Tilasin Prima mausteilta minikakkuvuoan (11cm) ja tuli eilen ovelleni. Tarkoituksena olisi jonakin päivänä leipoa tuollainen pieni kakku, mutta en nyt oikein tiedä sopivaa ohjetta sellaiselle (onhan se monta kertaa pienempi kuin normaali kakkuvuoka).
Netistä on etsitty kissojen ja koirien kanssa lähes koko päivä ohjetta minikakulle, mutta ei mitään tuloksia. Jos noita vuokia olisi useampi, tietysti voisi tehdä normitaikinan, jonka jakaa sitten kaikkiin vuokiin, mutta tosiaan vuokia on vain yksi tässä taloudessa.
Osaisiko kukaan antaa ohjetta tälläiselle kakulle? Jos teillä itsellänne on tuollainen vuoka, millä ohjeella teette? Kaipaisin kiperästi mittoja ja aineksia :/
Vuoka on siis tälläinen:
http://www.prima-mausteet.fi/minivuoka-pyorea.html
Apua minikakkuvuoan kanssa!
4
316
Vastaukset
- jakolasku
"Jos vuokia olisi useampia voisin tehdä normitaikinan..." Normitaikinan voi toki myös pienentää minivuoalle sopivaksi. Eli jos olet vaikka tekemässä täytekakkupohjaa ja se normitaikina on neljän munan pohja niin laske jakolaskulla kaikki aineet jaettuna neljällä, 4 munaa jaetaan neljällä=1, 2 dl sokeria jaetaan neljällä=0,5 dl....jne.
- leipuri
Jakolasku, näin olen itsekin ajatellut, mutta riittääkö sitten taikinaa tarpeeksi, tai tuleeko sitä silti liikaa. Olen tapellut näiden kysymysten kanssa koko päivän..
- jakolasku
Itsekkin olen kantapään kautta opetellut, eli kokeilemalla selviää. Mulla on pieni torvikakkuvuoka johon tein ekalla kerralla liian pienen taikinan, seuraavalla kerralla tuli vähän liian iso joten nyt käytän sitä välimuotoa. Kananmunat, jauho ja sokeri ei onneksi maksa paljoa niin voi huoletta kokeilla sopivaa määrää.
- leipuri
Ok. Pitääkin siis alkaa leipomaan :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k532514Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖362481Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle292370Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt921866Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle271661Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3111655- 1501486
- 721339
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231078Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu111053