Mikä liha oli kysessä?

Yhä kasvissyöjä

Sain jouluaterialla "kasvispihvejä", jotka olivat niin lihan oloisia, että jätin aterian pöytään ja lähdin kotiin syömään. Olen ollut parikymmentä vuotta kasvissyöjä, enkä suostu edes haistelemaan ja maistelemaan, mikä liha oli kysessä.

Pihvit olivat ehkä 10 cm pitkiä puikulan mallisia (tai seepian suomun, jos joku tietää sen mallin). Päältä ne olivat leivitettyjä (eli ruskeita), sisältä mielestäni lähes puhtaan valkoisia. Mitään värikkäitä mausteita ym. ei näkynyt. Ne tuntuivat painavilta, kovilta, olivat leikatessa sitkeitä ja säikeisiä.

Mikään syömäni lihankorvike ei ole koskaan ollut täysin valkoista. Seitan ja soija ovat vähintäänkin beigenvärisiä. Ja kasvispihvit vaativat kohtuullisesti mausteita maistuakseen, mistä saattaa tulla lisäväriä. Juureksista ja vihanneksista tehdyt pihvit ovat yleensä värikkäitä. Ja jos perunasta ja kukkakaalista (tai muista vihanneksista) tekee pihvejä, ne eivät pysty millään olemaan sitkeitä ja säikeisiä, vaan saattavat olla jopa höttöisen pehmeitä.

Mitä lautasellani oli?

6

172

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hauki123

Luultavasti kalaa......

• asiantuntia_

Kalaa ei voi kuvata oiken säikeiseksi. Kuvaus sopisi porsaaseen.

• Yhä kasvissyöjä

Niin kaverinikin epäili. Yleensä ruokailutilanteissa on sen verran hajuja, etten erottanut kalan hajua. Lapsuudestani muistelin, että kala olisi pehmeää. Mutta kaverini sanoo, että paistettu kala on sitkeää. Kiitos vastauksesta!

• kauhia paikka

Voihan kamalaa, nyt varmaan iski kauhea olo päällensä, olisit vaan vetänyt läskit lärviisi, ituhippi.

• Quorn?
      • voihan emätin

Onks se vähän kuin keinovagina. Tai näköispippeli.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      179
      2996
    2. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      64
      2576
    3. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      203
      2220
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      73
      1849
    5. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      102
      1783
    6. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1651
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      104
      1479
    8. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      217
      1161
    9. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1120
    10. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1079
    Aihe