manpupunerin kivipatsaat

N. O. Hääppönen

Ville Hapasalon ohjelmassa "Suomen sukuiset kansat 30:ssä päivässä" ihmeteltiin kivipatsaita joiden alkuperää ei ole pystytty selvittämään?!

Maiseman perusteella ei liene kovinkaan "suuri" geologi olla ajatellakseen että kyse on vulgaanisen toiminnan jälkeensä jättämiä "patsaita"

Vai miten on?

5

263

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • shamaani----

Ei, kyllä ne on ne kivettyneet jättiläiset, jotka yrittivät hyökätä mansien kimppuun.

• Noista kivipatsaista kysyminen suoraan esimerkiksi Venäjän Akatemian geologian tutkimuskeskuksen tiedemieheltä olisi vesittänyt ison taivastelun ja hyvän tarinan, joten olihan se ihan viisasta "dokumentin" tekijältä olla yrittämättäkään mitään sellaista.

http://izvestia.ru/news/352700

• ville ja valle

...kyyyyyylllä Ville oikein teki.

• Esko3

Etsin lisää kuvia ja myös ilmasta otettuja google, youtube. Eroosiosta huolimatta, jollakin niistä on kasvonpiirteitä. Ne näyttävät olevan alapäästään kapeampia. Ikäänkuin joku olisi veistellyt, mutta veistotyö olisi jäänyt kesken ja eroosio pilannut osin kesken jäänyttä työtä. Ne jepet joiden luita löytyy google "GIANT SKELETONS YOUTUBE" , "ANCIENT HUMAN DISCOVERED HERE ISTHE PROOF ONE OF THE BEST DOCUMENTS" saattavat olla tekijöinä. Samaa ehdottavat toki paikallisen alkuperäiskansa, jolla voi olla perimätietoa.

t. esko

• Kuten jo tuolla yllä heitin linkin, missä kerrotaan ko. kivipatsaiden olevan n. 200 miljoonaa vuotta vanhoja, niin vähän itse kutakin ihmetyttäisi jos paikallisilla alkuperäiskansoilla olisi jotain _todellista_ perimätietoa kivimuodostelmien synnystä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      85
      7505
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      96
      5424
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      261
      4669
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      44
      4555
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      64
      3302
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      50
      2728
    7. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2378
    8. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      51
      2362
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2352
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2214
    Aihe