Minulta on jäänyt ihan epähuomioissa jauhelihapaketti (vakuumipakattua sika-nautaa) jääkaappiin lojumaan, oli tarkoitus tehdä siitä keittoa. Viimeinen käyttöpäivä on ollut tämän viikon maanantaina, eli kolme päivää sitten. Liha on harmaantunutta, mutta pakettia en ole avannut joten hajusta en tiedä. Uskaltaakohan lihaa vielä käyttää mikäli sattuisikin olemaan ihan terveen hajuista? Missä ajassa keitto tulisi syödä pois, olisiko järkevää pakastaa?
Jauhelihan viimeinen käyttöpäivä 11.11.
6
284
Vastaukset
- qiwjqiejqkje
Muuten kyllä, mutta "liha on harmaantunutta" - joten jos et halua vatsatautia niin ei ehkä kuitenkaan kannata syödä.
- meinaatko
että syödään raakana
- marjaterttu63
Se värjääntyy vain sen takia, että ihmiset luulis että se on pilalla ja hakisivat uuden paketin!! Itse olen ainakin tehnyt monet kerrat täysin värjääntyneestä jauhelihasta hyvät ruuat(kunhan muistaa paistaa kunnolla) ja jos on jäänyt ylimääräistä niin päivän/parinkin päästä vielä syönyt. :) En tiedä muista mutta itselläni ei ainakaan ole mitään ongelmia vatsan kanssa ollut.
- ---
Otin riskin. Paistoin lihan hyvin ja söin siitä pienen määrän (eilen illalla). En ole vielä kuollut, eikä ole tullut edes vatsanväänteitä.
- 87yuh980p
Tuollaiselle harmaatuvalle lihalle( kaupassa) joissakin, joka seisoo kokopäivän tiskillä.
tehdään uusiokäsittely, elikkä viedään uudelleen lihamyllynkautta, niin taas kelpaa tiskille katsottavaksi. - 12+13
tuoretta saa kun jauhaa itse... tietää mitä sisältää ja saamitä haluaa
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial291889Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1651870Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva3721692Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2151229Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221148- 121111
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt81046- 2851015
- 821011
Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks50981