina aiheutti Kommunismin luhistumisen.

        Ilman häirintää Kommunistinen/Sosialistinen yhteiskunta voisi varsin hyvin.


      • Hullu ukko kirjoitti:

        Kapitalismi Yhdysvaltojen johtaman tarkoitushakuisen torpedointina aiheutti Kommunismin luhistumisen.

        Ilman häirintää Kommunistinen/Sosialistinen yhteiskunta voisi varsin hyvin.

        Oikeasti kyse oli siitä, ettei teootia ottanut huomioon sitä etteivät ihmiset kykene elämään kommunistisesti. Opportunistit käyttävät systeemiään hyväksi, eikä asiasta tule siksi mitään.

        Kapitalismi epäonnistuu kokolailla samasta syystä.


      • buddy-love kirjoitti:

        Oikeasti kyse oli siitä, ettei teootia ottanut huomioon sitä etteivät ihmiset kykene elämään kommunistisesti. Opportunistit käyttävät systeemiään hyväksi, eikä asiasta tule siksi mitään.

        Kapitalismi epäonnistuu kokolailla samasta syystä.

        Jatkoajatus:
        Kommunismin toimiminen ilmeisesti vaatisi toistensa klooneista koostuvan yhteiskunnan. Tosin muurahaisillakaan ei ole täyttä kommunismia.


      • Hullu ukko
        buddy-love kirjoitti:

        Jatkoajatus:
        Kommunismin toimiminen ilmeisesti vaatisi toistensa klooneista koostuvan yhteiskunnan. Tosin muurahaisillakaan ei ole täyttä kommunismia.

        Herra Buddyn ajatuksissakin on perää.


      • buddy-love kirjoitti:

        Oikeasti kyse oli siitä, ettei teootia ottanut huomioon sitä etteivät ihmiset kykene elämään kommunistisesti. Opportunistit käyttävät systeemiään hyväksi, eikä asiasta tule siksi mitään.

        Kapitalismi epäonnistuu kokolailla samasta syystä.

        Tuon täsmällisemmin asiaa ei voi sanoa. Kommunismin vika oli siinä, että se kielsi liian monta ihmiseen kuuluvaa ominaisuutta. Esimerkiksi voiton ja menestyksen tavoittelu. Niinpä Neukkulassa ja muissa ns. sosialistisissa maissa (mikään ei ollut vielä edennyt kommunismiin) oli nomenklatuura eli luokattoman yhteiskunnan etuoikeutettujen luokka, joka toteutti itseään järjestelmän puitteissa. Kellä oli oikeus käydä valuuttakaupassa ja ostaa länsimaisia tuotteita, hän kuului nomenklatuuraan. Oli datsat, autot, palvelijat ja suvulle samat etuoikeudet.


    • Ikisinkku M

      Kommunismissa aatteena on hienoja ajatuksia, harmi vaan kun sitä ei koskaan missään saada toimimaan niin kauan kuin ihmiset sitä yrittää toteuttaa.

    • Neiti Näpsä

      Ajatuksena ok. Ei toimi käytännössä. Inkkarit tekee työn, liian monta päälliköä korjaamassa satoa.

      Köyhyys ja kurjuus ei koskaan poistu, niin kauan kun ahneet ja vallanhimoiset moukat pääsevät hallitsemaan massoja. Valta sokaisee ja etäännyttää todellisuudesta.
      Näin se pelaa muissakin aatteissa, myös kapitalismissa.

    • kiltti mies

      Hieno aate! ''Se mikä on sinun on yhteistä, se mikä on minun on prkl minun'' Tätä olen noudattanut koko ikäni.

    • tasapuolista

      Kommunismi on parempi kuin kapitalismi.

      • Samat Rosvot:.

        .

        Kapitalismissa Rosvot ovat sentään rehellisesti ROSVOJA

        .


    • Hieno aate, mutta aivan liian vaikea toteutettavaksi ydinperheen ulkopuolella. Ihmiset kun ovat pääsääntöisesti niin ahneita, että omastaan ovat vilpittömästi valmiita luopumaan vain ne, joilla ei ole mitään annettavaa.

    • Ainoa aate mikä on toiminut kokonaisuuteen nähden käytännössä. Kaikki muut on epäonnistuneet.

      • Mikäpä estää lähtemästä sitä rakentamaan? Vielähän tuo on hengissä muutamissa maissa.


      • Ratikkakuski kirjoitti:

        Mikäpä estää lähtemästä sitä rakentamaan? Vielähän tuo on hengissä muutamissa maissa.

        No ne ratikkakuskit, jotka uskoo ja uskottelee olevansa parempia, tärkeämpiä, arvokkaampia ja tarpeellisimpia kuin muut yhteisöön kuuluvat ihmiset.


      • Genio.Mente kirjoitti:

        No ne ratikkakuskit, jotka uskoo ja uskottelee olevansa parempia, tärkeämpiä, arvokkaampia ja tarpeellisimpia kuin muut yhteisöön kuuluvat ihmiset.

        Tokkopa. Kunhan olemme kaikki ahneita ja itsekkäitä eikä siihen mitään suuruudenhulluja kovitelmia omasta erinomaisuudesta tarvita. Muuta väittäville pitäisi antaa kokeeksi miljoona ja katsoa, miten nopeasti se on hyväntekeväisyyteen lahjoitettu. Köyhän kun on helppoa hurskastella...


      • Ratikkakuski kirjoitti:

        Tokkopa. Kunhan olemme kaikki ahneita ja itsekkäitä eikä siihen mitään suuruudenhulluja kovitelmia omasta erinomaisuudesta tarvita. Muuta väittäville pitäisi antaa kokeeksi miljoona ja katsoa, miten nopeasti se on hyväntekeväisyyteen lahjoitettu. Köyhän kun on helppoa hurskastella...

        Mutta sitä van ihmettelen niitä omassa erinomaisuudessa paistattelevia, että mihin ne muita ihmisiä tarvitsee?

        Niinpä...


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Mutta sitä van ihmettelen niitä omassa erinomaisuudessa paistattelevia, että mihin ne muita ihmisiä tarvitsee?

        Niinpä...

        No sanos muuta. Niin ahneet porvarit kuin ahneet makoilevat stallaritkin haluavat tasapuolisesti esiintyä itseään parempana muiden silmissä. Keinot vain ovat erilaiset, mutta se ei muuta perusasiaa miksikään.


      • Ratikkakuski kirjoitti:

        No sanos muuta. Niin ahneet porvarit kuin ahneet makoilevat stallaritkin haluavat tasapuolisesti esiintyä itseään parempana muiden silmissä. Keinot vain ovat erilaiset, mutta se ei muuta perusasiaa miksikään.

        Mä en oikein tiedä mihin kastiin itse lukeudun, mutta minä oikeasti haluaisin olla yksin ja itekseen irrallaan koko tästä paskasysteemistä. Se on vaan vitun vaikeaa, koska minusta on vielä jotain lypsettävää porvareiden taskujen täyttämiseksi.

        Minua ja minunlaisia täydellisimpiä yhteiskunnan jäseniä on aika hankala löytää. Tekevät duuninsa, maksavat veronsa, eivät erityisemmin käytä julkisia palveluja ja kuolevat elämäntavoista johtuen suht nuorena. Minä olen oikeasti maksanut tälle yhteiskunnalle yhteensä pari vuotta peruspäivärahaa, en enempää. Mä luulen, että nekin on maksettu tänne jo yhden vuoden veroilla. Mitä olen saanut? Enpä juuri mitään. Siis järjestäytyneeltä yhteiskunnalta. Mutta ihmisiltä taas, onneksi tässäkin maasta löytyy ihmisiä, senkin edestä. Ei harmita, jos maksamillani veroilla autetaan ihmisiä täällä. Mut vituttaa se, että minun ja monen muiden kaltaisteni maksamillamme verorahoilla rikastutetaan jo valmiiksi rikkaita ja muita kusipäitä, jotka eivät tiedä tai joita ei kiinnosta mikä kiitollisuus on.

        Sinulle, ratikka, näin niinku henkilökohtaisella tasolla, ei apua tippuis. Sinä ja sinunlaiset olette niin erinomaisia, että pärjäätte varmsti omillaan ilman yhteiskunnan tai yhteisön tukea.


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Mä en oikein tiedä mihin kastiin itse lukeudun, mutta minä oikeasti haluaisin olla yksin ja itekseen irrallaan koko tästä paskasysteemistä. Se on vaan vitun vaikeaa, koska minusta on vielä jotain lypsettävää porvareiden taskujen täyttämiseksi.

        Minua ja minunlaisia täydellisimpiä yhteiskunnan jäseniä on aika hankala löytää. Tekevät duuninsa, maksavat veronsa, eivät erityisemmin käytä julkisia palveluja ja kuolevat elämäntavoista johtuen suht nuorena. Minä olen oikeasti maksanut tälle yhteiskunnalle yhteensä pari vuotta peruspäivärahaa, en enempää. Mä luulen, että nekin on maksettu tänne jo yhden vuoden veroilla. Mitä olen saanut? Enpä juuri mitään. Siis järjestäytyneeltä yhteiskunnalta. Mutta ihmisiltä taas, onneksi tässäkin maasta löytyy ihmisiä, senkin edestä. Ei harmita, jos maksamillani veroilla autetaan ihmisiä täällä. Mut vituttaa se, että minun ja monen muiden kaltaisteni maksamillamme verorahoilla rikastutetaan jo valmiiksi rikkaita ja muita kusipäitä, jotka eivät tiedä tai joita ei kiinnosta mikä kiitollisuus on.

        Sinulle, ratikka, näin niinku henkilökohtaisella tasolla, ei apua tippuis. Sinä ja sinunlaiset olette niin erinomaisia, että pärjäätte varmsti omillaan ilman yhteiskunnan tai yhteisön tukea.

        No en minä sentään niin erinomainen ole ollut kuin sinä. Minähän olen opiskellut vuosikaupalla ilmaiseksi ja sainpa jopa silloin 505 markan (90€:n) opintotukea. Veroja vissiin olen maksanut reilusti enemmän kuin sinä, mutta sitä ei kommarit arvosta, ellei se valu suoraan heidän taskuihinsa.


      • Ratikkakuski kirjoitti:

        No en minä sentään niin erinomainen ole ollut kuin sinä. Minähän olen opiskellut vuosikaupalla ilmaiseksi ja sainpa jopa silloin 505 markan (90€:n) opintotukea. Veroja vissiin olen maksanut reilusti enemmän kuin sinä, mutta sitä ei kommarit arvosta, ellei se valu suoraan heidän taskuihinsa.

        Olet varmaan saanutkin verovaroista rutkasti enemmän kuin minä...


      • '05 veteraani
        Genio.Mente kirjoitti:

        Mä en oikein tiedä mihin kastiin itse lukeudun, mutta minä oikeasti haluaisin olla yksin ja itekseen irrallaan koko tästä paskasysteemistä. Se on vaan vitun vaikeaa, koska minusta on vielä jotain lypsettävää porvareiden taskujen täyttämiseksi.

        Minua ja minunlaisia täydellisimpiä yhteiskunnan jäseniä on aika hankala löytää. Tekevät duuninsa, maksavat veronsa, eivät erityisemmin käytä julkisia palveluja ja kuolevat elämäntavoista johtuen suht nuorena. Minä olen oikeasti maksanut tälle yhteiskunnalle yhteensä pari vuotta peruspäivärahaa, en enempää. Mä luulen, että nekin on maksettu tänne jo yhden vuoden veroilla. Mitä olen saanut? Enpä juuri mitään. Siis järjestäytyneeltä yhteiskunnalta. Mutta ihmisiltä taas, onneksi tässäkin maasta löytyy ihmisiä, senkin edestä. Ei harmita, jos maksamillani veroilla autetaan ihmisiä täällä. Mut vituttaa se, että minun ja monen muiden kaltaisteni maksamillamme verorahoilla rikastutetaan jo valmiiksi rikkaita ja muita kusipäitä, jotka eivät tiedä tai joita ei kiinnosta mikä kiitollisuus on.

        Sinulle, ratikka, näin niinku henkilökohtaisella tasolla, ei apua tippuis. Sinä ja sinunlaiset olette niin erinomaisia, että pärjäätte varmsti omillaan ilman yhteiskunnan tai yhteisön tukea.

        "monen muiden kaltaisteni maksamillamme verorahoilla ... "

        Mielestäni paras kosto on olla maksamatta veroja! :)

        Oikein ilolla katson nykymenoa kun meidän poliitikkopaskiaiset kiemurtelee tilanteessa, jossa ne on luvanneet ihmisille kaikkea kivaa ja on vain helvetinmoinen aukko siinä. että kuka sen kustantaa. Ruvetkoon paskiaiset välillä itse hommiin, koska minua ei enää huvita.


      • '05 veteraani
        Ratikkakuski kirjoitti:

        No en minä sentään niin erinomainen ole ollut kuin sinä. Minähän olen opiskellut vuosikaupalla ilmaiseksi ja sainpa jopa silloin 505 markan (90€:n) opintotukea. Veroja vissiin olen maksanut reilusti enemmän kuin sinä, mutta sitä ei kommarit arvosta, ellei se valu suoraan heidän taskuihinsa.

        Virtuaalimitali sinulle! Jaksat sitten taas maanantaina paremmin sorvin ääressä.


      • '05 veteraani kirjoitti:

        "monen muiden kaltaisteni maksamillamme verorahoilla ... "

        Mielestäni paras kosto on olla maksamatta veroja! :)

        Oikein ilolla katson nykymenoa kun meidän poliitikkopaskiaiset kiemurtelee tilanteessa, jossa ne on luvanneet ihmisille kaikkea kivaa ja on vain helvetinmoinen aukko siinä. että kuka sen kustantaa. Ruvetkoon paskiaiset välillä itse hommiin, koska minua ei enää huvita.

        Pakko mun on jotenkin vielä lusia noin puolitoista vuotta tässä helvetissä. Sen jälkeen tekeydyn vaikka mielenterveyspotilaaksi, jotta voisin loisia loppuelämäni ratikkakuskin ja muiden hänenkaltaisten rahoilla...


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Olet varmaan saanutkin verovaroista rutkasti enemmän kuin minä...

        Joo, ilmainen opiskelu tulee valtiolle kalliiksi. Noin muuten saamani opintotuet ei taida ihan saamillesi parin vuoden peruspäivärahoille pärjätä.

        Tämä köyhäilyllä kehuskelu muuten alkaa tuntumaan paljon hauskemmalta kuin rahoilla leveily. Taidan siirtyä linjoillesi. ;-)


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Pakko mun on jotenkin vielä lusia noin puolitoista vuotta tässä helvetissä. Sen jälkeen tekeydyn vaikka mielenterveyspotilaaksi, jotta voisin loisia loppuelämäni ratikkakuskin ja muiden hänenkaltaisten rahoilla...

        Ajattelitko mennä mustalaisten peruskurssille? Siellähän opetetaan, miten eläkkeelle pääsee heti lapsilisien loputtua. ;-)


      • Ratikkakuski kirjoitti:

        Ajattelitko mennä mustalaisten peruskurssille? Siellähän opetetaan, miten eläkkeelle pääsee heti lapsilisien loputtua. ;-)

        Tiedätkö, ratikkakuski, silloin kun saan hullun paperit, en taida enää olla vastuussa teoistani... Kannattaisi ehkä miettiä mitä näppikseltään päästää...


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Tiedätkö, ratikkakuski, silloin kun saan hullun paperit, en taida enää olla vastuussa teoistani... Kannattaisi ehkä miettiä mitä näppikseltään päästää...

        Ps. Tuskin se opintotukesi on ainoa valtion avustus mitä olet tässä maassa saanut. Minun parin vuoden peruspäivärahat taas on...


      • Genio.Mente kirjoitti:

        Tiedätkö, ratikkakuski, silloin kun saan hullun paperit, en taida enää olla vastuussa teoistani... Kannattaisi ehkä miettiä mitä näppikseltään päästää...

        En minä narukätisen sätkäkonehipin uhkailusta kovin huolissani ole. Sinusta tuskin on vastusta edes naisille tai lapsille.


    • ....

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      141
      2091
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      172
      1264
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1147
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      168
      1027
    5. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      93
      946
    6. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      912
    7. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      60
      880
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      42
      834
    9. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      820
    10. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      59
      723
    Aihe