Harjoitustreffeille?

Bivie

Hei!

Sinä mies, joka koet naisten kanssa kommunikoinnin vaikeaksi tai vieraaksi, uskoisitko, että voisit saada apua harjoitustreffeistä?

Olen 20-30v -ikähaarukkaan asettuva nainen. Olen jo pari vuotta seurannut tätä palstaa radikaaleine ilmiöineen toisinaan huvittuneena tai kauhistuneena, toisinaan taas ymmärrystä tuntien. Paljonhan täällä näkyy mielenterveyshäiriöistä provoilua, mutta toisaalta taas pariutumisvaikeudet oikeasti koskettavat kipeästi monia ihmisiä - niin miehiä kuin naisiakin - eikä niitä sovi vähätellä.

En voi olla ajattelematta, että monien miesten kohdalla ei varmasti olisi syytä toivottomuuteen; omaa tilannetta voi aina parantaa. Uskon, että kyse voi olla esim. siitä, että miehen oma persoona ei kunnolla pääse välittymään naisille kohtaamisissa ja keskusteluissa, ja siksi syvemmän kontaktin luominen on vaikeaa.

Luulen, että monelle vähän introvertimmalle miehelle voisi olla apua siitä, että keskustelisi ja tutustuisi naisen kanssa ns. harjoitusmielessä. Voisin hyvin kuvitella viettäväni aikaa tällaisen miehen kanssa - olen kiinnostunut sosiaalipsykologiasta, ja luonteeltani auttavainen ja kannustava. En missään nimessä suhtaudu tuomitsevasti tai väheksyvästi esim. kiusaamisen uhreihin. Olen myöskin realistinen naisten parinvalintakriteereiden suhteen.

Tällainen toiminta kiinnostaa minua varmaankin oman ihmisläheiseen työhön suuntautumiseni sekä vapaaehtoistaustani kautta. En havittele ilmaisia lounaita. Olen sosiaalinen rupattelija, ja uskon pystyväni keskustelemaan monenlaisista asioista avoimesti, suoraan ja kunnioittavasti. Lisäksi olen oikeasti miettinyt, eikö tällä palstalla pyöriteltyihin ongelmiin oikeasti ole mitään järkeviä ratkaisuja tarjolla, ja ehdotuksia kyselinkin aiemmassa aloituksessa.

Uskoisitko hyötyväsi tällaisesta toiminnasta?

- Bivie

34

229

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuosta hommasta

hyötyvät vain ne hiljaiset tuppisuut, joilla ei treffi- tai oikeastaan juuri muutakaan naiskokemusta ole. Kaikkia muita tuollainen toiminta vain vituttaisi.

• Bivie

Niin. Niitä miehiä juuri tarkoitinkin. Heitä uskoakseni kuitenkin on, ja heidän tilannettaan onkin juuri vaikeahkoa muuten parantaa.

Tietenkin jos mies ei mitään etua tilanteesta voisi saada sosiaalisten taitojen kehittämisen muodossa, toiminta tuntuisi varmasti lähinnä turhalta "friendzonella" roikkumiselta.

• atm.

Kyllä siitä olisi apua suuresti ainakin minulle. Saisinko harjoitella juttelun lisäksi myö seksiä kanssasi koska se hiukan jännittää ja saatan laueta liian nopeasti. Eli seksin harjoittelua kans jotta opin sitten pidattelemään tosi paikan tullen tyydyttämään naisen kunnolla.?

• Bivie

Sitä voi harjoitella seksin ammattilaisten kanssa. :)

• forumpravda

Tuskimpa auttaa. Ihan sama periaate kuin muussa kin psykologiassa: ei toimi, koska psykologi on ammattilainen ja asiakas tietää, että kaiken takana on raha. Keinotekoisuus toimii varmaan vielä jossain treffiharjoitteissa.

• Bivie

En ole ammattilainen, eikä kiinnostukseni takana ole raha. Suoraan sanoen en ole edes varma, mistä kiinnostukseni johtuu, mutta se on kuitenkin todellista. Itselläni on myös kokemuksia syrjityksi tulemisesta - vaikka nykyisin meneekin hyvin, sympatiseeraan aika vahvasti porukan ulkopuolelle jätettyjä.

• forumpravda
        Bivie kirjoitti:

En ole ammattilainen, eikä kiinnostukseni takana ole raha. Suoraan sanoen en ole edes varma, mistä kiinnostukseni johtuu, mutta se on kuitenkin todellista. Itselläni on myös kokemuksia syrjityksi tulemisesta - vaikka nykyisin meneekin hyvin, sympatiseeraan aika vahvasti porukan ulkopuolelle jätettyjä.

Siitä huolimatta se perustuu sääliin tai johonkin vastaavaan. Tuolta pohjalta toimiessa voi ainoastaan pahentaa itsetunto-ongelmia tai mistä ongelmat sitten johtuvatkin. Ei tuollaisella työkkäritäti-tyylillä, jossa ihan velvollisuudesta lähetetään terapeutille, ainakaan tilannetta paranneta.

• Bivie
        forumpravda kirjoitti:

Siitä huolimatta se perustuu sääliin tai johonkin vastaavaan. Tuolta pohjalta toimiessa voi ainoastaan pahentaa itsetunto-ongelmia tai mistä ongelmat sitten johtuvatkin. Ei tuollaisella työkkäritäti-tyylillä, jossa ihan velvollisuudesta lähetetään terapeutille, ainakaan tilannetta paranneta.

Hyvä, sinä et siis pidä ideaa toimivana. Näitä mielipiteitä juuri kysyin. :)

• vain kavereita

Periaatteessa hyvä ajatus, "Bivie". Mutta miten harjoitustreffeillä voidaan välttää ns. "friend zonelle" putoaminen? Se on se suurin ongelma, intohimon ja toisiinsa syttymisen löytäminen ja vahvat tunteet. Ilman niitä kaikki on turhaa.

• Bivie

Niin - tämä tietysti olisi hankaluutena. Ehkä uskon, että jos mies haluaa kehittyä paremmaksi naisten kanssa juttelussa, niin se onnistuu parhaiten naisten kanssa juttelemalla. Kehityksena varsinainen anti ei siis tapahtuisi minun kanssani, vaan jonkun muun naisen, jonka mies kokisi kiinnostavaksi ja jota voisi sitten lähestyä mahdollisesti suuremmalla itsevarmuudella.

• atm.

Jos tuo tosissaan sua kinnostais auttaa niin antaisit mun panna sua edes kerran.
      Tässä ei mitkään ammattilaiset huo.rat auta koska niille on siinä hommassa raha kyseessä ja sinä sanoit että raha ei ole motiivi sulle auttaa. Miksi siis kuluttaisin rahaa jonkun horon kanssa olemiseen.?

• 18+16

Mistä päin Suomea sinä olet?

• Bivie

Keski-Suomesta.

• ---------------

Friendzonelle jääminen johtuu siitä, ettei ole pitkä, rikas, komea ja sosiaalisesti lahjakas. Jos siis ylipäänsä pääse edes friendzonelle. Yleensä naiset halveksii minun kaltaisia jo pelkkien aistien varassa.

Vaikka nainen ei sielunkumppaniaan löytäisikään, silti löytyy jo lapsia ja lukuisia parisuhteita mun ikäisiltä naisilta joita ei tavallinen, ruma ja yksinäinen köyhä mies kiinnosta. Ei parisuhteissa mitään vikaa eikä väliä ole, mutta yksinhuoltajat ei yksinkertaisesti kiinnosta. Rahoittakoon itse omien lastensa elämän.

• Tiedän paljon miehiä, jotka eivät ole pitkiä, komeita tai rikkaita, mutta sosiaalisilla taidoilla ja persoonalla sitten kuitenkin ollaan iloisesti parisuhteessa. Harmillista kuitenkin, jos ei ikäisiäsi lapsettomia sinkkuja löydy.

• Hämärän rajoilta

En tuomitse ideaa kokonaan, mutta en myöskään keksi, mitä itse saisin tällaisesta näytelmästä irti.

Jos menisin treffeille, yrittäisin saada toista osapuolta ihastumaan itseeni ja myös itseäni ihastumaan häneen. Sehän se koko homman idea on, jos parisuhdetta ollaan hakemassa: pohjimmiltaan treffit ovat varsin päämäärähakuista toimintaa, vaikka laskelmoivalta ei ulospäin saakaan vaikuttaa.

Jos menisin harjoitustreffeille kanssasi, en tietenkään edes yrittäisi saada sinua ihastumaan itseeni, ja – herra paratkoon – välttäisin viimeiseen asti itse ihastumasta sinuun, koska se jo lähtökohtaisesti olisi kiellettyä ja aiheuttaisi vain ongelmia molemmille osapuolille (tai no, minulle lähinnä sydänsurujen muodossa; en harrasta stalkkaamista tai vastaavaa).

Joten mitäs ihmeen järkeä koko hommassa enää olisi? Kun nuo treffailun keskeisimmät aspektit suljetaan pois, harjoiteltavaksi jää enää sellaista ei-seksuaalis-romanttista sosiaalisuutta, jota oppii samalla tavalla vaikka käymällä kahvilla isotätiensä kanssa.

• Ehkä. Voi tosiaan olla, ettei tilanne kehittäisi millään tavalla niitä taitoja, joita oikeilla treffeillä tarvitaan.

Toisaalta, kyllähän esim. työhaastattelujakin voi harjoitella ilman, että mitään todellista paikkaa on olemassa. Tiedostan, että rinnastus työhaastatteluun on melko karu. Kyse on kuitenkin keskenään samankaltaisista asetelmista siten, että tilanne on päämäärähakuinen ja usein melko jännittävä, ja jossa "vaaditaan" tietynlaista käytöstä, jota voi harjoitella.

Lisäksi olen hyvä antamaan palautetta. :) Voisi olla esim. hyödyllistä kertoa, mitä vaikkapa minä naisena pidän sinussa erityisen viehättävinä tai kiinnostavina ominaisuuksina.

Toki ajatus voi olla epäkäytännöllinen. Ideoida voi silti aina. :)

• Reipas Mies

Tuplawiski.
      Jokaisella on energia. Jokaisella on supliikki. Naama saa olla ruma, mutta käytös ei. Mies on mies, mutta jokainen mies ei ole hyvä mies.

Estot vain hiiteen, show pystyyn. Löydä oma energia.

Joskus siihen tarvitaan joku kemikaali, mutta yksin räytyminen ei ole kenenkään elämän päätepiste. Naiset itse ovat tylsiä, he siksi tarvitsevat säkenöivän miehen arkensa vastapainoksi.

Uskon että lähes jokainen palstan mies osaa päätyä hyvällä tsäkällä jonkun naisen kamumieheksi (seksitön loppusijoitus paikka miehelle) kun energiaa pitäisi saada siirtää tutustuminen naisen romanttiselle sektorille josta p/s alkaa kehittyä tai erota just friends. Täten ei-romanttinen nainen ei voi koutsata miestä jos itse iskentää ei tapahdu. Kyse on koulukaverimaisesta jutustelusta joka ei johda kuin korttelin ympäri- kuitenkin on antoisampi kokemus että voi edes sanoa suorin selin että on edes kerran saanut terve järkisen naisen kanssaan ulos jonnekkin.

En ymmärrä kulttuurimme tynnyrimaisuutta, miksi ei voi palkata mallliluokan naista seuraksi diskoon tai muualle seuraksi ilman maksuseksin sivumakua "call girls" , tykkäähän jokainen nainen liikkua komeiden miesten kanssa ja hyvännäköisten tyylikkäiden bestistensä. Audimiesten ja bmwapinoiden ja jääkiekonpelaajien seuraan kyllä muotimuijat liimaantuu kuin itsestään.

Nämä palstan miehet eivät ole ujoja, heillä on vain konsepti iskemisessä hakusessa, siis oma tyyli hiomatta.

• terapeutti ytm

Suihinotto on parasta harjoitusta. Siinä parantuu mies kuin mies hetkessä.

• Surkuhupaisa tosiasiahan on, että moni nuori mies ja nainen saa oppinsa pariutumiskäyttäytymisestä juurikin kännissä. Tietyllä tavallahan se toimii.

Moni tällä palstalla kommentoiva mies ilmoittaa kuitenkin olevansa periaatteellisesti raitis.

• vanhempi ätmi

Kyllä tuo hyvä idea on. Tosi hienoa, että haluaisit auttaa ihmisiä tuolla lailla. Hyötyisinkö henkilökohtaisesti? Sitä en osaa sanoa. Olen jo niin pitkään ollut näiden sosiaalisten ongelmieni kanssa, että siitä muodostuneet traumat ovat melkoiset.

• Niin. Traumat kyllä vaikuttavat ihmiseen usein todella voimakkaasti, ja varsinkin vuosien ja vuosien aikana muodostuneet käyttäytymismallit. Terapeuttihan en ole, mutta toisaalta uudenlaisten sosiaalisten tilanteiden ja taitojen harjoittaminen voi auttaa purkamaan aiemman "noidankehän".

Toivottavasti kuitenkin jotain kautta voisit saada apua.

• vanhempi ätmi
        bivie kirjoitti:

Niin. Traumat kyllä vaikuttavat ihmiseen usein todella voimakkaasti, ja varsinkin vuosien ja vuosien aikana muodostuneet käyttäytymismallit. Terapeuttihan en ole, mutta toisaalta uudenlaisten sosiaalisten tilanteiden ja taitojen harjoittaminen voi auttaa purkamaan aiemman "noidankehän".

Toivottavasti kuitenkin jotain kautta voisit saada apua.

Harmi ettet asu pk-seudulla.

• dkfnbdadlknfh

Tuli ihan hyvä mieli ideastasi ja ihmettelen negatiivisten kommenttien määrää mutta onhan niissä pointtiakin. Ilmeisesti kohderyhmä voi olla hyvinkin pieni mutta kyllä asiakkaita aina jokunen löytyy. Olen keski-suomesta itsekin ja syrjäytynyt kaikin puolin. Melkein tekisi mieli kokeilla mutta en varsinaisesti tunne pariutumiseni ongelmaksi sosiaalisia taitojani. Voisihan se ajankulua olla ja pääsisit kokeilemaan ideaasi itsekin. Mutta katsellaan, ehkä joku oikea asiakas ilmaantuu. Halusin vain jotain myönteistä tähän sanoa.

• Kiitos kannustuksesta. :)

Kysehän ei siis ole mistään liiketoimintaideasta tai siitä että pyytäisin maksua mistään, en sikäli ns. "etsi asiakkaita". Ehkä minua vain kiinnostaisi kokeilla, voisiko tällaisella toiminnalla olla jonkun tilanteeseen positiivisia vaikutuksia.

Jos haluaisit tavata, niin pistä yksityisviestiä. :)

• atm. rumilus

Minun ongelma ei ole naisille juteleminen vaan se että en ole mitenkään komea joten naiset ei halua jutella ja tutustua. Kyllä minä uskallan jutella vaikka presidentille tai paaville. Se vaan on ulkonäöstä kiinni että naiset kiinnostuisi, ja olen kyllä jutellut tuntemattomille baareissa aivan riittävästi. Se vaan että nykyään naisille ei voi jutella mitään kun jos on vähänkin rumemman näköinen niin saa heti pakit.

• Mää olen kyllä väärää sukupuolta, mutta kerronpa silti mielipiteeni.

Ehkäpä tuosta voisi tietty kohderyhmä hyötyäkin, eli ne miehet,joilla on ongelmia puhua ylipäätään kenenkään naisen kanssa. Minun ongelmani ei varsinaisesti ole se, ettenkö pystyisi juttelemaan miesten kanssa niitä näitä. Mutta heti kun mukaan tulee aitoa kiinnostusta, joko minun tai miehen puolelta, niin homma meneekin jo vaikeammaksi, eli ihastumisen tunne sotkee pakan. Pitäisi saada jonkilaista siedätyshoitoa tässä asiassa, mutta mitenkähän se voisi onnistua?

• atm.

Eli siis jos mies suhun ihastuu niin laitat pakkia niin paljon että mies ei sua enään nää. ?

• atm #5334

Minä olen Jyväskylästä. Periaatteessa tällainen juttu voisi kiinnostaa, mutta tiedän jo etukäteen ongelmani: olen pitkäaikaistyötön, köyhä, hiljainen, minulla on lievä sosiaalisten tilanteiden pelko ja olen passiivinen aika monella elämän osa-alueella, mukaan lukien ihmisiin tutustuminen. Ihmiset kiinnostavat minua aika vähän noin keskimäärin. Mietinpä tätä ehdotusta kuitenkin, sillä vaikutat hyvältä tyypiltä.

• 29vneitsyt

Oletko sinä minä? Olen itsekin Jyväskylästä ja täytän myös samat mainitsemasi kriteerit. En ole koskaan seurustellut elämäni aikana ja minulla ei ole mitään varsinaista kokemusta vastakkaisesta sukupuolesta. Päivät tuntuvat valuvan ohi valtavan nopealla vauhdilla. Monesti mietin mikä viikonpäivä on menossa kun jokainen päivä on samanlainen. Harrastan kuitenkin päivittäistä liikuntaa pitääkseni yleiskuntoni hyvänä ja elämäntapani on terveelliset, en juo enkä polta.

Voitaisiin järjestää joku yhteinen isompi miitti JKL:n alueella tms, mutta voi olla että en edes viitsisi vaivautua paikalle juuri tuon sosiaalisen puolen takia. Minua ei hirveästi kiinnosta toiset ihmiset ja omissa oloissa pysymisestä koneen äärellä on tullut elämäntapa, josta on vaikea luopua. Aloittajan idea on kuitenkin mielenkiintoinen.

• atm #5334
        29vneitsyt kirjoitti:

Oletko sinä minä? Olen itsekin Jyväskylästä ja täytän myös samat mainitsemasi kriteerit. En ole koskaan seurustellut elämäni aikana ja minulla ei ole mitään varsinaista kokemusta vastakkaisesta sukupuolesta. Päivät tuntuvat valuvan ohi valtavan nopealla vauhdilla. Monesti mietin mikä viikonpäivä on menossa kun jokainen päivä on samanlainen. Harrastan kuitenkin päivittäistä liikuntaa pitääkseni yleiskuntoni hyvänä ja elämäntapani on terveelliset, en juo enkä polta.

Voitaisiin järjestää joku yhteinen isompi miitti JKL:n alueella tms, mutta voi olla että en edes viitsisi vaivautua paikalle juuri tuon sosiaalisen puolen takia. Minua ei hirveästi kiinnosta toiset ihmiset ja omissa oloissa pysymisestä koneen äärellä on tullut elämäntapa, josta on vaikea luopua. Aloittajan idea on kuitenkin mielenkiintoinen.

Minulla on kuitenkin kokemusta yhdestä naisesta, siitä on kuusi vuotta. Poikuus ei siis ole tallella, mutta aika uusioneitsyt-fiilikset tässä on. Viimeksi juttelin tutun ihmisen kanssa heinäkuussa, siitä lähtien olen sanonut hei ja kiitos kaupan kassoille.

Enemmän minua auttaisi varmasti esimerkiksi itsepuolustusharrastus tällaisten harjoitustreffien sijaan. Sitä olisi monesti viikossa ja on treeneissä on käytännössä pakko puhua ja ottaa fyysistä kontaktia ihmisiin.

Naisia en sinänsä pelkää, vaan vierastan kaikkia ihmisiä kokonaisuudessaan.

• 29vneitsyt
        29vneitsyt kirjoitti:

Täytyy myös yhtyä atm. rumiluksen viestiin kun olen itsekin helvetin ruma ihminen. Minulla ei ole varsinaisesti ongelmaa puhua kenenkään kanssa, mutta valitettavasti naamataulu ratkaisee kaiken ja itse en ole edes ns. normaalin näköinen vaan aidosti ruma ihminen. Tämä on aiheuttanut sen että kukaan nainen ei ole koskaan kiinnostunut minusta, koska tosiasiahan on se että jos ei ole edes tavallisen näköinen niin ei ole pahemmin saumaa nykypäivän naismarkkinoilla. En koe siis hyötyväni mitään hetken rupattelusta, koska en pääsisi oikeille treffeille naamatauluni takia.

• akateeminen M

Aloittaja, aivan loistava idea! Tsemppiä, ja toivottavasti lähtee lentoon tuo homma. Yksin et kovin isoa joukkoa voi pystyssä pitää, joten etsi ihmeessa samoin ajattelevia vapaaehtoisia lisää.

• ei ole aikomusta

treeniä vaan horot , kyllä se siitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten voit manipuloida katsojalukuja?

Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj
      Ateismi
      21
      2277
    2. Vieläkö odotat että

Näkisitte hänen kanssaan?
      Ikävä
      70
      1156
    3. Kuinka paljon

Olet tutustunut kaivattusi arvomaailmaan?
      Ikävä
      115
      1046
    4. Haluan sinun kanssa sänkyyn

Ja läheisyyttä, koska rakastan sinua mies.
      Ikävä
      49
      1045
    5. Nainen sä olet

arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r
      Ikävä
      72
      999
    6. Jos olisin

Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p
      Ikävä
      57
      967
    7. KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa

Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.
      Henkirikokset
      15
      950
    8. Luotathan?

Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na
      Ikävä
      31
      910
    9. Minun on niin vaikeaa uskoa, että

todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.
      Ikävä
      55
      898
    10. Voi kun pian voisi varmuudella sanoa

mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(
      Ikävä
      53
      886
    Aihe