Saa nähdä tulinko oikealle foorumille. Kas kun otin vinkistä vaarin ja puhdistin kahvinkeittimeni alla olevan linkin ohjeilla: 1 litraan vettä 3 rkl ruokasoodaa.
http://kotiliesi.fi/koti/kodinhoito/kahvinkeittimen-puhdistaminen
Huuhtelin sen jälkeen useita kertoja (nyt kuudes menossa) eikä ruokasoodan maku vaan ota lähteäkseen. Keittimenä mocca master jonka nimen nyt kyllä voisin vaihtaa sooda masteriksi.
Onko vinkkejä miten tämän fataalin virheen voin korjata ja tuon maun saisin neutralisoitua / puhdistettua veke?
Ruokasoodan maku/jämät pois?
3
644
Vastaukset
- CH2(COOH)•COH(COOH)
No vaikka keittämällä sitruunahappoliuosta tai etikkaliuosta läpi ja sitten vettä.
- ...
Kysymys ei varmastikaan ole siitä, että keittimessä olisi soodajäämiä, kyseessä on erittäin liukoinen yhdiste, jota on kaikenlisäksi ollut vähän ja varmasti poistunut tuolla huuhtelumäärällä. Enemmänkin kyse lienee siitä, että se on alkanut irrottaa pinttyneempää rasvalikaa, joka nyt antaa makuvirhettä? Olet tehnyt ihan oikein mutta ehkä liian myöhään.
Itse heittäisin nyt uuden soodakäsittelyn kehiin, ehkä toisenkin ja antaisin vaikuttaa pidempään. Sitten perushuuhtelut ja miksei tuo sitruunahappokin perään niin lähtisi kunnolla kaikki pois.
Pesujen huono puoli voi olla se, että alkavat irrottaa iloisesti patinoitunutta likaa ja vain pahentavat asiaa. Silloin joutuu pesemään paljon enemmän kuin ajatteli. Siltikin ehkä kannattaa.
Muistaakseni soodakäsittely pitäisi tehdä 1-2 krt kuussa.
Ruokasoodahan maistuu suolaiselta ja pistävältä. - masteristi
Mulla on kans moccamasteri. Käytän putsinkiin tavallista etikkaa johon lisään saman verran vettä. Tämä litku lävitse pari kolme kertaa ja vielä pari huuhtelukierrosta vedellä. Ei ole jäänyt mitään ylimääräisiä makuja ja keitin toimii kolmatta vuotta kuin unelma.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1323144- 2232981
En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.791936Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va771579Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2391427- 481148
- 991041
- 115984
- 58968
- 11890