Miesten ja naisten kumppanitoiveet?

Pitääkö paikkansa?

Korkeasti koulutetut miehet ovat harvoin sinkkuja.
Mitä korkeammin koulutettu mies, sitä todennäköisemmin hän elää parisuhteessa ja hänellä on lapsia. Naisilla tilanne on toinen.

Korkeasti koulutetut naiset ovat useammin yksin eläviä kuin matalammin koulutetut naiset. Sinkkumiehet ovat puolestaan keskimääräistä useammin matalasti koulutettuja, vahvistaa tutkimusprofessori Osmo Kontula Väestöntutkimuslaitokselta.

Kontulan mukaan epäsuhta parisuhdemarkkinoilla syntyy siitä, että korkeasti koulutetut miehet valitsevat puolisonsa eri kriteereillä kuin naiset.

Siinä missä naiset suosivat miehiä, joilla on korkea koulutus ja sosiaalinen status, miehet kiinnittävät huomiota enemmän naisen ulkonäköön ja luonteeseen.

Korkeasti koulutetut miehet valitsevat puolisoikseen myös matalammin koulutettuja naisia.

Sen sijaan koulutetut naiset harvemmin haluavat ottaa itseään matalammin koulutettua miestä.

Nainen haluaa, että mies on vähintään yhtä koulutettu ja sivistynyt kuin hän itse.

Naiset miettivät myös, kuinka heidän ystävänsä suhteutuvat mieheen ja kuinka mies sopeutuu omaan ystäväpiiriin.

Miehille puolestaan vaimon kaunis ulkomuoto voi tuoda sosiaalista arvostusta.

Korkeasti koulutettujen miesten suosiolle on löydetty tutkimuksissa myös muita selityksiä.

Vaikka nykyään puhutaan tasa-arvoisesta parisuhteesta, naiset haaveilevat miehestä, jota he voivat katsoa ylöspäin.

Sekä nainen että mies etsivät kumppania, joka on joissain asioissa itseään parempi. Taloustaidoilla on yllättävän suuri vaikutus miesten parinvalintaan.

Nainen haluavat, että mies on häntä älyllisesti korkeammalla tasolla ja että hänellä olisi taitoja, joita naisella ei ole.

Miehet arvostavat sitä, että nainen on luonteeltaan kiltti ja että tämä osaisi suunnitella talouttaan ja kartuttaa perheen omaisuutta, kertoo tutkija Heli Vaaranen."

http://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksi/2011060313795983_lz.shtml

Mikä tähän pulmaan neuvoksi?

34

330

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vili.
      • Hupaisaa

        Haha, tuntuvat menevän tosi helposti läpi nää nollatutkimukset =D Noloa tietysti sun kannalta.


    • Maanantaikpl

      "Siinä missä naiset suosivat miehiä, joilla on korkea koulutus ja sosiaalinen status, miehet kiinnittävät huomiota enemmän naisen ulkonäköön ja luonteeseen. "

      Nainen voi olla vapaa, mukava, fiksu tai kaunis. Mutta useinkaan edes kahta noista ominaisuuksista ei mahu samaan pakettiin. Jos osuu kolme neljästä, niin sellaisesta on pidettävä kiinni.


      "Mikä tähän pulmaan neuvoksi? "

      Niin mikä se pulma olikaan? Osa on sinkkuja osan elämästään, osa koko elämänsä, osa ei juuri koskaan. Jos ei tarjolla olevat kelpaa, tai ei itse kelpaa, niin sitten on oltava sinkku.

    • rose

      "Nainen haluavat, että mies on häntä älyllisesti korkeammalla tasolla ja että hänellä olisi taitoja, joita naisella ei ole. "

      tämä on syy miksi olen hänen kanssaan 8)

      • rose

        Rakastan häntä juuri tämän takia.
        Minä olen nähnyt ihmisiä miehiä jotka on korkeesti koulutettuja mutta ei minusta tarpeeksi älykkäitä, jolloin olen niin sokeesti rakastunut häneen. hänen ei tarvi olla korkeasti kouluttautua jos ei halu.Riittää minulle, että hän tykkää tehdä sitä työtä mitä haluaa?


      • rose
        rose kirjoitti:

        Rakastan häntä juuri tämän takia.
        Minä olen nähnyt ihmisiä miehiä jotka on korkeesti koulutettuja mutta ei minusta tarpeeksi älykkäitä, jolloin olen niin sokeesti rakastunut häneen. hänen ei tarvi olla korkeasti kouluttautua jos ei halu.Riittää minulle, että hän tykkää tehdä sitä työtä mitä haluaa?

        nyt olen ihan hölmö, mitä tarkoittaa "kartuttaa"?


      • ....
        rose kirjoitti:

        nyt olen ihan hölmö, mitä tarkoittaa "kartuttaa"?

        Tarkoittaa Köpin hutmimista kartulla pataan. :)


      • Maanantaikpl
        rose kirjoitti:

        nyt olen ihan hölmö, mitä tarkoittaa "kartuttaa"?

        Karttu tosiaan kepakko, esim. Englannissa ja Intiassa pelattavassa kriketti-pelissä pelaajat kutsuvat sitä kapulaa jolla heitetään kartuksi. Tai siis kutsuivat jos puhuisivat suomea.

        Tuossa tekstissä kartuttaa tarkoittaa samaa kuin lisätä, kasvattaa tai suurentaa.


      • rose
        Maanantaikpl kirjoitti:

        Karttu tosiaan kepakko, esim. Englannissa ja Intiassa pelattavassa kriketti-pelissä pelaajat kutsuvat sitä kapulaa jolla heitetään kartuksi. Tai siis kutsuivat jos puhuisivat suomea.

        Tuossa tekstissä kartuttaa tarkoittaa samaa kuin lisätä, kasvattaa tai suurentaa.

        no minähän osaan säästää mutta se ei taida sitten olla mitään noista jos rahallista merkitystä haetaan.
        en käytär ahaa turhaan tuo mies on kovempi käyttäjä, hällä on heräte ostoksia mutta varmaan juuri sen takia kävelenkin rikkinäisissä vaatteissa.
        mitään en raaski itselleni ostaa


      • rose
        rose kirjoitti:

        no minähän osaan säästää mutta se ei taida sitten olla mitään noista jos rahallista merkitystä haetaan.
        en käytär ahaa turhaan tuo mies on kovempi käyttäjä, hällä on heräte ostoksia mutta varmaan juuri sen takia kävelenkin rikkinäisissä vaatteissa.
        mitään en raaski itselleni ostaa

        "että tämä osaisi suunnitella talouttaan ja kartuttaa perheen omaisuutta"


        niih ja öhööm ,naisen tekemä tutkimus tosiaan, meidän mies kyllä itse tykkää hoitaa nämä ja minua ei edes kiinnosta rahan liikkuvuus.

        meillä on yhteiset rahat jolloin isommista päätösistä päätetään ja minulla on viimeinen sana ja se on yleensä ei! sanon aina että ensin säästetään ja sitten, johtuen miehen ihme heräte ostoksista. sitten säästetään ja sitten se mielikin väliin muuttuu hällä.


    • Ihminen valitsee kumppanikseen sen, kenen kanssa uskoo olevan parhaat mahdolliset eväät pitkäkestoiseen onneen. Henkilöstä riippuen eväskori voi koostua mistä vain, makumieltymykset täytyy vain täsmätä oman kumppanin kanssa.

      Itselleni tärkeää ei ole esim. miehen koulutuksen taso vaan se, että mies on yleisesti fiksu. Ei ole mitään merkitystä tunteiden syntymisen kannalta sillä, onko mies opiskellut itsensä levyseppähitsaajaksi vai diplomi-insinööriksi, kunhan vain ajatukset kohtaa oikealla tasolla ja miehessä on niitä ominaisuuksia ihmisenä, joita arvostan; empaattisuutta, lämpöä, älyä, huumorintajua... Eri asia on täydellinen haluttomuus kouluttautua ja tehdä töitä, se takuulla olisi liian iso turn-off.

      Tuli tuosta ylöspäin katsomisesta mieleen eräs sinkkuystäväni, jolla on vaatimuksena miehelle, että tämän on oltava vähintään 15cm pidempi kuin hän itse on, jotta hän voi tuntea itsensä naiseksi. Itseäni tämä aina huvittaa, samalla kriteerillä minulle kelpaisivat vain lähes 190cm miehet eritoten kun käytän usein korkokenkiä... Mielestäni ystäväni ei ole vain törmännyt oikeanlaiseen mieheen, joka saa hänet tuntemaan itsensä naiseksi, olipa miehen pituus mitä tahansa...

      • Jos ystäväsi on 145 cm pitkä, toive miehen pituudesta on ihan ymmärrettävä =)


      • bravo.bravi kirjoitti:

        Jos ystäväsi on 145 cm pitkä, toive miehen pituudesta on ihan ymmärrettävä =)

        No kun ei ole, miehen pitää olla vähintään yli 180cm, jotta kelpaa :)


      • "Ihminen valitsee kumppanikseen sen, kenen kanssa uskoo olevan parhaat mahdolliset eväät pitkäkestoiseen onneen."

        Noin sen soisi olevan, mutta en oikein usko tuohon. Moni kun näyttäisi ihastuvan ominaisuuksiin, jotka eivät ole eduksi pitkää parisuhdetta ajatellen.

        Moni nainen sanoo, ettei koulutus, varallisuus ja status ole tärkeää. Sitten kuitenkin listataan ominaisuuksia, joista ylensä seuraa korkea koulutus, varallisuutta ja statusta. Kuten esimerkiksi äly, ahkeruus, sosiaalisuus jne.


      • tasalaatuinen unelma
        Ratikkakuski kirjoitti:

        "Ihminen valitsee kumppanikseen sen, kenen kanssa uskoo olevan parhaat mahdolliset eväät pitkäkestoiseen onneen."

        Noin sen soisi olevan, mutta en oikein usko tuohon. Moni kun näyttäisi ihastuvan ominaisuuksiin, jotka eivät ole eduksi pitkää parisuhdetta ajatellen.

        Moni nainen sanoo, ettei koulutus, varallisuus ja status ole tärkeää. Sitten kuitenkin listataan ominaisuuksia, joista ylensä seuraa korkea koulutus, varallisuutta ja statusta. Kuten esimerkiksi äly, ahkeruus, sosiaalisuus jne.

        "Sitten kuitenkin listataan ominaisuuksia, joista ylensä seuraa korkea koulutus, varallisuutta ja statusta. Kuten esimerkiksi äly, ahkeruus, sosiaalisuus jne."

        Päin vastoin. Noista ominaisuuksista seuraa rockmuusikko, käsitetaiteilija, kirjailija jne. Älykkäät ihmiset kaihtavat koulutusta jostain syystä, ne ei sovi keskinkertaisuuksien joukkoon.


      • Ratikkakuski kirjoitti:

        "Ihminen valitsee kumppanikseen sen, kenen kanssa uskoo olevan parhaat mahdolliset eväät pitkäkestoiseen onneen."

        Noin sen soisi olevan, mutta en oikein usko tuohon. Moni kun näyttäisi ihastuvan ominaisuuksiin, jotka eivät ole eduksi pitkää parisuhdetta ajatellen.

        Moni nainen sanoo, ettei koulutus, varallisuus ja status ole tärkeää. Sitten kuitenkin listataan ominaisuuksia, joista ylensä seuraa korkea koulutus, varallisuutta ja statusta. Kuten esimerkiksi äly, ahkeruus, sosiaalisuus jne.

        On totta, että älykäs, ahkera ja sosiaalinen ihminen todennäköisemmin saavuttaa elämässään korkeamman koulutustason, enemmän varallisuutta ja statusta kuin älyllisesti rajoittunut, laiska ja epäsosiaalinen ihminen. Sehän on itsestäänselvää.

        Jos mies älykkyytensä, sosiaalisuutensa yms avulla on saavuttanut varallisuutta ja statusta, niin hieno juttu. Jollei ole, niin se on ihan yhtä hienoa. Ei se vaikuta siihen, minkälainen mies on ihmisenä ja kumppanina. Mies voi olla aivan yhtä älykäs ja sosiaalinen toimiessaan lastenhoitajana kuin suuyrityksen johtajanakin. Kyse on miehen itsensä tekemistä valinnoista elämässään ja itse toivon vain, että kumppani on tehnyt valintansa niin, että itse on tyytyväinen tilanteeseensa.

        Mihin ominaisuuksiin tarkalleen viittaat niillä, mitkä eivät ole eduksi pitkää parisuhdetta ajatellen?


      • oasis79 kirjoitti:

        On totta, että älykäs, ahkera ja sosiaalinen ihminen todennäköisemmin saavuttaa elämässään korkeamman koulutustason, enemmän varallisuutta ja statusta kuin älyllisesti rajoittunut, laiska ja epäsosiaalinen ihminen. Sehän on itsestäänselvää.

        Jos mies älykkyytensä, sosiaalisuutensa yms avulla on saavuttanut varallisuutta ja statusta, niin hieno juttu. Jollei ole, niin se on ihan yhtä hienoa. Ei se vaikuta siihen, minkälainen mies on ihmisenä ja kumppanina. Mies voi olla aivan yhtä älykäs ja sosiaalinen toimiessaan lastenhoitajana kuin suuyrityksen johtajanakin. Kyse on miehen itsensä tekemistä valinnoista elämässään ja itse toivon vain, että kumppani on tehnyt valintansa niin, että itse on tyytyväinen tilanteeseensa.

        Mihin ominaisuuksiin tarkalleen viittaat niillä, mitkä eivät ole eduksi pitkää parisuhdetta ajatellen?

        Moni on haksahtanut hurmaavaan renttuun. Naisten tiedetään pitävän haasteista ja monella on suuri usko omaan kykyynsä rakastaa hurmaavasta rentusta vastuntuntoinen ja uskollinen aviomies ja perheenisä.

        Minullakin on ollut historiassani jokunen toiveikas heila. Yksikin totesi erokeskustelun päätteeksi, etten koskaan pääse naimisiin tyylilläni. Sanoin sille sitten, etten minä avioon ole menossakaan vaan Lontooseen. Sieltä tosin sitten löytyikin tuleva rouva, vaikken vieläkään ole tapojani parantanut. :-)

        Ai niin, niitä epätoivottavia ominaisuuksia: Esimerkiksi hurmaava supliikki, jolla hurmataan muitakin naisia.


      • Ratikkakuski kirjoitti:

        Moni on haksahtanut hurmaavaan renttuun. Naisten tiedetään pitävän haasteista ja monella on suuri usko omaan kykyynsä rakastaa hurmaavasta rentusta vastuntuntoinen ja uskollinen aviomies ja perheenisä.

        Minullakin on ollut historiassani jokunen toiveikas heila. Yksikin totesi erokeskustelun päätteeksi, etten koskaan pääse naimisiin tyylilläni. Sanoin sille sitten, etten minä avioon ole menossakaan vaan Lontooseen. Sieltä tosin sitten löytyikin tuleva rouva, vaikken vieläkään ole tapojani parantanut. :-)

        Ai niin, niitä epätoivottavia ominaisuuksia: Esimerkiksi hurmaava supliikki, jolla hurmataan muitakin naisia.

        En ole koskaan ymmärtänyt ajatusta, että rakastamalla tarpeeksi saisi muutettua toisen ihmisen haluamansa kaltaiseksi. Toki on mahdollista, että ihminen muuttaa tapojaan esimerkiksi ollakseen mahdollisiimman hyvä isä, mutta muutoksen on lähdettävä ihmisestä itsestään. Sydämeltään renttu pysyy kuitenkin aina renttuna huolimatta siitä, kuinka paljon rakkautta ja huolenpitoa hänelle tarjoaa.

        En tiedä osaanko selittää ymmärrettävästi, mitä ajatuksia tuosta vaimosi löytymisestä heräsi, mutta yritetään :) Tuo on se juttu; "löytää" rinnalleen ihminen, joka hyväksyy aidosti sellaisena kuin on eikä niin, että "etsii" pakonomaisesti ihmistä, kuka täyttää kaikki laatimansa kriteerit kengänkoosta lähtien. En usko etsimiseen, vaan löytämiseen. Ehkei tuosta saa mitään selvää, mutta aivan mahtavaa, että olet saanut sellaisen vaimon, kuka antaa sinun olla sellainen kuin olet :)


    • Ei mitään käsitystä, mikä voisi olla ratkaisu aloittajan kysymään pulmaan.

      Käytännön tasolla joudun katsomaan miestä (miehiä) poikkeuksetta ylöspäin, kun olen pätkä. Luonteeltani en ole ikinä ollut mikään nössö, joten parempi, ettei mieskään ole. Ja eihän se ole.. On jo hyvin testattu!

    • Nasdaq

      Helppo juttu.

      Mulla esmes. ei ole mitään koulutusta. Silti viisi lasta kolmesta eri muijasta. Nyt neljäs kierrossa.

      Vitut minä mitään elämästä ymmärrä.



      (reps)

      • Nasdaq

        Onko tässä osiossa myös puhuttava naisten koulutustasosta (siis eksien)?



        (res)p


      • Nasdaq
        Nasdaq kirjoitti:

        Onko tässä osiossa myös puhuttava naisten koulutustasosta (siis eksien)?



        (res)p

        Ensimmäinen oli kylä ihan kääpiö. Nyteemmin hän taitaa olla jonkin sortin lääkäri.

        Toinen oli pössyttelevä hippi. Nyttemmin hån taitaa olla kirjailija.

        Kolmas, ja vaarallisin, on ekonomi. Hän lopulta laski minut ulos.

        Neljäs harrastaa pankkitoimintaa. En tiedä vielä, kuinka oikeasti Nasdaq kulkee.



        (reps)


      • Nasdaq
        Nasdaq kirjoitti:

        Ensimmäinen oli kylä ihan kääpiö. Nyteemmin hän taitaa olla jonkin sortin lääkäri.

        Toinen oli pössyttelevä hippi. Nyttemmin hån taitaa olla kirjailija.

        Kolmas, ja vaarallisin, on ekonomi. Hän lopulta laski minut ulos.

        Neljäs harrastaa pankkitoimintaa. En tiedä vielä, kuinka oikeasti Nasdaq kulkee.



        (reps)

        Eli siis mun naiset ovat olleet koulutettuja, mutta eivät kuitenkaan kuse edes käskiessä kintuille.


        (reps)


    • jämäläjästä..

      Miehelle on ongelma jos nainen on fiksu,sehän on selvää,ja määrää markkinoita.Fiksut naiset ei kelpaa fiksuille miehille,vaan nää haluaa itseään typerämmän,pukkasen nenästä vedettävän bimbon ja bimbo haluaa varakkaan miehen ja luksuselämän.Loput jämät pariutuu keskenään ja avioerojen määrä on vakio.

      • Nasdaq

        Mä en oikein tajua tota sun julistamista. Mihin sä niin kui pyrit sillä? Ei mulle ole mikään ongelma se, että nainen on fiksu. Ongelma on tylsä arki.

        (reps)


      • Onnea ja menestystä
        Nasdaq kirjoitti:

        Mä en oikein tajua tota sun julistamista. Mihin sä niin kui pyrit sillä? Ei mulle ole mikään ongelma se, että nainen on fiksu. Ongelma on tylsä arki.

        (reps)

        Mistä sä niitä naisia pongailet?
        Tarttuuko ne sun punttiin pyytämättä vai käytkö sä kalastelemassa niitä?

        Sä olet luonnollisesti vattumainen luonne ja tietyntyyppiset naiset tykkää siitä.
        Itsevarma esiintyminen vaikuttaa aina.


    • Jos jokainen saa kriteeriensä mukaisen kumppanin tai puolison, ei kai pitäisi mitään ongelmaa ollakaan. Monesti ihminen voi myös saada haluamansa.

      Ihmisellä on vain tapana usein haluta sellaisia asioita, mitä tarvitsee vähiten.

      Ja eron syynä usein onkin ne puuttuvat ominaisuudet mitä kumppaniehdokkaalta ei katsottu tarpeellisena. Tai sitten ne, jotka olivat tärkeintä suhteen alussa.

      Monet parhaat suhteet syntyvät silloin, kun liikoja esiodotteita toisesta ei ole. Arvostus ja kiinnostus niitä havaittuja todellisia olemassaolevia ominaisuuksia kohtaan on useimmiten se ylläpitäjä, johon hyvä suhde kiinnittyy.

      • Nasdaq

        Roskaa.

        Liikaa hienoja sanoja. Tiivistä:



        (reps)


      • Nasdaq kirjoitti:

        Roskaa.

        Liikaa hienoja sanoja. Tiivistä:



        (reps)

        Älä sinä määräile irvikissa


      • Nasdaq
        elisakettu kirjoitti:

        Älä sinä määräile irvikissa

        Kiitos.

        Kaltaiselleni ihmiselle tuo on kuin Nobel.



        (reps)


      • Nasdaq kirjoitti:

        Kiitos.

        Kaltaiselleni ihmiselle tuo on kuin Nobel.



        (reps)

        "Rauhan" palkinto


    • duunari_Teppo

      "...siinä missä naiset suosivat miehiä joilla on korkea koulutus ja sosiaalinen status, miehet kiinnittävät huomiota enemmän naisen ulkonäköön ja luonteeseen...
      .....koulutetut naiset harvemmin haluavat ottaa itseään matalammin koulutettua miestä."

      Näillä pienillä palkkatuloilla ja "luojalta" saaduilla resursseilla seurustelu sinkkunaisen kanssa on PK-seudulla täysin mahdotonta...

    • vähäjärkiset naiset

      Naiset jotka hakevat parempaa puolisoa ja arvostusta akateemisen tutkinnon perusteella, eivät ansaitse yhtään miestä rinnalleen. He kyllä saavat miehen rinnalleen, mutta todennäköisesti pettävät tätä ja hylkäävät jos eteen tulee "parempi mies".

      Miehet joilla on "liian heikko koulutus" parisuhteeseen, heidän ei pitäisi edes etsiä parisuhdetta. Tähän ongelmaan ei ole muuta ratkaisua. Osa näistä miehistä luultavasti "ansaitsisi" itselleen parisuhteen, mutta heidän pitäisi unohtaa parisuhde ainakin toistaiseksi ja edetä elämässä muulla tavoin kuin haaveillen parisuhteesta tai pyrkien parisuhteeseen koulutuksen kautta.

      Opiskelu kannattaa, mutta tämmöinen koulutusten kautta kikkailu saadakseen hyvän parisuhteen on se ongelmien lähde. Ei minua ainakaan kiinnosta se kuinka tyhmä tai viisas minun nainen on, kunhan se noudattaa järkevää moraalia. Naiset jotka arvostavat koulutusta ja tutkintopapereita enemmän kuin miehen moraalia eivät sovellu minun arvomaailmaan. Tommoset naiset ovat saatanasta ja haluavat kuun taivaalta. Mutta näin siinä käy kun nykypäivänä naisilla on länsimaissa liian hyvä asema ja helppo elämä. No ei kaikki naiset ole tämmösiä, mutta ne jotka eivät ole, heillä onkin jo rinnallaan hyvä mies.

    • Koulutetut naiset eivät kai uskalla heittäytyä tunteen vietäväksi. Järkeilevät liikaa, punnitsevat plussia ja miinuksia, ja lopulta jää luu käteen...

      Mutta toisaalta jostain syystä minusta on harvemmin kiinnostuneet kouluttamattomat naiset. Tiedä mistä sekin siten johtuu, että monelle on kelvannut sellainen kouluttamaton duunarimoukka...

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      65
      1980
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      79
      1327
    3. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      78
      1264
    4. 46
      1148
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      160
      1002
    6. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      999
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      920
    8. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      41
      881
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      878
    10. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      873
    Aihe