Miksi tatuointi?

:3_

En ymmärrä, miksi ihmisillä on nykyään niin paljon tatuointeja joka puolella kehoa...
Sen laittaminen ei tunnu luullakseni kovin mukavalta ja monesti ne eivät ole edes kovin hienoja! Tatuointivärit aiheuttavat usein allergiaa ja ihosyövän riski on suuri. Tatuoinnin laittamisen jälkeen bakteerien päästessä tatuointipaikkaan voi tulla vaikeasti hoidettava ja pitkäkestoinen infektio.
Kun sellaisen kerran ottaa, sen pois saaminen on melko vaikeaa, kallista ja vielä kaiken lisäksi terveydelle vaarallista. Pienet tatuoinnit poistetaan usein leikkauksella, isommat laserhoidoilla, hionnalla tai vastatatuoinnilla. Jos taas tatuointeja on paljon ja kaikkialla kehossa, niiden poistattaminen voi olla mahdotonta tai seuraukset ovat luultavasti terveydelle haitallisia.
Ymmärrän tietysti jos haluaa vaikka lapsen nimen tatuoida selkään tms. mutta senkin terveydellisiä haittoja ja riskejä kannattaa tarkkaan etukäteen miettiä :)

227

5864

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kett.

      Parasta tässä on, ettei sun tarviikkaan ymmärtää.

      • Se Avarakatseinen

        Mutta mitä ymmärtää SE ihminen joka ottaa tatuoinnin ja polttaa tupakkaa?
        Sinulla kai on sensortin ymmärrys , kuvaile vähän...
        Jotkut myös pistävät lisää reikiä nahkaansa, vaikka luonto on tehnyt tarpeelliset jo syntyessä.

        Liittyyköhän asiaan jotenkin viisaus tai sen puute tai jopa ehkä älykkyys?
        Avarakatseisena kartan, ystävät voi onneksi valita, sukulaisissa ei väritettyjä onneksi ole.


      • jep jpe
        Se Avarakatseinen kirjoitti:

        Mutta mitä ymmärtää SE ihminen joka ottaa tatuoinnin ja polttaa tupakkaa?
        Sinulla kai on sensortin ymmärrys , kuvaile vähän...
        Jotkut myös pistävät lisää reikiä nahkaansa, vaikka luonto on tehnyt tarpeelliset jo syntyessä.

        Liittyyköhän asiaan jotenkin viisaus tai sen puute tai jopa ehkä älykkyys?
        Avarakatseisena kartan, ystävät voi onneksi valita, sukulaisissa ei väritettyjä onneksi ole.

        Hallitus voisi hyvinkin ottaa käyttää "idioottiveron", eli ihmiset jotka polttavat, ottavat tatuointeja, lävistyksiä, käyttävät huumeita, jne.. Eli jollain tavalla tahallaan vahingoittavat itsensä, niin että yhteiskunta myöhemmin joutuu hoittamaan heidät, voisivat hyvinkin maksaa vaikka 1000€/vuodessa idioottiveroa.


      • epj pej
        jep jpe kirjoitti:

        Hallitus voisi hyvinkin ottaa käyttää "idioottiveron", eli ihmiset jotka polttavat, ottavat tatuointeja, lävistyksiä, käyttävät huumeita, jne.. Eli jollain tavalla tahallaan vahingoittavat itsensä, niin että yhteiskunta myöhemmin joutuu hoittamaan heidät, voisivat hyvinkin maksaa vaikka 1000€/vuodessa idioottiveroa.

        Ja vastaavasti teille "paremmille ihmisille" paremmuusvero. Voitte maksaa sitä vaikka 1100€/vuosi, koska olette parempia


      • eräsmummo
        Se Avarakatseinen kirjoitti:

        Mutta mitä ymmärtää SE ihminen joka ottaa tatuoinnin ja polttaa tupakkaa?
        Sinulla kai on sensortin ymmärrys , kuvaile vähän...
        Jotkut myös pistävät lisää reikiä nahkaansa, vaikka luonto on tehnyt tarpeelliset jo syntyessä.

        Liittyyköhän asiaan jotenkin viisaus tai sen puute tai jopa ehkä älykkyys?
        Avarakatseisena kartan, ystävät voi onneksi valita, sukulaisissa ei väritettyjä onneksi ole.

        Minusta kun tuntuu että jotka ottavat näitä tatuointeja ja todella kauheita ,pienet lapset pelkää tämä on tosi.Lapsi ei mennyt tätinsä syliin kun laittoi tatunoinnin kaulaan ja joka päivä ennen sitä näki.Ja sitten nämä lävistykset ihan kauheita katsoa ovat kantakirja sonneja tytötkin.Kun tullaan vanhaksi niin iho rupsahtaa pakosta ja sen mukana nämä kauheat kuvat,olen nähnyt yhden sellaisen kun ihminen laihdutti niin nahkassa riippui melkein tatuointi oli karmean näköinen,itse sanoi myös että on sitä hupsu ollut nuorenaÄlkää nuoret ihoa laittako pilalle,itsetuntoa täytyy muuten kohottaa.


      • Pontsou
        jep jpe kirjoitti:

        Hallitus voisi hyvinkin ottaa käyttää "idioottiveron", eli ihmiset jotka polttavat, ottavat tatuointeja, lävistyksiä, käyttävät huumeita, jne.. Eli jollain tavalla tahallaan vahingoittavat itsensä, niin että yhteiskunta myöhemmin joutuu hoittamaan heidät, voisivat hyvinkin maksaa vaikka 1000€/vuodessa idioottiveroa.

        Eiköhän yhteiskunnan voimavaroja kuitenkin kuormita enemmän tupakoinnista ja ylipainosta aiheutuvat ongelmat kuin tatuoinneista aiheutuvat. Eli menkää sinne lihavuuspalstalle angstaamaan jos pitää purkaa kiukkua.


      • Elättäjä
        Pontsou kirjoitti:

        Eiköhän yhteiskunnan voimavaroja kuitenkin kuormita enemmän tupakoinnista ja ylipainosta aiheutuvat ongelmat kuin tatuoinneista aiheutuvat. Eli menkää sinne lihavuuspalstalle angstaamaan jos pitää purkaa kiukkua.

        Kyllä tatuoidut tulevat kalliimmaksi yhteiskunnalle, koska he eivät työllisty.


      • läskivero myös
        jep jpe kirjoitti:

        Hallitus voisi hyvinkin ottaa käyttää "idioottiveron", eli ihmiset jotka polttavat, ottavat tatuointeja, lävistyksiä, käyttävät huumeita, jne.. Eli jollain tavalla tahallaan vahingoittavat itsensä, niin että yhteiskunta myöhemmin joutuu hoittamaan heidät, voisivat hyvinkin maksaa vaikka 1000€/vuodessa idioottiveroa.

        Lisätään samalla tähän idioottiveron pariin myös ihmiset, jotka syövät liikaa eivätkä harrasta liikuntaa, koska maksavat yhteiskunnalle vähintään yhtä paljon kuin yllämainitut ihmisryhmät.


      • nainen27
        eräsmummo kirjoitti:

        Minusta kun tuntuu että jotka ottavat näitä tatuointeja ja todella kauheita ,pienet lapset pelkää tämä on tosi.Lapsi ei mennyt tätinsä syliin kun laittoi tatunoinnin kaulaan ja joka päivä ennen sitä näki.Ja sitten nämä lävistykset ihan kauheita katsoa ovat kantakirja sonneja tytötkin.Kun tullaan vanhaksi niin iho rupsahtaa pakosta ja sen mukana nämä kauheat kuvat,olen nähnyt yhden sellaisen kun ihminen laihdutti niin nahkassa riippui melkein tatuointi oli karmean näköinen,itse sanoi myös että on sitä hupsu ollut nuorenaÄlkää nuoret ihoa laittako pilalle,itsetuntoa täytyy muuten kohottaa.

        Myös meitä lapsista vähemmän välittäviä henkilöitä on. Itselläni ei ole näkyviä tatuointeja, mutta nyt rupesin harkitsemaan... ;)


      • lällätilää
        Elättäjä kirjoitti:

        Kyllä tatuoidut tulevat kalliimmaksi yhteiskunnalle, koska he eivät työllisty.

        Minulla on lävistyksiä ja tatuointi...olenpa silti ihan kunnon työssä. Mitäs siihen sanot?


      • lastenohjaaja2
        eräsmummo kirjoitti:

        Minusta kun tuntuu että jotka ottavat näitä tatuointeja ja todella kauheita ,pienet lapset pelkää tämä on tosi.Lapsi ei mennyt tätinsä syliin kun laittoi tatunoinnin kaulaan ja joka päivä ennen sitä näki.Ja sitten nämä lävistykset ihan kauheita katsoa ovat kantakirja sonneja tytötkin.Kun tullaan vanhaksi niin iho rupsahtaa pakosta ja sen mukana nämä kauheat kuvat,olen nähnyt yhden sellaisen kun ihminen laihdutti niin nahkassa riippui melkein tatuointi oli karmean näköinen,itse sanoi myös että on sitä hupsu ollut nuorenaÄlkää nuoret ihoa laittako pilalle,itsetuntoa täytyy muuten kohottaa.

        Kukaan lapsi ei ole ainakaan minun tatuointejani pelännyt ja minä kuitenkin olen päiväkodissa töissä :)

        Sitä sinun tuntemaa lasta vissiin peloiteltu kauhutarinoilla siitä, miten tatuoidut ovat aina pahoja


      • 112233
        jep jpe kirjoitti:

        Hallitus voisi hyvinkin ottaa käyttää "idioottiveron", eli ihmiset jotka polttavat, ottavat tatuointeja, lävistyksiä, käyttävät huumeita, jne.. Eli jollain tavalla tahallaan vahingoittavat itsensä, niin että yhteiskunta myöhemmin joutuu hoittamaan heidät, voisivat hyvinkin maksaa vaikka 1000€/vuodessa idioottiveroa.

        Mulle sopii idioottivero mainitsemiisi tapauksiin,MUTTA! Asia on kyllä niin että ei nämä idiootit mitään veroja pysty maksaan,paitsi tupakoitsiat kyllä.


      • lällätilää kirjoitti:

        Minulla on lävistyksiä ja tatuointi...olenpa silti ihan kunnon työssä. Mitäs siihen sanot?

        Kun olin ottanut ekan tatuointini, huomasin sen jälkeen kuinka yleistä se tosiaan onkaan. Yli puolella silloisista TYÖkavereistani oli joku kuva ja niin on nykyisistäkin, sekä koulukavereista.

        Yhtään sairastapausta kuvista johtuen en ole kuullut. Olisipa kiva kuulla; voisko alottaja vähän avata? Montaako (tuhatta) kuvaa kohtaan tulee 1 tulehdus?


      • GamerGirl91
        lastenohjaaja2 kirjoitti:

        Kukaan lapsi ei ole ainakaan minun tatuointejani pelännyt ja minä kuitenkin olen päiväkodissa töissä :)

        Sitä sinun tuntemaa lasta vissiin peloiteltu kauhutarinoilla siitä, miten tatuoidut ovat aina pahoja

        Ettet vaa olisi mun kaveri? : D Kaverilla olkapäällä pikkumyy, ja lisää tatuointeja suunnittelee ottavansa. Lävistyksiä ei ole muualla kuin korvalehdissä molemmissa useampi.

        Lapset tykkää, kaverini on oikein eloisa, asiallinen ja iloisen kuuloinen ihminen.


      • pena vaan
        gjdhshgzdfzdr kirjoitti:

        Kun olin ottanut ekan tatuointini, huomasin sen jälkeen kuinka yleistä se tosiaan onkaan. Yli puolella silloisista TYÖkavereistani oli joku kuva ja niin on nykyisistäkin, sekä koulukavereista.

        Yhtään sairastapausta kuvista johtuen en ole kuullut. Olisipa kiva kuulla; voisko alottaja vähän avata? Montaako (tuhatta) kuvaa kohtaan tulee 1 tulehdus?

        Olet siitä huolimatta idiootti kun otit tatuoinnin.


      • 112233 kirjoitti:

        Mulle sopii idioottivero mainitsemiisi tapauksiin,MUTTA! Asia on kyllä niin että ei nämä idiootit mitään veroja pysty maksaan,paitsi tupakoitsiat kyllä.

        "Tupakkaverotus tuotti vuonna 2012 Suomen valtiolle verotuloja 749 milj. euroa."

        Se vero on jo voimassa.


      • 112233 kirjoitti:

        Mulle sopii idioottivero mainitsemiisi tapauksiin,MUTTA! Asia on kyllä niin että ei nämä idiootit mitään veroja pysty maksaan,paitsi tupakoitsiat kyllä.

        Ja joo kyllä verotoimiston täti sanoi, että ei joulukuussa tartte maksaa veroja enää. Ehkä se näki mun tatskan pilkistävän hihan suusta.


      • viivi1
        jep jpe kirjoitti:

        Hallitus voisi hyvinkin ottaa käyttää "idioottiveron", eli ihmiset jotka polttavat, ottavat tatuointeja, lävistyksiä, käyttävät huumeita, jne.. Eli jollain tavalla tahallaan vahingoittavat itsensä, niin että yhteiskunta myöhemmin joutuu hoittamaan heidät, voisivat hyvinkin maksaa vaikka 1000€/vuodessa idioottiveroa.

        how about nyrkki perseeseen tollaisille idiooteille ? ^


      • 4xtatuoitu
        pena vaan kirjoitti:

        Olet siitä huolimatta idiootti kun otit tatuoinnin.

        Mikä sinäkin luulet olevas toisia idiootiksi haukkumaan? Mitä jos joku tatuoitu tulisi sanomaan sinulle että olet idiootti ja sun pitäis maksaa idioottiveroa koska et halua tatuointia? Mieti vähän sanomisiasi, jokainen tehkööt omat valintansa niin nahkansa kuin muunkin suhteen.


      • 4xtatuoitu
        eräsmummo kirjoitti:

        Minusta kun tuntuu että jotka ottavat näitä tatuointeja ja todella kauheita ,pienet lapset pelkää tämä on tosi.Lapsi ei mennyt tätinsä syliin kun laittoi tatunoinnin kaulaan ja joka päivä ennen sitä näki.Ja sitten nämä lävistykset ihan kauheita katsoa ovat kantakirja sonneja tytötkin.Kun tullaan vanhaksi niin iho rupsahtaa pakosta ja sen mukana nämä kauheat kuvat,olen nähnyt yhden sellaisen kun ihminen laihdutti niin nahkassa riippui melkein tatuointi oli karmean näköinen,itse sanoi myös että on sitä hupsu ollut nuorenaÄlkää nuoret ihoa laittako pilalle,itsetuntoa täytyy muuten kohottaa.

        "kun tullaan vanhaksi niin iho rupsahtaa pakosta". Sinäpä sen sanoit! Rupsahtaa se ei-tatuoitujenkin nahka!
        "älkää nuoret ihoa laittako pilalle" Ainoa keino tuon estämiseksi on siis kuolla nuorena?


      • jenniemkk
        eräsmummo kirjoitti:

        Minusta kun tuntuu että jotka ottavat näitä tatuointeja ja todella kauheita ,pienet lapset pelkää tämä on tosi.Lapsi ei mennyt tätinsä syliin kun laittoi tatunoinnin kaulaan ja joka päivä ennen sitä näki.Ja sitten nämä lävistykset ihan kauheita katsoa ovat kantakirja sonneja tytötkin.Kun tullaan vanhaksi niin iho rupsahtaa pakosta ja sen mukana nämä kauheat kuvat,olen nähnyt yhden sellaisen kun ihminen laihdutti niin nahkassa riippui melkein tatuointi oli karmean näköinen,itse sanoi myös että on sitä hupsu ollut nuorenaÄlkää nuoret ihoa laittako pilalle,itsetuntoa täytyy muuten kohottaa.

        Ja tatuoimattomillahan se iho näyttää vanhana hyvältä vai? Mitä väliä oli siellä suonikohjujen ja maksaläiskie seassa pari mustaa venynyttä ruusua ja lohikäärmettä? Ei se vanhan ihmisen kroppa kaunis kuitenkaan ole.


      • ????
        crocuta kirjoitti:

        "Tupakkaverotus tuotti vuonna 2012 Suomen valtiolle verotuloja 749 milj. euroa."

        Se vero on jo voimassa.

        Et tainut ymmärtää kommenttia, johon laitoit viestisi?

        "...paitsi tupakoitsiat kyllä."


      • NAINEN, 30
        Se Avarakatseinen kirjoitti:

        Mutta mitä ymmärtää SE ihminen joka ottaa tatuoinnin ja polttaa tupakkaa?
        Sinulla kai on sensortin ymmärrys , kuvaile vähän...
        Jotkut myös pistävät lisää reikiä nahkaansa, vaikka luonto on tehnyt tarpeelliset jo syntyessä.

        Liittyyköhän asiaan jotenkin viisaus tai sen puute tai jopa ehkä älykkyys?
        Avarakatseisena kartan, ystävät voi onneksi valita, sukulaisissa ei väritettyjä onneksi ole.

        Minulla on tatuointi, vaikka älykkyysosamääräni on yli 120, minulla on toimitusjohtajana (naisena) yli 40 000 € vuositulot, olen savuton ja minulla on aivan ihania lapsia ja aviomies. Se, että omistaa tatuoinnin, ei kerro mitään sosiaalisesta asemasta tai elämäntavoista. Ymmärtämättömyytesi vain paljastaa sinun ennakkoluuloisuutesi ja typeryytesi.


      • näinkinvoiolla
        lällätilää kirjoitti:

        Minulla on lävistyksiä ja tatuointi...olenpa silti ihan kunnon työssä. Mitäs siihen sanot?

        Itelläki


      • Tervemieli
        näinkinvoiolla kirjoitti:

        Itelläki

        Kaikki pitävät teitä täällä täysin sekoina, kannattaa oikeasti harkita avun hankkimista. Tuo provoaminen ei ole tervettä


      • Anonyymi
        Elättäjä kirjoitti:

        Kyllä tatuoidut tulevat kalliimmaksi yhteiskunnalle, koska he eivät työllisty.

        Eivät he haluakaan työllistyä koska haistattavat paskat ihan kaikelle.


    • Mao Tse

      En minäkään ymmärrä miksi joittenkin mielestä gerbiilit on ihania tai golf mukavaa mutten käy gerbiili- tai golf foorumeilla kertomassa asiasta.

    • LillaLillanLilla

      Odottelen koska melkein kaikilla on tatuointi ja sen jälkeen on tosi hienoa ja erikoista ettei ole mustetta ihossa. Sekin aika vielä tulee. Olen samaa mieltä että aika monet tatuoinnit ei ole kovin kauniita. Ja niistä ei pääse eroon niinkuin gerbiileistä ja golfista.

      • tom jonas

        Tunnustit siis, että olet kateellinen.
        Et halua tatuointeja ja inhoat niitä. Ja sinua vaivaa asia, että tatuointeja ja niitä kantavia ihmisiä ihannoidaan.
        Että vallan odotat, että sinäkin pääset tatuoimattomana esille vielä joskus.

        :))

        Kiitos, kun valaisit asiaa, miksi te tatuoimattomat käytte tatuointikeskusteluissa purnaamassa.

        Muuten, eikö vanhempasi opettaneet, että jokainen persoona on kaunis olipa hän millainen tahansa? Eli älä turhaan odota aikaa parempaa, jos sielusi on noinkin musta. Et tule siitä paremmaksi ja edukkaammaksi vaikka tatuointien otto vähenisi.


      • hölmöjä...........

        Tosi lapsellista tatuoinnit. Pari päivää aikaisemmin joku podari käveli hihat ylhäällä paikalliseen kauppaan, jotta tatuoinnit näkyvät. Tosi lapsellista kun oli vielä pari astetta pakkasta.


      • grtnf
        hölmöjä........... kirjoitti:

        Tosi lapsellista tatuoinnit. Pari päivää aikaisemmin joku podari käveli hihat ylhäällä paikalliseen kauppaan, jotta tatuoinnit näkyvät. Tosi lapsellista kun oli vielä pari astetta pakkasta.

        En kyllä ymmärrä mikä ihmeen ongelma ihmisillä on, kun täytyy tällätavalla lokeroida ihmisiä. Tässä tapauksessa tatuoituihin ja tatuoimattomiin ihmisiin. Se ei loppujen lopuksi määritä ihmistä kovinkaan paljoa. Itse olen( ja luultavasti tulen aina olemaan) tatuoimaton,silti ymmärrän täysin miksi joku haluaa tatuoinnin ja toinen ei. Tatuointi voi parhaimmillaan olla todella upea taideteos tai pieni koristus, joka säilyy aina mukana ja josta tulee osa kantajaa. Itse olen kuitenkin niin ailahteleva luonne,että jos joskus ottaisin tatuoinnin,alkaisi se varmasti jossain vaiheessa häiritsemään minua. Sitä paitsi on miljoona mahtavaa tatuointivaihtoehtoa, enkä osaisi valita mitä niistä ottaisin( kotkan sulka?, tribaalikoristuksia?, kasvotatuointeja..vaikka mitä). Tyydyn ihailemaan toisten tatuoituja ja tatuoimattomia ihoja. Hyvä meininki, peukku teille kaikille, peace and love...jne


      • nice and not dim
        tom jonas kirjoitti:

        Tunnustit siis, että olet kateellinen.
        Et halua tatuointeja ja inhoat niitä. Ja sinua vaivaa asia, että tatuointeja ja niitä kantavia ihmisiä ihannoidaan.
        Että vallan odotat, että sinäkin pääset tatuoimattomana esille vielä joskus.

        :))

        Kiitos, kun valaisit asiaa, miksi te tatuoimattomat käytte tatuointikeskusteluissa purnaamassa.

        Muuten, eikö vanhempasi opettaneet, että jokainen persoona on kaunis olipa hän millainen tahansa? Eli älä turhaan odota aikaa parempaa, jos sielusi on noinkin musta. Et tule siitä paremmaksi ja edukkaammaksi vaikka tatuointien otto vähenisi.

        Englannissa tatuoinnin ottavat pääasiassa B ja C luokan kuuluisuudet ja 'common people' = trash in the US. Suurin osa ylemmän luokan ja keskiluokan kansalaisista tietävät paremmin :-)
        Suomessa tämä asia on mennyt käsistä, koska ihmisillä ei näytä olevan mitään tajua siitä 'what is cool and what is not'. Ainoa ihminen jolla ehkä tatuointi näyttää hyvältä on David Beckham, joka tietenkin myös on kotoisin työväenluokasta.
        Ha, katotaanpa mitä kommentteja tästä tulee .. mutta niin tai näin tämä on oikea asianlaita .. lol ..


      • JEP JEP
        hölmöjä........... kirjoitti:

        Tosi lapsellista tatuoinnit. Pari päivää aikaisemmin joku podari käveli hihat ylhäällä paikalliseen kauppaan, jotta tatuoinnit näkyvät. Tosi lapsellista kun oli vielä pari astetta pakkasta.

        Nii ja esim. Thaimaassa huorat haluavat poistattaa tatuointejaan, koska kukaan ei enään heitä halua duunata. Suomen nuoriso vaan ei tajua, että tämä ihon pilaaminen on jo pois muodista. Sen ymmärtävät jopa Keravalaiset ja Itiksessä asuvat ongelmahlöt. On se ihkua kun joka aamu näet ihollasi jonkun epämääräisen töherryksen. Aamu saa ihan uudenlaista potkua kun näitä kaikkien hylkimiä piirroksia siigaa.


      • Minä vain ...
        nice and not dim kirjoitti:

        Englannissa tatuoinnin ottavat pääasiassa B ja C luokan kuuluisuudet ja 'common people' = trash in the US. Suurin osa ylemmän luokan ja keskiluokan kansalaisista tietävät paremmin :-)
        Suomessa tämä asia on mennyt käsistä, koska ihmisillä ei näytä olevan mitään tajua siitä 'what is cool and what is not'. Ainoa ihminen jolla ehkä tatuointi näyttää hyvältä on David Beckham, joka tietenkin myös on kotoisin työväenluokasta.
        Ha, katotaanpa mitä kommentteja tästä tulee .. mutta niin tai näin tämä on oikea asianlaita .. lol ..

        Tatuointeja ottavat yleensä (huom. yleensä) miettivät mitä ottavat ja tekevät sen itsensä takia. Eivät sen takia, että olisivat "cooleja" tai "trendikkäitä"...

        Toki on näitäkin typeriä ihmisiä, jotka eivät harkitse tai ottavat sen tatuoinnin vain koska muillakin on tai koska hetken mielijohteesta haluaa sen.

        Yleistäminen on törkeää, joka asiassa. Kuinka monesti kuulet edes tatuoidun valittavan tatuoimattomien paljaan ihon rumuudesta? En ymmärrä teitä ahdasmielisiä... Se, että ette pidä jostain on ok, mutta se että siitä pitää koko ajan huudella on jo törkeää


      • JEP JEP kirjoitti:

        Nii ja esim. Thaimaassa huorat haluavat poistattaa tatuointejaan, koska kukaan ei enään heitä halua duunata. Suomen nuoriso vaan ei tajua, että tämä ihon pilaaminen on jo pois muodista. Sen ymmärtävät jopa Keravalaiset ja Itiksessä asuvat ongelmahlöt. On se ihkua kun joka aamu näet ihollasi jonkun epämääräisen töherryksen. Aamu saa ihan uudenlaista potkua kun näitä kaikkien hylkimiä piirroksia siigaa.

        Keravalaiset, nuo muodin trend setterit..

        Jotkut ihmiset osaavat ajatella ihan itse ja tyylinsä valita, ei siinä ei muoteja tarvita. Ei edes mainitsemasi muuten muodikkaat ongelmahlöt tarvitse. Tosin ongelmahlöillä ei ole välttämättä ylimääräsiä satasia laittaakaan tatuointeihin, muoti ei ole ainoa syy.


      • oboibviu
        Minä vain ... kirjoitti:

        Tatuointeja ottavat yleensä (huom. yleensä) miettivät mitä ottavat ja tekevät sen itsensä takia. Eivät sen takia, että olisivat "cooleja" tai "trendikkäitä"...

        Toki on näitäkin typeriä ihmisiä, jotka eivät harkitse tai ottavat sen tatuoinnin vain koska muillakin on tai koska hetken mielijohteesta haluaa sen.

        Yleistäminen on törkeää, joka asiassa. Kuinka monesti kuulet edes tatuoidun valittavan tatuoimattomien paljaan ihon rumuudesta? En ymmärrä teitä ahdasmielisiä... Se, että ette pidä jostain on ok, mutta se että siitä pitää koko ajan huudella on jo törkeää

        "Tatuointeja ottavat yleensä (huom. yleensä) miettivät mitä ottavat ja tekevät sen itsensä takia. Eivät sen takia, että olisivat "cooleja" tai "trendikkäitä"..."

        Älä höpötä. Miksi esimerkiksi tribaalit tulivat halveksituiksi?

        Siksi että se oli teidän mielestä niin hienoa, yksilöllistä ja trendikästä.

        Te itse yleistätte ne teidän kuvanne koska totuus sattuu olemaan se että suurin osa ihmiskunnasta on typeryksiä..

        Teen nyt yhden asian selväksi. Minua ei kiinnosta se ottaako joku kuvan nahkaansa koska kokee sen ehdottoman tarpeelliseksi taiteellisista syistä. Minua kuitenkin kiinnostaa se siinä vaiheessa kun noista kuvista tehdään seksikkäitä, trendikkäitä ja cooleja teidän höpinöiden vuoksi.

        Ketkä noita kuvia ottavat tällä hetkellä eniten nahkaansa? Aikuiset ihmisetkö?

        Ei, vaan juuri aikuistuneet nuoret. Siis aikuistuneet ikänsä puolesta, eivät päänsä sisällön puolesta.

        Juuri nuo nuoret seuraavat muoti-ilmiöitä, jota tatuoiminenkin on. Kymmenen vuoden päästä sinäkin mäkätät kuinka tatuoinnista hehkuttaminen nyyhkytarinalla on "so last season."

        Muoti on todellisuudessa yleistämistä, koska ennenkaikkea se on kaupallistamista.

        Televisiossa pyörii tällä hetkellä monta tatuointirealityä jotka toimivat samalla formaatilla. Eli sillä että tatuoinnista tehdään muka yksilöllinen kehittämällä jokin tunteisiin vetoava satu.

        Tatuointi näyttää hyvältä, silloin kun se irrotetaan "kankaasta", eli kun kuva zoomataan ja rajataan pelkkään tatuointiin, eikä koko ihmistä näe. Mutta kun kuvaa tuodaan kauemmaksi, useimmat tatuoinnit näyttävät mustelmilta mistä ei ota pirukaan selvää.

        Jos sinä haluat kerätä muistoksi kuvia, kerää ne vaikka kansioon. Kuvan alle voit kirjoittaa myös sen tarinan, sillä todellisuudessa ketään ei vittujakaan kiinnosta se sinun nyyhkytarinasi olkapäässä olevasta artistin naamasta.

        Kuvittele tilannetta että se sinun tatuoitu karvanaamasi kömpii taaksesi ja alkaa jyystämään sinua takaapäin ja kauniin luonnollisen naisen ihon ja kaarien sijasta saakin tuijotella isäsi pärstäkerrointa.


      • ggfxfgxgf
        grtnf kirjoitti:

        En kyllä ymmärrä mikä ihmeen ongelma ihmisillä on, kun täytyy tällätavalla lokeroida ihmisiä. Tässä tapauksessa tatuoituihin ja tatuoimattomiin ihmisiin. Se ei loppujen lopuksi määritä ihmistä kovinkaan paljoa. Itse olen( ja luultavasti tulen aina olemaan) tatuoimaton,silti ymmärrän täysin miksi joku haluaa tatuoinnin ja toinen ei. Tatuointi voi parhaimmillaan olla todella upea taideteos tai pieni koristus, joka säilyy aina mukana ja josta tulee osa kantajaa. Itse olen kuitenkin niin ailahteleva luonne,että jos joskus ottaisin tatuoinnin,alkaisi se varmasti jossain vaiheessa häiritsemään minua. Sitä paitsi on miljoona mahtavaa tatuointivaihtoehtoa, enkä osaisi valita mitä niistä ottaisin( kotkan sulka?, tribaalikoristuksia?, kasvotatuointeja..vaikka mitä). Tyydyn ihailemaan toisten tatuoituja ja tatuoimattomia ihoja. Hyvä meininki, peukku teille kaikille, peace and love...jne

        "Tatuointi voi parhaimmillaan olla todella upea taideteos tai pieni koristus, joka säilyy aina mukana ja josta tulee osa kantajaa."

        Varmasti voi olla, parhaimmillaan.

        Mutta todellisia taiteilijoita meissä ihmisissä on vain kourallinen. Heidän kuvansa näyttävät varmasti hyvältä, mutta niiden muiden kuvat näyttävät junttimaiselta. Enkä tässä tarkoita sitä etteikö tatuoija olisi taiteilija ja taitava piirtämään, tarkoitan tässä niitä henkilöitä jotka valitsevat ja ottavat kuvia nahkaansa.

        Lapsikin osaa raapustaa paperille, mutta niistä piirroksista ei pidä kuin lapsen oma äiti.


    • jcopdjfdfp

      Miksi jotkut kasvattaa viiksiä, ne näyttää pervolta ja epäilyttävältä...kutittaakin varmaan ja jugurttia syödessä hankalat, näin flunssa aikaan varsin epäkäytännölliset. Tämä on tavallaan vastaus topicin aloittajalle, voisin muotoilla saman kysymyksen ihokarvoituksen ajelusta tai tukanvärjäämisestä, meikkaaminen olisi varsin lähellä myöskin.

      • puhdasihokiitos

        No viikset voi leikata, ihokarvat ja hiukset kasvaa, meikin voi pyyhkiä pois. No voihan tatuoinninkin poistaa heheh


      • fasdhdgh

        Aika turhaa verrata haitallista tatuointia luonnollisiin viiksiin. Itse tosin en pidä tukan värjäyksestä enkä meikkaamisesta. Meikata saa jossain määrin mutta mielestäni se on vain säälittävää, vaikka miltei kaikki sitä tekevät. Miksei naiset voi näyttää omia kauniita kasvojansa, vaan peittelevät niitä meikin alle. Samoin hiusten kanssa. Ne ovat jo kauniit


      • fsfsd
        fasdhdgh kirjoitti:

        Aika turhaa verrata haitallista tatuointia luonnollisiin viiksiin. Itse tosin en pidä tukan värjäyksestä enkä meikkaamisesta. Meikata saa jossain määrin mutta mielestäni se on vain säälittävää, vaikka miltei kaikki sitä tekevät. Miksei naiset voi näyttää omia kauniita kasvojansa, vaan peittelevät niitä meikin alle. Samoin hiusten kanssa. Ne ovat jo kauniit

        Sinä taidatkin sitten olla jonkin sortin uskovainen, kun ei kerran naamaan saa laittaa pakkelia eikä tukkaa värjätä.


    • Dattoos!

      Otin ekan kuvani heinäkuussa ja hoidin kuvaa oikein ei mitään tulehduksia tai vastaavaa. olen tyytyväinen kuvaani en ole katunut sekuntiakaan ja aijon ottaa jatkossa lisää. vähän nipisteli mutta kuva on minulle tärkeä ja sillä on tarkoituksensa.
      Joten miksi yrittäisin hankkiutua siitä eroon?

    • Miksmiksmiks

      Niin... Miksi ylipäätään syntyä ollenkaan. Sitähän voi elämän varrella sairastua vaikka mihin, ja lopulta kuitenkin kuolee pois.

      • niinjust

        Kiitos aamun naurusta! :-D


    • tatuoitu sporttimies

      Ja aloittaja on varmasti niitä jotka polttaa tupakkaa, käyttää alkoholia ja syö epäterveellisiä pizzoja ja muita pikaruokia. Liikuntaa ei takuulla harrasta joten lihaskunto ja ylieskunto on keskivertospurgun tasolla. Nämä seikat ei ole mitään verrattuna tatuointien vaaroihin ;)

      Ja tähän lopuksi HERVOTON RÖHÖNAURU!!!!!!!

      • äo007

        Olisihan se hienoa jotta tatuoitu sporttimies vielä jotain yläkertaansa saisi ladattua...


      • RÖHÖNAURUA!!!
        äo007 kirjoitti:

        Olisihan se hienoa jotta tatuoitu sporttimies vielä jotain yläkertaansa saisi ladattua...

        Vielä hienompaa olisi, jos opettelisit kirjoittamaan.. "tatuoitu sporttimies" osasi senkin sinua paremmin.


    • Hyvä asia :)

      En ole kuullut, että tatuoinnin aiheuttaisivat ihosyöpää, mutta maksasyöpä kylläkin on todennäköisempi vaihtoehto, koska maksa joutuu hajoittamaan elimistöstä kaiken "ylimääräisen" myrkyn.

      Itse olen terveiden elämäntapojen kannalla ja kaukana itsetuhoisesta, joten minun ei tarvitse päätäni vaivata näillä tatskoilla. Oikeastaan ihan hyvä, mitä vähempi tulevia eläkeläisiä on täällä verovaroja kuluttamassa.

      • tatuoimaton

        Mutta nykyään ei tatuointivärit ole myrkyllisiä, joten ryömi koloosi.


    • ei voi tajuta

      Minua ainakin ällöttää tatuoinnit. Ne antavat ihmisestä lipevän ja halvan kuvan!

      • en mäkään susta tykk

        Minua ällöttää nimim. "ei voi tajuta". Häm antaa itsestään ahdasmielisen ja yksinkertaisen kuvan.


      • hih hihii'

        ja yksinkertaisen


    • Järger

      Valitettavan usein on kysymyksessä ihminen, jolla on ongelmia itsetunnon kanssa. Näin se vain on!

      • W1W2W3

        Tässä muovisessa maailmassa noita itsetunnon ongelmia löytyy tatuoidulta kuin myös tatuoimattomilta ihmisiltä.

        Harmittaa, että alennun edes kirjoittamaan vastausta näin typerään aiheeseen, muttä tämä kommenttisi itsetunnosta on ihan jopa mielestäni fiksu. Muutenhan kyse on makuasioista ...

        Itse olen aika runsaasti tatuoitu, ehkä parempi jopa sanoa ettei niitä kannata yksittäin laskea. Sormista kaulaan, jalat sekä ylä- ja keskivartaloa myös.

        Varmasti itsetunnon ongelmia voi koittaa peittää tai parantaa tatuoinneilla, mutta samaa illuusiotahan harrastetaan rahoitusyhtiöiden autoilla, merkkivaatteilla yms.

        En väitä olevani parempi kuin muut, mutta ostan autoni käteisellä ja ajan sillä sen elinkaaren loppuun asti ja ostan vaatteeni useinmiten kirpputorilta. Olen kouluja käynyt ja tienaan ihan mukavasti, joten valintani ovat täysin vapaaehtoisia.

        Se, että johtopäätöksiä yleensäkään tehdään ulkonäön perusteella, osoittaa mielestäni tulkitsijan kapeakatseisuuden. Motiiveistahan yksilön toiminnassa on kyse, oli siinä kyseessä esim. sitten auton tai tatuoinnin hankinta.

        Makuja ja maailmankäsityksiä on monia. Hassua vaan, että oikeat ongelmat maailmassa unohtuvat ...


      • t.tatuoimaton
        W1W2W3 kirjoitti:

        Tässä muovisessa maailmassa noita itsetunnon ongelmia löytyy tatuoidulta kuin myös tatuoimattomilta ihmisiltä.

        Harmittaa, että alennun edes kirjoittamaan vastausta näin typerään aiheeseen, muttä tämä kommenttisi itsetunnosta on ihan jopa mielestäni fiksu. Muutenhan kyse on makuasioista ...

        Itse olen aika runsaasti tatuoitu, ehkä parempi jopa sanoa ettei niitä kannata yksittäin laskea. Sormista kaulaan, jalat sekä ylä- ja keskivartaloa myös.

        Varmasti itsetunnon ongelmia voi koittaa peittää tai parantaa tatuoinneilla, mutta samaa illuusiotahan harrastetaan rahoitusyhtiöiden autoilla, merkkivaatteilla yms.

        En väitä olevani parempi kuin muut, mutta ostan autoni käteisellä ja ajan sillä sen elinkaaren loppuun asti ja ostan vaatteeni useinmiten kirpputorilta. Olen kouluja käynyt ja tienaan ihan mukavasti, joten valintani ovat täysin vapaaehtoisia.

        Se, että johtopäätöksiä yleensäkään tehdään ulkonäön perusteella, osoittaa mielestäni tulkitsijan kapeakatseisuuden. Motiiveistahan yksilön toiminnassa on kyse, oli siinä kyseessä esim. sitten auton tai tatuoinnin hankinta.

        Makuja ja maailmankäsityksiä on monia. Hassua vaan, että oikeat ongelmat maailmassa unohtuvat ...

        Näin on. Peukku sulle =).


    • Leimaaja

      Ok. Hyvä kroppaisille ihmisille jonkinlainen pieni leima on ihan ok. Mutta nykyään kaiken maailman pullukat ottaa tatskoja joka puolelle kroppaa, Ei kaunista eikä terveellistä. Leikitään kovista, vaikka ei tiedetä mistään mitään. Hetken mielijohteesta tehdään tyhmyyksiä. Luonnollisuus rules!

      • Pullaa läpeen

        Kuules pullukka, kun niitä kuvantekijöitäkin on joka koossa huipulla myös. Niin en voi kun nauraa tuolle sun kommentille. Mätä sitä pullaa vaan turpaas ja ole hiljaa.


      • Krang

        Joo. Ja korut ja vaatteetkin näyttävät hyvältä vain hyväkroppaisilla. Läskit ja anorektikot, älkää pliis enää käyttäkö vaatteita tai koruja. Koska hyi.

        Ja sit kans nahkatakit - jengi käyttää niitä ollakseen koviksia, eikä ne silti ymmärrä mistään mitään. Vaikka on takki, niin ei ne tajuu. Ja se takki vielä ostetaan hetken mielijohteesta.

        Mä olen onneksi hyväkroppainen ja muutenkin aika jees, niin voin koristautua miten haluan. Ja sitten kanssa aina pohdin oikein syvällisesti kaikkia hankintojani. Esmes uusien sukkien hankkimista pohdin puoli vuotta ja selasin kymmenistä kaupoista eri vaihtoehtoja läpi, ennnenku löysin nää mun nykyiset mustat. Tätä kirjoitustakaan en tehnyt hetken mielijohteesta, vaan pohdin tosi pitkään.


    • kieltääkö raamattu?

      Minäkin inhoan tatuointeja. Ihmiset näyttää ihan halvoilta tatuointeineen. Enkä polta tupakkia, enkä käytä alkoholia, enkä oo läski vaan hyvässä kunnossa, en harrasta yhden illan suhteita..... mitäs vielä? Kyllä joku kumminkin narisee....

      • Raamattu kieltää

        - Kyllä. Raamattu kieltää tatuoinnin.


      • Noottia
        Raamattu kieltää kirjoitti:

        - Kyllä. Raamattu kieltää tatuoinnin.

        Raamattu kieltää myös suunsoiton. Se käskeen akkojen pukea huivin päähän ja mennä tottelemaan isäntäänsä. Muista, että raamattu kieltää myös hiusten letittämisen ja esimerkiksi shortsien pukemisen. Koska shortsit on liian paljastavat, asetat veljesi ja sisaresi kiusaukselle alttiiksi. Muista pukeutua säkkiin, joka peittää kaiken. Ei ole kovin siveellistä sinun uskovainen myöskään käydä tälläisillä sivustoilla, joissa tehdään huorin paljon. Hyi, hyi, hyi sinua, häpeä ja rukoile herraasi, että saisit pelastuksen.


      • jampuusi3
        Raamattu kieltää kirjoitti:

        - Kyllä. Raamattu kieltää tatuoinnin.

        Hei, jos käy täällä vielä katsomassa keskustelua uudestaan, laittaisitko ylös tänne tuon nimenomaisen kohdan jossa ne kielletään..? Kiitos.


      • jokainen on kaunis
        Raamattu kieltää kirjoitti:

        - Kyllä. Raamattu kieltää tatuoinnin.

        miksi se raamattu pitää sotkea joka asiaan? Antakaa ihmisten olla mitä ovat. Jos ketuttaa toisen naama/nahka, niin älä tuijota!


    • juupatijaapati

      Tatuointeja ja tatuoituja on monenlaisia. Karkea kahtiajako voidaan tehdä niiden välillä, jotka ottavat jonkun kivan kuvan vaan, kun se on kivaa, ja sitten on niiden, jotka harkitsevat kuvaa jopa vuosia, ja se kuva merkitsee heille todella jotain. Jokin asia, jonka kokee itselleen niin tärkeäksi, että tahtoo kantaa sitä näkyvillä symbolisessa muodossa.

      Tatuointeja on (minun mielestäni) todella rumista todella upeisiin. Mutta ajattelinpa mitä tahansa, niin en tee siitä itselleni ongelmaa tai kyseenalaista toisen valintaa. Ei minun tarvitse ymmärtää aina, miksi siis sinunkaan tarvitsisi?

    • sopulikansaa

      NO, kun muillakin. Tällainen on suomalainen.

      • ei pilkkuakaan iholl

        KUn joku julkkis möläyttää että kuvien ottaminen ei ole enään
        muodikasta(onko ollutkaan", niin mitäs sitten?
        On se niin hölmöä touhua kun olla ja voi. Jotkut jo yli viiskymmpisetkin
        ovat alkaneet ottaan kuvia, Siihen asti ollaan pärjätty hyvin ilman?
        Eli ympäristön paine tässäkin taas vaikuttaa.
        Tahtooooo kans!


    • Terveysriski10

      Kyllä ihmiset ovat tosi typeriä,kun antavat tatuoida itsensä. Suoranainen rumennus.

    • PaskaaIholla

      Ennen niitä oli merimiehillä ja vankilakundeilla. Omassa mielessäni väkisinkin samaistuvat noihin porukoihin.

    • tatuointi hulluutta

      Sehän on tatuointi hienoa, kun ikää tulee lisää, niin se rumuus vaan lisääntyy tatuointien myötä. Ei sen pahempaa, kuin tatuoitu vanhus.
      Mutta, tämä kaupallisuus ja kauniit ja rohkeat saa ihmisen matkimaan sitä, että löytäisi itsestään samaa hömppää.

      Eli tatuointi on laumasieluisten ihmisten heikon itsetunnon pönkkäkivi, ei sen kummempaa, mutta he eivät sitä itse hoksaa.

    • kolopena...

      jos ei saa naista niin tatuoi piseron kuva kalikan ympäri niin saa olla aktissa yötä päivää, sitä ei huomaa kukaan ja on onnellinen joka päivä!!

    • Joo kyllähän jotkun tatuoinnit ovat hienoja mielestäni mustavalkoinen sopii aika monelle.Itse ottaisin tatuoinnin,mutta kun on toi kaksinkertainen verenohennuslääkitys lääkärin kielto,mutta jos jollainkin on kokemusta niin pistäppä tulemaan kommenttia tai tatuoijalta itseltään kiitos etukäteen.

    • goodluck

      No on se onni, ettei sulla niitä oo, kun niitä noin inhoot !

    • ...

      Ne vain nyt ovat muotia, kuuluu kaikenlaiseen äijäilyyn, niin naisilla kuin miehillä. 80-luvun alussa oli muotia olla juppi, nyt halutaan näyttää white trashiltä, vaikka oltaisiinkin jo päälle kolmenkymmenen. Angstisilta teineiltä tuon ymmärtää, kaikenlaisen kapinoinnin ja yleisen kiukuttelun ohessa, mutta että aikuisetkin...

      Itse olen jämähtänyt tuonne 80-luvulle, tykkään kauluspaidoista, hienoista autoista, kalliista nahkakengistä ja carreran aurinkolaseista. Ei niitäkään nämä white trash wannabet varmaankaan ymmärrä. Meitä on eri asioita arvostavia.

    • ymmärrystä

      En ymmärrä tatuointeja jossa tuodaan esiin esim uskonnollisuus (sehän voi vaihtua, kun ihminen alkaa ymmärtää asioita) Nimen laittoja (senkin voi nimen omistaja vaihtaa vaikka olisi kuka kyseessä) tekstiä en ymmärrä lainkaan, sillä kuka jaksaa lukea ja luetuttaa itsessään samaa lausetta vuosikymmeniä (luulisi menevän helpomminki perille)
      kuvia joissa ihminen, eläin, auto tms. Ihmisen kroppaan ei sovi jonku pärstä mitenkään tai moottoripyörä jne. Ymmärtäisin paremmin sellaisia tatuointeja jotka kestävät muutaman vuoden ja sitten saa vaihtaa uutta tilalle, sillä kuka todella jaksaa ajatella asioita jotka tapahtuneet vuosikymmeniä sitten...mennyt on mennyt katse tulevaan

    • 511

      Nykyään on ihan sama mitä tekee, kun kaikki aiheuttaa syöpää. Ja kaikkihan me kuollaan kuitenkin. Ei se ole keneltäkään pois jos joku tatuoinnin haluaa.

      Itseltäni ja tuttavilta löytyy tatuointeja eikä kenelläkään ole itsetunnon kanssa ongelmia.

      • Bravoo tatskat

        Kyllä on todella paljon riskejä saada syöpä jonnekin sisäelimiinsä ja tatskat tekee syöpää maksaan, mutta niin tekee moni muukin.
        Minusta on ihan hyvä, että kaikki ei elä 80-vuotiaiksi tai vanhemmiksi. Ei tämä yhteiskunta sitä eläkepommia kestäisikään.


    • eiterveellinen

      ihosyöoiä aika kivasti tulevaisuudessa..

      • et ole niin

        Ei ainakaan tatuoinnin ottamisesta..hahahaaa...sähän oot vitsikäs!!! *nauraa kippurassa*


    • kauneus voittaa

      Olen monta kertaa pahoittanut mieleni kun tosi hyvännäköiseltä paljastuu tatuointeja. Ne todellakin pilaa kokonaiskuvan henkilöstä. On ihan turha näiden henkilöiden mollata täällä muita. Ottakaa asia sellaisena kuin se on. Ei se henkilön egoa nosta monenkaan silmissä.

      • Joojoo ja niinniin!

        Ja kauneus sulta menee ensimmäisenä. Turhaan sinä täällä mollaat tatuoituja, mene vaalimaan sitä kauneuttasi.


    • karvanaama

      Mie en ymmärrä että miten joku voi olla ottamatta tatuointia. Sen puute saa ihmisen näyttämään yhtä tylsältä ja mielikuvituksettomalta kuin pohjois-korean vaatemuoti.

      Jännä homma että eniten tatuointeja "vihaa" ne keski-ikäiset joilla ei itsellä ole ollut rohkeutta ottaa kuvaa. Ainakin siltä vaikutaa sillä "vanhuksia" ne ei häiritse. Päinvastoin. Usein jopa tulevat keskustelemaan kuvista ja selvästi huomaa että ei ne häiritse.

      Hankkikaa ihan oma elämä niin ei tarvitse itkeä sitä mitä muut tekevät.

      • Puhdas dekoltee

        Tämä kommentti kertoo, miten lapsellisia jotkut ovat.
        "Jännä homma että eniten tatuointeja "vihaa" ne keski-ikäiset joilla ei itsellä ole ollut rohkeutta ottaa kuvaa."

        Rohkeuden puutteesta tuskin on kyse. Jos tatuointia ei nahkaansa halua, niin sehän osoittaa nykypäivänä rohkeutta olla erilainen.

        Päätin, kun näin 5-kymppisen sukulaisnaisen sinisen kuvan, että joo mitään tuollaista ei minun tissin päälle tule kyllä ikinä. Minä voin nyt käyttää avokaulaisia mekkoja, mutta se sukulaisnainen kulkee dekoltee piilotettuna. :D


      • Jenna-Jasmiina

        Otan tatuointeja ollakseni yksilöllinen. Uniikki lumihiutale. Kaunis, erikoislaatuinen, korvaamaton, ihailtu. Ennen olin kuin kuka tahansa, yksi harmaa osa tavallisten ihmisten luotaantyöntävässä laumassa. Ajattelin kaikesta kuten kaikki muutkin, luonteeni oli kuten kaikilla muillakin. Olin vain... minä. Oksettavaa. Sitten löysin valaistuksen tatuoinneista. Heti ensimmäisen otettuani havahduin siihen, kuinka ajatusmaailmani äkisti syveni ja monipuolistui. Tunsin, kuinka syvällä sisimmässäni oli luonteenpiirteitä, jotka vain odottivat murtautumistaan ulos tatuointien voimalla.

        Elämäni mullistui. Halusin lisää tatuointeja, jotta minulla voisi ihan oikeasti, ensimmäistä kertaa elämässäni, olla persoonallisuus ja omia ajatuksia. Voitteko kuvitella? En enää olisi väkisinkahlittu siihen mitään ajattelemattomaan, mistään mitään tietämättömään tavallisten ihmisten massaan. Otin toisen tatuoinnin, kohta kolmannen. Tatuoinnit muuttuivat suuremmiksi ja värikkäämmiksi, aivan kuten persoonani ja ajatuksenikin. Kymmenettä tatuointia ottaessani huomasin, ettei minun enää edes tarvinnut okeasti uskoa, mitä lehdessä luki. Pikkuhiljaa myös lävistykset ja body modification tulivat mukaan, koska minusta alkoi tuntua siltä, etten pysty muilla keinoni todella tuomaan ilmi omia ajatuksiani ja olemaan sellainen kuin todellisuudessa olen! En enää pääse mihinkään töihin, kun ulkomuotoni saa haastattelijat kauhun ja epäuskon partaalle, mutta mitäpä minä välittäisin mielipiteettömien ja mistään mitään ajattelematomien ihmisten maailmasta? Aion alkaa tiedostavien ihmisten televisiosarjan tähdeksi samaan tapaan kuin Kat Von D. Suunnitelmissa olisi myös kirjoittaa suosittua ja maailmankuulua muotiblogia. Että siitä teille värittömille ja persoonattomille klooneille jauhot suuhun, ennen kuin alatte yhteiskunnan loiseksi haukkua!

        Kaikkein kauheinta olisi olla kuten naapurin Pirkko. Joka aamu se lähtee puoli kahdeksalta töihin ja herättää minut juuri kun olen saamaisillani unen päästä kiinni. Joskus näen sitä rappukäytävässä. Harmaa villakangastakki, maantienväriset hiukset, ei meikkiä. Tuskin sillä on mitään mielipiteitä tai ajatuksiakaan. Silti kehtaa katsoa minua sellainen epämääräisen huvittunut, jopa säälivä ilme kasvoillaan.

        Minä NIIN vihaan Pirkkoa.


      • sivuhuom.
        Puhdas dekoltee kirjoitti:

        Tämä kommentti kertoo, miten lapsellisia jotkut ovat.
        "Jännä homma että eniten tatuointeja "vihaa" ne keski-ikäiset joilla ei itsellä ole ollut rohkeutta ottaa kuvaa."

        Rohkeuden puutteesta tuskin on kyse. Jos tatuointia ei nahkaansa halua, niin sehän osoittaa nykypäivänä rohkeutta olla erilainen.

        Päätin, kun näin 5-kymppisen sukulaisnaisen sinisen kuvan, että joo mitään tuollaista ei minun tissin päälle tule kyllä ikinä. Minä voin nyt käyttää avokaulaisia mekkoja, mutta se sukulaisnainen kulkee dekoltee piilotettuna. :D

        Yhhyh...tai sit se sukulaisnainen on tajunnut, että kukaan ei todellakaan halua tuijotella minkään täti-ihmisen ryppysiä riippareita.


      • lävistettykuvakirja
        Jenna-Jasmiina kirjoitti:

        Otan tatuointeja ollakseni yksilöllinen. Uniikki lumihiutale. Kaunis, erikoislaatuinen, korvaamaton, ihailtu. Ennen olin kuin kuka tahansa, yksi harmaa osa tavallisten ihmisten luotaantyöntävässä laumassa. Ajattelin kaikesta kuten kaikki muutkin, luonteeni oli kuten kaikilla muillakin. Olin vain... minä. Oksettavaa. Sitten löysin valaistuksen tatuoinneista. Heti ensimmäisen otettuani havahduin siihen, kuinka ajatusmaailmani äkisti syveni ja monipuolistui. Tunsin, kuinka syvällä sisimmässäni oli luonteenpiirteitä, jotka vain odottivat murtautumistaan ulos tatuointien voimalla.

        Elämäni mullistui. Halusin lisää tatuointeja, jotta minulla voisi ihan oikeasti, ensimmäistä kertaa elämässäni, olla persoonallisuus ja omia ajatuksia. Voitteko kuvitella? En enää olisi väkisinkahlittu siihen mitään ajattelemattomaan, mistään mitään tietämättömään tavallisten ihmisten massaan. Otin toisen tatuoinnin, kohta kolmannen. Tatuoinnit muuttuivat suuremmiksi ja värikkäämmiksi, aivan kuten persoonani ja ajatuksenikin. Kymmenettä tatuointia ottaessani huomasin, ettei minun enää edes tarvinnut okeasti uskoa, mitä lehdessä luki. Pikkuhiljaa myös lävistykset ja body modification tulivat mukaan, koska minusta alkoi tuntua siltä, etten pysty muilla keinoni todella tuomaan ilmi omia ajatuksiani ja olemaan sellainen kuin todellisuudessa olen! En enää pääse mihinkään töihin, kun ulkomuotoni saa haastattelijat kauhun ja epäuskon partaalle, mutta mitäpä minä välittäisin mielipiteettömien ja mistään mitään ajattelematomien ihmisten maailmasta? Aion alkaa tiedostavien ihmisten televisiosarjan tähdeksi samaan tapaan kuin Kat Von D. Suunnitelmissa olisi myös kirjoittaa suosittua ja maailmankuulua muotiblogia. Että siitä teille värittömille ja persoonattomille klooneille jauhot suuhun, ennen kuin alatte yhteiskunnan loiseksi haukkua!

        Kaikkein kauheinta olisi olla kuten naapurin Pirkko. Joka aamu se lähtee puoli kahdeksalta töihin ja herättää minut juuri kun olen saamaisillani unen päästä kiinni. Joskus näen sitä rappukäytävässä. Harmaa villakangastakki, maantienväriset hiukset, ei meikkiä. Tuskin sillä on mitään mielipiteitä tai ajatuksiakaan. Silti kehtaa katsoa minua sellainen epämääräisen huvittunut, jopa säälivä ilme kasvoillaan.

        Minä NIIN vihaan Pirkkoa.

        :D


      • Sivuhuomautukselle
        sivuhuom. kirjoitti:

        Yhhyh...tai sit se sukulaisnainen on tajunnut, että kukaan ei todellakaan halua tuijotella minkään täti-ihmisen ryppysiä riippareita.

        Juu, sullahan ne riiparit on jo ollut 2-kymppisestä, niin tiedät. :D


    • Tyhmää!

      Tatuoinnit ovat tyhmä "pintamuoti-ilmiö", joka aikanaan tulee menemään ohi. Vain laumasielut laittavat tatuointeja. On virkistävää nähdä esim. joku julkkis-laulaja, jolla ei ole tatuointeja.

      • Tatuoitu paskis

      • Junttien hommaa
        Tatuoitu paskis kirjoitti:

        Pintamuoti ilmiö? Tatuointeja on ollut aika helvetin pitkään ja joka mantereella. http://fi.wikipedia.org/wiki/Tatuointi#Historia

        Mutta eikös se ole jokaisen oma asia mitä omalla kropallaan tekee tai jättää tekemättä?

        Nykymuodossaan pintamuoti-ilmiö. Kai tajuut?


    • ruskakuru

      Ihmisen iho on paras tatuointi.

    • Risto

      Ei suinkaan kukaan enää ole tatuointeja ottanut pitkään aikaan. Nehän ovat menneet muodista jo noin viisi vuotta sitten. No ehkä jotkut epävarmat ja täysin tyylittömät onnettomat reppanat vielä ottavat jota ovat muutenkin ihan pihalla.

      • täte julistan

        Minäkin olen todennut tatuoimisen menneen jo muodista.


      • reipas

        Miks mä en tienny että tatuointeja otetaan muodin takia?


      • /\/\/\
        reipas kirjoitti:

        Miks mä en tienny että tatuointeja otetaan muodin takia?

        En tiedä miks et tienyt, ehkä et ole katsellut ympärillesi avoimin silmin?

        Nyt tänä päivänä, kun syrjäkylienkin mummotkin laittaa nahkaansa orkideatatuointeja, niin voit olla ihan varma, että ne eivät enää ole muodissa.

        Sama ilmiöhän ihan kaikessa. Kun joku juttu leviää takahikiälle, tyhminkin tyyppi Keravalla tietää, että tää ei ole enää muodissa.


      • Minä vain ...
        /\/\/\ kirjoitti:

        En tiedä miks et tienyt, ehkä et ole katsellut ympärillesi avoimin silmin?

        Nyt tänä päivänä, kun syrjäkylienkin mummotkin laittaa nahkaansa orkideatatuointeja, niin voit olla ihan varma, että ne eivät enää ole muodissa.

        Sama ilmiöhän ihan kaikessa. Kun joku juttu leviää takahikiälle, tyhminkin tyyppi Keravalla tietää, että tää ei ole enää muodissa.

        Miksi kukaan haluaisi kulkea muodin mukana? Itselläni on ihan oma tyyli ja sitä rakennan jatkuvasti uusiin suuntiin. En seuraa muotia, teen sitä itse

        Onko joku ongelma ymmärtää, että kaikki eivät tee asioita "muodin mukaan"

        Te jotka ajattelette niin, olette hyvin ahdasmielisiä ja saatte jotain mielihyvää siitä että voitte mollata toisia. Hakekaa apua? Erimielisyys on ok, mutta voitko sinä alkaa haukkumaan toista siitä, että hänen ihonsa onkin tummempi kuin sinun?


      • sisällöntuottaja

        Minä en ota tatuointeja itseni takia, vaan siksi, että tatuoimattomilla reppanoilla olisi jotain sisältöä mitättömässä elämässään. Tämä viestiketju todistaa että se toimii ;)


      • Tatuoitu teini

        Risto, tatuointeja otetaan koko ajan. Monissa tatuointipaikoissa joutuu odottamaan monta kuukautta, ennen kuin tatuoinnin saa hankittua sillä jonot ovat niin pitkät.


      • ...
        Tatuoitu teini kirjoitti:

        Risto, tatuointeja otetaan koko ajan. Monissa tatuointipaikoissa joutuu odottamaan monta kuukautta, ennen kuin tatuoinnin saa hankittua sillä jonot ovat niin pitkät.

        Juu, sama juttu, kun missä tahansa muoti-ilmiössä. Suuret junttilaumat tulevat jälkijunassa ja haluavat samaa mitä idolinsa.


    • Tappisladi

      En ota tatuointeja, koska niistä on niin helppo tunnistaa henkilö. Tilanne voi kärjistyä pahaksi tulevaisuudessa.

    • aika kuluu koko ajan

      Eniten ehkä hirvittää se, että millä tahdilla nuoret ottavat noita tatuointeja. Jos kroppa on jo parikymppisenä melkein kokonaan tatuoitu, niin mihin he taltioivat niitä tulevia ihania tapahtumia esim. perheenlisäystä, rakastumisia, ihania matkakohteita, rakkaan ihmisen kuolemaa tms.

      Olen itse 40 ikäinen ja elämässäni on tapahtunut todella paljon kaikkea ihanaa 35 ikävuoden jälkeen. Siksi tuntuu hassulta, että minullakin olisi kehoni täynnä niistä asioista, jotka olivat tosi kova sana silloin 80-90 -lukujen vaihteessa esim. Bon Jovin ja GNR:n bändikuvia tai vaikka Martina Navratilovan ja Mauno Koiviston kuvat. Ikäänkuin elämä olisi pysähtynyt siihen nuoruuteen.

      Kannattaisi muistaa, että tatuointi voi olla myös este parisuhteelle tai työn saamiselle. Asiakaspalvelutyössä ei välttämättä katsota hyvällä hamppulogoa tai "kirkkovenettä" eikä uusi tyttö- tai poikaystävä välttämättä katso hyvällä koko selän tatuointia ex-rakkaasta, jolle vannotaan ikuista rakkautta.

      Jos siis otat tatskan, sinun sijassasi miettisin uuden tatuoinnin ottamista ainakin vuoden ja tutustuisin tatuoijan aiempiin töihin. Sen verran voisi omaa kroppaa rakastaa.

      P.S. Uteliaisuuttani kysyn, että miten tatuoidusta ihosta arvioidaan myöhemmin tulevien luomien syöpäriski? Tatuoidusta ihostahan et näe luomen väriä. Onko kenelläkään tullut vuosien aikana luomea pilaamaan jotakin tatuointia esim. tatuoituun naamakuvaan tuleekin kohollaan oleva luomi?

    • sailori_

      Ymmärrän tatuoinnin jos ajatus tatuoinnista syntyy ajatus mallilla. Tämä on niin tärkeää että tatuoin sen. Jos ajatus syntyy toisinpäin mikä olisi niin tärkeää että voisin sen tatuoida on mielestäni menty metsään.

      Tällä hetkellä tatuoinnit ovat muotia tätä ei voine ketään kiistää tulee viellä se päivä jolloin ne eivät ole muotia. Tatuoinnit on vähän niinku 2010 lukua joka on aika vanha juttu. Itse merillä työskennelleenä ollut kyllä lähellä joskus 90 luvulla etten ottanut jotain perinteikästä merimies tatuointia. Nyt kun ajattelee olen tyytyväinen että ei ole mitään ankkurin tms. kuvaa hauliksessa :)

    • Graze

      Nämäkin ovat makuasioita. "Monesti ne eivät ole edes kovin hienoja" - olen itse nähnyt lukuisia, tosi hienoja tatuointeja! Kyllä niitä hirvityksiäkin näkee, mutta toiset tykkäävät ja toiset ei. Ja eivätköhän ne tatuoinnin ottajat itsekin tiedä ne riskit tatuointia ottaessaan; ottavat tatuoinnit luotettavilta henkilöiltä ja hoitavat niitä oikein.

      t. Minulla ei lainkaan tatuointeja

    • LUOMU IHO

      Samaa mieltä-lähes. Ymmärrän niitä jotka ottavat tatuoinnin osastoo linnassa tai siellä merillä ollessaan . MUTTA tämä nyky-ajan villitys kun pennnusta saakka aikuisiin otetaan vaikka minkänäköistä rautalanka-viritystä jne , jne...-varsinkin nainen on 100% kauniimpi kuin joku , joka ottaa kädet täyteen typeriä kuvia ! Rahat menee niihin - ostais jotain muuta - mutta tämä on sitä nyky-ajan "muotia" , syvältä toasiaan.

      • Tatuoitu teini

        Itse en ottanut tatuointia sen takia, että tatskat ovat muodissa. Ensimmäinen (eikä tule olemaan viimeinen) tatuointini on minulle hyvin tärkeä elämän ohje. Jokaiselle ihmisille tatuointi merkitsee eri asioita. Kovin moni EI ota tatuointia vain sen takia, että se on "kivan näköinen". Usein tatuoinnin ottamisessa on syvempi merkitys.
        Lisäksi, tatuoinnit eivät ole pelkästään "nyky-ajan muotia", tatuointeja otettiin jo ennen ajanlaskumme alkua. http://yle.fi/uutiset/siperian_ikiroudasta_loytyi_tatuoitu_prinsessa/6263461


      • Sannnnnnnnni
        Tatuoitu teini kirjoitti:

        Itse en ottanut tatuointia sen takia, että tatskat ovat muodissa. Ensimmäinen (eikä tule olemaan viimeinen) tatuointini on minulle hyvin tärkeä elämän ohje. Jokaiselle ihmisille tatuointi merkitsee eri asioita. Kovin moni EI ota tatuointia vain sen takia, että se on "kivan näköinen". Usein tatuoinnin ottamisessa on syvempi merkitys.
        Lisäksi, tatuoinnit eivät ole pelkästään "nyky-ajan muotia", tatuointeja otettiin jo ennen ajanlaskumme alkua. http://yle.fi/uutiset/siperian_ikiroudasta_loytyi_tatuoitu_prinsessa/6263461

        Ainahan tatuointeja on ollut, kuten ylläpuhunut huomauttikin. Itselleni on aina ollut tärkeää että peilikuva miellyttää -ei niin että olisin hyperkaunis babe, mutta niin että olen itseni näköinen. Jos ja kun olen itseni näköinen sen näkevät tietysti muutkin -ne joiden mielestä näytän ikävältä eivät olisi olleet ystäviä kuitenkaan.

        Jok'ainut ihminen tekee ulkomuodolleen jotain, ei kukaan ole "luonnollinen" (moni "luonnonkauneuden" vaatija näyttää mormonilta tai 50-luvun pölynimurinmyyjältä, ei suinkaan siltä ruokkoamattomalta, pitkätukkaiselta, pitkäkynsiseltä hunnilta johon tilaan luonto jättäisi kulttuurin sotkeutumatta asiaan).

        "Ostais jotain muuta"? "Ei miestä miellytä"? Tämä ylimielisyys ja suoranainen röyhkeys aina jaksaa ketuttaa. Ettäkö omilla rahoillani joiden eteen olen itse tehnyt työtä pitäisi ostaa jotain mistä internet pitää enkä mitä itse haluan? Ettäkö naisen pitäisi hakea hyväksyntää teiltä, oi kasvoton nimetön Internet, eikä aviomieheltäni joka rakastaa, tukee, ja sen lisäksi tykkää lookistanikin? Ketä tai mitä te oikein luulette olevanne? Tulenko minä teille pyytämättä valittamaan että sellainen lyhyttukkainen, sliipattu pölynimurinmyyjätyyli antaa vaikutelman tosi ikävästä, mielikuvituksettomasta ja räväkkyyttä uupuvasta ihmisestä jonka kanssa tosin pystyn tekemään töitä, ammattimaisuutta kun on, mutta jonka kanssa en koskaan ikinä perustaisi perhettä tai edes kutsuisi käymään.
        Ja nyt menen laittamaan miehelleni illallista näillä tatuoiduilla räpylöilläni, koska koko trollilauma on oikeastaan ylenkatseenkin alapuolella.


    • äitiliin

      Yhden lääkärin olen kuullut mitätöivän mm. sen legendan jonka mukaan ei voisi leikata tatuointikohtaa, monia muitakin uskomuksia varmaan on. Olen antanut itseni uskoa ettei Suomessa yleisesti käytetyt värit ole juuri niitä riskialttiita ja se tatuoinnin riski onkin ennenkaikkea puhtaissa tekovälineissä ja oikealla tavalla hoidetussa haavassa=tatuoinnissa.
      Jotkut tatuoinnit ovat jopa kauniita, vaikka en sellaista itselleni haluaisikaan. Siskollanikin oli kaunis iso tatuointi kädessä, mutta meni mielestäni pilaamalla sen haluamalla jatkaa sen koko käsivarren alueelle. Tämä tietysti vain oma mielipiteeni, mutta joskus yksinkertainenkin on riittävän kaunista.
      Joskus katselen joitakin persoonallisia tatuointeja, se jotenkin viehättävät. Harkitsin itsekin hennon keijukaisringin ottamista lapaani, siihen olisin laittanut minulle tärkeät päivät, ne jotka eivät koskaan unohdu, vaikka eivät missään näykään, keskenmenojeni päivämäärät. Minulle tatuoinnit ovatkin ennenkaikkea jotain henkilökohtaista joille ei ehkä olekaan tärkeää saada muiden hyväksyntää. Toki esteetikkona myös kuvoiden herkkyys ja kauneus olisi minulle tärkeää.

      • ...

        Tatuointivärejä ei ole testattu siten, kuinka ne käyttäytyvät ihon alle laitettuna. Tämä koskee sekä SUOMEA, että muuta maailmaa.


    • KALLE KELLO

      Eiköhän se ole jokaisen oma asia. Tosin joidenkin kohdalla tulee mieleen, että on mennyt täysin yli. Itse olen ajatellut antaa itselleni 60-vuotislahjaksi tatuoinnin. Tuleehan samalla testattua tatuoijan taito, kun alkaa tuhertaa sitä ryppyiseen rusinaan

    • illatyksink

      en tiedä ketään joka ottaisi tatuoinnin et sen vois poistaa parin vuoden päästä ja mun mielestä kaikkik jotka ottavat tatuoinnin niin on miettinyt sitä asiaa pitkää ja jotkut vaan tykkää tatuoinnesta sen on taidetta jota sä et taida ymmärtää

    • 3+5

      Miksi ihmiset ajavat autoilla? Riski on kuolla liikenteessä jopa pienillä nopeuksilla, mitään hyötyä ei saavuteta 90% ajokerroista ja se on ympäristön/terveyden kannalta äärimmäisen myrkyllistä toimintaa.

      Miksi ihmiset meikkaavat ja ottavat lävistyksiä? Meikit on tuotettu erittäin hämärissä olosuhteissa ja yleensä sen tuotteen testauksessa on käytetty eläimiä, jotka suurta kärsimystä ottaneet vastaan. Lävistykset ovat yhtälailla infektio riski.

      Minulla on tatuointeja, olen aina ollut tietoinen riskeistä. Mutta mitä sitten? Pidän itse kuvioista (Mustia vain) ja mielestäni sopii käsiini. Sinun mielipiteesi niistä ei kiinnosta. Eilen tapasin miehen, jolla oli otsassa joku leima. Näytti hassulta, mutta henkilö oli sinut asian kanssa, joten se on ok.

      Kun aletaan vuodattaa "terveys" riskeistä, niin kannattaa muistaa että arkipäivässä tuhoat luontoa, ihmisten terveyttä ympärilläsi ihan törkeätä määriä. Nämä ovat viellä valintoja, joita sinun ei tarvitse tehdä. Tottakai saat ajaa autoa, mutta on naurettavaa avautua muiden tatuoinneista, jos aiheutat astmaa ja muita hengitystie ongelmia ympäristöllesi. :P

    • mietin vaan

      Jos joudut esim. onnettomuusiin, mangeettikuvaa ei voida ottaa siitä missä on tatska.
      Vihreä väri on kaiken haitallisin väri.

      • psyticch

        Olen itseasiassa tänään juuri menossa magneettikuvaan polvesta, jossa on tatska. Minulle sanottiinn ettei se haittaa mitään, että tuo on kyllä väärää tietoa. ennen tatskaväreissä oli metallihiukkasia minkä takia saattoi tuntua poltetta, mutta nykyää väreissä ei ole niitä


      • Tatuoitu paskis

        Eeeeiiii pidä paikkaansa... Rautaoksidia on eniten mustassa ja nykyään värit ovat huomattavasti "terveellisempiä" kuin esim 15v sitten.


      • Ota selvää ensin

        Kannattaisi ottaa selvää asioista eikä uskoa kaikkia urbaanilegendoja. Tatuointi ei vaikuta magneettikuvaukseen millään tavalla. Eri värien kohdalla ei kyse ole siitä minkä värisestä väristä puhutaan vaan käytetyistä aineista, joissain halpapaikoissa (ulkomailla) saatetaan käyttää värejä joissa on haitallisia raaka-aineita mutta suomessa käytössä olevat värin ovat jo pitkään (vuosikymmenen) olleet turvallisia.

        Ja väärin arvasit, itselläni ei ole yhtään tatuointia eikä ole edes harkinnassa. Muutamalla tutulla löytyy harkitusti hyvällä maulla tehtyjä tatuointeja.


      • kyllästynyt
        psyticch kirjoitti:

        Olen itseasiassa tänään juuri menossa magneettikuvaan polvesta, jossa on tatska. Minulle sanottiinn ettei se haittaa mitään, että tuo on kyllä väärää tietoa. ennen tatskaväreissä oli metallihiukkasia minkä takia saattoi tuntua poltetta, mutta nykyää väreissä ei ole niitä

        Terveisiä röntgenosastolta. Riippuu magneetin tehosta. Kolmen teslan magneettiin et pääse turvallisuussyistä ilman märkää rättiä polven päällä, täytyy "kuvitettujen" tyytyä kevyempään kalustoon. Resoluutiokin kärsii, mutta ei ole käyttäjän ongelma.


    • psyticch

      Ainoa ero tatuoiduilla ja ei tatuoiduilla ihmisillä on se, että tatuoidut ihmiset eivät välitä jos jollain ei ole tatuointeja.

    • 9+10

      Joskus näkee hienoja. En kyllä ite ottas ees oman lapsen nimeä nahkaan. Ei nimiä eikä naamoja.

    • paska.sen näköisiä

      Saastaisen näköisiä. Kaikilla joilla , varsinkin suuria tatuointeja on ovat jotenkin nyrjähtäneitä. Kierän kaukaa nämä.

    • CUJO

      Mää en ymmärrä, miks joku ei ottais tatuointia ja sitä mää en vasta ymmärräkkään, että joku tulee tänne itkeen sitä miks ei ymmärrä! huhuh!!!

    • mie vain

      Kyllä kannattaa harkita tarkkaan ottaako tatuoinnin, sillä sen kanssa on elettävä loppuelämä. Jos nyt pari vuotta tuntuu, että tykkää.... mutta ihmisillä maku muuttuu ja muoti muuttuu, tykkääkö vielä 40-50 vuoden kuluttua. Ja jos totta puhutaan, niin ei ne kauniita ole, varsinkin jos ne on isoja ja niitä on paljon.

    • MYRKKYÄ ON !

      Sellaisella ihmisellä täytyy kyllä olla korvienvälissä vikaa, ja aika paljon, joka vapaaehtoisesti haluaa ottaa myrkkyjä elimistöönsä.

      Kaikki aineet, laitettiinpa niitä ihmiseen mitä kautta hyvänsä, menee verenkiertoon, sekä leviää ympäri kehoa , ette todellakaan voi tietää mitä sairauksia ne jossakon vaiheessa elämää aiheuttaa, ja sekin on jo vakava merkki, että heti tatuoinnin ottamisen jälkeen , sairastuu kuumeeseen.

      JA TÄMÄ ON TOSI, AJATELKAAPA SITTEN MITÄ TAHANSA !

      • On ne myrkkyä, ruuat

        Juuri näin, myös lähes kaikki mitä syöt leviää ruuansulatuselimistön kautta ympäri kehoa ja aiheuttaa ties mitä sairauksia ja haittoja. Miten uskallat syödä nykyisiä keinotekoisilla lisäaineilla "paranneltuja" ruokia ? Osa noista ruokien lisäaineista on esim. petrokemian tuotteita (jos et tiedä mitä petrokemia tarkoittaa niin netistä löytyy infoa).

        Viimevuosikymmenten aikana suomessa käytetyt tatuointivärit ovat hyvin tarkkaan tutkittuja, myös haittavaikutusten osalta. Jopa tarkemmin kuin monet "elintarvikkeet" eli kaupoisa löytyvät einesruuat ja vastaavat.

        Ja ei, minulla ei ole tatuointeja eikä edes suunnitteilla. Mutta en silti vastusta niitä virheellisillä perusteilla.


      • rape

        hyvä myrkky hyvä...kunnon paskaa löpiset.mites ku meet pihalle ni saat hengitellä kaikenmoista paskaa ilman mukana.....voi jösses et osaa olla taas ääliöitä liikentees..


    • Inkkiä inkkiä

      Täyteen tatskatut kropat on nyt muotia :D
      Joka kanavalta tulee Miami Inkkiä,Helsinki Inkiä ynnä muuta Inkkiä...
      Sinisen kirjavat ihmiset on IN nyt!
      Jotka kaunistuu vanhetessaan.... INK ....

    • sinuna pitäisin vain omista asioista huolta ja omasta terveydestä. mitä se muille kuuluu kantaako tatuointia vai ei. se on kyllä jokaisen oma asia ja eiköhän jokaiselle kuvalle ole oma tarinansa. itsellänikin on tatuointeja ja vähät muista välitän mitä ajattelee vai pitäisikö minunkin ruveta ihmettelemää erilaista vaatetusta toisten päällä tai jotain lävistyksiä tms no ei pidä ku se ei minulle kuuluu pätkääkään. ota minusta mallia

      • lisätäkseni vielä... ittepä sairautemme niistä kannamme jos niitä tulee mikä on käsittääkseni melko harvinaista!


      • kimmo_laine kirjoitti:

        lisätäkseni vielä... ittepä sairautemme niistä kannamme jos niitä tulee mikä on käsittääkseni melko harvinaista!

        jengi vaan pelkää tatuoituja ihmisiä ja pitää niitä epänormaaleina niin se on. parempi ku ottaa pienen tatuoinnin jonnekki mistä ei nää niin sulautuu hyvin joukkoon ja ketään e edes se kiinnosta


    • Onko sulla todisteita siitä että tatuoinnit aiheuttaa syöpää yms.? Ainaki mitä ite oon lukenu tatuointiliikkeitten sivuilta ni siitä ei mitään tieteellistä näyttöä ole ja Suomessa käytettävät värit yms kuulema on sen verran hyviä ettei ne aiheuta allergioita tai muutakaan.. Itelläni tatska on ollu jo kolmatta vuotta eikä mitään ongelmia oo ollu.. Ainoa, mitä tätini kerto, on että magneettikuvauksessa Se voi olla hankalaa siltä kohtaa kuvausta saada.. Ihan sama, silti oon harkinnu ottavank toisen, ekaaki mietin 10 vuotta ennen ku otin ja en oo katunu ollenkaan... Kateellisten panettelua sanon minä...

    • ozzy

      Se että ottaa tatskan on mun mielestä yhtä henkilökohtainen asia kuin pukeutuminen tai millaset hiukset on.En ymmärrä sellaisia toisten ulkonäön arvostelijoita ollenkaan.Että lopettakaa jo tällanen tyhjän länkyttäminen.Itse olen jo melkein viisikymppinen mies ja olen ottanut puolenvuoden sisään kaksi aika isokokoista leimaa nahkaani.Ne ovat nyt osa minua ja minun persoonallisuutta.

    • Tatuoitu MassiMies
      • Zege Vaara

        Ei se kuvan ottaminen rahaa vaadi, mutta poistattamiseen sitä saa kulumaan.


    • strange.cyborg

      Puolison nimi - varsinkin suhteen alkuvaiheessa - on hyvä tatuoida kehoonsa ja näin varmistaa ikuinen rakkaus.

      • Se ikuista on

        Kannattaa jattää kolme tyhjää nimitilaa vielä kaikenvaralle ;D


      • merkattu

        Kukaan itseään kunnioittava tatuoija ei tatuoi nimiä, paitsi erittäin hyvin perustein.


    • tatkattu

      Jokaisella on omat mielipiteensä ja sulla oli tuossa,myös paljon faktaa. Iteselläni on tatuointeja,minusta ne ovat taidetta ja monella ihmisellä jolla on kuvia kertoo jotain heidän elämästään,on heille tärkeitä ja rakkaita asioita. Siis suokaapas tämä ilo meille ja heille. Ja sinusta ne 0vat rumia ja terveydellehaitallisia niin ok makuasioista,kun ei voi kiistellä :)

    • f.k

      sitten kun 2073 tai 2010 joku kuolee vanhana , niin sanotaan ne on niitä kymmenluvun hullutuksia,

    • etsillai

      Hmm...miksi komean miehen pitäisi sutata itsensä joillakin mustetahroilla??

      Mennyt ihan junttien touhuksi tuo on ittesä tahriminen.

      • etsillaivaanitelles

        Niin, sinä rakas kapeakatseinen ihminen et varmastikaan ole oppinut sitä, että kaikkien ei tarvitse pitää siitä mistä sinä pidät. Mitäs jos jonkun mielestä mustetahroilla sutattu mies näyttääkin vain jostain syystä hyvältä? Eiks mee jakeluun? Pitääkö kaikkien tykätä siitä mistä sääkin? :D Tai tuolla aikaisemmin mainittiin kuinka tatuoitu vanhus on ruma. No ei kyllä oo! Voisin itsekin kysyä miksi oi miksi jotakin jaksaa kiinnostaa niin perkeleen paljon mitä joku tuntematon ihminen tekee kehollensa / kokee asiakseen alkaa puhumaan älystä ja junttiudesta liittyen tatuointeihin. Voi moro. Ei taida olla itellä ne kaikki älysoluset siellä pääkopassa tallella.

        Nää on mielipideasioita ja joo näistä voi kiistellä, mutta mun mielestä tää on niin naurettavaa lokeroimista ja oman itsetunnon pönkittämistä('puhdasihoisilta')! En tiedä mistä johtuu tämä.

        Itse ainakin pidän ihmisistä luonteensa vuoksi ja omasta mielestäni tatuoitu sekä tatuoimaton on ihan yhtälailla kauniita.

        Taiat ite olla junttipulla.

        PS. Hyvää Joulua ja jaksamista nyt tämän vaikean asian kanssa teille kaikille rakkaille suomalaisille suvaitseville ihmisille. Rakkautta kaikille! :D


    • älä nyt jaksa

      No älä sitten ota tatointia! Ei ole pakko. Eikä ole myöskään mikään pakko tulla tänne jeesustelemaan ja valittamaan muiden ihmisten päätöksistä!

    • pure skin

      Moni työnantaja karsastaa näitä tatuointi tyyppejä, karkottavat asiakkaita. Tulee mieleen kriminaalit vankilassa.

      • kriminaali1

        Eletään vuotta 2013 :----D


    • aatu

      Auswitchissa tatuointi oli muotia 1940-luvulla.

      • MAMU KIITTÄÄ

        Hyvä läppä. Tatuoidulla on käsipallon ÄO. En duunaa tatuoitua naista. Oksettavaa katsella pulleita tatuoituja suomi-pikkulikkoja, joilla on somali käsipuolessa ja pari kakaraa. Onnee vaan.


      • merkattu

        Jokainen joka laskee leikkiä moisesta asiasta, paljastaa kyllä oman tasonsa.


      • painu koloos
        MAMU KIITTÄÄ kirjoitti:

        Hyvä läppä. Tatuoidulla on käsipallon ÄO. En duunaa tatuoitua naista. Oksettavaa katsella pulleita tatuoituja suomi-pikkulikkoja, joilla on somali käsipuolessa ja pari kakaraa. Onnee vaan.

        vitun rasisti


    • työnnä mielipitees..

      No mikäs vitun expertti sä oot? Oletko tutkinut tatuointeja paljonki? Jos ne olisivat oikeasti terveydelle haitallisia ei niitä olisi.

      • ...

        "Jos ne olisivat oikeasti terveydelle haitallisia ei niitä olisi. "

        Neroutesi valaisee huoneen. Muut vaarattomat tuotteet ovat valtion yksinoikeudella myymä viina ja hieman vapaammin saatavilla oleva tupakka. Ei niitä oikeasti olisi, jos ne olisivat jotenkin vaarallisia.


    • Tatuoitu

      Eipä se oikeastaan liikuta minua mitä mieltä joku on tatuoinneistani. Jos olisin "tatuoimaton" niin sitten alettaisiin arvostelemaan vaatteita ja ulkonäköä ja ties mitä. Mutta suosittelisin hankkimaan uuden harrastuksen ettei tarvitse vaivata päätään muiden ihmisten asioilla. :)

    • maisy1

      Onko tällaisia ihmisiä, jotka ajattelee tatuoinneista näin, oikeasti olemassa? Ihmettelen kun aina keskustelupalstat kuohuu, mutta en ole yhtäkään vielä oikeassa elämässä tavannut..
      Itse olen tatuoitu, omasta mielestäni en kovinkaan, mutta jonkun toisen mielestä näitä taitaa olla jo monta (ja jonkun kolmannen mielestä ilmeisesti ehdottomasti liian monta). Koskaan kukaan ei ole minulle sanonut päin naamaa että tatuoinnit tekevät minusta a. ruman b. merimiehen, enneminkin olen saanut kehuja.
      Kuvani ovat sellaisissa kohdissa, etteivät pitkien hihojen ja lahkeiden alta näy, toivonpa joskus vielä elämäni aikana tutustuvani ihmiseen jolla on yhtä voimakkaat mielipiteen tatuoinneista kun täällä monella tuntuu olevan. Toivon että opin tuntemaan tämän ihmisen hyvin ennen kuin hän saa tietää että minulla on kuvia. Toivonpa vielä että olen paikalla kun karu totuus paljastuu hänelle ja toivon saavani hänen rehellisen reaktionsa, en voi nimittäin ymmärtää kuinka joku voisi muuttaa vahvaa mielipidettään toisesta vain musteen takia.
      Toisaalta toiveeni taitaa olla turha, sillä miten ikinä tutustuisin tälaiseen ihmiseen, lukemani perusteella arvomme olisivat todennäköisesti muutenkin kovin erilaiset.
      Kertokaahan minulle vielä mielipiteenne, kun yleistunnelma vaikuttaa siltä että tatuoidut kuvat itsessään ovat rumia ja kamalia, mitäs sitten kun minulta löytyy Jeesus tatuoituna olkavarteen..? Muuttaisitko mielipidettäsi tai joutuisitko käsittelemään asiaa uudestaan jos näkisit sen?

      • ...

        Minulla on suhteellisen järkevänä pitämiäni tuttavia, joilla on tatuointeja tästä huolimatta. Me emme keskustele tatuoinneista, en kommentoi heidän tatuiontejaan, eivätkä he kommentoi minun aikuismaista käytöstäni jättää tatuointi ottamatta. Ehkäpä siksi sinäkään et ole IRL törmännyt moisiin mielipiteisiin, tosiasiassa monilla tuntemillasi tatuoimattomilla on niihin kielteinen mielipide, ei vain kuulu tuntemiesi ihmisten tehtäväkenttään arvostella päätöksiäsi.


      • maisy1
        ... kirjoitti:

        Minulla on suhteellisen järkevänä pitämiäni tuttavia, joilla on tatuointeja tästä huolimatta. Me emme keskustele tatuoinneista, en kommentoi heidän tatuiontejaan, eivätkä he kommentoi minun aikuismaista käytöstäni jättää tatuointi ottamatta. Ehkäpä siksi sinäkään et ole IRL törmännyt moisiin mielipiteisiin, tosiasiassa monilla tuntemillasi tatuoimattomilla on niihin kielteinen mielipide, ei vain kuulu tuntemiesi ihmisten tehtäväkenttään arvostella päätöksiäsi.

        Kiitos mielipiteestäsi.
        Erikoinen tapa sinulla on puhua itsestäsi älykkäämpänä yksilönä ja puhella kuin juttusi olisivat tieto ja totuus.
        Arvostan silti vastaustasi, vaikken ole ihan näin mustavalkoinen itse, en suuntaan enkä toiseen.


      • ...
        maisy1 kirjoitti:

        Kiitos mielipiteestäsi.
        Erikoinen tapa sinulla on puhua itsestäsi älykkäämpänä yksilönä ja puhella kuin juttusi olisivat tieto ja totuus.
        Arvostan silti vastaustasi, vaikken ole ihan näin mustavalkoinen itse, en suuntaan enkä toiseen.

        En julista mielipidettäni totuutena, enkä ole pyrkinyt millään tavoin puhumaan itsestäni älykkäämpänä yksilönä. Yritin toki tuoda ilmi sen, että pidän monia tuttaviani suhteellisen järkevinä.

        Meitä on monia ja makuja on yhtä montaa toisistaan poikkeavaa.


    • usuur

      Minulla on pieni ruusu tatuoituna vasemmassa ranteessa. Siitä ei ole ollut minulle mitään haittaa.

    • 6r8l6ey

      Jos muiden mielipiteillä ei ole väliä niin miksi tulla tänne puolustelemaan omia tatuointejaan?

      Jokainen joka niitä ottaa, tietää että ne tulee jakamaan mielipiteitä.
      Sellainen joka ei välitä muiden mielipiteistä, ei ota niihin kantaa. Ei välitä = ignooraus.

      • merkattu

        Erittäin hyvin sanottu. En koskaan puolustele omia tatuointejani. Sen sijaan vastaan vain marisijalle, että "Ei sinun niistä tarvitsekkaan tykätä".


    • Peter..

      Ei se ole fiksujen ihmisten ymmärrettävissä. Vain suhteellisen typerät ihmiset ottavat tatuointeja ja mitenpä me heidän ajatusmaailmaansa voitaisiin ymmärtää kun siitä puuttuu rationaalinen logiikka. Snänsä harmitonta hommaa kun ei siinä yleensä vahingoiteta kuin itseä joten minulle sama mitä kukin tatuoi, mutta potentiaalisen tyttöystävän hylkäämiseen riittää jo yksikin tatuointi, jos se on on huono tai epäsopivassa paikassa. Jokatapussessa tatskat laskee näin miehenä ajatellen naisen arvoa rajusti, eihän ne yleensä muutakuin kertoo psyyken ongelmista. Toki nämä ongelmat ovat voineet kadota iän myötä, mutta leimattu nainen se on silti.

      Miesten tatskoja en ala kommentoimaan kun eivät minua muutoinkaan kiinnosta.

      • vierailija

        Kertoo psyyken ongelmista? Tuskimpa kovin monella :D Kävikö mielessäsi että ne voivat kertoa myös elämänkokemuksista, niin hyvistä kuin huonoistakin? Laskee naisen arvoa? Ompa sitten hyvä, että joku persoonaltaan upea tatuoitu nainen pääsee pälkähästä kun hänet "hylkäät", sehän on sen naisen onni ettei sinunlaiseesi ihmiseen ehdi edes kiintyä. Makuasiat ymmärrän, toiset tykkäävät ja toiset eivät tykkää tatuoinneista, fine. Mutta kertoo mielen köyhyydestä ja valtavasta pinnallisuudesta puhua tatuoiduista naisista tuohon sävyyn. Itse satun olemaan tatuoitu nainen. Olen yliopiston käynyt, olen itseasiassa aika kaunis ja minulla on hyvä itsetunto ja takana paljon elämänkokemusta, vaikka olenkin vielä muutaman vuoden alle nelikymppinen. Minulla on hyvä työpaikka ja työnantaja jota ei kiinnosta minun tatuointini vaan se että satun olemaan hyvä työssäni. Olen kaikkea muuta kuin "suhteellisen typerä" (samaa ei selvästikään voi sanoa sinusta, ja lisäksi olen hyvä ja toiset huomioiva, aika ihana ihminen. Eikä se ole vain oma mielipiteeni. Joten, kaikella kunnioituksella, minulle on ihan ok jos sinä tai kuka tahansa muu et pidä tatuoinneista, ei tarvitsekaan pitää. Mutta se ei ole ihan ok, että mielestäsi se laskee toisen ihmisen ARVOA.


      • Peter..
        vierailija kirjoitti:

        Kertoo psyyken ongelmista? Tuskimpa kovin monella :D Kävikö mielessäsi että ne voivat kertoa myös elämänkokemuksista, niin hyvistä kuin huonoistakin? Laskee naisen arvoa? Ompa sitten hyvä, että joku persoonaltaan upea tatuoitu nainen pääsee pälkähästä kun hänet "hylkäät", sehän on sen naisen onni ettei sinunlaiseesi ihmiseen ehdi edes kiintyä. Makuasiat ymmärrän, toiset tykkäävät ja toiset eivät tykkää tatuoinneista, fine. Mutta kertoo mielen köyhyydestä ja valtavasta pinnallisuudesta puhua tatuoiduista naisista tuohon sävyyn. Itse satun olemaan tatuoitu nainen. Olen yliopiston käynyt, olen itseasiassa aika kaunis ja minulla on hyvä itsetunto ja takana paljon elämänkokemusta, vaikka olenkin vielä muutaman vuoden alle nelikymppinen. Minulla on hyvä työpaikka ja työnantaja jota ei kiinnosta minun tatuointini vaan se että satun olemaan hyvä työssäni. Olen kaikkea muuta kuin "suhteellisen typerä" (samaa ei selvästikään voi sanoa sinusta, ja lisäksi olen hyvä ja toiset huomioiva, aika ihana ihminen. Eikä se ole vain oma mielipiteeni. Joten, kaikella kunnioituksella, minulle on ihan ok jos sinä tai kuka tahansa muu et pidä tatuoinneista, ei tarvitsekaan pitää. Mutta se ei ole ihan ok, että mielestäsi se laskee toisen ihmisen ARVOA.

        Hei,

        mitä järkeä on kuunnella toisten mielipiteitä jos niillä ei ole mitään arvoa. Itselläni on tohtorintutkinto ihmistieteissä ja tämä on empiirinen kokemukseni. Kun olet tieteellinen nainen niin en ala selittämään turhaan poikkeuksia. Itse elän juurikin niin, että en välitä nollaakaan muiden mielipiteistä, mutta en myöskään koskaan kysele keneltäkään toisten mielipitetitä, miksi niin tekisin kun niillä ei kuitenkaan ole merkitystä. Ok, niillä joita pidän itseäni älykkäämpinä tai edes tasavertaisina on jotain merkitystä, niitäkään ei ihan paljoa ole.


    • lunta palloon

      Omilla tatuoinneillani on tarkoitus ja ne muistuttavat päivittäin elämäni hyvistä ja huonoista hetkistä. Toiset kirjoittavat päiväkirjaa, mulla se on aina mukana.

    • ja hahhaa!

      Oli tatskoissa vaaransa tai ei, niin rumia ne ovat! Vaikka olis kuinka nätti kuva, niin iholla ne eivät ole kauniita.
      Tatuoidut näyttävät siltä, kuin olisi likaa ihossa!

      Ja ihan naurettavia ovat myös ne lasten nimet nahassa : kait sitä nyt hyvin vahvasti tietää olevansa äiti tai isä, ilman, että se pitää ihossa lukea!
      Tai sitten on otettu viisi tähteä tai perhosta kuvaamaan lasten lukumäärää, pöljää!

      Okei, jos tatskan omaava on hyvännäköinen kropaltaan, voi olla, ettei tatuointi niinkään pistä silmään...jos se on PIENI.
      Mutta auta armias millaisia tatuoinnin kantajia nykyään näkee. Esim. on jo valmiiksi suttuisen näköinen tyyli, varsinkin naisella ja siihen vielä joku pääkallopellen kuva olkavarteen, niin avot, hyi!
      Kaikkein korneimman näkemäni tatuoinnin otti tuttuni 160cm 120kg nainen : koko reiden mittaisen delfiinin reiteensä!! Olin aivan kauhuissani ja kysyin, että miksi sulla on VALAS tatuoituna jalkaan! Arvatkaapa mitä vastasi : no , koska tykkään vesijuoksusta! Ei herramanjee, viiskymppinen nainen!! Siis niin törkeän näköinen kuva pulleassa reidessä kuin olla ja voi! Vai että delfiiniksi muuttui tämä punkero kun vesijumpan aloitti. WAU!

      • koiruus

        Itelläni on kuolleen koirani kuva ja nimi käsivarressa. Ja en ottanut sitä heti vaan vasta puolivuotta myöhemmin tapahtuneesta...


      • Kuulostaa tutulta
        koiruus kirjoitti:

        Itelläni on kuolleen koirani kuva ja nimi käsivarressa. Ja en ottanut sitä heti vaan vasta puolivuotta myöhemmin tapahtuneesta...

        Mun yhdellä tutullanikin on. Luulin sitä ekakerralla isoksi ilkeännäköiseksi mustelmaksi. :)


    • Ei ikinä moisia

      Tatuoinnit tosi rumia. Vain tosi holmö ottaa sellaisen ja sitten katuu kun vanhenee ja iho rypistyy.

      • Mikael Porsas

        Vanhuus ihmisen rumistaa, ei tatuoinnit ainakaan yleensä. Vanhoja ne tatsat vasta komistaakin.

        Näin Freudilaisittain suosittelen nurisijoita ottamaan heti ensi tilassa itselleen tatuoinnin, niin näkevät kuinka banaali asia sekin nykypäivänä on!


    • mies23v-pks

      Tää on aiheena vuosittain muutamia kertoja täällä suomi24:ssä. Ainakun joku surkeemman sukupolven ihminen pääsee siihen, että elämässä ei oo mitään sisältöä, pitää keksiä jotain valitettavaa. Kun päästään tiettyyn ikään, pitää valittaa tatuoinneista, siitä kuinka rumia ne muka on. Vammaisuusasteesta riippuen, alkaa näistä tatskoista valittaminen nuoremmalla iällä. Mitä vammaisempi, sen nuorempi. Tietysti löytyy teinit, jotka eivät ole muodostaneet vielä todellista identiteettiiän. Silloin pitää jostain asioista valittaa, ihan vaan kokeillakseen, tai saadakseen hyväksyntää, pätemällä jostain tietystä asioista. Toki voihan silloinkin olla täys retard.

      Ihmiset on mitä on, ja tekee mitä tekee. Elämä opettaa. Suvaitsevaisuus on kaunista.

    • Kukkastätienunelma

      Hyvät ihmiset, hyvät ihmiset...
      Ymmärrän vielä tupakoinnista valittamisen, sillä esim. yleisillä paikoilla sitä valitettavasti saavat ne tupakoimattomatkin. Itse tästä huolimatta poltan, mutta koitan katsoa, etten ole ovien lähellä, leikkikentillä tai muuten lasten lähellä tai katoksissa, kun muita siellä seisoo, etteivät joudu savussa olemaan. En nyt missään nurkissa lähde köpöttelemään, mutta haluan edes hieman ajatella siinä muita. Kaikki eivät näin tee ja harmihan se on, mutta minkäs teet?

      Mutta tatuoinnista paasaaminen on kyllä jotakin johon KENELLÄKÄÄN ei ole oikeutta. Jos joku haluaa syystä tai toisesta tatuoinnin niin siitä ei pitäisi muille ihmisillle mitää koitua. Ne näyttävät rumilta? No, tarvitseeko niitä katsoa? Ja jos näin on niin ovathan jotkut ihmisetkin rumia ja kauneus on katsojan silmissä täysin.

      Itse pidän tatuoinneista, kunhan ne eivät ole ylivedettyjä. Itselläni on koirani tassunjälki. Ja voi apua, kun ei ole lapsen nimeä. No, ensinnäkin lapsia ei ole eikä voi tulla. Aika usein ihmiset ottavat tatuoinnin, joka muistuttaa jostakin kauniista tai tärkeästä. Toki on näitä mahtavia känni-ideoita, mutta se on oikeasti heidän huolensa jos menevät sen ottamaan. Näytti sitten kuinka rumalta hyvänsä.

      Vaikka joidenkin ihmisten ulkonäkö ei minua miellyttäisi, niin en tekisi juttua siitä, että nyt kaikkien rumien pitää ruveta pitämään paperipussia päässä...
      Peace out, porukat!

    • Carlos Ribulli

      Paskat.. riskit on minimaaliset.

      Sitä paitsi suomalaiset ovat keskimäärin niin rumia ihmisiä että melkein tatuointi kuin tatuointi vain kaunistaa heitä!

      Miksi niitä turhaan poistelemaan, onpahan edes jotain katsomisen arvoista rumissa ihmisissä!

    • not cool

      Rumia ihmisiä ei olekkaan, mutta kauniistakin ihmisestä saa äkkiä ruman "hienolla" tatuoinnilla.
      Jokainen tyylillään. Onneksi ei tarvitse katsoa tatuointeja. Yäks, sanon minä.

      • 23.5.

        Kauniin saa rumemmaksi, mutta yös ruman kauniimmaksi tatuoinnilla.
        Vanhana on ruma muutenkin, siinä enää mikään tatuointi pahenna, useimiten enempi päinvastoin.


    • Hetero mies.

      Jos naisessa on tatuointi niin se on todella iso miinus. Se ei ole se pelkkä kuva siinnä ihossa vaan se on merkki siitä että on sekopää.
      Ainoa syy miksi tatuoinnin hyväksyy on sellainen että sillä peitetään joku vamma, leikkaushaava tai arpi.

      Mutta ihan tosi, älkää ottako tatuointeja! Ne eivät tunnu miehestä hyvältä. Pilaatte sillä mahdollisuutenne lopullisesti.

    • Itse otin ekan kuvan ihooni 25 vuotiaana, merkiksi itselleni yhden ajanjakson loppumisesta elämässäni.
      Toisen kuvan otin 37 vuotiaana, muistoksi, merkiksi, paikasta ja ajasta, tilanteesta jossa olin ja elin, ilosta ja riemusta, ajanjaksosta ja tunteesta jonka toivon jatkuvan ikuisesti.
      Kolmannen kuvan otin 40v, isomman, värikkään. Merkiksi itselleni että muista nämä vaikeat ajat, sairauden, työttömyyden ja toivottomuuden, muiden vaikeuksien keskellä otetun, jos ja kun joskus vielä paremmat ajat koittavat.
      Nyt olisi taas uuden kuvan ja uuden ajanjakson aika, uusi elämä, uusi lapsi vastoin lääkäreiden kertomaa, keskenmenon ja lapsettomuusdiaknoosin jälkeen.
      Kaikki kuvani ovat piilossa vaatteiden alla ja edes läheisimmät eivät kaikki tiedä niistä. Niiden merkitys on minun ja vain minun tiedossa, kuvan nähdessäni tiedän ja muistan milloin, missä tunnelmissa se on otettu.
      Minussa on lukuisia leikkausarpia, luunmurtumia ja kivistyksiä. Nekin ovat osa minua, kertovat tarinaansa minulle ja vain minulle.
      Tatskat, arvet, rypyt ja naarmut kertovat minulle elämäni tarinaa ja hautaan aion mennä vanhana, ruttuisena, tatuoituna. Aion ottaa jokaiselle pyöreälle vuosikymmenelle tästä hetkestä hautaan kuvan joka on karttani minun elämään.

    • 2013

      Ohhoh, en tiennyt että on näin paljon vanhanaikaisia stereotypioita vaalivia suomalaisia!
      Tatuointeja on erilaisia, niin myös ihmisiä ja mielipiteitä.

      Näin ajattelee todistetusti keskivertoa älykkäämpi, terve nainen, joka on aina saanut töitä asiakaspalvelu- ja terveydenhoitoalalla tatuoinneistaan huolimatta - eikä siten sovi teidän ahtaisiin lokeroihinne.

    • kyllästynyt

      En ole tähän päivään mennessä (34 v) nähnyt yhtään tatuointia, joka olisi paremman näköinen kuin puhdas, terve iho.
      Olen terveydnhoitoalalla, joten nähty on keskivertoa enemmän paljasta pintaa.

      • merkattu

        Olen terveydenhoitoalalla ja merkattu. Olen myös käytännössä nähnyt kuinka katkeria alan ihmiset osaavat olla. Toki työ on raskasta, mutta eikö kannattaisi vaihtaa ammattia jos elämä on raskasta? Toisaalta en edes usko, että olet alan ihmisiä.

        Alastomia ihmisiä on tullut nähtyä vauvasta vaariin. Työssäni olen oppinut arvostamaan ihmiskehon moninaisuutta. ihmiskeho on kaunis vaikka se ei vastaisikaan Hollywood- tai luterilaisia ihanteita. Yleinen argumentti tatuointeja vastaan on, että vanhetessa ne alkavat roikkua. Voin kuitenkin kertoa, että vanhetessa roikkuu kaikki muukin.


      • kyllästynyt
        merkattu kirjoitti:

        Olen terveydenhoitoalalla ja merkattu. Olen myös käytännössä nähnyt kuinka katkeria alan ihmiset osaavat olla. Toki työ on raskasta, mutta eikö kannattaisi vaihtaa ammattia jos elämä on raskasta? Toisaalta en edes usko, että olet alan ihmisiä.

        Alastomia ihmisiä on tullut nähtyä vauvasta vaariin. Työssäni olen oppinut arvostamaan ihmiskehon moninaisuutta. ihmiskeho on kaunis vaikka se ei vastaisikaan Hollywood- tai luterilaisia ihanteita. Yleinen argumentti tatuointeja vastaan on, että vanhetessa ne alkavat roikkua. Voin kuitenkin kertoa, että vanhetessa roikkuu kaikki muukin.

        Ei työ ole raskasta, se on vain turhauttavaa ja yksitoikkoista, mutta mikä työ ei olisi? Ja elämähän on oikein mukavaa näin opintovapailla ;)
        Ihmiskehojen moninaisuutta on vuosien vaerella nähty, se vaan ei parane kuvilla.
        Usko tai älä, sama se, vaihto on menossa - työ minusta tällaisen kyynikon aikanaan teki. Jos olisit ollut tietyissä duuneissa, tietyissä paikoissa (sairaalamaailmassa) niin näkisit paljon kaltaisiani.....vähemmän kirkasotsaisia vanhoja. Onneksi sieltä pääsee pois, ehjin ja puhtain nahoin. Mielipiteisiin tatuoinneista ei työ vaikuta kuin ehkä niin, että olen nähnyt niitä paljon ja olen edelleen samaa mieltä. I rest my case.


    • ei oo tatuointeja mu

      Makuasioita. Elämä ylipäänsä on vaarallista. Sanotko siis naapurillesi, ettei kannata jälkikasvua hommata, kun elämä on niin vaarallista?

    • Merkattu

      Mielestäni oleellisempi kysymys on, miksi ihmiset keskittyvät niin paljon muiden tarkkailuun sen sijaan että eläisivät itselleen mieluista elämää? Tottakai maailmassa on aioita, jotka eivät mielytä omaa esteettistä silmää. Jos asiasta ei kuitenkaan ole vaaraa yhteisölle, voin kääntää katseeni hyvillä mielin johonkin kauniiseen.

      PS. Tatuoinnin ottaminen sattuu ja tuntuu hyvältä. Kivun ja nautinnon raja on joskus häilyvä.

    • Tatuoitu

      Jotain lapsen nimen tatuointia en varsinkaan ymmärrä, kaikenlaista muuta kyllä.

      • outoa vai mitä

        Kuulin jostain, olikohan se niin ,että tatskat häiritsee kun ihmisestä otetaan mangneettikuvaa??? Tai jotain semmosta..
        Mutta eihän siihen koneeseen ole pakko mennä ;) Aika parantaa...


      • Outoa tosiaan
        outoa vai mitä kirjoitti:

        Kuulin jostain, olikohan se niin ,että tatskat häiritsee kun ihmisestä otetaan mangneettikuvaa??? Tai jotain semmosta..
        Mutta eihän siihen koneeseen ole pakko mennä ;) Aika parantaa...

        Juuri näin, "kummin kaiman serkun naapuri oli kuullut jostain...". Mitä jos ottaisit selvää faktoista, tatuointi EI häiritse magneettikuvauksessa. Joissain vuosikymmeniä sitten käytetyissä musteissa oli pieniä määriä hiukkasia joihin magneetti vaikutti, niissä kohdissa tuntui lievää kihelmöintiä kuvauksen aikana mutta nekään eivät vaikuttaneet itse kuvaamiseen. Nykyisissä musteissa ei noita aineita käytetä kuin ehkä jossain ulkomailla epämääräisissä tatuointi"luolissa" joita kannattaa muutenkin välttää huonon hygienian takia.

        Ja ei, en ole hankkinut tatuointeja eikä ole suunnitelmissa.

        En myöskään levitä huhuja tai muuta sontaa vaan otan selvää faktoista. Joillain ihmisillä on outo tapa levittää huhupuheita ja arvailuja "tietona".


      • ...
        Outoa tosiaan kirjoitti:

        Juuri näin, "kummin kaiman serkun naapuri oli kuullut jostain...". Mitä jos ottaisit selvää faktoista, tatuointi EI häiritse magneettikuvauksessa. Joissain vuosikymmeniä sitten käytetyissä musteissa oli pieniä määriä hiukkasia joihin magneetti vaikutti, niissä kohdissa tuntui lievää kihelmöintiä kuvauksen aikana mutta nekään eivät vaikuttaneet itse kuvaamiseen. Nykyisissä musteissa ei noita aineita käytetä kuin ehkä jossain ulkomailla epämääräisissä tatuointi"luolissa" joita kannattaa muutenkin välttää huonon hygienian takia.

        Ja ei, en ole hankkinut tatuointeja eikä ole suunnitelmissa.

        En myöskään levitä huhuja tai muuta sontaa vaan otan selvää faktoista. Joillain ihmisillä on outo tapa levittää huhupuheita ja arvailuja "tietona".

        Vähän ne häiritsee magneettikuvauksessa eli kuvasta tulee suttuinen, jos värissä on "metallia". Suttuisesta magneettikuvasta voi tulla virhediagnoosi sairauteen.


      • ei haittaaaaaa
        ... kirjoitti:

        Vähän ne häiritsee magneettikuvauksessa eli kuvasta tulee suttuinen, jos värissä on "metallia". Suttuisesta magneettikuvasta voi tulla virhediagnoosi sairauteen.

        Eipsss, tatuointiväreissä ei nykyään ole metallia


    • pshjokotaas

      Itse asiassa tatuointivärit EIVÄT aiheuta usein allergiaa tai kasvata ihosyöpäriskiä. Ja totta kai se tulehtuu, jos sitä ei puhdista ja hoida. Jos kaadut kesällä pyörällä ja polveen tulee ruhje niin etkö muka puhdista sitä ja vaihda laastaria? No jos et, niin ei mikään ihme, että tatuointisi tulehtuvat.

      • ...

        Allergiaa tatuointivärit kyllä aiheuttavat ja ne myös kerääntyvät maksaan, voiden aiheuttaa ko. elimessä syöpää.


      • trololloloollololo
        ... kirjoitti:

        Allergiaa tatuointivärit kyllä aiheuttavat ja ne myös kerääntyvät maksaan, voiden aiheuttaa ko. elimessä syöpää.

        Nykyään ammattilaiset käyttävät allergiatestattuja värejä.


    • tavallinen mies

      Jokainen saa tehdä itselleen niinkuin haluaa. Tatuoinnessa on riskinsä, mutta niin on monessa muussakin asiassa. Itse en ottaisi tatuointia, mutta ymmärrän kyllä jos ihminen ottaa tatuoinnini jonkin itselleen merkityksellisen seikan takia.

      Kuitenkaan en kyllä parhaalla tahdollanikaan ymmärrä sitä ilmiötä kun kropasta alkaa olla enemmän tatuointien peitossa verrattuna siihen ihon alaan missä tatuointeja ei ole. Minusta sellainen on jo rumannäköistä ja sellaisesta ihmisestä tulee mieleen ihan muita kuin positiivisia mielikuvia.

    • Jesse Aarnio

      Minulla on tatuointi anuksessa sekä pippelin reiässä. Tulehduksia on jatkuvasti päällä mutta se on sen arvoista. Seuraavan tatskan otan silmään ja sen jälkeen kynnen alle taikka kieleen, ehkä molempiin jos vaan sää sallii.

    • jorkki44

      Ei saatana mitä kukkahattutätejä taas liikenteessä!

    • Ei Terve

      No huuh huh! En tajuu miks vaivaudun .. tuntuu olevan monta teiniritsaa vinkumassa. "olla oma itsensä" tatuointiko tekee ihmisestä itsensä? Itseppä tunnen miehen joka oli tatuoinnin ottanu ja joku järkyttävä tulehdus/myrkytys tullut...sitten mennäänkin vinkumaan terveyskeskukseen ja verovaroilla hoidetaan ihmisen oma tyhmyys. Siis nuo on jotain niin säälittävää..ihmiset on olevinaan oma itsensä kun ollaan sen näköinen että saisi mahdollisimman paljon huomiota. Tajuaisittepa vaan itse että se on negatiivista! Jos joku sanoo tähän "et vaan itse uskalla" niin siihen voin jo vastata jo varuilta, että paljon hienompaa on uskaltaa olla se oikea oma itsensä. En usko että kukaan naamaansa aamusta iltaan laittava (facebook-päivitys joka lookista) on kovin hehkeä aamulla herättyään? Ei täsä maailmassa ole enää mitään aitoa :( Silarit ja sillee..

    • tatuoitu

      " Elättäjälle" tiedoksi . Nahkaani on tatuoitu 17 kesäisestä alkaen ja olen tätänykyä jo 52 V. Minua ei ole kenenkään koskaan tarvinnu elättää eikä maksaa laskujani . Olen itse elättänyt itseni , perheeni sekä lukuisat muut henkilöt jotka ovat yrityksessäni työskennelleet , Suurin osa heistä on tatuoimattomia !!! Velvoitteeni olen tähän yhteiskuntaan hoitanut aina sentilleen joten älä yleistä !!! Sitäpaitsi tatuoinnit on kauniita kun ne on hyvin tehty .

    • Marshmallow-9

      Ihmiset ovat ottaneet tatuointeja kautta aikojen. Tuhansia vuosia ennen ajan alkua niiden uskottiin parantavan kantajaansa, olivatpa myös merkkejä urheista teoista. Keltit harrastivat tatuointeja. Viktoriaanisella aikakaudella tatuoinnit olivat muotia yläluokkaisten ihmisten keskuudessa. 1920-luvulla tatuoinnit olivat lähinnä rikollisten ja merimiesten keskuudessa suosittuja. Tavallisten ihmisten suosioon tatuoinnit nousivat jälleen 60-luvulla, 90-luvulla tatuoinnit olivat suosionsa huipulla ja nykyään vuonna 2013 ihmiset ottavat tatuointeja edelleen.

      Ihmiset ottavat tatuointeja koristaakseen kehoaan. Erottuakseen joukosta. Ollakseen cooleja. Jonkin tärkeän tapahtuman muistoksi. Syitä on monia. Kuitenkin yksi syy on kaikilla leimanottajilla sama: Kantaakseen kuvaa loppuelämänsä mukanaan, josta pitää. Se on täysin jokaisen oma asia, ottaako tatuoinnin vai ei, eikä sen pitäisi muiden peppuvakoa kutittaa. Jotkut pitävät tatuoinneista ja toiset eivät. Jos joku pitää tatuointeja vastenmielisen näköisenä, ei niitä kannata itseensä hakkaututtaa, eikä valita seurustelukumppanikseen persoonaa joka leimoja omistaa (Muistakaa siis kirjoittaa Suomi24 treffiprofiiliinne jos tatuoinnit ovat täysin turn-off, näin vältytte niiltä ikäviltä pettymyksiltä ;-)). Itse olen kuitenkin sitä mieltä, että jos jostain ihmisestä aidosti pitää, ei sillä ole merkitystä onko toisen ihossa kuvaa vai ei, ihminen on silti täysin sama persoona kuvan kanssa tai ilman.

      Laadukkaat tatuointivärit ovat nykyään niin turvallisia, että ne aiheuttavat aniharvoin allergisia reaktioita. Punainen väri allergisoi pienellä prosentuaalisella osalla ihmisistä, mutta sekin ilmenee usein vain alueen punoittamisena, kutisemisena ja iho saattaa työntää musteen parantuessaan pois. Sitten voi laittaa jotain muuta väriä tilalle, that's it. Ihosyöpää musteet eivät aiheuta. Tatuointiin ei pesi bakteereja, mikäli tatuoinnin tekijä on asiansa osaava ja käyttää hanskoja, kertakäyttöisiä neuloja sekä tippejä ja huolehtii studion ja tatuoitavan alueen asiallisesta hygieniasta. Tarvikkeet, jotka eivät ole kertakäyttöisiä puhdistetaan autoklaavilla aina ennen tatuoimista. Tatuoinnin ottajan on myös itse huolehdittava tatuoinnin hyvästä jälkihoidosta, eli puhtaanapidosta ja riittävästä rasvauksesta.

      Tatuoinnin poistamiseen en osaa ottaa sen kummemmin kantaa. Oma ajatukseni on, että mikäli kuva on hyvin tehty, ei sitä tarvitse poistaa vaikka sen merkitys häviäisi aikojen saatossa. Kuvalla on kuitenkin ollut jossain elämänvaiheessa merkitystä, ja se voi muistuttaa kantajaansa juuri siitä ajasta. Peittokuviakin saa nykyään niin upeita, että mikäli kuva niin kovin harmittaa, voi sen päälle laittaa jotain omaa silmää miellyttävämpää.

    • Apinakaan laittaisi

      Tatuoitu nainen, hyi helvetti, inhottaisi jo näkeminen, saati koskeminen. 99,999% tatuoinneista on taiteellisesti ja teknisesti niin kökköä paskaa, että en laittais moisia edes seinälleni, saati tikkaisin ihooni, kuten naisilla näitä alaselän tribaalijätöksiä. Onko kuvottavamman näköistä, kun näinen kyykkii matalissa lantiohousuissa, stringit kainalossa suurin piirtein ja alaselässä koripallon kokoinen tribaalituhnu. Oikea inkartistin aivopieru.

      Säälin sekaisin tuntein monta kertaa on tehnyt mieli sanoa, että:"Onko tuo pikkusiskosi tekemä vai sammuitko johonkin ja kaverit tekivät källin vai voititko vedon tehdä paskoin tatska ikinä"?

      Jaa, kyllä on vieläkin irvokkaamman näköistä, meinaan vanhemmiten paikat alkaa löystyä ja se takapuolen ja lonkan alueella kuva alkaa näyttää viimeistään silloin paskaiselta hernepussilta tai tyhjentämättömältä katetrilta. Tai käsivarressa sellaiset Ville Valo tuhrut, mitä sitten onkin kaduttu, haalistuneet ja todella huonolla tuloksella laserhoidossa kärvistelty. Typerintä on kundikaveriensa nimet, varsinkin jos ei meinaa kestää suhteet. Paras oli, että yhdellä naisella luki lapojen välissä ja alaselässä toisinpäin ihan varmuuden vuoksi ja muistutukseksi: "My name is ..." Todella huomaavaista :D

      Jos joku kuvittelee, että saa osakseen jotain ihailua, että vähäks olet rohkea tms. niin mulla ainakin ensimmäinen on, että v:ttu, mikä apina, kun ei annettu lapsena piirtää paperille ja seiniin.

      • höpönassu

        Nooh elekeepä ihmiset olko noin ikävästi suhtautuvia noita täydelliseen ihmiskuvaan ihastuneita kohtaan. Otetaan me pojat ja tytöt rohkeasti tatuointeja, niin pysyvät nämä jugend-nuorien kasvatit kaukana meidän ajatuksia "puhdistamasta". Joopa täytyy sanoa, että itselläni ainakin huomattavan paljon tuli intoa ottaa lisää väriä ihoon. Eihän nyt helvata.... edellistä en olis miettiny ja hionu lähemmäksi viittä vuotta, jos olisin tiennyt, että se pitää noin tehokkaasti idiootit loitolla minusta. P.s ai niin ihan nyt vaan kiusallani pitää vielä sanoa, että olen terveydenhoito alalla helvatan iso tatuointi itsessäni ja lävistetty...ja huonosti menee ;) ajan porschella ja mensan testeissä kuuluun kahteen prosenttiin. Että in you're face sinne vaan joita kiinnostaa miettiä tuota värin vaikutusta älykkyyteen ja menestykseen. Ai niin ja piru vie suhteellisen kauniin nuoremman naisen kanssa vielä seurustelen (tosin kauneushan on tunnetusti maku asia, joten olen jäävi tuossa asiassa).


      • sen näkyy jo
        höpönassu kirjoitti:

        Nooh elekeepä ihmiset olko noin ikävästi suhtautuvia noita täydelliseen ihmiskuvaan ihastuneita kohtaan. Otetaan me pojat ja tytöt rohkeasti tatuointeja, niin pysyvät nämä jugend-nuorien kasvatit kaukana meidän ajatuksia "puhdistamasta". Joopa täytyy sanoa, että itselläni ainakin huomattavan paljon tuli intoa ottaa lisää väriä ihoon. Eihän nyt helvata.... edellistä en olis miettiny ja hionu lähemmäksi viittä vuotta, jos olisin tiennyt, että se pitää noin tehokkaasti idiootit loitolla minusta. P.s ai niin ihan nyt vaan kiusallani pitää vielä sanoa, että olen terveydenhoito alalla helvatan iso tatuointi itsessäni ja lävistetty...ja huonosti menee ;) ajan porschella ja mensan testeissä kuuluun kahteen prosenttiin. Että in you're face sinne vaan joita kiinnostaa miettiä tuota värin vaikutusta älykkyyteen ja menestykseen. Ai niin ja piru vie suhteellisen kauniin nuoremman naisen kanssa vielä seurustelen (tosin kauneushan on tunnetusti maku asia, joten olen jäävi tuossa asiassa).

        Sosiaalialalla olet asiakkaana ja elintarvikealalla keskioluen ja muiden litkujen suurkuluttajana ja vakkariasiakkaana ennen järkkärin saapumista taas kerran heittämään ördääjän helvettiin. Jäljellä hirveä siivo ja vanha hiki ja viikon vanhat kuset ja paskat housussa.

        Tuo kirjoittaminenkin on niin ala-arvoista apinan sekoilua, ettet ole takuulla päässyt sisään mihinkään lääketiedettä opiskelemaan tai kerro edes yksikkösi, niin me itseään edes jollain lailla suojelevat voimme pysyä pois.

        Ota ihmeessä lisää, mielellään lärviin iso kirkkovene, huomaa jo sadan metrin päästä, että sieltähän oikein järjen jättiläinen taasen lyllertää.


      • jepjep..
        sen näkyy jo kirjoitti:

        Sosiaalialalla olet asiakkaana ja elintarvikealalla keskioluen ja muiden litkujen suurkuluttajana ja vakkariasiakkaana ennen järkkärin saapumista taas kerran heittämään ördääjän helvettiin. Jäljellä hirveä siivo ja vanha hiki ja viikon vanhat kuset ja paskat housussa.

        Tuo kirjoittaminenkin on niin ala-arvoista apinan sekoilua, ettet ole takuulla päässyt sisään mihinkään lääketiedettä opiskelemaan tai kerro edes yksikkösi, niin me itseään edes jollain lailla suojelevat voimme pysyä pois.

        Ota ihmeessä lisää, mielellään lärviin iso kirkkovene, huomaa jo sadan metrin päästä, että sieltähän oikein järjen jättiläinen taasen lyllertää.

        Höpöp höpö...
        Minäkin tatuoitu nainen,en juo enkäole sossun asiakas :)
        Mutta sinä katkeroitunut villapöksy taidat krapuloissasi ja rahapulassa siellä Itkeäkun kaikki rahat meni kurkusta alas etkä päässytkään varaamallesi tatuointi ajalle.


    • suttailuaaa

      Järjetöntä itsensä suttaamista sitten vanhemmiten katuu.

      • Hemmetin ämmät

        Älä pidä silmiä kierossa tai ne jää niin !


    • vark

      miksi sinun tämä pitäisi ymmärtää? miksi kenenkään pitäisi ymmärtää jos toinen värjää kehonsa sellaiseksi kuin itse haluaa? yhtäkään tatuointia kukaan ei ole ottanut kenenkään toisen ihmisen takia, eikä tule ottamaan ellei avioliitto/kihla tatuointeja lasketa. se ei kuulu sinulle miksi joku värjää ihoansa, niinkuin ei se kuulu meille jotka värjäämme että miksi joku ei värjää. fakta on että meitä ei kiinnosta, ei piirun vertaa. tämä on se tosiasia minkä kanssa ihmisten on älyttömän vaikea elää: keskuudessanne oikeasti elää ihmisiä joita ei kiinnosta pätkä vertaa mitä toinen tekee kehollaan koska he ymmärtävät että se on jokaisen ihan ikioma asia ja päätös. faktat pöytään, jessus että tämä suomalaisten roskakulttuuri ärsyttää kun kaikkea pitää muka pyrkiä ymmärtämään tai miettimään että miksi.. huoh.. hankkikaa perkele elämä.

    • 6+5

      Enemmän riskejä ottaa kun astuu ovesta ulos. Voi jäädä auton alle, liukastua ja halkaista kallonsa tai saada possunuhan ohikulkijalta.

      Ehkä aloittajan olisi parasta muumioitua loppuelämäkseen yksin sisälle kotiinsa jos muiden ihmisten "riskinotto" ja tekemiset aiheuttavat tuollaista ahdistusta sekä päänvaivaa. Tai maailman ihmeellisyys ja monimuotoisuus ylipäätään.

    • Not-so-cool

      Itse haaveilin lapsesta asti tatuoinnista ja nyt ikää alkaa olee neljättäkymmentä niin ei enää teekkään mieli ottaa tatuointia. Tatuoinneista/tatuoimisesta tehty niin muoti-ilmiö tai mainstreamia että joka paikasta niitä näkee kyllästymiseen asti. Tv:ssä pahimmillaan kolmella tai kahdella kanavalla samaan aikaan jonkun ihoa hakataan ja hehkutetaan kuvan tarinaa tai etsitää huipputatuoijaa. Enkä oikein ikinä ole saanut päätettyä tarkalleen minkälaisen kuvan ottaisin. Kun ei viitsisi kuvaa ottaa vaan siitä ilosta että siinä sitte on loppuelämän Hipster-tähti tai meksilainen pääkallo tai japanilainen karppi. tatuoinneissa ei ole mitään vikaa, mutta mielestäni "less is more" pätee tässäkin asiassa. Mieluummin vähän hienoja tatuointeja kehossa kuin miljoona rumaa/typerää.
      Terveyskysymykset pistivät myös mietityttämään tatuoinnin ottamista..

    • säpinää!

      Hahhhhhh

      Voi, että ku taas pienisieluisia ihmetyttää maailman asiat.

      Miks toi toinen ei oo ku mä, miks toi ei tykkää näist samoist nallekarkeist ku mä, miks toi on noin erilainen ku mä.

      Hyvä ihminen, se toinen ei ole sinä, hän on oma itsensä!


      lallaaa..on maailmassa monta ihmeellistä asiaa, se hämmästyttää, kummastuttaa pientä kulkijaa....

    • Pippuri

      enemmän ihmettelen, miksi ihmiset lipittävät sitä pahanmakuista närästävää kuumaa juomaa litratolkulla kitusiinsa tai tupruttavat suussaan jotain mikä aiheuttaa ryppyjä, keuhkoahtautumaa ja keuhkosyöpiä

      • Sinä tietämätön

        Kahvi ei koskaan närästä. Närästyksen aiheuttaa sen kanssa syöty pulla.


      • 46v kahvia juonut
        Sinä tietämätön kirjoitti:

        Kahvi ei koskaan närästä. Närästyksen aiheuttaa sen kanssa syöty pulla.

        nojoo,,olen juonu kahvia 46 vuotta ja nyt lopetin. Siinä hävis vatsakivut ja närästys sun muut. On oikeesti aika pieni hetki elämässä kokeilla itse moista taukoa ja todeta pelkästään positiivista oloa.


    • tralllallllaaaa

      voi itku!!!! hajosin aivan totaallisesti eikä tästä naurusta tule loppua sitten millään. mulla on tatuointi alaselässä, lapaluussa ja yksi iso joka tulee kyljen kautta käsivarteen ja ihan ranteeseen saakka. ei en ole kuollut, en ole saanut mitään tulehdusta, ei ole ihosyöpää ja ihan hiton hyvin menee muutenkin. Kukaan tai kenenkään lapsi ei ole koskaan näistä huolimatta mua pelännyt, omat lapsetkaan ei pelkää =D
      Kirjoituksen aloittaja taitaa elää vieläkin tässä asiassa jollain kivikaudella. Se että onko ne hienoja tai rumia on ihan jokaisen oma mielipide, mutta tää "riski terveydelle" väite on jostain aivan tuulesta temmattua =D =D =D tai juu onhan se isokin riski jos ei osaa omasta hygieniastaan huolehtia, silloin ne tulehdukset ja bakteerit leviää ja aiheuttaa ongelmia. Mitä taas tulee tatuointien poistamiseen, uskoisin, että ottaja on kuitenkin sen verran tarkkaan harkinnut kyseisen kuvan ettei sitä tarvitse 5 vuoden päästä poistaa =D ja osaa myös valita ammattitaitoisen ja hyvän tatuoijan eikä mitään tai ketätahansa tavallista tallaajaa jonka paras piirros on tikku-ukko.
      Ja olen myös kuullut kysyttävän "mitä sitten kun oot vanha?"
      No mitä sitten, meistä jokainen vanhenee ja minä en ainakaan elä täällä siksi että olen jokus vanha. Eihän tässä elämässä kannata tehdä yhtään mitään jos elää periaatteella "kyllä musta tulee vanha ja kurttunen" entä jos sun elämäs viimenen päivä onkin huomenna??? sillon kyllä varmasti vituttaa että ei tehny mitä itse halus vaan kelaili että "musta tulee vanha ja ruttunen"

    • jäätävä fakta
    • muka trendikästä

      Mitähän henkistä kypsyyttä osoittaa ottamalla jonkin nimen tai tribaalin tai suttuisen tuhrun lapaansa tms.? Itse en ainakaan pidä yhtään kypsempänä, fiksumpana tai ajattelevana yksilöllisenä persoonana. Tuo on muutenkin niin tusinatavaraa kehoissa, että viimeinenkin hohdokkuus tatuointien ainutlaatuisuudesta on kadonnut vuosikymmeniä sitten ja puhdasta kehoa saa hakea urakalla. Itsellä raja menee naisella, että pakosta sulatan jonkin kämmentä pienemmän yksityiskohdan jossain, mikä on kauniisti ja taiteellisesti kuvattu, kuten enkeli tai nymfi tai kukka tms. Tribaali ei kyllä nappaa sitten yhtään. Jokin taiteellisesti tehty kirjasintyyppi jostain ajatuksesta on ihan jees, jollei nyt kaikki Eminemin lyriikat ympäri kehoa, silloin on ehkä eksyksissä.
      Valitettavasti en pääse naisen pään sisään, mutta jos olisin nainen, tuskin haluaisin kovinkaan tatuoitua miestä, joku pieni yksityiskohta ehkä saattaisi ilahduttaa, siinä kaikki, ei tosiaan mitään räppäri tai Ville Valo käsivartta, hyhhyh.

      Tatska on voitu ottaa selvänä ja vuosien harkinnalla ja suunnittelulla ja tekemällä oman pohjan aiheesta jne, mutta paljon on nähty, missä ei järjen häivää ja työn jälki niin ala-arvoista, että pitäisi viedä toimiluvat, nimiä en nyt ala luetella. Sitten niitä korjaillaan ihmisillä, jotka osaavat oikeasti tikata kehoon kuvaa.

      Kaikkein surullisimpia ovat nämä festarituhrut, kun mennään kavereille näyttääkseen vetämään nahkaansa kuvan, mitä ei kestä edes selvänä katsella ja jälki pahimmillaan aivan karmeaa kuraa, kun ei osaa edes sanoa ja vaatia, mitä haluaa ja tarkoittaa työssä.

    • tatuoitujannuhesestä
    • kastrop

      Itse pidän esim. tatuoituja, hieman emo -tyylisiä jätkiä todella seksikkäinä.
      Joillekin tatuoinnit sopivat, toisille eivät. Jos koko kroppa on tatuoitu, se ei minusta sovi kenellekään. Itse ajattelin ottaa myöhemmällä iällä pienen tekstin, koska se symboloi elämääni ja pidän tatuoinneista, joten miksi ei? Antaa jokaisen ottaa vastuu omasta ihostaan ja elämästään. :)

    • Liisa-ihmemaa

      Mä en halua tatuointeja, ne on rumia...
      Enkä ees uskaltas ottaa :O

    • plooolon

      Itse tatuointivastainen, tai siis olin. En ole enää. Olen nähnyt todella hienoja, oikeasti myös sivistyneitä tatuointeja. Myös älykkäillä ihmisillä. Tässä nyt vaan yksinpuhelua siitä, kuinka stereotypinen olen ollut.

      Itse haluaisin, mutta olen vain aivan tyhjän päällä. En halua maagista lohikäärmettä, perhosta, käärmettä, sydämiä, nimiä, jingjangeja, äärettömyyksiä tai muita symboleita. Sen tulisi olla jotain omaa. Ja mä olen vaan niin pirun huono saamaan selville, mikä tämä jokin olisi.

      Itse olen kuitenkin hoitoalalla opiskelemassa. Kammottaa tatuoinnessa se, kuinka ne rajoittavat toimenpiteitä kuten kivunlievitys epiduraalilla synnytyksessä? Kanylointi... Hirmuisesti. Tämä ehkä on seikka, miksi en ota. Tosin, ainahan näille tatskaihmisille löytyy plan B. Mutta silti...

    • jooooo on

      Mitä sitten jos jollakulla on tatuointeja, jos ei niistä tykkää niin voi sulkea silmänsä ettei tuu traumoja.
      Jokaisen oma valinta hankkiiko vai ei traumoja tai tatuointeja.


      http://tinyurl.com/shokkijutut

    • joo o...

      No ei niillä nyt niin paljoa ole terveyshaittoja.... esim hennatatuoinnit aiheuttaa enemmän haittavaikutuksia kuin ikuinen normi tatska. JA ei tarvi ottaa jos niin hirvittää, anna ihmisten elää...

    • Jjjjkkuuuu

      Kunnon tatuointi asiantuntijoita täällä!! :D ei voiku nauraa tai tai jotain, kannatta piipittää avautua jossain muualla ku täällä.. Mielestäni täällä vois keskustella ihan tatuoinneista, eikä aiheesta tatuoinnit on ällöttäviä elä ota tatuointia ym....

    • mr pain!

      monet haluu tatskan just sen kivun takia!!!

    • ccccccccc

      No yleensä nämä tatuoidut kaverit eivät ole kovin älykästä sakkia. Siksi sitä on vaikea logiikalla selittää. Haluava mainostaa julkisesti että äö on korkeintaan keskiarvoa ja useimmiten reippaasti sen alla.

      • acwc

        Logiikalla et voikaan tätä perustella kun musta tuntuu läppä ei ole mikään tieteellinen tutkimus.


      • ÄlykkyysOsamäärä

        Etpä näytä itsekään olevan järin älykäs...

        Ps. Se on äo


    • dsgfdsgfgds

      Mitä korkeampi koulutus, sitä harvemmin otetaan tatuointi. Ja mitä enemmän leimaa, sitä matalampi koulutus, ainakin noin keskimäärin. Katsokaa ympärillenne ja tehkää omat johtopäätökset. Tottakai poikkeuksiakin löytyy, mutta yleensä menee noin. Monilla perusduunareilla on huomattavasti useammin tatska kun taas akateemisella väellä melko harvoin. Eli kyllä se näyttäisi korreloivan älykkyyden kanssa.

      • gwergrw

        Yleistyksesi voimakkuus pistää miettimään omaa älykkyyttäsi.

        Pointtihan on se, että korkeammin koulutetuilla ne tatuoinnit eivät ole näkyvillä paikoilla. Kesähän tässä tuo mukavasti asian esiin, kun se naapurin uraohjus parturoi nurmikkoa paidattomana ja paljastaa tatuointinsa jne. Eli se mitä emme näe, ei ole totuus.

        Asia oli voimakkaammin, kuten asian esitit noin kymmenen vuotta sitten, mutta ei enää.
        En edes jaksa tehdää listaa kellä korkeassa asemassa olevalla on tatuointi.
        Tämän areenan käytösmalliin, kun kuuluu, että kaikkia tatuoituja dissataan. Eli ne koulutetummatkin tatuoidut painetaan maahan vain periaatteesta, että oma sana pysyy kasassa.


    • nytonhyväolla

      Olen 22v. ja näytän todella nuorelta. Asia on häirinnyt minua koko nuoruuden, ja varsinkin se ainainen papereiden kysyminen kaupassa, ostan sitten alkoholia tai pelaan pelikonetta. Päätin ottaa full sleeve-tatuoinnin, eikä sen jälkeen ole kysytty papereita kertaakaan, jännä ilmiö. Eli vastauksena AP:n kysymykseen, otin tatuoinnin, jotta minua ei aina luultaisi alaikäiseksi.

    • sisällöntarjoaja

      Siksi, että sinunlaisilla mitättömyyksillä olisi elämässä jotain sisältöä...

    • 18 vee

      iteltäni löytyy tatska ja se on osa minua

    • azyzz

      Minultakin löytyy yksi tatuointi olkapäällä, otan varmasti lisää kuvia joskus. Itse käyn lukiossa viimeistä vuotta ja pyrin englannin filologian maisterin opintoihin intin jälkeen. Itsekkin olen aina ajatellut ennen että en ikinä ottaisi tatuointia, vaan kuinkaa kävikään? Tapasin tatuoituja ihmisiä jossain vaiheessa ja huomasin kuinka ahdasmielinen olin ollut. He olivat mitä ystävällisimpiä ihmisiä mitä olen tavannut. Nämä "kunnolliset" ihmiset sen sijaan ovat monesti hyvin ahdasmielisiä näiden kommenttien perusteella. Mieleni muuttui tatuointien suhteen. Ne ovat taidetta, sekä osa ihmistä. Koruja ja vaatteita voi poistaa ja ostaa uusia. Tatuointi pysyy kanssasi hautaan asti. Sitä ei voi varastaa sinulta, toisin kuin korut sun muut koristeet. Tatuoinnit kertovat monesti eri tarinoita ja ajatuksia, joita ei voi sanoin kuvailla. Minun kuvallani on minulle iso merkitys, sekä samalla muisto nuoruudestani, jota voin sitten muistella vanhana äijänkäppänänä. :) Ja ei, en ole millään tavalla rikollinen, en polta tupakkaa ja juon harvoin alkoholia.

      • Naisellinen nainen

        Oletko oikeasti lukiolainen, kun kirjoitat: "Nämä "kunnolliset" ihmiset sen sijaan ovat monesti hyvin ahdasmielisiä näiden kommenttien perusteella."

        Luulisi, että lukioon valikoituisi fiksumpaa ainesta. Että ihan tatuointipalstan perusteella vedät johtopäätöksiä ihmisistä, joita kutsut sitaateissa kunnollisiksi. No, mielipiteensä kullakin.

        Minulla ei ole tatuointeja ja olen mielestäni aika kunnollinen. Pitkä työura, tiettyä uskontoa en harjoita olemalla uskovainen, mutten ole ihan jumalatonkaan, perhe, omakotitalo ja ystäviä minulla on laidasta laitaan. Joukkoon mahtuu niin tatuoituja kuin tatuoimattomiakin.

        Minua miellyttää erilaiset piirteet ihmisissä. Tatuoiduissa on hauskoja tyyppejä, ei kovin älykköjä, mutta joskus sopivaa seuraa, kun itsekin haluaa laittaa aivot narikkaan. Tatuoituihin mahtuu myös hyvinkin ahdasmielistä porukkaa, maahanmuuttajavastaisia natseja ja oikein kunnon "pissiksiä" ammatista riippumatta. Onhan joukossa kunnon junttejakin, joihin ei jaksa ajatusta tuhlata.

        Jotenkin olen kuitenkin ollut huomaavinani, että ihmisinä parhaimmat "helmet" löydän niiden joukosta, joilla ei tatuointeja ole. Tämä pitänee paikkansa myös taiteilijoiden joukossa. Juicen nahkasta ei leimaa löytynyt eläessään (tuskin kuoltuaankaan), mutta monta turhaa, tatuoitua julkkista tiedän, jotka eivät voi muulla meriitillään kehuskella.


      • doldis
        Naisellinen nainen kirjoitti:

        Oletko oikeasti lukiolainen, kun kirjoitat: "Nämä "kunnolliset" ihmiset sen sijaan ovat monesti hyvin ahdasmielisiä näiden kommenttien perusteella."

        Luulisi, että lukioon valikoituisi fiksumpaa ainesta. Että ihan tatuointipalstan perusteella vedät johtopäätöksiä ihmisistä, joita kutsut sitaateissa kunnollisiksi. No, mielipiteensä kullakin.

        Minulla ei ole tatuointeja ja olen mielestäni aika kunnollinen. Pitkä työura, tiettyä uskontoa en harjoita olemalla uskovainen, mutten ole ihan jumalatonkaan, perhe, omakotitalo ja ystäviä minulla on laidasta laitaan. Joukkoon mahtuu niin tatuoituja kuin tatuoimattomiakin.

        Minua miellyttää erilaiset piirteet ihmisissä. Tatuoiduissa on hauskoja tyyppejä, ei kovin älykköjä, mutta joskus sopivaa seuraa, kun itsekin haluaa laittaa aivot narikkaan. Tatuoituihin mahtuu myös hyvinkin ahdasmielistä porukkaa, maahanmuuttajavastaisia natseja ja oikein kunnon "pissiksiä" ammatista riippumatta. Onhan joukossa kunnon junttejakin, joihin ei jaksa ajatusta tuhlata.

        Jotenkin olen kuitenkin ollut huomaavinani, että ihmisinä parhaimmat "helmet" löydän niiden joukosta, joilla ei tatuointeja ole. Tämä pitänee paikkansa myös taiteilijoiden joukossa. Juicen nahkasta ei leimaa löytynyt eläessään (tuskin kuoltuaankaan), mutta monta turhaa, tatuoitua julkkista tiedän, jotka eivät voi muulla meriitillään kehuskella.

        Hyvinpä asian esitit. Ihmisnahka ei kaipaa töherryksiä. Ihmiset ihmisenä mutta epäesteettistä se vain on.


    • doldis

      Tatuointiluolat tienaavat rahaa helpostihöynäytettäviä ihmisiä sutatessa hirveän näköiseksi. Menevät sinne joiltakin sossusta haetut ruokarahatkin ja yksinhuoltajien lapset näkevät nälkää. Järkiintykää!

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2834
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      527
      2676
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1855
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1797
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1733
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1679
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1292
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      88
      1126
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      58
      1099
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1092
    Aihe