Tylyydellä eroon ihastumisen tunteista?

Raastavaa

Voiko tyly käytös ihastumisen kohdetta kohtaan olla keino irtautua mahdottomasta ihastumisesta? Lue:molemat osapuolet varattuja ja pieniä lapsia on molemmilla eli liian paljon pelissä...tilanne töissä tämä ja mies on vuoroin kiva vuoroin töykeä, tämä hänen käytös aiheuttanut mulle paljon stressiä. Molemminpuolista ihastumista ollut, ei sen enempää kuitenkaan. Viime aikoina mies muuttunut yhä tylymmäksi. Selvennykseksi eteei minua tylyttämällä tarvitse häätää pois, sillä en ole mitenkään ripustautunut häneen.

17

7963

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä itse ja muut

Kyllähän se voi olla hänen tapansa yrittää päästä eroon omasta tunteestaan, mutta se voi myös olla tiedostamatontakin käytöstä. Hänellä on ilmeinen tarve saada sinusta irti reaktio, joka on jollakin tavalla enemmän kuin vain varovaista ihastusta. Aggressiivisuuteen on helpompi vastata kuin kohteliaaseen pidättyvyyteen.

No, niin tai näin, mutta koska sinulla ei ole tarvetta kokea mitään ihastusta enempää, voit antaa miehen tylyttääkin ihan rauhassa. Olet vaan oma tyyni itsesi jota eivät toisen ihmisen tunteet vie eikä ohjaile. Siten ainakin säilytät mielenrauhasi sekä itsekunnioituksesi.

• Ole välittämättä

Onhan sekin yksi keino päästä ihastuksesta eroon jos ei jalompia keinoja ole. Jos ette kykene keskusteluun muulla tavalla asiasta. Älä tee tuosta sen suurempaa numeroa ja ongelmaa itsellesi.

• Osamatonoskari

Jaa, minä luulin ett ä nuo tylyilyt ja välinpitämättömyydethän on vaan meidän kokemattomampien ja heikkoitsetuntoisempien heiniä kun ei muuta konstia keksitä tai osata. Toki nyt luulis että normaali ihminen osaa käsitellä tällaset tilanteet vähän paremmin.

Joku siinä ihastumisessa itseä ainakin pelottaa kun en ole koskaan niin näitä parisuhdetouhuja niin harrastellut. Kun pelkää ettei kuitenkaan osaa ja sitärataa, sitten mieluummin yrittää vältellä vaikeaa tilannetta.

• Näin täällä

Itse olen tylyttänyt ihastukseni kohdetta, kun olen epäillyt hänen pelailevan kanssani. Tylytys tuli itsellenikin aivan yllättäen ja kertoi varmaan pitkään patoutuneista tunteista ja omasta tuskasta. Otti vaan niin päähän, että hän oli tehnyt kaikkensa, että saisi minut ihastumaan itseensä ja sitten ehkä pelaakin.

• 11+13

No jos sun ihastuksen kohde on mies niin saattaapa olla pleijeri., Meillä naisilla ei tuo pelailu oikein onnistu kun omistamne tunteet. Miesten tunteet löytynee sieltä vähän alempaa ;)

• Älä valehtele
        11+13 kirjoitti:

No jos sun ihastuksen kohde on mies niin saattaapa olla pleijeri., Meillä naisilla ei tuo pelailu oikein onnistu kun omistamne tunteet. Miesten tunteet löytynee sieltä vähän alempaa ;)

Roskaa.

Naiset ne vasta pelaileekin ja moneen eri suuntiin.

Naiset tykkää kun tulee erilaisia tunteita eri suunnista ja saa rakentaa niistä jotain saippuaoopperadraamaa.

On myös todella lapsellista sanoa että miesten tunteet löytyvät alempaa jotta heitä voisi sitten nähtävästi kohdella kaltoin koska he eivät tunne mitään.

Lapsellisen pas-kan tekstiä sinulta.

• ladde

Kyllä voi olla ! ET ehkä ole sitä muuten ymmärtänyt . Ei tarvi roikkua toisessa ,riittää kun vilkuilet ja räpyttelet silmiäsi...voi ärsyttää .

• httk

Itselleni käynyt myös niin että ihastunut työkaveriin. Ihmettelen miten tästä pääsee eroon, koska en aio edetä asian suhteen. Auttaako muka tylyttäminen? Laimeneeko tämä ajan kuluessa vai pitääkö vaihtaa tyäpaikkaa? On todella hankala tilanne kun oma elämä on kunnossa ja nyt tunteet kuin teinillä. Ihastumisessa ei mitään tekemistä navanalusjutuilla vaan kyse on enemmän henkisistä asioista.

• Tylytystä sietämätön

Minulla oli työpaikkaromanssi ja molemmat olimme perheellisiä. Naamioimme asian "ystävyydeksi". Se oli näin jälkikäteen ajateltuna todella naurettavaa, kun ei meidän suhteessamme ollut mitään ystävyyttä, vaan se oli kahlittua ja piiloteltua romanssia alusta loppuun. Molemmat sen tiesivät ihan varmasti.

Eihän se sitten toiminut mitenkään pidemmän päälle, vaan tilanne kävi raskaaksi ja aloimme riidellä mm. siksi, että toinen osapuoli puuttui rankasti parisuhteeseeni, jossa oli tuolloin pahoja ongelmia. Hänen asiansa ei kuitenkaan ollut tulla puuttumaan tilanteeseen ja puhumaan pahaa puolisostani yhteisille tutuille. Otimme lopulta yhteen rankasti.

Lyhyesti kerrottuna siitä eteen päin tämä toinen osapuoli käytti tylytys- ja vaikenemistaktiikkaa poistuakseen tilanteesta. Itse halusin puhua asiat selviksi ihan avoimesti, mutta tämä toinen ei. Olisi ollut aikuismaista päättää romanssi myöntämällä tosiasiat. Välillä tämä toinen kuitenkin osoitti samoja merkkejä kuin aikaisemmin (mm. firman juhlissa ui liiveihin kaikkien edessä), mutta palasi nopeasti tylytystaktiikkaan. Kyllästyin siihen ja otimme jälleen yhteen, jonka jälkeen ko. henkilö vain vaikeni ja poistui. Emme ole sen koomin nähneet, sillä ko. henkilö vaihtoi työpaikkaa.

Siitä on nyt 2,5 vuotta. Minulle jäi asiasta todella suuri vitutus, että aikuinen ihminen ei kykene kohtaamaan tosiasioita ja omia virheitään, vaan pakenee paikalta. Jäin yksin siivoamaan jäljet siitä romanssista.

Ts. suosittelen avointa puhumista. Se on aikuismainen tapa toimia ja ratkaista ristiriidat. Tylyttäminen on raukkamaista touhua.

• Justjoojne

Ihmetyttää, että on tyly nimenomaan ihastumisen kohteelle, muille kiva. Luulisi, että nimenomaan huomioisi toista. Eikö pelkää, että toinen osapuoli kyllästy moiseen käytökseen?

• fdbgdf

Ehkä se ihmetyttääkin normaalia, itsensä kanssa sinut olevaa. Jos taas on huippuepävarma ja traumatisoitunut ja kaikkea muuta niin tylyilyllä pyrkii välttämään uusia mahdollisesti traumoja aiheuttavia tilanteita kun uskoo että taas käy niin että saa nokilleen.

• 5+14

Kyllähän tylyys tuollaisessa tilanteessa kertoo ihmisestä sen, että ei ainakaan "aikuinen" ole. Puhumalla asiat selviävät. Jos ei selviä, sitten voi olla paikallaan olla tyly, jotta toinenkin tilanteen varmasti tajuaa.

• Nmnmn

Eli tajuaa minkä tilanteen, mitä tarkoitit tuolla? Mitä neuvoisit tekemään, ottaa lopullisesti etäisyyttä?

• 12+8
        Nmnmn kirjoitti:

Eli tajuaa minkä tilanteen, mitä tarkoitit tuolla? Mitä neuvoisit tekemään, ottaa lopullisesti etäisyyttä?

Eli jos keskustelun jälkeen toineen jää vielä roikkumaan. Mutta jos sydämet läpättävät toisilleen, niin ei sitten tietenkään tylynä voi olla!

• sydän parka

Mä en pysty kunnolla edes aina katsomaan häneen, kun pelkään että kaikki tunteeni paljastuvat! Siksi parempi pitää hieman välimatkaa.

Varatun ihastuminen varattuun ei ole kivaa. Enkä halua työyhteisön juoruilun kohteeksi.

• 11+7

Se voi olla hyvinkin mahdollista. Tuntuu kyllä huonolta ratkaisulta kun työssä pitäisi kuitenkin olla hyvät ja positiiviset välit kaikkien kanssa. Eli mitä tylyttäjä ajattelee että miten jatkossa hommat sujuu. Eihän hän voi tylytystä loputtomiin jatkaa ja luultavasti se vain pahentuisi ajan kanssa kun pitää keksiä uusia temppuja. Haluaa viestittää sinulle ettei juttu jatku ja samalla yrittää oppia itse ettei pidä sinusta. On kyllä huono ratkaisu. Toisaalta teidän olisi varmaan mahdoton olla vain ystäviä. Ehkä neutraali toisen huomiotta jättäminen on paras vaihtoehto puolin ja toisin..

• dille

Eihän nuo työpaikkaromanssit näytä kellään kestävän etenkin jos naamatusten pitäis töitä tehdä. Oli sitten ihastunut pari taikka ihan vakituisessa/avioliitossa. Yhdellä tapauksella jolla muija samassa hommassa tuli turhan läheistä kanssakäymistä muiden työpaikan naikkosten kanssa jollain alkoholireissulla ja nytpäs onkin muija ajamassa äijää toiseen työpaikkaan. Toisella mustistapauksella taas suhde päättyi kun duunin äijät alkoi vokotella tämän muijaa nokan edessä. Eräs pariskunta taas pysynee kasassa vaan sen ansiosta kun ovat eri osastoilla töissä eikä toisia päivän aikana nähdä kuin kahvi/ruokatauoilla. Itselläkin ollut aika ristiriitaisia tuntemuksia aina jos vähän ihastunut ollut työkaveriin mutta järki sitten riitelee vastaan ettei se kannata kun ei se kellään näytä toimivan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      91
      2541
    2. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      67
      1475
    3. Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin

Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww
      Maailman menoa
      86
      1447
    4. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      13
      1208
    5. Miks me oikein

Rakastuttiin vaikka kaikki on mahdotonta?
      Ikävä
      81
      943
    6. Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä

Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi
      Kuhmo
      19
      920
    7. Ratikka Turkuun

Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta
      Turku
      105
      814
    8. Miehet trikoissaan

On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe
      Suomussalmi
      37
      814
    9. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      54
      793
    10. Rakastan sinua

Yhä.
      Ikävä
      30
      716
    Aihe