Tässä tammikuun alkaessa kun kroppa pääsee taas kuntoon että uskaltaa salille niin ajattelin panostaa ruokailuun ja syömisen ajankohtaan sillä tavalla paremmin että nopeutan ja helpotan päiviäni tekemällä esim sunnuntaina tulevien arkipäivien ruoat valmiiksi jotka ovat helppo kaivaa pakkasesta/jääkaapista suoraan ja popsia salin jälkeen naamaan. Ajattelin tummaa riisiä keittää ja parsakaalta laittaa sekaan sekä pakastaa ne annosteltuihin pakasterasioihin.
Mutta kuinka nuo lihatuotteet kestää paistamisen ja pakastamisen? Kuvitellaan että keitän riisin ja kanan sekä lisään sekaan parsakaalin ha annostelen ne purkkeihin niin kauanko tämä kana säilyy paistettuna pakkasessa? Entä sikanauta jauheliha ja naudanliha? Entä olisiko näiden lisäksi jotain muuta mitä kannatttaisi sekaan laittaa? Huom tämä tulisi olemaan päivän suurin annos jonka nautin treenin jälkeen.
Muuten salipäivän ruokailu menisi näin:
Aamulla 4 viljan puuro
Koulussa ruoka mitä on tarjolla
Kotia tultuani banaani ja maitorahka
Salin jälkeen heti protskujuoma
Siitä 2-3h eteenpäin tämä pakastettu ruokailtapala vielä epäselvä
Mitkä ruoat säilyvät pakastettuina hyvin?
1
353
Vastaukset
- Kaikki toimii
Yleensä taitavat suositella kolmea kuukautta max pakkasta lihoille. Kun et unohda niitä pakastimeen, niin eipä hätiä. Olen kyllä syönyt paljon vanhempiakin annoksia, eikä mitään ole seurannut. Exä ja sen koira söivät vuodenkin pakkasessa olleita lihoja ;-).
Teen aina ison satsin ruokaa kerralla ja pakastan annosrasioihin. Peruna on siitä ikävä, että se jauhoontuu. Riisi ja pasta turpoavat, kastikkeet vetistyvät. Mutta jos sellaisista pikkujutuista ei välitä, niin hyvin toimii tuo pakastaminen.
Tee monipuolista safkaa, useita erilaisia eriä. Lihapullia, pataruokia, keittoja, fileitä, laatikoita... Kaikki toimii. Sulatus ja lämmitys mikrossa. Nopsaa. Mitään huippuravintolatasoista tuo safka ei tietenkään ole, mutta asiansa ajaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla
"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen192557Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta
Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään361530Ei tule uni
Kuten epäilin. Onneksi viime yön sain ihan hyvin nukutuksi. Tiesin kyllä, ettei tästä mitään tänään tule.611262Miksi juuri Venezuela?
Kaikista maailman valtioista Trump otti silmätikukseen Venezuelan. Mutta minkä ihmeen takia? Kyseessä on kuitenkin vähäp2981192- 41946
- 42927
Nautitko riidan haastamisesta?
Itse olen hyvin kärsivällinen ja sopuisa noin yleensä, mutta osaan tarvittaessa olla hankala. Niin metsä vastaa kuin sin175763- 58743
Jos mies olet oikeasti...?
Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh63740Akateemikko Martti Koskenniemi vertaa Trumpia Putiniin
"-Suomalaisena on syytä olla huolissaan siitä, että Yhdysvallat näin vahvistaa 1800-luvun alkupuolella julistamansa etup90712