Tuhannet ja tuhannet kärsivät

Hätä!

Rakkaat ihmiset, herätkää! Tuhannet ja taas tuhannet eläimet kärsivät Suomessakin joka päivä ansaitsematonta vankeusrangaistusta ja kidutusta.

Vain meidän ihmisten ruoan tähden. Nykyaika on jo niin kehittynyttä, että meidän ihmisten ei tarvitsisi tappaa toisia eläimiä oman elämämme vuoksi.

Yhdessä voimme vaikuttaa vähentämällä lihan kulutusta! Olemme itsekin biologisesti eläimiä, jotka yhtä lailla kärsimme kahleisiin kytkettyinä ahtaaseen tilaan betonilattialla. Auttakaa, autetaan heitä!

8

118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kotkotkoot

      samaa mieltä, ihmisen raha shneuden takia eläinkasvatus on raakaa. enkä voi käsittää että minkkitarhat vielä hyväksytään monessa maassa. ei tarvi tutkimuksia todetakseen että se on eläinrääkkäystä. sit siihen päälle kaikki muu teurastus.

      • voi teitä taukkeja

        Teistä ääliöistä kumpikaan ei takuvarmaan edes ole käynyt navetassa saatikka teurastamolla. Ei juo maitoa ja käyttää heinästä tehtyjä kenkiä.
        Kertokaas sitten te s''tanan fiksut mitä tehdään eläimille ? Lehmät / sonnit vapaasti pakkaseen niin EIVÄT KÄRSI , itse hankkivat talvellakin ruokansa ja lisääntyvät vapaasti. Niinkö ? Raadot jätetään mätänemään luontoon omia aikojaan ?


      • kotkotkoot
        voi teitä taukkeja kirjoitti:

        Teistä ääliöistä kumpikaan ei takuvarmaan edes ole käynyt navetassa saatikka teurastamolla. Ei juo maitoa ja käyttää heinästä tehtyjä kenkiä.
        Kertokaas sitten te s''tanan fiksut mitä tehdään eläimille ? Lehmät / sonnit vapaasti pakkaseen niin EIVÄT KÄRSI , itse hankkivat talvellakin ruokansa ja lisääntyvät vapaasti. Niinkö ? Raadot jätetään mätänemään luontoon omia aikojaan ?

        sinulle " voi teitä taukkeja " kohtuus kaikessa ! jos jokainen ihminen näkisi teurastuksen vähenisi lihan syönti. eläin vaistoaa jo pitkälle kun on teurastuksen aika. toki voin hyväksyä " hyvän " eläimen hoidon ja teurastuksen mutta en tuota " tehdasteurastusta " olen myös nähnyt navetoita missä eläimillä on hyvä olla, saavat kulkea vapaasti ja on jopa " selänrapsuttaja "
        lehmät/ sonnit vapaasti pakkaseen ? miksi tuommoinen esimerkki ? itse olet taukki ja omatuntosi kolkuttaa... kyllä se on useamman tiedossa että eläinten kasvatus isoissa määrin on eläinrääkkäystä. liha tulee mistä eikä aina tiedetä mitä hormooneja eläimiin on pumpattu eikä eläimet tarvi mitään soijajauheita, se ei ole heidän luonnollista ruokaa.


      • navettapiika
        kotkotkoot kirjoitti:

        sinulle " voi teitä taukkeja " kohtuus kaikessa ! jos jokainen ihminen näkisi teurastuksen vähenisi lihan syönti. eläin vaistoaa jo pitkälle kun on teurastuksen aika. toki voin hyväksyä " hyvän " eläimen hoidon ja teurastuksen mutta en tuota " tehdasteurastusta " olen myös nähnyt navetoita missä eläimillä on hyvä olla, saavat kulkea vapaasti ja on jopa " selänrapsuttaja "
        lehmät/ sonnit vapaasti pakkaseen ? miksi tuommoinen esimerkki ? itse olet taukki ja omatuntosi kolkuttaa... kyllä se on useamman tiedossa että eläinten kasvatus isoissa määrin on eläinrääkkäystä. liha tulee mistä eikä aina tiedetä mitä hormooneja eläimiin on pumpattu eikä eläimet tarvi mitään soijajauheita, se ei ole heidän luonnollista ruokaa.

        Voi sinua ressukkaa. Toivottavasti muistat lusikoida rauhallisesti ne aamumurot, ettet tukehdu tuohon paatokseen.
        Valitettavasti mielipiteelläsi ei tämän päivän maataloudessa ole mitään arvoa. Täällä jyllää suuruuden hulluus ja Eu lisää tätä päivä päivältä. Kaikki pienet ja eläintä kunnioittavat navetat ajetaan tyhjiksi nk.riskiotannoilla valvonnoissa. Ei kukaan jaksa sellaista simputusta vuodesta toiseen.
        Ja juuri kaltaisistasi ns.eläintensuojelijoista tulee niitä tarkastajia, kun kuvittelevat voivansa auttaa eläimiä. Aika vähäksi apu jää, kun isäntäväki väsyy ja lopulta lykkäävät koko karjan teurasautoon. Siinä on taas yksi karja pelastettu ja annettu lisää jalansijaa suuremmalla navetalle.
        Eläimet pitävät talvellakin ulkoilusta ja niiden sorkille on todella hyväksi tallustella lumessa. Oletko koskaan nähnyt lehmälaumaa kunnon lumisateessa? Voi sitä riemun määrää. Meillä ulkoillaan talvellakin.
        Suomessa emme saa käyttää hormooneja kuin lääkinnällisiin tarkoituksiin, eli eläinlääkäri käyttää, emme me hoitajat. Soijarouhetta on lehmän ruuassa niin pieniä määriä, että voisi verrata pippuriin sinun keitossasi.
        Kirjoituksistasi voi päätellä sinun kuuluvan näihin betonisuojelijoihin, jotka ovat ehkä nähneet lehmän ja muuten asuvat kaupungissa. Tilanne voidaan korjata heti vaikka tänään, olet edelleen tervetullut meille. Voit jopa osallistua lehmien hoitamiseen, niin saat edes kerran elämässäsi koskea siihen.


    • LIHAA !!!!!!!

      Lihhoo !!! NAM !!!!!!!!!! Piipertäjät hirteen.

      • Miksi näin

        Mistä tämänkaltainen teilaus:

        "Piipertäjät hirteen. "

        "Teistä ääliöistä kumpikaan ... Ei juo maitoa ja käyttää heinästä tehtyjä kenkiä.
        Kertokaas sitten te s''tanan fiksut "

        Ihmeellistä kommunikaatiota.

        Siis täytyykö pitää noin järkyttävää meteliä omantunnon hiljentämiseksi. Jos teillä oikeasti pidetään eläimiä hyvin, niin miksi ette ennemmin kerro SIITÄ????? Ei kuulosta uskottavalta tuollainen ala-arvoinen käytös, siitä tulee mielikuva, että sitä ne muutkin eläimet saa vastaansa.


      • navettapiika
        Miksi näin kirjoitti:

        Mistä tämänkaltainen teilaus:

        "Piipertäjät hirteen. "

        "Teistä ääliöistä kumpikaan ... Ei juo maitoa ja käyttää heinästä tehtyjä kenkiä.
        Kertokaas sitten te s''tanan fiksut "

        Ihmeellistä kommunikaatiota.

        Siis täytyykö pitää noin järkyttävää meteliä omantunnon hiljentämiseksi. Jos teillä oikeasti pidetään eläimiä hyvin, niin miksi ette ennemmin kerro SIITÄ????? Ei kuulosta uskottavalta tuollainen ala-arvoinen käytös, siitä tulee mielikuva, että sitä ne muutkin eläimet saa vastaansa.

        Arvoisa viherpiipetäjä, olet tervetullut tapaamaan meidän onnellisia lehmiä, vasikoita, hiehoja ja astutussonnia. Pahus kaksi ei ole niin onnellisia, se jonka huomenna jauhan pakkaseen ja se jolla on lääkekuuri, kun pitää pistellä eikä tykkää siitä lainkaan. Muut ovat onnellisia. Kait. Luulen niin.
        Meillä saa liikuskella vapaasti, syödä kun huvittaa ja kun luonto kutsuu, niin siihenkin löytyy apu läheltä.
        Olette tervetulleita virka-aikana, mutta yöllä älä tuppaa liian lähelle, koska pieni vahtikoiramme,90kiloa, ei pidä yöjuoksijoista.
        Kiitos, odotamme sinua.


    • janetskij

      Maalta olen minä tullut ja lihansyöjä minun pitää oleman.
      Nimittäin kokeiltu on kasvissyönti.
      En jaksanut tehdä siivoustyötä niillä eväillä.

      Ihmisissä on eroja. Toinen voi hyvin kasvisravinnolla,toinen taas lihaa sisältävällä ravinnolla.
      Kaikki ei sovi kaikille.

      Annetaan ihmisten tehdä kuten he ovat hyväksi havainneet.

      Toki tiedän,että tuotantoeläinten elinolosuhteita pitäisi joissakin tapauksissa parantaa.
      Suurin osa tiloista hoitaa kuitenkin eläimensä asiallisesti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      453
      2341
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      238
      2086
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      189
      1602
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1581
    5. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      3
      1361
    6. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      53
      1355
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      152
      1345
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      52
      1236
    9. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      68
      1115
    10. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      101
      1069
    Aihe