Miksi se kumppanin lapsettomuuden vaade on niin ehdotonta? Mitä teitä haittaa, jos kumppanillanne on täysi-ikäisiä lapsia, koska eihän aikuisia tarvitse hoitaa! Erityisesti, kun lapset asuvat jo muualla, niin miten se vaikuttaa tähän teidän elämäänne?
Jos teitä pelottaa, että nämä aikuiset lapset vievät kumppaninne aikaa, niin voihan lapsettomalla kumppanilla yhtä hyvin olla ystäviä, jotka kuluttavat kumppaninne aikaa.
Onko teillä vain negatiivinen käsitys vanhempi-lapsi suhteesta, jolloin koko ajatus lapsia omaavasta kumppanista tuntuu vastenmieliseltä?
Jos teitä pelottaa, että kumppaniltanne ei liikene aikaa teille, niin myös lapseton kumppani voi olla ylityöllistetty ja hänen ajatuksensa voivat pyöriä työasioissa.
Lapsettomuuden vaade
108
395
Vastaukset
- YH-tracker
Eiköhän kyse ole yleensä vain siitä, että lapseton mies ei halua maksaa senttiäkään toisen miehen siittämien lasten elinkustannuksia.
- obsessioko
Mitä kustannuksia toisaalla asuva aikuinen lapsi aiheuttaa? Sitä paitsi tämä 'lapsi' voi ansaita paremmin kuin tämä lapsikauhuinen.
Onhan tämä lapsikauhuinen itsekin vanhempiensa lapsi, mutta millainen riesa hän sitten vanhemmilleen onkaan, kun ajattelee lapsista noin negatiivisesti? - suklaa sydän
obsessioko kirjoitti:
Mitä kustannuksia toisaalla asuva aikuinen lapsi aiheuttaa? Sitä paitsi tämä 'lapsi' voi ansaita paremmin kuin tämä lapsikauhuinen.
Onhan tämä lapsikauhuinen itsekin vanhempiensa lapsi, mutta millainen riesa hän sitten vanhemmilleen onkaan, kun ajattelee lapsista noin negatiivisesti?Ei mulla ainakaan ollut mitään ongelmaa saada miestä vaikka oli pieniä lapsia kuin erosin. Menin naimisiin hyvän miehen kanssa.. Samoin ystävät joilla on lapsia ovat saaneet uudet hyvät miehet jokainen.
Mutta tunnen yksinäisiä meidän ikäisiä jotka eivät ole olleet ikinä naimisissa. Eivätkö nämä naiset tunnu saavan miestä mistään. - eräs nirppa
suklaa sydän kirjoitti:
Ei mulla ainakaan ollut mitään ongelmaa saada miestä vaikka oli pieniä lapsia kuin erosin. Menin naimisiin hyvän miehen kanssa.. Samoin ystävät joilla on lapsia ovat saaneet uudet hyvät miehet jokainen.
Mutta tunnen yksinäisiä meidän ikäisiä jotka eivät ole olleet ikinä naimisissa. Eivätkö nämä naiset tunnu saavan miestä mistään.Oikeassa elämässä yksinhuoltajilla kyllä riittää miehiä. Tarkoitan joko puolisoita tai asuinkumppaneita. Jos yksi lähtee tai potkaistaan pihalle, on toinen jo tyrkyllä. Tästä voisi päätellä, että samassa taloudessa asuvat muiden miesten pikku-taaperot tai edes murkkuikäiset eivät oikeasti pelota miehiä. Heille riittää, että suopea nainen on tarjolla. Ehkä me lapsettomat sinkkunaiset olemme jotenkin verkkaisempia etenemään suhteessa, kun taas miehen kanssa elämään tottuneet äiti-ihmiset tarjotavat epäröimättä miehelle kodin, mikäli tämä sitä on vailla.
- 16+1
Mua haittaa silti. Muistuttaa liikaa naisen menneisyydestä ja lapset ovat aina vielä kaiken lisäksi sinua tärkeempiä.
- obsessioko
Etkö sinä olisi halunnut olla vanhemmillesi tärkeä?
- 18+9
obsessioko kirjoitti:
Etkö sinä olisi halunnut olla vanhemmillesi tärkeä?
En minä siitä voi syyttää, ymmärrän kyllä. Silti mielummin valitsen tilanteen, jossa ei tarvitse.
- 6+1
18+9 kirjoitti:
En minä siitä voi syyttää, ymmärrän kyllä. Silti mielummin valitsen tilanteen, jossa ei tarvitse.
Niin ja toinen naurettava syytös oli "vihaatko lapsia" ei se ole siitäkään kiinni kuten aiemmassa keskustelussa jo oli puhetta. Omia lapsiani tietysti rakastaisin ja olisin varmaan ihan hyvä isä. Ei minusta vaan ole toisille lapsille samalla tavalla siihen rooliin ja mieluiten ei muutenkaan sotkemaan heidän elämäänsä millään tavalla. Voihan joku mies hyvinkin sopia siihen asemaan, mutta itse en koe olevani sopiva.
- obsessioko
6+1 kirjoitti:
Niin ja toinen naurettava syytös oli "vihaatko lapsia" ei se ole siitäkään kiinni kuten aiemmassa keskustelussa jo oli puhetta. Omia lapsiani tietysti rakastaisin ja olisin varmaan ihan hyvä isä. Ei minusta vaan ole toisille lapsille samalla tavalla siihen rooliin ja mieluiten ei muutenkaan sotkemaan heidän elämäänsä millään tavalla. Voihan joku mies hyvinkin sopia siihen asemaan, mutta itse en koe olevani sopiva.
Väitätkö, että sinua vaadittaisiin olemaan isä jollekin aikuiselle, koulutetulle, työssä käyvälle, hyväpalkkaiselle ihmiselle vain siksi, että satut seurustelemaan hänen äitinsä kanssa?
- 4+5
obsessioko kirjoitti:
Väitätkö, että sinua vaadittaisiin olemaan isä jollekin aikuiselle, koulutetulle, työssä käyvälle, hyväpalkkaiselle ihmiselle vain siksi, että satut seurustelemaan hänen äitinsä kanssa?
Kelataan tonne ylös takaisin -> " Mua haittaa silti. Muistuttaa liikaa naisen menneisyydestä ja lapset ovat aina vielä kaiken lisäksi sinua tärkeempiä. " Vastasin jo aiemmin samaan kysymykseen.
- obsessioko
4+5 kirjoitti:
Kelataan tonne ylös takaisin -> " Mua haittaa silti. Muistuttaa liikaa naisen menneisyydestä ja lapset ovat aina vielä kaiken lisäksi sinua tärkeempiä. " Vastasin jo aiemmin samaan kysymykseen.
Entä jos päädyt tilanteeseen, jossa sinulla on toiveidesi mukainen lapseton kumppani, joka pitää vanhempiaan niin suuressa arvossa, että sinä jäät toiseksi? Eivät lapset ole ainoa uhka, joille saatat menettää ykkösasemasi. Valitsetko vanhempiinsa riippuvuussuhteessa olevan lapsettoman kumppanin vai tasapainoisen suhteen lapsiinsa ja vanhempiinsa omaan lapsellisen kumppanin?
Miten ulkoiset seikat voivat nousta noin tärkeiksi prioriteeteiksi kumppaninvalinnassa! - 12+16
obsessioko kirjoitti:
Entä jos päädyt tilanteeseen, jossa sinulla on toiveidesi mukainen lapseton kumppani, joka pitää vanhempiaan niin suuressa arvossa, että sinä jäät toiseksi? Eivät lapset ole ainoa uhka, joille saatat menettää ykkösasemasi. Valitsetko vanhempiinsa riippuvuussuhteessa olevan lapsettoman kumppanin vai tasapainoisen suhteen lapsiinsa ja vanhempiinsa omaan lapsellisen kumppanin?
Miten ulkoiset seikat voivat nousta noin tärkeiksi prioriteeteiksi kumppaninvalinnassa!Kyllähän se monesti koituukin suhteelle lopuksi, jos vanhemmat ovat liian tärkeässä asemassa. Esimerkiksi moni nainen jättää miehen, jos miehellä on vielä äitinsä kanssa yhteyksiä. Tällöin miestä nimitellään "mammapojaksi" ja jätetään. Minut kerran jätettiin, koska naisella oli rikas suku ja halusi mielummin olla heille mieliksi. Menee tosin nyt jo vähän naurettavaksi, kun verrataan sitä että välittäisi vanhemmistaan lähes samaksi asiaksi kuin että on lapsia. Ensinnäkin vanhemmat jo katsovat uutta miesehdokasta ihan eri tavalla kuin lapset. Lapsille yleensä aina uusi kumppani on negatiivinen asia, vanhemmille se voi olla jopa positiivinen ja odotus lapsen lapsista.
- obsessioko
12+16 kirjoitti:
Kyllähän se monesti koituukin suhteelle lopuksi, jos vanhemmat ovat liian tärkeässä asemassa. Esimerkiksi moni nainen jättää miehen, jos miehellä on vielä äitinsä kanssa yhteyksiä. Tällöin miestä nimitellään "mammapojaksi" ja jätetään. Minut kerran jätettiin, koska naisella oli rikas suku ja halusi mielummin olla heille mieliksi. Menee tosin nyt jo vähän naurettavaksi, kun verrataan sitä että välittäisi vanhemmistaan lähes samaksi asiaksi kuin että on lapsia. Ensinnäkin vanhemmat jo katsovat uutta miesehdokasta ihan eri tavalla kuin lapset. Lapsille yleensä aina uusi kumppani on negatiivinen asia, vanhemmille se voi olla jopa positiivinen ja odotus lapsen lapsista.
Onko tuo vaade kumppanin lapsettomuudesta enemmänkin halua olla omille vanhemmilleen mieliksi? Halua esiintyä 'puhtaana' itse ja halua esitellä vanhemmilleen 'puhdas' kumppani?
En voi mitään, mutta syntyy uskonnollinen vaikutelma koko asetelmasta.
Se, että ei lapsia ole, ei takaa henkilön huoraamattomuutta. Tosin en epäile sitäkään, etteivätkö tämän palstan vaatijat olisi suhteellisen kokemattomia seksisuhderintamalla.
- No more men
Olen treffaillut osa-aika isukkeja ja enkä tahdo enää.
Ne esittelee minut lapsilleen (järkyttävää).
Jos tapaamme, hänellä on aika puhelin auki ja se todella myös oi koko ajan. Ex- vaimo soittaa, lapset soittaa, äiti soittaa, siskot ja anoppikin soittaa.
Minä (lapsettomana) joustan joka ajasta, hän ei voi kun hänen menemiset on kiinni laumasta muita ihmisiä. Mä olin hänelle vähemmän, koska minulla ei ole lapsia. Hän katsoi minua aina alaspäin. Hän oli mielestään "saavuttanut" enemmän. Vaikka nekin lapset oli "tehty" hänelle muka väkisin. Hän oli niistä kuitenkin ylpeä, aina silloin kun se nosti hänen arvoa jonkun toisen silmissä.
En tapaile muitakaan miehiä enää. Se oli liian hankalaa.
Aina oli jokin vialla. Tottakai se on aina minun riittävyydestä kiinni, jos en tajua esim hänen tarvetta myöhästyä joka paikasta ...kun lapset ja lasten kaverit ja apteekki ja harkat ja ja ja
Tunsin itseni hyödykkeeksi.- obsessioko
Normaalia on, että lapset erkaantuvat vanhemmistaan murrosiän aikoihin ja omanikäiset kaverit nousevat tärkeimmiksi. Käsittääkseni nuoriso viettää aikaansa nuorison kanssa ja samoin nuoret aikuiset. Sitten, kun he alkavat saada jälkikasvua, tulevat vanhemmat taas tärkeämpään asemaan.
Eri asia sitten ovat vanhemman ja lapsen väliset riippuvuussuhteet, mutta normaali käytäntö on tuo. Kuka nuori esim. viettää synttäreitään vanhempiensa kanssa? Eiköhän silloin biletetä keskenään! - 2+6
Hyvä valinta petyit johonkin mieheen ja tuomitsit meidät kaikki. Toisaalta tuskin kovin nautinnollista suhdetta pystyisit edes kenellekkään tarjoamaan, jos olet nuin rauniona.
- Joo, joo
obsessioko kirjoitti:
Normaalia on, että lapset erkaantuvat vanhemmistaan murrosiän aikoihin ja omanikäiset kaverit nousevat tärkeimmiksi. Käsittääkseni nuoriso viettää aikaansa nuorison kanssa ja samoin nuoret aikuiset. Sitten, kun he alkavat saada jälkikasvua, tulevat vanhemmat taas tärkeämpään asemaan.
Eri asia sitten ovat vanhemman ja lapsen väliset riippuvuussuhteet, mutta normaali käytäntö on tuo. Kuka nuori esim. viettää synttäreitään vanhempiensa kanssa? Eiköhän silloin biletetä keskenään!Ei ku nämä eroperheen järkyttyneet pennut soittaa ja sanoo, että "mä tuun faija sun luo NYT"
ja lapsethan tulee.
Ihan turha tulla lässyttämään lapsiperheen vaiheista. Ne on kaikki nähty erilaisilla komboilla ja usko tai älä mullakin on aivot. - No more men
2+6 kirjoitti:
Hyvä valinta petyit johonkin mieheen ja tuomitsit meidät kaikki. Toisaalta tuskin kovin nautinnollista suhdetta pystyisit edes kenellekkään tarjoamaan, jos olet nuin rauniona.
Tyypillistä eronneen miehen puhetta.
"Sä et tajua mitään, yleistät etkä tajua....olet ääliö"
Koita ensin päästä tuosta katkeruudesta irti.
Tule sitten uudestaan lukemaan. - 15+7
No more men kirjoitti:
Tyypillistä eronneen miehen puhetta.
"Sä et tajua mitään, yleistät etkä tajua....olet ääliö"
Koita ensin päästä tuosta katkeruudesta irti.
Tule sitten uudestaan lukemaan."No more men" ("Ei enää miehiä")
"En tapaile muitakaan miehiä enää. Se oli liian hankalaa.
Aina oli jokin vialla. Tottakai se on aina minun riittävyydestä kiinni, jos en tajua esim hänen tarvetta myöhästyä joka paikasta ...kun lapset ja lasten kaverit ja apteekki ja harkat ja ja ja
Tunsin itseni hyödykkeeksi. "
Mitä ymmärsin väärin väittäessäni tosta tekstistä "sinun pettyneen mieheen ja luovuttaneesi kaikista miehistä?" Kyllä sinä olet se osapuoli joka tuossa katkeralta kuulosti eikä toisinpäin. Ja vielä niin huono itsetuntokin, että pitää yrittää vääristää kirjoitettua totuutta ja kääntää kaikki päinvastoin. - En sinuakaan huoli
15+7 kirjoitti:
"No more men" ("Ei enää miehiä")
"En tapaile muitakaan miehiä enää. Se oli liian hankalaa.
Tunsin itseni hyödykkeeksi. "
Mitä ymmärsin väärin väittäessäni tosta tekstistä "sinun pettyneen mieheen ja luovuttaneesi kaikista miehistä?" Kyllä sinä olet se osapuoli joka tuossa katkeralta kuulosti eikä toisinpäin. Ja vielä niin huono itsetuntokin, että pitää yrittää vääristää kirjoitettua totuutta ja kääntää kaikki päinvastoin.Vieläkö sä jaksat vääntää?
Sä varmaan voitat tän väittelyn. Olethan sä siinä niin paljon treenaantuneempi kuin minä. Vittuilukin sujuu oikein mallikkaasti. Naapurin eronnut osa-aika isukki (ihan hysteerinen raivopää) on kans niiiiiin etevä vattuilija.
Ihan mahtava SUUUUURI itsetunto ja ego.
Tässä ihan silmää hivelee tuollainen jankuttaminen.
Hylkään sinut silti.
Erotaan nyt, hyvissä ajoin.
- sillitrooli
Olen kerran yrittänyt hetken yh-äidin kanssa. Se riitti. Se oli ehkä paskin suhde, mitä minulla on ikinä ollut.
Huonon kokemuksen lisäksi suhtaudun muutenkin erittäin negatiivisesti koko asiaan. En siksi, että sinänsä vihaisin lapsia jotenkin. Ei, aikalailla toisinpäin. Haluaisin lapsia itsekin.
Tiedän, että saan tällä paljon miinuksia, ja että palstan kivatkin naiset pitävät minua tämän jälkeen idioottina, mutta sanon sen silti: naisen lapset ovat elävä, jaloissa pyörivä muistutus siitä, että en kelvannut naiselle, kun nainen oli nuori ja lapseton. Nainen voi olla minkäikäinen tahansa, asua missä tahansa, olla kuka tahansa. Sillä ei ole väliä. Nainen on tässä symbolinen yksikkö, samoin kuin hänen lapsena. Nainen on symboli siitä, mitä minä olen ja mitä minulle kuuluu. Ja naisen lapset ovat symboli siitä, että nainen ei kelpuuttanut minua nuorena ja lapsettomana, vaan päinvastoin halusi jonkun täysin toisenlaisen miehen kuin minä.
Poikkeuksena olisi tietysti, jos naisen edellinen mies olisi kuollut, ja nainen siksi yh. Tai jos naisen edellinen mies olisi ollut joku nörtti tai tavallinen hiljainen mies, ja ero olisi tullut jostain muusta syystä kuin niistä tavallisimmista. Mutta näinhän harvoin on. Yleensä lasten biologinen isä on varsin jännä, joskus suorastaan vaarallinen. Pilkettä on silmäkulmassa, kemiaa löytyy ja jyystöparrua. Se on kumma, että naiset eivät itse tajua mikä loukkaus se on heiltä miehiä kohtaan, että ensiksi tehdään lapsi tai lapsia tuollaisen miehen kanssa, ja sitten alkaa muutkin miehet kelvata. Se on oikeasti niin jyrkkä, niin häpeämätön, niin itsekäs ja rivo loukkaus, että ihmettelen miten lapsettomat miehet yleensäkään pystyvät pää pystyssä alkamaan suhteisiin tuollaisten jännien ex-miesten lasten äitien kanssa.
Nyt saa miinustaa.- obsessioko
Tuossa on kysymys siis siitä, että arvotat itsesi naisen menneisyyden kautta. Melko monimutkainen ja epälooginen tapa arvottaa itseään. Kuitenkin tuo tapasi arvottaa itseäsi kertoo vain sinusta itsestäsi. Sinulla on jokin kehitysvaihe itselläsi läpikäymättä ja siinä mielessä on hyvä, ettet parisuhteessa olekaan. Tarvitset aikaa itseanalyysiin.
- sillitrooli
obsessioko kirjoitti:
Tuossa on kysymys siis siitä, että arvotat itsesi naisen menneisyyden kautta. Melko monimutkainen ja epälooginen tapa arvottaa itseään. Kuitenkin tuo tapasi arvottaa itseäsi kertoo vain sinusta itsestäsi. Sinulla on jokin kehitysvaihe itselläsi läpikäymättä ja siinä mielessä on hyvä, ettet parisuhteessa olekaan. Tarvitset aikaa itseanalyysiin.
Tämä on vain rationaalinen tapa arvottaa asioita.
Kun lapseton mies ottaa yh-naisen, niin noinhan siinä oikeasti on käynyt, vaikka se naisilla koville ottaakin myöntää. Objektiivisuus ei ole ikinä ollut kovin vahvasti naisten laji. Jos haluat, voin kirjoittaa objektiivisemmankin tarinan siitä, kuinka yh-nainen pariutuu lapsettoman miehen kanssa. Siitä tarinasta puuttuu arvottavat sanat ja muutenkin kaikki jyrkkyys, jota edellisestä tekstistäni löytyy. Yksi asia kuitenkin pysyy, nimittäin koko homman punainen lanka: tarinan nainen hyväksyy tylsän miehen ainoastaan sen jälkeen, kun on rakastanut ja lisääntynyt jännittävän miehen kanssa. - Iso plussa
"Tiedän, että saan tällä paljon miinuksia, ja että palstan kivatkin naiset pitävät minua tämän jälkeen idioottina, mutta sanon sen silti: naisen lapset ovat elävä, jaloissa pyörivä muistutus siitä, että en kelvannut naiselle, kun nainen oli nuori ja lapseton. Nainen voi olla minkäikäinen tahansa, asua missä tahansa, olla kuka tahansa. Sillä ei ole väliä. Nainen on tässä symbolinen yksikkö, samoin kuin hänen lapsena. Nainen on symboli siitä, mitä minä olen ja mitä minulle kuuluu. Ja naisen lapset ovat symboli siitä, että nainen ei kelpuuttanut minua nuorena ja lapsettomana, vaan päinvastoin halusi jonkun täysin toisenlaisen miehen kuin minä."
1 - Iso plussa
sillitrooli kirjoitti:
Tämä on vain rationaalinen tapa arvottaa asioita.
Kun lapseton mies ottaa yh-naisen, niin noinhan siinä oikeasti on käynyt, vaikka se naisilla koville ottaakin myöntää. Objektiivisuus ei ole ikinä ollut kovin vahvasti naisten laji. Jos haluat, voin kirjoittaa objektiivisemmankin tarinan siitä, kuinka yh-nainen pariutuu lapsettoman miehen kanssa. Siitä tarinasta puuttuu arvottavat sanat ja muutenkin kaikki jyrkkyys, jota edellisestä tekstistäni löytyy. Yksi asia kuitenkin pysyy, nimittäin koko homman punainen lanka: tarinan nainen hyväksyy tylsän miehen ainoastaan sen jälkeen, kun on rakastanut ja lisääntynyt jännittävän miehen kanssa."Yksi asia kuitenkin pysyy, nimittäin koko homman punainen lanka: tarinan nainen hyväksyy tylsän miehen ainoastaan sen jälkeen, kun on rakastanut ja lisääntynyt jännittävän miehen kanssa."
Juuri noin. Jännän ja menevän miehen kanssa lisääntynyt nainen on eronnut lasten isästä ja jäänyt elämään lastensa kanssa rutiinien ja arjen määräämää yh-äidin arkea.
Tällaiseen ahtaaseen kuvioon sopii parhaiten kiltti ja mukava, aikatauluissa pysyvä, jonkin verran rahaa lompakostaan jakava heteromies, joka onnellisena pääsee panemaan parhaat nuoruusvuotensa nähnyttä naista ja ostamaan joululahjat renttumiehen siementämille lapsille. - voi voi sentään
Naisena, tosin kurppa-ikäisenä lapsettomana sinkkuna, sanon että tuo on osaksi totta. Jos nainen on ihastuakseen "jänniin" miehiin, se taipumus vaivaa nimenomaan nuorena. Nuori bikettäjänainen ei erota ihastusta ja himoa, vaan pitää niitä suurena rakkautena, joka todistetaan tekemällä yhteisiä jälkeläisiä. Parin kolmen vuoden päästä selviä, että jännä mies onkin aivan liian vastuuton mies. On naisia, jotka toistavat virheen vielä pari kertaa. Tämän vaiheen jälkeen jännitystä hakenut nainen arvostaa miehiä, joihin voi luottaa. Ja huom! suuri osa naisista ei missään vaiheessa elämäänsä viehäty rentuista.
- mies32
Jos on täysikäisiä lapsia niin johan on kyseessä vanha akka! Tai holtiton teiniäiti. Joka tapauksessa ajatus siitä, että rakkaani pyhimmästä on pullahtanut 190cm äijänroikale ulos ja se ryökäle ottaa tietenkin alullepanijansa puolen ja siksi automaattisesti vihaisi minua, on kyllä melko kova turn-off.
- obsessioko
Liian hapokasta? Mehu-Janne ei valita!
http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1288503509625.html
Eikö tämäkin liki 60v Helena käy kolmekymppisestä? Häpeäisitkö häntä?
http://www.hymy.fi/s/mediagallery/w76a5f208-3d74-4437-80ad-b412786b148c.jpg - CippiMissi
Voi älä kuvittele liikaa.. Ajattele positiivisesti :)
- 5+6
obsessioko kirjoitti:
http://www.hymy.fi/s/mediagallery/w76a5f208-3d74-4437-80ad-b412786b148c.jpgKyllä tuollainen Helena kelpaisi tälle 30 miehelle, mutta vastaavia naisia on ehkä muutama kymmentä koko maassa. Joten parempi katsella nuorempia.
- sou?
obsessioko kirjoitti:
http://www.hymy.fi/s/mediagallery/w76a5f208-3d74-4437-80ad-b412786b148c.jpgTasavallan edusparin ikäero taitaa olla samaa luokkaa.
- Äpärä iljettää
Vituttaa ajatella miten vieraat miehet ovat ähkineet pillun päällä ja visvaisilla kyrvällään ruutanneet pötsin tiineeksi.
- Sun taudit?
Entpä se antava rupinen kyr´pä?
Eikö se ole syyllinen yhtään mihinkään? - En halua aisuriksi
Sun taudit? kirjoitti:
Entpä se antava rupinen kyr´pä?
Eikö se ole syyllinen yhtään mihinkään?Ne on ne muut visvakyrvät siittäjämiehet. Niitten syytä ne äpärät on. Ei voi välttää sitä miten äpärä tuo aina mieleen siittäjämiehen karvaperse täristen painamassa spermaa ruiskuavaa mulkkuaan vittuvakoon. Ja yh oikein levittää ihraisia selluliittihaarojaan ja karvatuhero tursuaa. Sinne se uppoaa, mälli roiskahtaa, tissit tärähtää, panija mölähtää, äpärä sikiää!
Et voi käsittää, miten iljettää ajatella kaikkia niitä edeltäviä smegmamoloja panosankareita ähkimässä ja ruikkimassa. ÄH ÄH ÄH ÄH! SPRUIT SPRUIT! Ei helevattu mikä monikulttuurinen multimälli kikkelicocktail sinne onkaan miksattu! Ei tule mitään, en ala oleen. Haluan neitsyen hermeettisesti suljetun speguttoman puhtaan pimppiputken, josta varsinkaan ei ole penikoitu yhtään mitään. Se on unelmani, eikä mikään yh. Yh on YÖK YÖK, neitsyt on NUS NUS!
- no more
Minulla oli 32-vuotiaana muutaman kuukauden suhde 29-vuotiaan naisen kanssa, jolla oli 6-vuotias poika. Poika oli vahinkolapsi yhden yön tuttavuuden kanssa, isä oli silti kuvioissa mukana.
Minä en ollut siinä suhteessa yhtään mitään. Joka asiassa naiselle tärkeintä oli hänen poikansa. Tuntui, että olin naiselle yhtä tärkeä kuin hänen koiransa. Eli silloin tällöin seura kelpasi, mutta muuten ihan sama...
Välillä tuntui, että lapsen isäkin oli tärkeämpi mies naiselle kuin minä. Vastakkainasettelua oli vähän väliä. Lapsen isä oli tyypillinen k-pää....ihmissuhde ja raha-asiat päin hel''ttiä, poikaansa hoiti sen verran kun oli pakko, elatusmaksut olivat myöhässä...
Pidän lapsista ja haluan omiakin lapsia. Minulla ei kuitenkaan ikinä ollut fiilis, että olisin oppinut pitämään tuosta pikkupojasta, en osannutkaan kuvitella, että olisimme muuttaneet yhteen asumaan kaikki kolme. Aina kun näin pojan, minulle tuli mieleen hänen k-pää isänsä.
Naisystäväni ja pojan isä olivat yrittäneet jopa suhdetta, kun nainen oli huomannut olleensa raskaana. Suhde ei toiminut, syynä mm isän alkoholismi.
Joskus kun riitelimme, naisystäväni vertasi kiukuspäissään minua pojan isään.
"Pojan isä kyllä osasi tehdä sitä ja tätä ja oli parempi siinä ja siinä asiassa ja hommassa...."
No, sain tarpeekseni ja lopetin suhteen. Nainen rukoili minua jäämään, oli todella tuskainen ero...
Naisia, niin lapsettomia kuin lapsellisia, on tietenkin joka lähtöön. Minulla oli huono tuuri. Erottuani päätin, että en enää ikinä ala suhteeseen yh:n kanssa. En ikinä.- Iso plussa
"Välillä tuntui, että lapsen isäkin oli tärkeämpi mies naiselle kuin minä."
Tottakai naisen ex-pano oli tärkeämpi kuin sinä, koska nainen oli ihan omasta tahdostaan halunnut ilman ehkäisyä panna sen miehen kanssa kerta toisensa jälkeen kunnes saa jatkettua geenejään jännittävän panomiehen kanssa.
Sinun kanssasi nainen ilmeisesti oli todella tarkka ehkäisystä, ettei vaan vahingossakaan tule raskaaksi? Eikö tämä jo kerro kaiken tarpeellisen?
- Helka
Nyt täytyy kyllä kommentoida sen verran, että ei asia ihan noin yksinkertainen sille lapsettomalle miehellekään ole. Itse täysi-ikäisen lapsen vanhempana en voisi kuvitella parisuhdetta lapsettoman ja perhe-elämää kokemattoman miehen kanssa. Olen muissakin yhteyksissä peräänkuuluttanut riittävän samanlaista taustaa ja elämäntilannetta ja se pätee myös tähän. Toki voi olla, että miehen edellisessä parisuhteessa ei ole saatu tai edes haluttu lapsia, mutta se on kuitenkin "käsitelty" asia eikä kyseessä ole vanhapoika ilman kokemusta perhe-elämästä.
- Iso plussa
Ainoastaan aiemmasta suhteesta löytyvä perhe-elämä tekee miehestä ihmisarvoisen, vakavasti otettavan parisuhteeseen?
- Helka
Iso plussa kirjoitti:
Ainoastaan aiemmasta suhteesta löytyvä perhe-elämä tekee miehestä ihmisarvoisen, vakavasti otettavan parisuhteeseen?
Älä vääristä sanojani, en ole puhunut ihmisarvosta (tai sen puutteesta) enkä siitä että vain tietty tausta tekisi miehestä vakavasti otettavan parisuhteeseen. Kirjoitin vain ja ainoastaan omista kriteereistäni: _minulle_ on tärkeää riittävän samanlainen tausta ja elämäntilanne.
- Nähty on, liiaksi
Helka,
on runsaasti miehiä joilla on kokemusta joskus useammastakin "sijaisvanhemmuudesta", ja opit ovat valitettavan samankaltaisia. Mies ei ole tyhmä, hän oppii muutamasta kerrasta ja välttää jatkossa silkaksi hyödykkeeksi joutumista.
Rehellisyys ei ole naisten vahvuuksien joukossa.
Perhe-elämästä voi miehellä siis hyvinkin olla kokemusta ja kuinka ollakaan, juurikin näitä tapauksia joissa "se on hylännyt omat lapsensa jne." - itkunsekaisia tarinoita höysteenä; muutaman nähtyään, ja ennen muuta rakennettuaan emotionaalisen suhteen TOISEN ihmisen lapsiin, tulee menettäneeksi nämä lapsetkin kun nainen tavanomaisesti sekoaa, yleensä joko infantiiliuttaan tai erityisesti neljänkympin kieppeillä kyvyttömyyteensä käsitellä ikääntymiskriisiään.
Riittävän monta sellaista casea myöhemmin: no more, thank you. Nyt tammikuussa yhden sellaisen lapsen Xbox - tili päättyy, saa hakea tai varmaan onkin jo hakenut seuraavan maksajan. Kaveri oli kiva poika ja olisi todella ansainnut hyvän isähahmon, mutta rajansa sitä miestenkin hyväksikäytöllä.
Vielä kerran: ei enää rasitteellisia tapauksia.
- Elämänkoulussa
Tästä ketjusta opin, että ei tarvitse määritellä itseään muiden kautta.
Voin hyväksyä, että olen elänyt elämääni sellaisena kuin se on ollut ja muut omaansa. Että voimme kohdata tasaveroisina vaikka elämämme tätä ennen olisivatkin olleet erilaiset.
Voimme arvostaa ja rakastaa toisiamme erilaisesta taustastamme huolimattta.- obsessioko
Parisuhde ei ole - tai sen ei ainakaan pitäisi olla - mikään kilpailu, jossa taistellaan huomiosta.
Yksi automaattinen oletus on, että kumppanin lapset ovat jotain täysin kyvyttömiä ja hyödyttömiä yksilöitä, joista on vain menoja ja vaivaa. Yhtä hyvin asia voi olla niinkin, että nämä lapset ovat hyvässä asemassa ja heistä on iloa ja he ovat avuksi vanhemmilleen. Jopa tälle uudelle, joka saattaa olla työtön, joutua työttömäksi ja vaikka vammautua mäkeä laskiessaan. Kelpaisivatko kumppanin lapset silloin... vai alettaisiinko tinkiä periaatteista?
Koiriakin on monenlaisia. On aggressiivista kouluttamatonta koiraa ja on sokeain opaskoiraa, on raunioista ihmisiä etsivää pelastuskoiraa. Koiratkaan eivät ole mikään yhdeksi niputettava laji, jonka arvon voi mitata pelkästä syntymälajistatuksesta. - 5+6
obsessioko kirjoitti:
Parisuhde ei ole - tai sen ei ainakaan pitäisi olla - mikään kilpailu, jossa taistellaan huomiosta.
Yksi automaattinen oletus on, että kumppanin lapset ovat jotain täysin kyvyttömiä ja hyödyttömiä yksilöitä, joista on vain menoja ja vaivaa. Yhtä hyvin asia voi olla niinkin, että nämä lapset ovat hyvässä asemassa ja heistä on iloa ja he ovat avuksi vanhemmilleen. Jopa tälle uudelle, joka saattaa olla työtön, joutua työttömäksi ja vaikka vammautua mäkeä laskiessaan. Kelpaisivatko kumppanin lapset silloin... vai alettaisiinko tinkiä periaatteista?
Koiriakin on monenlaisia. On aggressiivista kouluttamatonta koiraa ja on sokeain opaskoiraa, on raunioista ihmisiä etsivää pelastuskoiraa. Koiratkaan eivät ole mikään yhdeksi niputettava laji, jonka arvon voi mitata pelkästä syntymälajistatuksesta.Ei kelpais missään vaiheessa. Pitäisikö nainen ottaa vain sen takia, että "ei ketään muuta saa?" Ei, naisen kanssa rupean olemaan sen takia, että kiinnostun toisesta enkä sen takia että kunhan nyt joku kun en ketään muuta kuiteskaan saisi. Eli oman tilanteen huonontaminen ei muuta asiaa millään tavalla.
- Ikisinkku M
obsessioko kirjoitti:
Koiriakin on monenlaisia. On aggressiivista kouluttamatonta koiraa ja on sokeain opaskoiraa, on raunioista ihmisiä etsivää pelastuskoiraa. Koiratkaan eivät ole mikään yhdeksi niputettava laji, jonka arvon voi mitata pelkästä syntymälajistatuksesta.Niin, aika kuvaavaa että otat esiin tuommoisen hyötymisaspektin jos itselle sattuu jotain, minä olen luullut että rakkautta ei ajatella hyötymisen kautta mutta lapsia omaavilla se lienee on aika tärkeä pointti. Joo ja tosiaan en haluaisi jonain päivänä vanhuksena saada puukkoa keuhkoon siitä hyvästä kun jonkun ehkä jo perimältään viallisen miehen lapsi kilahtaisi siitä että se mulkku kielsi äitiä antamasta viinarahaa.
- obsessioko
Ikisinkku M kirjoitti:
Niin, aika kuvaavaa että otat esiin tuommoisen hyötymisaspektin jos itselle sattuu jotain, minä olen luullut että rakkautta ei ajatella hyötymisen kautta mutta lapsia omaavilla se lienee on aika tärkeä pointti. Joo ja tosiaan en haluaisi jonain päivänä vanhuksena saada puukkoa keuhkoon siitä hyvästä kun jonkun ehkä jo perimältään viallisen miehen lapsi kilahtaisi siitä että se mulkku kielsi äitiä antamasta viinarahaa.
Se oli vain vastakommentti sille, kun lapseton ihminen ei halua 'elättää' toisten lapsia. Toivoisin, että kritisoisit myös näitä kommentteja tasapuolisuuden nimissä.
Ylipäätään on mielestäni vastenmieistä, että lapsia ajatellaan kustannuseränä.
Lisäksi normaaleihin perhesuhteisiin kuuluu auttaa toinen toistaan. Ei kysymys ole mistään laskelmoinnista.
Mielestäni kumppani valitaan siksi, koska hän on hän. Kaikki muu on toissijaista. Ajattele, jos ihminen saisi vammaisen lapsen ja eroaisi. Sinun kriteereilläsi nämä vanhemmat olisivat yksinäisyyteen tuomittuja loppuelämäkseen.
Mitä muuten ajattelet vammaisten ihmisoikeuksista, kun olet terveitä kohtaan noin jyrkkä? - obsessio
5+6 kirjoitti:
Ei kelpais missään vaiheessa. Pitäisikö nainen ottaa vain sen takia, että "ei ketään muuta saa?" Ei, naisen kanssa rupean olemaan sen takia, että kiinnostun toisesta enkä sen takia että kunhan nyt joku kun en ketään muuta kuiteskaan saisi. Eli oman tilanteen huonontaminen ei muuta asiaa millään tavalla.
Vaikuttaa siltä, kuin yliminä olisi ottanut vallan sinussa ja kaltaisissasi. Jonkin auktoriteetin pelkoa tuossa nyt on ja sen perusteella jätetään elämä elämättä.
Enhän minä pakota ketään parisuhteeseen lapsellisen kumppanin kanssa eivätkä lapselliset ole edes otettavissa kumppaneiksi tuosta noin vaan.
- Ikisinkku M
samoin voisi sinulta kysyä miksi on niin ehdoton se vaade siitä että miehen pitäisi hyväksyä ilman mitään nurinoita naisen lapset, exät ja muut jotka jokatapauksessa vaikuttaa paljon sen naisen elämään?
Mietipä itsesi autokauppaan jossa myyjä tulee tyrkyttämään sinulle jotain tilafarmaria ja tuputtaa sitä väkisin kun se on niin käytännöllinen, suksiboksikin on katolla valmiina. Sinä et suksiboksia tarvitse ja sanot että kauppihin voitaisiin päästä jos suksiboksi jää liikkeeseen, myyjä ei tätä kantaasi hyväksy vaan toteaa että kyllä se suksiboksi siihen autoon nyt vain kuuluu eikä sitä oteta pois, jos otat auton niin suksiboksi on katolla maailman tappiin asti, se on yhdistetty ajonestoon niin että jos yrität ilman suksiboksia käynnistää niin se nyt ei vaan onnistu. Ostaisitko ko. kulkimen vai katsoisitko mieluummin sellaisen joka jo valmiiksi on turhista sinulle merkityksettömistä varusteista vapaa?- obsessioko
Kieltäydytkö ostamasta suksiboksillista autoa, vaikka se olisi halvempi kuin vastaava auto ilman suksiboksia?
Jos parisuhdetta ajattelee rasti ruutuun tehtävänä, niin ei ole kypsä parisuhteeseen.
Pidätkö sinä esim. häntä hylkiönä lopun elämäänsä, koska hän on tehnyt virheitä nuoruudessaan?
http://www.hs.fi/kuukausiliite/artikkeli/Nuorisovangista tuli kirurgi ja lääkäriaseman omistaja/1135265087184 - Obsession Escape
obsessioko kirjoitti:
Kieltäydytkö ostamasta suksiboksillista autoa, vaikka se olisi halvempi kuin vastaava auto ilman suksiboksia?
Jos parisuhdetta ajattelee rasti ruutuun tehtävänä, niin ei ole kypsä parisuhteeseen.
Pidätkö sinä esim. häntä hylkiönä lopun elämäänsä, koska hän on tehnyt virheitä nuoruudessaan?
http://www.hs.fi/kuukausiliite/artikkeli/Nuorisovangista tuli kirurgi ja lääkäriaseman omistaja/1135265087184Jonkun pitäisi valistaa tyttöjä ysiluokalla koko lukuvuoden pituisella kurssilla siitä, että vaikka seksuaalisuus on vapautettu, niin miehet ovat edelleen miehiä kuten olivat aiemminkin. Harva mies kestää naista, jolla on lapsia toisen miehen kanssa. Se on kirjoitettu miehen geeneihin.
- Ikisinkku M
obsessioko kirjoitti:
http://www.hs.fi/kuukausiliite/artikkeli/Nuorisovangista tuli kirurgi ja lääkäriaseman omistaja/1135265087184Vaikka sen suksiboksillisen vähän halvemmalla saisi kaikki tietää että se kuluttaa niin paljon että se hetkellinen säästö hankintahetkellä jäisi aika pian marginaaliseksi.
Joo pidän tai en ainakaan pidä siitä että nostetaan sankariksi ihminen joka on varmasti paljon tehnyt pahaa ympäristölleen niinä nuoruusvuosina, aika moni kunnollinen ihminen on yltänyt vastaaviin saavutuksiin ilman rikollisuutta eikä varmaankaan ole saanut ympärilleen samanlaisia tuki- ja apuverkkoja kuin tuo tyyppi. - obsessioko
Ikisinkku M kirjoitti:
Vaikka sen suksiboksillisen vähän halvemmalla saisi kaikki tietää että se kuluttaa niin paljon että se hetkellinen säästö hankintahetkellä jäisi aika pian marginaaliseksi.
Joo pidän tai en ainakaan pidä siitä että nostetaan sankariksi ihminen joka on varmasti paljon tehnyt pahaa ympäristölleen niinä nuoruusvuosina, aika moni kunnollinen ihminen on yltänyt vastaaviin saavutuksiin ilman rikollisuutta eikä varmaankaan ole saanut ympärilleen samanlaisia tuki- ja apuverkkoja kuin tuo tyyppi.Kuka käskee pitämään suksiboksia auton katolla ympäri vuoden - tai edes sen pidempään kuin autokaupasta lähimmälle kirpputorille?
Vertauksesi lasten ja suksiboksien välillä ei ole oikein onnistunut.
Eikä lapsettomuus takaa sitä, että ihminen olisi millään tasolla lapsia omaavan yläpuolella, kuten sinä näyt olettavan. Ajatusmallisi ovat todella jäykät, mikä kielisi lähinnä patavanhoillisesta kasvuympäristöstä pienellä paikkakunnalla. Tyyliin joudut helvettiin, jos harrastat seksiä ennen avioliittoa. - Ikisinkku M
obsessioko kirjoitti:
Kuka käskee pitämään suksiboksia auton katolla ympäri vuoden - tai edes sen pidempään kuin autokaupasta lähimmälle kirpputorille?
Vertauksesi lasten ja suksiboksien välillä ei ole oikein onnistunut.
Eikä lapsettomuus takaa sitä, että ihminen olisi millään tasolla lapsia omaavan yläpuolella, kuten sinä näyt olettavan. Ajatusmallisi ovat todella jäykät, mikä kielisi lähinnä patavanhoillisesta kasvuympäristöstä pienellä paikkakunnalla. Tyyliin joudut helvettiin, jos harrastat seksiä ennen avioliittoa.Tuo olikin siitä erikoinen suksiboksi että siitä ei niin vain hankkiudutakaan eroon ihan niin kuin ei niistä kumppanin lapsistakaan.
Ei tietenkään takaa ja hassua että ajattelet minun olettavan oelvan jotenkin yläpuolella, samalla tasolla täällä kaikki mielestäni ollaan ja meillä sinnkumiehilläkin on oikeutemme haluta tai olla haluamatta ihan sellaisia asioita kuin itse haluamme. Minä kyllä hyväksyn yksinhuoltajuuden, heissä on fiksujakin naisia mutta minun elämästä he on ulosmitanneet itsensä. Ehkä seuraavassa elämässä voidaan katsoa lähteekö homma sujumaan. - obsessioko
Ikisinkku M kirjoitti:
Tuo olikin siitä erikoinen suksiboksi että siitä ei niin vain hankkiudutakaan eroon ihan niin kuin ei niistä kumppanin lapsistakaan.
Ei tietenkään takaa ja hassua että ajattelet minun olettavan oelvan jotenkin yläpuolella, samalla tasolla täällä kaikki mielestäni ollaan ja meillä sinnkumiehilläkin on oikeutemme haluta tai olla haluamatta ihan sellaisia asioita kuin itse haluamme. Minä kyllä hyväksyn yksinhuoltajuuden, heissä on fiksujakin naisia mutta minun elämästä he on ulosmitanneet itsensä. Ehkä seuraavassa elämässä voidaan katsoa lähteekö homma sujumaan.Oletko muissakin mielipiteissäsi yhtä jyrkkä ja ehdoton? Ei jyrkkyys ja ehdottomuus ole kovin hyvä ominaisuus vanhemmalle, että en minä väkisin sinulle ketään lapsellista ihmistä ole tyrkyttämässäkään. Itse arvostan joustavuutta ja kykyä kuunnella.
- Ikisinkku M
obsessioko kirjoitti:
Oletko muissakin mielipiteissäsi yhtä jyrkkä ja ehdoton? Ei jyrkkyys ja ehdottomuus ole kovin hyvä ominaisuus vanhemmalle, että en minä väkisin sinulle ketään lapsellista ihmistä ole tyrkyttämässäkään. Itse arvostan joustavuutta ja kykyä kuunnella.
En tokikaan, olen äärettömän joustava ja mukautuvainen joissakin asioissa mutta tuo lapsijuttu nyt vaan on niin kollektiivisesti elämään vaikuttava että haluan sen jättää väliin jos lapsi on jollekin muulle tehty. Sen tiedän että olisin varmasti hyvä isänä koska minussa on vastuuntuntoisuutta varmaan enemmän kuin monessa sellaisessa joille naiset niitä lapsiaan on pyöräytellleet mutta eipä se ole minun vika ettei ajatelleet ajoissa tai malttaneet etsiä minua isäksi.
- obsessioko
Ikisinkku M kirjoitti:
En tokikaan, olen äärettömän joustava ja mukautuvainen joissakin asioissa mutta tuo lapsijuttu nyt vaan on niin kollektiivisesti elämään vaikuttava että haluan sen jättää väliin jos lapsi on jollekin muulle tehty. Sen tiedän että olisin varmasti hyvä isänä koska minussa on vastuuntuntoisuutta varmaan enemmän kuin monessa sellaisessa joille naiset niitä lapsiaan on pyöräytellleet mutta eipä se ole minun vika ettei ajatelleet ajoissa tai malttaneet etsiä minua isäksi.
Sinun logiikallasi lapsen syntymä on vanhemman kuolema. Vanhempi menettää osan ihmisoikeuksistaan lapsen syntymän johdosta ja sinä poika se olet kuin vanginvartija, joka on päättänyt tuota liekaa kaikissa synnyttäneissä äideissä roikottaa.
Ehkä olet itse yh:n poika, jonka äiti kärsi tekemästään valinnasta ja sinä kostat äitisi valitseman kärsimyksen kaikille muille äideille.
Etsit jotain pyhää, jota et maan päältä löydä. Ikisinkku M kirjoitti:
Mitenkäs me naiset sitten kykenemme ne vastuuntuntoiset miehet siitä roskasakista erottamaan? Ei kai kukaan nainen tee lapsia miehelle jonka uskoo jättävän perheensä, sillä sen jälkeenhän naisen markkina-arvo romahtaa maan tasalle. Tuskinpa minäkään suuren viisauteni ansiosta olen yksinhuoltajuudelta välttynyt, vaan enemmänkin sattuman kautta….
- Ikisinkku M
obsessioko kirjoitti:
Sinun logiikallasi lapsen syntymä on vanhemman kuolema. Vanhempi menettää osan ihmisoikeuksistaan lapsen syntymän johdosta ja sinä poika se olet kuin vanginvartija, joka on päättänyt tuota liekaa kaikissa synnyttäneissä äideissä roikottaa.
Ehkä olet itse yh:n poika, jonka äiti kärsi tekemästään valinnasta ja sinä kostat äitisi valitseman kärsimyksen kaikille muille äideille.
Etsit jotain pyhää, jota et maan päältä löydä.Niin se valitettavasti minun kannalta on ja arvaapa onko se minusta mukavaa? No ei todellakaan ja kyllä se minua varmaan enemmän harmittaa kuin teitä yh-naisia kun minä en mitenkään ole voinut niihin teidän päätöksiinne vaikuttaa, te sentään itse olette saaneet valinnan tehdä ja harmihan se on jos meni väärin mutta minä olen täysin syytön tilanteeseen ja mitä tulee ihmisoikeuksiin niin kyllä kai lapsellista naista aina enemmän arvostetaan kuin lapsetonta miestä tässä yhteiskunnassa.
Joo niin etsinkin ja tiedän sen, aika musertavaa eikös vaan. - Ikisinkku M
stellaria81 kirjoitti:
Mitenkäs me naiset sitten kykenemme ne vastuuntuntoiset miehet siitä roskasakista erottamaan? Ei kai kukaan nainen tee lapsia miehelle jonka uskoo jättävän perheensä, sillä sen jälkeenhän naisen markkina-arvo romahtaa maan tasalle. Tuskinpa minäkään suuren viisauteni ansiosta olen yksinhuoltajuudelta välttynyt, vaan enemmänkin sattuman kautta….
Siinäpä se, teidän tulee vaan olla kärsivällisiä ja pyrkiä tutustumaan kunnolla siihen mieheen ennen kuin lapsia pyöräytätte ja jos joku ongelma on jo seurustellessa ennen lasta se tuskin katoaa, luultavasti siitä tulee vaan isompi ongelma lapsen myötä ja liian harva nainen sitä hoksaa ennen kuin on myöhäistä.
- obsessioko
Ikisinkku M kirjoitti:
Niin se valitettavasti minun kannalta on ja arvaapa onko se minusta mukavaa? No ei todellakaan ja kyllä se minua varmaan enemmän harmittaa kuin teitä yh-naisia kun minä en mitenkään ole voinut niihin teidän päätöksiinne vaikuttaa, te sentään itse olette saaneet valinnan tehdä ja harmihan se on jos meni väärin mutta minä olen täysin syytön tilanteeseen ja mitä tulee ihmisoikeuksiin niin kyllä kai lapsellista naista aina enemmän arvostetaan kuin lapsetonta miestä tässä yhteiskunnassa.
Joo niin etsinkin ja tiedän sen, aika musertavaa eikös vaan.Jos sinulla olisi oma lapsi, joka hankkisi lapsia ynnä eroaisi. Olisiko hän parikymppisenä kelvoton suhteeseen ja tuomittu selibaattiin tai vaihtoehtoisesti tuomittu huoraksi? Voisitko enää arvostaa häntä? Voisitko arvostaa miestä, joka huolisi hänet vaimokseen lapsellisena?
Mitä, jos sinun lapsesi tekisi elämässään jotain rikollista, vaikka sinä olet noin täydellinen? Olisiko sinun lapsesi silti parempi kuin nuorisorikollisesta ortopediksi itsensä nostanut henkilö?
Pystytkö edes kuvittelemaan, että sinun lapsesi olisi epätäydellinen? Pitäisitkö mykkäkouluja vai katkaisisitko välit häneen kokonaan? Hänhän olisi likainen! - en ole ikisinkku M
obsessioko kirjoitti:
Jos sinulla olisi oma lapsi, joka hankkisi lapsia ynnä eroaisi. Olisiko hän parikymppisenä kelvoton suhteeseen ja tuomittu selibaattiin tai vaihtoehtoisesti tuomittu huoraksi? Voisitko enää arvostaa häntä? Voisitko arvostaa miestä, joka huolisi hänet vaimokseen lapsellisena?
Mitä, jos sinun lapsesi tekisi elämässään jotain rikollista, vaikka sinä olet noin täydellinen? Olisiko sinun lapsesi silti parempi kuin nuorisorikollisesta ortopediksi itsensä nostanut henkilö?
Pystytkö edes kuvittelemaan, että sinun lapsesi olisi epätäydellinen? Pitäisitkö mykkäkouluja vai katkaisisitko välit häneen kokonaan? Hänhän olisi likainen!Ethän sinäkään ymmärtänyt useimpia miehiä kun nuorempi olit.
- vastatuuleen
Obsession Escape kirjoitti:
Jonkun pitäisi valistaa tyttöjä ysiluokalla koko lukuvuoden pituisella kurssilla siitä, että vaikka seksuaalisuus on vapautettu, niin miehet ovat edelleen miehiä kuten olivat aiemminkin. Harva mies kestää naista, jolla on lapsia toisen miehen kanssa. Se on kirjoitettu miehen geeneihin.
Tämä on totta. Nykyään naisilla tuntuu olevan vallalla ajattelu ettei omilla teoilla ole mitään väliä ja niistä huolimatta voidaan sanella ehdot miten miehen tulee tuntea.
On vain naisen tunteita ja haluja, miesten tunteilla ja haluilla ei tunnu olevan mitään väliä. - Ikisinkku M
obsessioko kirjoitti:
Jos sinulla olisi oma lapsi, joka hankkisi lapsia ynnä eroaisi. Olisiko hän parikymppisenä kelvoton suhteeseen ja tuomittu selibaattiin tai vaihtoehtoisesti tuomittu huoraksi? Voisitko enää arvostaa häntä? Voisitko arvostaa miestä, joka huolisi hänet vaimokseen lapsellisena?
Pystytkö edes kuvittelemaan, että sinun lapsesi olisi epätäydellinen? Pitäisitkö mykkäkouluja vai katkaisisitko välit häneen kokonaan? Hänhän olisi likainen!Johan "sanoin" että se ei ole arvostuskysymys, arvostan kyllä yksinhuoltajia, useita pidän fiksuna ja varmasti on kova duuni hoitaa se lapsi/lapset kunniallisiksi aikuisiksi, siis todella arvostan sitä joka kunnialla homman hoitaa mutta silti en suhdetta halua yksinhuoltajan kanssa kun elämä on niin paljon helpompaa ja mutkattomampaa itsekseen tai toisen lapsettoman kanssa.
Edelleenkään en itseäni täydelliseksi väitä enkä missään kohtaa tässä(kään) ketjussa ole väittänyt itseäni paremmaksi, se on ihan sinun itsesi luomaa kuvitelmaa. Tuo jos minulla olisi lapsi niin tottakai toivoisin ettei sotkeentuisi mihinkään rikolliseen tai jos sotkeentuisi niin harmittaisihan se kun varmaan olisin kyllä kotona yrittänyt neuvoa oikean ja väärän ero ja varmaan rikoksen jälkeen siinä pitäisi kyllä tarkkaan mietyti mitä/miten tekee jotta lähtisi paremmalle tielle taas elämä rullaamaan. - vastatuuleen
obsessioko kirjoitti:
Pystytkö edes kuvittelemaan, että sinun lapsesi olisi epätäydellinen? Pitäisitkö mykkäkouluja vai katkaisisitko välit häneen kokonaan? Hänhän olisi likainen!Et selkeästi ymmärrä verisiteen vaikutusta, omista lapsista koetetaan huolehtia parhaan mukaan, muiden lapsiin panostaminen on resurssien hukkaa.
Kyllä minäkin leikin veljeni lapsien kanssa, olen lapsen vahtina ja panostan rahallisestikin...mutta ulkopuolisten jälkeläisiin en halua panostaa - obsessioko
en ole ikisinkku M kirjoitti:
Ethän sinäkään ymmärtänyt useimpia miehiä kun nuorempi olit.
En spekuloinut näitä sinkku-palstalla. Olisi voinut olla hyödyllistä.
- obsessioko
Ikisinkku M kirjoitti:
Johan "sanoin" että se ei ole arvostuskysymys, arvostan kyllä yksinhuoltajia, useita pidän fiksuna ja varmasti on kova duuni hoitaa se lapsi/lapset kunniallisiksi aikuisiksi, siis todella arvostan sitä joka kunnialla homman hoitaa mutta silti en suhdetta halua yksinhuoltajan kanssa kun elämä on niin paljon helpompaa ja mutkattomampaa itsekseen tai toisen lapsettoman kanssa.
Edelleenkään en itseäni täydelliseksi väitä enkä missään kohtaa tässä(kään) ketjussa ole väittänyt itseäni paremmaksi, se on ihan sinun itsesi luomaa kuvitelmaa. Tuo jos minulla olisi lapsi niin tottakai toivoisin ettei sotkeentuisi mihinkään rikolliseen tai jos sotkeentuisi niin harmittaisihan se kun varmaan olisin kyllä kotona yrittänyt neuvoa oikean ja väärän ero ja varmaan rikoksen jälkeen siinä pitäisi kyllä tarkkaan mietyti mitä/miten tekee jotta lähtisi paremmalle tielle taas elämä rullaamaan.Luuletko, että olisit lottopotti jollekin lapselliselle naiselle? Et todelakaan ja hyvä kun ymmärrät pysyä heistä erossa. Ja naisista ylipäätään. Olet kuin täysperävaunullinen tukkirekka, joka on huonosti lastattu ja vaaraksi muille tielläliikkujille kangistuneine ajatusmaailmoinesi. Oikein jähmeä ja tahmea lukittuine ajatuksineen.
Teen yhteiskunnalle palveluksen, kun pidän sinut täällä keskustelemassa sen sijaan, että olisit kontaktietäisyydellä naisiin. - obsessioko
vastatuuleen kirjoitti:
Et selkeästi ymmärrä verisiteen vaikutusta, omista lapsista koetetaan huolehtia parhaan mukaan, muiden lapsiin panostaminen on resurssien hukkaa.
Kyllä minäkin leikin veljeni lapsien kanssa, olen lapsen vahtina ja panostan rahallisestikin...mutta ulkopuolisten jälkeläisiin en halua panostaaKuulostat mafiosolta verisiteinesi.
- obsessioko
Ikisinkku M kirjoitti:
Siinäpä se, teidän tulee vaan olla kärsivällisiä ja pyrkiä tutustumaan kunnolla siihen mieheen ennen kuin lapsia pyöräytätte ja jos joku ongelma on jo seurustellessa ennen lasta se tuskin katoaa, luultavasti siitä tulee vaan isompi ongelma lapsen myötä ja liian harva nainen sitä hoksaa ennen kuin on myöhäistä.
Voi heIvetti, mikä isällinen tyyli puhutella naisia.
- Ikisinkku M
obsessioko kirjoitti:
Luuletko, että olisit lottopotti jollekin lapselliselle naiselle? Et todelakaan ja hyvä kun ymmärrät pysyä heistä erossa. Ja naisista ylipäätään. Olet kuin täysperävaunullinen tukkirekka, joka on huonosti lastattu ja vaaraksi muille tielläliikkujille kangistuneine ajatusmaailmoinesi. Oikein jähmeä ja tahmea lukittuine ajatuksineen.
Teen yhteiskunnalle palveluksen, kun pidän sinut täällä keskustelemassa sen sijaan, että olisit kontaktietäisyydellä naisiin.En minä niin ole väittänyt mutta kun nyt kerran otit puheeksi niin olisin minä varmaan parempi potti kuin moni muu. Sulla on oikeus olla omaa mieltäsi ja mulla on oikeus omaani eikä sen pitäisi sinua haitata kun en sinua millään tavalla häiritse. Olisiko muka parempi että huijaisin yksinhuoltajia suhteisiin vailla aikomustakaan mistään vakavasta? Minusta se on teidän naisten kannalta paljon vaarallisempi kuljetus kuin minä joka vaan nätisti ohitan. Älä yllytä, saatan minä tästä vielä baariin innostua vaikka kyllä ajattelin pysytellä kotona :)
- Ikisinkku M
obsessioko kirjoitti:
Voi heIvetti, mikä isällinen tyyli puhutella naisia.
eikös se niin mene että jotkut naiset etsii isänsä kaltaista miestä :D Kiroilu ei muuten sovi naisen ja äidin suuhun.
- obsessioko
Ikisinkku M kirjoitti:
En minä niin ole väittänyt mutta kun nyt kerran otit puheeksi niin olisin minä varmaan parempi potti kuin moni muu. Sulla on oikeus olla omaa mieltäsi ja mulla on oikeus omaani eikä sen pitäisi sinua haitata kun en sinua millään tavalla häiritse. Olisiko muka parempi että huijaisin yksinhuoltajia suhteisiin vailla aikomustakaan mistään vakavasta? Minusta se on teidän naisten kannalta paljon vaarallisempi kuljetus kuin minä joka vaan nätisti ohitan. Älä yllytä, saatan minä tästä vielä baariin innostua vaikka kyllä ajattelin pysytellä kotona :)
Kuvitteletko, että jokaisen yh-naisen suurin toive on 'saada' mies itselleen? Sehän on lottovoitto, kun pysyy kaltaisistasi erossa! Mitä tarjottavaa sinulla olisi kenellekään naiselle? Kuulostat varsinaiseta moukalta, joka sietäisi saada isän kädestä!
Esität jotain suurta Isiä, joka muka tietää asioista enemmän kuin muut yhteensä. Tänne palstalle vain olet fakkiintunut itseäsi nuorempien seuraan. Vanha ukko sinä olet eikä sinulla ole munaa puhutella ihmisiä kuin netin kautta! - obsessioko
Ikisinkku M kirjoitti:
eikös se niin mene että jotkut naiset etsii isänsä kaltaista miestä :D Kiroilu ei muuten sovi naisen ja äidin suuhun.
Onko lapseton mies oikea henkilö opastamaan naisia ja äitejä oikeaan käyttäytymiseen? Tämä foorumi ei kirosanoja edes hyväksy, joten näet harhoja, että olisin kiroillut.
Etippä sinä poika 'naista', joka hakee itselleen isää, niin säästytte lasten tekemisen vaivalta. - Ikisinkku M
obsessioko kirjoitti:
Kuvitteletko, että jokaisen yh-naisen suurin toive on 'saada' mies itselleen? Sehän on lottovoitto, kun pysyy kaltaisistasi erossa! Mitä tarjottavaa sinulla olisi kenellekään naiselle? Kuulostat varsinaiseta moukalta, joka sietäisi saada isän kädestä!
Esität jotain suurta Isiä, joka muka tietää asioista enemmän kuin muut yhteensä. Tänne palstalle vain olet fakkiintunut itseäsi nuorempien seuraan. Vanha ukko sinä olet eikä sinulla ole munaa puhutella ihmisiä kuin netin kautta!En minä mitään kuvittele mutta vastaan kyskymyksiin ja yritän asiallisesti keskustella vaikka näytät koko ajan jänkäävän minua johonkin muottiin jona olet itse mielessäsi luonut. Tuon lottopotin suhteen olet ihan oikeassa että ehkä se on parempi etten yh-naisen kanssa yritäkään suhteilla ja sitähän tässä olen juuri yrittänyt selittää että en siksi heitä turhaan yritä huijata suhteeseen jolla ei luultavasti olisi tulevaisuutta.
En minä mitään esitä, tavallaan harmittaa että näissä keskusteluissa vastakeskustelijat niin helposti sen kuvan saavat vain siksi kun olen johdonmukainen mielipiteissäni. - Ikisinkku M
obsessioko kirjoitti:
Onko lapseton mies oikea henkilö opastamaan naisia ja äitejä oikeaan käyttäytymiseen? Tämä foorumi ei kirosanoja edes hyväksy, joten näet harhoja, että olisin kiroillut.
Etippä sinä poika 'naista', joka hakee itselleen isää, niin säästytte lasten tekemisen vaivalta.Ei nyt kiihtyä kannata kuitenkaan näistä palstajutuista, jutut on juttuja mutta joo, voi ilman lapsiakin elää.
- obsessioko
Ikisinkku M kirjoitti:
En minä mitään kuvittele mutta vastaan kyskymyksiin ja yritän asiallisesti keskustella vaikka näytät koko ajan jänkäävän minua johonkin muottiin jona olet itse mielessäsi luonut. Tuon lottopotin suhteen olet ihan oikeassa että ehkä se on parempi etten yh-naisen kanssa yritäkään suhteilla ja sitähän tässä olen juuri yrittänyt selittää että en siksi heitä turhaan yritä huijata suhteeseen jolla ei luultavasti olisi tulevaisuutta.
En minä mitään esitä, tavallaan harmittaa että näissä keskusteluissa vastakeskustelijat niin helposti sen kuvan saavat vain siksi kun olen johdonmukainen mielipiteissäni.Oletko vähän yksiulotteinen?
- Ikisinkku M
obsessioko kirjoitti:
Oletko vähän yksiulotteinen?
Miten lienee mutta tänä ketjun vihamielisyytesi perusteella tuntui jo vähän että sinä olisit tai sitten olet vähän ottanut, eihän siinä mitään, pari kuppia itsekin tuossa tein mutten taida viitsiä baariin lähtä, kohta nukkumaan.
- obsessioko
Ikisinkku M kirjoitti:
Miten lienee mutta tänä ketjun vihamielisyytesi perusteella tuntui jo vähän että sinä olisit tai sitten olet vähän ottanut, eihän siinä mitään, pari kuppia itsekin tuossa tein mutten taida viitsiä baariin lähtä, kohta nukkumaan.
Taas tuo isällinen tyyli. Et osaa keskustella naisen kanssa tasaveroisesti vaan olet kuin mikäkin isähahmo ja nainen on pikkutyttö! Enkä ole ottanut muuta kuin limsaa. Minulle ei myöskään tarvitse raportoida nukkumaanmenoajoistaan eli en ole äitisi.
- Ikisinkku M
obsessioko kirjoitti:
Taas tuo isällinen tyyli. Et osaa keskustella naisen kanssa tasaveroisesti vaan olet kuin mikäkin isähahmo ja nainen on pikkutyttö! Enkä ole ottanut muuta kuin limsaa. Minulle ei myöskään tarvitse raportoida nukkumaanmenoajoistaan eli en ole äitisi.
Tuonkin olet kyllä ihan omassa päässäsi luonut mutta kieltämättä täällä palstaillessa varmaan tulee liiankin tarkkaan selitettyä kun aina jos vain vastaa eikä huomioi kaikkea niin se heti ymmärretään pahimmalla mahdollisella tavalla väärin vaikka niihän tässä käy nytkin, eipä sillä. joo ei tarvitse mutta se on ikäänkuin juttelua minusta eikä raportointia.
- obsessioko
Ikisinkku M kirjoitti:
Tuonkin olet kyllä ihan omassa päässäsi luonut mutta kieltämättä täällä palstaillessa varmaan tulee liiankin tarkkaan selitettyä kun aina jos vain vastaa eikä huomioi kaikkea niin se heti ymmärretään pahimmalla mahdollisella tavalla väärin vaikka niihän tässä käy nytkin, eipä sillä. joo ei tarvitse mutta se on ikäänkuin juttelua minusta eikä raportointia.
Sinä yrität muuttaa tasaveroisen keskustelun vanhempi-lapsi-jutteluksi. Minä taas en hamua mitään lasta enkä vanhempaa tältä palstalta.
Ehkä sinä et vain ymmärrä kahden aikuisen suhdetta. Ei niin, että minä sinusta sellaista etsisin! Kunhan kehotan menemään itseesi ja pohtimaan, miksi puhut koko ajan kuin olisit vanhempi tai sitten heittäydyt itse lapseksi. - obsessioko
Ikisinkku M kirjoitti:
Ei nyt kiihtyä kannata kuitenkaan näistä palstajutuista, jutut on juttuja mutta joo, voi ilman lapsiakin elää.
Joidenkin on jopa pakko.
- Ikisinkku M
obsessioko kirjoitti:
Sinä yrität muuttaa tasaveroisen keskustelun vanhempi-lapsi-jutteluksi. Minä taas en hamua mitään lasta enkä vanhempaa tältä palstalta.
Ehkä sinä et vain ymmärrä kahden aikuisen suhdetta. Ei niin, että minä sinusta sellaista etsisin! Kunhan kehotan menemään itseesi ja pohtimaan, miksi puhut koko ajan kuin olisit vanhempi tai sitten heittäydyt itse lapseksi.No en, ei miehen putkiaivot pysty noin sitä ajattelemaan, kunhan jutellaan täällä virtuaalisesti. joo, onhan ne suhteet aika hankalia käsittää toisinaan, siksi lienee viisainta pysytellä sinkkuna.
- obsessioko
Ikisinkku M kirjoitti:
No en, ei miehen putkiaivot pysty noin sitä ajattelemaan, kunhan jutellaan täällä virtuaalisesti. joo, onhan ne suhteet aika hankalia käsittää toisinaan, siksi lienee viisainta pysytellä sinkkuna.
Suosittelen sitä lämpimästi.
- plääääh
vastatuuleen kirjoitti:
Tämä on totta. Nykyään naisilla tuntuu olevan vallalla ajattelu ettei omilla teoilla ole mitään väliä ja niistä huolimatta voidaan sanella ehdot miten miehen tulee tuntea.
On vain naisen tunteita ja haluja, miesten tunteilla ja haluilla ei tunnu olevan mitään väliä.No mitäpäs jos naisia alettaisiinkin valistaa sillä tavalla, että jokaiselle kerrottaisiin viimeistään äitiysneuvolassa, että eron sattuessa lapset jätetään isälle.
Uskoisin yksinhuoltajien aseman parantuvan huomattavasti, ja heitä arvostettaisiin ihan eri tavalla. Yksinhuoltajat olisivat varmaan sankareita.
Samalla varmaan vähenisi huolettomat sinne tänne paneskelijat, kun tulisi vastuuta niistä teoistaan ihan konkreettisesti parkuvan paketin muodossa.
- h665h56h56
Palsta on 30v sinkuille eikä vanhoille kurpille.
- Lisäksi vielä
Myös alle 20-vuotiaat kauniit ja neitseelliset teininaiset ovat tervetulleita.
- kaaak
Voisin olla suhteessa yh:n kanssa mutta siten että molemmat säilyttävät oman osoitteensa. Kun lapset olisivat exän luona niin olisi kahdenkeskistä aikaa.
Tuskin olisi mikään kovin pitkäikäinen suhde. No kyllä minäkin olen useamman kerran kiitos eitä jaellut miehille sen takia että heillä on lapsia aiemmasta suhteesta. Ehkä syynä on kateus, ehkä huonoa itsetuntoa ja epäily siitä ettei ikinä voisi olla miehelle niin tärkeä kuin ne lapset, mutta yhtä kaikki, aiemmat lapset ovat yksi pahimmista turn-offeista, eikä sitä kompensoi ulkonäkö tai kirjoitustyyli. En väitä etteikö lapsettoman ja lapsellisen suhteesta voisi tulla toimiva, mutta uskon että todennäköisemmin suhde onnistuu kun molemmilla on suunnilleen sama lähtötilanne. Onneksi tässä iässä on vielä varaa nirsoilla asian suhteen; voi tietty olla että kymmenen vuoden päästä jos on vielä samassa jamassa, niin voi mielipide jo olla toinen.
- habla.
Ei siinä kuule mistään ajasta ole kysymys!
Sanotaanko nyt näin, että sinähän olet ikäänkuin toisen miehen merkkaama lainavaimo.. Ei se kauheasti sytytä ajatuksenkaan tasolla.
Mulle riittää jo sekin esteeksi parisuhteelle, että nainen on avioeron läpikäynyt.
Eikös se mennyt niin, että kunnes kuolema meidät erottaa. Mitä kohtaa sinä et tässä ymmärrä? Ei pidä mennä lupaamaan mitään, mitä ei pysty pitämään ja katsoa vähän tarkemmin kenen kanssa ylipäätään lähtee seurustelemaan.
Jengi aika kevein perustein suhtautuu parisuhteisiin. Tuntuu, että nää on enempikin vakipanoja lähinnä nämä suomalaisten parisuhteet, vai miksi niitä muka muuten olisi niin tolkuttomasti taustalla? En kunnioita ihmisiä, jotka pettää ensin itseään naimalla väärän tyypin ja sen jälkeen kumppaniaan..Pitää olla munaa valita ikisinkkuus, jos ei sitä oikeaa löydy... Niinhän minäkin teen. - Onko vaikea ymmärtää
Ei kiinnosta toisten äpärät.
- sdd
Jatkuvastihan yksinhuoltajat aloittavat uuden suhteen uuden kumppanin kanssa. Onko tässä nyt ongelma että aloittaja ei ole saanut jotain tiettyä miestä koska mies ei ole halunnut yksinhuoltajaa ja nyt yleistetään kaikki miehet?
- obsessioko
En ymmärrä kysymystä. Mitä olenkaan yleistänyt?
- sdd
obsessioko kirjoitti:
En ymmärrä kysymystä. Mitä olenkaan yleistänyt?
Läheskään kaikilla miehillä ei ole mitään lapsettomuuden vaadetta kumppaninhaussa. Miksi sinua häiritsee että joillakin sellainen on? Ihmisiä on erilaisia ja erilaisia vaatimuksia esittäviä samaten.
- obsessioko
sdd kirjoitti:
Läheskään kaikilla miehillä ei ole mitään lapsettomuuden vaadetta kumppaninhaussa. Miksi sinua häiritsee että joillakin sellainen on? Ihmisiä on erilaisia ja erilaisia vaatimuksia esittäviä samaten.
Enpä ole tuollaista väittänytkään.
- dää
Monasti nämä pahimmat yh-äitien mollaajat ovat niitä, jotka ovat yrittäneet suhdetta yh:n kanssa ja siitä ei ole tullut mitään koska jonkinlainen keskenkasvuisuus on estänyt ymmärtämästä, että loppupeleissä ne lapset aina menevät edelle. Jos aikuinen mies tuota ymmärrä ja alkaa tuntemaan mustasukkaisuutta lapsia kohtaan niin on oikeasti parempi pysyä yh-äideistä erossa.
- 19+5
Ymmärrän kyllä ja oonkin pysynyt erossa. Ei vaan tunnu tää YH käsittävän miksi näin.
- Ikisinkku M
asia on myös kääntäen verranollinen :D
Monasti nämä pahimmat sinkkumiesten mollaajat ovat yh-naisia, jotka ovat yrittäneet suhdetta sinkkumiehen kanssa ja siitä ei ole tullut mitään koska jonkinlainen keskenkasvuisuus on estänyt ymmärtämästä, että loppupeleissä sen miehen oma hyvinvointi aina menee edelle. Jos aikuinen nainen tuota ei ymmärrä ja alkaa tuntemaan mustasukkaisuutta miehen omaa elämää kohtaan niin on oikeasti parempi pysyä sinkkumiehistä erossa. - obsessioko
Ikisinkku M kirjoitti:
asia on myös kääntäen verranollinen :D
Monasti nämä pahimmat sinkkumiesten mollaajat ovat yh-naisia, jotka ovat yrittäneet suhdetta sinkkumiehen kanssa ja siitä ei ole tullut mitään koska jonkinlainen keskenkasvuisuus on estänyt ymmärtämästä, että loppupeleissä sen miehen oma hyvinvointi aina menee edelle. Jos aikuinen nainen tuota ei ymmärrä ja alkaa tuntemaan mustasukkaisuutta miehen omaa elämää kohtaan niin on oikeasti parempi pysyä sinkkumiehistä erossa.Tässä ketjussa keskitytään syihin, mikä lapsellisissa kumppaneissa pelottaa. Onko se syy peräisin vuodelta 1956, kun isoisä sanoi, että se on syntiä. Jokainen voisi omalta kohdaltaan päivittää perustelunsa - sikäli kun niitä edes on...
- Helka
obsessioko kirjoitti:
Tässä ketjussa keskitytään syihin, mikä lapsellisissa kumppaneissa pelottaa. Onko se syy peräisin vuodelta 1956, kun isoisä sanoi, että se on syntiä. Jokainen voisi omalta kohdaltaan päivittää perustelunsa - sikäli kun niitä edes on...
Ei minua ainakaan pelota mitään, mutta en halua pienten lasten yksin- tai yhteishuoltajaisää ihan sen takia, että kyseinen elämänvaihe on omalta osaltani jo ohi enkä usko, että tapailu enää onnistuisi lasten ehdoilla. Mikään ei tietenkään ole mustavalkoista; yksinhuoltajaisä, jonka lapset tapaavat äitiään vain joka toinen vkl on ihan eri asia kuin yhteishuoltajaisä, joka itse tapaa lapsiaan vain joka toinen vkl - toisaalta, jos isä ei ole kiinnostunut pitämään lapsiaan luonaan mahdollisimman paljon niin hänen arvomaailmansa on kovin erilainen kuin omani. Mutta minä en enää halua viettää kesälomiani Puuhamaassa tai lähteä katsomaan lastenelokuvia tai syödä makaronia ja ketsuppia. Olisi väärin miestä kohtaan alkaa tapailla häntä ja ruveta sitten sanelemaan ehtoja.
Ja kun otetaan huomioon, ettei viimeisten seitsemän vuoden aikana ole edes osunut kohdalle yhtään pienten lasten isää, niin koko kysymys on omalla kohdallani pelkkää spekulointia. - Ikisinkku M
obsessioko kirjoitti:
Tässä ketjussa keskitytään syihin, mikä lapsellisissa kumppaneissa pelottaa. Onko se syy peräisin vuodelta 1956, kun isoisä sanoi, että se on syntiä. Jokainen voisi omalta kohdaltaan päivittää perustelunsa - sikäli kun niitä edes on...
Ne syyt ovat hyvin yksinkertaiset ja tässäkin ketjussa moneen kertaan sanottu, se mikä sinusta on pelkoa on monelle lapsettomalle tervettä järkeä ja ongelma on aina se lapsi tässä hetkessä, kohta ja myöhemmin. Osittain lapsellinen voisi korjata ongelman antamalla lapsen sille toiselle vanhemmalle, maksamalla elarit samantien kertakorvauksella ja olemalla jatkossa pitämättä mitään yhteyttä siihen lapseen ja toiseen vanhempaan mutta sekään ei poistaisi sitä tosiasiaa että se lapsen hankkinut rakasti sitä aiempaa kumppania niin paljon enemmän että halusi tälle lapsen tehdä, mikään rakkaudenosoitus ei mene ylitse siitä ja kukapa haluaisi olla ikuinen kakkonen sen lapsensa jo hankkineen silmissä. Vaikka tekisi lapsia uudenkin kumppanin kanssa ei uusi voisi koskaan olla varma tekeekö se toinen ne rakkaudesta vai vain hyötynäkökohtia ajatellen.
- obsessioko
Ikisinkku M kirjoitti:
Ne syyt ovat hyvin yksinkertaiset ja tässäkin ketjussa moneen kertaan sanottu, se mikä sinusta on pelkoa on monelle lapsettomalle tervettä järkeä ja ongelma on aina se lapsi tässä hetkessä, kohta ja myöhemmin. Osittain lapsellinen voisi korjata ongelman antamalla lapsen sille toiselle vanhemmalle, maksamalla elarit samantien kertakorvauksella ja olemalla jatkossa pitämättä mitään yhteyttä siihen lapseen ja toiseen vanhempaan mutta sekään ei poistaisi sitä tosiasiaa että se lapsen hankkinut rakasti sitä aiempaa kumppania niin paljon enemmän että halusi tälle lapsen tehdä, mikään rakkaudenosoitus ei mene ylitse siitä ja kukapa haluaisi olla ikuinen kakkonen sen lapsensa jo hankkineen silmissä. Vaikka tekisi lapsia uudenkin kumppanin kanssa ei uusi voisi koskaan olla varma tekeekö se toinen ne rakkaudesta vai vain hyötynäkökohtia ajatellen.
Missä on pyyteettömyys?
Kommentissasi korostuu kilpailuhenkisyys, mikä ei oikein sovellu ihmissuhteiden perustamis- tai ylläpitovaiheeseen. Erovaiheessa voi olla hyvinkin tavoiteltava ominaisuus.
Sinun ylirationaalinen tapasi ajatella ei välttämättä kuvaa lapsia hankkineen naisen ajatusmaailmaa lainkaan. Kun nainen tulee raskaaksi, hän ajattelee vaistoillaan, ei järjellään. - Ikisinkku M
obsessioko kirjoitti:
Missä on pyyteettömyys?
Kommentissasi korostuu kilpailuhenkisyys, mikä ei oikein sovellu ihmissuhteiden perustamis- tai ylläpitovaiheeseen. Erovaiheessa voi olla hyvinkin tavoiteltava ominaisuus.
Sinun ylirationaalinen tapasi ajatella ei välttämättä kuvaa lapsia hankkineen naisen ajatusmaailmaa lainkaan. Kun nainen tulee raskaaksi, hän ajattelee vaistoillaan, ei järjellään.Sitä samaa voisin kysyä minäkin. Miksei nainen pyyteettömästi odottanut että minut löytää ja vasta sitten alkaisi hankkimaan lapsia? Miksi halusi kaiken heti nyt ja vaistoillaan vielä valitsi huonon miehen kumppanikseen.
Ei varmaan sovikaan kun joudun ihan tietoisesti välttämään tilanteita joissa joutuisin liian läheisiin tekemisiin yksinhuoltajan kanssa kun tiedän että voi olla hyvinkin hurmaava nainen mutta ei kuitenkaan sopiva kumppaniksi pidemmällä tähtäimellä. Paljon helpompaa on sillä yh-naisella kun voi huoletta elää hetkessä ja ajatella vasta myöhemmin. - habla.
Ikisinkku M kirjoitti:
Eiköhän jos lyhyesti tämänkin asian haluaa sanoa ja yhteen niputtaa, niin kyllähän siinä melko VALJU maku on. Se ei ole täydellinen eikä täydellistä. Toisaalta lapsettomiakin naisia on tarjolla, joten.................
Ilmeisesti ap:lle itselleen ei kelpaa nämä eronneet lapselliset miehet.. Sittenhän siinä ei ole ongelmaa. Kaksi eronnutta kyynistä reppanaa lapsikatraineen yhdessä. Noh. Eipähän sekään hääviltä kuulosta, mutta ompahan ainakin jotain yhteistä.. - obsessioko
Ikisinkku M kirjoitti:
Sitä samaa voisin kysyä minäkin. Miksei nainen pyyteettömästi odottanut että minut löytää ja vasta sitten alkaisi hankkimaan lapsia? Miksi halusi kaiken heti nyt ja vaistoillaan vielä valitsi huonon miehen kumppanikseen.
Ei varmaan sovikaan kun joudun ihan tietoisesti välttämään tilanteita joissa joutuisin liian läheisiin tekemisiin yksinhuoltajan kanssa kun tiedän että voi olla hyvinkin hurmaava nainen mutta ei kuitenkaan sopiva kumppaniksi pidemmällä tähtäimellä. Paljon helpompaa on sillä yh-naisella kun voi huoletta elää hetkessä ja ajatella vasta myöhemmin.Pidemmällä tähtäimellä ja pidemmällä tähtäimellä. Mistä tiedät, että olet itse edes kykenevä saamaan lapsia? Miten vanhana ajattelit vielä hankkia niitä lapsia? Ehkä sinun kohdallasi biologinen kello lakkasi jo käymästä lastenhankinnan osalta. :D
Täällä sinä silti valitat, kun joku toinen älysi lapsensa ottaa vastaan silloin, kun ne olivat tuloillaan. - Ikisinkku M
obsessioko kirjoitti:
Pidemmällä tähtäimellä ja pidemmällä tähtäimellä. Mistä tiedät, että olet itse edes kykenevä saamaan lapsia? Miten vanhana ajattelit vielä hankkia niitä lapsia? Ehkä sinun kohdallasi biologinen kello lakkasi jo käymästä lastenhankinnan osalta. :D
Täällä sinä silti valitat, kun joku toinen älysi lapsensa ottaa vastaan silloin, kun ne olivat tuloillaan.Ei mulla niin hinkua olekaan niitä hankkia kun niistä olisi niin paljon vaivaa ja ihmisiä on muutenkin liikaa niin miksi pitäisi? Enkä minä tässä(kään) ketjussa ole mitään valittanut, vastaillut vaan kysymyksiisi ja kertonut omia näkökantojani kun sinä taas ensin kysyt ja sitten suutut ja alat herjaamaan lapsettomuudesta kun saat perustellut vastaukset. Vaikka mulla olisikin lapsi/lapsia ja ero takana en minä alkaisi lapsettomia siitä syyttämään ja vaatimaan että minun on pakko kelvata lapsettomille naisille kun se olisi niin paljon parempi heille niin kuin en nytkään tyrkytä itseäni kenellekään. Lapselliset lapsellisille ja .lapsettomat lapsettomille on ihan hyvä minusta kun ymmärtävät toistensa tilanteen hyvin ja jos se muuttuu niin voivat yhdessä ottaa ne muutokset vastaan ilman mitään tämä menee kaiken edelle-asetelmaa.
- obsessioko
Ikisinkku M kirjoitti:
Ei mulla niin hinkua olekaan niitä hankkia kun niistä olisi niin paljon vaivaa ja ihmisiä on muutenkin liikaa niin miksi pitäisi? Enkä minä tässä(kään) ketjussa ole mitään valittanut, vastaillut vaan kysymyksiisi ja kertonut omia näkökantojani kun sinä taas ensin kysyt ja sitten suutut ja alat herjaamaan lapsettomuudesta kun saat perustellut vastaukset. Vaikka mulla olisikin lapsi/lapsia ja ero takana en minä alkaisi lapsettomia siitä syyttämään ja vaatimaan että minun on pakko kelvata lapsettomille naisille kun se olisi niin paljon parempi heille niin kuin en nytkään tyrkytä itseäni kenellekään. Lapselliset lapsellisille ja .lapsettomat lapsettomille on ihan hyvä minusta kun ymmärtävät toistensa tilanteen hyvin ja jos se muuttuu niin voivat yhdessä ottaa ne muutokset vastaan ilman mitään tämä menee kaiken edelle-asetelmaa.
Perusteluiden vaatiminen ei ole pakottamista. Väsyneenä olen saattanut ärtyä sinuun, mutta tuo ei pidä paikkaansa että olisin herjannut lapsettomuuttasi. Ajattelin vain rationaalisesti, kun sinä sitä rationaalisuutta kovasti peräänkuulutat. Haluatko kertoa takarajan biologiselle isyydelle / äitiydelle?
- Ikisinkku M
obsessioko kirjoitti:
Perusteluiden vaatiminen ei ole pakottamista. Väsyneenä olen saattanut ärtyä sinuun, mutta tuo ei pidä paikkaansa että olisin herjannut lapsettomuuttasi. Ajattelin vain rationaalisesti, kun sinä sitä rationaalisuutta kovasti peräänkuulutat. Haluatko kertoa takarajan biologiselle isyydelle / äitiydelle?
No kyllä olen mielestäni perustellut myös ihan riittävästi, vähän ehkä liikaakin väärinkäsitysten välttämiseksi ja siitähän jo moitteet sainkin ja pariin kertaan olet kyllä tuolla lapsettomuudella yrittänyt iskeä vyön alle. En oikeastaan tuohon tarkkaa takarajaa laittaisi kun se on niin yksilöllistä ja kunkin perheenperustajan oma asia, jotkut ensisynnyttäjähän taitaa nykyään olla jo nelikymppisiä ja mikäs siinä jos jaksavat ja terveenä pysyvät niin ehtiihän se lapsi aikuiseksi ennen niiden omaa eläkeikää. Taloudellisesti ajatellenhan se voi olla hyväkin sen lapsen kannalta jos vanhemmat on jo ehtineet hyvän matkaa työelämässä olla ennen perheen perustamista.
- obsessioko
Ikisinkku M kirjoitti:
No kyllä olen mielestäni perustellut myös ihan riittävästi, vähän ehkä liikaakin väärinkäsitysten välttämiseksi ja siitähän jo moitteet sainkin ja pariin kertaan olet kyllä tuolla lapsettomuudella yrittänyt iskeä vyön alle. En oikeastaan tuohon tarkkaa takarajaa laittaisi kun se on niin yksilöllistä ja kunkin perheenperustajan oma asia, jotkut ensisynnyttäjähän taitaa nykyään olla jo nelikymppisiä ja mikäs siinä jos jaksavat ja terveenä pysyvät niin ehtiihän se lapsi aikuiseksi ennen niiden omaa eläkeikää. Taloudellisesti ajatellenhan se voi olla hyväkin sen lapsen kannalta jos vanhemmat on jo ehtineet hyvän matkaa työelämässä olla ennen perheen perustamista.
Oletko ajatelut kouluikäistä lasta, että miten häneen vaikuttaa ikääntyvät vanhemmat. Kyllä silläkin oma merkityksensä on, jos vanhempaa luullaan lapsen mummuksi tai vaariksi ja mikä kiusaaminen siitä voi seurata, kun omat vanhemmat olisivat tyyliin 60v ja muiden vanhemmat 20v. :(
Rahallako tämä yrittäisi ostaa muut hiljaiseksi? Eräs iäkkäämpi äiti suunnitteli maksavansa suojelurahaa jollekin vanhemmalle oppilaalle.
- hjkhhk
En IKINÄ ala suhteeseen lapsia jo omaavan miehen kanssa. Vaikka lapset olisi jo 30! Heti tulisi tunne että olen heille roolimalli ja pitäisi olla jotain, äitipuolena, ja he arvostelisi mua.Kaikki lomamatkat tehtäisiin exän lomien ehdoilla, ja muut lomat. Exä hallitsii munkin elämää, kun ne lapset oisi aina ykkösenä, ja tuskin mua heidän juhliinsa edes kutsuttaisiin.
- namastase
Lapsettomana naisena en voisi kuvitella suhdetta mieheen jolla on lapsia. Yksi tällainen oli hetken ja toki ymmärrän sen että omien lastensa asioista haluaa keskustella kumppaninsa kanssa. Valitettavasti en vain halua olla se kumppani, joten mukava mies kannatti päästää vapaille vesille etsimään jo lapsellista naista.
Jokaisella on elämässä omat mielenkiintonsa ja kanattaa valita kumppani jolla on samoja mielenkiinnonkohteita, joten omalla kohdalla eronnut perheellinen mies ei ole sellainen..
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau596865Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens414825- 752647
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat412009- 181788
- 301587
Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,81512Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil151349- 241244
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.671137