Seurustelu työttömän kanssa??

Potkut tulossa :(

Parisuhde työttömän kanssa, mitä ajattelet siitä??

Usein kuulee ikäviä kertomuksia siitä jos suhteessa jompikumpi joutuukin *elättämään* toista...

Kun työtön ja työssäkäyvä ovat yhdessä, on kaikki riidan ainekset valmiina....?
....Toinen tulee väsyneenä töistä ja toinen vaan katsoo sohvalla telkkaria...

45

1724

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voin lyödä Porcheni vetoa, että naiset sietävät miestensä työttömyyttä huonommin kuin miehet naistensa.

      • (n)

        Pööööh, ole ystävällinen ja perustele!?


      • vili.

      • ???

        Onko Porchesi etuistuimella istuva kuminukke ollut työtön?


    • Ikisinkku M

      Minusta olisi ehkä jopa mukavampi olla parisuhteessa työttömän naisen kanssa jos hän olisi joutunut työttömäksi ilman omaa syytään, olisi aktiivinen ja reipas ihminen joka pitää itsensä ja kodin kunnossa eikä olisi masentunut tilanteestaan. Jos tulisi töistä kotiin ja siellä olisi iloinen ja reipas nainen laittanut ruuan valmiiksi niin mikäs sen mukavampaa kuin istua valmiiseen pöytään syömään ja vaihtamaan päivän kuuulumisia eikä siihen työssäolostatus vaikuta mitenkään muuten kuin että työssäkäyvä nainen ei useinkaan varmaan ehtisi sitä ruokaa ainakaan valmiiksi asti laittaa ennen miehen kotiintuloa. Tuosta "elättämisestä" voisi sanoa että jos nainen saa jonkinlaista työttömyyskorvausta hän kyllä henkilökohtaiset kulunsa niillä varmaan pystyisi hoitamaan ja sehän riittäisikin, tuskinpa olisin talouteen rahantuontia vailla jos on hyvä nainen kaikinpuolin muuten.

      • Lottovoittoa sitten tavoittelet?


      • Ikisinkku M
        Ratikkakuski kirjoitti:

        Lottovoittoa sitten tavoittelet?

        No joo, voishan tuommoista kivaa naista eräänlaisena lottovoittona ajatella. Jos nainen omat kulunsa pystyy hoitamaan eikä ole kovin vaativainen niin leppoisan mukavaa elämää voitaisiin kyllä viettää aika pienilläkin kuluilla. Rahalottovoittoa ei tarvittaisi, voisi sen ottaa jos voittaa muttei ole välttämätön, aika epätodennäköinenkin kun niin harvoin lottoan.


      • iiics

        Voi jeesus ikisinkku..."työssäkäyvä nainen ei useinkaan varmaan ehtisi sitä ruokaa ainakaan valmiiksi asti laittaa ennen miehen kotiintuloa".

        Tuskin tollasen miehen kannattaa edes sinne kotiin mennä. Syö vaikka apsilla.


      • Ikisinkku M
        iiics kirjoitti:

        Voi jeesus ikisinkku..."työssäkäyvä nainen ei useinkaan varmaan ehtisi sitä ruokaa ainakaan valmiiksi asti laittaa ennen miehen kotiintuloa".

        Tuskin tollasen miehen kannattaa edes sinne kotiin mennä. Syö vaikka apsilla.

        No tuo nyt oli vain esimerkki, jos työssäkyvän naisen kanssa seurustelen ja ennemmin ehdin kotiin niin silloin tietysti minä laitan sen ruuan valmiiksi, jos nainen on ennemmin kotona hän laittaa, jos yhtäaikaa niin sitten luultavasti yhdessä kokkaillaan, minusta se on ihan hyvä jako mutta jos nainen kokoajan kotona niin helpompihan se minulle on, mitä pahaa sen asian myöntämisessä on? Jos minä vastaavasti käyn töissä ja maksan asumisen niin eikö siinä kumpikin hyödy vai pitäisikä sinusta minun käydä töissä laittaa tarkasti joka toinen päivä ruokaa ja nainen olisi kotona mutta ei saisi puuhastella joka päivä keittiössä kun se sotisi sinun tasa-arvo ajatuksia vastaan?


      • iiics
        Ikisinkku M kirjoitti:

        No tuo nyt oli vain esimerkki, jos työssäkyvän naisen kanssa seurustelen ja ennemmin ehdin kotiin niin silloin tietysti minä laitan sen ruuan valmiiksi, jos nainen on ennemmin kotona hän laittaa, jos yhtäaikaa niin sitten luultavasti yhdessä kokkaillaan, minusta se on ihan hyvä jako mutta jos nainen kokoajan kotona niin helpompihan se minulle on, mitä pahaa sen asian myöntämisessä on? Jos minä vastaavasti käyn töissä ja maksan asumisen niin eikö siinä kumpikin hyödy vai pitäisikä sinusta minun käydä töissä laittaa tarkasti joka toinen päivä ruokaa ja nainen olisi kotona mutta ei saisi puuhastella joka päivä keittiössä kun se sotisi sinun tasa-arvo ajatuksia vastaan?

        En osaa sanoa tuosta, mä syön yleensä päivällä ruokalassa hyvin eikä sitten loppupäivänä ole nälkä. Illalla voin teetä keittää ja jonkun voileivän tehdä. Ja sen voi tehdä miehellekin, ei ole tasa-arvosta kiinni kunhan on päässyt rauhassa kotoutumaan. Suoraan töistä ei huvita alkaa keittiöhommiin: pitää vaihtaa vaatteet, lukea postit ja istuskella rauhassa. Viikonloppuna ehtii kokkailla.


      • Ikisinkku M
        iiics kirjoitti:

        En osaa sanoa tuosta, mä syön yleensä päivällä ruokalassa hyvin eikä sitten loppupäivänä ole nälkä. Illalla voin teetä keittää ja jonkun voileivän tehdä. Ja sen voi tehdä miehellekin, ei ole tasa-arvosta kiinni kunhan on päässyt rauhassa kotoutumaan. Suoraan töistä ei huvita alkaa keittiöhommiin: pitää vaihtaa vaatteet, lukea postit ja istuskella rauhassa. Viikonloppuna ehtii kokkailla.

        Kukin tyylillään, minä en syö päivällä kuin jotain voikkaria ja hedelmiä, ei huvita päivällä lähteä kylille syömään muuta kuin joskus harvoin. Tykkään tehdä heti töistä tultua sitten lämpimän ruuan, siinä samalla ruuan valmistumista odotellessa voi sitten istuskella rauhassa ja surffailla netissä, minusta mukavampi noin ja pärjää pitkälle iltaan sitten. Viikonloppuna ehtii joko kokkailla tai sitten toisinaan mukava käydä ulkona syömässä, kaksin tulee useammin ulkona käytyä safjkaamassa kuin yksin.

        Tämä syömistottumuksetkin muuten jännä homma mikä voisi parisuhteessa tuoda ongelman saman katon alla asuessa, itse odottaisin että nainen samantyylinen kuin minä eli hyvin kevyt lounas ja kotonä lämmin ruoka päivälliseksi, jos ei koskaan laittaisi ruokaa valmiiksi vaikka ennemmin kotona niin en tiedä sanoisinko mitään mutta ainakin salaa se vähän harmittaisi.


      • niin...
        Ikisinkku M kirjoitti:

        Kukin tyylillään, minä en syö päivällä kuin jotain voikkaria ja hedelmiä, ei huvita päivällä lähteä kylille syömään muuta kuin joskus harvoin. Tykkään tehdä heti töistä tultua sitten lämpimän ruuan, siinä samalla ruuan valmistumista odotellessa voi sitten istuskella rauhassa ja surffailla netissä, minusta mukavampi noin ja pärjää pitkälle iltaan sitten. Viikonloppuna ehtii joko kokkailla tai sitten toisinaan mukava käydä ulkona syömässä, kaksin tulee useammin ulkona käytyä safjkaamassa kuin yksin.

        Tämä syömistottumuksetkin muuten jännä homma mikä voisi parisuhteessa tuoda ongelman saman katon alla asuessa, itse odottaisin että nainen samantyylinen kuin minä eli hyvin kevyt lounas ja kotonä lämmin ruoka päivälliseksi, jos ei koskaan laittaisi ruokaa valmiiksi vaikka ennemmin kotona niin en tiedä sanoisinko mitään mutta ainakin salaa se vähän harmittaisi.

        ilmankos nimimerkkisi on se mikä on...


      • Ikisinkku M
        niin... kirjoitti:

        ilmankos nimimerkkisi on se mikä on...

        Mitäs ihmeellistä tuossa nyt on? Tuo nyt vaan on se minun tapa syödä johon olen tottunut, miksi sitä pitäisi muka muuttaa? Jos naisen ottaisin tottakai olisi parempi että suunnilleen samantyylinen tavoiltaan. Jos nyt ihan väkisin haluaa päivällä syödä kovasti ja jättää iltaruoan väliin niin kai se on ok mutta minulle voisi kyllä laittaa jotain jos on aiemmin kotona, sitä sanotaan huomaavaisuudeksi. Ihan samoin minä voisin aamulla keittää kahvin valmiiksi hänellekin jos nousen aiemmin ylös, jos huomaavaisuus menisi pelkästään yksipuoliseksi ja minun toteuttamaksi niin tuskinpa huvittaisi kauaakaan sellaista naista katsella.


      • -----------
        niin... kirjoitti:

        ilmankos nimimerkkisi on se mikä on...

        Minäkään en kyllä ymmärrä, että mitä ihmeellistä Ikisinkku M:n viesteissä on. Noinhan se kätevästi sujuu.


      • Ikisinkku M
        ----------- kirjoitti:

        Minäkään en kyllä ymmärrä, että mitä ihmeellistä Ikisinkku M:n viesteissä on. Noinhan se kätevästi sujuu.

        miinuksista päätellen joku/jotkut ei vaan sitten tykkää minusta nimimerkkini vuoksi ihan periaatteesta, tätä tapahtunee usein, tai sitten on vaan niin että mies ei saisi haluta sellaista sujuvaa ja mukavaa yhteiseloa kuin millaisena minä haluan parisuhteeen nähdä vaan sen pitäisi olla tarkkaan sovittuja velvollisuuksia miehelle ja pelkkiä vapauksia naiselle.


      • Anonyymi

        Haluaisin seurustella kanssasi.


    • fudut

      Ei tunnu missään

    • Vakaa parisuhde perustuu, siihen että kestetään myös elämänmuutokset ja ylä-alamäet.
      Näistä kaikista olisi hyvä keskustella, jos silloin kun on se hyvä aika. Koskaan ei voi tietää mitä tapahtuu ja tuleeko lomautus vai muuta yllättävää.
      Minun mielestä kaikkein tärkeintä olisi se toisen asenne, jos toinen yhtäkkiä ei enään edes välitä ajatella osallistuvansa arjenkuluihin, niin tottakai se alkaisi rassaa.
      Elämässä vaan ja sattuu aina yllättävää mitä ei osata ajatella ja niistä kannattaa jutella. Ei siis sillain että maalataan etukäteen piruja.

      • Ap.

        Meilläkin käy nyt sit niin et mieheni työt loppuu vuoden vaihteessa.
        Stressaan jo valmiiks, koska tiukkaa tulee olemaan ja nyt on ehkä tottunut vähän liiankin hyvään..
        Jotenki tuntuu et oma ja toisen *ihmisarvo* kärsii ku toinen elää toisen rahoilla ja toinen vastaavasti *elättää* toisen.. Meillä on asuntolainaakin..

        Mua ainakin ärsyttää jos kysytään et mitä äijäs tekee työkseen nii saa olla koko ajan selittelemäs ja puolustamassa et miks se on työtön. :(


      • Ap. kirjoitti:

        Meilläkin käy nyt sit niin et mieheni työt loppuu vuoden vaihteessa.
        Stressaan jo valmiiks, koska tiukkaa tulee olemaan ja nyt on ehkä tottunut vähän liiankin hyvään..
        Jotenki tuntuu et oma ja toisen *ihmisarvo* kärsii ku toinen elää toisen rahoilla ja toinen vastaavasti *elättää* toisen.. Meillä on asuntolainaakin..

        Mua ainakin ärsyttää jos kysytään et mitä äijäs tekee työkseen nii saa olla koko ajan selittelemäs ja puolustamassa et miks se on työtön. :(

        Mitä sitä turhaan etukäteen stressamaan, vaikka se näin kirjoitettuna tuntuukin kliseeltä.
        Olen nähnyt jo tässä niin paljon tilanteita, joissa elämäntilanne saattaa näyttää sen karun puolensa ja vuoden päästä se aurinko sitten paistaa jälleen.
        Uskon että tilanteet elää ja muuttuu.
        Ihmisarvo, se ei saa olla työnteossa ja ammatista kiinni. Kyllä se ihmisenarvo punnitaan mielestäni siinä, missä on ihmisen arvot eli mitä ihminen arvostaa ja kykeneekö elää niiden mukaan.
        Ja mitä niistä naapureista, voihan sitä aina sanoa jopa aivan tylysti " työasiat ovat meidän perheasioita" Tai voi sanoa että, mies tekee töitä kotona. Hyvin monihan tekeekin etätöitä kotona.
        Ja kun kysytään mitä toinen tekee? se kielii turhasta uteliaisuudesta, koska jo pelkän ammatin perusteella voi tehdä arvion tuloista.


      • Ikisinkku M
        Ap. kirjoitti:

        Meilläkin käy nyt sit niin et mieheni työt loppuu vuoden vaihteessa.
        Stressaan jo valmiiks, koska tiukkaa tulee olemaan ja nyt on ehkä tottunut vähän liiankin hyvään..
        Jotenki tuntuu et oma ja toisen *ihmisarvo* kärsii ku toinen elää toisen rahoilla ja toinen vastaavasti *elättää* toisen.. Meillä on asuntolainaakin..

        Mua ainakin ärsyttää jos kysytään et mitä äijäs tekee työkseen nii saa olla koko ajan selittelemäs ja puolustamassa et miks se on työtön. :(

        Eiköhän olis viisainta että lähdet nostelemaan niin ei tarvitse sitten enää stressata. Miehellesikin on aina parempi mitä aiemmin pääsee eroon ihmisestä jolle hänen ihmisarvonsa riippuu siitä mitä sattuu tekemään tai olemaan tekemättä. Onhan se varmasti alkuun kovaa jos lähtee muija ja duunit samaan aikaan mutta parempi on kertarytinä kuin ikuinen kitinä ja oravanpyörässä suorittaminen ihan vain siksi että sinä olisit tyytyväinen.


      • Ap. kirjoitti:

        Meilläkin käy nyt sit niin et mieheni työt loppuu vuoden vaihteessa.
        Stressaan jo valmiiks, koska tiukkaa tulee olemaan ja nyt on ehkä tottunut vähän liiankin hyvään..
        Jotenki tuntuu et oma ja toisen *ihmisarvo* kärsii ku toinen elää toisen rahoilla ja toinen vastaavasti *elättää* toisen.. Meillä on asuntolainaakin..

        Mua ainakin ärsyttää jos kysytään et mitä äijäs tekee työkseen nii saa olla koko ajan selittelemäs ja puolustamassa et miks se on työtön. :(

        Eihän sinun tarvitse kenellekään mitään selitellä. Ei miehesi arvo määräydy sen perusteella mitä hän tekee työkseen vai tekeekö mitään juuri sillä hetkellä. Ei miehesi lakkaa olemasta oma itsensä sen takia, että sattuu kuulumaan niihin tuhansiin ja taas tuhansiin epäonnisiin, keitä työttömyys tällä hetkellä koettelee. Vai oletko valinnut puolisosi hänen työnsä takia? Se mitä muut tilanteesta ajattelevat, on täysin merkityksetöntä.

        Tuossa tilanteessa ei voi mielestäni puhua toisen elättämisestä. Kyse lienee kuitenkin tilapäisestä tilanteesta eli taloudellisesti vaaka kallistuu hiukan enemmän sinun puoleesi kunnes tasapaino taas löytyy miehen työllistyessä uudelleen.

        Jos rakastatte toisianne ja olette sitoutuneet yhteiseen elämään, selviätte kyllä tästäkin. Pää pystyyn vain :)


      • Ap.
        oasis79 kirjoitti:

        Eihän sinun tarvitse kenellekään mitään selitellä. Ei miehesi arvo määräydy sen perusteella mitä hän tekee työkseen vai tekeekö mitään juuri sillä hetkellä. Ei miehesi lakkaa olemasta oma itsensä sen takia, että sattuu kuulumaan niihin tuhansiin ja taas tuhansiin epäonnisiin, keitä työttömyys tällä hetkellä koettelee. Vai oletko valinnut puolisosi hänen työnsä takia? Se mitä muut tilanteesta ajattelevat, on täysin merkityksetöntä.

        Tuossa tilanteessa ei voi mielestäni puhua toisen elättämisestä. Kyse lienee kuitenkin tilapäisestä tilanteesta eli taloudellisesti vaaka kallistuu hiukan enemmän sinun puoleesi kunnes tasapaino taas löytyy miehen työllistyessä uudelleen.

        Jos rakastatte toisianne ja olette sitoutuneet yhteiseen elämään, selviätte kyllä tästäkin. Pää pystyyn vain :)

        Jollakinhan ne on asuntovelat sun muut maksettava :(((
        Laina on tietysti mitoitettu 2011 tulojemme mukaan emmekä siksi enää selviä siitä. On vaan vissiin myytävä kämppä. Eipä auta, vaikka on korot alhaalla.

        "Jos rakastatte toisianne ja olette sitoutuneet yhteiseen elämään, selviätte kyllä tästäkin. Pää pystyyn vain :) "

        http://www.savonsanomat.fi/uutiset/kotimaa/hermostun-kun-minun-pitaa-maksaa-miehen-alushousutkin/1334647


      • Ap. kirjoitti:

        Jollakinhan ne on asuntovelat sun muut maksettava :(((
        Laina on tietysti mitoitettu 2011 tulojemme mukaan emmekä siksi enää selviä siitä. On vaan vissiin myytävä kämppä. Eipä auta, vaikka on korot alhaalla.

        "Jos rakastatte toisianne ja olette sitoutuneet yhteiseen elämään, selviätte kyllä tästäkin. Pää pystyyn vain :) "

        http://www.savonsanomat.fi/uutiset/kotimaa/hermostun-kun-minun-pitaa-maksaa-miehen-alushousutkin/1334647

        Asuntolainaa saa muokattua sen hetkiseen tilanteeseen sopivaksi. Väliaikaisesti voi maksella vain korkoja, ottaa lyhennysvapaita kuukausia yms. Riippuu toki hiukan lainan ehdoista, mutta yleensä pankit joustavat näissä, kun kyseessä kuitenkin on todennäköisesti tilapäinen tilanne.

        Keskustelkaa asioista miehesi kanssa käytännön tasolla. Laskekaa tarkasti menot ja tulot, karsikaa, suunnitelkaa, miettikää etukäteen yhdessä miten rahaa jatkossa käytetään, jottei tarvitse mistään alushousujen maksamisesta ruveta tappelemaan.

        Älä nyt etukäteen maalaile piruja seinälle, ei elämänne tilapäiseen työttömyyteen kaadu jollette anna sen kaatua. Nyt tarvitaan vain tiukkaa talouden suunnittelua ja uskoa tulevaisuuteen :)


    • Mahdollisuus 32

      Työttömyys on mahdollisuus, kunhan ei ole elämäntapa. Työpaikkojen välillä voi vaikka muuttaa rakkauden perässä.

      • Hyvä pointti, kunhan joku maksaa laskut.


      • Itseäni olen aina sen verran rakastanut, etten ole tohtinut heittäytyä työttömäksi ja aina olen maksanut kuluni. Kyllä insinöörin tai ekonomin koulutuksella pääsee aina töihin, vaikka Siwan kassan....mikä sekin on ihan kunnioitettava työpaikka.


    • rose

      mitä ajattelen.
      ei haittaa jos kuitenkin on aktiivinen esim, kodinhoidossa,
      jos sitä eurrutta aletaan ryyppää, niin kyllä minä haloon nostaisin.
      yhessä eletään, niin yhessä surraan.
      niin kuin pappikin lausuisi myötä kuin vastoin käymissä.
      en pystyisi elämään jos on niin kuin "omat rahat".
      en osaa edes kuvitella mitä ongelmia tulisi omista rahoista.
      ollaan ihan miettitty vakavissaan perustaa yhteinen pankkitili, jolloin ongelmaa ei esiinny siinä että, oho nyt se mies on vienyt sen kortin, no mutta voinko maksaa myöhemmin tulen n. 15minuuntin päästä maksaan.

    • Sehän nyt ihan riippuu ja roikkuu siitä, miten sen vapaa-ajan käyttää. Ei toi työllisyys tai työttömys ole mikään ehdoton kriteeri niin kauan kuin meillä on tässä maassa vielä jonkinlainen työttömyysturva.

    • onnenpyörääää

      Tänään johtaja, huomenna työtön. Who knows, who is the next?

    • Ikityötön M

      Parasta seurustelu on silloin kun kumpikin on työtön :) Hehhee

    • tyytyväinenjaonnelli

      Voi kamala, kaikkein kauhein tilanne, näin parisuhteen kannalta, on jos molemmat tai vaan toinenkin on kolmivuorotyöläinen. Milloin keretään olla ja tehdä yhdessä asioita rauhassa ja kiireettömästi? En ikinä alkais kolmivuorotyötätekevän kanssa vakavaan parisuhteeseen. Kyllähän parasta on löytää positiivinen, melko aktiivinen, terveellisesti joskin välistä nautintojakin kaipaava, luotettava naishenkilö, jolla kuitenkin hyvä koulutus ja ammatti taustalla, jota voi hyödyntää, työttömänä vastentahtoisesti ollessaan, mielenkiintoisiin ja hyöyllisiin asioihin:) Ja ihminen voi elää aika pienestikkin ja olla tyytyväinen elämäänsä, mikä taas on omasta asennoitumisesta ja ajatusmaailmasta viime kädessä kiinn ;)

    • Hullu ukko

      Jaa-a ota tuohon kantaa mutta tulee mieleen kun kohtasin kerran pariskunnan jossa nainen oli pitkäaikaistyötön. Mies elätti naisen, joka pihisti kaikki korvauksensa itsellään eikä pistänyt penniekään yhteiseen talouteen.

      Auton akka osti kyllä itselleen eikä tajunnut miksi mies vittuili rahankäytöstä. Noin pöljää akkaa minä en ainakaan katselisi.

      Ämmä ei kai edes tajunnut suhteensa olevan kriisissä puhumattakaan, että olisi ymmärtänyt itse olevansa siihen syyllinen.

    • rgftrhty5678453

      Niin, tuo "tyytyväinenjaonnellinen" nainen kai yritti rivien välistä sanoa, että kaikkihan on aina perimmältään kustakin ihmisestä itsestään kiinni. Kukin käsittää työttömyyden ja toimii työttömänä omalla tavallaan, hyvin kuin huonoin tavoin, kaikenlaisia variaatioita löytyy. Ja jos löytää em. positiivisesti elämään suhtautuvan ym. naisihmisen, niin eiköhän se melkein lottovoittoa vastaa.

      Ihmiset, jotka pitävät tarkkaa kirjaa rahoistaan ja menoistaan saisivat perustaa ihan oman porukkansa ja etsiä sieltä vastinparinsa, "rahavammaisuus" kun tuppaa sekoittamaan kaiken kivan ja ihanan yleensäkkin.

    • Ei työttömyys seurusteluun luulisi vaikuttavan muuten kuin statussymbolin kautta.

    • omenainen olo

      On kuin laittais rahaa pankkiin

    • Ihan sama kunhan ei ole elämäntapalusmu, eli uskontona antaa muiden elättää itsensä. Kaipaan varsinaisesti yhtä asiaa suhteelta: täyttymisen tunnetta naisesta. Siis että itse täytyn, en täytä mtn kuminukkevaimoa, jollainen tuntuu useammallakin palstan trollilla olevan kirjoitusten asiantuntevuuden perusteella :s

    • Tony DiNozzo
    • Jos työtön saa työttömyyskorvausta, niin ei silloin toisen pitäisi joutua elättämään.

      Olen ollut (tässä nykyisessä) suhteessa, jossa molemmilla on ollut työttömiä jaksoja. Minä en ole kokenut miehen työttömyyttä mitenkään raskaana kokemuksena, mutta miehelle se on ottanut joskus luonnon päälle. Niinpä hän onkin pyrkinyt tekemään jotain duunia, vaikka erilaisissa remonttihommissa ym. Tai kunnostanut tulevaa kotia pikavauhtia, eli ottanut liikenevästä vapaa-ajasta hyödyn irti. Hänen työttömyysjaksot eivät ole kestäneet kauhean kauan.

      Mun työttömyysjaksot sen jälkeen kun lapset on olleet maailmassa on olleet tavallaan vapaavalintaisia. Perhe-elämän pyörteessä ei vain enää pysty olemaan keikkaluonteisesti esim. viikkoa töissä toisella paikkakunnalla tai tehdä ympäripyöreitä päiviä. Eli rahan sijasta on tullut valittua läsnäolo, enkä ole sitä koskaan katunut. Pienellä pärjää, kun pihistää ja voi aina yrittää laajentaa työkuvioitaan perheystävällisempään suuntaan.

    • Ei työttömyys itsessään ole ongelma, mutta toisen asenne voi olla. Jos toinen on asenteeltaan veltto lusmuilija eikä ole valmis yleensäkään tekemään mitään hankkiakseen elantoa, nousisi se ennen pitkää ainakin itselleni liian suureksi ongelmaksi.

      Jos toinen taas jää työttömäksi ja pyrkimys on työllistyä uudelleen, en näe siinä mitään ylitsepääsemätöntä ongelmaa. Menot ja tulot lasketaan vain sen hetkisen tilanteen mukaan ja eletään niukemmin kunnes tilanne helpottuu, yhdessä siitä selvitään.

      Tilanteesta täytyy keskustella ja esim kotitöistä sopia niin, ettei niistä tule ongelmaa. Itse työttömänä ollessani tekisin työnhaun ohessa valtaosan kotitöistä kun siihen olisi paremmin aikaa. Ei kuluisi yhteinen aika lattioiden puunaamiseen...

    • Jos se on ongelma jollekin, se ei ole ongelma ainakaan mulle.

      • Taisiisniinku, itselleni se on se ja sama, onko kumppani töissä, opiskeleeko vai lusmuileeko sossun rahoilla, jos tietää, tai edes esittää tietävänsä, mitä on tekemässä. Itse teen mitä huvittaa ja jos siitä on jollakin nokan kopauttamista, niin ovesta pihalle ja fiksumpaa kehiin.


    • ....

      Oasis ja fionatar jo vastasi tyhjentävästi eli komppaan heitä olemalla samaa mieltä.

    • bbnnmmvvccxx

      Mutta eikö se ole todellista rakkautta, kun "valitset" hänet, koska haluat ja rakastat häntä, vaika hän olisi työtön:)

      ja hän on kaltaisesi, vastuuntuntoinen ihminen...

    • Anonyymi

      En ajattele tuosta yhtään mitään. Been there done that, ei vaikuta parisuhteeseen mitenkään. Elämässä sattuu ja tapahtuu. Mitä elättämiseen tulee, niin Suomessa työtön saa tukia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      328
      3048
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      106
      2253
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      87
      1675
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      194
      1588
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      67
      1385
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      55
      1273
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      12
      1104
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      21
      1098
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      2
      1059
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      931
    Aihe