Ville Hapasalon ohjelmassa "Suomen sukuiset kansat 30:ssä päivässä" ihmeteltiin kivipatsaita joiden alkuperää ei ole pystytty selvittämään?!
Maiseman perusteella ei liene kovinkaan "suuri" geologi olla ajatellakseen että kyse on vulgaanisen toiminnan jälkeensä jättämiä "patsaita"
Vai miten on?
manpupunerin kivipatsaat
5
303
Vastaukset
- shamaani----
Ei, kyllä ne on ne kivettyneet jättiläiset, jotka yrittivät hyökätä mansien kimppuun.
Noista kivipatsaista kysyminen suoraan esimerkiksi Venäjän Akatemian geologian tutkimuskeskuksen tiedemieheltä olisi vesittänyt ison taivastelun ja hyvän tarinan, joten olihan se ihan viisasta "dokumentin" tekijältä olla yrittämättäkään mitään sellaista.
http://izvestia.ru/news/352700- ville ja valle
...kyyyyyylllä Ville oikein teki.
- Esko3
Etsin lisää kuvia ja myös ilmasta otettuja google, youtube. Eroosiosta huolimatta, jollakin niistä on kasvonpiirteitä. Ne näyttävät olevan alapäästään kapeampia. Ikäänkuin joku olisi veistellyt, mutta veistotyö olisi jäänyt kesken ja eroosio pilannut osin kesken jäänyttä työtä. Ne jepet joiden luita löytyy google "GIANT SKELETONS YOUTUBE" , "ANCIENT HUMAN DISCOVERED HERE ISTHE PROOF ONE OF THE BEST DOCUMENTS" saattavat olla tekijöinä. Samaa ehdottavat toki paikallisen alkuperäiskansa, jolla voi olla perimätietoa.
t. eskoKuten jo tuolla yllä heitin linkin, missä kerrotaan ko. kivipatsaiden olevan n. 200 miljoonaa vuotta vanhoja, niin vähän itse kutakin ihmetyttäisi jos paikallisilla alkuperäiskansoilla olisi jotain _todellista_ perimätietoa kivimuodostelmien synnystä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1812242Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka32079Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3161826- 931587
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois821458Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001230- 671170
- 251101
- 481027
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl73996