iso osa lapsista on erillaisten vähä-älyisten mutta naisista seksikkäiden jännä-apinoiden siittämiä. Matemaattisesti lahjakkaat nörttimiehet eivät sen sijaan pääse jatkamaan sukuaan.
Suomen Pisa-tulosten romahdus matematiikassa selittyy paljolti
40
283
Vastaukset
- Valitettavasti kaikki
miehet eivät sytytä
- kgvvb
Se johtuu afrikkalais peräisten maahanmuuttaja lapsien huomattavan alhaisesta ÄO:sta.
- mies32
Maahan muuttajien äö:stapäs.
Aika monessa muussa maassa on enemmän afrikkalaisperiä, mutta totta kyllä, että verrattuna vuoteen 2000 aika iso osa pudotuksesta näyttää johtuvan maahanmuuttajien lisääntymisestä. - Sinä ole
mies32 kirjoitti:
Aika monessa muussa maassa on enemmän afrikkalaisperiä, mutta totta kyllä, että verrattuna vuoteen 2000 aika iso osa pudotuksesta näyttää johtuvan maahanmuuttajien lisääntymisestä.rasisti
- sdsdsdds
mies32 kirjoitti:
Aika monessa muussa maassa on enemmän afrikkalaisperiä, mutta totta kyllä, että verrattuna vuoteen 2000 aika iso osa pudotuksesta näyttää johtuvan maahanmuuttajien lisääntymisestä.Ei maahanmuuttajia Suomessa niin paljoa ole, että olisivat syypäänä moiseen pudotukseen.
- mies32
sdsdsdds kirjoitti:
Ei maahanmuuttajia Suomessa niin paljoa ole, että olisivat syypäänä moiseen pudotukseen.
Tuossa tutkimuksessa mamuja oli 15% suomalaisista ja heidän pisteensä olivat keskimäärin n.100p eli n.20% alle suomalaisten keskiarvon, mitkä luvut tarkoittavat, että heidän vaikutuksensa on merkittävä, mutta ei selitä tiputusta kokonaan, elleivät he sitten vaikuta laskevasti myös suomalaisten luokkakavereidensa tuloksiin, mikä on hyvin mahdollista.
- jaa.
mies32 kirjoitti:
Tuossa tutkimuksessa mamuja oli 15% suomalaisista ja heidän pisteensä olivat keskimäärin n.100p eli n.20% alle suomalaisten keskiarvon, mitkä luvut tarkoittavat, että heidän vaikutuksensa on merkittävä, mutta ei selitä tiputusta kokonaan, elleivät he sitten vaikuta laskevasti myös suomalaisten luokkakavereidensa tuloksiin, mikä on hyvin mahdollista.
Ja miköhön heidän osuus oli silloin kun viimeksi tutkittiin?
Ja lähteenkin unohdit laittaa. - mies32
jaa. kirjoitti:
Ja miköhön heidän osuus oli silloin kun viimeksi tutkittiin?
Ja lähteenkin unohdit laittaa.Lähteet saat itse kaivella tai sitten uskot ihan omaa mutuasi. Oma valintasi. Minä luin tietoni jostain maan päälehdestä, ehkä US:sta.
Ainakin mamujen määrä oli viimeksi kun matematiikka oli pääosassa eli vuonna 2000 huomattavasti pienempi. Sitä en tiedä tehtiinkö silloin vastaavaa mamupainotusta? Tuskin.
Tuossa 15%:ssa oli muuten vasta ensimmäisen polven mamut. - jaa.
mies32 kirjoitti:
Lähteet saat itse kaivella tai sitten uskot ihan omaa mutuasi. Oma valintasi. Minä luin tietoni jostain maan päälehdestä, ehkä US:sta.
Ainakin mamujen määrä oli viimeksi kun matematiikka oli pääosassa eli vuonna 2000 huomattavasti pienempi. Sitä en tiedä tehtiinkö silloin vastaavaa mamupainotusta? Tuskin.
Tuossa 15%:ssa oli muuten vasta ensimmäisen polven mamut.No en minä ainakaan mitään lähteettömiä nettihörhöjen juttuja noin vain niele. Olihan Suomi kolme vuotta sitten sijoittunut matematiikassa, oliko se nyt toiseksi. Lähteen tohon saat säkin ihan itse kaivaa.
- mies32
jaa. kirjoitti:
No en minä ainakaan mitään lähteettömiä nettihörhöjen juttuja noin vain niele. Olihan Suomi kolme vuotta sitten sijoittunut matematiikassa, oliko se nyt toiseksi. Lähteen tohon saat säkin ihan itse kaivaa.
Enkä minä ala kaivamaan linkkejä nimettömille nettihörhöille.
Olennaisinta tässä on oikeastaan se, että onko tuota 15% mamuvakiointia tehty aiemmin? Jos on, niin romahdus ei ainakaan parin vuoden takaiseen verrattaessa liity mamumäärän kasvuun. Mutta en silloin muista uutisia aiheesta, joten veikkaan, että tutkimustapaa on muutettu. - mies32
mies32 kirjoitti:
Enkä minä ala kaivamaan linkkejä nimettömille nettihörhöille.
Olennaisinta tässä on oikeastaan se, että onko tuota 15% mamuvakiointia tehty aiemmin? Jos on, niin romahdus ei ainakaan parin vuoden takaiseen verrattaessa liity mamumäärän kasvuun. Mutta en silloin muista uutisia aiheesta, joten veikkaan, että tutkimustapaa on muutettu.Kaivoin ja ensimmäistä vuotta tosiaan mamuja 15%, mutta väittävät, että lopputuloksissa määränsä on laskettu vastaamaan väestöosuuttaan. Mutta edelleen jää alueellinen vinouma, koska suuressa osassa maata ei ole tarpeeksi mamuja, jotta koulut olisivat päässeet mukaan. Eli jostain Itä-Helsingin lähiöistä on jokainen koulu mukana, mutta jostain maaseudulta ei yksikään.
- FixusMixus
mies32 kirjoitti:
Kaivoin ja ensimmäistä vuotta tosiaan mamuja 15%, mutta väittävät, että lopputuloksissa määränsä on laskettu vastaamaan väestöosuuttaan. Mutta edelleen jää alueellinen vinouma, koska suuressa osassa maata ei ole tarpeeksi mamuja, jotta koulut olisivat päässeet mukaan. Eli jostain Itä-Helsingin lähiöistä on jokainen koulu mukana, mutta jostain maaseudulta ei yksikään.
Lapsia opetetaan varmasti elämänläheisiä käytännöllisiä tietoja ja taitoja, mutta matematiikka on abstrektista ajattelua, mitä on vaikea ymmärtää ja soveltaa arkielämään. Jos ei kehitetä abstraktista ajattelua, lapsista tulee vain käyttäjiä ja kuluttajia. Sen takia vanhoissa tavoissa oli paljon hyvää, kun me laskimme vaikeitä laskuja abstraktisella tasolla.
- jaa.
mies32 kirjoitti:
Kaivoin ja ensimmäistä vuotta tosiaan mamuja 15%, mutta väittävät, että lopputuloksissa määränsä on laskettu vastaamaan väestöosuuttaan. Mutta edelleen jää alueellinen vinouma, koska suuressa osassa maata ei ole tarpeeksi mamuja, jotta koulut olisivat päässeet mukaan. Eli jostain Itä-Helsingin lähiöistä on jokainen koulu mukana, mutta jostain maaseudulta ei yksikään.
Jaa, eli mamuilla ei siis ole mitään osuutta tuohon muutokseen. Ja ihan hyvä tuloshan se on, ihme hälinä. Muutos johtunee vain siitä että joidenkin aasian maiden taso on noussut.
- ciccisziccic
jaa. kirjoitti:
Jaa, eli mamuilla ei siis ole mitään osuutta tuohon muutokseen. Ja ihan hyvä tuloshan se on, ihme hälinä. Muutos johtunee vain siitä että joidenkin aasian maiden taso on noussut.
Matiikassa Venäjä on ollut aina erittäin vahva. :)
- jaa.
ciccisziccic kirjoitti:
Matiikassa Venäjä on ollut aina erittäin vahva. :)
Niin, suurin osa mamuistahan tulee Venäjältä ja tuohan ne myös lapsia mukanaan.
- ciccisziccic
jaa. kirjoitti:
Niin, suurin osa mamuistahan tulee Venäjältä ja tuohan ne myös lapsia mukanaan.
Minusta matimaattiset taidot kehittävät abstraktista ja loogosta ajattelua. Minusta matiikka on tärkeä aine.
- Mitä hyötyä
ciccisziccic kirjoitti:
Minusta matimaattiset taidot kehittävät abstraktista ja loogosta ajattelua. Minusta matiikka on tärkeä aine.
noista on elämässä?
- hah hahh ahh
mies32 kirjoitti:
Aika monessa muussa maassa on enemmän afrikkalaisperiä, mutta totta kyllä, että verrattuna vuoteen 2000 aika iso osa pudotuksesta näyttää johtuvan maahanmuuttajien lisääntymisestä.Sun "akateeminen tutkintosi" todellakin loistaa poissaolollaan.
- ei oo järkeä
....jaa että jos pudotaan parhaalta sijalta 10:ksi parhaimmaksi maailmassa niin se on merkki siitä että ollaan apinoiden siittämiä.
Ei PISA tulokset todista mitään muuta kuin sen että sukua ei haluta jatkaa köyhän apinamiehen kanssa lähiöstä vaan jonkun kanssa, jolla on koulutusta ja älyä ja jolla on kutakuinkin normaali tausta ilman lähiötaustaa ja kansakoulutaustaa.
Vankilakundin näköinen katujätkä, jolla on ihon peitteenä 10cm sammalta ei ole järin kiihoittavan näköinen muun kuin toisen vähäjärkisen juopon mielestä. Ei normaalin suomalaisen naisen. Matematiikka on siitä jännä aine, että tavallaan sitä arvostetaan hirveän korkealle yhteiskunnallisessa keskustelussa (esim. pitää olla hyvä matikassa että osaa kooadata) mutta toisaalta taas käytännössä matematiikkaa osaavia ei kuitenkaan ihannoida. Vai?
Mun mielestä ainakin vanhemmat vaikuttaa toivovan lapsiltaan että ne on hyviä esim. jalkapallossa, mutta matikalla ja fysiikalla nyt niin väliä ole... eli ei ihme jos Pisan torni romahtaa,- mies 86
Hyvä huomio. Matemaattisesti lahjakkaita pitäisi oppia arvostamaan enemmän.
- yksmatikisti
Vaan millä sitä arvostusta saisi lisättyä? Nykyään koneet laskee kaiken, joten ei meitä matemaatikkoja tarvita niin paljon kuin ennen. Toisaalta koodaamaankaan ei ole helppo päästä, kun alalla on niin paljon työttömyyttä. Ja itelle tuli vielä huono työtodistus koodaamisesta, kun olin käyttänyt matikkaa todistaakseen, että ohjelmakoodissa ei ole bugeja enkä sitten jaksanut tehdä yksikkötestejä. Ratkoin tehtävän muka fiksummin kuin mitä pomo ajatteli. Nyt huono työtodistus takataskussa on vaikea saada uutta duunia.
Totuus vaan on se, että Suomen työmarkkinat eivät tarvitse mitään skeemoja pyöritteleviä aritmeettisia geometrikkoja. - helppomatiikka
yksmatikisti kirjoitti:
Vaan millä sitä arvostusta saisi lisättyä? Nykyään koneet laskee kaiken, joten ei meitä matemaatikkoja tarvita niin paljon kuin ennen. Toisaalta koodaamaankaan ei ole helppo päästä, kun alalla on niin paljon työttömyyttä. Ja itelle tuli vielä huono työtodistus koodaamisesta, kun olin käyttänyt matikkaa todistaakseen, että ohjelmakoodissa ei ole bugeja enkä sitten jaksanut tehdä yksikkötestejä. Ratkoin tehtävän muka fiksummin kuin mitä pomo ajatteli. Nyt huono työtodistus takataskussa on vaikea saada uutta duunia.
Totuus vaan on se, että Suomen työmarkkinat eivät tarvitse mitään skeemoja pyöritteleviä aritmeettisia geometrikkoja.Aina sinulla on mahdollisuus selittää, että sinun pomosi on ihan hullu ja surkea ja on päästä sekaisin ollut jo pitkään. Miksi pitää vahingoittaa omaa terveyttä väärässä ympäristössä, missä osataan vain käyttää hyväksi ihmisiä. Nykyisin työntekijät voivat arvostaa pomojakin ja laittaa pomolle hyvin huonoja arvosanoja. Minä en ainakaan lähde hommiin, jos työporukka on ihan päästä sekaisin ja muuten ihmisoikeuksien rikkoja. On hyvä muuten varoittaa muita viattomia työntekijoita, jotka voivat joutua samaan huonoon työympäristöön.
- yksmatikisti
helppomatiikka kirjoitti:
Aina sinulla on mahdollisuus selittää, että sinun pomosi on ihan hullu ja surkea ja on päästä sekaisin ollut jo pitkään. Miksi pitää vahingoittaa omaa terveyttä väärässä ympäristössä, missä osataan vain käyttää hyväksi ihmisiä. Nykyisin työntekijät voivat arvostaa pomojakin ja laittaa pomolle hyvin huonoja arvosanoja. Minä en ainakaan lähde hommiin, jos työporukka on ihan päästä sekaisin ja muuten ihmisoikeuksien rikkoja. On hyvä muuten varoittaa muita viattomia työntekijoita, jotka voivat joutua samaan huonoon työympäristöön.
No joo, enköhän osaa itse miettiä, minkä verran kerron ihmisille tuosta pomosta ja kelle kerron. Olen toki kieltäytynyt muutamista kahjoimmista työtarjouksista, mutta tuossa en huomannut firman toimintatapoja ennen kuin olin työskennellyt siellä tovin.
- Idiocracy
Tämä ilmiöhän on ennustettu jo tieteellisen tarkasti tässä dokumenttielokuvassa: http://www.leffatykki.com/elokuva/idioluutio
- sjdsdj
Just näin. Tuo elokuva pitäisi jokaisen katsoa. Valitettavasti ollaan menossa juurikin tuohon suuntaan. Tosin, epäilen ettei suurimmallakaan osalla ihmisistä ole oikeasti edes mitään sitä vastaan...
- Uutisissa oli
että pojat ovat nykyään tyttöjä huonompia kaikissa matematiikan alueissa.
- mies 86
Itse uskoisin että tärrrrrrrriseväkaluinen penetraattori ja Jare Tiihonen ovat osaltaan vaikuttaneet tähän romahdukseen.
- Ainakin Jere Tiihosen
diggailu on merkki laskeneesta älykkyydestä ; )
- mies 86
Ainakin Jere Tiihosen kirjoitti:
Jotain samaa niissä on ;)
- Turun hullut
Oletko sinäkin mies 86 alkanut syömään samoja sieniä kuin periaatteen mies?
- mies 86
Turun hullut kirjoitti:
Oletko sinäkin mies 86 alkanut syömään samoja sieniä kuin periaatteen mies?
En. Periksen nauttimat sienet ovat koostumuksensa puolesta paitsi harvinaisia myös liian kalliita suhteutettuna omaan budjettiini.
- Ovatko muka ns.
rokkarit kuten Cheekiä haukkunut Kauko Röyhkä jotenkin älykkäämpiä? Tietyt kävyt ei vaan ymmrrä hip hopia.
- Jännäapina
Ääääää! Dis wad it is!
- ei kiitos
Suomalaiset lapset pärjäävät yhtä hyvin kuin ennenkin. Pisa-tuloksia selittää se, että muut maat pärjäävät paremmin kuin ennen. Monet maat, etenkin Aasian maat, ovat ottaneet mallia Suomen koulujärjestelmästä. Koska Aasialaiset lapset tekevät läksyjä keskimäärin yli 35 tuntia viikossa ENEMMÄN kuin suomalaiset lapset, tulos oli aika odotettu.
Aasiassa vanhemmat panostavat lastensa tulevaisuuteen käsittämättömän suurilla summilla. Yksityistunteja, psyykkausta, läksyapua ym. joka auttaisi omaa lasta pärjäämään paremmin koulussa. Suomessa sekä vanhempien että lasten asenne koulua kohtaan on negatiivisempi kuin Aasian maissa.
Aasian maissa kouluun sijoitetaan miljardeja, kun taas suomessa........ luokkakoot suurenee, käyttäytymishäiriöisiä lapsia integroidaan normaaliin luokkaan, kouluja suljetaan, oppimateriaalia ei enää kustanneta kouluille, mikä johtaa siihen, että luokanopettajien on itse valmistettava materiaalit. TÄmä vie aikaa ja johtaa siihen, että oppilaiden tukemiseen, oppituntien yksilöllistämiseen, muuhun suunnitteluun, kaiken maailman projekteihin, koti-koulu yhteistyöhön jne. ei jää yhtä paljon aikaa kuin ennen. Opettajat joutuvat stressin takia Burn Out lomalle tai vaihtavat alaa, koska opettajan työ palkkaan nähden on äärettömän rankkaa. Lapset ja nuoret tarvitsevat tutkimusten mukaan enemmän psyykkistä tukea kuin ennen ja opettajan pitäisi olla sosiaalipedagogi, psykologi, erityisnuorisotyöntekijä, poliisi, kaikki tietävä, äiti ja isä, kasvatustieteiden maisteri ja erityiskasvatustieteen maisteri selvitäkseen työstään.
Halusin joskus opettajaksi. Kokeilin työtä pari vuotta (ilman koulutusta tosin) ja vaihdoin paremmin palkattuun ja helpompaan työhön. Nykyisin kun lähden kotiin töistä, saan nauttia kotiaskareista ja omasta rauhasta. Opettajana sain työpäivän päätteeksi suunnitella seuraavan päivän oppitunteja ja valmistella materiaaleja yhteen yöllä. Palkinnoksi tästä sain valituksia siitä, että Jani-Petteri sai kokeesta vain 5- vaikka on tehnyt kaikki läksyt, Mikaelille oppitunnit olivat liian helppoja ja tylsiä, pikku Vilia taas kiusattiin välitunnilla, Miskan vanhemmat vakuuttivat kiusaamisen olevan Vilin omaa syytään, Kalle ei varmasti kiusannut ketään sanoi vaan Viliä tyhmäksi, Santeri sai vähemmän huomiota kuin Viljami, kolmelle maahanmuuttajalapselle on järjestettävä tilat rukoiluun, Markusta lyötiin koulupihalla, ja Elmerin vanhemmat löysi virheen opettajan itsevalmistamassa opetusmateriaalissa ja 7:n jääkiekkoa harrastavan oppilaan vanhemmat olivat sitä mieltä, että juuri heidän oma pieni kulta olisi pitänyt saada näyttää liikuntatunnilla miten hienosti osaa kiekkoa kuljettaa.- Tarkemmin tarkemmin
Ensimmäinen lauseesi on nimenomaan väärin. Lue PISA-tutkimus hiukan tarkemmin. Matikassa suomalaisten pisteet ovat tippuneet toiseksi eniten ja ruotsalaisten eniten. Taso on siis absoluuttisestikin laskenut, ei pelkästään suhteessa huippumaihin, joissa taso on parantunut.
- ed.
Tarkemmin tarkemmin kirjoitti:
Ensimmäinen lauseesi on nimenomaan väärin. Lue PISA-tutkimus hiukan tarkemmin. Matikassa suomalaisten pisteet ovat tippuneet toiseksi eniten ja ruotsalaisten eniten. Taso on siis absoluuttisestikin laskenut, ei pelkästään suhteessa huippumaihin, joissa taso on parantunut.
Luin jostain, että Suomi ois saanut samat pisteet kuin edellisellä mittauskerralla, mutta ei tainnut olla mikään luotettava lähde. My bad siis :)
- läksyn läksyn
PISA tulokset on Euroopan parhaita, joten turha sillä on asioita paisutella. Päinvastoin näyttää olevan niin, että koulutettu rikas hyvän taustan oleva mies kelpaa paremmin naisille kuin köyhä öykkäri, joka ajaa mossella pitkin lähiöiden kujia !!!
Tässä osa PISA-tehtävistä, ei näihin mitään matemaattista lahjakkuutta tarvita, saa olla melkoinen torvi, jos ei saa kaikkia oikein. Kun katselin tämän vuoden pitkän matematiikan ylioppilaskokeita, niin helppoja nekin, taso on laskenut vaatimuksissa selvästi verrattuna esim. 80- ja 90-lukuihin.
http://yle.fi/uutiset/parjaatko_matematiikassa_ysiluokkalaisille_kokeile_minka_arvosanan_saat/6968854- Iso osa jengistä
on niin idioottejä ( kiitos aivottomien ähkijäpaskojen geenien) ettei edes noista tehtävistä selviä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol5502112Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3861709Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H211539Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe641408JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran191116- 561092
- 1181077
Pankin avajaiset
Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti16858Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."
Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka12833Miten kesäsi meni?
Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?66823