osaatteko kertoa esimerkkejä kyseisestä tilanteesta?
sublimoituminen ja härmiatyminen käytännössä
8
5330
Vastaukset
- 1234+5678
Jää voi haihtua pakkasella sulamatta. Vesihöyry voi muuttua jääksi tiivistymättä ensin vedeksi.
- Anonyymi
Esimerkiksi pyykin kuivatus ja auton lasien jäätyminen pakkasessa. Parvekelasitkin menee toisinaan omia aikojaan kuuraan, ja sitten kuura voi myös hävitä itsekseen pakkasella.
- koipalloilija
Naftaliini s.o. koipallot muuttuu kiinteästä kaasuksi l. sublimoituu.
- luskuluke
pieru suoraan kiinteästä kaasuksi .suplimoituminen
- mitäukot
Mistä minä tiedän itse käyn elämänkoulua
- Anonyymi
Kiitos tästä tärkeästä kommentista
- Anonyymi
Hiilihappojää muuttuu suoraan kaasumaiseen muotoon (sublimoituminen). Puhaltaminen hyvin kylmään metallipintaan voi saada hengityksen kosteuden kiinteytymään suoraan (härmistyminen).
- Anonyymi
Maan pintaan kertynyt jää voi haihtua kiinteästä muodosta suoraan kaasuksi sulamatta välillä. Auton tuulilasi voi huurtua hitaasti niin, että vesi muuttuu suoraan kaasumaisesta kiinteäksi jääksi lasin pintaan.
Käytiin aikanaan Kreikassa Santorinin saarella. Siellä on levossa oleva tulivuori, joka edelleen puhaltelee rikkipitoisia kaasuja maan pinnalle muutamasta onkalosta. Noiden onkaloiden suulle muodostuu kallion pintaan keltaisia rikkikiteitä kun rikki härmistyy kaasumaisessta muodosta suoraan kiinteäksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931692
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2141359- 831298
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!55962Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38888Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9854- 46832
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35799