EN -> FI käännös

Matti.W

Tulikohan käännettyä tarkasti ja tyyli huomioiden?

http://www.youtube.com/watch?v=Zmx9tJ5Kx0s
Herran pelko on viisauden alku.
(The fear of the lord is the beginning of wisdom.)
-Herran pelko on viisauden alku.
(-The fear of the lord is the beginning of wisdom.)
Se on viisautta.
(It is wisdom.)
-Se on viisautta.
(-It is wisdom.)
-Ylistetty olkoon Herra korkeuksissa.
(-Praised be the lord in heaven.)
Kiljupanos on valmis huomenna, en millään jaksaisi odottaa.
(Home spirit is done at tomorrow. I not will wait for it. )
-Ei keskenkäynyttä, ei keskenkäynyttä, tulee maha kipeäksi.
(-No partially fermented, no partially fermented. It lead to stomach pain.)
Pienissä asunnoissa asuu paljon ihmisiä ja suurissa asunnoissa vähän ihmisiä.
(A lot people live in small apartments and a bit people live in big apartments.)
-Tätä eriarvoisuutta ei maassamme enää pahasti ihmetellä, näin on.
(This is unequal which nobody not notice in our contry. Yes, it is.)
1:10
Haluasin tietää kuka varasti polkupyöräni aitan kupeelta viime tiistaina.
(I want know who steal my bike at barn in last tuesday)
-En tiedä mutta isä Efraimilla on ollut kädet ketjurasvassa.
(I dont know but father Efraim was chain grease in his hand.)
Oletteko huomanneet että ilman alushousuja on kaavussa mukavampi olla.
(Are you realise that without underpants is confortable be in cowl.)
-Tästä meillä on hyvänä esimerkkinä isä Panteleimonin saama kivulias vyöruusu.
(From this father Panteleimon's painful shingles for our good example.)
Miksi me olemme täälä luostarissa eikä täällä ole ollenkaan naisia.
(Why we lived in cloister and there are't no one a woman.)
-Miksi me olemme täällä luostarissa eikä täällä ole ollenkaan naisia.
(-Why we lived in cloister and there are't no one a woman.)
Mentäisiinkö sittenkin maistamaan olisiko kiljupanos jo valmis.
(let's go yet try is our home spirit yet done.)
-Tuo kuulostaa todella hyvältä menkäämme ensi tilassa, menköön kuralle, menköön kuralle.
(This is very good idea, go now. We get diarrhoea but so what.)
2:33 ---------------
Herran pelko on viisauden alku.
(The fear of the lord is the beginning of wisdom.)
-Herran pelko on viisauden alku.
(-The fear of the lord is the beginning of wisdom.)
Se on viisautta.
(It is wisdom.)
-Se on viisautta.
(-It is wisdom.)
-Ylistetty olkoon Herra korkeuksissaan.
(-Praised be the lord in heaven.)
Kenen keksintö oli juoda se 200 litran keskenkäynyt kiljupanos viimeiseen tipppaan?
(whose idea was drink the 200 liter partially fermeted home spirit wholly end.)
-Viimeiseen tippaan.
(-wholly end.)
Oletteko huomanneet että kun tarpeeksi kauan tuijottaa aurinkoon, sattuu päästä.
(Are you notice that when enough a long time scary to sun, ache head.)
-Sattuu, sattuu kovasti.
(-Ache, it ache hard.)
Miksi maassamme kaikilla (piip) ihmisillä on paljon rahaa mutta mukavilla ihmisillä vain vähän rahaa?
(Why in our contry all annoying people have so much money but confy people have less money?)
-Tätä epäkohtaa ei maassamme enää pahemmin ihmetellä, näin on.
(-This is fault which nobody not notice in our contry. Yes, it is.)
Miksi ihmeessa Akseli Gallen-Kallela rakensi ateljeensa moottoritien varteen?
(Why Akseli Gallen-Kallela built his atelier beside of highway?)
-Hän oli suuri taiteilija.
(- He was great artists.)
Mikä sai meidän kiljupäissämme riisuuntumaan ja lähtemään hanhenmarssia Heinäveden keskustaan?
(Why we undess becauce of drunk and walk like duck to center of Heinävesi?)
Aivan mutta emmekö me kuitenkin voisi sallia itsellemme pientä pikarillista ehtoollisviiniä?
(Yes, but why we cant admit little goblet sacramental wine for ourselves?)
-Emmekö me kuitenkin voisi sallia itsellemme pientä pikarillista ehtoollisviiniä?
(-Why we cant admit little goblet sacramental wine for ourselves?)
Mutta vain lääkkeeksi.
(But for medicin only.)
-Lääkkeeksi, vain lääkkeeksi.
(-For medicin, only for medicin.)

4

182

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eipä kai. Mutta kyseessähän on ilmeisesti teoksen laiton levitys ja siinä yhteydessä myös laittoman käännöksen levitys, joten onko syytä hirveästi ihmetellä sitä, että käännös on lievästi sanoen kökkö?

      • 007½

        "onko syytä hirveästi ihmetellä sitä, että käännös on lievästi sanoen kökkö?"

        Ei varmastikaan. En tosin jaksanut lukea kuin pätkän sieltä täältä. Kuka lienee kirjoittanut "englanninkielisen" osan? :o)


    • *huokaus*

      done at tomorrow. I not will wait for it --> will be done by tomorrow, I can hardly wait (I will not wait for it = en suostu odottamaan sitä --> I can hardly wait that long

      etc. etc.

      Confy people? Wow, kuulostaa tosi irvokkaalta. Comfy = comfortable. Ihminen ei voi olla comfortable, ellei ihmistä jollain tavalla soviteta päälle tai muuten itseen kuten kenkiä tai vastaavaa, eli tosi pornografiselta kuulostaa. Mukava ihminen on nice. Nice ylipäätään on merkitykseltään yhtä väljä sana kuin suomen "mukava".

      Ei jaksa korjailla enempää. Älkää nukkuko englannin tunneilla.

    • dicombobulated

      Good grief, Charlie Brown! Toivottavasti ei ole tarkoitettu julkaistavaksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1402
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      104
      1103
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      983
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      310
      845
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      813
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      702
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      624
    Aihe