Mitä mieltä muuten pitäisi olla ihmisistä,

jotka ulkoista kaikki pienetkin merkityksettömät elämäntilanteensa internetin ihmeelliseen maailmaan. Mullakin, niin kuin varmaan jokaisella tiestä, on sellaisia frendejä.

Antaa kaikkien kukkien kukkia? Tai kitketäänkö rikkaruohot? Tai olisiko mitään muuta järkevää vaihtoehtoa joidenkin frendien järkeistämiseen?

19

137

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mulla on ystävä, joka tosiaan elää kaikki pienimmätkin asiat netin kautta.

Kun hän on ostanut uuden astiaston, hän laittaa viikon ajan kuvia aamupalasta ja iltapalasta nautittuna uudelta astiastolta. Kun hänen miehensä on pessyt auton, hän laittaa siitä kuvan niin, että possen merkki varmasti näkyy. Kun hänen lapsensa on sotkenut naamansa spagettiin, on se kaikkien ihasteltavissa. Jollei tarpeeksi moni ole tykännyt hänen postauksistaan, ajattelee hän, ettei merkitse enää muille mitään.

Ei siinä mitään, hän saa tehdä miten haluaa, mutta kun hän yrittää minuakin saada "aktiivisemmaksi". Eikä se innosta... En halua satojen ihmisten edessä levitellä yksityisiä asioitani. Minä kunnioitan hänen tapaansa, odotan myös hänen kunnioittavan minun tapaani.

Eli itse olen tuolla kannalla, että antaa kaikkien kukkien kukkia... Olettaen, ettei siitä ole mitään erityistä haittaa.

• En minäkään ole mitenkään kitkemässä niitä "rikkaruohoja". En vaan tajua sitä elämänsä ulkoistamista internetin ihmeelliseen maailmaan. Mulla ei ole lopulta paljoakaan yhteistä sellaisten ihmisten kanssa. Phin skenaario olisi sellainen eukko, joka ulkoistaisi jatkuvalla syötöllä ja apinan raivolla yhteistä elämäämme nettiin. Sellaisesta tulisi aika nopeasti entinen eukko...

• Genio.Mente kirjoitti:

En minäkään ole mitenkään kitkemässä niitä "rikkaruohoja". En vaan tajua sitä elämänsä ulkoistamista internetin ihmeelliseen maailmaan. Mulla ei ole lopulta paljoakaan yhteistä sellaisten ihmisten kanssa. Phin skenaario olisi sellainen eukko, joka ulkoistaisi jatkuvalla syötöllä ja apinan raivolla yhteistä elämäämme nettiin. Sellaisesta tulisi aika nopeasti entinen eukko...

Jotenkin tulee sellainen olo, että jotkut pelkäävät "katoavansa", elleivät dokumentoi elämäänsä nettiin kaikkien nähtäväksi. On siinä toki hyviäkin puolia, on ihan mukava nähdä mitä kavereille kuuluu, mitä kommelluksia on sattunut jne mutta joillain se vain menee överiksi. Tasapaino täytyisi löytyä oikean ja virtuaalimaailman välillä ja ehdottomasti pitää huoli siitä, että esim. parisuhdetta ei puida missään naamakirjassa...

• oasis79 kirjoitti:

Jotenkin tulee sellainen olo, että jotkut pelkäävät "katoavansa", elleivät dokumentoi elämäänsä nettiin kaikkien nähtäväksi. On siinä toki hyviäkin puolia, on ihan mukava nähdä mitä kavereille kuuluu, mitä kommelluksia on sattunut jne mutta joillain se vain menee överiksi. Tasapaino täytyisi löytyä oikean ja virtuaalimaailman välillä ja ehdottomasti pitää huoli siitä, että esim. parisuhdetta ei puida missään naamakirjassa...

Vielä enemmän minua hämmästyttää ihmiset, joita kiinnosta se joidenkin elämän internettiin dokumentointi. En ole ollenkaan varma, että kummasta porukasta pitäisi olla enemmän huolissaan...

• Genio.Mente kirjoitti:

Vielä enemmän minua hämmästyttää ihmiset, joita kiinnosta se joidenkin elämän internettiin dokumentointi. En ole ollenkaan varma, että kummasta porukasta pitäisi olla enemmän huolissaan...

Kyllä mua kiinnostaa, jos kyseessä on mulle aidosti läheiset ihmiset. Ihan mukava heidän päivityksiään on seurailla noin yleisesti, mutta muiden ohitan aika nopeasti... Sitten on toki niitä, joiden elämä perustuu muiden elämän vahtaamiselle. Heillä taitaa olla oman elämänsisällön uudelleenjärjestelyn paikka...

Netti on vain yksi kanava kommunikoida. Sopivasti käytettynä se on ihan loistava, mutta kohtuus kaikessa...

• oasis79 kirjoitti:

Kyllä mua kiinnostaa, jos kyseessä on mulle aidosti läheiset ihmiset. Ihan mukava heidän päivityksiään on seurailla noin yleisesti, mutta muiden ohitan aika nopeasti... Sitten on toki niitä, joiden elämä perustuu muiden elämän vahtaamiselle. Heillä taitaa olla oman elämänsisällön uudelleenjärjestelyn paikka...

Netti on vain yksi kanava kommunikoida. Sopivasti käytettynä se on ihan loistava, mutta kohtuus kaikessa...

Mua ei kyllä erityisemmin kenenkään aamu- ja iltapalat valokuvattuna kiinnosta. Enkä tajua niitäkään, joita sellainen kiinnostaa. Mahtaa köyhää olla elämä ja vielä köyhempi se sisäinen maailma...

• Genio.Mente kirjoitti:

Mua ei kyllä erityisemmin kenenkään aamu- ja iltapalat valokuvattuna kiinnosta. Enkä tajua niitäkään, joita sellainen kiinnostaa. Mahtaa köyhää olla elämä ja vielä köyhempi se sisäinen maailma...

No nuo aamupalakuvat on kyllä kieltämättä huvittavia :)

Enemmän mua kiinnostaa sellainen yleinen elämänmeno ja esim läheisten ystävien lasten jutut, moni päivittää ihan asiallisia juttuja, pysyy menossa mukana hiukan kun mullakin on tosi paljon ystäviä kaukana. Ja pari ystävää on, joilla on huippuhauska tapa kirjoittaa päivästään, hiukan blogimaisesti... Ne on ihan hauskoja, mutta vaatii kirjoittajalta paljon.

Mutta nuo on tosiaan ihmisiä, keiden elämä muutenkin kiinnostaa ja joihin on aidostikin yhteydessä netin ulkopuolellakin. Valtaosa "kavereista" on pelkkiä hyvänpäivän tuttuja...

• Bobby Sands
        Genio.Mente kirjoitti:

Heh, mitä sä olet täällä tehnyt viimeiset kuusi vuotta muuta, ku vahdannut joidenkin nikkien sukupuolia jne.?

• Bobby Sands

No, mitä mieltä pitäisi olla sinusta, kun sä ulkoistat toisten ihmisten elämästä kaikki pienetkin yksityiskohdat netiin ja sitten alat selittää, että mitä mieltä niistä pitäisi olla, kun ulkoistavat elämänsä nettiin...

Pitäisikö sinun toiminta vaan hyväksyä ja mennä mukaan tuohon sun fantasiaan ja selittää sitä samaa p*skaa, mitä sä selität?

Tuleepa tässä vain mieleeni eräs suhteeni, jota Genio.Mente nimimerkillä kirjoittanut henkilö ulkoisti tänne palstalle noin vuoden ajan ennen, kuin lopulta joukkoraiskautti kyseisen naisen...
      Ja sittenhän se sama henkilö alkoi selittää täällä jotain juttua suurena viisautena, että "mikä palstalta alkaa, se myös palstalle päättyy".

Oletko miettinyt, että mitä sä saat siitä, että olet vallannut netin omaksi fantasiamaailmaksesi, jossa sä propagoit noita omia juttujasi ihmisten oikeanlaisuudesta ja esität niiden elämän täällä yksityiskohtaisesti sellaisessa valossa, että se olisi vääränlaista...

• viuh..

Kops!

• Heh, taasko tää dazulogia alkoi...?

Jos mulla olisi oikeastikin ollut jotain sutinaa, niin kuin sinä väität, olisitte tietäneet täällä siitä hyvin vähän, jos ollenkaan. Ainakin jos olisi ollut minusta kiinni. Tosin ämmät tuppaa monesti olemaan sellaisia hölösuita ja siksi monesta on tullut aika nopeasti entinen.

Mutta joo... Taitaa olla se kirpea ainoa suhteesi koko elämäsi aikana, kun vieläkin jaksat jauhaa siitä...

Ps. Kantsisko sun vaan treenailla niitä etunojapunnerruksia ja vatsalihasliikkeitä, ettet joudu noloon tilanteeseen kun joudut todistamaan jollekin rautaisen kuntosi. 6000 vatsalihasliikkeen ja satojen punnerrusten kuntoon ei palstailemalla oikein pääse, pitäis niinku tehdäkin asialle jotain...

• Genio.Mente kirjoitti:

Heh, taasko tää dazulogia alkoi...?

Jos mulla olisi oikeastikin ollut jotain sutinaa, niin kuin sinä väität, olisitte tietäneet täällä siitä hyvin vähän, jos ollenkaan. Ainakin jos olisi ollut minusta kiinni. Tosin ämmät tuppaa monesti olemaan sellaisia hölösuita ja siksi monesta on tullut aika nopeasti entinen.

Mutta joo... Taitaa olla se kirpea ainoa suhteesi koko elämäsi aikana, kun vieläkin jaksat jauhaa siitä...

Ps. Kantsisko sun vaan treenailla niitä etunojapunnerruksia ja vatsalihasliikkeitä, ettet joudu noloon tilanteeseen kun joudut todistamaan jollekin rautaisen kuntosi. 6000 vatsalihasliikkeen ja satojen punnerrusten kuntoon ei palstailemalla oikein pääse, pitäis niinku tehdäkin asialle jotain...

Heh, On se kova...Ei voi mittää...

"Minä pystyin tekemään sellaisen 200-300 etunojaa parhaimmillaan ja vatsalihaspunnerruksia sain 6000 kohtalaisen nopeeseen tahtiin, että sillä piestään american psychot mennen tullen."

http://keskustelu.suomi24.fi/node/11896619

• Bobby Sands
        Genio.Mente kirjoitti:

Heh, taasko tää dazulogia alkoi...?

Heh, itsehän sä täällä todistit olleesi kirpelan kanssa suhteessa ja itkit raiskauksiasi vuosi tolkulla. Itkit kirpelan perään pitkät riidat ja pelkäsit, kuinka Ratikkakuskilla olisi parempi penis, kuin sinulla ja kirpela jättäisi sinut hänen takiaan... Itkit, kuinka kirpela ei antanu sulle seksiä ekoilla treffeillä ja koit tuleesi huijatuksi....
        Taitaa nuo raiskaukset janiillä trollaamiset olla sinun elämäsi ainoa saavutus, kun jaksat niistä täällä jauhaa vuosi tolkulla. Ehkä se kertoo jotain sinun luonteesta...

Treeneistäni vastasin sulle toiseen ketjuun. Sä elät niin täällä palstamaailmassasi, mihin yrität huijata ulkopuolisia mukaan... Jokainen ulkopuolinen, jonka saat palstamaailmaasi mukaan vahvistaa kuvitelmaasi omasta Jumaluudestasi....

• Mä oon varmaan tuollainen ihminen joidenkin mielestä. Kerron netissä enemmän kuin useimmat kaverini, mutta en silti 10%:a elämästäni.

Mut siis niin, mulle netti on luonnollinen tapa kertoa asioistani. Todella vähän käytän muita viestintävalineitä ystävien ja sukulaisten kanssa. Saati sitten naamakkain näen.

• Jotta anna mun kukkia tai yritä kitkeä, ei paljo nappaa.

• Heräsin, otin lääkkeet ja taas tulee tylsä päivä jälkiflunssassa

• Suomalaisilla on kummallinen tapa ilmoittaa muille läsnäolioille esim. mennessään vessaan tarpeilleen, kaippa tämä opittu moodi siirtyy käytöksessä ajanmittaan sosiaaliseen mediaan.

• ovat he

Suurennuslasi-ihmisiä

• antaa vaan olla

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut

– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti
      Maailman menoa
      366
      37548
    2. Särkynyt sydän

Teit sitten selväksi ettet ole kiinnostunut. Kiitos siitä! Nyt on turha enää yrittää mitään, lähestyä tai edes jutella s
      Ikävä
      89
      6386
    3. Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..

Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos
      Ikävä
      31
      5330
    4. Jos haluat tietää miksi tykkään sinusta

Niin siksi, koska sinusta huokuu sellaista lempeyttä ja seesteisyyttä ja olet lisäksi komea ilmestys. Jotenkin olet myös
      Ikävä
      21
      3808
    5. Oho! Dannyn, 82, seuralainen Helmi Loukasmäki, 23, paljastavissa kuvissa - Yksi sana kertoo kaiken!

Mediassa on kerrottu, että Danny ja Helmi ovat muuttaneet uuteen kotiin Raumalle. Nyt Loukasmäki on jakanut omalla Insta
      Suomalaiset julkkikset
      66
      2972
    6. Paskakaivo Kuhmo

Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi
      Kuhmo
      52
      2549
    7. En suuttunut missään vaiheessa

Oon vaan herkkä ja tuskastunut. Mies se ei ole henkilökohtaista sinulle. Ei mitenkään päin. Sinä herkkänä vaan satut näk
      Ikävä
      12
      2124
    8. Uskotko yliluonnolliseen?

Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D
      Ikävä
      58
      2049
    9. Mitä kuuluu?

Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul
      Ikävä
      18
      2021
    10. Trump on jo ihan seonnut...

Nato maa uhkailee toista Natomaata....Amerikan tuho näyttää toteutuvan Trumpin kaudella 100 varmasti.
      Maailman menoa
      489
      1959
    Aihe