Huijari firma/ko ?

124 IQ

Minulla on nettitesteissä tullut ÄO:ksi poikkeuksetta 120p. tai hieman yli, Mensan testissä 124p, missä virhemarginaali on 4p suuntaansa. Menin sitten tekemään netissä iqtesterin kokeen josta sain 85p. siis yksikin piste sen alle olisi merkinnyt vajaaälyissyyttä. Tuo instanssi sijaitsee Tsekissä.

http://www.fi.iqtester.eu/?utm_source=adwords&utm_medium=cpc&utm_campaign=fi-iqtest

Kun sitten katsoin tarkemmin tuota sivustoa - siis testin jälkeen - sieltä löytyi toiselta sivulta pienellä ja himmeällä linnki seuraavalle sivulle, missä oli selitetty ehtoja. Firma tallentaa henkilötiedot (testin tulos piti kysyä kännykän tekstiviestillä) ja jakaa tietoja edelleen eteenpäin. Osallistujalla on oikeus kyllä jälkikäteen vaatia henkilötietojen poistamista, mutta kun sinne lähetin sähköpostiviestejä, ensin suomeksi, sitten englanniksi vastausta pyytäen, ei mitää ole kuulunut.

Lisäksi kävi selville, että se tekstari maksoi 5 euroa. En tiedä mikä moinen pulju on, neuvon kuitenkin kaikkia varomaan sen "älykkyystestin" tekemistä.

10

791

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aika tyylipuhdas älykkyystestissä reputtaminenhan tuo omalta osaltasi oli. Vai olikohan tuo viisauskoe siitä, mitä kannattaa netissä tehdä ja mitä ei?

    • Kusettaja...

      Tyhmiä kusetetaan aina...

    • 124 IQ

      Jos useasta muusta testistä, Mensan testi mukaan luettuna, saan 120-124p, ja yhdestä 85p. niin luulenpa, että moni muukin kuin minä asettaa tuon viimemainitun "testin" kyseenalaiseksi. Tai sitten älykkyystestit on hölynpölyä joihin ei yhteenkään voi luottaa.

      Ja sitä paitsi, tuo pulju rikkoo mitä ilmeisemmin tietosuojalakia jos EU:ssa sellainen on. Suomessa on.

      • Rautalankaa?

        Et sitten vieläkään ole tajunnut, että sua on kusetettu...

        Kokeile ensi kerralla romanialaisia sivuja, ne saattavat toimia paremmin?


      • 124 IQ
        Rautalankaa? kirjoitti:

        Et sitten vieläkään ole tajunnut, että sua on kusetettu...

        Kokeile ensi kerralla romanialaisia sivuja, ne saattavat toimia paremmin?

        Hyvä on, minua on sitten kusetettu, mutta missä kusetuksen logiikka tuon tsekkiläisen puljun taholta - rahastusko?.


      • Juupajoopas
        124 IQ kirjoitti:

        Hyvä on, minua on sitten kusetettu, mutta missä kusetuksen logiikka tuon tsekkiläisen puljun taholta - rahastusko?.

        Niin, maksoiko se tekstari vai ei? Jos yhdeltä uunolta saa 5 euroa (miinus kulut), niin sadalta uunolta saa jo 500 euroa...


    • huolestunut5

      Tein itse juurikin tuon saman testin ja jälkeenpäin kaduin. Tuliko tuosta viestistä jotakin lisäkuluja vielä kun toi 5e?

    • ihan tavallinen.

      Koska menit laittamaan tekstiviestiä, ja et ymmärtänyt että se maksaa sinulle. Veikkaisin äo:kseni noin 60-70. Koska itse en ole yhtään älykäs mutta en olisi missään nimessä laittanut tekstiviestiä.

      • ihan tavallinen.

        Ei kun siis sinun äo:ksesi. :D


    • ÄLYKKÖ

      Sen tuloksen saa, kun laittaa minkä tahansa 6 numeroisen koodin. Sain tulokseksi 117, eli olen älykkäämpi kuin 88 % väestöstä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      41
      2164
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      49
      1707
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      33
      1528
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      42
      1508
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1450
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1446
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      3
      1417
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1351
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      4
      1275
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1243
    Aihe