Onko kellään kokemusta merilevästä? Tätähän on hehkutettu mahdollisena vihreän (riisi)vallankumouksen seuraajana Afrikkaan. Itse olen päässyt maistamaan sitä lähinnä sushissa mutta myös grillattuna, ja hyvää oli.
Tässä vielä pieni artikkeli.
http://www.huffingtonpost.com/2013/08/21/superfood-seaweed-health-benefits_n_3786076.html
Merilevä
2
177
Vastaukset
- säteilevä lounas
Ennen kiinnosti mutta nyt kaikki Japanin ja USA:n länsirannikon välisiltä merialueilta kerättävä biomassa säteilee puolet enemmän kuin ennen Fukushimaa, niin tonnikala kuin merileväkin. Ja kun tiedetään että mikään määrä säteilyä ei ole terveellistä ja turvallista, niin ei kiitos!
- nekgir
Sanoisin, että meillä on Suomessa sienissä enemmän säteilyä kuin ulkomaisessa merilevässä johtuen Chernobylin onnettomuuden läheisyydestä, sekä uraanipitoisesta maaperästämme. Voin toki lainata kaverin geigermittaria ja verrata näitä luonnon antimia toisiinsa, mikäli kiinnostaa. Levää tulee muutenkin syödä vain pienissä määrin kerrallaan, vähän samasta syystä kuin kalaakin, (johtuen myrkyllisistä raskasmetalleista ja sen sellaisista), joten sanoisin, että kohtuu kaikessa niin se säteilykään ei pääse vaarallisiin lukemiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?5557305Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.3292755Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3872045- 1271254
- 311213
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl41149- 911016
Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel1021002Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h64981- 44852