Onko kellään kokemusta merilevästä? Tätähän on hehkutettu mahdollisena vihreän (riisi)vallankumouksen seuraajana Afrikkaan. Itse olen päässyt maistamaan sitä lähinnä sushissa mutta myös grillattuna, ja hyvää oli.
Tässä vielä pieni artikkeli.
http://www.huffingtonpost.com/2013/08/21/superfood-seaweed-health-benefits_n_3786076.html
Merilevä
2
231
Vastaukset 2
- säteilevä lounas
Ennen kiinnosti mutta nyt kaikki Japanin ja USA:n länsirannikon välisiltä merialueilta kerättävä biomassa säteilee puolet enemmän kuin ennen Fukushimaa, niin tonnikala kuin merileväkin. Ja kun tiedetään että mikään määrä säteilyä ei ole terveellistä ja turvallista, niin ei kiitos!
- nekgir
Sanoisin, että meillä on Suomessa sienissä enemmän säteilyä kuin ulkomaisessa merilevässä johtuen Chernobylin onnettomuuden läheisyydestä, sekä uraanipitoisesta maaperästämme. Voin toki lainata kaverin geigermittaria ja verrata näitä luonnon antimia toisiinsa, mikäli kiinnostaa. Levää tulee muutenkin syödä vain pienissä määrin kerrallaan, vähän samasta syystä kuin kalaakin, (johtuen myrkyllisistä raskasmetalleista ja sen sellaisista), joten sanoisin, että kohtuu kaikessa niin se säteilykään ei pääse vaarallisiin lukemiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtuu?
Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???412045Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...
...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha7091382- 1051122
- 124984
Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti
Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk88914- 66805
- 33672
Kuka om uusi kylän mies?
Ajelee polkupyörällä. Vaalea, melkein kalju. Ilmestyi katukuvaan tänä kesänä. Viettää aikaa kauppojen tuulikaapeissa. Ku15622Olinko yhden viestin arvoinen?
Sen verran olit valmis panostamaan ja selvittämään umpisolmuja. Kukkuluuruu vaan sinullekin mies.76563- 78511