Kuinka estää uimalaseja huurtumasta?

Annis

Onko olemassa jotain aineita ja kotikonsteja millä sais estettyä uimalasien huurtumisen?

7

703

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ui Mari

Sylkeä kuivan lasin pintaan ja kevyt huuhtaisu pois. Toimii ainakin meikäläisen laseissa,

• saippua peset saipualla lasit ja sitten yksi konsti minkä itse huomasin toimivaksi laitat lasit päähän ennen altaaseen menoa että et kastele laseja oenkaan vaan kuivana päähän ja asetelet silmille hyvin ni ei pääse ilma välistä menemään ja huurutamaan ainakaan kovin nopeesti itse huomasin tämän noin paripäivää sitten KANATAA KOKEILA AINAKIN

• Esko

Astianpesuaine estää lasien huurtumisen. Sitä pitää panna suihkepulloon. Suihkepullon saa ostaa silmälasiliikkeestä esim. Instrumentarium. Suihkuta lasit jo kotona, että ehtivät kuivaa ennen uintia.

• Ei välttämättä tarve suihkepulloa. Pieni tippa astianpesuainetta molempiin linsseihin ja huuhtele pois niin kauan, ettei enää juurikaan vaahtoa. Jäljelle jää ohut kalvo astianpesuainetta lasin pintaan. Käsin noita kuitenkaan ei kannata hangata, ainakaan uusia laseja, koska monissa malleissa on vastaava ohut kalvo jo valmiiksi. Tai on, kunnes rasvasilla näpeillä se pyyhitään pois.

Osalla tosiaan toimii tuo lasien kuivana päähän laitto, mutta silloin tosiaan lasit pidetään silmillä koko uinnin ajan, eikä niitä räplätä joka päädyssä. Ideana on, että jos lasien sisäpuolelle ei hikoile tai itke, niin ei kosteutta, ei huurretta.

• BUMMILLA BUMMI

Mitä turhaan käytät uimalaseja mee BUMMILLA BUMMI

• sdkfbhdgf

Meille opetettiin sukelluskurssilla, että sylkäsee sinne sisäpintaan, hiroo sitä vähän ja huuhtelee huolimattomasti pois. Ei huurtunut :)

• Sillä varauksella, että tosiaan jos lasit ovat kohtuullisen uudet eivätkä huurru, niin silloin ei kannata koskea niiden sisäpintaan (missä on usein ohut kalvo estämässä huurtumista), koska sen jälkeen kun kalvo on hinkattu pois ja tilalle sivelty ihon luontaista rasvaa, lasit huurtuvat herkemmin.

...mutta jos kalvo on jo kulunut omia aikojaan pois, niin silloin nämä konstit toimivat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      153
      1383
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      124
      1111
    3. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      33
      872
    4. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      216
      849
    5. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      792
    6. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      64
      762
    7. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      143
      754
    8. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      47
      696
    9. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      57
      632
    10. Joko kaupungin johtaja saa iskeä kuokkansa kunttaan

Särkiperällä tapahtuu 25.8 2026 klo.10.00 Fingrid Oy:n ja kahden maanomistajan kanssa maan lohkominen.Mahdollisesti täss
      Pyhäjärvi
      63
      593
    Aihe