Suklaakiisselin teko ohje?

Suklaista...

Elikkä miten tehdään suklaa kiisseliä? Tuli vain mieleen että tehdäänkö sitä periaatteessa samalla tavalla kuin jotakin marjakiisseliä tai mehukeittoa, mutta laitetaan vain vaikka kaakaojauhetta? Ja jos laitetaan niin tummaa vai vaaleaa, onko väliä? Maitoon vai veteen? Tekisi niin mieleni sitä=) Kiitos jo etukäteen!

4

3290

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokki

Elikkä se tehdään maitoon. Ja suurustetaan maizenalla (sekoitetaan kylmään maitoon), lisätään vaniljasokeria kaakaojuomajauhetta ja sokeria ja keitetään...

• Suklaista...

Hmm... kokeilen, kiitos=)
        Mutta mutta... vielä yksi tyhmä kysymys... Voiko Maizenan sijaan käyttää perunajauhoa?

• Titta
        Suklaista... kirjoitti:

Hmm... kokeilen, kiitos=)
        Mutta mutta... vielä yksi tyhmä kysymys... Voiko Maizenan sijaan käyttää perunajauhoa?

Meillä kyllä käytetään suklaakiisselin tekoon tummaa kaakaojauhetta, eikä mitään juomajauhoa. Vaan kaipa se on makuasia.

Vatkaa kaakaojauhe, sokeri ja maito keskenään. Kuumenna kiehumapisteeseen, koko ajan hyvin sekoittaen. Teflonpinnoitettu kattila on paras.

Lisää joukkoon kylmään maitoon sekoitettu perunajauho, anna pulpahtaa ja lisää vielä vanilliinisokeria hiukan.

Kiisselin voi tehdä myös mikrossa, jos pelkään pohjaan palamista.

Itse käytän paksupohjaista teräskattilaa,ja levyllä on muutama viisi senttinen, kaikkiin maitopohjaisiin kiisseleihin ja kastikkeisiin. Itse tosin käytän muuta kuin tav. maitoa, mutta se on sivuseikka.

Ripottele päälle vielä sokeria, niin ei tule kuorta.

Parhaan kiisselinhän tietysti saa, kun sulattaa kunnon suklaata ja lisää siihen sitten maitoa yms.

• Rakkaus83

6 dl maitoa
      2 rkl sokeria
      3/4 dl maissijauhoja
      1 tl vanill.sokeria
      2 rkl kaakaojauh.

1.SEKOITA KATTILASSA KYLMÄ MAITO, KAAKAOJAUHE, SOKERI JA MAISSIJAUHOT. NOSTA KATTILA LIEDELLE JA KUUMENNA SEOSTA KOKO AJAN POHJAA PITKIN SEKOITTAEN, KUNNES KIEHUU.
      2.VÄHENNÄ LÄMPÖÄ JA KEITÄ KIISSELIÄ 3-4 MIN. NOSTA KATTILA LIEDELTÄ JA LIS.VANILLINISOKERI.
      3.KAADA KIISSELI TARJ.ASTIAAN JA RIPOTTELE PINNALLE VÄHÄN SOKERIA.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      42
      7085
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3968
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      49
      3406
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      41
      2978
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2746
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2206
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2173
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2137
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      41
      2090
    Aihe