Minulla olisi seuraavanlainen ongelma. Olen nyt ollu vähän yli kuukauden flunssassa välillä vähän lämpöä ja kurkku niin kipeänä, että ääntä ei tahdo tulla. Pari päivää sitten rupesi jo helpottamaan, mutta taas iski vain uudestaan pahempana päälle myös yskittää pahasti. Olen ennen tätä flunssa kierrettä harrastanu kaikenlaista liikuntaa -juoksu lenkeistä kuntopiiriin- lähes joka päivä. Nyt treenaus on pysähtynyt kuin seinään ja masennus iski pahasti päälle, kun liikkua ei ole oikein voinut. Niin tekisi mieli treenata, mutta olen kuullut että kipeänä treenaus voi aiheuttaa sydänlihastulehduksen tms.. Miten tälläinen sydänlihastulehdus oireilee? Te asiasta enemmän tietävät voisitteko kertoa, voiko flunssassa harrastaa minkäänlaista liikuntaa. Koulussa parhaillaan meneillään koeviikot ja ennen kestin hyvin, mutta nyt kun en voi treenata huomaan, että olen ylimasentunut ja paino nousee. Tämä tilanne on todella ahdistavaa. Kertokaa että miten voisin harrastaa liikuntaa vai pidättekö itsekkin kipeänä jopa 2kk tauon, jos tautí niin vaatii? Kiitos jo etukäteen, koska tämä tilanne on todella ahdistavan turhauttavaa, enkä tiedä kuinka kauan jaksan olla enää treenaamatta.
Kipeänä urheileminen
7
4648
Vastaukset
- harrastelija
Kuvauksesi perusteella ei kannata pahemmin urheilla, korkeintaan kävelylenkkejä. Jos flunssa tuntuu vain ylähengitysteissä (kaulan yläpuolella) voi liikkua vähän enemmän.
Jos sairastelu on jatkunut noin kauan, tarkista ruokavaliosi: syö runsaasti tuoreita vihanneksia (3-4 annosta päivässä salaattia), ehkä ylimääräinen c-vitamiini (500mg/pv). Usein "roskaruoka" alentaa vastustuskykyä.- EnkeliTyttö
Kiitos neuvosta. Kai vain parempi ottaa rauhallisesti, ainaki yrittää. Syön ternimaitokapseleitakin, ja joka aamu vitamiineja ja roskaruokaa en syö. Pitäisi todennäköisesti käväistä lääkärillä, vai? :/
- harrastelija
EnkeliTyttö kirjoitti:
Kiitos neuvosta. Kai vain parempi ottaa rauhallisesti, ainaki yrittää. Syön ternimaitokapseleitakin, ja joka aamu vitamiineja ja roskaruokaa en syö. Pitäisi todennäköisesti käväistä lääkärillä, vai? :/
Joo lääkäriin, tutkivat ettei ole muita sairauksia taustalla, tavalliselle flunssalle taas ei mahda mitään.
Taisinkin hakea ratkaisua vikasuunnalta, varmaan jo närkästyit roskaruokavihjailusta. Jos oletkin ylitunnollinen harjoittelija (kun kerran ravintopuolikin on niin kunnossa), pitäisi malttaa levätä tarpeeksi, varsinkin sairauden aikana ja jälkeen. Eli nyt lepäät kunnolla, käy vaikka ostamassa suklaalevy. Älä tuhlaa rahojasi ternimaitokapseleihin, ellet ole huomannut niistä apua. - EnkeliTyttö
harrastelija kirjoitti:
Joo lääkäriin, tutkivat ettei ole muita sairauksia taustalla, tavalliselle flunssalle taas ei mahda mitään.
Taisinkin hakea ratkaisua vikasuunnalta, varmaan jo närkästyit roskaruokavihjailusta. Jos oletkin ylitunnollinen harjoittelija (kun kerran ravintopuolikin on niin kunnossa), pitäisi malttaa levätä tarpeeksi, varsinkin sairauden aikana ja jälkeen. Eli nyt lepäät kunnolla, käy vaikka ostamassa suklaalevy. Älä tuhlaa rahojasi ternimaitokapseleihin, ellet ole huomannut niistä apua.ei tuossa roskaruoasta mainitsemisessa ollut mitään pahaa. Ethän voi todellakaan tietää ruokavaliotani. Toivottavasti lääkärillä käynnistä olisi apua, nimittäin todella tuskallista oksentaa limaa kauhean yskimiskohtauksen päätteeksi. Huomasin koulussa liikuntatunnilla, että eipä kipeänä edes pysty hölkkäämään pientä pätkää väsähtämättä. Yritän jokatapauksessa ohjeesi mukaan syödä paljon tuoreita vihanneksi, ei pieni lisä varmasti koskaan pahaa tee. Kiitos avustasi. :)
- Urheiluhullu
Kannattaa olla vain rauhassa ja lepäillä. Mä nimittäin oon ite käyny läpi niin monet sairasteluputket. Yhden kesän kärsin pienestä lämpöilystä, jonka aikana lääkäri ei antanut liikkua. Se jos mikä oli todella masentavaa!! Toissa talvena lämpöily "uusiutui".. kävin kuitenkin lenkillä silloin tällöin (kävelemässä). Huomasin kuitenkin, et se ei tehny hyvää, joten menin lääkärille. Keuhkoputkentulehdushan siitä tuli.. Ja sitä kierrettä jatkui useampaankin otteeseen, kunnes ajoittaisen lämpöilyn ja tulehduksien taustalta löytyi rasitusastma. Näin ollen en suosittelisi hirveitä treenejä, jos vähänkään tuntuu olo heikolta. Ite olen ainakin saanut sairaana treenamisesta vaan huonoja seurauksia. Joten järki käteen!!
- EnkeliTyttö
Todennäköisesti tämä on jokin jälkitauti flunssasta. Oli nimittäin vaihe jolloin melkein parannuin, mutta seuraavana aamuna kurkku oli pahemmin kipeä kuin aijemmin. Eli ne parit liikunta tunnit koulussa eivät tainneet tehdä yhdessä kylmän tuulen kanssa todellakaan hyvää. Joten pitäisi todellakin minun katsoa peiliin. Kamalaa ajatella että joutuisi olemaan lenkkeilemättä kokonaisen kesän. Kiitos, kun saitte ymmärtämään, että on todella tärkeää ensin tervehtyä. Nyt yritän vain syödä terveellisesti ja juoda lämmintä mehua ja vain uneksia pitkistä lenkeistä :)
- uimari
EnkeliTyttö kirjoitti:
Todennäköisesti tämä on jokin jälkitauti flunssasta. Oli nimittäin vaihe jolloin melkein parannuin, mutta seuraavana aamuna kurkku oli pahemmin kipeä kuin aijemmin. Eli ne parit liikunta tunnit koulussa eivät tainneet tehdä yhdessä kylmän tuulen kanssa todellakaan hyvää. Joten pitäisi todellakin minun katsoa peiliin. Kamalaa ajatella että joutuisi olemaan lenkkeilemättä kokonaisen kesän. Kiitos, kun saitte ymmärtämään, että on todella tärkeää ensin tervehtyä. Nyt yritän vain syödä terveellisesti ja juoda lämmintä mehua ja vain uneksia pitkistä lenkeistä :)
hyvä vain levätä. Tiedän itsekkin kuinka tyhmältä tuntuu ja ottaa ainakin itseäni päähän jos sairastun eikä saa liikkua.
parane pian ja jakselemisia! toivottavasti pääset taas pian urheilemaan :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan483130Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272894- 1212326
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336- 111316
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121083- 74989
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39922Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13802