Moi. Tuli mietittyä, että tietääkö kukaan missä lammissa tai järvissä elää verijuotikkaita (iilimatoja)? Puhetta olisi, että Hämeessä, Ahvenanmaalla ja Läntisessä suomessa. Uteliaisuuttani tahtoisin tietää tarkat paikat jos joku sattuu tietämään.
Missä iilimatoja.
4
554
Vastaukset
- Hyi yök, en syö
En tiedä, mutta meidän mökillä (Hämeessä) on hevosjuotikkaita. Ne verijuotikkaat taitavat nykyään olla aika harvinaisia?
- blood leechy
Kyllä, verijuotikas on nykyään suomessa harvinainen.
Harmitonta hevosjuotikasta löytää ainakin monesta juoksemattomasta lammesta.
Verijuotikasta en ole koskaan nähnyt ja siksi kiinnostus. - ent.mökkeilijä
blood leechy kirjoitti:
Kyllä, verijuotikas on nykyään suomessa harvinainen.
Harmitonta hevosjuotikasta löytää ainakin monesta juoksemattomasta lammesta.
Verijuotikasta en ole koskaan nähnyt ja siksi kiinnostus.Sellainen paikka Lohjalla kuin lehmijärvi. Ainakin joitakin vuosia sitten oli, nykytilannetta en tiedä. Sijaitsee läntisessä suomessa.
- åland
Muistan että lapsena niistä peloteltiin aina, mutta nyt tulee mieleen vain yksi kerta että olisin niitä nähnyt itse ja se oli 70-luvulla tuttujen mökillä järvessä jossain Hämeessä. Oletan että niistä olisi ollut myös Lounaisrannikolla, koska muistan että ruotsiksi nimi on blodigel siitä kun ruotsinkielinen serkkupoikani niillä pelotteli.
Nyt kuulema enää Ahvenanmaalla pienissä lammissa niitä voisi olla. Storby träsk Eckeröllä, Syllöda träsk ja Kvarnsjö Saltvikissa olisi sellaisia paikkoja. Mielenkiintoista on että Ahvenanmaan postin mukaan elävien eläinten - paitsi verijuotikkaiden - lähettäminen on kiellettyä. Hmmm?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit1728451KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti4527620Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei763880Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521613685Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1183054Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään552825Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua
MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv432060- 1262056
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro231893Vedonlyöntiä .
Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka211801