Kuitujen syömisen tarpeellisuus ei perustu mihinkään tieteelliseen näyttöön.
Vai perustuuko? Näytäpä mihin tutkimuksiin se perustuu. Et pysty, koska sellaisia ei ole.
Kuituhömpötys
6
165
Vastaukset
- jfdasryttttttuy
Sinähän voit tehdä empiirisen tutkimuksen aiheesta.
Ilmoita sitten kun p***a lakkaa tulemasta. - idiootinbongaaja
"Näytäpä mihin tutkimuksiin se perustuu. Et pysty, koska sellaisia ei ole."
Se on kyseenalaistajan vastuulla todistaa väitteensä paikkansa pitäväksi.
Näin päin ainakin tieteessä menee tuo todistustaakka!
Minun puolestasi saat pyrkiä aivan vapaasti täysin kuiduttomaan ravintoon, mutta älä valita sitten ummetuksesta äläkä pyydä veronmaksajien kustantamaa hoitoa tulevaan suolistosyöpääsi!- 12+15
Kuiduilla suolet tukkoon.
1. Ho KS, et al. Stopping or reducing dietary fiber intake reduces constipation and its associated symptoms. World J Gastroenterol 2012;18(33):4593-4596
2. Heizer WD, et al. The role of diet in symptoms of irritable bowel syndrome in adults: a narrative review. J Am Diet Assoc. 2009;109(7):1204-14
- Paksusuoliw
Kuidut sitovat nesteitä ja edistävät suolen toimintaa. Ilman kuituja suolisto ei toimi normaalisti. Kuidut myös puhdistavat suolistoa, liika kuitujen syöminen on aika vaikeata.
Tutkimustuloksia löytyy mm. internetistä. Perustietoa kuiduista saat vaikka:
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=skr00013
linkistä. Yleensä ne henkilöt jotka syövät liian vähän kuituja kärsivät suolistosairauksista enemmin tai myöhemmin....- Hömpötystä joo kyllä
Ilman kuituja toimii paremmin. Humpuukia on koko kituhömpötys. Kuidut vain kuivattavat vatsaa.
- tutkimuseksmartti
Pellavansiemenet ainakin auttoi ummetukseen. Sitä ei voi sitten pitää kai tieteellisesti todistettuna, joten pitäisikö lopettaa niidenkin käyttö ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997893- 1075627
- 2754891
- 494863
- 763637
- 512869
- 632615
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222478Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292412- 412294