Pientä kieli- ja asiatietoa

Kun tuota esiin tuomaani marijuanaa pilkattiin, haluan asiaa hiukan selventää.

Marijuana, ¨jota Mexikon espanjassa nimitetään myös marihuanaksi, on kannabis kasvi, jolla on psykoaktiivista eli huumevaikutusta.

Mitä tulee suomen osaamiseeni, niin siinä pitäisi suorittaa tentti, jossa minut todettaisiin tältä osin kielitaidottomaksi.

Tällä voitaisiin jättää kielisaivartelut syrjään kun yhden kirjaimen virhe tuottaa noin paljon ilkeyttä. Monien kielien käyttöä ei palstalla suosita ja olen samalla kannalla. Itsekin puhun vain suomea, ruotsia ja englantia, sekä puutteellisesti muita kieliä. joista espanja yhtenä kun olen maassa vuosia asunut.

20

108

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • L - L

Mielestäni täsmennyksesi on tarpeeton.
      Kirjaimen virhe? Espanjan kirjoitettu j äännetään hooksi!
      Pitkään Espanjassa asuneena ( ? ) olisit voinut huomauttaa tuosta!

Kenenkään on turha nipottaa koska jokainen ymmärtää asian.

• 12-8

Marijuanna on alunperin Hanppu kasvista jalostettu tuote kuten Kaabbabis.Meksikon pääasiallinen kieli on Espanja.
      Vai vuosia Espanjassa asunut-
      Muutaman talvikuukuden turisti tunnuksella Espanjassa oleminen ei todellakaan merkityksellistä. Turha noin vajailla tiedoilla on tuulla tänne leuhkimaan.

• 6.01

12-8
      eipä suomenkieli edes sinulta suju, Hanppu miksi isolla kirjaimella ja n? pitää olla m

Mikä ihme onkaan Kaabbabis?

lue sitten vaikka piruuttas oma viimeinen lauseesi/virkkeesi.

• 12-8

Kaabbabis?

on asiantuntijoiden käyttämä sana hampun sivuuotteesta. Näitä viestejä selaa tietvät ihmisetkin,jotka ovat tietoisia sanan merkityksestä. Ei tässä ole tarkoitus ohjustaa sinua
        " 6.01."
        Mitä tuleee kirjoitus virheisiin niitä syntyy kun kirjoitus nopeus on yli kymmenen tuhannen. Harraste pohjaista tekstiäi joka jää asiaa tuntemattomin luettavaksi ei iole tarpeen viimeistellä

• tekstiäi, iole
        12-8 kirjoitti:

Kaabbabis?

on asiantuntijoiden käyttämä sana hampun sivuuotteesta. Näitä viestejä selaa tietvät ihmisetkin,jotka ovat tietoisia sanan merkityksestä. Ei tässä ole tarkoitus ohjustaa sinua
        " 6.01."
        Mitä tuleee kirjoitus virheisiin niitä syntyy kun kirjoitus nopeus on yli kymmenen tuhannen. Harraste pohjaista tekstiäi joka jää asiaa tuntemattomin luettavaksi ei iole tarpeen viimeistellä

12-8
        Katsoin Googlesta ja kabbabista ei tuntenut se hakukone. Sitävastoin kannabis löytyi.
        Kun kirjoitat nopeasti niin laita koneeseesi "korjaus" toiminto, että huomaat virheet.

• 12-8
        tekstiäi, iole kirjoitti:

12-8
        Katsoin Googlesta ja kabbabista ei tuntenut se hakukone. Sitävastoin kannabis löytyi.
        Kun kirjoitat nopeasti niin laita koneeseesi "korjaus" toiminto, että huomaat virheet.

Hauskoja kirjoitus virheitä joita satuu nopealle kirjoittajalle " kabbabista " n kirjainta painaessa on sormi osunut vierekkäilselle kirjakkeelle b ; n vieressä on esimerkiksi " b kirjake. Teksti ei tosiaan aukea aivan kelle tahansa.hyvä niin tälläkin palstalla on pain älykköä jotka taitavat sekavankin tekstin oikolukea. Heitä ei pysty harhauttamaan.

• näppiksillä
        12-8 kirjoitti:

Hauskoja kirjoitus virheitä joita satuu nopealle kirjoittajalle " kabbabista " n kirjainta painaessa on sormi osunut vierekkäilselle kirjakkeelle b ; n vieressä on esimerkiksi " b kirjake. Teksti ei tosiaan aukea aivan kelle tahansa.hyvä niin tälläkin palstalla on pain älykköä jotka taitavat sekavankin tekstin oikolukea. Heitä ei pysty harhauttamaan.

Osatakseen oikolukea ei tarvitse olla älykkö, tuntea vain oikeakielisyysasiat. Eikä tuo mitään oikolukua ole, vaan arvaa mitä kirjoittaja tarkoitti, näppisvirheitä tulee kaikille.

Ketkähän ne pari "älykköä" sitten olisivat.

• tekstiäi, iole
        12-8 kirjoitti:

Älä välitä..pain? 12-8

Minusta vain oli huvittavaa, että teit kahdesti saman virheen, tai taisihan siellä olla kaabbabis?

On tämä Googlenkin oikolukija omituinen, kun esim. herjaa sanasta "taisihan" ja Googlenkin"! Taivutusmuotoja ei hyväksy ollenkaan.

Tietäisit vain, kuinka paljon itse kirjoittelen virheitä, kun pidän niin huonoja valoja, että en näe kirjaimia?

Olen usein päättänyt, että Ruunen (Kalle) aloituksiin en osallistu, mutta niin se vain meni epähuomiossa.

On, on, täällä on useita, joiden kirjoituksista ei tahdo selvää saada, vaikka kuinka kirjaimia asettelisi ja jotkut innostuvat huutamaan kesken kirjoituksen.

Joskus illalla tulee mieleen, että onkohan lasillinen liikaa tullut otettua, mutta kun aamullakin krapulassa kirjoittelevat:))))) Tässä täytyy nauraa, siis vitsinä kirjoitin.

• tekstiäi, iole
        näppiksillä kirjoitti:

Osatakseen oikolukea ei tarvitse olla älykkö, tuntea vain oikeakielisyysasiat. Eikä tuo mitään oikolukua ole, vaan arvaa mitä kirjoittaja tarkoitti, näppisvirheitä tulee kaikille.

Ketkähän ne pari "älykköä" sitten olisivat.

näppiksillä

Sinäpä sen "suomensit", kun minä ämpyilin tuon "pain" kanssa. Siis pari? Niin, ketähän he ovat?

Onhan tämä kuin ristikon täyttöä, missä joskus vihjeet ovat vaikeita. Ristikoissa yleensä auttaa, kun hetkeksi heittää lehden sivuun. Niin pitäisi tehdä täälläkin ja mennä lukemaan tuo kirja loppuun, mutta kun sekin on yhtä arvailua. Jos oli Päätalon kirjat arvailuja, niin on tämän Laila Hirvisaarenkin, puhumattakaan Sofi Oksasen "kyyhkysten katoaminen", kun ei tuo Viro/Eesti oikein taivu.

• 21 3

Kieli- samoin kuin seksiasiat tarjoavat täällä aina hyvät mahdollisuudet hattuiluun.

• = soditaan, sovitaan

21 3

Kyllä aloittajakin saa ihmeellisen riita ketjun aikaan, kun alkaa kaivelemaan vanhoja muistojaan.
        Hän oli sentään joskus serifi!!! Kunnioittakaamme siis häntä? Erosi mukamas omasta pyynnöstään, mutta veikkaisin, että nyt ainakin lähtisi aivan yleisön pyynnöstä. Sillä entisen serifin oikeudellaan hän myös tuo esiin jonkun kirjoittajan oikean nimen, vaikka itse kirjoittaja ei sitä tahdo.

Tuntematta muutoin hänen menneisyyttään ,niin olen kuitenkin muodostanut jonkinlaisen kuvan hänestä mielessäni, joka on katkeroitunut invalidi mies, joka liioittelee itsestään ja kaipaa naisten huomiota!

Hajupoika (ym.tuhat nikkiä) on jotenkin tullut hänen reviirilleen ja siitä ikuiset vihat. Miksi ei pysy itse kaukana hänen/heidän kirjoituksista, vaan pakko on tulla jotain herjaa heittämään sekaan??? Lopeta Ruuna, pyydän. Itse haluaisin luoda mielipiteeni näistä henkilöistä. Sinusta on jo liiankin negatiivinen kuva.

• Ruuneperi
        = soditaan, sovitaan kirjoitti:

21 3

Kyllä aloittajakin saa ihmeellisen riita ketjun aikaan, kun alkaa kaivelemaan vanhoja muistojaan.
        Hän oli sentään joskus serifi!!! Kunnioittakaamme siis häntä? Erosi mukamas omasta pyynnöstään, mutta veikkaisin, että nyt ainakin lähtisi aivan yleisön pyynnöstä. Sillä entisen serifin oikeudellaan hän myös tuo esiin jonkun kirjoittajan oikean nimen, vaikka itse kirjoittaja ei sitä tahdo.

Tuntematta muutoin hänen menneisyyttään ,niin olen kuitenkin muodostanut jonkinlaisen kuvan hänestä mielessäni, joka on katkeroitunut invalidi mies, joka liioittelee itsestään ja kaipaa naisten huomiota!

Hajupoika (ym.tuhat nikkiä) on jotenkin tullut hänen reviirilleen ja siitä ikuiset vihat. Miksi ei pysy itse kaukana hänen/heidän kirjoituksista, vaan pakko on tulla jotain herjaa heittämään sekaan??? Lopeta Ruuna, pyydän. Itse haluaisin luoda mielipiteeni näistä henkilöistä. Sinusta on jo liiankin negatiivinen kuva.

Voisi hajupoika sentään kertoa paljastaneensa itse koko nimensä kun taisteli seuraajani BilmaNin kanssa. BilmaN oli sheriffinä kun itse olin lopettanut.

Lopetin molemmilla kerroilla omasta pyynnöstäni ja sain vielä option jatkaa halutessani. Totuuksia et näytä uskovan koskaan! Mielipiteesi luot vain hajupojan kertoman pohjalta. Ruuna nimitystä ei edes hakupoika käytä.

Minä en tunkeudu viesteihin loukkaamaan tai kiusaamaan. Tämänkin ketjun lähtökohtana on kaksi kirjainta h ja j.

Mielelläni kirjoitan asiaketjuja, joissa muita ei edes mainita.

• 6-20

Paljon osaat ei kannata suuttua pienistä nämä eräät luultavasti naiset jotka ovat olleet ilman miestä 20-30 vuotta ovat äkkipikaisia johtuen puutteesta asiaan ja sillä tavalla ovat sitten tärkeitä.

• 1-19

Tämä minun ensimmäinen vastaus asiaan, OBS.

En ole kirjautunut ja miksi en, olin kauan sitten---alkoi tulla venakoilta viestejä minulle en pidä asiasta, oli oma tyyli otan toisen--olet viisas näkyy kai kuka olen.

• Ruune toi paskantärkeys tällä sektorilla ei kannata,sen olen oppinut tämän kymmenen vuoden aikana.
        Relaa vähän ja löysää ohjaksia,se aika jolloin olit sefu,meni jo.
        Kaikesta huolimatta olet hyvä ja aloitteelinen kirjoittelija,mutta"pilkunnussinta"ei ole nykyaikaa

• 2013
        rituliini_38 kirjoitti:

Ruune toi paskantärkeys tällä sektorilla ei kannata,sen olen oppinut tämän kymmenen vuoden aikana.
        Relaa vähän ja löysää ohjaksia,se aika jolloin olit sefu,meni jo.
        Kaikesta huolimatta olet hyvä ja aloitteelinen kirjoittelija,mutta"pilkunnussinta"ei ole nykyaikaa

Akademiassa on kaikki tärkeää, juuri pienet asiat ovat tärkeitä.

• Mikä on Akademia?

• Älä Ruune menetä yöuniasi.Kaiketi hän tarkoittaa suorittamaasi loppututkintoa.Jos minulla sellainen olisi,olisin todella ylpeä.
        Olet todella ansiokkaasti taistellut tiesi ammattitutkintoon,di inssi se ponnahduslauta joka sinulla on ollut,kateeksi ei käy.

• una .....
        rituliini_38 kirjoitti:

Älä Ruune menetä yöuniasi.Kaiketi hän tarkoittaa suorittamaasi loppututkintoa.Jos minulla sellainen olisi,olisin todella ylpeä.
        Olet todella ansiokkaasti taistellut tiesi ammattitutkintoon,di inssi se ponnahduslauta joka sinulla on ollut,kateeksi ei käy.

Kuikkakoponen hän oli pelastaja kuin Jeesus.

Härre du skall vara väg ledare i alla vägar:

• 20-13
        rituliini_38 kirjoitti:

Älä Ruune menetä yöuniasi.Kaiketi hän tarkoittaa suorittamaasi loppututkintoa.Jos minulla sellainen olisi,olisin todella ylpeä.

Du har mera en de andra va jag ser....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      83
      2032
    2. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      394
      1811
    3. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      59
      1808
    4. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      169
      1475
    5. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      68
      1354
    6. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1350
    7. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      75
      1317
    8. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      67
      1253
    9. Kuljettajasi oy konkurssi?!

Tuliko ahnehdittua liikaa,menikö tämä kuljettajasi oy taksit siis konkurssiin?
      Iisalmi
      14
      1123
    10. KIIKKUSTUOLI

Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      101
      1107
    Aihe