Löysin jääkaapista avaamattoman hapankaalirasian, parasta ennen 9.11.2013. Uskaltaako tuota vielä käyttää esim. jos valmistan hapankaalilaatikkoa? Siinä ei ole käytetty säilöntäaineita. Valmistettu perinteisellä maitohappokäymisellä.
Parasta ennen pvm vanha hapankaalissa
6
4329
Vastaukset
- 19+12
Parasta ennen: aistinvarainen tutkinta. Viimeinen käyttöpäivä: linkoa roskiin.
- kaalinpää
Käytin kyseisen hapankaalirasian eilen siten, että tein hapankaalilaatikkoa, johon laitoin
hapankaalia sen rasiallisen, yhden purkillisen raejuustoa, 2 dl kevytkermaa, 2 dl täysjyväriisiä 20 min. keitetynä, rouhittua mustapippuria ja yrttisuolaa. Laitoin voideltuun vuokaan muut ainekset, paitsi keitin riisiä tuon em. ajan ja lisäsin riisin vasta myöhemmin muiden ainesten sekaan ja kypsensin vielä uunissa 30 min.
Söin eilen tätä vuokaa ja oli ihan hyvänmakuista. Olen hengissä eikä voinnissa ole mitään valittamista.- 19 + 12
Parasta ennen päiväys tuleekin hapatettuihin, kuivattuihin, etikkasäilöättyihin tuotteisiin ja käyttöajat ajat on pitkät. Sen jälkeen maku, rakenne tai koostumus ei ole välttämättä enää alkuperäinen. Mikrobit harvoin viihtyy p.e tuotteissa saäilöntämuodon vuoksi, esim pastörointi, iskukuumennus . Yleensäkkään ottaen niistä ei voi saada botulislmia tai muuta - ellei ole havaittavissa tuotteen saaneen happea.
P.e tuoteen käyttäminen päiväyksen jälkeen: kunnollinen kuumennus.
Eviran hygieniaosaamisen sivuilta löytyy listätietoa ellei sulla ole passia.
- hemppu89
Jos parasta ennen päiväykset eivät pelota, niin suosittelen tutustumaan helposti kotiovelle toimitettaviin tuotteisiin osoitteessa http://kebabit.fi . Sisä taa mitä tilaa, tai enemmänkin mistä maksaa.
- ei pilkkuville
Jokaisessa päiväyksessä on mukana varmuusvara. Jos tuote on pidetty asianmukaisesti, ei viimeinen käyttöpäivä ole kuin suuntaa antava. Kaloissa rajat ovat kylläkin lähellä. Yleensä haju ja ulkonäkö näyttävät tilanteen.
- ghfercg55
Käsittääkseni kalassa ja lihassa riski on suuri, koska näissä pahentumisen havaitessa safka voi jo olla hyvinkin vaarallista. Kalassa säilyvyys on hyvin lyhyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654180
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463959Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363462Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162863Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342709En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102114IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121206Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006