Mun mielestä aika epäreilua :/

Pettynyt--

Mä kerroin mun etelän matkasta jo työsopparia kirjottaessa ja mulle sanottiin että ei pitäis olla mitään ongelmaa etteikö onnistuis..tein reilu kuukausi sitten palkattoman loma hakemuksen ja sain tossa maanantaina tietää ettei sitä oo hyväksytty..ja se on nyt asian pointti että mä en tiennyt sitä ettei sitä oo hyväksytty koska kukaan ei sitä mulle sanonu eikä varmaan ois sanonukaan jos en itse olis henkilökohtaisesti soittanu aluepäällikölle...eli siis miten tälläsissä tilanteissa toimitaan??kun tottakai mä oletan että se hakemus hyväksyttiin kun ei kukaan mitään sanonu ja sitä matkaa ei voi perua kun siihen tosiaan on enään kaks viikkoo..

Kivat nyt sitten kun kaikki maksettu ja kaikkee..Matkan tarkoitus olis että vietetään meidän kihlajaisia,miehen siskon ja hänen miehensä 1 vuotis hääpäivää ja mun synttäreitä ja meitä tosiaan on kymmenen henkeä lähdössä ja nyt sitten mun ihana aluepäällikön takia asiat kusee.....KELE!!!!!

8

238

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neuvotteluun mars

      tuon samaisen aluepäällikönkö kanssa neuvottelit aikoinaan työsopimuksesta? Suullinenkin sopimus on sopimus. Näissä tilanteissa häviäjiä ovat molemmat osapuolet, ja siksi tilannetta kanttaisi yrittää vielä neuvotella. Ole yhteydessä siihen henkilöön, joka sanoi, ettei ongelmia pitäisi olla

    • Työantaja määrää.

      Kannattaa yrittää tietysti neuvotella, mutta loppupeleissä on täysin työnantajasta kiinni, myöntääkö palkattoman loman vai ei.
      Mitään et voi tehdä (paitsi irtisanoutua), jos loma ei irtoa.

      Saattaa olla, että työnantaja ei pysty lomaa myöntämään, koska sinun työpanosta tarvitaan silloin.

    • harmi homma

      Kyllä loma-asioita hoitaessa pitää olla itse aktiviinen, eikä jättää asiaa hautumaan viikkotolkulla. Nyt voit vain yrittää neuvotella asiasta pomosi kanssa, mutta jos hän ei suostu lomaa myöntämään joutuu siippasi lähtemään yksin reissuun, valitettavasti.

    • Näin se vaan menee

      Aina ei saa kaikkea mitä haluaa - maailma ja elämä on usein epäreilua...

    • Rekry1

      Mie olen palkannut ja palkkaan paljon työntekijöitä hektiseen kausiluonteiseen työpaikkaan..
      Jos työhaastattelussa tai sopimusta kirjoittaessa hakija sanoo tarvitsevansa lomaa tai vapaata, ennen kuin työt on edes alkaneet. En edes mieti kahta kertaa mitä teen ko. hakijan kanssa.
      Oikeasti se on minun ja hakijan kannalta parempi niin.

      • Hakijoita piisaa

        Juurikin näin! Onneksi on vara valita..


    • toi5

      Tänä päivänä kaikki pitää sopia kirjallisesti, valitettavasti. Olisit työsopimukseen laitattanut maininnan vapaasta ko ajanjaksolle. Monissa työtehtävissä on työpaikan vaihdon yhteydessä tapana sopia palkallisistakin kesälomista vaikka aloittaa vasta toukokuussa ja niitä ei siis oikeasti ole kertynyt yhtään. Nämäkin pitää aina sopia kirjallisesti työsopimukseen, jälkeenpäin on turha yrittää.

    • 15+1

      Aika outoa ettei palkatonta vapaata voi saada. Juuri haastattelussahan pitää tuoda esiin jos on jo jotain tällaisia sovittuna niin se on puolin ja toisin tiedossa. Tottahan normaaleilla ihmisillä on elämää työpaikan ja -ajan ulkopuolellakin ja sovittuna jotain asioita. Olisi sitten heti sanottu ettei käy.

      Toki päätöksestä PITÄÄ mennä tieto myös työntekijälle.

      Kerro mikä firma niin tietää missä on noin huono esimiestyö.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      139
      5868
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3575
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1915
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1903
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1738
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1586
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1502
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1396
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1388
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1327
    Aihe