Missä lautapelissä pärjäisit parhaiten?

ei kopponen

Monopolissa...

52

137

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Afrikantähti rules!

    • 10 tikkua laudalla

    • Shakissa.

      (kaikissa muissa olen kaikkein huonoin)

    • Nasdaq

      Eksässäni.

      • Nasdaq

        Tyypilinen Suomalais-Ugrilainen junttikommentti. Justa tällaset jantterit ne naista kaataa kuin mukia.


        (reps)


    • kummonen peli

      Onko kukaan pelannut sitä vastaavaa kuin afrikan tähti? Oliko se joku inkan aarre vai?

    • Alias tai pictionary parin siiderin jälkeen.

      • Oookkos?

        Oletko selittäjätyyppiä?


      • Nasdaq

        Alias on ihan hyvä. Pelasin sitä helvetillisessä hönössä Kuikassa simmailun jälkeen. Jotenkin lihakset rauhottuu kun pelaa ja dokaa buustin päälle.


        (reps)


      • Oookkos? kirjoitti:

        Oletko selittäjätyyppiä?

        Kyllä musta sopivassa seurassa juttua irtoaa. Jutun tasosta ei ole takeita...


      • Nasdaq kirjoitti:

        Alias on ihan hyvä. Pelasin sitä helvetillisessä hönössä Kuikassa simmailun jälkeen. Jotenkin lihakset rauhottuu kun pelaa ja dokaa buustin päälle.


        (reps)

        Se on ihan hupaisaa puuhaa. Tärkeää, että kanssapeluri on samalla aaltopituudella, jolloin selitykseksi voi riittää yksi ainoa sana.


    • määmy

      Shakki, tammi, tictac eli ristinolla

      • määmylläkö?

        Vaativat logiikkaa ja suunnittelukykyä?


      • määmy
        määmylläkö? kirjoitti:

        Vaativat logiikkaa ja suunnittelukykyä?

        Ei oo, joskus olin pari vuot shakkikerhos. Pikapelit o kivoi


    • Backgammon on mun paras laji. Huonoin se missä pitää piirtää. Pictionary vai mikäsenyon.
      Trivial Pursuit on kiva peli, tai oli kunnes kysymykset alkoi olla liian tuttuja kaikille. Monopoliakin on joskus kiva pelata. Kaninloikka on hurjan jännä, suosittelen.

      • Monopoli on tosi hyvä peli, tykkään pelaa, Se vaan kestää ikuisuuksia ja muutamat tiukkapipot saattaa suutahtaa matkalla.


      • Sä oisit siis loistava vastustaja pictionaryssa :p Voitto olis taattu...


      • oasis79 kirjoitti:

        Sä oisit siis loistava vastustaja pictionaryssa :p Voitto olis taattu...

        Piirtäminen paperille ei ole ihan mun juttu, mut kaikki minkä tikku-ukoilla voi ilmaista, onnistuu hyvin :>


      • tosi..typy kirjoitti:

        Monopoli on tosi hyvä peli, tykkään pelaa, Se vaan kestää ikuisuuksia ja muutamat tiukkapipot saattaa suutahtaa matkalla.

        Pelit voi luokitella myös sen mukaan, missä on paras lämmittää vastustajia :) Korttipelit, varsinkin joukkueina pelattavat, on sellasia. Monopolin salaisuus taitaa olla se, että siinä vaikeuksiin joutuu pikku hiljaa ja v-käyrä nousee..


      • bravo.bravi kirjoitti:

        Pelit voi luokitella myös sen mukaan, missä on paras lämmittää vastustajia :) Korttipelit, varsinkin joukkueina pelattavat, on sellasia. Monopolin salaisuus taitaa olla se, että siinä vaikeuksiin joutuu pikku hiljaa ja v-käyrä nousee..

        Monopolipeli on parhaimmillaan kestänyt n. 5 päivää (mökillä). Siinä vaiheessa peliin liittyy useita !! eriäviä mielipiteitä ja muistikatkoksia.
        Varsinkin huonomuistisemmat ovat usein äänekkäimpinä vastustamassa pelin oikeata kulkusuuntaa ja siitäkin on olemasa vastaväitteitä , sekä hyvässä muistissa on myös eräs naurrettava sala-lahjontayritys.

        Se joka huutaa kovemmin ei aina ole oikeassa, se vaan huutaa kovemmin. :)


      • tosi..typy kirjoitti:

        Monopolipeli on parhaimmillaan kestänyt n. 5 päivää (mökillä). Siinä vaiheessa peliin liittyy useita !! eriäviä mielipiteitä ja muistikatkoksia.
        Varsinkin huonomuistisemmat ovat usein äänekkäimpinä vastustamassa pelin oikeata kulkusuuntaa ja siitäkin on olemasa vastaväitteitä , sekä hyvässä muistissa on myös eräs naurrettava sala-lahjontayritys.

        Se joka huutaa kovemmin ei aina ole oikeassa, se vaan huutaa kovemmin. :)

        Täyttää siis hyvin mielenkiintoisen pelin tunnusmerkit. Pelaamiseen pitää liittyä osallistujien vastakkainasettelu tai muuten se on kuin ristipistotöiden tekemistä.. Lahjontayritys osoittaa, että peliin on suhtauduttu oikein, lahjoahan tosielämänkin grynderit yrittää =)


      • bravo.bravi kirjoitti:

        Piirtäminen paperille ei ole ihan mun juttu, mut kaikki minkä tikku-ukoilla voi ilmaista, onnistuu hyvin :>

        No tuolla selviää jo vaarallisen pitkälle :)

        Pictionary on yks "höpöpeleistä", joita melkein pitää pelata pienessä sievässä. Jos haluaa haastavampaa viihdettä, täytyy vaihtaa peliä :)


      • bravo.bravi kirjoitti:

        Täyttää siis hyvin mielenkiintoisen pelin tunnusmerkit. Pelaamiseen pitää liittyä osallistujien vastakkainasettelu tai muuten se on kuin ristipistotöiden tekemistä.. Lahjontayritys osoittaa, että peliin on suhtauduttu oikein, lahjoahan tosielämänkin grynderit yrittää =)

        Pelissä on draamaan ja kiihkoilua, sekä naurettavaa valtataistelua, vaikka nappulat ja rahavarat kertookin todellisen tilanteen.
        Aina voidaan pelipaussilla neuvotella ja spekuloida. Nää mun hullut sukulaiset otta pelin vähän turhan tossaan.

        Minua lahjottiin mansikkajäätelöllä. Aika paha.. täytyy myöntää. :D


      • oasis79 kirjoitti:

        No tuolla selviää jo vaarallisen pitkälle :)

        Pictionary on yks "höpöpeleistä", joita melkein pitää pelata pienessä sievässä. Jos haluaa haastavampaa viihdettä, täytyy vaihtaa peliä :)

        En tiedä millanen sievä mulla pitää olla, että pärjään Pictionaryssä. Sievä sihteeri puolesta piirtäjänä.. ;)


      • tosi..typy kirjoitti:

        Pelissä on draamaan ja kiihkoilua, sekä naurettavaa valtataistelua, vaikka nappulat ja rahavarat kertookin todellisen tilanteen.
        Aina voidaan pelipaussilla neuvotella ja spekuloida. Nää mun hullut sukulaiset otta pelin vähän turhan tossaan.

        Minua lahjottiin mansikkajäätelöllä. Aika paha.. täytyy myöntää. :D

        Hienoja sukulaisia sulla :p Kannattaa järjestää peliturnauksia mahd. usein.

        Mansikkajäätelöllä. Joku siis tiesi heikon kohtasi, ja iski menestyksellä suoraan siihen :)


      • bravo.bravi kirjoitti:

        En tiedä millanen sievä mulla pitää olla, että pärjään Pictionaryssä. Sievä sihteeri puolesta piirtäjänä.. ;)

        Onhan se ratkaisu tuokin :)

        Kaikenlaisiin juttuihin sä sitä sihteeriparkaa nakitatkin... :)


      • oasis79 kirjoitti:

        Onhan se ratkaisu tuokin :)

        Kaikenlaisiin juttuihin sä sitä sihteeriparkaa nakitatkin... :)

        No en mä sitä sihteeriä ajatellutkaan, sen mies alkais kysellä vaimon toimenkuvan puolesta ihan aiheellisia kysymyksiä :D Joku, joka muuten luontevasti kuuluu porukkaan :>


      • bravo.bravi kirjoitti:

        No en mä sitä sihteeriä ajatellutkaan, sen mies alkais kysellä vaimon toimenkuvan puolesta ihan aiheellisia kysymyksiä :D Joku, joka muuten luontevasti kuuluu porukkaan :>

        Älä nyt, eikö monipuolinen toimenkuva olis ihan positiivinen juttu :p


    • Reversi.
      Harkitsen siirtymistä Go:on, sillä sitä ei ole vielä kyetty laskemaan läpi.

      • En ole pelannut. Ei kokemusta reversistä.


      • tosi..typy kirjoitti:

        En ole pelannut. Ei kokemusta reversistä.

        :)


    • Sakissa. Vaikka pitkään aikaan en ole pelannut.

      • Afrikan tähti, monopoli ja muut noppapelit yleensä sidottu nop-an/-pien silmälukuun


      • Oijoi, sakki olisi varmaan ollut osuvampi. Mut mitäsh shiit...


      • Cinnamon.Girl kirjoitti:

        Oijoi, sakki olisi varmaan ollut osuvampi. Mut mitäsh shiit...

        Menneisyydessä kirjoitettiin shakki, nykyään sakki


      • runontaja kirjoitti:

        Menneisyydessä kirjoitettiin shakki, nykyään sakki

        Aikanaan Smurffit oli Strumffeja, lasten oli vain huono lausua nimi, joten muuttivat helpommaksi


    • Shakissa... : )

      • miesvm_1967

        Nuorempana tuli pelattu shakkia paljonkin mutta viimeksi kun pelasin muutama vuosi sitten niin huomasin että aivot oli ihan jäässä enkä kyennyt pelaamaan järkevästi saati miettimään tarpeeksi siirtojakombinaatioita eteenpäin.. sekin taito katoaa :( :( Joten en uskalla haastaa sua online-shakissa, muuten joudun suureen häpeään täällä (jos sillä nyt on merkitystä :D ) Shakki on kuitenkin hieno peli :D

        Vai menisitkö koulu-mattiin..??


      • miesvm_1967 kirjoitti:

        Nuorempana tuli pelattu shakkia paljonkin mutta viimeksi kun pelasin muutama vuosi sitten niin huomasin että aivot oli ihan jäässä enkä kyennyt pelaamaan järkevästi saati miettimään tarpeeksi siirtojakombinaatioita eteenpäin.. sekin taito katoaa :( :( Joten en uskalla haastaa sua online-shakissa, muuten joudun suureen häpeään täällä (jos sillä nyt on merkitystä :D ) Shakki on kuitenkin hieno peli :D

        Vai menisitkö koulu-mattiin..??

        Ne vaatii totuttelua. Pidän ihan perinteisistä nappuloista, tässäkin asiassa.


      • miesvm_1967
        Cinnamon.Girl kirjoitti:

        Ne vaatii totuttelua. Pidän ihan perinteisistä nappuloista, tässäkin asiassa.

        Perinteisistä puisista, sanoisinko "klassisista" vai? Eli näistä

        http://goo.gl/wX4D1y


      • miesvm_1967 kirjoitti:

        Perinteisistä puisista, sanoisinko "klassisista" vai? Eli näistä

        http://goo.gl/wX4D1y

        Sellaisista joo, tai metallisista.


      • miesvm_1967
        miesvm_1967 kirjoitti:

        Perinteisistä puisista, sanoisinko "klassisista" vai? Eli näistä

        http://goo.gl/wX4D1y

        Jaa eikun tarkoititkin että tykkäät pelata laudalla etkä onlinessa :D Eli aivot on siis jäässä MOT. No oli se online-shakki sentään 3D että lautaa pysty pyörittelemään ja eri kulmasta tutkimaan tilannetta mutta joo, on se outouttaan haastavampaa ihan pelkästään koska on digishakkia ruudulta, eri asia kuin pöydän/laudan ääressä istuminen.

        Noit shakkinappuloitakin on monenlaisia, merkillisiä, luulin ensin että tarkoitit sitä..

        Joo.. tällä älyllä en siis lähtis haastamaan edes onlinessa :D :D

        no, mulla on vielä hetki pihatöitä kun valoa riittää puoleksi tunniksi että pakko mennä jatkamaan omaa jätkänshakkia pihamaalle :P


      • miesvm_1967
        miesvm_1967 kirjoitti:

        Jaa eikun tarkoititkin että tykkäät pelata laudalla etkä onlinessa :D Eli aivot on siis jäässä MOT. No oli se online-shakki sentään 3D että lautaa pysty pyörittelemään ja eri kulmasta tutkimaan tilannetta mutta joo, on se outouttaan haastavampaa ihan pelkästään koska on digishakkia ruudulta, eri asia kuin pöydän/laudan ääressä istuminen.

        Noit shakkinappuloitakin on monenlaisia, merkillisiä, luulin ensin että tarkoitit sitä..

        Joo.. tällä älyllä en siis lähtis haastamaan edes onlinessa :D :D

        no, mulla on vielä hetki pihatöitä kun valoa riittää puoleksi tunniksi että pakko mennä jatkamaan omaa jätkänshakkia pihamaalle :P

        http://www.designbuzz.com/terrain-alterable-chess-set-keeps-you-involved/


      • miesvm_1967 kirjoitti:

        Jaa eikun tarkoititkin että tykkäät pelata laudalla etkä onlinessa :D Eli aivot on siis jäässä MOT. No oli se online-shakki sentään 3D että lautaa pysty pyörittelemään ja eri kulmasta tutkimaan tilannetta mutta joo, on se outouttaan haastavampaa ihan pelkästään koska on digishakkia ruudulta, eri asia kuin pöydän/laudan ääressä istuminen.

        Noit shakkinappuloitakin on monenlaisia, merkillisiä, luulin ensin että tarkoitit sitä..

        Joo.. tällä älyllä en siis lähtis haastamaan edes onlinessa :D :D

        no, mulla on vielä hetki pihatöitä kun valoa riittää puoleksi tunniksi että pakko mennä jatkamaan omaa jätkänshakkia pihamaalle :P

        Työniloa, ja treenailehan sakkia, kun saat tilaisuuden : )


    • miesvm_1967
    • Monopolissa minäkin. Siinä lasten versiossa on hieno pankki-automaatti "sylkemässä" rahaa :) Tykkään hotelli- ja asunto-bisneksistä.
      '
      Mutta tällä hetkellä mun kohtalona on kyllä hävitä aika usein, koska kuopus on siinä iässä, että pelin häviäminen pilaa hänen koko päivänsä :/

    • Kyöstix

      Trivial Pursuit ja ihan sama mikä versio. Sillä olen yleistietäjä :)

    • ....

      Mulla kans 10 tikkua laudall(t)a. Joku ehkä käsittää vielä vitsin sisällönkin.

      • tikusta asiaa

        Ei ummarra.


      • ....
        tikusta asiaa kirjoitti:

        Ei ummarra.

        No jos mä kerta olen niin kauhee läski, kun annetaan ymmärtää niin kyllähän mä nyt koska vaan 10 tikkua laudalta hyppään huit helvettiin. Ei oo homma eikä mikään elopainolla. :)

        Jutum tutum! Ja niin läks tikut ilmaan puff viuh ja vouh, huit helvettiin lens.


    • Asenteesta kiinni

      Vaikea kysymys, kun pärjään kaikissa asioissa.

    • Joskus olin aika haka kimblessä :-)

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      107
      1692
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      170
      1113
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1077
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      155
      880
    5. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      82
      782
    6. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      54
      749
    7. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      680
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      35
      675
    9. Ei kannata lähteä sotaan jos ei omaa edes alkeellisia taitoja.

      Sodastahan tässä ei varsinaisesti ole edes kyse, vaan naisten ja lasten suojelusta ja oikeuden toteutumisesta, tavalla t
      Ikävä
      118
      646
    10. Ihan yleisesti

      Mitä kautta sun pöksyihin pääsee? Pitääkö luvata kuut taivaalta vai riittääkö jokin muu arkisempi asia?
      Ikävä
      42
      640
    Aihe