Aika olennainen taito pariutumisen kannalta.
Tässä on hauska englanninkielinen testi. Kuvia 36 erilaisesta katseesta ja neljä eri vaihtoehtoa, minkälainen tunnetila on kunkin katseen taustalla. Jos saat yli 30 oikein, niin luet ihmisiä tavallista paremmin, jos alle 22, niin olet tavallista huonompi tulkitsemaan ihmisten tunnetiloja.
http://well.blogs.nytimes.com/2013/10/03/well-quiz-the-mind-behind-the-eyes/
Jos kaikki englanninkieliset tunteita kuvaavat sanat ei ole tuttuja, apuna voi käyttää vaikka tätä nettisanakirjaa: http://www.sanakirja.org
Helposti voisi olettaa, että palstan at-miehet ovat tavallista huonompia ihmisten lukijoita, mutta onko näin? Myös naisten testitulokset kiinnostaa, heitä kun yleensä pidetään kaikenlaisten sosiaalisten signaalien mestaritulkkeina.
Itse sain 29 oikein, mikä on ihan hyvä tulos. Normi sosiaalisissa tilanteissa ei tosin ole välttämättä yhtä kauan aikaa tarkastella toista, etenkin kun ilmeet muuttuu nopeasti, jolloin pelkän katseen tulkitseminen ei ole ehkä niin helppoa, mutta toisaalta taas livenä on varmasti muitakin signaaleja joita voi lukea.
Osaatko lukea ihmisten tunnetiloja?
54
1911
Vastaukset
- Hämärän rajoilta
En osaa. Vilkaisin testin läpi, mutta en viitsinyt alkaa sitä tehdä, sillä olisin joutunut arvaamaan jokaisen kohdan, ja tulokseni olisi ollut täysin satunnainen (luultavasti jotakin 6-12, sillä 36 kohtaa ja 4 vaihtoehtoa). Tajusin kuvia katsellessani ja ihmetellessäni, miten noista muka voi mitään sanoa, etten taida oikeastaan koskaan katsoa ketään silmiin, ja jossakin mielessä jopa kuvien intensiivinen silmäily tuntui vaikealta.
Kiitos linkistä: testi auttoi minua ymmärtämään itseäni, vaikka en sitä tehnytkään.- ap.
Tuossa oli myös linkki tutkimustulokseen, että ns. laatukirjallisuuden (literary fiction) lukeminen nostaa sosiaalista lukutaitoa tai ainakin sellaisen lukijoilla olisi parempi sosiaalinen lukutaito ja empatiakyky.
"That is the conclusion of a study published Thursday in the journal Science. It found that after reading literary fiction, as opposed to popular fiction or serious nonfiction, people performed better on tests measuring empathy, social perception and emotional intelligence — skills that come in especially handy when you are trying to read someone’s body language or gauge what they might be thinking."
http://well.blogs.nytimes.com/2013/10/03/i-know-how-youre-feeling-i-read-chekhov/
Sinullahan pitäisi siis kirjallisuuden opiskelijana olla hyvä sosiaalinen pelisilmä. Ehkä tosiaan jos ei katso koskaan ketään silmiin ja välttelee muutenkin sosiaalisia tilanteita, niin se pelisilmä ei pääse kehittymään. - osaan...
Hieno testi!
- dsgdfrh
25/36 ja osa meni pieleen koska melkeen jokaisen tunnetilan plaraus kääntäjällä alkoi kyllästyttää.
- Puhuminen on keksitt
Naisten tunnetiloja ja kiinnostuksen astetta on MAHDOTON LUKEA.
Miksikö?
Koska se voi vaihdella tilanteesta ja päivästä toiseen.
Sen lisäksi osa naisista haluaa vain huomiota esimerkiksi jopa suhteessa ollessaan muilta miehiltä tai vaikkapa silloin kun suhteessa menee huonosti.
Pariutumisen kannalta paras vaihtoehto on se että ihmiset ottavat itseään niskasta kiinni -myös nainen ja tekee aikuisten oikeasti asialle jotakin.
Eikä mikään tunnetilojen arvailu. - Puhuminen on keksit
"Normi sosiaalisissa tilanteissa ei tosin ole välttämättä yhtä kauan aikaa tarkastella toista, etenkin kun ilmeet muuttuu nopeasti, jolloin pelkän katseen tulkitseminen ei ole ehkä niin helppoa, mutta toisaalta taas livenä on varmasti muitakin signaaleja joita voi lukea. "
Ihan totta on muita signaalejakin kuin kaksi tihrusilmää still-kuvassa? - Puhuminen on keksit
Olipas yllättävää.
Kaikki muut oikein mutta en osaa lukea naisten kiinnostusta heidän silmistään.
Vaikka testi on huono niin täytyy myöntää että olen surkea lukemaan naisten kiinnostusta. Käytännössä aika moni nainen voisi olla kiinnostunut, flirttaileva ja vihjaileva vaikka pitäisin heitä vain ystävällisinä. - kjbjfvw
Sain 28/36. Mielenkiintoista oli se, että nuo yhdet naisen silmät jotka minusta näyttivät selvästi epäuskoisilta, juuri sellaisilta jotka olen tulkinnut viestittävän "kuka sinäkin kuvittelet olevasi", merkitsivätkin tuon sivun mukaan kiinnostuneisuutta.
Ovatko kaikki ylimielisiltä tuntuneet naiset olleetkin oikeasti minusta kiinnostuneita?- ap.
Minustakin tuon yhden naisen silmäpari jonka piti ilmaista halua tai kaipausta näytti ihan ärtyneeltä.
- öaskdfmacösoi
34/36. Kaksi naista pieleen. Yksi näistä oli tämä kaipaava-ärtynyt.
Joskus joku on sanonut minulle, että vittumaisuuteni täytyy johtua siitä etten havaitse ihmisten tunnetiloja.
Sanoisin tämän perusteella, että vittumaisuuteni vaatii hyvän kyvyn havaita ja ymmärtää ihmisiä.- ...........
Vittumaisuus voi johtua myös ihan vaan vittumaisuudesta.
- öaskdfmacösoi
........... kirjoitti:
Vittumaisuus voi johtua myös ihan vaan vittumaisuudesta.
Oikein!
- Kympin Nainen
No, piti tehdä mielenkiinnosta. 36/36. Kiinnostaa, että mikä niistä naisista oli tuo vaikeiten tulkittava?
- Puhuminen on keksitt
Minulle ainakin nuo kaikki jotka osoittivat kiinnostusta tai fantasioivat.
Onkohan niin että työpaikallani useampi nainen on minuun sitten täysin lääpällään koska saan kuvien kaltaisia katseita useinkin? - ap.
Puhuminen on keksitt kirjoitti:
Onkohan niin että työpaikallani useampi nainen on minuun sitten täysin lääpällään koska saan kuvien kaltaisia katseita useinkin?Voihan se olla, että he fantasioivat muista miehistä, mutta sattuvat vain katsomaan sinua.
Tuo kolmas silmäpari ylhäältä 'desire' näytti ainakin minusta aika uhmaavalta/ärtyneeltä, mutta ehkä tuohon tunnetilaan kuuluu uhmakkuus ja ärtyneisyys "pane minua, en kestä enää". - Kympin Nainen
Puhuminen on keksitt kirjoitti:
Onkohan niin että työpaikallani useampi nainen on minuun sitten täysin lääpällään koska saan kuvien kaltaisia katseita useinkin?Jaa-a, paha mennä ottamaan kantaa kuinka lääpällään naiset työpaikallasi ovat :)
Oleellinen ero muuten on sillä, että ovatko ”intensiivisesti läsnä” (kuten nuo interested - tapaukset, silloin mahdollisuus sille että ovat kiinnostuneita sinusta, on suurempi) vai ovatko haaveilevan/poissaolevan näköisiä (mahdollisuus sille että fantasioivat jostakusta toisesta, on suurempi).
Mutta jännä juttu kyllä, minulle pääosin tosi selviä. Okei, osa kuvista epäselvempiä, mutta sitten niissäkin ”arvasin” oikein poissulkutekniikalla, koska muut vaihtoehdot olivat mahdottomia.
Mielenkiintoista myös että aloittaja pidit tuota kolmatta kuvaa vähän ärtyneenä, minusta se on ihan selvää herutusta (heh), eikä mitenkään ärtyneellä tavalla. - ap.
Kympin Nainen kirjoitti:
Jaa-a, paha mennä ottamaan kantaa kuinka lääpällään naiset työpaikallasi ovat :)
Oleellinen ero muuten on sillä, että ovatko ”intensiivisesti läsnä” (kuten nuo interested - tapaukset, silloin mahdollisuus sille että ovat kiinnostuneita sinusta, on suurempi) vai ovatko haaveilevan/poissaolevan näköisiä (mahdollisuus sille että fantasioivat jostakusta toisesta, on suurempi).
Mutta jännä juttu kyllä, minulle pääosin tosi selviä. Okei, osa kuvista epäselvempiä, mutta sitten niissäkin ”arvasin” oikein poissulkutekniikalla, koska muut vaihtoehdot olivat mahdottomia.
Mielenkiintoista myös että aloittaja pidit tuota kolmatta kuvaa vähän ärtyneenä, minusta se on ihan selvää herutusta (heh), eikä mitenkään ärtyneellä tavalla.Multa on saattanut siis mennä "selvät" herutukset ohi, kun olen tulkinnut naisen katseen vittuuntuneeksi. Siinä sen näkee, että jos haluaa jotain ilmaista, niin ei kannata luottaa noin monitulkintaisiin viesteihin, vaikka ne itsestä kovin selviltä tuntuisikin.
- n. jvckbfkl,
ap. kirjoitti:
Multa on saattanut siis mennä "selvät" herutukset ohi, kun olen tulkinnut naisen katseen vittuuntuneeksi. Siinä sen näkee, että jos haluaa jotain ilmaista, niin ei kannata luottaa noin monitulkintaisiin viesteihin, vaikka ne itsestä kovin selviltä tuntuisikin.
Ilmankos niin monet atm:t täällä palstalla väittävät, että naiset olisivat vihaisia miehille. Yksikin kirjoittaa, että suomalaiset naiset tuntisivat oikein raivoa suomalaisia miehiä kohtaan. Aivan kieroutunut ja outo näkemys. En ole ennen ymmärtänyt mikä siinä on taustalla, mutta ehkä nuo miehet tosiaan tulkitsevat naisen muunlaisen ilmeen vihaisuudeksi. Mielenkiintoista.
Minäkin tein testin, ja tunnistin kaikki naisten ilmeet oikein, mutta muutama miesten ilme mei väärin. Tulkitsin ne esim. Harmistukseksi, vaikka olikin miettiväinen. Ehkä vastakkaisen sukupuolen ilmeitä tulkitsee helpommin väärin.
Hö, vain 24/36, eli meni huonommin kuin olisin odottanut.
Mainittakoon, että minulla 12:sta pieleen menneestä 9 oli naisia ja 3 miehiä. Eli en edes naisena osaa tulkita naisten tunnetiloja? Minustakin juuri nuo "kiinnostuksen" ilmeet olivat aika kummallisia. Tuoltako minäkin muka näytän, jos olen kiinnostunut?- 3+19
29/36, peruskauraa
- 4+3
27/36
T. Sosiaalisesti kömpelö ja introvertti kolmekymppinen mies Mutta eihän ihmisten ilmeet ole yksitulkintaisia. Eriluonteisilla ihmisillä eri tila näkyy erilailla.Pöljä testi
- Mies 30v
26 sain oikein, ja olen introvertti ja olen ollut sosiaalisesti kömpelö.
Uskon, että tulokset tuosta testistä eivät ole kovin suorassa yhteydessä sosiaalisiin taitoihin tai sosiaaliseen kömpelyyteen. Ainakin itse olin aikaisemmin sosiaalisesti kömpelö, mutta se johtui lähinnä siitä, että en ollut järin kiinnostunut kehittymään sillä saralla, kun en ollut tavannut sellaisia ihmisiä, joiden kanssa olisin halunnut tulla toimeen läheisemmässäkin suhteessa.- jnkhvx
Miksi tuolla testillä olisi jotain tekemistä sosiaalisten taitojen kanssa? Tunteiden lukeminen ja sosiaalisuus ovat kaksi eri asiaa. Itse en ole todellakaan puhelias, mutta olen hyvä lukemaan ihmisten tunteita.. Olen aina tiennyt sen ilman tätä testiäkin.
Miksiköhän siellä ei ollut juurikaan miehen kiinnostusta osoittavia ilmeitä? Semmoisia olisi minusta ollut kaikista mielenkiintoisinta ja hyödyllisintä testata.
- I'll just walk away
Mietin samaa. En kyllä ikinä pysty kertomaan katseesta onko mies kiinnostunut vai ei, mutta tämän testin jälkeen olisin varmasti edes vähän paremmin voinut tietää jos niitä kuvia vaan ois ollut.. D: Jatkossakin kait sitten jää multa ne mahdollisesti flirttailevat katseet huomaamatta :/
- nabob
Olen tehnyt aikaisemmin samoja käyttävän testin ja silloin kaikki vastaukseni olivat oikeita, mutta kysymyksiä taisi olla vähemmän tms.
- nabob
Noh päätin tehdä tuon kuitenkin ja tulokseksi tuli 33/36
- EntinenATM29
23/36 nopeasti tehtynä. En tiennyt kaikkia sanoja jostain syystä, vaikka englannin osaaminen on ainoa ylpeyden aihe koulusta :/ Ehkä 5-10 oli tulkinnan varaisia mun mielestä. Suurinosa tuli selkärangasta heti.
- DarkFear (ei kirj.)
Kaikki nuo ajattelivat pahaa minusta.
- Tunteiden tulkki
Meni kyllä arvailuksi monen kohdalla ,mut kohtuullisesti meni mielestäni 20/36.
Varsinkin nuo naiset oli vaikeita ymmärtää.
En oikeastikaan kyllä naisten mahdollista kiinnostusta ymmärrä. Tulee vaan mietittyä,että olikohan tuo nyt sitä flirttiä,vaiko ystävällisyyttä.
Saisivat selvemmin tehä selväks,jos ovat kiinnostuneita,jotta pökkelömpikin tajuaa.
Olen itekin kuulema sellanen tasainen luonne, josta ei tunteet paljon näy.. - ssasss
Kun nainen katsoo vasemmalle se on varautunut/varovainen.
Puolestaan kun nainen katsoo oikealle se on kiinnostunut.
Ja kun nainen katsoo minua tuimasti se flirttailee.
Tämä on hyvä muistaa,
Kiitos internetin naisten saaminen helpottui huomattavasti.- lottamari<3
Minä taas olen sitä mieltä, että silmät eivät yksin voi kertoa koko totuutta, siihen tarvitaan myöskin suu ja miten se yhteistyössä silmäpelin kanssa toimii. Tuo silmätesti on vaan karrikoidusti suuntaa antava, mutta ei kerro vielä kuin osa totuutta tai antaa jopa virheellisen viestin, jos lähdetään pelkästään silmien perusteella tunteita tulkitsemaan.
Huulet/ suu pelaavat aina yhteispeliä silmien kanssa...sitten tulee vielä koko kehon elekieli mukaan, josta voi jo päätellä paljon enemmän kuin yksistään silmistä. Kukaan ihminen ei pysty hetkessä pelkkien silmien perusteella saamaan täyttä varmuutta toisen tunteista. Silmät ovat sielun peili ja niistä kyllä näkee paljon, mutta kannatta katsoa myös miten suu viestii ja reakoi yhdessä silmien kanssa.
Suun elekielestä voitaisiin tehdä yhtä merkittäviä päätelmiä kuin noista silmistä. Tunnetilat korustuvat myös suun alueella...suulla viestitetään samalla tavalla kuin silmillä, joten silmät ovat vain osa tunnetilan arvausta, eikä minusta mitenkään varma keino tehdä voimakkaita päätöksiä kenenkään tunteista.
Itse katson silmien lisäksi koko kehon kieltä ja etenkin suuta miten se yhdessä silmien kanssa käyttäytyy.
Hauska testi silti. - 40 pillun AT-mies
lottamari<3 kirjoitti:
Minä taas olen sitä mieltä, että silmät eivät yksin voi kertoa koko totuutta, siihen tarvitaan myöskin suu ja miten se yhteistyössä silmäpelin kanssa toimii. Tuo silmätesti on vaan karrikoidusti suuntaa antava, mutta ei kerro vielä kuin osa totuutta tai antaa jopa virheellisen viestin, jos lähdetään pelkästään silmien perusteella tunteita tulkitsemaan.
Huulet/ suu pelaavat aina yhteispeliä silmien kanssa...sitten tulee vielä koko kehon elekieli mukaan, josta voi jo päätellä paljon enemmän kuin yksistään silmistä. Kukaan ihminen ei pysty hetkessä pelkkien silmien perusteella saamaan täyttä varmuutta toisen tunteista. Silmät ovat sielun peili ja niistä kyllä näkee paljon, mutta kannatta katsoa myös miten suu viestii ja reakoi yhdessä silmien kanssa.
Suun elekielestä voitaisiin tehdä yhtä merkittäviä päätelmiä kuin noista silmistä. Tunnetilat korustuvat myös suun alueella...suulla viestitetään samalla tavalla kuin silmillä, joten silmät ovat vain osa tunnetilan arvausta, eikä minusta mitenkään varma keino tehdä voimakkaita päätöksiä kenenkään tunteista.
Itse katson silmien lisäksi koko kehon kieltä ja etenkin suuta miten se yhdessä silmien kanssa käyttäytyy.
Hauska testi silti.Vanha pelimies vinkki on nimenomaan tuijottaa naisen suuta hänen puhuessaan. Se saa naisen villiksi kun hän ajattelee, että mies ajattelee hänen huuliaan miehen kyrvän ympärillä.
Mutta siis tuo miehen naisten suun tuijottelu tulee ihan luonnostaan jos hän pitää naista seksikkäänä, mutta sitä voi käyttää hyväksen myös feikkaamiseen. - lottamari<3
40 pillun AT-mies kirjoitti:
Vanha pelimies vinkki on nimenomaan tuijottaa naisen suuta hänen puhuessaan. Se saa naisen villiksi kun hän ajattelee, että mies ajattelee hänen huuliaan miehen kyrvän ympärillä.
Mutta siis tuo miehen naisten suun tuijottelu tulee ihan luonnostaan jos hän pitää naista seksikkäänä, mutta sitä voi käyttää hyväksen myös feikkaamiseen.Pelimies on eri mies ja hänet kyllä tunnetaan, eikä hänessä tunteet korostu muulla tavoin kuin juuri edellä mainitsemasi seksuaalisena käytöksen vihjailuna. Pelimiehen tunnistaa hänen liian lipevästä käytöksestä, liian pistävästä imelästä katseesta ja röyhkeästä suun, rintojen ja pepun vahtaamisesta...kuolaamisesta. Irstas virnuile hymy, jota yritetään peitellä hyväntahtoisella ylikorostuneella ystävällisyydellä..pelimies jää aina kanssasi juttelemaan ovella, avaa sinulle oven, hymyilee ja esittää kohteliasta ja mukavaa...ja kun kävelet hänen ohi, niin hän mittaa sinun seksiarvosi, peppusi ja sen kuinka hyvä pantava olisit...
nainen tuntee kyllä pelimiehen katseen selässään ja piruuttaankin alkaa keinuttaa persettään ja kääntää vihjailevan seksistisen katseen ja antaa ymmärtää vaikka ei mitää annakaan.... :)
- naamatesti ei selitä
27 eli pitäisi olla ihan perus pillunsaaja, mutta silti olen ATM. Testi on huuhaata!
- khbjgcf
Parhaat pillunsaajat ovat niitä jotka eivät osaa lukea toisten tunteita, eivätkä muutenkan välitä toisten tunteista. Parhaat pillunsaajat seuraavat vain omaa himoaan ja käyvät naisiin röyhkeästi käsiksi mitään kyselemättä.
Moni nainen lämpenee siitä kun mies ottaa vain kyselemättä..
- 40 pillun AT-mies
22 oikein vaikka en ymmärtänyt varmaan yhdessäkään kuvassa kaikkia vaihtoehtojakaan.
- N.T.
Pisteet 21/36 joka sinänsä yllättää, että olen äärimmäisen herkkä havaitsemaan ihmisten tunteita. Toki voi olla että aistin monilta muiltakin osilta kuin pelkästään ilmeistä.
- icycocoa
28/36 en osaa lukea minkäänlaisia merkkejä flirttailusta tai mistään mikä liittyy siihen että toinen olisi kiinnostunut. Tämän kyllä jo tiesin että en tunnistaisi vaikka joku tulisi ruusujen kanssa sanomaan että tykkää musta ajattelisin vaan et joo taas joku kahjo =p
Mutta hyvä saada vahvistus omille epäilyilleni ja tarpeetonta lienee sanoa että olen sinkku, nainen. - nabob
Mielestäni testi on turhan vaikea suomenkieliselle, koska se vaatii hyvää englanninkielentaitoa, ja kun kuvassa on pelkästään silmät, niin yksityiskohtia, joista mielikuva kasvoista syntyy on erittäin vähän. Kuvat ovat myös hieman epäselviä tummuutensa vuoksi. Näytöltä tarkasteltun kasvojen spatiaalinen ulottuuvuus puuttuu, ja vaatii myös jonkinasteista visuaalista päättelyä, jotta testin pystyisi tekemään. Minusta testistä suoriutuminen kokonaisuudessaan ei ole hyvä empaattisuuden mittari häiriötekijöiden vuoksi, mutta se on varmaan suuntaa antava. Vastatessani tällaisiin analysoin vastausvaihtoehtoja, sen sijaan että naksuttelisin hetken mielijohteesta oikealta tuntuvan vaihtoehdon, mikä vaikuttaa tulokseen huomattavasti.
Kommentit kuvista:
Ensimmäisessä kuvassa henkilö vaikuttaa hymyilevän lievästi, mutta katse on tavallaan intensiivinen tai tarkka, mutta ilman jännittyneisyyttä tai suuttumusta. Vaihtoehdoista ainoastaan "playful" on sopiva
Toisessa kuvassa uurteiset kasvot korostavat synkkää mielikuvaa, ja henkilön silmät ja kulmat vaikuttavat kovin jännittyneiltä asentoonsa. Mielestäni kuvassa on intensiivistä murheellisuutta, joka lähestyy jonkinlaista epätoivoa. Upset sanalla viitataan yleensä lievään pahastumiseen tai huonoon tuuleen, sillä voidaan viitata surullisuuteen tai lievään maltin menettämiseen. Vaihtoehdoista toinen terrified = peloissaan / kauhuissaan, sopii korkeamman intensiivisyyteensä vuoksi kuvaan, mutta tunnetila on väärä, koska terrifeid sanalla ei viitata surullisuuteen. Muut kaksi arrogant, ylimielinen ja annoeyd, ärsyyntynyt eivät sovi kuvaan lainkaan.
Kolmannessa kuvassa henkilön vasen silmä on hieman pimeä, joten silmäkulma uurteita ja luomen asentoa on vaikea havaita, mutta oikean silmäterän asento ja kasvojen asento, poskipäiden rentous, tekevät "desire" vaihtoehdosta sopivimman. Muista vaihtoehdoista esimerkiksi Convinced sopisi tarkastellessa vasenta silmää, mutta oikean silmän alueella oleva rentous tavallaan pilaa tämän vaihtoehdon. Leikkisyyttä kuvassa ei ole, eikä myöskään tuohtuneisuutta, ärsyyntyneisyyttä, levottomuutta.. miten tuon Flustered nyt kääntää.
Neljäs vaihtoehto on koko kuva sarjan helpoimpia, koska ainoastaan yksivaihtoehdoista on kuvaan sopiva. Silmien katse on vakava ja intensiivinen, oikean silmän alue vaikuttaa hyvin lievästi kysyvältä, josta muodostuu mielikuva, "insisting". Voisi oikeastaan sanoa vasemman silmän sanovan "Tämä on vakava asia" ja oikea silmä tuntuu kysyvän tai testaavan henkilöä "Oletko varma että aiot kieltäytyä?" Rento, Huvittunut, ja vitsikäs sanat eivät sovi kuvaan ollenkaan.
Viidesvaihto ehto on hyvin vaikea. Ainoastaan Friendly on suoraan poissuljettavissa. Irritated vaihtoehto putoaa seuraavaksi pois, koska henkilön vasen kulma on kurtussa tavallaan väärään suuntaan. Sarkastisen kuvasta saattaisi valita, pelkästään vasemman silmän alueen perusteella, mutta oikea silmä on tavalaan liian vakava ja katsoo intensiivisesti samaan suunatan kuin vasen silmä. Jos henkilön oikean silmän alue olisi vähemmän enemmän "hukassa", niin asennon saattaisi ehkä tulkita sarkastiseksi. Eniwei huolestunut on paras vaihtoehto.
Kuudes kuav oli mielestäni myös vaikea, Aghast = pelästynyt, ja Alarmed = en tiedä miten se nyt pitäisi kääntää, valpas aj huolestunut samaan aikaan... Eli nämä kaksi vaihtoehtoa voi pudottaa helposti pois. Sen sijaan Fantasizing ja Impatient mun mielestä ainakin oli vaikeita. Jotenkin ainakin minä kuvittelin että kärsimättömänä vuoroaan odottava henkilö saattaisi katsoa tuolla tavalla, mutta fantasizing on varmaan parempi vaihtoehto. Jotenkin tuo silmien asento sen tekee.
Seitsemäs kuva on selkeästi hieman epävarman oloinen, sen vuoksi se on melko vaikea, koska vaihtoehdoista "uneasy" ja "dispirited" molemmat sopivat kuvaan. TÄmä menee mielestäni pikemminkin englanninkielen haasteeksi kuin kuvan tulkinnan haasteeksi. Henkilö on siis selvästi levoton aj epävarma, näistä "levoton" uneasy on selkästi osuva vaihtoehto. Mutta dispirited voisi sopia koska sillä tarkoitetaan myös epäröivää ja itseluottamuksensa menettänyttä.
Kahdeksas kuva on todella helppo, jos tuon "despondent" sanan viitsii kääntää. Sillä tarkoitetaan voimakasta toivottomuutta, masennusta tai surua. Muut vaihtoehdot "helpottunut/huojentunut" "Ujo" "jännittynyt/innostunut" eivät sovi ollenkaan.
Yhdeksäs kuva "Preoccupied" sopii tähän kuvaan neutraalina vaihtoehtona, henkilö tuntuu katsovan toisaalle ja keskittyvän muihin asioihin. Kuvassa ei ole närkästyksen tai vihamielisyyden merkkejä, joten Horrified ja Hostile on helppo sulkea pois. "Annoyed" on kuitenkin melko lievä ilmaisu, ja ehkä se neutraaliutensa vuoksi olisi toiseksi paras vaihtoehto.
Kuulostaako järkevältä tähän asti? :D Lisätkää omia huomioitanne, olis mukava tietää miten paljon poikkeamia näkemyksissä on- nabob
Kymmenes kuva on jälleen helppo. Tylsistynyt ei sovi lainkaan. Pelästänytkään ei sovi. Insisting ei myöskään oikein sovi. Jäljelle jäävistä "Cautious" varovainen on paras vaihtoehto. Henkilön kasvojen asento tuntuu olevan sellainen että hän olisi kääntynyt siten että siirtä äoikeata olkapäätänsä katsomansa kohteen ja itsensä väliin, pää tutuu olevan sillä tavalla kallellaan, ja katselukulma on tavallaan melko pieni, mutta kuitenkin katse on tarkka. Minusta varovainen on jotenkin ilmeinen vaihtoehto.
Yhdestoista kuva on jälleen tosi helppo, flirtatious ja amused vaihtoehdot voi pudottaa heti pois. Silmät vaikuttavat liian rennoilta jotta kauhuissaan/peloissaan vaihtoehto voisi sopia, joten regretful on ilmeinen vaihtoehto. Silmistä tulee vähän sellainen olo niinkuin henkilö olisi itkenyt hiljattain, ainakin minulle...
Kahdestoista kuva on tosi helppo :D Tuo kuva tuntuu jotenkin "En pysty uskomaan tätä selitystä ollenkaan" Jotenkin vasemman silmän korostunut siristely ja kuitenkin oikean silmän jonkinlainen tarkkaavaisuus luovat tämän mielikuvan , ja nuo muut viahtoehdot eivät sovi.
Kolmastoista kuva oli mielestäni aika vaikea, siitä ei tullut heti selkärangasta mielikuvaa, mutta jotenkin ujo ja päättäväinen eivät sovi tähän, eikä myöskään threatening, joten anticipating vaihtoehto tuntuu parhaalta, jotenkin kuvasta tulee mielikuva urheilusta, ikään kuin henkilö katsoisi jotain jalkapallo peliä.. Voi olla että mielikuvani ovat puutaheinää :D
Neljästoista kuva oli jostain syystä tosi helppo, "syyttävä" accusing vaihteohto sopii intensiiviseen ja tarkkaavaiseen katseeseen, masentunut/ärsyyntynyt ja pettynyt vaihtoehtoihin liittyviä tunnetiloja ei vaikuta olevan läsnä ollenkaan.
Viidennestätoistakuvasta Encouraging ja amused vaihtoehdot voi helposti poistaa, ja flustered viittaa levottomuuteen ja närkästyneisyyteen, henkilön keskittymisessä ei vaikuta olevan sellaisia tekijöitä, jotka mahdollistaisivat tuon flustered vaihtoehdon. Contemplative, mietteliäs, pohdiskeleva, vaikuttaa parhaalta vaihtoehdolta, vaikka tuo vasen silmä on vaikea nähdä tummuuden vuoksi.
Kuudestoista kuva oli minutsa aika vaikea, mutta ilme oli jotenkin liian rento tai välinpitämätön ollaakseen "sympathetic" joten thoughtful vaihtoehto vaikuttaa sen vuoksi parhaalta. - nabob
nabob kirjoitti:
Kymmenes kuva on jälleen helppo. Tylsistynyt ei sovi lainkaan. Pelästänytkään ei sovi. Insisting ei myöskään oikein sovi. Jäljelle jäävistä "Cautious" varovainen on paras vaihtoehto. Henkilön kasvojen asento tuntuu olevan sellainen että hän olisi kääntynyt siten että siirtä äoikeata olkapäätänsä katsomansa kohteen ja itsensä väliin, pää tutuu olevan sillä tavalla kallellaan, ja katselukulma on tavallaan melko pieni, mutta kuitenkin katse on tarkka. Minusta varovainen on jotenkin ilmeinen vaihtoehto.
Yhdestoista kuva on jälleen tosi helppo, flirtatious ja amused vaihtoehdot voi pudottaa heti pois. Silmät vaikuttavat liian rennoilta jotta kauhuissaan/peloissaan vaihtoehto voisi sopia, joten regretful on ilmeinen vaihtoehto. Silmistä tulee vähän sellainen olo niinkuin henkilö olisi itkenyt hiljattain, ainakin minulle...
Kahdestoista kuva on tosi helppo :D Tuo kuva tuntuu jotenkin "En pysty uskomaan tätä selitystä ollenkaan" Jotenkin vasemman silmän korostunut siristely ja kuitenkin oikean silmän jonkinlainen tarkkaavaisuus luovat tämän mielikuvan , ja nuo muut viahtoehdot eivät sovi.
Kolmastoista kuva oli mielestäni aika vaikea, siitä ei tullut heti selkärangasta mielikuvaa, mutta jotenkin ujo ja päättäväinen eivät sovi tähän, eikä myöskään threatening, joten anticipating vaihtoehto tuntuu parhaalta, jotenkin kuvasta tulee mielikuva urheilusta, ikään kuin henkilö katsoisi jotain jalkapallo peliä.. Voi olla että mielikuvani ovat puutaheinää :D
Neljästoista kuva oli jostain syystä tosi helppo, "syyttävä" accusing vaihteohto sopii intensiiviseen ja tarkkaavaiseen katseeseen, masentunut/ärsyyntynyt ja pettynyt vaihtoehtoihin liittyviä tunnetiloja ei vaikuta olevan läsnä ollenkaan.
Viidennestätoistakuvasta Encouraging ja amused vaihtoehdot voi helposti poistaa, ja flustered viittaa levottomuuteen ja närkästyneisyyteen, henkilön keskittymisessä ei vaikuta olevan sellaisia tekijöitä, jotka mahdollistaisivat tuon flustered vaihtoehdon. Contemplative, mietteliäs, pohdiskeleva, vaikuttaa parhaalta vaihtoehdolta, vaikka tuo vasen silmä on vaikea nähdä tummuuden vuoksi.
Kuudestoista kuva oli minutsa aika vaikea, mutta ilme oli jotenkin liian rento tai välinpitämätön ollaakseen "sympathetic" joten thoughtful vaihtoehto vaikuttaa sen vuoksi parhaalta.Seitsemästoista kuva oli mielenkiintoinen, tavallaan helppo, mutta tavallaan harhaanjohtava. Pelkästään oikean silmän perusteella voisi ajatella vaihtoehtoa affectionate, mutta jotenkin se silmä on hieman liian rento tälle vaihtoehdolle. Vasemman silmän tarkkaavaisuudesta jotenkin syntyy ainakin minulle tämä "doubtful" mielikuva.
Kahdeksastoistakuva oli helppo, decisive on paras vaihtoehto, koska mitään mielikuva noista muista vaihtoehdoista ei synny.
Yhdeksästoistakuva oli minusta vaikea, ennenkuin vaihtoehtoja kävi lävitse. Kuvassa tuntuu olevan hieman jonkinlaista pelokkuutta ja varovaisuutta, vähän samalla logiikalla kuin tuossa edellsiessä "varovainen" kuvassa, tällaisia vaihtoehtoja ei löydy, ja ylimielinen/kiitollinen/sarkastinen on helppo sulkea pois, joten "tentative" aprikoiva, epäröiva on minusta paras vaihtoehto.
Kahdeskymmenes kuva oli minusta aika vaikea, tämäkin ratkesi tavallaan deduktiivisesti. Horrified ei sovi lainkaan, Guilty sana oli vaikea jos sen ajatteli sellaisesta näkökulmasta että henkilö on syyllinen johonkin, mutta yrittää olla näyttämättä sitä. Jokin ehkä tuossa oikean silmän alueessa ja lievässä katseen epätarkkuudessa tekee tämän ystävällisyys mielikuvan.
Kahdeskymmenes ensimmänien kuva oli vaikea ainakin minulle ja tämän taisin laittaa väärin. Mielestäni kuvassa on pientä nolostumista, joten tuo "embarassing" vaihtoehto voisi sen vuoksi sopia, "sekava" ja "panikoiva" eivät sovi lainkaan, koska henkilö on liian levollinen. "fantasiointi" vaihtoehto on kuitenkin paras. Vaikka minusta ilmeessä o jotain nolostumsta, niin sitä on tosi vähän, ja kasvot ovat liian kohotetut ja katse on kohti. Jos henkilö katsoisi esim alaoikealle, nii silloin tuo embarassing vaihtoehto voisi olla parempi. Eniwei kaksi vaihtoehdoista on helppo ohittaa.
Kahdeskymmenes toinen kuva mulla meni pieleen osittain englanninkielen vuoksi, ajattelen että "implore" vaihtoehto tarkoittaa jonkinlaista itsetutkiskelua, logiikalla "explore" = tutkia, tutkimusmatkailla - "explode"/"implode" ova "räjähtää" ja "räjähtää sisääpäin", joten ajattelin että "implore" on itsetutkiskelua, mutta se oikein käännettynä olikin anoa tai vedota, ja nämä vaihtoehdot eivät sovi ollenkaan kuvaan. Grateful ja insisting vaihtoehdot eivät sovi ollenkaan, joten preoccupied vaihtoehdosta tulee ilmeinen. - nabob
nabob kirjoitti:
Seitsemästoista kuva oli mielenkiintoinen, tavallaan helppo, mutta tavallaan harhaanjohtava. Pelkästään oikean silmän perusteella voisi ajatella vaihtoehtoa affectionate, mutta jotenkin se silmä on hieman liian rento tälle vaihtoehdolle. Vasemman silmän tarkkaavaisuudesta jotenkin syntyy ainakin minulle tämä "doubtful" mielikuva.
Kahdeksastoistakuva oli helppo, decisive on paras vaihtoehto, koska mitään mielikuva noista muista vaihtoehdoista ei synny.
Yhdeksästoistakuva oli minusta vaikea, ennenkuin vaihtoehtoja kävi lävitse. Kuvassa tuntuu olevan hieman jonkinlaista pelokkuutta ja varovaisuutta, vähän samalla logiikalla kuin tuossa edellsiessä "varovainen" kuvassa, tällaisia vaihtoehtoja ei löydy, ja ylimielinen/kiitollinen/sarkastinen on helppo sulkea pois, joten "tentative" aprikoiva, epäröiva on minusta paras vaihtoehto.
Kahdeskymmenes kuva oli minusta aika vaikea, tämäkin ratkesi tavallaan deduktiivisesti. Horrified ei sovi lainkaan, Guilty sana oli vaikea jos sen ajatteli sellaisesta näkökulmasta että henkilö on syyllinen johonkin, mutta yrittää olla näyttämättä sitä. Jokin ehkä tuossa oikean silmän alueessa ja lievässä katseen epätarkkuudessa tekee tämän ystävällisyys mielikuvan.
Kahdeskymmenes ensimmänien kuva oli vaikea ainakin minulle ja tämän taisin laittaa väärin. Mielestäni kuvassa on pientä nolostumista, joten tuo "embarassing" vaihtoehto voisi sen vuoksi sopia, "sekava" ja "panikoiva" eivät sovi lainkaan, koska henkilö on liian levollinen. "fantasiointi" vaihtoehto on kuitenkin paras. Vaikka minusta ilmeessä o jotain nolostumsta, niin sitä on tosi vähän, ja kasvot ovat liian kohotetut ja katse on kohti. Jos henkilö katsoisi esim alaoikealle, nii silloin tuo embarassing vaihtoehto voisi olla parempi. Eniwei kaksi vaihtoehdoista on helppo ohittaa.
Kahdeskymmenes toinen kuva mulla meni pieleen osittain englanninkielen vuoksi, ajattelen että "implore" vaihtoehto tarkoittaa jonkinlaista itsetutkiskelua, logiikalla "explore" = tutkia, tutkimusmatkailla - "explode"/"implode" ova "räjähtää" ja "räjähtää sisääpäin", joten ajattelin että "implore" on itsetutkiskelua, mutta se oikein käännettynä olikin anoa tai vedota, ja nämä vaihtoehdot eivät sovi ollenkaan kuvaan. Grateful ja insisting vaihtoehdot eivät sovi ollenkaan, joten preoccupied vaihtoehdosta tulee ilmeinen.Lopetin aiemmin kesken kun en jaksanut kirjoittaa loppuun näitä, mutta ajattelin nyt kirjoittaa loputkin.. :D
Kahdeskymmenes kolmas kuva oli minusta selvästi tämä "Defiant" Eli "Uhmaava". Mielestäni sivuilta kohotetut kulmat ja alemmas painetut kulmat keskeltä osittain tekevät tämän mielikuvan, tuossa kulmien kohotuksessa on jotain päättäväisyyttä ja samalla jotain kysyvää. Silmät ovat melko avoimet.. En mä oikeastaan tiedä mikä noissa silmissä sen vaikutelman tekee, mutta minusta vaihtoehto on ilmiselvä sti uhmaava... muut vaihtoehdot eivät sovi kuvaan lainkaan, "tyytyväinen" "anteeksi pyytelevä" ja "utelias"
Kahdeskymmenes neljäs kuva oli minusta vaikea ja taisin laittaa tämän väärin.. Minusta katseessa on jotain intensiivistä ja tarkkaavaista ja on vaikeaa valita tuo oikea vaihtoehto "pensive" joka tarkoittaa mietteliästä, mutta minusta nuo muutkaan vaihtoehdot eivät oikein sovi. Suorastaan vihamieliseksi silmiä ei voi tulkita, eikä myöskään innostoneiksi, joten ne on helppo sulkea pois.. Irritated vaihtoehtokaan ei kyllä sovi, mutta se on lievähkö ilmaisu ärsyyntyneisyydelle. Noh kyllä se tuo pensive on paras vaihtoehto.
Kahdeskymmenes viides kuva oli hankala, kaksi vaihtoehtoa oli melko helppo pudottaa pois, eli despondent ja panicked. Minusta tuon oikean silmän tarkkaavaisuus on jotenkin korostunut, ja silmän alemmat luomet ovat hieman tavallisat korkeammalla, ja se yhdistelmä minusta jotenkin tekee "epäluottavaisen" vaikutelman, ja taisin itse vastatakkin sen. Oikea vaihtoehto "interested" sopii muuten kuvaan.
Kahdeskymmenes kuudes kuva taisi olla kuvasarjan helpoin, eli tuollain alta kulmain katseleva oikea silmä sen enimmäkseen tekee.
Kahdeskymmenes seitsemäs oli jotenkin ilmeinen, kuvassa oli jonkinlaista levottomuutta tai huolta yhdistettynä jonknilaiseen tarkkaavaisuuteen ja epävarmuuteen. Mielestäni Cautious / varovainen vaihtoehto on sen vuoksi paras, kun vitsikäs, vakuuttava tai ylimielinen eivät sovi ollenkaan.
Kahdeskymmenes kahdeksas oli jotenkin ilmeinen, kuva on liian neutraali ja tarkkaavainen, jotta se voisi olla hellivä Affectionate, liian valpas ja mielihyvää ilmaisematon tyytyväisyyteen, ja liian vakava, jotta se voisi olla leikkisä. Kiinnostunut sopii parhaiten, koska henkilö vaikuttaa katsovan tarkkaavaisesti muualle.
Kahdeskymmenes yhdeksäks kuva oli jotenkin ilmeisesti tuo "reflective" en osaa sanoa mihin se perustuu, mutta jotenkin nuo silmien luomien asennot ja katseen kohdistuminen tekee sellaisen poissaolevan mielikuvan. Impatient ja aghast eivät mielsetäni sovi lainkaan, eikä myöskään irritated, mutta se olisi ollut seuraava vaihtoehto.
Kolmaskymmenes kuva on ilmiselvästi flirttaileva, pää on käännetty tuolla tavalla sivulle ja silmät katsovat silti kohti, siinä on jonkinlaista hymyä ja leikkisyyttä, lisäksi nuo muut kolme vaihtoehtoa eivät sovi lainkaan.
Kahdeskymmenes yhdeksäs - nabob
nabob kirjoitti:
Lopetin aiemmin kesken kun en jaksanut kirjoittaa loppuun näitä, mutta ajattelin nyt kirjoittaa loputkin.. :D
Kahdeskymmenes kolmas kuva oli minusta selvästi tämä "Defiant" Eli "Uhmaava". Mielestäni sivuilta kohotetut kulmat ja alemmas painetut kulmat keskeltä osittain tekevät tämän mielikuvan, tuossa kulmien kohotuksessa on jotain päättäväisyyttä ja samalla jotain kysyvää. Silmät ovat melko avoimet.. En mä oikeastaan tiedä mikä noissa silmissä sen vaikutelman tekee, mutta minusta vaihtoehto on ilmiselvä sti uhmaava... muut vaihtoehdot eivät sovi kuvaan lainkaan, "tyytyväinen" "anteeksi pyytelevä" ja "utelias"
Kahdeskymmenes neljäs kuva oli minusta vaikea ja taisin laittaa tämän väärin.. Minusta katseessa on jotain intensiivistä ja tarkkaavaista ja on vaikeaa valita tuo oikea vaihtoehto "pensive" joka tarkoittaa mietteliästä, mutta minusta nuo muutkaan vaihtoehdot eivät oikein sovi. Suorastaan vihamieliseksi silmiä ei voi tulkita, eikä myöskään innostoneiksi, joten ne on helppo sulkea pois.. Irritated vaihtoehtokaan ei kyllä sovi, mutta se on lievähkö ilmaisu ärsyyntyneisyydelle. Noh kyllä se tuo pensive on paras vaihtoehto.
Kahdeskymmenes viides kuva oli hankala, kaksi vaihtoehtoa oli melko helppo pudottaa pois, eli despondent ja panicked. Minusta tuon oikean silmän tarkkaavaisuus on jotenkin korostunut, ja silmän alemmat luomet ovat hieman tavallisat korkeammalla, ja se yhdistelmä minusta jotenkin tekee "epäluottavaisen" vaikutelman, ja taisin itse vastatakkin sen. Oikea vaihtoehto "interested" sopii muuten kuvaan.
Kahdeskymmenes kuudes kuva taisi olla kuvasarjan helpoin, eli tuollain alta kulmain katseleva oikea silmä sen enimmäkseen tekee.
Kahdeskymmenes seitsemäs oli jotenkin ilmeinen, kuvassa oli jonkinlaista levottomuutta tai huolta yhdistettynä jonknilaiseen tarkkaavaisuuteen ja epävarmuuteen. Mielestäni Cautious / varovainen vaihtoehto on sen vuoksi paras, kun vitsikäs, vakuuttava tai ylimielinen eivät sovi ollenkaan.
Kahdeskymmenes kahdeksas oli jotenkin ilmeinen, kuva on liian neutraali ja tarkkaavainen, jotta se voisi olla hellivä Affectionate, liian valpas ja mielihyvää ilmaisematon tyytyväisyyteen, ja liian vakava, jotta se voisi olla leikkisä. Kiinnostunut sopii parhaiten, koska henkilö vaikuttaa katsovan tarkkaavaisesti muualle.
Kahdeskymmenes yhdeksäks kuva oli jotenkin ilmeisesti tuo "reflective" en osaa sanoa mihin se perustuu, mutta jotenkin nuo silmien luomien asennot ja katseen kohdistuminen tekee sellaisen poissaolevan mielikuvan. Impatient ja aghast eivät mielsetäni sovi lainkaan, eikä myöskään irritated, mutta se olisi ollut seuraava vaihtoehto.
Kolmaskymmenes kuva on ilmiselvästi flirttaileva, pää on käännetty tuolla tavalla sivulle ja silmät katsovat silti kohti, siinä on jonkinlaista hymyä ja leikkisyyttä, lisäksi nuo muut kolme vaihtoehtoa eivät sovi lainkaan.
Kahdeskymmenes yhdeksäsKolmaskymmenes ensimmäinen oli jotenkin selvästi itsevarma.
Kolmaskymmenes toinen oli myöskin selvästi vakava, ilmeisesti mitä kurtuisempi on, sitä helpompi on olla vakava. :D Mielestäni vakavuus syntyy jonkinlaisesta kontrollista ja jännittyneisyydestä
33 oli selvästi huolestunut, oikae silmä on jotenkni surullinen kun tuo silmäkulma on tuolla tavalla alas painettu, mutta vasen silmä vaikuttaa jotenkin tarkkaavaiselta..
34 Kuvassa minusta on pitkälti samat tekijät kuin 25 kuvassa, mutta tuo vasen silmä siristelee enemmän,
35 on jotenkin ilmiselvästi hermostunut, mutta en tiedä mikä sen kuvassa tekee,
36 epäluuloinen on jotenkin selvästi.. Erityisesti silmän alemmat luomet ja samalla pientä kulmien kurtistusta niin se tekee sen. Jotenkin katseessa on sellaista valppauta ja havainnointia, ihan niinkuin vilkuilisi hermostuneena.
Eli siis en jaksanut kirjoittaa loppuun kunnolla. Suurni osa näistä kommenteista tai solla muutenkin turhia, mutta ehkä siinä pari mielenkiintosta ajatusta tuli joukosa. :D
- Silmät on
sielun peili.
- iuuigugg
osaan suurimaksi osaksi ihmiset teeskentelevät ärtyyntynyttä koska haluavat kerätä huomiota sillai
Sain 27 oikein, mutta jotkut kuvat olivat ehkä hieman epäselviä. Enkä todellakaan usko, että oikeassa tilanteessa erottaisi niin selvästi eri tunnetiloja. Saatika osaisi sanoa, että juuri tuo henkilö on nyt luottavainen tai mietteliäs.
31/36.
Tein testin huolella, mutta epäilen testin tieteellisyyttä. Osa kuvista sen verran suttuisia, että niistä joutui arvailemaan. En tiedä onko tällaisesta testistä mitään hyötyäkään, lienee myös jonkin verran subjektiivista mikä on oikein.- Mies32
29, ehkä yhdessä virheessä kieliongelma syynä. Osin humpuukina pidän tätä, mutta kai tämä jotain suuntaa antaa. Toisaalta eihän koskaan näe pelkkiä silmiä, vaan koko vartalon. Olisi myös ollut oikeasti tunnetilojen tulkinnasta kertovaa, jos esim.flirtatious olisi ollut vanhan ryppyisen.miehen silmissä. Nythän kaikki flirtit olivat itsestäänselvästi juuri niitä nuoria ja kauniita silmiä, joilta sitä odottaakin.
Virhekohtieni oikeat vastaukset olivat kyllä ihan ymmärrettäviä, mutta niissä vaan oli mielestäni kaksi "oikeaa" vaihtoehtoa.- FixusLuxus
Monien ongelmien syynä on väärä tulkinta. Toisissa kulttuurissa flirttia käytetään torjuntakeinona. Silloin juttu pysyy pinnallisella tasolla, näin pysytään omassa reviirissä kommunikaation ystävällisinä kumppanina. Flirtti toimii siinä tapauksessa kuin näkymätön suoja, jonka avulla ei päästä ihmistä lähelle. Tosessa kulttuurissa flirtti on jo melkein kutsu seksiin. Tämä on vain yksi esimerkki, miten ihmiset ymmärtävät samaa asiaa väärin.
Mutta kaikissa tilanteissa oikeat silmät näkevät oikean vaihtoehdon. Koska silmät osaavat nähdä eikä vain katsoa.
- esfdfsdfds
25 pistettä, mutta en tiennyt jokaisessa kohdassa kaikkia sanoja ja arvasin ja ne meni usein väärin.
Muutamia kohtia, joissa oli kaksi oikeaa vastausta, koska ihmisten ilmeet eivät ole aina niin yksiselitteisiä, että niistä voisi pelkistä liikkumattomista silmistä antaa vastausta. Asia erikseen jos näkisi ihmisen muun reaktion.
Olen mielestäni hyvä lukemaan ihmisten reaktioita oli sitten kyseessä nainen tai mies. Miksi muuten tämän testin naisista melkein kaikki olivat kiinnostuneita taikka fantasoivia tms?
Olihan tuossa kuitenkin muutamia aika selviä tapauksia ja jos niitä ei huomaa niin silloin ei voi kyllä kuin ihmetellä kyseisen henkilön sosiaalista taitoa. - 13+11
34/36. No, ei kyllä ole pariutumisessa auttanut saati hirveemmin muissakaan ihmissuhteissa. :D
Oikeessa elämässä oon kyllä huomannut pystyväni kertomaan silmistä jos joku valehtelee mulle, jos joku ei jaksa kuunnella mun juttuja, tai kattoo mua ihan kuin odottas mun kommentoivan jotenkin tietyllä tavalla sen omaan juttuun. En oo hirveen sosiaalinen ihminen millään lailla, sosiaaliset tilanteet on vaan väsyttäviä kenties osittain noitten katseiden ymmärtämisen takia. Joskus sitä ajattelee miten jotkin ihmiset on aika keinotekoisia; luulevat että voivat valehdella pienistäkin asioista ja liioittella juttuja ilman että kukaan huomaa, heittävät jotain läppää jossa sun pitäs olla heti mukana vaikka et edes tajua mitä se höpisee ja kattovat sua oudosti kun et osaa vastata siihen käsikirjoituksen mukaisesti, kuuntelee sun juttuja ja onnittelee sua vaikkei oikeasti vois kiinnostaa vähempää ja sanovat sulle että "nähdään pian taas" ilman että tarkoittasivat sillä mitään muuta kun "heippa nyt täytyy mennä". Huhhuh, mutta onneks ei näitä kaikkia samassa ihmisessä.. - mitäkertoominusta
22 Tosin osa meni kyllä kielen piikkiin. Kiinnostuksen tunnistin aina, mutta negatiivisten tunteiden erottelussa toisistaan oli ongelmia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?843402- 252014
- 1941924
PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä
Toivottavasti on s i n i v u o k k o nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w3411316Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell841279Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka
Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale891137- 82923
Varoitus kyläläisille Suomussalmella
Paikkakunnalla on ilmennyt huolestuttavaa toimintaa jossa kaksi aikuista miestä ( Dimitri ja Teemu ) on syyllistynyt nuo12915Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi
Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.23845Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen
Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha61790