Parhaat asanat tensioniskalle?

jatkuva jumi

Kärsin kroonisista niska-hartiaseudun kivuista päivittäisestä joogaamisesta huolimatta. Harjoitukseeni kuuluu mm. hartiaseisonta, aura, silta, kameli, selkärangankierto, trikonasana.

Mitä muita asanoita suosittelisitte?

11

293

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mun varmat

      Alaspäin katsova koira ja sen vastaliikkeenä ylöspäin katsova koira.

      Tehokkain hartiakivun poistaja kuitenkin joogan ulkopuolinen laji seinäkiipeily. Siinä tulee roikuttuakin, joogassa harvemmin on roikkumisvenytyksiä.

      • jatkuva jumi

        Tuo roikkuminen varmasti olisikin hyvä, tosin luulen että seinäkiipeilyssä jännittäisin kuitenkin niskaa tarttumapaikkoja etsiessä. Kuulostaa silti kivalta lajilta.


    • Autto mulla.

      Lumen luonti kolalla reipasta tahtia niin että hiki tulee.

      Joutuu tosin vähän aikaa vonkaamaan että pääsee lumi hommiin.

    • ssooppii

      Suosittelen ihan vain aurinkotervehdyksiä, A ja B. Sitten soturi. Kolmio siellä jo näytti olevankin.
      Joogan ulkopuolelta: ota nyrkkeilyhanskat ja hakkaa nyrkkeilysäkkiä. Sellaisia on kuntosalilla.

    • Vasta-asento!

      Hartiaseisonnan jälkeen tulisi aina tehdä myös vasta-asento, jota muistaakseni kutsutaan kalaksi jalat suorana tai matsya-asana, jossa jalat ovat padmasanassa. Aurallekin on oma vastaliikesarjansa olemassa.

      • jatkuva jumi

        Totta, olen niitä pyrkinyt tekemäänkin.

        Ehkä jooga itsessään ei tosiaan riitä. Vaikea löytää apua muualta kuin lääkkeistä ja hieronnasta tai lämpöhoidosta. Bruksismi ei auta asiaa, mutta siihenkään ei oikein voi vaikuttaa - purentakiskot suojaavat hampaita, mutteivat estä narskuttelua. Uinninkin jouduin lopettamaan, koska niskat menivät siitä niin jumiin, että seurauksena oli jopa useamman päivän vaikea päänsärky. Ei auttanut edes se, kun vaihdoin selkäuintiin.


    • ssooppii

      Olisikohan pään asennossa ongelmia? Ihan tavallinen istuminen, seisominen, kävely, jos pitäisi kehittää asentotuntoa.
      Alexander -tekniikka. Kursseja järjestetään ainakin suurimmissa kaupungeissa.

      • jatkuva jumi

        Hyvä pointti, se on kyllä mahdollista. Pitää selvittää tuota kurssimahdollisuutta, yksityistunteihin ei itselläni ainakaan ole varaa - olen käsittänyt, että tuon tekniikan omaksuminen voi vaatia aika pitkääkin harjoittelua.


      • ssooppii
        jatkuva jumi kirjoitti:

        Hyvä pointti, se on kyllä mahdollista. Pitää selvittää tuota kurssimahdollisuutta, yksityistunteihin ei itselläni ainakaan ole varaa - olen käsittänyt, että tuon tekniikan omaksuminen voi vaatia aika pitkääkin harjoittelua.

        Olin peruskurssilla. Hinta on vähän yli satasen, kolme päivää.
        Sanottiin että se on prosessi, se asentotunnon uudelleen kouluttaminen. Ei voi kuvittelakaan että se löytyy kerralla. Joskus se löytyy ja sitten se taas menetetään ja uudestaan löydetään. Kerrottiin että eläimet ja lapset ennen kouluikää liikkuvat ja käyttävät kehoaan taitavasti mutta sitten se taito menetetään, jonka jälkeen se on vain rakennettava uudelleen tietoisesti.
        Toistettiin ajatusta että se on tärkeämpää mitä ihminen tekee itselleen, kuin se millaisessa hoidossa tai harjoituksissa ihminen käy. Pään kautta ohjautuu muukin keho.
        Jos se niskajumi ilmenee jossain asennossa tai työssä, niin siellä voidaan käydä sitä asentoa läpi ja hakea tarkoituksenmukaisempaa ja helpompaa olemisen muotoa. Ohjaus on hyvin tarkkaa ja hienovaraista.


      • ssooppii
        ssooppii kirjoitti:

        Olin peruskurssilla. Hinta on vähän yli satasen, kolme päivää.
        Sanottiin että se on prosessi, se asentotunnon uudelleen kouluttaminen. Ei voi kuvittelakaan että se löytyy kerralla. Joskus se löytyy ja sitten se taas menetetään ja uudestaan löydetään. Kerrottiin että eläimet ja lapset ennen kouluikää liikkuvat ja käyttävät kehoaan taitavasti mutta sitten se taito menetetään, jonka jälkeen se on vain rakennettava uudelleen tietoisesti.
        Toistettiin ajatusta että se on tärkeämpää mitä ihminen tekee itselleen, kuin se millaisessa hoidossa tai harjoituksissa ihminen käy. Pään kautta ohjautuu muukin keho.
        Jos se niskajumi ilmenee jossain asennossa tai työssä, niin siellä voidaan käydä sitä asentoa läpi ja hakea tarkoituksenmukaisempaa ja helpompaa olemisen muotoa. Ohjaus on hyvin tarkkaa ja hienovaraista.

        Itseopiskeluun: auttaisikohan narskutteluun tämä harjoitus
        http://www.youtube.com/watch?v=_n2kdZCR5iQ


    • terveys 63

      Hei,

      Jos krooninen tilanne, kokeile osteopatiaa yogan lisäksi.
      Itse käyn osteopaatilla hesassa, ymmärtää liikunnan ja hoidon merkityksen.
      Yleensä kerran kaksi kuussa osteopatiaa ja 4krt vko yogaa niin itse olen pärjännyt
      hyvin.
      Syvät lihakset , kalvot ja nivelet kun saadaan joustamaan niin niskoihin mm.tulee helpotusta,
      mulla ainakin kävi näin.Meidän yoga salilla eirassa käy osteopaatti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4915
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3106
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1611
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1223
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1197
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1187
    Aihe