Kuinka estää uimalaseja huurtumasta?

Annis

Onko olemassa jotain aineita ja kotikonsteja millä sais estettyä uimalasien huurtumisen?

7

574

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ui Mari

Sylkeä kuivan lasin pintaan ja kevyt huuhtaisu pois. Toimii ainakin meikäläisen laseissa,

• saippua peset saipualla lasit ja sitten yksi konsti minkä itse huomasin toimivaksi laitat lasit päähän ennen altaaseen menoa että et kastele laseja oenkaan vaan kuivana päähän ja asetelet silmille hyvin ni ei pääse ilma välistä menemään ja huurutamaan ainakaan kovin nopeesti itse huomasin tämän noin paripäivää sitten KANATAA KOKEILA AINAKIN

• Esko

Astianpesuaine estää lasien huurtumisen. Sitä pitää panna suihkepulloon. Suihkepullon saa ostaa silmälasiliikkeestä esim. Instrumentarium. Suihkuta lasit jo kotona, että ehtivät kuivaa ennen uintia.

• Ei välttämättä tarve suihkepulloa. Pieni tippa astianpesuainetta molempiin linsseihin ja huuhtele pois niin kauan, ettei enää juurikaan vaahtoa. Jäljelle jää ohut kalvo astianpesuainetta lasin pintaan. Käsin noita kuitenkaan ei kannata hangata, ainakaan uusia laseja, koska monissa malleissa on vastaava ohut kalvo jo valmiiksi. Tai on, kunnes rasvasilla näpeillä se pyyhitään pois.

Osalla tosiaan toimii tuo lasien kuivana päähän laitto, mutta silloin tosiaan lasit pidetään silmillä koko uinnin ajan, eikä niitä räplätä joka päädyssä. Ideana on, että jos lasien sisäpuolelle ei hikoile tai itke, niin ei kosteutta, ei huurretta.

• BUMMILLA BUMMI

Mitä turhaan käytät uimalaseja mee BUMMILLA BUMMI

• sdkfbhdgf

Meille opetettiin sukelluskurssilla, että sylkäsee sinne sisäpintaan, hiroo sitä vähän ja huuhtelee huolimattomasti pois. Ei huurtunut :)

• Sillä varauksella, että tosiaan jos lasit ovat kohtuullisen uudet eivätkä huurru, niin silloin ei kannata koskea niiden sisäpintaan (missä on usein ohut kalvo estämässä huurtumista), koska sen jälkeen kun kalvo on hinkattu pois ja tilalle sivelty ihon luontaista rasvaa, lasit huurtuvat herkemmin.

...mutta jos kalvo on jo kulunut omia aikojaan pois, niin silloin nämä konstit toimivat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      137
      2435
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      346
      1890
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1567
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      31
      1383
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      28
      1320
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1183
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1153
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      907
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      105
      863
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      762
    Aihe