MUUTOS 2011

muutos 2013

James Hirvisaari on kuulemma liittynyt puolueseenne.
Kysynkin Harjulalta miten hän sopii puolueenne toimintaan?
Huolitteko te meitä muita, persuihin kyllästyneitä?

181

606

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • O.H.

      Vastaus: Kaikki jotka hyväksyvät Muutos2011 säännöt hyväksytään jäseneksi Muutos2011-puolueeseen. Muutos ajaa suoraa demokratiaa, sananvapautta, sekä suomalaisten etua.

      Jäseneksi pääset kun otat yheteyttä: http://www.muutos2011.fi/

      siellä on kohta: http://www.muutos2011.fi/yhteystiedot/

      Eli hyvin onnistuu!

      Tervetuloa Muutos2011-puolueen jäseneksi!


      Kommentti. Hirvisaari sopii puolueen toimintaan siten, että hän on hyväksynyt Muuto2011 säännöt hakiessaan jäsenyyttä.

      Varapuheenjohtajan viesti: "Puoluehallitus on hyväksynyt nipun uusia jäsenhakemuksia, yhden vapaaksi jääneen kansanedustankin,
      samoin oikeuksin ja velvollisuuksin kuin me muutkin jäsenet".

      Muutos2011 on siis eduskuntapuolue, joten hyvähän sellaiseen on liittyä. Tervetuloa!

      terv. Oili Harjula

      • laitakaupungin ville

        Oili hehkutta kuin Eduskunnan menettelytavat täsät parantuu, hö, uusi illuusi on vallannut mm. Oiulin.


    • Hirvisaari

      Muutos olisi puolueena muuten ehkä hyvä, mutta Hirvisaari????

    • Helena Eronen

      Kuka on Helena Eronen?

      • Teuvo Tohmo

        Eronen on entinen Hirvisaaren eduskunta-avustaja.

        miten tämä liittyy Kemijärven palstaan ?


    • O.H.

      Pyydän ottamaan yhteyttä Muutos2011 puheenjohtajaan tai varapuheenjohtajaan noista kysymyksistä. Minä en osaa sanoa niihin mitään (en ole puoluehallituksen jäsen)

      Eli http://www.muutos2011.fi/

      sieltä löytyy yhteystiedot.

      terv. Oili

    • EU ehdokkaat??

      Onko muita ehdokkaita täällä Kemijärvellä kuin Harjula EU vaaleissa?

      Tiedämme että KTP puolue boikoteeraa vaalia, siis myös Kemijärven aktiivikeskustelija Nurmikumpu. Hän ei ole EU ehdokkaana.

      O. Harjula on ehdokkaana. Esitetty on tällä palstalla nimitä kuten Arto Ojala, Heikki Nivala, Pirkka Aalto, ovatko ehdokkaina puolueittensa listakokonaisuuksissa? Asiakysymys liittyy tähän

      • KTP=Kemijärven

        TyöttömätPultsarit


      • komm. t. p.
        KTP=Kemijärven kirjoitti:

        TyöttömätPultsarit

        KTP on Kommunistinen Työväenpuolue (rauhan ja sosialismin puolesta, tietysti!)

        http://www.ktpkom.fi/


      • valtak. ehdokas

        Arto Ojalan valtakunnan yhteydet ovat meille tärkeitä. Näkyyhän se nyt uuden tehtaan tulemisessakin. Hiljaa, vähäeleisesti hoidettu tukirahat Kemijärvelle. Ei ole tarvinnut mielenosotuksia ja hehkutusta paikallislehdissä/ Lapin radiossa.

        Ojala EU-vaaleissa olisi valtakunnan ehdokas ja suhteet Brysseliin auki Itälapista.


      • ktp ei ole puliukkoj
        KTP=Kemijärven kirjoitti:

        TyöttömätPultsarit

        Työttömät ei ole pultsareita, moni on ilman omaa syytään työtön!


      • nimimerkki Veijo

        On nyt ehdokas! Arto Ojala! Mutta hänkään ei tule valituksi. Siksi äänet Väyryselle, ainoa Lapin ehdokas, joka voi mennä läpi.


    • hirvivaara

      Miksi kesko ei osta poroja?

      • siks ei

        ne juoksentelevat k-kaupoissa ja paskovat.


      • ufo HAVAINTO
        siks ei kirjoitti:

        ne juoksentelevat k-kaupoissa ja paskovat.

        Onko Kemijärvellä tehty tänä syksynä UFO (havaintoja

        - he, ovat havainnoineet monesti, kemijärven asukit

        kuten kuuluisa Misin UFONNÄKÖ tapahtumakokonaisuus, oliko se oikea havainto vai nk. raketti ilmiö

        Kemijärvellä on UFOista puhuttu; miksei ole perustettu vieläkään sitä UFO teemapuistoa ? Onko kaupunki /yrittäjäjärjestö valinnut, alkaako toteuttaa Harjulan Suomun terveyskokonaisuutta. Voisiko ajaa myös yrittäjät tätä UFO -puistoa ?Kokonaisuus on asiassa sellainen että meidän pitää äänestää UFO: n puolesta. suomuntunturin rinteille suuri lentävä lautanen muovista


      • uluman
        ufo HAVAINTO kirjoitti:

        Onko Kemijärvellä tehty tänä syksynä UFO (havaintoja

        - he, ovat havainnoineet monesti, kemijärven asukit

        kuten kuuluisa Misin UFONNÄKÖ tapahtumakokonaisuus, oliko se oikea havainto vai nk. raketti ilmiö

        Kemijärvellä on UFOista puhuttu; miksei ole perustettu vieläkään sitä UFO teemapuistoa ? Onko kaupunki /yrittäjäjärjestö valinnut, alkaako toteuttaa Harjulan Suomun terveyskokonaisuutta. Voisiko ajaa myös yrittäjät tätä UFO -puistoa ?Kokonaisuus on asiassa sellainen että meidän pitää äänestää UFO: n puolesta. suomuntunturin rinteille suuri lentävä lautanen muovista

        Liekö tehneet, jos ei linkki 888, k.n?


      • Misissä käynyt
        uluman kirjoitti:

        Liekö tehneet, jos ei linkki 888, k.n?

        Tarkoitatko linkki 888:lla häntä, Nurmikumpua?

        Eikö hän toisessa ketjussa, joka on hänen asioistaan (havainnot), sanonut sen suoraan:

        Hän ei liity Misin havaintotapaukseen.

        En muista tietenkään varmasti, mutta voit kysyä häneltä itseltään. Nurmikumpu on Kemijärvellä tunnettu suorasanaisena ja rehtinä kannanottajana. Tuskin hän ottaa kunniaa Misin asiasta ja väittää olleensa siellä, jos ei ole ollut. Misin tapaus sijoittuu kai jonnekin 1970-luvulle ja varusmiehet olivat havainnon tekijänä. Oliko hän siellä varusmiehenä, ei kai? Tietenki ei ole niin tärkeätä, onko se juuri Nurmikumpu joka teki sen vai joku muu sen havainnon. On kuitenkin puhuttu siitä, ja se on luokiteltu raketti-ilmiöksi. Luonnollinen selitys siihen. Oli kyllä UFO, ei mitään "huu-haata" tai keksittyä, vaan oikeasti nähty tunnistamaton ilmiö. Ei ole kaikki "huu-haata", jotka näkevät niitä, mutta selitys löytyi ilmiöstä, ei ne siis avaruuden olioiden tekemiä ollut, vaan maan päällä luonnollinen, UFO:na näyttäytynyt ilmiö.

        Olen käynyt Misissä monta kertaa. En ole nähnyt ufoja itse siellä koskaan.


      • k.n.
        Misissä käynyt kirjoitti:

        Tarkoitatko linkki 888:lla häntä, Nurmikumpua?

        Eikö hän toisessa ketjussa, joka on hänen asioistaan (havainnot), sanonut sen suoraan:

        Hän ei liity Misin havaintotapaukseen.

        En muista tietenkään varmasti, mutta voit kysyä häneltä itseltään. Nurmikumpu on Kemijärvellä tunnettu suorasanaisena ja rehtinä kannanottajana. Tuskin hän ottaa kunniaa Misin asiasta ja väittää olleensa siellä, jos ei ole ollut. Misin tapaus sijoittuu kai jonnekin 1970-luvulle ja varusmiehet olivat havainnon tekijänä. Oliko hän siellä varusmiehenä, ei kai? Tietenki ei ole niin tärkeätä, onko se juuri Nurmikumpu joka teki sen vai joku muu sen havainnon. On kuitenkin puhuttu siitä, ja se on luokiteltu raketti-ilmiöksi. Luonnollinen selitys siihen. Oli kyllä UFO, ei mitään "huu-haata" tai keksittyä, vaan oikeasti nähty tunnistamaton ilmiö. Ei ole kaikki "huu-haata", jotka näkevät niitä, mutta selitys löytyi ilmiöstä, ei ne siis avaruuden olioiden tekemiä ollut, vaan maan päällä luonnollinen, UFO:na näyttäytynyt ilmiö.

        Olen käynyt Misissä monta kertaa. En ole nähnyt ufoja itse siellä koskaan.

        Kävin asepalveluksen Hiukavaarassa 1960 - 1961, ja siirryin reserviin tokokuussa 1961 alikersanttina...

        Misin ufoista ei mitään kokemusta, vain Kemijärvellä pitempiaikaiset havainnot alkaen helmikuussa 1992 - Särkikankaalla, - kerrostalo Korkeakummussa.

        Ennen ko. ajankohtsa sain muutamia havaintoja, vaan en armeija-aikanani.

        Meitä Nurmikumpuja on jonkun verran, - mutta olen Kaarlo Nurmikumpu, ja asun
        Lumppiolla nykyään, vuodesta 1994 helmikuusta, ja kokemukset jatkuu yhä täällä.
        Huvittavaa, - toiset Nurmikummut ei edes luota raporteihin, arvaa harmittaako?

        -Yhteishenkilönä olen 888, siis järjestyksessä.

        Kaarlo Nurmikumpu - 888 - Kemijärvi


      • boikottitilanne KTP
        k.n. kirjoitti:

        Kävin asepalveluksen Hiukavaarassa 1960 - 1961, ja siirryin reserviin tokokuussa 1961 alikersanttina...

        Misin ufoista ei mitään kokemusta, vain Kemijärvellä pitempiaikaiset havainnot alkaen helmikuussa 1992 - Särkikankaalla, - kerrostalo Korkeakummussa.

        Ennen ko. ajankohtsa sain muutamia havaintoja, vaan en armeija-aikanani.

        Meitä Nurmikumpuja on jonkun verran, - mutta olen Kaarlo Nurmikumpu, ja asun
        Lumppiolla nykyään, vuodesta 1994 helmikuusta, ja kokemukset jatkuu yhä täällä.
        Huvittavaa, - toiset Nurmikummut ei edes luota raporteihin, arvaa harmittaako?

        -Yhteishenkilönä olen 888, siis järjestyksessä.

        Kaarlo Nurmikumpu - 888 - Kemijärvi

        Nurmikumpu ja Kommunistinen Työväenpuolue kannattavat EU-vaaleissa boikotointia. Ymmärtääkseni kyse on ns. totaalisesta boikotista, eli että ei käydä ollenkaan äänestyspaikalla.

        Toinen vaihtoehto boikotoida on käydä pudottamassa tyhjä lappu tai kirjoittamassa Aku Ankka tms.


    • natsit bunkkerissa

      onko nyt kaikki

    • Teko ja teko

      Natsiajoista on 70-80 vuotta. Suomessahan tiedettiin jo silloin, mitä Saksassa tapahtuu. Sitä ei mitenkään paheksuttu. Kaikki on ollut tosi kaameaa, mutta minun mielestä käsimerkkien teko ja keskitysleirille taluttaminen ovat ihan eri asioita.Oisko niin, että tämä S.L teki käsimerkin, koska se on kiellettyä ? Suomi ei tuominnut keskitysleirejä eikä juutalaisvainoja, mutta nykyään tuomitaan käsimerkit. Eikö tässä ole epäsuhtaa?

    • homonsa kullakin

      Joo o, epäsuhtaahan siinä on, kun ei saa enää vihata avoimesti toista kansanryhmää.

      • Tekopyhää!

        Ei käsimerkki tarkoita, että vihataan jotain kansanryhmää. Minäkin pidän kaikkia uskontoja samanarvoisin ja nykyään erityisesti Islam kiinnostaa. Kunnioitan heidän vakaumustaan. Hyväksyn sukupuolineutraalin avioliiton. Kannatan naispappeutta. Joku voi sanoa, että se ei minulle kuulu, koska en kuulu ev.lut. kirkkoon, mutta minulla on mielipiteen vapaus tässäkin asiassa.

        Suomessa on vain niin paljon tekopyhyyttä ja kaksinaamaisuutta. Erityisesti kemijärvellä.


    • murheensa kullakin

      Himottaako sinulla tehdä natsitervehdyksiä, tekopyhää?

    • Härmänhäijy

      Joku HOMO täällä poistattaa asialliset kirjoitukset!

    • tuulimyllyt!!

      Mitä mieltä Muutos 2011 / Harjula ovat tuulivoimala-asiasta? Olisiko siitä kannattanut järjestää Kemijärvellä kansanäänestys?

      • O.H.

        Hei vaan. No tämä asia, Tuulivoimalat ovat 'bisnesmaailman' hörhöilyä kunniallisten kansalaisten pään menoksi, ja hanke ei siis ole lähtöisin alueen asukkailta. Siten koko asia on kumottava, sillä siitä ei ole edes hiukkaakaan kyselty alueen ihmisiltä/asukkailta. Ja jos Kemijärven ihmiset haluaisivat tämmöisen kuin tuulivoiman, niin sitten siitä suortetaan kansanäänestys tottakai, sillä alueen ihmisten on asia päätettävä. Jos siis hyväksytään tämä ulkoapäin esitetty tuulivoima-hanke.

        Äänestystulos viedään käsitelyyn, mikä käsitelyaste- ja paikka sitten onkaan, mutta näin etenee suora demokratia.
        Eli kuka tekee aloitteen, edistää sen äänestykseen, kyselyyn, siitäkin on keskustelua herätettävä. Kyselyssä voidaan esittää vaihtoehtoja, joista siten äänestetään.

        Ja kaiken kaikkiaan, ihmiset. alkakaa nyt ihmeessä enemmän huolehtimaan siitä, mitä tänne suunnitellaan, sillä kuka enempi teistä/meistä välittää kuin me itse.


        terv. Oili Harjula, Muutos2011
        http://www.muutos2011.fi/


      • O.H.
        O.H. kirjoitti:

        Hei vaan. No tämä asia, Tuulivoimalat ovat 'bisnesmaailman' hörhöilyä kunniallisten kansalaisten pään menoksi, ja hanke ei siis ole lähtöisin alueen asukkailta. Siten koko asia on kumottava, sillä siitä ei ole edes hiukkaakaan kyselty alueen ihmisiltä/asukkailta. Ja jos Kemijärven ihmiset haluaisivat tämmöisen kuin tuulivoiman, niin sitten siitä suortetaan kansanäänestys tottakai, sillä alueen ihmisten on asia päätettävä. Jos siis hyväksytään tämä ulkoapäin esitetty tuulivoima-hanke.

        Äänestystulos viedään käsitelyyn, mikä käsitelyaste- ja paikka sitten onkaan, mutta näin etenee suora demokratia.
        Eli kuka tekee aloitteen, edistää sen äänestykseen, kyselyyn, siitäkin on keskustelua herätettävä. Kyselyssä voidaan esittää vaihtoehtoja, joista siten äänestetään.

        Ja kaiken kaikkiaan, ihmiset. alkakaa nyt ihmeessä enemmän huolehtimaan siitä, mitä tänne suunnitellaan, sillä kuka enempi teistä/meistä välittää kuin me itse.


        terv. Oili Harjula, Muutos2011
        http://www.muutos2011.fi/

        Lisäänpä vielä. Eli Suoraa demokratiaa ei ole se, että jos esim. Suomen hallitus tuo jonkun asian tänne, ja käskee alueen ihmiset siitä äänestämään. Tuolloin asia on Suomen hallituksen 'junailua'/mainipulointia (poliittista)
        Vain kansalaisilta tullut ja siitä yhdessä äänestäminen ja päättäminen on suoraa demokratiaa.

        http://www.muutos2011.fi/


    • Oilin asia

      Nyt on varmistunut tieto: Hän, Oili Harjula, on EU-ehdokkaana.

      Muut Kemijärvellä ei kai rohkene edes yrittää?!

    • pelleporukkaa vain

      Aivan hömpää sulkea silmät tosiasioilta, ja sanoa, "kaikki jotka hyväksyvät meidän säännöt, pääsevät jäseniksi"
      Noh, itsehän tuomitsevat itsensä hävijiksi, ottamalla Hirvisaaren puolueeseensa.
      Jokainen tajuaa, että James siitä mihinkään muutu, vaikka päivittäin lukisi sääntökirjaa. Sen takia persut heittivät hänet pihalle. Kertoo vain tuon muutos populan säälittävästä tilasta, että hylkiöt heille kelpaavat, muita kun ei ole sinne tulossakaan.

    • Oili H:lle

      Tsemppiä Oilille! Kemijärvellä irvistelijöitä ja haukkujia riittää, ei pidä välittää! On hyviä ideoita, kuten Suomu-asia. Olisivatpa Kemijärven Yrittäjät myös tässä asiassa aktiivisia!

      • EN ÄÄNESTÄ MEPPIÄ

        EI HENKILÖKOHTAISUUKSIA OILIA KOHTAAN. -EN AINAKAAN ÄÄNESTÄ OILIA, ENEMPÄÄ KUIN JOTA KUTA TOISTA MEPIKSI. -BOIKOTOIN.,


      • suomun kohtalo
        EN ÄÄNESTÄ MEPPIÄ kirjoitti:

        EI HENKILÖKOHTAISUUKSIA OILIA KOHTAAN. -EN AINAKAAN ÄÄNESTÄ OILIA, ENEMPÄÄ KUIN JOTA KUTA TOISTA MEPIKSI. -BOIKOTOIN.,

        Suomu-asian kun saisi eteenpäin, olisi paljon hauskempaa Kemijärvellä olla. Oili Harjulan idea on ihan ok, mutta siitä pitäisi saada tarkempaa tietoa ja asiaa viedä yritysmaailman kanssa eteenpäin. Kaupunki ei voi yritystoimintaa pyörittää.


    • kaupunki yrittäjäksi

      Vahvasti on käsitys, että kyllä kaupunki saa myös harjoittaa yritystoimintaa, jos sellaiset olisivat poliittiset voimat, joilla on halu tuohon terveempään yrittämiseen ryhtyä?

    • huuhaata näkyy oleva

      Niin kyllä tuntuu Oilin visioissa olevan niin, että kaupunki ja yrittäjät järjestävät hänelle kaikki valmiiksi ja rahoittavat toiminnan, hän sitten astuu hommaa johtamaan.
      Hyvin erikoinen on visio yritystoiminnasta hänellä.

    • oikea liikeidea

      Se tuossa Oilin hyvässä ideassa on vikana, että yrittäjä henkisyys puuttuu Oililta kokonaan. Hän ei ole valmis mihinkään riskinottoon, niin kuin oikeiden yrittäjien kuuluu olla. Taloudellinen vastuu yritetään siirtää muille, ja kehutaan tuollaista ideaa hyvänä. Hiljaisuus muka toisi Suomulle valtavat ihmismäärät. Minkäälaista tutkimusta ei asiasta ole näyttää, kaikki on pelkkää Oilin mutua, ja päiväunia asian tiimoilta. Mitä ne ihmiset muuten siellä kuluttaisivat, jos kerran se hiljaisuus olisi busineksen nimi, nehän olisivat kuin munkit kammiossa, eikä raha palaisi lainkaan.
      Kuka siitä hylötyisi.
      Se hiljaisuus busines on kyllä muiden toimesta keksitty jo ajat sitten, esim. Valamon luostariin voi mennä retriittiin, tai miksi sitä sanotaan. Ei juurikaan liikuta suuria massoja, joku harva kävijä vuosittain. Eri puolilla maailmaa löytyy vastaavia luostareita, mutta kyllä se aina on vain harvojen huvia, ei siinä raha liiku.

      Sen takia tuo idea tulee aina jäämään vain "hyväksi ideaksi" ketään oikeaa yrittäjää ei haihattelu kiinnosta.
      Matkailupuolelta yrittäjä henkisyyttä on löytynet esim. Pietikäisen Köpistä.
      Aikanaan sai lainaa omakotitaloaan vastaan pankista (otti henkilökohtaisen riskin) ja perusti Harrinivan. Riski kannatti eikä talo mennyt pankille, nykyisin on Muoniossa menestyvä yritys, jonka asiakkaista on 98% ulkolaisia, eli tuo Suomeen rahaa, se on sitä mitä tämä maa tarvitsee. Harrinivassa ei ole hiljaista, jo pelkästään sadat rekikoirat pitää sen verta ääntä.

    • Suommu

      Jassoo. Olisiko teille epäilijöille sitten väännettävä rautalangasta se mitä aloite tarkoittaa? Eli se tarkoittaa, että te kemijärviläiset alatte tekemään, kaupungin tai muun tuella asioita niin, että siellä Suomulla yritystoiminta alkaa pyörimään. Jos minä olisi halunnut itselleni kaupungin rahat (joita ei ole, heh) niin minä toki olisin sen niin ilmassut. En ole näin ilmaissut.

      Tuo aloite meni niin, että Kemijärven elinkeinojohtaja ohjasi sen Kemijärven Yrittäjille, vaikka olisin toivonut että hän olisi kutsunut minut keskusteluun, ja ehkä sitten myös olisimme lähestyneet Suomun omistajia mahdollisen yhteistoiminnan puitteissa. Minä odotan edelleen että Kemijärven yrittäjät alkavat nyt laatia sunnitelmaa, johon minä tulen mukaan. Eli menikö elinkeinojohtajan toimet oikein?

      Jos olisi lähetynyt minua, niin asia olisi jo hyvin pitkällä. Odotan siis että jotakin siellä jossain tapahtuu.

      Olen tässä esityksessäni tuupannut kemijärviläisä toimimaan itsensä hyväksi, minä saatan olal vain hyvin pieni osa toimintaa , enkä todelakaan ole kiinnostunut kaupungin rahoista, enkä edes raharikastumisesta muutekaan, koska minulla ovat toisenlaiset tavoitteet elämässä. Olen henkinen ja vahvasti henkinen kehitys on tavoitteeni. En ole kiinnostunut keräämään rahaa, pankkiin enkä patjaan.

      Tavoite on saada Suomulle keksus, jossa on toimintaa moneen lähtöön. Siellä on nyt hotelli, hiihtohissi ja lasketelumahdollisuudet, sekä murtomaahiihtomahdollisuudet.

      Hoitokeskukseen olen visioinut itselleni yhden pienen huoneenn jossa on kaunis tuoli, ja hoitopöytä. Hoidan vaihtoehtoisella tavalla perinteisen hoitojärjestelmän lisänä. Pyrkimukseni ei ole poistaa yhteikunnasta varsinaista terveydenhoitotoimintaa, vaan toimia täydentäjävä sille. (näin toimii vaihtoehtohoito)

      Maailmassa on paljon ihmisiä, jotka kaipaavat mm. hiljaisuutta, ja tätä vaihtoehtoisuutta.

      Suunnitelmisa on että sinne tulee nyös elävän ravinnon ravintola, jossa on tietenkin alan asiantuntija yrittäjänä. Minä en ole sellainen.

      Olkaa hyvä.

      terv. Oili Harjula

      • joutenolijoita ?

        Hyvä Oili..mitä ne tekee siellä kaupungin elinkeinotoimessa ? Kuluttelevat aikaa ja nauttivat palkkaa ? Perää luottamusmiesjohdolta asiaa. Non sitä varten valittu. Kovin se on kyllä hiljaasta elinkeinopuolella jos lehtiä seuraa.


      • K.N.

        Oilin ideaa on kiireellisesti vietävä toteuttamiseen, .se on todella kannatettava suunnitelma.

        Kaarlo N... Kemijärvi


      • Suommu
        joutenolijoita ? kirjoitti:

        Hyvä Oili..mitä ne tekee siellä kaupungin elinkeinotoimessa ? Kuluttelevat aikaa ja nauttivat palkkaa ? Perää luottamusmiesjohdolta asiaa. Non sitä varten valittu. Kovin se on kyllä hiljaasta elinkeinopuolella jos lehtiä seuraa.

        Lukaisin tuo Koti-Lappia, ja olihan siellä tietoa yrittäjien mielenkiinnoista. Ne olivat "sitä samaa vanhaa". Kovin kuivaa. Sekä maakuntajohtajan näkemykset eivä tyllä tälle aloitteeni tasolle; seuraavat näitä.

        Kemijärven elinkeinotoimi täysin nyt remonttiin, ideoita käsitelemään, tutkimaan, sekä luovuutta peliin. Mikä estää?

        Saattaa olla myös nämä poliittiset kuviot, ne kun ovat niin kovin monimutkaiset Kemijärvellä. Mitä kuntalainen ajattelee, jos ei tehdä, kun ei kuulu omaan politiikkaan, ja monet tarvitsisivat työtä? Ja kuitenkin, minuun voi olla yhteydessä, sillä kokemukseni siitä että lähetysin ketään, ovat hyvin muistissa. Vaaditaan poliittista sitoutumista johonkin, jota en voi tehdä. Minulla on oma "politiikkani", joka tarkoittaa sitä, että voi vaan alkaa tekemään, ei siinä tarvita poliittista asennetta. Vai onko joku puolue juuri asennoitunut vaan tekemiseen? ei näytä siltä.

        Yksi suunnitelma on elinkeino-osatolla, ja se on suojattu, eli ei sitä kukaan voi ilman minua (ja erästä toista) käyttää. Näin pitää toimia yrittäjän.

        terv, Oili Harjula
        terv.


    • kansanedustus

      Kyllä on edustava kansanedustaja tällä puolueella

      • vaalien tilanne

        Tsemppiä Oilille eduskuntavaaleihin! Kannattaisi vain Muutos 2011 puolueen koettaa Lapissa saada vaaliliitto esim. Itsenäisyyspuolueen tai Köyhien Asialla -puolueen kanssa, tai Piraattipuolueen. Ei kannata jokaisen olla omalla listalla, jos vaan muutama ehdokas sitten heillä onpi.


    • tämä kannattaisi

      kannattaisi Muutoksen ja muiden pienpuolueiden lopettaa toimintansa turhana.

      • K.N.

        Tämän päivän pieni KTP, on suuren työväenluokan puolueena, -ehkä jo huhtikuun 19 päivän 2015 jälkeen suuri puolue.

        Todellisuudessa tarvitaan vain nykyoloissa kaksi tai kolme puoluetta: -KTP edustamaan työtä, kokoomus pääomaa ja työn ja pääoman väillä olevia - vasemistolais-keskustalaispuolue.

        Lähitulevaisuudessa alkaa uusj järjestäytyminen puolueina, ja se kehitystie johtaa lopulta vain yhteen - kahteen puolueeseen, -ja loppujen lopuksi ei ole yhteiskuntaluokkia eikä erilaisia sosiaaliryhmiä, -joten puolueet, -kuten luokatkin aikakautena lakkaa, ("kuolevan" (Marx) valtion mukana).

        Olettaa Kaarlo Nurmikumpu... Kemijärvi


      • tsemppiä vain
        K.N. kirjoitti:

        Tämän päivän pieni KTP, on suuren työväenluokan puolueena, -ehkä jo huhtikuun 19 päivän 2015 jälkeen suuri puolue.

        Todellisuudessa tarvitaan vain nykyoloissa kaksi tai kolme puoluetta: -KTP edustamaan työtä, kokoomus pääomaa ja työn ja pääoman väillä olevia - vasemistolais-keskustalaispuolue.

        Lähitulevaisuudessa alkaa uusj järjestäytyminen puolueina, ja se kehitystie johtaa lopulta vain yhteen - kahteen puolueeseen, -ja loppujen lopuksi ei ole yhteiskuntaluokkia eikä erilaisia sosiaaliryhmiä, -joten puolueet, -kuten luokatkin aikakautena lakkaa, ("kuolevan" (Marx) valtion mukana).

        Olettaa Kaarlo Nurmikumpu... Kemijärvi

        Kaarlo Nurmikumpu on kuulemma ollut 1980-luvun lopulla perustamassa KTP-puoluetta. Heidän kannatus vain on pudonnut kovasti, heidän tulisi laajentaa tuota hommaa hieman enemmän, esim. tehdä yhteistyöpuolue kaikkien kommunistis-sosialististen voimien kanssa.


      • K.N
        tsemppiä vain kirjoitti:

        Kaarlo Nurmikumpu on kuulemma ollut 1980-luvun lopulla perustamassa KTP-puoluetta. Heidän kannatus vain on pudonnut kovasti, heidän tulisi laajentaa tuota hommaa hieman enemmän, esim. tehdä yhteistyöpuolue kaikkien kommunistis-sosialististen voimien kanssa.

        KTP on perustettu toukokuussa 1988.

        Kannatus on suhteellista. -vastavoimien ahkeraan KTP;: n mustamaalaamiseen,
        ja median -kuolettavasti, KTP: a vaikenemiseen.

        Sellaisen esittämäsi liiton rakentamisessa syntyy myös ns. sovitteluja, -mutta KTP ei tee ideologisia kompromisseja, sovitteluja ja sopeutumisia, -joissa aina luovuttaisiin työväenluokan tavoitteista, nö. päätavoitteista tai ideologisesti ajettavista tavoitteista,
        -Ei minun mielestä tarvita mitään liittopuoluetta, -ainoastaan toiminnan yhtenäisyyttä, -johon toimintamuotoon ei ole, -ideologinen este, -toiminnan yhtenäisyydelle, -kunhan ei tehdä ideologisia kompromisseja työväenluokan työläisten, pienituloisten ja vähävaraisten vahingoksi, -vaan ko. yhteistoiminta asettaa tavoitteeksi ko, luokan ja väestökerrosten elintason ja sitä edistävän työllisyyden parantamiseen ja demokratian laajentamiseksi työläisille talouteen ja politiikkaan. -tässä ja nyt...
        -Toiminnan yhtenäisyydessä tulee esim. KYP: a puolueena säilyä itsenäisyys ja omat tunnukset, ja samoin muilla ko. toimintaan yhtyvillä puolueilla.

        Mielestäni nykyään on ehdottoman välttämätön rakentaa työväenluokan ja talonpoikaiston ja pk-yrittäjien liitto, -pääomaa vastaan, joka kurjistaa meitä kaikkia.

        Kaarlo Nurmikumpu -Kemijärvi


      • K.N.
        K.N kirjoitti:

        KTP on perustettu toukokuussa 1988.

        Kannatus on suhteellista. -vastavoimien ahkeraan KTP;: n mustamaalaamiseen,
        ja median -kuolettavasti, KTP: a vaikenemiseen.

        Sellaisen esittämäsi liiton rakentamisessa syntyy myös ns. sovitteluja, -mutta KTP ei tee ideologisia kompromisseja, sovitteluja ja sopeutumisia, -joissa aina luovuttaisiin työväenluokan tavoitteista, nö. päätavoitteista tai ideologisesti ajettavista tavoitteista,
        -Ei minun mielestä tarvita mitään liittopuoluetta, -ainoastaan toiminnan yhtenäisyyttä, -johon toimintamuotoon ei ole, -ideologinen este, -toiminnan yhtenäisyydelle, -kunhan ei tehdä ideologisia kompromisseja työväenluokan työläisten, pienituloisten ja vähävaraisten vahingoksi, -vaan ko. yhteistoiminta asettaa tavoitteeksi ko, luokan ja väestökerrosten elintason ja sitä edistävän työllisyyden parantamiseen ja demokratian laajentamiseksi työläisille talouteen ja politiikkaan. -tässä ja nyt...
        -Toiminnan yhtenäisyydessä tulee esim. KYP: a puolueena säilyä itsenäisyys ja omat tunnukset, ja samoin muilla ko. toimintaan yhtyvillä puolueilla.

        Mielestäni nykyään on ehdottoman välttämätön rakentaa työväenluokan ja talonpoikaiston ja pk-yrittäjien liitto, -pääomaa vastaan, joka kurjistaa meitä kaikkia.

        Kaarlo Nurmikumpu -Kemijärvi

        Tuli jälleen kirjainvirhe... Pitää olla KTP, -eikä kuten on KYP,
        Toistan korjattuna lauseen: -Toiminnan yhtenäisyydessä tulee esim. KTP: a puolueena säilyä itsenäisyys, ja omat tunnukset

        Kaarlo N... Kemijärvi


      • ei mollattu
        K.N. kirjoitti:

        Tuli jälleen kirjainvirhe... Pitää olla KTP, -eikä kuten on KYP,
        Toistan korjattuna lauseen: -Toiminnan yhtenäisyydessä tulee esim. KTP: a puolueena säilyä itsenäisyys, ja omat tunnukset

        Kaarlo N... Kemijärvi

        kyllä lopettaisn nuo kirjoittelut, jos minua näin pahasti mollattais


      • K.N.
        ei mollattu kirjoitti:

        kyllä lopettaisn nuo kirjoittelut, jos minua näin pahasti mollattais

        Ei me ihmiset ole kaikki samankaltaisia "robotteja".
        -Jostain syystä en laita laisinkaan pahaksi, -jos vaikka lopettaisit tuon tyhjän korostamisesi...

        No pitää ilona olla myös "mollaajilla", -joko ihminen tai kone välitä....

        Kaarlo N... Kemijärvi


      • Työ Mies
        K.N kirjoitti:

        KTP on perustettu toukokuussa 1988.

        Kannatus on suhteellista. -vastavoimien ahkeraan KTP;: n mustamaalaamiseen,
        ja median -kuolettavasti, KTP: a vaikenemiseen.

        Sellaisen esittämäsi liiton rakentamisessa syntyy myös ns. sovitteluja, -mutta KTP ei tee ideologisia kompromisseja, sovitteluja ja sopeutumisia, -joissa aina luovuttaisiin työväenluokan tavoitteista, nö. päätavoitteista tai ideologisesti ajettavista tavoitteista,
        -Ei minun mielestä tarvita mitään liittopuoluetta, -ainoastaan toiminnan yhtenäisyyttä, -johon toimintamuotoon ei ole, -ideologinen este, -toiminnan yhtenäisyydelle, -kunhan ei tehdä ideologisia kompromisseja työväenluokan työläisten, pienituloisten ja vähävaraisten vahingoksi, -vaan ko. yhteistoiminta asettaa tavoitteeksi ko, luokan ja väestökerrosten elintason ja sitä edistävän työllisyyden parantamiseen ja demokratian laajentamiseksi työläisille talouteen ja politiikkaan. -tässä ja nyt...
        -Toiminnan yhtenäisyydessä tulee esim. KYP: a puolueena säilyä itsenäisyys ja omat tunnukset, ja samoin muilla ko. toimintaan yhtyvillä puolueilla.

        Mielestäni nykyään on ehdottoman välttämätön rakentaa työväenluokan ja talonpoikaiston ja pk-yrittäjien liitto, -pääomaa vastaan, joka kurjistaa meitä kaikkia.

        Kaarlo Nurmikumpu -Kemijärvi

        Kommunismia on maailmassa kokeiltu jo satakunta vuotta.

        Mikä on maailman paras kommunistinen valtio nykyään, joka kelpaisi mallimaaksi Suomellekin?

        Tarkoitan valtiota, jonka kansalaiset ovat täysin tyytyväisiä vallitsevaan järjestelmään, eivätkä halua paeta maasta.


    • unta näet vain

      Jaa kylähullu on taas herännyt.

      • herännyt "kylähullu"

        "kylähullulla" on useat unet toteutuneet pilkulleen, ja unesta herättyä on havainto, että: -esteenä enää on kaiken karvaiset opportunistit ja rääväsuut...


      • Kaarlo/liittopuolue
        herännyt "kylähullu" kirjoitti:

        "kylähullulla" on useat unet toteutuneet pilkulleen, ja unesta herättyä on havainto, että: -esteenä enää on kaiken karvaiset opportunistit ja rääväsuut...

        Kunnioittaen vain huomautan herra Nurmikummulle, että olihan SKDL myös liittopuolue, jonka alla toimi muita puolueita. Miksi nyt eivät SKP, STP ja KTP sekä eräät muuta vasemmistolaiset järjestöt liittoudu yhden liittopuolueen alaisuuteen?


      • että silleen
        herännyt "kylähullu" kirjoitti:

        "kylähullulla" on useat unet toteutuneet pilkulleen, ja unesta herättyä on havainto, että: -esteenä enää on kaiken karvaiset opportunistit ja rääväsuut...

        Kehuu vielä itteensä ja uniaan, totta ne pikku-ukot ufoissaan näyttää oikeilta unessa.


      • K.N.
        Kaarlo/liittopuolue kirjoitti:

        Kunnioittaen vain huomautan herra Nurmikummulle, että olihan SKDL myös liittopuolue, jonka alla toimi muita puolueita. Miksi nyt eivät SKP, STP ja KTP sekä eräät muuta vasemmistolaiset järjestöt liittoudu yhden liittopuolueen alaisuuteen?

        Juuri siksi! -Oli, -oli SKDL yhteistyöjärjestö, siihen asti kun hajottajat tekivät siitä puolueen, -ja syrjivät, eristivät kaikki meidät luokkakantaiset marxilais
        - leniniläiset kommunistit.
        -Joo, en hk: i ole liittopuolueen kannalla, ja vaadin edellen vaadin säilyttämään KTP: n itsenäisenä puolueena, -so. työväenluokan puolueena, -ja se ei silti estä toiminnan yhtenäisyyttä itsenäisenä puolueena, jos ko, voimat sitä haluaisi, vaan eipä halua, vaan vaativat lopettamaan KTP: n. -ja yksittäisinä henkilöinä tulemaan esim,. uuteen SKP:n - no ne jotka menee, -menee, -vaan en minä mene...

        Silti ajassa olisi hyvin paljon yhteistoiminnalle tehtäviä parantaa työläisten, pienituloisten ja vähävaraisten elinoloja,


    • K.N.

      Ihminen on osa maailmankaikkeutta, ja nimen omaa aineellisuudessa (Materia) on kaiken olemisen ykseys.
      Tämän joka tajuaa, tunnustaa materian esisijaiseksi. henkeen, sieluun, tajuntaan nähden.
      Materian, aineen olen tunnustanut ensisijaiseksi, joten olen materialistisen filosofian koulukunnan kannalla ja kannattaja.

      Koska äärettömässä maailmankaikkeudessa, loputtomassa luonnossa on äärettömän paljon mitä erilaisinta elämää, ja hyvin korkeaälyistä elämää, mikä on myöhemmin ihmiskunnankin älyä, nyt yleisesti ollaan vielä hyvin alkukantaisessa kehitysasteessa. -Sillä elämä tälle muodostuneelle planeetalle tuli vasta suhteellisien vähän aikaa sitten, -ja täällä se elämä on evoluution-, -kehityksen ja harppauksen kautta sellaisena, -mitä tänään se on oleva, ei -silti ikuisesti tällä asteella.... -vaan on jatkuvassa muutoksessa tosienlaiseksi joko nopealla tai
      hitaammalla syklillä, -jaksolla....

      -Maapallon ulkopuolella, -äärettömässä luonnossa, -on äärettömän paljon hyvin pitkälle kehittynyttä ja harpannutta älynomaavaa olentoja, -joista osa on liki ihmisenkaltaisia, -ja osa mitä erilaisimmissa olomuodoissa.
      Omaan siitä konkreettista näyttötietoa, -sillä saan maailman todellisuudesta heijastumisen ansiosta paljon tietoa, -johon ominaisuuteni yhdyshenkilö 888 asema minulle suo nähtäväksi.

      Huomautan, ettei esim. Maapallolla olevat kaikki ihmislajiin kuuluvat ole ulkomuodoltaan samankaltaisia, -vaan on ns. eri rotuun kuuluvia, siis heidän, meidän alkuperä on eri planeetoilta, -jotka ovat joko tuhoutuneet tai tuhotumassa, -mikä osa myös tulevaisuudessa on tällä Telluksella, -Maa...

      Maapallon ihmislajilla on tieteellis - tekninen kumous silti jo hyvin pitkällä, -ja vaikutteita ovat saaneet ilman muuta ulkopuolisilta, -jos niistä pääasiassa tiiviisti vaikenevat tuntemastani syystä ja useista eri aiheista...

      Sitä kaikkia mitä olen nähnyt heijastuksena siruun avulla heidän osaamisesta, -on matkittu Maapallolla, sotatekniikkaan - hävitysvälineiksi...

      He omaa telepaattisen kyvyn, heillä on kielenkääntökoneet ja he voivat muuntua erilaisiksi, mutta he ovat älyllisiä, jotka voivat vaikutta valitsemiinsa niin hereill kuin unen kautta, ja uneksi luonnehdin sitä prosessia, mikä muutti minut juopottelijasta ehdottoman raittiiksi 16.5.1997 lähtien, -ja jo olen ehdotonta raittiutta elämänlajinani pitänyt yli 17 ja puoli vuotta... eikä ne olleet mitään pikku-ukkoja, jotka opastivat raittiuteen, -sen te itse sepittelette, -jos onkin kaiken kokoisia niitäkin -tuolla jossakin...? TV: n kaltaisia kuvia olen heistäkin nähnyt ns. -silmäluomi tv: ä, -johon siruun heijastuneet kuvat tulevat kellon ajan, näyttönä, -kellokuva, ja sen viisarit osittaa seuraavaa katseluaikaa...

      -Ihminen on eräänlainen hyvin korkealle kehittynyt "tietokone", jonka piuhat ovat jalkaerällä, ja sieltä kautta saan ns. vyöhykehoitoa, -että ne tunnen toimenpiteinä...
      Näin kirjoiti tietokokemuksesta raportin yksi maallinen pikku-ukko, -vain n.159 cm.

      Kaarlo Nurmikumpu -Kemijärvi

    • K.N.

      Ihminen on osa maailmankaikkeutta, ja nimen omaa aineellisuudessa (Materia) on kaiken olemisen ykseys.
      Tämän joka tajuaa, tunnustaa materian esisijaiseksi. henkeen, sieluun, tajuntaan nähden.
      Materian, aineen olen tunnustanut ensisijaiseksi, joten olen materialistisen filosofian koulukunnan kannalla ja kannattaja.

      Koska äärettömässä maailmankaikkeudessa, loputtomassa luonnossa on äärettömän paljon mitä erilaisinta elämää, ja hyvin korkeaälyistä elämää, mikä on myöhemmin ihmiskunnankin älyä, nyt yleisesti ollaan vielä hyvin alkukantaisessa kehitysasteessa. -Sillä elämä tälle muodostuneelle planeetalle tuli vasta suhteellisien vähän aikaa sitten, -ja täällä se elämä on evoluution-, -kehityksen ja harppauksen kautta sellaisena, -mitä tänään se on oleva, ei -silti ikuisesti tällä asteella.... -vaan on jatkuvassa muutoksessa tosienlaiseksi joko nopealla tai
      hitaammalla syklillä, -jaksolla....

      -Maapallon ulkopuolella, -äärettömässä luonnossa, -on äärettömän paljon hyvin pitkälle kehittynyttä ja harpannutta älynomaavaa olentoja, -joista osa on liki ihmisenkaltaisia, -ja osa mitä erilaisimmissa olomuodoissa.
      Omaan siitä konkreettista näyttötietoa, -sillä saan maailman todellisuudesta heijastumisen ansiosta paljon tietoa, -johon ominaisuuteni yhdyshenkilö 888 asema minulle suo nähtäväksi.

      Huomautan, ettei esim. Maapallolla olevat kaikki ihmislajiin kuuluvat ole ulkomuodoltaan samankaltaisia, -vaan on ns. eri rotuun kuuluvia, siis heidän, meidän alkuperä on eri planeetoilta, -jotka ovat joko tuhoutuneet tai tuhotumassa, -mikä osa myös tulevaisuudessa on tällä Telluksella, -Maa...

      Maapallon ihmislajilla on tieteellis - tekninen kumous silti jo hyvin pitkällä, -ja vaikutteita ovat saaneet ilman muuta ulkopuolisilta, -jos niistä pääasiassa tiiviisti vaikenevat tuntemastani syystä ja useista eri aiheista...

      Sitä kaikkia mitä olen nähnyt heijastuksena siruun avulla heidän osaamisesta, -on matkittu Maapallolla, sotatekniikkaan - hävitysvälineiksi...

      He omaa telepaattisen kyvyn, heillä on kielenkääntökoneet ja he voivat muuntua erilaisiksi, mutta he ovat älyllisiä, jotka voivat vaikutta valitsemiinsa niin hereill kuin unen kautta, ja uneksi luonnehdin sitä prosessia, mikä muutti minut juopottelijasta ehdottoman raittiiksi 16.5.1997 lähtien, -ja jo olen ehdotonta raittiutta elämänlajinani pitänyt yli 17 ja puoli vuotta... eikä ne olleet mitään pikku-ukkoja, jotka opastivat raittiuteen, -sen te itse sepittelette, -jos onkin kaiken kokoisia niitäkin -tuolla jossakin...? TV: n kaltaisia kuvia olen heistäkin nähnyt ns. -silmäluomi tv: ä, -johon siruun heijastuneet kuvat tulevat kellon ajan, näyttönä, -kellokuva, ja sen viisarit osittaa seuraavaa katseluaikaa...

      -Ihminen on eräänlainen hyvin korkealle kehittynyt "tietokone", jonka piuhat ovat jalkaerällä, ja sieltä kautta saan ns. vyöhykehoitoa, -että ne tunnen toimenpiteinä...

      Kaarlo N... Kemijärvi

    • aate veljet

      Miksi Kaarlo ei ollut aate veljiensä kanssa mieltä osoittamassa siellä Helsingissä eilen. Poliisi pidätti niitä anarkisteja, niin se maailma muuttuu ikkunoita rikkomalla.

      • K.N.

        Ystävällisesti huomautan, -että ei me marxilais - leniniläiset kommunistit ole anarkisteja.

        Siitä huolimatta en juhlinut 6.12. päivää, -ja se oli myös mielenosoitus "itsepäisten vouhotuksille".

        -Todellinen itsenäisyyden Suomen kansa sai 31. 12. 1917 viimeisellä tunnilla tunnustettuna. Lenin ojensi Senaatin lähettämälle neuvotteluvaltuuskunnalle Suomeen tuotavaksi.
        Neuvosto - Venäjän korkein Toimeenpaneva Neuvosto vahvisti sen 4.1.1918,
        ja siitä asti Suomi oli tenäinen aina vuoden 1995 alkuun asti, sen jälkeen on vain enää surumuistelut todellisesta itsenäisyysajasta, - mikä oli 4.1.1918 - 1994
        vuoden loppuun.

        Koska palautettaan Suomen kansalle itsenäisyys ja valtiolle kaikki täysivaltaiset suvereeniset oikeudet, päättää itse kaikista omista asioista, -olematta riippuvainen EU: a?

        -Ei me ole anarkisteja, kun esim. tunnustamme valtion välttämättömyyden,
        mutta emme itsepäistä porvariston yksipuolista julistusta itsenäisyydestä 6.12.1917, -jota ei yksikään ulkovaltio tunnustanut, -ei edes Saksa, joka vaati Suomea irrottautumaan Neuvosto-Venäjästä keinoja kaihtamatta..
        Arvaatteko miksi Saksa hoputti ja porvaristo meni hoputuksen vuoksi yksipäisesti
        julistautumaan 6,12,-17 itsenäiseksi?...
        -Siksi en ole juhlinut 6.12. päivää, -vaikka en kiistä todellista itsenäisyysaikaa. ja se on vallan eri asia veljet ja sisaret sekä puolitoverit...

        -Se itsenäisyysaika oli ja meni, -sen Suomen myyjät luovuttivat pois, - EU: n, alistivat, -ja ollaan EU: a riippuvaisia, -eli ei omata kaikkia suvereenisen valtion oikeuksia, -ja kun liittovaltion todellistavat, -menee loputkin vähäisestä itsenäisyydestä.
        Irti Suomi EU: a, -ja torjutaan Nato, -sekä palautetaan Suomen kansalle itsenäisyys, -ilman putkan kautta!?

        -Meidän mielenositukset ei vihoittele ikkunoille, autoille, vaan osoitetaan valtaa pitäville eri aiheissa, -rauhanomaisesti mieltä, muut toiset tulevat rähisemään, -ehkä myös on provosoijia, -jopa, -no niin, PIIP...

        Kaarlo Nurmikumpu -Ktp Kemijärvi


      • stalin talutti
        K.N. kirjoitti:

        Ystävällisesti huomautan, -että ei me marxilais - leniniläiset kommunistit ole anarkisteja.

        Siitä huolimatta en juhlinut 6.12. päivää, -ja se oli myös mielenosoitus "itsepäisten vouhotuksille".

        -Todellinen itsenäisyyden Suomen kansa sai 31. 12. 1917 viimeisellä tunnilla tunnustettuna. Lenin ojensi Senaatin lähettämälle neuvotteluvaltuuskunnalle Suomeen tuotavaksi.
        Neuvosto - Venäjän korkein Toimeenpaneva Neuvosto vahvisti sen 4.1.1918,
        ja siitä asti Suomi oli tenäinen aina vuoden 1995 alkuun asti, sen jälkeen on vain enää surumuistelut todellisesta itsenäisyysajasta, - mikä oli 4.1.1918 - 1994
        vuoden loppuun.

        Koska palautettaan Suomen kansalle itsenäisyys ja valtiolle kaikki täysivaltaiset suvereeniset oikeudet, päättää itse kaikista omista asioista, -olematta riippuvainen EU: a?

        -Ei me ole anarkisteja, kun esim. tunnustamme valtion välttämättömyyden,
        mutta emme itsepäistä porvariston yksipuolista julistusta itsenäisyydestä 6.12.1917, -jota ei yksikään ulkovaltio tunnustanut, -ei edes Saksa, joka vaati Suomea irrottautumaan Neuvosto-Venäjästä keinoja kaihtamatta..
        Arvaatteko miksi Saksa hoputti ja porvaristo meni hoputuksen vuoksi yksipäisesti
        julistautumaan 6,12,-17 itsenäiseksi?...
        -Siksi en ole juhlinut 6.12. päivää, -vaikka en kiistä todellista itsenäisyysaikaa. ja se on vallan eri asia veljet ja sisaret sekä puolitoverit...

        -Se itsenäisyysaika oli ja meni, -sen Suomen myyjät luovuttivat pois, - EU: n, alistivat, -ja ollaan EU: a riippuvaisia, -eli ei omata kaikkia suvereenisen valtion oikeuksia, -ja kun liittovaltion todellistavat, -menee loputkin vähäisestä itsenäisyydestä.
        Irti Suomi EU: a, -ja torjutaan Nato, -sekä palautetaan Suomen kansalle itsenäisyys, -ilman putkan kautta!?

        -Meidän mielenositukset ei vihoittele ikkunoille, autoille, vaan osoitetaan valtaa pitäville eri aiheissa, -rauhanomaisesti mieltä, muut toiset tulevat rähisemään, -ehkä myös on provosoijia, -jopa, -no niin, PIIP...

        Kaarlo Nurmikumpu -Ktp Kemijärvi

        On se hyvä et Suomi on itsenäinen. Joten 6.12. on juhlapäivä. Missähän solis K.Nurmikumpukin jos oltais venäjän valtiossa ? Uralin takana kuokkimas hiiltä tai jottain ? Tuskin jakelis lehtiä vappaana ?


      • K.N.
        stalin talutti kirjoitti:

        On se hyvä et Suomi on itsenäinen. Joten 6.12. on juhlapäivä. Missähän solis K.Nurmikumpukin jos oltais venäjän valtiossa ? Uralin takana kuokkimas hiiltä tai jottain ? Tuskin jakelis lehtiä vappaana ?

        Suomen kansa ei ole enää itsenäinen, -sitten v. 1995 alusta, mutta laulat porvarien lauluja, Hrutshevin "paljastuksilla" höystettynä.

        Historiallisen tuntemukseni / tietämykseni mukaan oli Suomestakin Hitlerin sotavankkurien vetäjät menossa ihan Uralille asti, -no se tyssäsi, ja se häviö, mihin Uralille menijät kokivat, -vapautti Suomen työläiset porvarillisesta oikeistodiktatuurista. -ja mm. SKP sai vapaan toiminnan oikeuden.

        Sillä voittaneen Neuvostovallan ja Puna-armeijan sankaruudella saatiin maahan laajemmat demokraattiset oikeudet, -mikä, ja joka vielä ainakin mahdollistaa jakaa esim. puolueemme KTP: n äänenkannattajaa, -TKS: a.

        -Ei sitä jääräpäinen porvaristo lahjaksi ole antanut, -se oli pakko, -mutta nykyinen, uusi oikeistolainen puhuri voi myös nyt sen kieltää, -johan on median kautta panneet "turvan tukkoon", niin huomaan esim. -Lain Kansan-, Koti - Lapin-, sekä Lappilaisen osalta...

        Saksalainen fasistijoukkio jos olisi voittanut, -olisi monen tie vienyt hiilikaivoksille, tai montun reunalle... -sitä ilmeisesti hiukan kaunistelit ja väität kuorolaulajien tavoin, vihassasi ivaasi idän suuntaan...

        Tiedätkö, kapitalismissa en ole, ja en voi olla vapaa, -olin palkkaorja, -ja nyt olen vanhuuseläkeläis orja...

        Mikä onkaan Sinun asemasi tässä kapitalistisessa yhteiskunta - talousmuodossa, kertoisitko, -niin paljastan asemasi, eli sen, oletko pohatta, talonpoika tai jos työläinen? Jos olet työläinen, olet propagandan uhri niin kuin monet toiset työläisetkin, sekä ns. tavallisesta kansasta...
        -Onneksi en ole sellainen: -"harmiton höppänä"!?

        Olen Kaarlo Nurmikumpu, -Kemijärvi


    • kiit

      Yo muutamat kommunistiset manifestiot ei kaine liity Muutos2011:sta mitenkään, eli toiseen ketjuun laittakaa, please.

      Muutos2011 tarkoittaa sinun omaa valintaa suhteessa päätöksentekoon, eli kansanäänestyksiä, ja suoraa demokratiaa, sekä sananvapautta niissä.

      • K.N.

        Muutos 2011? -Kyllä kapitalisti yhteiskunta - talousmuodossa on paljon niitä "tarkoituksia".

        -Ilmiönä Muutos 2011 on vain yksi turinapuolue, -joka leikkii muutosta, ikuistamalla kapitalistista yhteiskuntataloutta, -ja porvarillista diktatuuria.

        Kaarlo N...Kemijärvi


    • ei eroa lain

      Tuossa oli jossain mediassa viime viikolla noita anarkisteja haastateltu, ja aivan on samat näkemykset kuin tuolla meidän kommunisti-Kaarlolla. Samaa haihattelua oli, ei mitään mahdollisuutta käytännön toteutukselle. Mitä eroa on siinä jos kutsuu itseään anarkistiksi tai marksin/leninin kommunistiksi, kun aate on täysin se ja sama ? Paketin kääre on vain eri, mutta samaa kuonaa se sisältö.

      • K.N.

        Jos oikein objektiivisesti ja tieteellisesti tutkisit anarkistien ja KTP: ideologia-,ym. tavoite eroja, -havaitsisit, ettei olla saman aatteen ihmisiä, -on eroa kuin yöllä ja päivällä, -mutta et tutki, -vaan laulat toisten sepittämiä kaskulauluja. -joissa samaistatte KTP; n anarkisteihin.
        -Olen KTP;: n jäsen, ja alati muistan: Marxin, Engelsin, Leninin ja Stalinin teoria opetukset, -eikä niihin mahdu anarkismia, ei anarkisteja.

        Mutta KTP on työväenluokan joukko - osasto, vallankumouksellisen luokan puolue, -eikä meidän luokkataisteluun liity anarkistiset teot laisinkaan...

        KTP:; n nimissä ja jäsenenä sanoudun irti anarkismista ja anarkisteista, -vaikka he
        haastattelussa ovat voineet esiin tuoda samalaisiakin väittämiä?
        En sattunut kuunelemaan sitä median haastattelua.

        -Muuten onko PS: t anarkisteja, -kun heilläkin on tavoitteita samoja kuin on KTP: a...
        No sanoi herra Soini: -olemme työväenpuolue, ilman sosialismia, -KTP on taas Rauhan ja sosialismin puolesta.

        Kaarlo Nurmikumpu -Ktp Kemijärvi


    • samaa porukkaa

      Kyllä niitten anarkistien poliittinen ohjelma on aivan samaa liturgiaa, mitä Kaarlo viljelee, niin nekikin vannoo Marxin ja Leninin nimeen.

      • K.N.

        Nimimerkki samaa porukkaa suoraan vääristelee, -yhdistäessä KTP: n -ja anarkistit samaksi porukaksi, -"aateveljiksi", emme ole.
        ,
        Tiedätkö, minkälainen lukkarinrakkaus oli aikanaan toveri Leniniin -anarkistilla?
        Ellet tiedä, ja mistä tietäisit?
        Todellisuudessa käyt psyykkistä luokkataistelua KTP: a vastaan, -rinnastamalla
        KTP: a samankaltaiseksi anarkistiliikkeen kanssa.

        Pikkuporvarillisessa näkökannassa vain osoitat lukijoille että KTP on vain ikkunansärkijä ja autojen polttajapuolue.

        Ei sillä taistelulla mitään voiteta, -uso pois, -ei me olla anarkisteja, eikä terroristeja.
        Olemme KTP: a vallankumouksellisia työväenluokan marxilais - leniniläisiä
        kommunisteja järjestämässä, ohjaamassa ja kasvattamassa joukkoja
        toteuttamaan kaikki käsittävän yhteiskunnallisen muutoksen, -jossa palautetaan työn ja pääoman väkisessä luokkataistelussa tuotantosuhteet vastaamaan tuotantovoimia.., -mieti sitä, äläkä höpötä mitä sattuu, sillä ei me kaikki olla aateveljiä, -vaikka he sattuisivat käyttämään liturgiassaan otteita vähän samoja kuin KTP, -tai samoja kuin joku muu puolue---...

        Onhan PS: a myös paljon samoja lähiajan vaatimuksia ja tavoitteita poliittisessa ohjelmassaan, kuin on KTP: a, -vaan he eivät käy luokkataistelua työläissosialismista enempää kuin anarkistit...

        Kaarlo N... Kemijärvi


      • K.N.

        Jaa, että ihan tosissa väität jo anarkistiliikettä marxilais - leniniläiseksi, -niin kuin on KTP.
        Kumpi meistä on enemmän perillä työväenluokan marxilais - leniniläisetä kommunistipuolueesta, KTP: a, -ja toisaalta miten on puolueemme ja ideologiamme vastakohta- ja vastustaja, ko. -a. - liike?

        -Tiedätkö, -miten anarkistit osoittivat lukkarinrakkautta esimerkiksi toveri Leniniä
        kohtaan?
        -Ellet tiedä? Niin älä kuitenkaan viitsi yhdistää meitä ns. -"aateveljiksi", -sitä me ei olla oltu ennen, eikä nyt, -eikä huomenna. -Todistele. mitä todistelet, tavoitteenasi
        on kuitenkin vin hämätä lukijoita - samaistsesdsasi


    • jfdfjdj

      No niinh, kyllä tuo haihatteleva kommunismi on aika samaa, vaikka joitain pikku nyansseista voi vähän eroa löytyä.
      Tuollaiset ismit on aina pikku porukoiden marginaali juttuja, sellaista turhaa puuhastelua.

      • K.N.

        KTP edustaa marxismi - leninismiä, -työväenluokan ideologiaa.
        Tänään on tosin vielä suuren - työväenluokan, -pieni puolue, -mutta ei se "tänään" asema ole ikuinen, sillä huomispäivän kansa on... jne. sosialismissa.., -ja lopulta kommunismissa.

        Kaarlo N... Kemijärvi


      • naurattaa tuo
        K.N. kirjoitti:

        KTP edustaa marxismi - leninismiä, -työväenluokan ideologiaa.
        Tänään on tosin vielä suuren - työväenluokan, -pieni puolue, -mutta ei se "tänään" asema ole ikuinen, sillä huomispäivän kansa on... jne. sosialismissa.., -ja lopulta kommunismissa.

        Kaarlo N... Kemijärvi

        Sepä onkin sinun päiväunesi, mitään realismia ei tuon tueksi sitten löydy.

        Samaa paasaa ne anarkistit.


      • arvio Kaarlosta
        K.N. kirjoitti:

        KTP edustaa marxismi - leninismiä, -työväenluokan ideologiaa.
        Tänään on tosin vielä suuren - työväenluokan, -pieni puolue, -mutta ei se "tänään" asema ole ikuinen, sillä huomispäivän kansa on... jne. sosialismissa.., -ja lopulta kommunismissa.

        Kaarlo N... Kemijärvi

        Sanon vain kemijärveläisenä, että katsokaa Nurmikummun toimintaa!

        Hän on kommunisti ja ufoihin uskoja kyllä, MUTTA ei anarkisti!

        Ei hän särje kauppojen ikkunoita eikä riehu kaduilla. Hän jakaa työläisten puolueen lehteä S-kaupan edustalla ja käyttäytyy siellä asianmukaisesti. Koivuniemellä hän ei jaa, kun kuulemma ei ole hyväksytty siellä toimintaa. Olen nähnyt Nurmikummun monta kertaa, hän vain kohteliaasti tarjoaa työläisten puolueen lehteä. Täällä on sanottu, että ei saa kehua Nurmikumpua, että hän käyttäytyy hyvin eikä huutele rumia sanoja ihmisille. No, katsokaa Helsingissä nuo ilkivallan tekijät, mitä he ovat!? Anarkisteja ovat, ei Nurmikumpu ole heitä, vaan Nurmikumpu on ideologisesti jyrkkyydestä huolimatta henkilönä hyväkäytöksinen ja rehti "rotelaari", ei huutele ja haistattele, vaan sivistyneesti käy vuoronpuhelua ihmisten, kemijärveläisten kanssa!

        Siis lopputulos: Nurmikumpu ei ole anarkisti eikä toimi kuten nämä "luokkasotaa" julistavat räyhääjät ja pellet. Hänen toiminta on minun puolesta OK ja voisivat ottaa riitelevät paikallispoliitikot myös oppia siitä.


      • K.N.
        naurattaa tuo kirjoitti:

        Sepä onkin sinun päiväunesi, mitään realismia ei tuon tueksi sitten löydy.

        Samaa paasaa ne anarkistit.

        Oletpa todella yksi pahinta kaatua oleva anarkisti, -kun työväenluokan joukko-osastoa
        KTP: a edelleen väität samankaltaiseksi, -mitä itsestään ilmentävät anarkistit.

        -Etkö oikeasti erota punaista - mustasta? -Lienet värisokea.

        -Sen värieron kun opit erottamaan, ¨-osaat oikein arvioida työväenluokan KTP: n luokkataistelun sosialismista, -ja opit erottamaan anarkisteista, mutta se näyttää
        olevan KTP: n vastustajien tämän päivän, ns. realismia, -mikä ilmentää KTP: n vastaista vihaansa, -mitä kummallisimmilla yhdentämisvertauksillaan, -kuten arvon väittäjä itsepintaisesti esittää, -ja kaiken onnistuu nivomaan muutaman sanan avulla KTP: n vastaisiin arvioihinsa, -ja yhdistämään punaisen - mustaan.

        Eli paasaat juuri samaa kuin anarkisti... tuomatta mitään konkreettista esimerkkiä,
        jota ei löydy väitteen tueksi, -että KTP: n marxilais - leniniläiset ovat aateveljiä anarkistien kanssa...

        Maarlo N... Kemijärvi


      • K,N.
        arvio Kaarlosta kirjoitti:

        Sanon vain kemijärveläisenä, että katsokaa Nurmikummun toimintaa!

        Hän on kommunisti ja ufoihin uskoja kyllä, MUTTA ei anarkisti!

        Ei hän särje kauppojen ikkunoita eikä riehu kaduilla. Hän jakaa työläisten puolueen lehteä S-kaupan edustalla ja käyttäytyy siellä asianmukaisesti. Koivuniemellä hän ei jaa, kun kuulemma ei ole hyväksytty siellä toimintaa. Olen nähnyt Nurmikummun monta kertaa, hän vain kohteliaasti tarjoaa työläisten puolueen lehteä. Täällä on sanottu, että ei saa kehua Nurmikumpua, että hän käyttäytyy hyvin eikä huutele rumia sanoja ihmisille. No, katsokaa Helsingissä nuo ilkivallan tekijät, mitä he ovat!? Anarkisteja ovat, ei Nurmikumpu ole heitä, vaan Nurmikumpu on ideologisesti jyrkkyydestä huolimatta henkilönä hyväkäytöksinen ja rehti "rotelaari", ei huutele ja haistattele, vaan sivistyneesti käy vuoronpuhelua ihmisten, kemijärveläisten kanssa!

        Siis lopputulos: Nurmikumpu ei ole anarkisti eikä toimi kuten nämä "luokkasotaa" julistavat räyhääjät ja pellet. Hänen toiminta on minun puolesta OK ja voisivat ottaa riitelevät paikallispoliitikot myös oppia siitä.

        Nurmikumpu, -en ole anarkisti, ja en terroristi, -olen yksi KTP: n perustaja kommunisti. -Perustamisvuosi on 1988.

        -Eikä KTP puolueena, jota olin yhtenä toukokuussa 1988 perustamassa, -eikä puolueen tavoiteohjelmaan kuulu kaaoksen lietsominen rähinöimällä mielenosoituksissa. -ja ikkunoiden särkeminen, -eikä autojen polttaminen, -seiniin töhertely yms. kurittomuus, mihin järjestäytynyt puolue ei syyllisty.

        KTP osallistuu asiamme eteenpäin vieviin mielenosoituksiin rauhanomaisesti ja järjestäytyneesti, -ja jos siihen mielenosoitukseen lähettävät provosoijia ja rähinöitsijöitä, -on KTP siihen syytön, -eikä osallistu rähinään---...

        Tietenkin olen ideologiaamme, -marxismi - leninismiin aatteellisesti, -ja vakaumuksessa tinkimätön, -mutta en ole jyrkkä, -sillä osaan, -kuten osaa puolueemme tehdä myös kompromisseja, -joilla voidaan viedä työläisten tavoitteita eteenpäin, -mutta ei tietenkään tehdä .ns. ideologisia kompromisseja, -kuten esim. osallistumalla EU - parlamentti vaaleihin, -sillä emme hyväksy EU: a

        Olen no. marxilais - leniniläinen työväenluokan KTP: n kommunisti

        Arvon nimimerkki, en silti usko ufoihin, -mutta olen raportoinut ko. esinesitä ja tekemistä havainnoista, -ja olen vakuuttunut, -että muuallakin on elämää kuin -äu
        Kemijärvellä, tai Maapallolla, -tai eräitä lähiavaruudessa lentävää ihmisten työllistämillä esineillä.

        Henkilökohtaisesti en liitä kokemuksiini minkäänlaista uskon illuusiota.

        Ei Maarlo---... -vaan

        Kaarlo Nurmikumpu, -Kemijärvi


    • muutoslainen
    • samaa kökköä

      Anarkisteillä on aivan samat jorinat kuin Kaarlolla, samat on niitten idolitkin, höpittävät Leninin ja Marksin nimeen, juuri niin kuin Kaarlokin.
      Ei mittään eroa puheissa.

      • K.N.

        Entä teoissa? -Turha Sinun kanssa on asiasta enempää keskustella, väitellä, sillä olet itse anarkisti, -kun väität moista soopaa alavariisi. --"Erota jyvät akanoista". -Moi.

        Kaarlo N... Kemijärvi


    • samaa kökköä

      Samaa porukkaa kerran aate on aivan sama, siinä voi Kaarlokin miettiä miksi aate ei tule koskaan toimimaan käytännössä, koska se heti vinoutuu, kun ihmiset sitä tulkitsee.
      Ihmisen pitäisi olla mieleltään muurahainen, ennen kuin tuollainen käytännössä toimisi. Kaarlo jakaa jotai työväen lehtistä Kemijärven kaupan kupeessa, ja aate-toveri hakkaa ikkunoita mäsäksi Helsingissä. Sama kaiku on askelten, kuitenkin.

      • K.N.

        EI OLE AATE SAMAA, VAIKKA NIIN ALVARIIN JANKUTAT.

        KTP on työväenluokan marxilais - leniniläinen kommunisti puolue.

        -Katso, anarkisteilla ei Suomessa ainakaan ole puoluetta, -eikä niitä ole yhtäkään KTP: jäsenistössä.
        -Olisiko sitten Muutos 2011, koska se ajaa -"suoraa demokratiaa"?
        -Entä PS: t, -kun sillä taholla kielletään sosialismi?

        KTP: a ei ole edes mielenosoitustaktiikkana särkeä ikkunoita, -polttaa autoja tai muuta anarkistisia rähinöintiä harjoittaa.

        Anarkismi on vanhempi, -kuin Marxin kommunismin teoria, -ja nykyajan marxismi -leninismi, -mikä luovasti jatkaa työväenluokan maailmankatsomusta, imperialismin, -monopolikapitalismin oloissa -ja siihen ei mahdu anarkia, anarkismi, -vaikka KTP on vallankumouksellisimman työväenluokan puolue.
        Anarkistit ovat sosialistista vallankumousta ja sosialistista valtiota vastaan, muka ei tarvita, -jne yms...

        Kehotin aikaisemmin erottamaan -"jyvät akanoista" ... tee se viimein,,,

        Ryhdy jo tutustumaan KTP;: n puolueohjelmaan ja sääntöihin, niin tuo antikommunistinen asenteesi jos siitä hiukan pehmenisi, -ja et ainakaan KTP: a, .ja anarkisteja tee aatteellisesti, poliittisesti ja järjestöllisesti samankaltaisiksi, -kuten haluta viestittää lukijoille.

        Kaarlo N... Kemijärvi


    • leninin kamut

      Jokainen tulee uskossaan autuaaksi. Niin varmaan Kaarlokin ? Nöyrästi vaan Tiedonantaja kainaloon ja kotiin lukemaan . Onks se E.J.Tennilä saamaa puljua kun K.Nurmikumpu ?

    • K.N.

      Olen uskonnoton, mutta järjestäytynyt -KTP: -kun olin sitä yhtenä toukokuussa 1988 perustamassa, -lopetetun SKP:n luokkataistelua kunniakasta perinnettä jatkamaan.

      -Tilaan, luen , tuen ja jaan KTP: n äänenkannattajaa: -Työkansan Sanomia - lehteä.
      TKS: t lehden olen tilannut Kemijärven kirjastoon j työttömien tuvalle... Käy lukemassa. Tai tee tilaus...

      -Tiedonantaja, -mikä on uuden SKP: n lehti, -ei KTP: n lehti. -en ota kainaloon, -ja en tilaa kotiin enempää kuin Lapin Kansaa...Tennilän kanssa ei olla samaa "puljua".
      -E. J. Tennilä on Vasemistoliitossa, -ja minä olen KTP: n yksi perustajajäsen
      KTP perustettiin toukokuussa 1988, -eikä siellä ollut Tennilä.
      Hän oli Leniniä lainatakseni "sortunut suohon"...

      Kaarlo N... Kemijärvi

      • kommunistitila

        SKP on perustettu Moskovassa 1918 ja se oli Suomen vanha kommunistinen puolue. Ihmettelen, että miksi Nurmikumpu ja muut KTP:n ihmiset eivät lähde mukaan SKP:hen, kun sen toiminta elvytettiin? Edes vaaliliiton yhteistyön tasolla, ja myös STP-puolue olisi mukana. Nyt kommunistit riitelee keskenään ja porvarit nauravat teidän toimintaa. Haluavatkin vain, että teillä voimat hajoavat eikä kukaan eduskuntaan saakka pääse.


    • K.N.

      Porvarit nauraa, -teki kommunistit sitä tai tätä, -jopa auttavat hajottamaan kommunistit eri leireihin.., niin kun on käynyt. -Yhdessä porvarit ja demarit, -ja esimerkiksi myös porvari presidentti, -Kekkonen tunnustaessaan kommunistit yhteiskuntakelpoisiksi, .ja siitä saivat pikkuporvari tapatottumuksessa ns. "kommunisti" intoa lakkauttaa vanha 1918 perustettu SKP:n

      Perustaessamme KTP;: a toukokuussa 1988, -ei antaneet vanhan SKP: n nimeä meille puoluenimeksi, -sen olivat panneet hajottajat naftaliiniin odottamaan pikkuporvari "kommunistien" järjestäytymistä uudeksi SKP: i-

      -KTP perustettiin ensin, -ja myöhemmin perustivat SKP: n.

      SKP: n perustaneilla ei ollut aikeitakaan tulla mukaan KTP: n, -joka siinä tapauksessa olisi SKP.

      STP: n perustivat sitten KTP: a erotetut ja eronneet maolaishenkiset...

      KTP on työväenluokan joukko - osasto, -siis puolue, -eikä se tee ideologisia kompromisseja ko. ns, "kommunistipuolueiden" kanssa, -jotka roikkuvat EU: a ja osallistuivat EU - parlamentin vaaliin, -jota KTP työväenluokan- ja tavallisen kansan oikeuksien ja etujen vastaisena liittona EU: a boikotoi.

      KTP kutsuu toiminnanyhtenäisyyden politiikkaa ajamaan, mutta eivät ole siihen halukkaita, -kun pelkäävät, -että KTP: n kanssa toimiessa kannatusta ei tule, -no paljonko on meille kenellekään tullut?

      -Ei, -ja siihen on syy työväenluokan hajotetussa hajanaisuudessa, ja pikkuporvaristo aina ruokkii opportunisteja.., jotka hämäävät ja pettävät työtä ja kansaa suuren pääoman hyväksi, so. -imperialistisen monopolikapitalistisen EU pääoman hyväksi.

      Vielä kerran, -KTP on toiminnan yhtenäisyyteen valmis asioissa, joilla eteenpäin viedään työ asiaa, -pääomanvastaisessa luokkataistelussa.

      Ensin on eheytettävä työväenluokka, -ja sen jälkeen kokoontuvat erillä olevat sirpaleet aatteellisesti yhtenäiseen ja järjestöllisesti ehyenä, -yhdeksi puoluevoimaksi...

      -Tätä yhdentymistä jo aikakausi odottaa, -sen aika vielä tulee..,
      mutta pikkuporvariston ruokkima opportunismi on pahana kantona tässä prosessissa...

      Kaarlo Nurmikumpu Ktp Kemijärvi

      • täyttä energiaa

        Onks nää jottain jalkapallojoukkueita KTP SKP SKDL.....TPSL...Voi K. Nurmikumpu oot sä energinen kaveri ko jaksat kirjoottaa asiasta joka on täyttä utopiaa ..Jaksoa vaan täällä ei tila lopu


      • K.N.
        täyttä energiaa kirjoitti:

        Onks nää jottain jalkapallojoukkueita KTP SKP SKDL.....TPSL...Voi K. Nurmikumpu oot sä energinen kaveri ko jaksat kirjoottaa asiasta joka on täyttä utopiaa ..Jaksoa vaan täällä ei tila lopu

        -Että sillä lailla tuulee nyt sieltä päin - tietämättömyyden tuskissa ulisee hän?

        -KTP on toukokuussa 1988 perustamamme puolueen virallinen lyhenne, -eli ko.
        Kommunistinen Työväenpuolue - Rauhan ja sosialismin asialla, r. p. -(KTP).

        Muihin antakoon valistuksen Sinulle lyhenteiden takana olevat, -minun energia on vain KTP: asialla.

        Kaarlo N.... Kemijärvi


    • aate-toverit

      Anarkistit ne yhdistää, eikö vaan Kaarlo, samat kaiut on askelten, onko anarkisti aatoksissa S-marketin kupeessa, tai Unioninkadulla Helsingissä.

    • soon joka palstalla

      On tuo Nurmikumpu liittynyt Muutos puolueeseen, kun täällä noita sepustuksiaan tuhertaa ?

      • Tohmon takaa

        Tietääkseni henkilö Nurmikumpu on KTP-puolueen toimija edelleen eikä ole ainakaan 2000-luvulla ollut muissa puolueissa.

        En usko, että hän liittyisi Muutos 2011 puolueeseen. Eiväthän ko. puolueet saaneet edes vaaliliittoa aikaiseksi Kemijärvellä, vaikka asiasta keskusteltiin Suomi24 -palstalla.

        Vaikea on ajatella, että Nurmikumpu kantaisi Muutos puolueen porvarilippua S-Marketin edessä ja jakaisi Muutoksen lentolehtisiä.

        SKDL on lopetettu ja sen tilalla on Vasemmistoliitto. Nurmikummun puolue on eri asia kuin Vasemmistoliitto. KTP on marx.-leninil. puolue.


      • voimaa Muutokseen
        Tohmon takaa kirjoitti:

        Tietääkseni henkilö Nurmikumpu on KTP-puolueen toimija edelleen eikä ole ainakaan 2000-luvulla ollut muissa puolueissa.

        En usko, että hän liittyisi Muutos 2011 puolueeseen. Eiväthän ko. puolueet saaneet edes vaaliliittoa aikaiseksi Kemijärvellä, vaikka asiasta keskusteltiin Suomi24 -palstalla.

        Vaikea on ajatella, että Nurmikumpu kantaisi Muutos puolueen porvarilippua S-Marketin edessä ja jakaisi Muutoksen lentolehtisiä.

        SKDL on lopetettu ja sen tilalla on Vasemmistoliitto. Nurmikummun puolue on eri asia kuin Vasemmistoliitto. KTP on marx.-leninil. puolue.

        Liity vaan Kaarlo N. Muutos2011-puolueeseen. ja Suora demokratia, vaan ei anarkia.


      • K.N.

        Etkö osaa muuta sanoa, -jos et voit olla sanomatta, -"vapaassa maassa"?
        -Nyt keskustellaan tällä palstalla, -ja vastaan vain tehtyihin väitteisiin, -hyviin-
        - ja tosi alhaisessa tuherrustasossa, -kuten ko,. nimimerkillä on jäänyt levy päälle...

        Muutospuolue 2011 en liity, ja se "suora demokratia" on tavallaan eräänlaista anarkiaa, -mutta sitä en keksinyt, -lue foorumista klikkaamalla -anarkia, anarkismi...
        Tosin se on muiden kuin marxismi - leninistien arvio, -se ota huomioon lukiessa.

        -Ei, saat toki tuoda mielipiteesi julki, suhteessa minuun, kestän, olenhan työn puolella. -ja en silti ole liittynyt tai liittymässä Muutos 2011, kas kun olin KTP: a yhtenä perustamassa 1988, -sillä suoralla demokratialla kun ei edes pääse sosialismiin, johon ei edes ko., muutus ole pyrkimässä?

        Kaarlo N... Kemijärvi


      • K.N.
        Tohmon takaa kirjoitti:

        Tietääkseni henkilö Nurmikumpu on KTP-puolueen toimija edelleen eikä ole ainakaan 2000-luvulla ollut muissa puolueissa.

        En usko, että hän liittyisi Muutos 2011 puolueeseen. Eiväthän ko. puolueet saaneet edes vaaliliittoa aikaiseksi Kemijärvellä, vaikka asiasta keskusteltiin Suomi24 -palstalla.

        Vaikea on ajatella, että Nurmikumpu kantaisi Muutos puolueen porvarilippua S-Marketin edessä ja jakaisi Muutoksen lentolehtisiä.

        SKDL on lopetettu ja sen tilalla on Vasemmistoliitto. Nurmikummun puolue on eri asia kuin Vasemmistoliitto. KTP on marx.-leninil. puolue.

        Hyvä toveri Tohmon takaa, -esität objektiivisen arvion, -tosin pian joku "huutaa puskan takaa". -se on Nurmikumpu taas itse, itseään kehunut!
        -Terveiset Tohmon taakse, ja kivaa uudenvuoden odotteluaja, Hyvää ja antoisaa sekä terveydellistä uutta vuotta, 2015...

        Kaarlo Nurmikumpu -Kemijärvi


      • ei enää
        K.N. kirjoitti:

        Etkö osaa muuta sanoa, -jos et voit olla sanomatta, -"vapaassa maassa"?
        -Nyt keskustellaan tällä palstalla, -ja vastaan vain tehtyihin väitteisiin, -hyviin-
        - ja tosi alhaisessa tuherrustasossa, -kuten ko,. nimimerkillä on jäänyt levy päälle...

        Muutospuolue 2011 en liity, ja se "suora demokratia" on tavallaan eräänlaista anarkiaa, -mutta sitä en keksinyt, -lue foorumista klikkaamalla -anarkia, anarkismi...
        Tosin se on muiden kuin marxismi - leninistien arvio, -se ota huomioon lukiessa.

        -Ei, saat toki tuoda mielipiteesi julki, suhteessa minuun, kestän, olenhan työn puolella. -ja en silti ole liittynyt tai liittymässä Muutos 2011, kas kun olin KTP: a yhtenä perustamassa 1988, -sillä suoralla demokratialla kun ei edes pääse sosialismiin, johon ei edes ko., muutus ole pyrkimässä?

        Kaarlo N... Kemijärvi

        Kuka haluaa sosialimia, ei niin kukaan.


      • K.N.
        ei enää kirjoitti:

        Kuka haluaa sosialimia, ei niin kukaan.

        Työväenluokassa on jo kasvava tahdo siirtyä kapitalismista - sosialismiin, ja on jo
        myös osalla talonpoikaistosta. -Tosin ei vielä riittävän voimakas voima.
        Työtätekevien tahtoa kun rajoittaa, -ne kaiken karvaiset opportunistit, ja ym. "työväenpuolueien" julistukset haluttomuudesta sosialismiin.

        Työväenliikkeessä riehuu pääoman puolustajat ja EU intoiset, -joiden politiikka vielä jarruttaa luonnollista kehitystä, -mikä objektiivisesti vapautuu lähivuosina luokkataisteluksi sosialismista, -mikä on korkeampi yhteiskunta - talousvaihe, -mitä on tämä jo kuoleentumassa oleva, -mädännyt ja loismainen, -imperialismin vaiheen kapitalismi.
        Ei vain työväenliikkeessä, -vaan myös tuo pääoman hyökkäys hajotti kommunistista luokkataisteluvoimaa, ja opportunistein pääoman tuessa on aiheuttava syy ja aihe, -ettei vielä näy kadulla ihmisten halu muuttaa yhteiskuntaa - talousjärjestelmää, -mutta se kytee jo...

        Ajattelepa tätä vakavaa, sovittamatonta eturistiriitaa, -mikä vallitsee työn ja pääoman välillä-, -eli työ on jo yhteiskunnallista, -mutta työssä luodut lisäarvot omistavat yksityisomistuksen periaatteessa monopolikapitalistit yhä enenevästi, - eli kaiken pahuus on siinä, -että tuotantosuhteet, ts. perustuotantovälineiden omistussuhteet ei enää vastaa tuotantovoimien vapaata kehitystä, -vaan ovat pahasti jääneet jälkeen, -joten on vapautettava työ tuottamaan työläisille ja tavalliselle kansalle parempaa vaurautta ja hyvinvointia, se on sosialistisen vallankumouksen ratkaistavissa, -muuttaa tuotantovälineiden omistusta, yksityisestä, -koko kansan omistuskeksi, -joka ei ole kansan enemistön etujen eikä oikeuksien vastainen. -eri vaiheiden prosessi...

        Kuitenkin pääomaa suojelevat pikkuporvaristo, -jota taas ruokkivat eri suuntaiset revisionistit, reformistit ja opportunistit, -jotka yhdessä ovat parhainta kapitalsimin puolustusjoukkoa.

        Todellisuudessa on jo aika välttämättömästi edetä tuotantotavasta toiseen, yksityisestä yhteiskunnalliseen tuotantotapaan - sosialismiin, -johon tosiaan on jo kasvavaa kiinnostusta, -ja mikä on välttämätöntä, -se väistämättä vielä toteutuu,-tosin ei vielä ensi eduskuntavaalissa....?
        Et varmaan silti Sinä halua, -jos minä jo haluan. mutta meidän haluista se ei muutu, tai on muuttumatta, -vaan päättäväisestä työväenluokan johtamasta luokkataistelu tahdosta muuttaa järjestelmää yhteiskunnalliseksi, - ensivaiheessa sosialismiksi, -mikä on kommunismin alempi vaihe, -osoitti tieteellisessä tutkimuksessaan, Marx.

        -Voi -"yhrenkerran, -taasko höpötin näin pitkälti, -objektiivisesti tulevaa kokonaisvaltaista, -yhteiskunnallisesta muutoksesta..."!?

        -Ajatella, -kuudesta sanastasi näin selventävä - ja perusteltu näkökanta siitä, että jo nyt taas on halukkaita sosialismiin, -ja lisää päivä päivältä tulee.., ja myös yöllä-.

        -En nytkään taaskaan kehunut itseäni...

        Kaarlo Nurmikumpu -Kemijärvi









        ..















        o


      • Hirvi-Vaari
        voimaa Muutokseen kirjoitti:

        Liity vaan Kaarlo N. Muutos2011-puolueeseen. ja Suora demokratia, vaan ei anarkia.

        Muutos 2011 puolueen ideologinen linja on epämääräinen. Ei kaikkia asioita voi kansa päättää. Onko heillä muuta sanottavaa ko että äänestys joka asiasta.


    • aina sama kaava

      Kyllä tuon olisi arvannut, aina kun Kaarlo kirjoittaa, hän kohta lisää toisen kirjoituksen, jossa komppaa ja kehuu itseä.

      • ei-Luusualainen

        On henkilöitä, jotka eivät hyväksy Nurmikumpuun kohdistuvaa pilkkaa ja ajojahtausta. Siksi me puolustamme häntä henkilönä, olemme sitten mitä puoluetta tahansa! Kaikille on taattava sananvapaus, myös KTP-pienpuolueen kommunisteille.

        Nurmikummun pilkkaajat ovat katkeria ihmisiä, jotka eivät keksi muuta puolustusta kuin väittää kaikki kirjoituksia muka Nurmikummun tekemiksi. Annetaan heille anteeksi, kun pilkkaavat ymmärtämättä tyhmää käytöstä.


      • K.N.

        Ihanko totta? -Onko noin nokkela mies, hän, Kaarlo?
        -Voi Sinua, (minua) Kaarlo, -miksi ärsytät heitä tai häntä, -jolla levy on raihnainen, -eikä pääse tuota pitemmälle, -jatka, -lepo!


      • K-N.
        K.N. kirjoitti:

        Ihanko totta? -Onko noin nokkela mies, hän, Kaarlo?
        -Voi Sinua, (minua) Kaarlo, -miksi ärsytät heitä tai häntä, -jolla levy on raihnainen, -eikä pääse tuota pitemmälle, -jatka, -lepo!

        Ei, ei tämä äskeinen vastine ole - Ei - luusualainen, -vaan hänelle: -jolla on aina sama kaava, -nimimerkkinäkin.

        Kaarlo N... Kemijärvi


    • aina sama kaava

      Noin se kaarlo aina raapustelee, milloin ollaan Luusualainen ja sitten ei-luusualainen jne. aina löytyy noita sivupersoonia Kaarlolta.

      • K.N.

        -Olen ainoa, -joka kirjoitan näihin palstoihin poliittisissa väittelyissä nimelläni, -ja ongelma ratkeaa, -kun niin menettelevät kaikki kirjoittajat, -niin ei olisi niitä haamu Kaarloja, -nimimerkki kannanotoissa, -joissa taas eräs, tai eräät olettavat minun itse itseäni kehuvan.
        -Tiedän, toiset eivät halua paljastaa omaa vakaumusta, -omalla nimellään..,
        vielä vähemmän p---n kirjoittaja rääväsuut.

        -En kehu, -puolustan marxismi - leninismiä ja proletaarista, -työläisten sosialismia, näitä sanomisiani en halua peittää nimimerkin varjoon, se on
        nimellä kuitattava, -että pysyy työväenluokan luokkakanta avoinna ja tavoitteet selkeänä.

        Kaarlo Nurmikumpu -Ktp - Kemijärvi


    • ilmainen neuvo

      Et nähtävästi huomaa kuinka sinua viedään "tivolijunassa" 6-0.
      Netin keskustelupalstoilla on aina tietty prosentti ns. trolleja, he hakevat uhreja provoilun kohteeksi.
      Nurmikumpu on trolleille ihanne uhri, koska lähtee aina mukaan jokaiseen provoon.
      Usko huviksesi, että se ei lopu niin kauaa kun lähdet tuohon leikkiin mukaan.

    • K.N.

      Niinkin se on, mutta aina kahdesta toinen on oikeassa, jos on eri näkökanta, ja minä en kehu itseäni, -kehun sosialismia, jota pidän monin verroin parempana yhteiskuntajärjestelmänä kuin kapitalismia, -jota en kehu ollenkaan.

      Vastaan niin kuin puskasta haamu huutaa, tyyliin samaan, -ilman itse kehua,.,

      -Tämä on terapia minulle ja hänelle, -toiselle se on nääs solidaarisuutta, yhteisvastuuta hänen huonon, -kapitalistisen yhteiskunnan aiheuttamalle pahoinvoiville, -tosi erolla, -en provosoi ketään, -en ole terroristi ja en anarkisti...

      -Kiva tämä on näin porista troll... kanssa. -mitä se sana sitten onkaan?

      Olen oppinut paljon näiden trollien vinoiluista, -oppinut hillitsemään itseäni, -sillä Lavin mukaan; -jokainen ihminen on laulun arvoinen. -On tosi, -että jatketaan arvon trollit.... -kun useilla ei ole tähän väittelyyn parempaa tarjottavana, -eräitä lukuun ottamatta.

      Kaarlo N---...
      Kemijärvi

    • vaihappa vähä vapaal

      Kaaleppi se jaksaa märistä. Välillä sitten komppaa itseään. pitäiskö mennä välillä terapoimaan sinne S-marketin kulmille. Jakaisit sitä anarkisti-lehteä, jos nyt joku suostuu ilmaiseksi vaikka kalan kääreeksi sellaisen ottamaan.

      puhuisit Kaaleppi välillä vaikka ruoasta, sehän on trendikästä nykyään, ei ihmiset jaksa noita höpinöitä, osaatko tehdä vaikka lihapullia ?
      Minkälaisella reseptillä laitat lihapullataikinan ?

      • oikeiston mielipide

        Nurmikummun lehti ei ole anarkisti-lehti.

        Nurmikumpu on kommunisti ja marksilaisuus on vahingoksi tälle maalle, kuten on ollut muillekin maille. Köyhät ihmiset lähteneet kannattamaan sitä paremman toivossa ja päätyneet jatkuvasti vankileireille tai sortokomennon alle.

        Toivon, että palstalle kirjoittavat porvarit arvostelisivat Nurmikummun aatetta sen sijaan, että tehdään henkilöön käyvää pilkkaa. Nurmikumpua ei voi pitää anarkistina eikä hänen lehteä anarkistilehtenä. Nurmikumpu on henkilönä asiallinen ja kohdelkaa vastustajiakin sivistyneesti. Nolaamme vain itsemme, jos pilkkaamme häntä ja ivailemme.

        Siis - vastustetaan Nurmikummun aatetta, mutta turvataan porvaridemokratian hengessä Nurmikummun sananvapaus ja oikeus julistaa aatettaan. Tosin se muistaen, että sosialismia rakentavissa maissa kommunistisen puolueen vastustamisesta voi tulla kovia rangaistuksia, näin kävi mm. Neuvostoliitossa ns. kansantuomioistuinten tekemissä päätöksissä Neuvostoliiton rikoslain mukaan.

        Jos tapaamme Nurmikummun, sanokaamme ystävällisesti "hyvää päivää". Muistakaa, että isänmaalliset porvarit käyttäytyvät kunniakkaasti eikä tuommosta räävitöntä p-aa huudellen, mitä tällä palstalla!


      • K.N.

        Näytät olleen niin kauan jo vapaalla, -että olet luisunut ihan ulalle noissa ideologia - poliittisissa arvioissasi,

        On sanonta, on truha heittää helmiä ... PIIP, -mutta me vain jaksamme heitellä piikkejä tosillemme, -että sellaisia kaaleppeja ollaan.

        Useita kymmeniä tuhansia TKS: a olen jakanut sitten toukokuun 1988,
        KTP: n perustamisesta alkaen...
        Onpa ihmiset paljon tarvinneet kalan kääreitä, ja monet jopa ovat vapaehtoisesti antaneet TKS: e kolikkojaan pyytämättä.

        Hyvinpä olet suurennuslasisi kanssa niitä "höpinöitä" tarkkailla, -että aina osaat hammasta purren sanoa,- kuten entinen varas, -joka huusi, -näyttäen juoksevaa, ottakaa varas kiinni...

        Pelkää lohta näin varaton ruislimpun ja kirnupiimän kanssa nakertaa....


      • K.N.
        oikeiston mielipide kirjoitti:

        Nurmikummun lehti ei ole anarkisti-lehti.

        Nurmikumpu on kommunisti ja marksilaisuus on vahingoksi tälle maalle, kuten on ollut muillekin maille. Köyhät ihmiset lähteneet kannattamaan sitä paremman toivossa ja päätyneet jatkuvasti vankileireille tai sortokomennon alle.

        Toivon, että palstalle kirjoittavat porvarit arvostelisivat Nurmikummun aatetta sen sijaan, että tehdään henkilöön käyvää pilkkaa. Nurmikumpua ei voi pitää anarkistina eikä hänen lehteä anarkistilehtenä. Nurmikumpu on henkilönä asiallinen ja kohdelkaa vastustajiakin sivistyneesti. Nolaamme vain itsemme, jos pilkkaamme häntä ja ivailemme.

        Siis - vastustetaan Nurmikummun aatetta, mutta turvataan porvaridemokratian hengessä Nurmikummun sananvapaus ja oikeus julistaa aatettaan. Tosin se muistaen, että sosialismia rakentavissa maissa kommunistisen puolueen vastustamisesta voi tulla kovia rangaistuksia, näin kävi mm. Neuvostoliitossa ns. kansantuomioistuinten tekemissä päätöksissä Neuvostoliiton rikoslain mukaan.

        Jos tapaamme Nurmikummun, sanokaamme ystävällisesti "hyvää päivää". Muistakaa, että isänmaalliset porvarit käyttäytyvät kunniakkaasti eikä tuommosta räävitöntä p-aa huudellen, mitä tällä palstalla!

        Isän- tai äidinmaalliset olemme me m - l: e kommunistitkin, -emme edes antaneet ääntä EU: n liittymiseen 1994 ja osoitamme kansalle, -miten vahingollinen ko .liitto on työlle ja kansan enemistölle, -että ei kuin ero EU: a ja eurosta. jne. yms.

        -Samalla kun olemme viimeisen päälle isänmaallisia, -me samalla olemme proletaariseen internationalismin kannalla...so. työläisten kansainvälisyyden kannalla, -ja sitä ei ole tämä EU -liitto, -se on suuren rahan, eli pääoman liitto,
        vahingollinen liitto työlle ja kansan enemistölle.

        Siksi työväenluokan m-l: e kommunistipuolue, -KTP vaatii: Irti Suomi EU;: a ja eurosta! Joita emme KTP: a kannata, ja emme hyväksy isänmaallisina, -ilman nationalismi kansalliskiihkoista ylihenkeä.
        Kansalliskiihkoinen, nationalismi on hyvin vaarallinen tie, -jossa voi puhjeta uusi halu, -"lyödä pää Karjalan mäntyyn"... -ikävää historiaamme muistellen.
        Nationalistit huutaa Natoon liittymistä, kavahtakaa te isänmaallsiet porvaritkin tällaista kehitystä, mikä yllä riehuu, ja kalistelu-, ja eu: n propaganda Venäjän suuntaan alati voimistuu, vaikka se on porvari - kapitalistinen maa v.1991 jälkeen.

        Neuvostoajasta olen hyvin usein ilmaissut näkökannan mukaisen arvion, -joten jätän se osion jo arvioimatta taas, sillä olen arvioinut useissa tämän Kemijärvi -suomi24 eri palstoilla riittämiin.
        -Kantani perustuu pitkän yhteiskuntatieteiden kokonaisvaltaiseen, -korkean oppiarvoon lukeneena, -vaatimattomasti mainiten, -ilman henkselien paukutuksia, ja itse kehu... Näin sanoessa, en silti ole kaikki tietäväinen.
        Arvostan vastanäkökannan omaaviakin, hekin tietävät, -mutta on aina vain yksi totuus, -mikä on objektiivinen, konkreettinen ja aina prosessi....

        -Taas lällärikirjoittajien kanssa keskustelen lällärien kielellä, - vain.

        Kaarlo N... -Kemijärvi


      • vähä vapaalle
        K.N. kirjoitti:

        Näytät olleen niin kauan jo vapaalla, -että olet luisunut ihan ulalle noissa ideologia - poliittisissa arvioissasi,

        On sanonta, on truha heittää helmiä ... PIIP, -mutta me vain jaksamme heitellä piikkejä tosillemme, -että sellaisia kaaleppeja ollaan.

        Useita kymmeniä tuhansia TKS: a olen jakanut sitten toukokuun 1988,
        KTP: n perustamisesta alkaen...
        Onpa ihmiset paljon tarvinneet kalan kääreitä, ja monet jopa ovat vapaehtoisesti antaneet TKS: e kolikkojaan pyytämättä.

        Hyvinpä olet suurennuslasisi kanssa niitä "höpinöitä" tarkkailla, -että aina osaat hammasta purren sanoa,- kuten entinen varas, -joka huusi, -näyttäen juoksevaa, ottakaa varas kiinni...

        Pelkää lohta näin varaton ruislimpun ja kirnupiimän kanssa nakertaa....

        Niin että lohta ja leipää päivästä toiseen ?
        Taidatkin valehdella siinä vallankin. Kerro nyt ihmeessä vaikka viikon ruokalista.
        Ei kukaan sinun aatteeseen sorru jos noin heikkoa on siinä tulos.


      • arvio asiaan
        vähä vapaalle kirjoitti:

        Niin että lohta ja leipää päivästä toiseen ?
        Taidatkin valehdella siinä vallankin. Kerro nyt ihmeessä vaikka viikon ruokalista.
        Ei kukaan sinun aatteeseen sorru jos noin heikkoa on siinä tulos.

        Kaarlo Nurmikummun ruokailu on hänen yksityisasia, ei niistä tarvitse kertoa. Joku kysyi Nurmikummun naistuttavuuksista Moskovassa, ei semmoset asiat kuulu kenellekään. Venäläiset naiset on muuten usein hyvin kauniita, olette ehkä kateellisia? Pidetään poliittinen keskustelu poliittisissa kysymyksissä, ja tällä palstalla näkyy pääasia olen pohdinta Muutos 2011 puolueen ja KTP puolueen eroista.

        Tähän on näkemykseni - Muutos 2011 puolue ei edusta selvää ideologia. Se syntyi ns. maahanmuuttokriittisten projektina, mutta kun Halla-Aho ei lähtenyt mukaan, niin siitä tuli aika hajanainen joukkio. KTP on tiukan linjan marxilais-leniniläinen puolue, joka ei suostu liittymään SKP:n riveihin ideologisten kysymysten vuoksi. Muutos 2011 ja KTP tuskin voivat puolueina yhdistyä, muutos Muutos 2011 riveissä ei ole varmaan kommunisteja.


      • kkkkkl
        arvio asiaan kirjoitti:

        Kaarlo Nurmikummun ruokailu on hänen yksityisasia, ei niistä tarvitse kertoa. Joku kysyi Nurmikummun naistuttavuuksista Moskovassa, ei semmoset asiat kuulu kenellekään. Venäläiset naiset on muuten usein hyvin kauniita, olette ehkä kateellisia? Pidetään poliittinen keskustelu poliittisissa kysymyksissä, ja tällä palstalla näkyy pääasia olen pohdinta Muutos 2011 puolueen ja KTP puolueen eroista.

        Tähän on näkemykseni - Muutos 2011 puolue ei edusta selvää ideologia. Se syntyi ns. maahanmuuttokriittisten projektina, mutta kun Halla-Aho ei lähtenyt mukaan, niin siitä tuli aika hajanainen joukkio. KTP on tiukan linjan marxilais-leniniläinen puolue, joka ei suostu liittymään SKP:n riveihin ideologisten kysymysten vuoksi. Muutos 2011 ja KTP tuskin voivat puolueina yhdistyä, muutos Muutos 2011 riveissä ei ole varmaan kommunisteja.

        Ruokailu on yksityisasia, taitaa kommunisteilla päätä kivistää, kun muusta ei kyketä puhumaan, kun jostain puolueohjelmasta. Sitä ei sitten saisi kukaan koskaan missään arvostella lainkaan, mutta pitäisi sietää kun sellaista suolletaan jokaiseen keskusteluun ylen aikaa. Saman toistoa vuodesta toiseen. Eikö koskaan ihmetytä, kun sillä lailla ei kannatus muuta kuin laskee entisestää ?
        Jos pikkasen joskus keventäisi vähän muillakin teksteillä, niin saisitte paljon anteeksi


      • eikö vaan Kaarlo
        kkkkkl kirjoitti:

        Ruokailu on yksityisasia, taitaa kommunisteilla päätä kivistää, kun muusta ei kyketä puhumaan, kun jostain puolueohjelmasta. Sitä ei sitten saisi kukaan koskaan missään arvostella lainkaan, mutta pitäisi sietää kun sellaista suolletaan jokaiseen keskusteluun ylen aikaa. Saman toistoa vuodesta toiseen. Eikö koskaan ihmetytä, kun sillä lailla ei kannatus muuta kuin laskee entisestää ?
        Jos pikkasen joskus keventäisi vähän muillakin teksteillä, niin saisitte paljon anteeksi

        Hyvin todettu, jos hiukan olisi noilla hymyä huulessa, niin eipä tekisi heidän asialleen yhtään huonoa.
        Vai on Kaarlo vallan lohen ja leivän varassa, sentään piimää juo, että ei ihan vesilinjalla.
        Sieltäkö S-marketista eväät haet ? Olekkos ikinä aatellu kokeilla sitä Lidliä, se jos mikä onki vähävaraisen paikka, saisit sinäki lihapullia joskus, mikäli nyt olisi taitoa niitä laittaa. Kun kerta lohi kelpaa, niin et ihan vegaani liene, sekin voisi olla kommunisteille luontaista, kun kaikkie kurjuutta vain halutaan elämään.
        Lindlistä sai vähän aikaa sitten 2 eurolla jauhelihaa puolisen kiloa, kyllä siitä mummun lihapullat laittaa vaihteeksi ankarakin toveri ?


      • K.N.
        vähä vapaalle kirjoitti:

        Niin että lohta ja leipää päivästä toiseen ?
        Taidatkin valehdella siinä vallankin. Kerro nyt ihmeessä vaikka viikon ruokalista.
        Ei kukaan sinun aatteeseen sorru jos noin heikkoa on siinä tulos.

        Aamupäivällä perunoita - iltapäivällä pottuja - ja välipalaksi pari panoa -son niin kivaa ottaa pari kertaa -pan, pan, pan, - nus, nus, nus, -pannusta kahvia... oloa keventävä viikon nautinto resepti... -ilman aatteen tuputusta.

        Kaarlo N... Kemijäri


      • K.N.
        eikö vaan Kaarlo kirjoitti:

        Hyvin todettu, jos hiukan olisi noilla hymyä huulessa, niin eipä tekisi heidän asialleen yhtään huonoa.
        Vai on Kaarlo vallan lohen ja leivän varassa, sentään piimää juo, että ei ihan vesilinjalla.
        Sieltäkö S-marketista eväät haet ? Olekkos ikinä aatellu kokeilla sitä Lidliä, se jos mikä onki vähävaraisen paikka, saisit sinäki lihapullia joskus, mikäli nyt olisi taitoa niitä laittaa. Kun kerta lohi kelpaa, niin et ihan vegaani liene, sekin voisi olla kommunisteille luontaista, kun kaikkie kurjuutta vain halutaan elämään.
        Lindlistä sai vähän aikaa sitten 2 eurolla jauhelihaa puolisen kiloa, kyllä siitä mummun lihapullat laittaa vaihteeksi ankarakin toveri ?

        Haen S-marketista EVÄÄT, ym. -sillä olen myös ko, kaupan jäsen -"asiakasomistaja",,,!?
        -En ole edes harkinnut hakea ostoksia mainitsemastanne Lidlistä, ja vaaikka olen suhteellisen varaton, -en niin varaton, -että enkö pysty lihapullat ostamaan S -marketista---... -Kemijärveltä, -mikä on minulle ns. lähikauppa.
        -Katso, -vähävaraisena näin suhteellisen ajattelukykyisenä olen lopettanut viinan ja kaljan juonnin, -sekä tupakoinnin, -ja en omista autoa, -ja en käy kapakoissa. - Jää lihapulliin, -kun alati tyyristyvien menoja osaan "viisaasti", -säännöstellä.

        -Raittiissa elämänlaadussa jää jonkun verran niiden piimän ja lohen lisäksi vaikkapa lihapulliin, -joita tosin en ole mestarikokki valmistelemaan, -muta ei isäkään tiennyt. -mikä poikaa tehdessä-, -pojasta tulee, -kuli kun olin neljän kuukauden 21 vrk: n ikäinen, kun isäni kuoli Mikkeli sunnuntai aamuna 1940.

        Arvoisa nimimerkki, -eikö vaan Kaarlo)...
        On sanottava kohteliaasti, -ettet oikeasti näytä olevaan tietoinen meistä marxilais - leniniläisistä, työväenluokan kommunisteista, -mitä me KTP puolueena oikeasti ajamme-, -ja kutsumme mukaan työläisiä, pienituloisia ja vähävaraisia yhdessä ajamaan. - eli kutsumme käymään yhdessä luokkataistelua kansan valtaosan elintason kohottamiseksi, parempaan vaurauteen, -tosin kaventamalla ähky rikkaiden rikastumisen edellytyksiä - ns. riiston edellytyksiä-.--

        -Ähky rikkaiksi ei kukaan pääse luontaisilla lahjoillaan, -vaan armottomalla toisen työssä tekemän lisäarvon riistämisellä.--

        -Mielestäni on ajankohta jo sellainen, -että pika pikaa tulee saada työväenluokan ja talonpoikaiston; -pk viljelijöiden, -ja pieni yrittäjien toiminnan yhtenäisyyden liitto,
        -suurpääoma porvari kapitalisteja, -ja heidän kylttymätöntä riistoahneutta vastaan.
        -Tätä mieltä aikanaan oli mm. Lenin, -ja nykyaikana allekirjoittanut---...

        TYÖVÄENLUOKKA SUOMESSAKIN; -YLI 90 PROSENTTIAA KOKO KANSASTA, -KOOSTUU ERI SOSIAALI- ELI YHTEISKUNNALLISISTA KERROKSISTA.
        -Työväenluokassa on varallisempia ja vähävaraisi, kuten myös talonpoikaisluokassa, -mutta m-l: e kommunisteina meidän tahdo on saavuttaa yhdenvertainen, -tosin ei tasaan jaettu vauraus, olotila, -jossa ei enää ole rikkaita, eikä ns. varattomia, -eli "köyhiä"!
        Tämä on oltava kansan aktiivisen enemistön tahto, -arvoisa nimimerkki.

        -Iloista loppuvuotta 2014, -ja onnea ja terveyttä vuodelle 2015. -nimimerkille ja kaikille lukijoille; -myös piikittelijöille vointia piikitellä psyykkisesti, -tajuntasodassa.

        Kaarlo Nurmikumpu -Kemijärvi


    • porvarit,komut, phyi

      Kuka täällä porvari on ? Ei ainakaan Kaaleppi, enkä minäkään. vaikka en tosiaan kommunismia kannata, enkä nykyistäkään anarkismi-kommunismia, niin porvaria minusta ei tule ikinä. En myöskään ole mikään säälittävä sossu.
      Muutos se on joka tiellä pitää.

      • K.N.

        -EI OIKEASTI KUKAAN TÄÄLLÄ OLE PORVARI, -SANAN VARSINAISESSA MERKITYSKESSÄ, -MITÄ NYT JOKU NS. PIKKUPORVARI---...
        PIKKU OMISTAJA, -TAI PIKKUOMISTAJAN TAPATOTTUMUSTA EDELELEN VILJELEE, SIIS MENTALITEETISSAAN ON-, -JA ELÄÄ MENNYTTÄ AIKAA...

        Ei taida hän, -Kaaleppi porvari olla, -jos en minäkään, -Kaarlo N....,-Omistan kahdet jalkarätit ja kuluneet saappaat... -toitottavat tosin uskovaiset, -että jos Sinulla on kahdet jalkarätit, -niin anna toiset hänelle, -jolla ei ole edes yksiä jalkarättejä... -ihan kuulostaa leverellien opilta!? -Tasan jakoa en hyväksy, mutta olenhan uskonnoton... -joka ei myöskään ole säälittävä sossu ja eikä vasuri.

        Kokonaisvaltainen, -kaikki käsittävä muutos sosialismiin vielä antaa odottaa, mutta se kypsyy jo...

        Kaarlo N.... Kemijärvi


    • luuserit

      Heittäkää pois tuo Kaarlon mollaus. Hävyttömät luuserit, ettekö kykene parempaan!

    • "turvat tukkoon"

      Antakaa Kaarlo kirjoittaa, se on hänelle täkeää.
      Lukee ken tahtoo.

      • K.N.

        KIRJOITTAMANI POLIITTIS AATEELLOSET VIESTIT OVAT ASIANA MINULLE TUTTUJA JA ERITYIKSEN TÄRKEITÄ...

        Psyykkisessä luokka...taistelusodassa tuon julki ne todellisille lukijoille, -jos he vähän oppisivat tiedostamaan työväenluokan puolueen, KTP: luokkataistelulinjaa, -jossa kutsutaan työläisiä, pienituloisia ja vähävaraisia luokkataisteluun riistävää suurpääomaa vastaan - sosialismin puolesta.

        Olisi jo aika saada työväenluokan ja talonpoikaiston välille keskinäin toiminnanyhtenäisyyden liitto, -joka kaikissa oloissa puolustaa molempien raatajaluokkien oikeuksia ja etuja, -veljinä keskenään.
        -Luonnollisesti työtätekevät- pk - yrittäjät pitää tulla liittoon, -sillä meitä eri tavoin kuitenkin yhtenevästi riistää suurpääoma, -EU: a, -josta Irti Suomi, -samoin markka takaisin, -eli irti eurosta..

        Kaarlo Nurmikumpu Ktp Kemijärvi


      • neuvosto-käytöstä

        Kaarlo Nurmikumpua on kehuttu täällä usein, että hän käyttäytyy asiallisesti eikä huutele rumia sanoja ohikulkijoille, vaikka nämä ovat porvareita. Hyvä on, uskon sen, Nurmikummun toiminta on siinä mielessä fiksua ja hän on myös pidetty ns. seuramies Kemijärvellä.

        Toinen asia sitten on, miten Nurmikummun ihailemassa Neuvostoliitossa toimittiin. Trotskilta ja Buharinilta pistettiin turvat tukkoon melko brutaalista, samoin tuhansilta muilta, jotka kansantuomioistuimissa tuomittiin muka luokkapettureina ja mätänivät vankileireille. Entä sitten toveri Hrustsev, joka lopetti Stalinin ankaran komennon, mutta nolasi itsensä ja koko Neuvostoliiton "pöljäilemällä" pitkin maailmaa. Oliko se asiallista käytöstä, esim. tarinan mukaan huusi eräässä huipputapaamisessa lännen edustajille: "Näytämme teille mistä kana kusee!"


    • kuka maksaa

      Kenen rahoilla se Tiedonantaja -lehti vai mikä son se lehti kustannetaan jota Nurmikumpu jakkaa ?

      • SKP:n lehti

      • maksaa se
        SKP:n lehti kirjoitti:

        https://www.youtube.com/watch?v=ZiDP4x_yAec

        Tiedonantaja = SKP:n lehti

        SKP = Suomen Kommunistinen Puolue, perustettu Moskovassa ensimmäisen kerran vuonna 1918

        Niin mutta kuka maksaa painatus ym. kulut ? Moskovako `?


      • K.N.

        Hiukan pasmat sekaisin vain`? -nimimerkillä -kuka maksaa)...?

        SKP: n Tiedonantajan jakaja en ole...

        -Jaan Kommunistisen Työväenpuolueen - Rauhan ja sosialismin asialla, r.p. n äänenkannattajaa, -Työkansan Sanomat lehteä -KTP: n perustamisesta, toukokuusta 1988 alkaen...

        Talous perustuu jäsenistön ja kannattajien tahtoon tukea KTP_a, -ja sen äänenkannattaja, -TKS: t lehteä. -Erilaisia pieniä myyntituloja sekä laillinen tukikeräys, -ym. sellaista laillista järjestö kekseliäisyyttä, - sillä ei KTP: a ole kansanedustajia eikä valtuutettuja, -joten ne tuet puuttuvat, -eikä valtiovalta luonnollisestikaan jaa tukiaisia KTP: e

        Tiedonantaja osalta en ala- JA en tiedä ko, SKP; n rahoituskuvioita, -mutta ne rynnivät, -SKP: a -EU - parlamenttivaaliin, -ja saivat sieltä ilmeisesti jonkun verran täkyjä?

        KTP ei osallistunut ole ko. EU - vaaliin, ja on boikotoinut ideologisesta työn vakaumuksesta EU: a, -ja sen vaaleja.

        Kaarlo Nurmikumpu Ktp Kemijärvi


      • K.N.
        K.N. kirjoitti:

        Hiukan pasmat sekaisin vain`? -nimimerkillä -kuka maksaa)...?

        SKP: n Tiedonantajan jakaja en ole...

        -Jaan Kommunistisen Työväenpuolueen - Rauhan ja sosialismin asialla, r.p. n äänenkannattajaa, -Työkansan Sanomat lehteä -KTP: n perustamisesta, toukokuusta 1988 alkaen...

        Talous perustuu jäsenistön ja kannattajien tahtoon tukea KTP_a, -ja sen äänenkannattaja, -TKS: t lehteä. -Erilaisia pieniä myyntituloja sekä laillinen tukikeräys, -ym. sellaista laillista järjestö kekseliäisyyttä, - sillä ei KTP: a ole kansanedustajia eikä valtuutettuja, -joten ne tuet puuttuvat, -eikä valtiovalta luonnollisestikaan jaa tukiaisia KTP: e

        Tiedonantaja osalta en ala- JA en tiedä ko, SKP; n rahoituskuvioita, -mutta ne rynnivät, -SKP: a -EU - parlamenttivaaliin, -ja saivat sieltä ilmeisesti jonkun verran täkyjä?

        KTP ei osallistunut ole ko. EU - vaaliin, ja on boikotoinut ideologisesta työn vakaumuksesta EU: a, -ja sen vaaleja.

        Kaarlo Nurmikumpu Ktp Kemijärvi

        jäi mainitsematta lehden tilaustuloja, -TKS: a on tilauspohjainen lehti. tee tilaus, ja tue muutenkin, -niin teen minäkin...

        TKS; n voit käydä tutustumassa Kemijärven kirjastossa tai työttömien yhdistyksen kokoontumispaikassa--... -joihin olen tilannut jo pitemmän aikaa...

        Kaarlo N... Kemijärvi


      • levikkirysä
        K.N. kirjoitti:

        jäi mainitsematta lehden tilaustuloja, -TKS: a on tilauspohjainen lehti. tee tilaus, ja tue muutenkin, -niin teen minäkin...

        TKS; n voit käydä tutustumassa Kemijärven kirjastossa tai työttömien yhdistyksen kokoontumispaikassa--... -joihin olen tilannut jo pitemmän aikaa...

        Kaarlo N... Kemijärvi

        varmaan laaja levikki ? Tilaustuloilla sit kustannetaan vai ? Missä lehtipainossa TKS painetaan ?


      • kommunistiasia
        levikkirysä kirjoitti:

        varmaan laaja levikki ? Tilaustuloilla sit kustannetaan vai ? Missä lehtipainossa TKS painetaan ?

        Kommunistien sivuilla kerrotaan yksityiskohtaisesti lehden tilanteesta, jos se väkeä kiinnostaa.

        Nurmikumpu ei varmaankaan jaa Tiedonantaja -lehteä, koska se on toisenlaista kommunismia edustavan puolueen lehti. STP-puolueen lähellä on taas Kansan Ääni niminen lehti, jota Nurmikumpu ei myöskään tätä puoluetta edusta eikä kannata. Nurmikummun puolue on KTP-puolue, joka on myös kommunistinen puolue ja sanoo olevansa marxilais-leniniläinen puolue. En tunne kommunismia niin paljon, että voin sanoa, onko mikä puolue näistä eniten kommunistia.


      • K.N.
        levikkirysä kirjoitti:

        varmaan laaja levikki ? Tilaustuloilla sit kustannetaan vai ? Missä lehtipainossa TKS painetaan ?

        Osaksi puolue kustantaa TKS: n kustannukset tilauksilla, jäsenten ja kannattajien
        tukirahoilla, kirja- yms, myyntituloilla...
        Lähemmät tiedot saa KTP: n toimistosta, -mikä on Vantaalla.

        Tilaa Työkansan Sanomat, 14 kertaa vuodessa ilmestyvä KTP: äänenkannattaja, ensivuoden hinta on 35 euroa.
        Vielä tämän vuoden puolella maksettuna hinta on 30 euroa, -ja viimeisen numeron 14 / 2014 saa samaan hintaan....

        Niin, TKS: a on maksullinen Vappu ja Uudenvuoden tervehdysten keräys, kustannusten kattamiseen, -jäi mainitsematta edellä.

        -Otan tilauksia, .olen ns. TKS: n asiamies...

        Kaarlo N... Kemijärvi


      • K.N.
        kommunistiasia kirjoitti:

        Kommunistien sivuilla kerrotaan yksityiskohtaisesti lehden tilanteesta, jos se väkeä kiinnostaa.

        Nurmikumpu ei varmaankaan jaa Tiedonantaja -lehteä, koska se on toisenlaista kommunismia edustavan puolueen lehti. STP-puolueen lähellä on taas Kansan Ääni niminen lehti, jota Nurmikumpu ei myöskään tätä puoluetta edusta eikä kannata. Nurmikummun puolue on KTP-puolue, joka on myös kommunistinen puolue ja sanoo olevansa marxilais-leniniläinen puolue. En tunne kommunismia niin paljon, että voin sanoa, onko mikä puolue näistä eniten kommunistia.

        KOMMUNISTINEN TYÖVÄENPUOLUE - RAUHAN JA SOSIALISMIN ASIALLA, R.P.
        ON TYÖVÄENLUOKAN MARXILAIS - LENININILÄNEN JOUKKO - OSASTO, -PUOLUE, -KUTEN OLI VANHA SKP.

        -Perustimme toukokuussa 1988 Suomeen uudestaan, - lopetetun, -vanhan, 1918 perustetun SKP: n luokkataistelun jatkajaksi - KTP: n (puolueen virallinen lyhenne on KTP).

        VANHAA SKP: N NIMEÄ EI REKISTEREÖINTIVIRANOMAINEN ANTANUT KÄYTTÖÖMME.

        KTP: n perustamisen jälkeen sitten rekisteröivät uuden SKP: n -vanhalla nimellä, ja se on vain nimellisesti kommunistinen puolue,,, -mutta ilmeisesti STP on maolainen puolue, -johon osaksi ryhmittyivät KTP: a erotetut ja itse eronneet, -ja osa SKP: n.
        Työväenluokan luokkakantasit kommunisti ovat järjestäytyneet KTP: n, -ja kuulun siihen puolueeseen, yhtenä perustajajäsenenä.
        KTP on ainoa marxilais - leniniläinen kommunistipuolue EU: n kytketyssä Suomessa, -EU: n vastaisena puolueena, -ja vaatii: -Irti Suomi EU: a ja eurosta...

        -Lenin sanoi: -se puolue voittaa, -joka saa työväenluokan ja työtätekevien joukot mukaan...

        Kaarlo Nurmikumpu -Ktp Kemijärvi


    • Tosi on

      Muutos 2011 ja KTP kuuluvat samaan kastiin. Ei siis mitään mahdollisuutta päästä eduskuntaan eli aivan turhaa hommaa!

      Heittäkää pois, aikuiset ihmiset. Tehkää jotakin järkevää työtä tuon pelleilynne sijasta. Tehkää vaikkapa jotain vapaaehtoista avustustyötä niin aikanne ei mene hukkaan!

      • Kaarlo Nurmikumpu

        Mistä tietää, kun ei yhtään ääntä ole annettu!?

        Tiedätkö, millaista pokkaa vaatii näiltä ihmisiltä ja sisua?

        Yrittäjä O. Harjula yrittäjän työn lisäksi jaksaa käydä vaalitaistelua, oli EU-vaaleissa, toivottavasti näemme myös eduskuntavaaleissa. Hän on myös ns. "Suomun äiti", eli ideoinut hyvän hiljaisuuden keskuksen.

        Eläkeläinen Nurmikumpu taas on "luokkataistellut" jo kymmeniä vuosia Kemijärvellä, tuulessa ja tuiskussa, sateessa ja poudassa hän, Nurmikumpu jakaa Työläispuolueen lehtiä S-Marketin kulmilla. Nostan hattua, olematta punikki.

        Moniko meistä jaksaisi oman aatteensa puolesta tuollaista pyyteetöntä, uhrautuvaa työtä? Ei moni!


      • edelliseen
        Kaarlo Nurmikumpu kirjoitti:

        Mistä tietää, kun ei yhtään ääntä ole annettu!?

        Tiedätkö, millaista pokkaa vaatii näiltä ihmisiltä ja sisua?

        Yrittäjä O. Harjula yrittäjän työn lisäksi jaksaa käydä vaalitaistelua, oli EU-vaaleissa, toivottavasti näemme myös eduskuntavaaleissa. Hän on myös ns. "Suomun äiti", eli ideoinut hyvän hiljaisuuden keskuksen.

        Eläkeläinen Nurmikumpu taas on "luokkataistellut" jo kymmeniä vuosia Kemijärvellä, tuulessa ja tuiskussa, sateessa ja poudassa hän, Nurmikumpu jakaa Työläispuolueen lehtiä S-Marketin kulmilla. Nostan hattua, olematta punikki.

        Moniko meistä jaksaisi oman aatteensa puolesta tuollaista pyyteetöntä, uhrautuvaa työtä? Ei moni!

        Kirjoitin vahingossa nimimerkiksi "Kaarlo Nurmikumpu"

        Tarkoitus oli kirjoittaa "Kaarlo Nurmikummulle". En ole siis oikea Nurmikumpu. Pyydän ANTEEKSI Nurmikummulta, että kirjoitin tuohon hänen nimensä.


      • K.N.
        edelliseen kirjoitti:

        Kirjoitin vahingossa nimimerkiksi "Kaarlo Nurmikumpu"

        Tarkoitus oli kirjoittaa "Kaarlo Nurmikummulle". En ole siis oikea Nurmikumpu. Pyydän ANTEEKSI Nurmikummulta, että kirjoitin tuohon hänen nimensä.

        -Älä välitä. -onhan sanonta: -aina roiskuu kun rapataan...
        Kiitos, -kun ilmoitit, ette ole allekirjoittanut, -vaikka kirjoitit nimimerkiksi nimeni...
        Kunpa kaikki toisetkin sen avoimesti kertoisivat nimimerkki virheensä?
        Saat anteeksi.

        -Itse asiassa en minäkään ole "punikki"---... -.... -mitä, -ettenkö ole "punikki"?
        EN!

        -Olen marxilais - leniniläinen aatteeltani, -ja olen työväenluokan kommunisti, ja
        -järjestäytynyt työväenluokan kommunistipuolueeseen, -KTP, -jota olin myös yhtenä perustamassa toukokuussa 1988.

        -En omaksu vastustajien antamaa haukkumanimeä, "punikki"!

        -Ystävyydellä oikaisuna Kemijärvellä 19.12.2014

        Kaarlo Nurmikumpu Ktp Kemijärvi


      • aika säälittävää
        Kaarlo Nurmikumpu kirjoitti:

        Mistä tietää, kun ei yhtään ääntä ole annettu!?

        Tiedätkö, millaista pokkaa vaatii näiltä ihmisiltä ja sisua?

        Yrittäjä O. Harjula yrittäjän työn lisäksi jaksaa käydä vaalitaistelua, oli EU-vaaleissa, toivottavasti näemme myös eduskuntavaaleissa. Hän on myös ns. "Suomun äiti", eli ideoinut hyvän hiljaisuuden keskuksen.

        Eläkeläinen Nurmikumpu taas on "luokkataistellut" jo kymmeniä vuosia Kemijärvellä, tuulessa ja tuiskussa, sateessa ja poudassa hän, Nurmikumpu jakaa Työläispuolueen lehtiä S-Marketin kulmilla. Nostan hattua, olematta punikki.

        Moniko meistä jaksaisi oman aatteensa puolesta tuollaista pyyteetöntä, uhrautuvaa työtä? Ei moni!

        Ai mistä tietää ? No sanonko sulle, mistä tietää ?
        - Ensiksikin siitä, kun läpimenoon vaaditaan Lapin vaalipiirissä 14% äänistä.
        - Viimeksi Nurmi Kalle, eli Kaarlo taisi saada 13 ääntä, siis ei prosenttia, vaan ääntä.
        - Kolmanneksi, kommunismi ei edes tässä kurjassa taloudellisessa tilanteessa saa juuri kannatusta keneltäkään. Aatteena se on nähty, ja huonoksi todettu, vaikka Nurmi Kalle mitä sepittäisi siitä.

        Tuossapa nuo perustelut sitten olikin. Aikaa voisi siis käyttää hyödyllisemminkin, kuin turhaan olla mukamas oikeesti ehdokkaana.

        Sitten vielä tuon kirjoituksen ulkopuolelta.
        Ne ufojutut ei varmasti ainakaan lisää äänisaalista.


      • vaalitilanne
        aika säälittävää kirjoitti:

        Ai mistä tietää ? No sanonko sulle, mistä tietää ?
        - Ensiksikin siitä, kun läpimenoon vaaditaan Lapin vaalipiirissä 14% äänistä.
        - Viimeksi Nurmi Kalle, eli Kaarlo taisi saada 13 ääntä, siis ei prosenttia, vaan ääntä.
        - Kolmanneksi, kommunismi ei edes tässä kurjassa taloudellisessa tilanteessa saa juuri kannatusta keneltäkään. Aatteena se on nähty, ja huonoksi todettu, vaikka Nurmi Kalle mitä sepittäisi siitä.

        Tuossapa nuo perustelut sitten olikin. Aikaa voisi siis käyttää hyödyllisemminkin, kuin turhaan olla mukamas oikeesti ehdokkaana.

        Sitten vielä tuon kirjoituksen ulkopuolelta.
        Ne ufojutut ei varmasti ainakaan lisää äänisaalista.

        Kaarlo Nurmikumpu, puistotyöntekijä, muurari, KTP, sai Kemijärvellä KUNTAVAALEISSA 13 ääntä. Nyt on kyse EDUSKUNTAVAALEISTA! Ne ovat kaksi eri asiaa. Eduskuntavaaleissa ollaan ehdokkaana, ei yhdessä kunnassa, vaan koko vaalipiirissä (Lappi)!


      • K.N.
        aika säälittävää kirjoitti:

        Ai mistä tietää ? No sanonko sulle, mistä tietää ?
        - Ensiksikin siitä, kun läpimenoon vaaditaan Lapin vaalipiirissä 14% äänistä.
        - Viimeksi Nurmi Kalle, eli Kaarlo taisi saada 13 ääntä, siis ei prosenttia, vaan ääntä.
        - Kolmanneksi, kommunismi ei edes tässä kurjassa taloudellisessa tilanteessa saa juuri kannatusta keneltäkään. Aatteena se on nähty, ja huonoksi todettu, vaikka Nurmi Kalle mitä sepittäisi siitä.

        Tuossapa nuo perustelut sitten olikin. Aikaa voisi siis käyttää hyödyllisemminkin, kuin turhaan olla mukamas oikeesti ehdokkaana.

        Sitten vielä tuon kirjoituksen ulkopuolelta.
        Ne ufojutut ei varmasti ainakaan lisää äänisaalista.

        Ei varmastikaan ne ns. "ufot" - lisää äänikannatusta allekirjoittaneelle, -mutta < ei se aihepiiri kuulu laisinkaan eduskuntavaalipoliittiseen luokkataisteluun, -enempää kuin ylipäätä luokkataisteluun.

        Kun ensivuoden eduskuntavaalissa -laskennassa on vähintään yksi, -oma ääni, -en pääse väittämään vaalia Lapissa vilpilliseksi, -ja vaatimaan Lapissa uutta vaalia?

        -Siksi pitäisi erillään olla keskustelu ufoista, -ja erillään ideologisesta politiikasta, mutta kun on joku esim, avannut ufo palstan, -on siihen heti vetäneet politiikkaa, -ja katso, -olen sen verran narsisti, -että niihinkin vastaan, -vaikka po. avattu palsta on ihan ufo havaintojen raportointia varten kysyjille, 'joku avannut.

        19. päivä huhtikuuta, -2015 illalla on sitten kannatus selvillä, - tiedän näin rajussa oikeistosuuntauksen aikana, -ei äänisaalis johda Eduskuntaan, -mutta ufo havaintojen teko silti jatkuu, -olen yhteyshenkilö 888, -joko otatte tämän luottamuksella vastaan, -tai ilmennätte sitä omaa skeptisyyttä koko asia aiheeseen!?
        -Valinta on vapaa -"vapaassa maassa"!?

        Ne oman äänen kanssa 13 ¨ääntä olivat Kemijärven kuntavaalissa;
        ja eduskuntavaalissa antavat äänen kaikki Lapin vaalipiirin äänestäjät, -he jotka käyvät äänestämässä?
        -Olisi se "maanjärsitys", -jos he kaikki kävisivät kirjoittamassa ehdokasnumeron, -KTP: n ehdokkaalle, -allekirjoittaneelle?

        Kaarlo N... Kemijärvi
        Olen säännöllisesti tehnyt erilaisia havaintoja alkaen helmikuussa 1992,- ja epäsäännöllisesti silloin tällöin jo lapsuudesta, -1940 alku vuosipuoliskolta asti.


      • PROKAARLO

        Nurmikumpu sai luottamuksen 20 ihmiseltä, ja oma ääni ehkä tuli päälle.

        Joko loppuu se suunsoitto, että saa vain oman äänen??? Nurmikumpu on kansan mies. Ei häntä moni kannattanut, mutta kuitenkin enemmän kuin itse ja nekin on ihmisiä ne 20, heillä on ihmisarvo Nurmikummun kannattajilla myös!


      • harmajapää

        -Täytyy myöntää, -että olin niin narsisti, -ja äänestin numeroa 107, -mikä oli viimeisen kerran eduskuntavaalissa ehdokasnumeroni. Öman äänen kanssa tärähti ventti,. -eli 21 ääntä KTP: n laariin---...

        -Kun en tiennyt niistä 20 äänestäjästä, -päätin antaa äänen omaan numeroon kaiken varalta, -että se, -ainakin yksi ääni on, -ja en voi väittää vaalivilppiä syyksi... -mutta sitäkin on taas EU - Suomessa eräin paikoin harjoitettu niin suhteessa KTP: n, -kuin yhteen toiseen puolueeseen nähden, -näin tietävät asiaa tuntevat, -ja ne satuin tiedot lukemaan.
        -Olisikohan täällä... -ei sentään Lapissa kukaan ole noin epärehellinen, -että siirtää ääniä toisen ja kolmannen... -ehdokkaan hyväksi?
        -En usko, -ennen kuin saan faktat tiedoksi, -hui, -kun jo meinasin epäillä lappilaisia vaalivilpillisiksi..

        -Eikä varmaan se neljän minuutin otanta TV: 1. - Oulun vaaligalleriassa, olisi tuonut paljon lisää ääniä, -joten en matkustanut Kemijärveltä Ouluun - ja takaisin omaishoitaja velvollisena, -ja vähävaraisena, -en silti ole n s. mielestäni, -ihan järjen köyhä!

        Kaarlo Nurmikumpu-Ktp - Kemijärvi


    • turhat pöpinät noill

      Heitä jo nuo höpötykset ja tee jotain hyödyllistä sinäkin Kaarlo.
      Niin kuin tuolla ehdotettiin vapaaehtoista avustustyötä vaikka, siitä hyötyisi oikeasti.

      • Suomun Polku

        Oili Harjula on Muutos 2011 puolueessa mukana ja hänellä on paljon mielenkiintoisia ajatuksia. Miksi ei saa kannatusta? Kun ei ole suuri puolue ja paljon rahaa. Oilin puolueella ei ole juuri ollut mainoksia lehdissä ym., mutta jospa olisi ensi kerralla, niin ihmiset tietäis enemmän Muutos 2011 puolueen tavoitteesta.

        Vuonna 2011 on Muutos alkanut.

        Laulamme hiljaa Suomun keskuksen tulevan hankkeen kunniaksi: "Pieni polku, Suomun halki vie..."

        Ei pidä aina tyrmätä toisen ideoita, kuten Kemijärvellä tehdään usein.


      • K.N.

        Suosittelen no, itsellesi, -että heität turhat höpinät pois!...

        -Mielestäni ufo havaintojen lisäksi teen ainakin kaupungin veronmaksajien kannalta erittäin hyödyllistä -omaishoitaja työtä, -jota et osaa arvostaa hyödyllisenä työnä.

        -Tässä hoitotyössä suosittelen, -että yhteiskunnallisesti enempi arvostettaisiin omaishoitajia, -maksamalla kunnon palkan, -oman t-voiman kuluttamisesta, -ilman verotusta...
        -En tätä sillä sano, -kun olen 74 vuotiaana jatkuvassa omaishoitajan asemassa.

        Kaarlo Nurmikumpu -Kemnijärvi


    • marginaalia

      Ei kuule mikään ihme kun kukaan ei tuollaista kannata. Ei muuttaisi asiaa, vaikka telkkarissa ilmoittaisi joka päivä.

      • harmajapää

        Ei telkkari tee marxilais - leniniläisistä kommunisteista vaalivoittajia.
        -Ps: a se kuitenkin teki, -vetämällä Soinia jos minkä tyyppisiin näytöksiin, -mutta niin se on, -se puolue voitata, -joka saa joukot puolelleen, -mutta saavatkohan nyt voittaneet ikuisesti joukkoja höynätyksi, -niin kuin nyt kävi oikeistoporvariston vahvistamiseksi, -johtuen SAK: n hampaattomuudesta, -ja vasemisto - puolueiden opportunismista.

        -Lapissa tällä kertaa 39 kannatti meitä kahta - KTP: n ehdokasta...

        Kaarlo N... Kemijärvi


    • IUNIC

      MUUTOS 2011 POISTETTU PUOLUEREKISTERISTÄ HÄHÄHÄÄÄ HARJULA HÄHÄHÄÄÄÄ
      KOMMARIT HÄHÄHÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ......

      • harmajapää

        Kiitos -"hähähähähää", päästään taas nimien keräykseen, -tai aloitamme yhdistyksenä... -siis KTP, -jolla on taas edessä nimienkeräys, -kun jäi se eduskuntapaikka, - vähäisen, minimaalisen äänisaaliin päähän...

        -Eduskuntavaali - luokkataistelussa tuli taas KTP: n uusia jäseniä, ja nimienkeräysaktissa niitä tulee taas lisää, -joten näin vähitellen - KTP kasvaa varteen otettavaksi työväenluokan luokkataisteluvoimaski, -ts. - m - l: i kommunistipuolueeksi.

        -Alkava vaalikausi hyvin monelta jo avaa silmät, -ja heräävät opportunistien huumaavasta, -maltillisen politikoinnin synnyttämästä unihaaveesta pärjätä pääoman kanssa luokkarauhan oloissa - mielenosituksia ja lakkoja alkaa ilmenemään suhteellisen varhaisessa vaiheessa tätä vaalikautta, -ja ei tämä hallitus istu neljää vuotta... (?) - jos se näin kuin on ilmoitettu, -virallisen vahvistuksen saa?

        -Kaarlo N... - KTP - Kemijärvi


      • esitysteille

        miksette te pikku puolueet pistä voimia yhteen, muuten ette voi toisille mitään

        voisitte yhdessä perustaa uuden puolueen Muutos puolueen ja muiden puolueiden väen kanssa, yhteistyö, Kaarlo ja Oili, se se on poikaa se. yhteistyöllä nousisi pieniäkin eduskuntaan ja yhteistyöllä nousee Suomu keskukset! älkää olko eri listoilla, vaan suuri vaaliliitto KANSAN PUOLESTA SORTOA VASTAAN

        Kaarlo ja Oili, nouskaa taisteluun sortoa vastaan yhdessä! kansa odottaa! vai annatteko Kemijärven yrittäjien paneeliboikotoijien määrätä ikuisesti! kaikki pien puolueet vasemmalta, oikealta jne. yhteen vaaliliittoon ja vanhojen puolueiden valtaa vastaan Kaarlo ja Oili olette olleetmonesti ehdokkaana ja puolueitakin vaihdelleet, miksette tee nyt yhtä isoa vaalipuoluetta! sen alla saisi olla sitten omat kerhot kommunisteille (marx-lenin) ja muille


      • sorronyö
        esitysteille kirjoitti:

        miksette te pikku puolueet pistä voimia yhteen, muuten ette voi toisille mitään

        voisitte yhdessä perustaa uuden puolueen Muutos puolueen ja muiden puolueiden väen kanssa, yhteistyö, Kaarlo ja Oili, se se on poikaa se. yhteistyöllä nousisi pieniäkin eduskuntaan ja yhteistyöllä nousee Suomu keskukset! älkää olko eri listoilla, vaan suuri vaaliliitto KANSAN PUOLESTA SORTOA VASTAAN

        Kaarlo ja Oili, nouskaa taisteluun sortoa vastaan yhdessä! kansa odottaa! vai annatteko Kemijärven yrittäjien paneeliboikotoijien määrätä ikuisesti! kaikki pien puolueet vasemmalta, oikealta jne. yhteen vaaliliittoon ja vanhojen puolueiden valtaa vastaan Kaarlo ja Oili olette olleetmonesti ehdokkaana ja puolueitakin vaihdelleet, miksette tee nyt yhtä isoa vaalipuoluetta! sen alla saisi olla sitten omat kerhot kommunisteille (marx-lenin) ja muille

        ..tarkoitit siis että "on tyttöä"? tuo "on poikaa" on jo tosi kulunut käsite.

        Ja voi amitsu, miksi et äänestänyt Muutosta? Sorron poistaminen lähtee siitä


      • ääni-persuille

        Onko Muutos 2011 puolue enää tulossa rekisteriin? Miksei voisi hän, Oili Harjula, lähteä nyt esim. Perussuomalaisiin mukaan? Pienen ihmisen asialle riistokapitaalin sortoa vastaan. Kommunistien aika on ohitse, tulevaisuus on PERSU!


      • jakopinbaini
        sorronyö kirjoitti:

        ..tarkoitit siis että "on tyttöä"? tuo "on poikaa" on jo tosi kulunut käsite.

        Ja voi amitsu, miksi et äänestänyt Muutosta? Sorron poistaminen lähtee siitä

        miksi Muutosta pitää äänestää, se ei saanut yhtään edustajaa

        Oili Harjulan Suomun keskus on ok, mutta ottaisi semmosen puolueen, jonka listalta voi päästä läpi, Vihreät, Liberaalit, Muutos 2011 koettu, niin menisi nyt johonkin sellaseen jonka parissa voi päästä eteenpäin. henkilö on ok mutta menee uskottavuus pienpuolueiden kanssa värkkäillessä. sama kun menisi kommunistien puolueeseen Nurmikummun kanssa


      • harmajapää

        -Mielestäni Oilille ja niin monelle toiselle olisi paras puoluevalinta tulla KTP: n, -sillä no. kommunismi on historiallisesti tulevaisuutta, -johon päästään sosialismin kautta luokkataistelussa, ja proletariaatin diktatuurin, -eli työväenluokan vallan ohjauksessa, järjestäessä ja kasvattaessa joukkoja, -ja siinä olisi Oilillakin hyvä propagoida, -sitä hänen Suomun ideaansa...
        Sosialistinen yhteiskunta Oilia hänen ideassaan varmasti tukisi...

        Kaarlo Nurmikumpu -Ktp - Kemijärvi


      • ei-kommunisti

        arvoisa herra Kaarlo,

        kunnioittaen totean, että puolueenne tavoite on lopullisesti kommunismi eikä sosialismi, vaikka te puhutte paljon sosialismista, mutta teille se on vain välivaihe

        kommunismissa ei ole enää omistussuhteita, joten ei pienyrityksetkään saa toimia, kaikki on "yhteistä", kun valtiokin loppuu, miten sitten kävisi Suomun keskukselle, jos kommunistinen yhteiskunta olisi? maanomistusta ei sallittaisi, miten voi sitten mitään rakentaa Suomulle, kun se on ei-kenenkään-maata? puolueko päättäisi kaikki asiat


      • pösilököoot
        jakopinbaini kirjoitti:

        miksi Muutosta pitää äänestää, se ei saanut yhtään edustajaa

        Oili Harjulan Suomun keskus on ok, mutta ottaisi semmosen puolueen, jonka listalta voi päästä läpi, Vihreät, Liberaalit, Muutos 2011 koettu, niin menisi nyt johonkin sellaseen jonka parissa voi päästä eteenpäin. henkilö on ok mutta menee uskottavuus pienpuolueiden kanssa värkkäillessä. sama kun menisi kommunistien puolueeseen Nurmikummun kanssa

        Etkö sä nyt tajua sitä, että KUN ÄÄNESTÄT (ja kaikki äänestää) niin se on se ratkaisu? Mitä sinä puhut pienpuolueesta, sillä kun äänestät niin se ei enää ole pieni puolue!!


      • näinnähtävä
        jakopinbaini kirjoitti:

        miksi Muutosta pitää äänestää, se ei saanut yhtään edustajaa

        Oili Harjulan Suomun keskus on ok, mutta ottaisi semmosen puolueen, jonka listalta voi päästä läpi, Vihreät, Liberaalit, Muutos 2011 koettu, niin menisi nyt johonkin sellaseen jonka parissa voi päästä eteenpäin. henkilö on ok mutta menee uskottavuus pienpuolueiden kanssa värkkäillessä. sama kun menisi kommunistien puolueeseen Nurmikummun kanssa

        Sanompa: Kun mulla ei ole kannatusta poliittisesti, niin myöskään Suomu-keskusta ei haluta? Eikö se niin ole. Tai Suomu halutaan, mutta en saa olla mukana? Siksi en aktiivisesti pohdi enää asiaa, ja jos ja kun raha tulee, ohjaan hankkeen muualle. En todellakaan ole mikään rahasäkki jota ei arvosteta muutoin.
        Muutos haluaa että te ihmiset itse päätätte mitä on ja mitä tehdään.

        Oili


      • Oilille

        Miksi Oili Kemijärven Yrittäjät eivät ole lähteneet käsittelemään asiaa? Eikö teidän pitäisi yhdessä pitää palaveri ja miettiä, miten asia Suomun kehittämiseksi etenisi? Juhani Tapiokin kirjoitti asiasta lehteen, Suomusta.


      • xnxnxn
        Oilille kirjoitti:

        Miksi Oili Kemijärven Yrittäjät eivät ole lähteneet käsittelemään asiaa? Eikö teidän pitäisi yhdessä pitää palaveri ja miettiä, miten asia Suomun kehittämiseksi etenisi? Juhani Tapiokin kirjoitti asiasta lehteen, Suomusta.

        Pitääkö minun tähän vastata? Et kai kuvittee että KY (poliittinen järjestö) lähtee kehittelemään vaihtoehtohoitokeskusta? Miltä kuulostaa: Kemijärven Keskustan kunnallisjärjestö rakentaa vaihtoehtohoitokeskusta. Tai että SDP:n Kemijärven osasto rakentaa vaihtoehtohoitokeskusta, tai että Vasemmistoliiton Kemijärven oasto rakentaa vaihtoehtohoitokeskusta Suomulle. Kun tämä asia ei ollenkaan ole edes poliittinen, niin he eivät voi sitä tehdä. Kemijärvi ei voi toimia missään asiassa ilman politiikaa, ja se on ihmeteltävää.

        Jos vaikkapa Keskustapuolue, SDP, tai vaikka Perussuomalaiset antaisivat rahaa Suomun kehittämiseen, se ei olisi tämä minun keskus, vaan aivan toinen, eikä se edes voi toimia, koska olettethan nähneet ettei Suomu enää nouse vanhoilla konsteilla. Enkä itse voisi olla mukana "antamassa muuta", koska puolueet eivät hyväksy muunlaista toimintaa.

        Olen päätyty nyt tähän, ettei keskus tule Suomulle, vaan aivan muualle. Minulla on siitä jo pitkälle meneiviä suunnitelmia, ja olen pahoillani. Tähän tulee rahaa, mutta se ei ole enää Suomu.

        Olisin toivonut että asiat toimisivat muutoin kuin politiikan kautta, mutta se on mahdotonta Kemijärvellä. Ei voi mitään.

        Oili


      • ihanrauhassamuualle
        xnxnxn kirjoitti:

        Pitääkö minun tähän vastata? Et kai kuvittee että KY (poliittinen järjestö) lähtee kehittelemään vaihtoehtohoitokeskusta? Miltä kuulostaa: Kemijärven Keskustan kunnallisjärjestö rakentaa vaihtoehtohoitokeskusta. Tai että SDP:n Kemijärven osasto rakentaa vaihtoehtohoitokeskusta, tai että Vasemmistoliiton Kemijärven oasto rakentaa vaihtoehtohoitokeskusta Suomulle. Kun tämä asia ei ollenkaan ole edes poliittinen, niin he eivät voi sitä tehdä. Kemijärvi ei voi toimia missään asiassa ilman politiikaa, ja se on ihmeteltävää.

        Jos vaikkapa Keskustapuolue, SDP, tai vaikka Perussuomalaiset antaisivat rahaa Suomun kehittämiseen, se ei olisi tämä minun keskus, vaan aivan toinen, eikä se edes voi toimia, koska olettethan nähneet ettei Suomu enää nouse vanhoilla konsteilla. Enkä itse voisi olla mukana "antamassa muuta", koska puolueet eivät hyväksy muunlaista toimintaa.

        Olen päätyty nyt tähän, ettei keskus tule Suomulle, vaan aivan muualle. Minulla on siitä jo pitkälle meneiviä suunnitelmia, ja olen pahoillani. Tähän tulee rahaa, mutta se ei ole enää Suomu.

        Olisin toivonut että asiat toimisivat muutoin kuin politiikan kautta, mutta se on mahdotonta Kemijärvellä. Ei voi mitään.

        Oili

        Eiköhän asia ole myös niin, että monikaan ei usko vaihtoehtohoitokeskukseen.
        Eikä Oililla ole koskaan ole ollut esittää mitään kättä pidempää asian tueksi, vain oma usko vaihtoehtohoitoihin.
        Että joku Suomu eläisi sellaisella, pitäisi tuhannet, tai paremminkin kymmenetuhannet tulla asiakkaiksi. Mitään markkinasuunnitelmaa ei Oili ole esittänyt, ei minkäänlaista markkinatutkimusta asiaa tukemaan. Ainoastaan tuollaisen idean, johon ei moni usko.
        Toivottavasti saat rahoituksen ja hoidat homman muualle, voit sitten menestyksen myötä laittaa meille viestiä, että tässä tyhmät näette. Sitä odotellessa me täällä säästämme vähät rahamme muuhun toimintaan.


      • Suomu-kuntoon
        xnxnxn kirjoitti:

        Pitääkö minun tähän vastata? Et kai kuvittee että KY (poliittinen järjestö) lähtee kehittelemään vaihtoehtohoitokeskusta? Miltä kuulostaa: Kemijärven Keskustan kunnallisjärjestö rakentaa vaihtoehtohoitokeskusta. Tai että SDP:n Kemijärven osasto rakentaa vaihtoehtohoitokeskusta, tai että Vasemmistoliiton Kemijärven oasto rakentaa vaihtoehtohoitokeskusta Suomulle. Kun tämä asia ei ollenkaan ole edes poliittinen, niin he eivät voi sitä tehdä. Kemijärvi ei voi toimia missään asiassa ilman politiikaa, ja se on ihmeteltävää.

        Jos vaikkapa Keskustapuolue, SDP, tai vaikka Perussuomalaiset antaisivat rahaa Suomun kehittämiseen, se ei olisi tämä minun keskus, vaan aivan toinen, eikä se edes voi toimia, koska olettethan nähneet ettei Suomu enää nouse vanhoilla konsteilla. Enkä itse voisi olla mukana "antamassa muuta", koska puolueet eivät hyväksy muunlaista toimintaa.

        Olen päätyty nyt tähän, ettei keskus tule Suomulle, vaan aivan muualle. Minulla on siitä jo pitkälle meneiviä suunnitelmia, ja olen pahoillani. Tähän tulee rahaa, mutta se ei ole enää Suomu.

        Olisin toivonut että asiat toimisivat muutoin kuin politiikan kautta, mutta se on mahdotonta Kemijärvellä. Ei voi mitään.

        Oili

        Onko puolueet päättäneet näin? Valtuustohan siirsi yksimielisen myönteisesti aloitteen yrittäjille ja yrittäjäjärjestö kai ei ole poliittinen, tai ainakin on monen puolueen ihmisiä siellä mukana. Niin että kyllä se vika on yrittäjien järjestössä, jos eivät käsittele asiaa, eikä puoluejärjestöissä. Yrittäjien puheenjohtaja kirjoitti Suomun asiasta lehdessä. Miksi Oili ei voisi neuvotella hänen kanssa asiasta. Oilin idea Suomun keskuksesta on kannatettava, tarvitsemme uutta yrittäjyyttä.


      • xnxnxn
        ihanrauhassamuualle kirjoitti:

        Eiköhän asia ole myös niin, että monikaan ei usko vaihtoehtohoitokeskukseen.
        Eikä Oililla ole koskaan ole ollut esittää mitään kättä pidempää asian tueksi, vain oma usko vaihtoehtohoitoihin.
        Että joku Suomu eläisi sellaisella, pitäisi tuhannet, tai paremminkin kymmenetuhannet tulla asiakkaiksi. Mitään markkinasuunnitelmaa ei Oili ole esittänyt, ei minkäänlaista markkinatutkimusta asiaa tukemaan. Ainoastaan tuollaisen idean, johon ei moni usko.
        Toivottavasti saat rahoituksen ja hoidat homman muualle, voit sitten menestyksen myötä laittaa meille viestiä, että tässä tyhmät näette. Sitä odotellessa me täällä säästämme vähät rahamme muuhun toimintaan.

        Voi amitsu, kun ei oe pyydetty esittämään!!! Ja sinä olet niitä, jotka kadehtii. Olisihan tuota voinut esittää, mutta kun ei sovi niin ei sovi.
        Sis minne voin tulla esittämään? Kerro aika ja aika, ja kutsu myös Koti-Lappi ja myös Lapin Kansa paikalle. Onnistuuko?
        Olen sanonut täällä Suomi-palstalla että Suomu ei enää ole listallani, joten asia on tältä osin loppuun käsitelty. Päätöksiä pitää tehdä.

        Mitä täällä tiedetään aiheesta, ei mitään. Hankkikaa tietoa.

        Tällainen toiminta; vaihtoehdot muuttavat elämisen rytmin, ei ole siinä enää mahdollista toimia ns. vanhan kaavan mukaan (oravanpyörä). Tämä vaan tiedoksi.



        Oili


      • xnxnxn
        Suomu-kuntoon kirjoitti:

        Onko puolueet päättäneet näin? Valtuustohan siirsi yksimielisen myönteisesti aloitteen yrittäjille ja yrittäjäjärjestö kai ei ole poliittinen, tai ainakin on monen puolueen ihmisiä siellä mukana. Niin että kyllä se vika on yrittäjien järjestössä, jos eivät käsittele asiaa, eikä puoluejärjestöissä. Yrittäjien puheenjohtaja kirjoitti Suomun asiasta lehdessä. Miksi Oili ei voisi neuvotella hänen kanssa asiasta. Oilin idea Suomun keskuksesta on kannatettava, tarvitsemme uutta yrittäjyyttä.

        Yrittäjen puh.jpht. on mitä luotaan työntävin henkilö mitä minä Kemijärveltä tiedän henkilöitymiä. Kehoitan jo vihdoin KY:tä vaihtamaan pj:nsä. Ja asiahan ei ole minun päätetävissä, vaan KY:n

        Oili


      • harmajapää
        näinnähtävä kirjoitti:

        Sanompa: Kun mulla ei ole kannatusta poliittisesti, niin myöskään Suomu-keskusta ei haluta? Eikö se niin ole. Tai Suomu halutaan, mutta en saa olla mukana? Siksi en aktiivisesti pohdi enää asiaa, ja jos ja kun raha tulee, ohjaan hankkeen muualle. En todellakaan ole mikään rahasäkki jota ei arvosteta muutoin.
        Muutos haluaa että te ihmiset itse päätätte mitä on ja mitä tehdään.

        Oili

        Oili, näissä raameissa olevassa porvariyhteiskunnassa ei ole enää mitään mahdollisuuksia saada aikaan muuta kuin pienyrittäjä pettymyksiä, -miksi tukeudutte porvaristoon??? No, -ei demukat ja vasuritkaan ole parempia...

        Kaarlo -Kemijärvi


      • Anonyymi
        xnxnxn kirjoitti:

        Voi amitsu, kun ei oe pyydetty esittämään!!! Ja sinä olet niitä, jotka kadehtii. Olisihan tuota voinut esittää, mutta kun ei sovi niin ei sovi.
        Sis minne voin tulla esittämään? Kerro aika ja aika, ja kutsu myös Koti-Lappi ja myös Lapin Kansa paikalle. Onnistuuko?
        Olen sanonut täällä Suomi-palstalla että Suomu ei enää ole listallani, joten asia on tältä osin loppuun käsitelty. Päätöksiä pitää tehdä.

        Mitä täällä tiedetään aiheesta, ei mitään. Hankkikaa tietoa.

        Tällainen toiminta; vaihtoehdot muuttavat elämisen rytmin, ei ole siinä enää mahdollista toimia ns. vanhan kaavan mukaan (oravanpyörä). Tämä vaan tiedoksi.



        Oili

        Kemijärven Yrittäjät ei ole puoluepoliittinen järjestö.


    • HÖHÖHÖHÖ

      TOLIKKA HAHAHAHAA......................OOON HÖHÖHÖÖHÖÖÖÖÖÖ
      POIS PUOLUEREKISTERISTÄ HÖÖHÖHÖÖHÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ..HÖHÖHÖHÖÖÖÖÖÖHÖÖHÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ..........

      • k.n888ufologi

        Kas, kas, osaapa tämä ufoilija sentään myös suomenkieltä, -ja se ilmiantoi nyt ja paljasti, -että onpa tosilailla hupaisa veikko, -kun osaa leikkiä masinan näppäimistöllä, -jatka, -elämääsi on näin varmaan helpompaa kestää...

        -Sitä varten on tämä foorumi, -että voidaan purkautua kukin tavallaan, -ja toiset toisella tavalla, -kuten tuossa yllä on "tolikan" purkaus havaintoesimerkkinä.

        k. n. 888 -ufologi /Kemijärvi


      • näkemys.kaarlolle

        Tiedätkö Kaarlo, että oli kerran sellainen tapaus, että henkilö luuli nähneensä UFO:n ja olikin nähnyt, mutta se ufo oli säähavaintopallo, johon kuun valo kohdistui niin, että se näytti "lentävältä lautaselta". En kyseenalaista havaintojasi enkä väitä, että keksit asioita, mutta oletko varma, että nämä havainnot ovat Maapallon ulkopuolisia asioita, vai tulevatko ne sittenkin meidän omasta planeetasta? Myös Nato-sotilasliitto harjoittelee jatkuvasti salaisia kokeita imperialistisia sotia varten. Heidän salaisia ohjuskokeita voi näkyä ilmakehässä kauaskin heijastumina.


      • k.n888ufologiharmajapää
        näkemys.kaarlolle kirjoitti:

        Tiedätkö Kaarlo, että oli kerran sellainen tapaus, että henkilö luuli nähneensä UFO:n ja olikin nähnyt, mutta se ufo oli säähavaintopallo, johon kuun valo kohdistui niin, että se näytti "lentävältä lautaselta". En kyseenalaista havaintojasi enkä väitä, että keksit asioita, mutta oletko varma, että nämä havainnot ovat Maapallon ulkopuolisia asioita, vai tulevatko ne sittenkin meidän omasta planeetasta? Myös Nato-sotilasliitto harjoittelee jatkuvasti salaisia kokeita imperialistisia sotia varten. Heidän salaisia ohjuskokeita voi näkyä ilmakehässä kauaskin heijastumina.

        Suhteellisen paljon jo tiedän, ja olen havaintoina nähnyt, -tosin en ole väittävä, että olen kaiken tietäväinen.. -Sillä en ole kaiken tietäväinen.
        Osasitteko sellaisen ihmisen esittää, -joka on ns. kaiken tietäväinen?

        Olen myös nähnyt mainitsemiasi säähavaintopallonkin, -ja ei tullut mieleenkään siitä raportoida ns. "ufona"...

        -Olen nähnyt myöskin sellaisen kolmiomuotoisen nopeasti ja äänettömästi lentävän lentokoneen, jo vuosia sitten, -joka lienee olut USA: n johtaman Naton kone, -ja suuntana itäraja???
        -En silloin siitä raportoinut, -kun en sitä pitänyt ufona, -tuli lännestä ja lensi kerrostalon ylitse itään päin...
        -Lensi suhteellisen matalalla, arvio 2-300 metriä korkealla, -mutta vauhtia oli... ja lensi äänettömästi?

        -Olen nähnyt sellaisen valopöhötyksen kohti taivaan kantta, ja aikasna se näkyi, -kun sitten ylhäältä putosi jotain maata kohti, ja pian se pöhö päättyi, -pidin sitä asevoimiemme jonain tehtävänä, -en ufona...

        -Niitä, -joita pidän vakavasti ns. ufoina, -olen nähnyt ulkopuolella, lähelläkin tarkkailupaikkaa, ja yli matalalla lentäviä ihan pihapiirissä ja paikallaan pysäköityinä kohde-esineinä...

        Niiden erikoinen naamioitumisentyyli oli aina yllättävä, -kun sieltä putkahti esiin joku konkreettinen esine, -jossain tehtävässä?

        iis hyvin lähellä, eli eivät olleet ns. valonvälähdyksiä, -eivätkä jotain kauempana lentäviä raketteja, tai ihmisten sota- tai tutkimusvälineistöä..

        -EN ole kiistänytkään, -että eivätkö ole toiminnassa tällä planeetalla, -sanoisin 100 eri maassa, -kuten ovat tiedottaneet yhteyshenkilö 888. e.
        Jopa asuvatkin tällä planeetalla, -ainakin se sivilisaation pieni populaatio, kasvava populaatio, -joka on Maapallolla... -ja joiden kautta saan tietoaja laajemmin, -kuin vain Maapallolta, -josta myös tulee infoa...

        Heidän juurensa ovat muualta tästä loputtomasta maailmankaikkeudesta, josta myös käy vierailijoita... -on sekin lähes sata varmaa tietoa... -ja miksi ei olisi, -olenhan yhteyshenkilö 888. joukosta 345 543 yhteyshenkilöä - ja pieni laskutehtävä ilmentää?
        345 543, = 888. Tiedotettu, että olen 888!?

        k. n. 888 ufologi,
        alias: -Kaarlo Nurmikumpu - Kemijärvi


    • muutoksen.aika

      MUUTOKSEN PUOLUE ON SUOMEN TULEVAISUUDEN TOIVO KUNPA KEMIJÄRVELLÄ KOKO VALTUUSTO KAIKKI VALTUUTETUT MUUTTAISIVAT MUUTOS 2011 PUOLUEESEEN. VUOSI 2011 OLI MUUTOKSEN ALOITUSHETKI, KAIKKI PUOLUEET NYT YHTYKÄÄ MUUTOKSEEN???

      Olisiko tällainen vetoomus järkevä ja totuudellinen? Liittyykö yksikään tämän vuoksi Muutos puolueeseen? Ei varmaankaan liity. Onko se vain huutoa "tuuleen"? Ei ole, vaan se kannattaa silti sanoa, puhua, kertoa. On muutoksen aika ja tulevaisuuden aika. Tuleeko se Muutos puolueen kautta, on toinen juttu. Ollaan silti avoimia muutokselle. Suomun rinteillä jo puhaltaa!

    • OnneaOili

      Oili Harjula on valittu Muutos 2011 puolueen puoluesihteeriksi!

      • Kiitoksia paljon! Laittakaapa kannattajakortteja Muutospuolueelle! Jäseneksikin saa liittyä!

        http://muutospuolue.fi/


      • harmajapääkaarlo

        -Oilille onnittelut!

        -En silti ole muutos 2011 kannattaja ja en pyrkimässä jäseneksi.
        -Sittenkin Muutos 2011 puolueena on ihan muuta kuin on työväenluokan marxilais-leniniläinen joukko-osasto, puolue... -KTP.

        -Hyvin tajuan, -että toiminnanyhtenäisyys on KTP: n, -ja Muutos 2011 kesken on käytännössä mahdottomuus...
        -Lisäperustelut miksi, -annan vain pyydettäessä.

        Kaarlo N...u -(KTP) -Kemijärvi


      • en.ole.Nurmikumpu

        Kaarlo, etkö muista, että Lenin kehotti tekemään erikoisen luokkaliiton? Ei voi vain kommunisten kanssa tehdä yhteistoimintaa? Muutos puolue edustaa tavallisia ihmisiä ja sorrettujen luokkaa, he kannattavat suoraa demokratiaa.


      • harmaajapääkaarlo

        Hyvä heitto, teidän senkin mitä Lenin tarkoitti, - miksi en tietäisi, -olenhan hänen neuvon mukaan jatkanut opiskelua, -ja opiskellut, -opiskellut, -vaan en päähän pänttäämistavalla.

        -Lenin opetti, -että työväenluokan ja talonpoikaisluokan välille on rakennettava erikoinen luokkaliitto - kapitalismista - sosialismiin, sosialistisella vallankumouksella siirtymistä varten.

        Ei Muutos 2011 puolueena ole tietenkään sosialismin kannalla, -ja siksi ei
        k. o. puolueen kanssa voi tehdä liittoa, -tai sortuu ideologiseen sovitteluun.

        Ei liittoa liiton vuoksi, oli Leninin opetus, -ja ei missään oloissa saa tehdä ideologista kompromissia. -Muutos 2011 ylvästelee suoran demokratian teesillä, -mutta mihin pyrkii? - Säilyttämään ja ikuistamaan kapitalismin.

        KTP on työväenluokan m - l: n kommunistipuolue, -samalla oikeudenmukaisen maailmanrauhan ja sosialismin asialla.

        -Ne jotka liiton k. o puolueen kanssa tekevät, -ovat samalla asialla kuin Muutos 2011...
        -KTP -"jos puolueena tekisi liiton ko. puolueen kanssa", - siihen suohon en siirtyisi..

        -KTP. SKP ja STP ovat lähinnä puolueita, -joiden kesken on nyt välttämättömyys saada toiminnanyhtenäisyyden liitto pääomaa vastaan, EU: a irrottamisen puolesta sekä sotaliitto Natoa vastaan. Tätä rakennetaan... -Kun tämä liitto syntyy, -kasvaa sen kannattajamäärä.., mikä helpottaa hajotetun työväenluokan eheytymistä - luokaksi itseään varten, - sosialismia varten.

        -Tähän liittoon puolueina ei tule Muutos 2011, -eikä PS: t. -ynnä monet muut, demut ja vasurit... -Pian toteutuu puolueiden uusjärjestäytyminen, -se aika lähestyy, -ja työväenluokka nousee johtoon, -ottaa vallan, -kun aika on kypsyttänyt subjektiiviset poliittiset voimat - siirtymään kapitalismista - sosialismiin, -mihin jo pitempään.
        on ns. -objektiiviset osat, -tajunnasta riippumattomat osa tekijät olleet valmiit.., -vaan ei ihmistahtoiset voimat, ole vielä valmiit.

        Kaarlo N... u -.KTP. -Kemijärvi


    • vaali-runo

      Luokkasota vai luokkasopu? Luokkataisto vai luokkarauha?
      Sinä päätät; vai päätätkö? UFO unelmia tarjoaa Kemijärven
      kaupunkikunta. Onnen päivä = ufon lento, niin hento.
      AVARUUDESSA TAISTELLAAN LENTÄVILLÄ LAUTASILLA
      Suomulle tullaan, jos ei demari tuki turpaa.

    • toimi.jo

      ufo ufo uu uu, olenko minä ufo

      Näin huudetaan Suomun terapiassa.
      Ufot ovat mielikuvitusta, mutta vapauttavat kosmisen värähtelyn. Tämä on kaikki ihan huuhaa juttua, mutta se auttaa meitä näkemään Kemijärven uudelleen. Havahdumme kotiseutumme iloon ja onneen. Kemijärven kaupungille menee hyvin. Se on päättäjiemme, mutta myös maisemien ansiota. Rauha ja mieli lepää. Yksi vika vain, Suomun kehittämisen pysähtyminen. Se Harjula aloite on ihan hyvä, mutta se ei riitä, vaan pitää olla muutakin. Siksi tukekaamme "hiljaisuuden keskusta". Harjulan aloitteen voi silti toteuttaa, mutta myös hiljaisuus asia! Eivät ole toisilta pois. Kaupunkimme valtuusto, toimikaa, yrittäjät, toimikaa! Kyse on miljoona bisneksestä, rakkaat ystävät.

    • kuis-on

      Asettaako Muutos 2011 puolue ehdokkaita kunnallisvaaleihin?

      • Arvoisat äänestäjät. Muutospuolue voi asettaa ehdokkaita myös Kemijävellä, mutta sen vuoksi että puolue ei ole tällä hetkellä puoluerekisterissä, niin on mahdollisuus asettaa valitsijamiesyhdistys, johon tarvitaan 10 henkilöä. Ehdokas voi olla myös yhteislistalla ehdokkaana, ja luvan käyttää Muutospuoluene nimeä tähän antaa sitten puoluehallitus. Yhteyshenkilönä ja vaalipäällikkönä toimin minä puoluesihteerinä.

        Siis jos on kiinnostusta asettua ehdokkaaksi Muutospuolueessa, rohkeasti vaan ilmoittamaan asiasta puoluehallitukselle: [email protected]

        http://www.muutospuolue.fi/


      • oili.harjula kirjoitti:

        Arvoisat äänestäjät. Muutospuolue voi asettaa ehdokkaita myös Kemijävellä, mutta sen vuoksi että puolue ei ole tällä hetkellä puoluerekisterissä, niin on mahdollisuus asettaa valitsijamiesyhdistys, johon tarvitaan 10 henkilöä. Ehdokas voi olla myös yhteislistalla ehdokkaana, ja luvan käyttää Muutospuoluene nimeä tähän antaa sitten puoluehallitus. Yhteyshenkilönä ja vaalipäällikkönä toimin minä puoluesihteerinä.

        Siis jos on kiinnostusta asettua ehdokkaaksi Muutospuolueessa, rohkeasti vaan ilmoittamaan asiasta puoluehallitukselle: [email protected]

        http://www.muutospuolue.fi/

        Korjaan sähköpostin: [email protected]

        http://www.muutospuolue.fi/


    • nauretaantuollevitsille

      Heh heh, "ei tällä hetkellä ole puoluerekisterissä" Kannatusta kun ei siihen riittänyt, höpöjen juttuihin ei fiksut usko, eikä höpöjä riitä tarpeeksi.

      • suljettukierto

        No mihin puolueeseen me liitytään? Kansa tietää ja kansa vaatii: SULJETTU KIERTO tehtaaseen!

        Mikä puolue kannattaa vesistömme takia SULJETTU KIERTO!


      • hänellesekertokaa

        Mikä se on se suljettu kierto, joka Kemijärvellä on niin haluttu asia? Minulle se oi kertokaa...


      • uuuuu78887
        hänellesekertokaa kirjoitti:

        Mikä se on se suljettu kierto, joka Kemijärvellä on niin haluttu asia? Minulle se oi kertokaa...

        KVG pölkkypää


    • Anonyymi

      Hei hei! Nyt tämä Kemijärvelläkin toiminut puolue on taas menemässä puoluerekisteriin. Sitä puoluetta voi auttaa puoluerekisteriin, kun allekirjoittaa kannattajakortit ja 5000 nimeä.

      https://puoluerekisteri.fi/#/puolue/21

      Muutos 2011 puolueen puoluesihteerinä on toiminut Suomun äitinä tunnettu kemijärveläisyrittäjä. En tiedä, toimiiko hän enää puoluesihteerinä.

      • Anonyymi

        KIRJOITTAKAA NYT NIITÄ NIMIÄ VÄHITELLEN SINNE ETTÄ PUOLUE PÄÄSEE VAALEIHIN!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KIRJOITTAKAA NYT NIITÄ NIMIÄ VÄHITELLEN SINNE ETTÄ PUOLUE PÄÄSEE VAALEIHIN!

        O. Harjulan pitäisi lähteä aluevaaleihin nyt!


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1916
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1662
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe