Kun joku nainen laittaa uuden kuvan itsestään, niin kommentteihin tulee naisen kaveripiiristä riippuen noin 5-20 kehua tyyliin "Oi ihana Veera!" tai "Niin söpöt hiukset Rebekka!".
Naiset kehuvat toisiaan facebookissa
29
461
Vastaukset
- Naisasialooseri.
Minun fb-kavereillani ihan sama asia. Naiset kehuvat toisiaan kauniiksi vaikka kaikki eivät sitä todellakaan ole.
- toinenkin ketju
Tästä aiheesta oli juuri aloitettu toinenkin ketju
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11970552 - 3000000000
Ja. Mistähän iästä on kyse? Kavereiden lapset käyttäytyvät tuolla tavoin, mutta yli 30-vuotiailla tuollainen kommunikointi on harvinaista.
- mies 86
Tuosta tulikin mieleen että kun Cheekin virallinen fanisivu facebookissa tekee uuden statuspäivityksen niin arviolta 95% kommentoijista on naisia. Suurimmalla osalla ei ole muuta sanottavaa kuin että "Oot ihana" tai että odottavat päästä keikalle ja sitten lisäävät kommentin perään silmää iskevän hymiön ja/tai sydämen.
- Ikisinkku M
Luulen että Facebook ruokkii naisten narsismia, muuten heikkoa itsetuntoa kohotetaan lataamalla aina vaan uusia kuvia ja kerjätään kavereiden suosiota, nehän kehuu kun tietää että saavat sitten vastakehuja takaisin.
"Narsismi (saks. Narzissmus < kr. Narkissos) tarkoittaa itserakkautta, -ihailua ja viettienergian kohdistumista omaan itseen. Terveessä narsismissa itsensä rakastaminen ei tapahdu muiden ihmisten kustannuksella tai heitä väheksyen."
Facessa on kai sitten sitä tervettä narsismia tuon mukaan.- mies 86
No sitähän se paljolti on, tervettä narsismia joka ei itsessään vahingoita ketään. Omasta mielestäni kuitenkin facebookin ärsyttävimpiä puolia kun joku tekee jonkin itsellään rehentelevä postauksen ja sitten tykkäyksiä vaan tulee lisää ja lisää ja sitten vielä postaaja käy systemaattisesti läpi jokaisen aiheeseen liittyvän kommentin jossa huomaa jonkinlaista nuoleskelua olevan havaittavissa ja peukuttaa vuorostaan näitä.
- Ikisinkku M
mies 86 kirjoitti:
No sitähän se paljolti on, tervettä narsismia joka ei itsessään vahingoita ketään. Omasta mielestäni kuitenkin facebookin ärsyttävimpiä puolia kun joku tekee jonkin itsellään rehentelevä postauksen ja sitten tykkäyksiä vaan tulee lisää ja lisää ja sitten vielä postaaja käy systemaattisesti läpi jokaisen aiheeseen liittyvän kommentin jossa huomaa jonkinlaista nuoleskelua olevan havaittavissa ja peukuttaa vuorostaan näitä.
Joo mutta ei se sinällään haittaa, tavallaanhan se on vain huvittavaa ja ihan huvittavintahan on se kun joku muija laittaa jonkun kehukerjuun ja siihen ei kukaan sitten mitään hetkeen kommentoikaan, melkein käy sääliksi mutta vain melkein.
- parviäly
Naiset hakee tukea toisistaan, koska ovat liian heikkoja ollakseen itsenäisiä yksilöitä. Samasta syystä miehetkin pitää kelpuuttaa kaveripiirillä ja kiinnostutaan samoista miehistä, joista muutkin naiset, koska sellainen mies, jolla ei ole naista on oltava viallinen, koska ei ole lauman hyväksymä.
- erkki-täti
Olen tällä palstalla lukenut usein juttuja, joissa joku mieskirjoittaja kertoo,että ruma/lihava tms. whatever nainen ei kelpaa muuhun kuin satunnaispanoksi, koska "eihän sellaisen kanssa kehtaa liikkua" tai "ei sellaista kehtaa esitellä kavereille". Heti löytyy palstalta poikakuoro myötäilemään, eikä kyllä sanallakaan mainita mistään laumasieluisuudesta tai parviälystä.
Tämä nyt tuli näin tasapuolisuuden vuoksi mieleen.
Itseäni en tunnista itseäni aloittajan enkä sinun kuvailemasta naistyypistä, enkä kyllä kuulu facebookiinkaan, ei sen puoleen. - parviäly
erkki-täti kirjoitti:
Olen tällä palstalla lukenut usein juttuja, joissa joku mieskirjoittaja kertoo,että ruma/lihava tms. whatever nainen ei kelpaa muuhun kuin satunnaispanoksi, koska "eihän sellaisen kanssa kehtaa liikkua" tai "ei sellaista kehtaa esitellä kavereille". Heti löytyy palstalta poikakuoro myötäilemään, eikä kyllä sanallakaan mainita mistään laumasieluisuudesta tai parviälystä.
Tämä nyt tuli näin tasapuolisuuden vuoksi mieleen.
Itseäni en tunnista itseäni aloittajan enkä sinun kuvailemasta naistyypistä, enkä kyllä kuulu facebookiinkaan, ei sen puoleen.En muista tuollaista lukeneeni. Useimmin ne perustelut taitaa olla, että lihavan naisen kanssa ei edes seiso.
- Ladyofthehouse
Ne kommentit on oudoimpia, missä kehutaan livenä rumaa ihmistä, mutta joka nyt sattui yhdessä kuvassa näyttämään siedettävältä.... Mikään ei valehtele yhtä paljon kuin kuva :)
- Ladyofthehouse
Toki voin tähän todeta vielä, että sen kerran kun itse postasin kunnollisia ja tosi hyvännäköisiä kuvia itsestäni, niin eipä paljon porukka tykkäilly..... No ei tietenkään, koska kuvat olivat selkeästikin ihan oikeasti liian hyviä omaan kategoriaani (muutama lapsi synnytetty ja ikääkin jo on hieman enemmän kuin 30).
- NNNainen
Itse olen nainen. Vaihdan profiilikuvaa about kerran vuodessa. Ei haittaa jos tulee kehuja, piristävät mieltä. Eivät ne minusta narsistia tee..
Kehun toki muiden kuvia, jos niistä tykkään. En kehu tai peukuta kuvia / juttuja joista en tykkää. - <333
Haukkuako pitäisi? Yleensähän naiset ovat todella kateellisia, eivätkä todellakaan salli ystävilleen myönteistä palautetta. Niinpä minusta on hienoa, jos tämä on muuttumassa.
- -M-
Hyvähän se on että kehutaan, mutta onhan se jonkinlainen epäkohta että miehet jäävät kaikesta tästä paitsi. Ja me olemme vieläpä se sukupuoli jolle hyvä itsetunto olisi äärimmäisen tärkeää. Naisia kehuvat naiset ja miehet - miehiä ei kukaan. Ei auta uusi hiusmalli eikä uusi paita - ainoa huomio mitä saattaa joskus saada on jokin sarkastinen huomautus. Onhan siihen jo tottunut että näin se vaan menee, mutta joskus havahtuu miettimään asiaa kun seuraa naisten puuhia kateellisena.
- ATpoika
Miehet eivät voi kehua miehiä, koska se olisi homoa.
Naiset taas eivät myöskään voi kehua ihan jokaista miestä, koska se voidaan tulkita väärin = kiinnostunut miehestä. - Miehen tie
ATpoika kirjoitti:
Naiset taas eivät myöskään voi kehua ihan jokaista miestä, koska se voidaan tulkita väärin = kiinnostunut miehestä.Ja vaikka olisikin kiinnostunut miehestä, niin silloinkaan ei voi kehua, koska se kehuminen on "miehen tehtävä".
- fuckta homma
ATpoika kirjoitti:
Naiset taas eivät myöskään voi kehua ihan jokaista miestä, koska se voidaan tulkita väärin = kiinnostunut miehestä.Eivät naiset kehu juuri ketään miehiä. Mutta niitä miehiä joita kehuvat, kehuu kaikki muutkin naiset,
- minämies
"mutta onhan se jonkinlainen epäkohta että miehet jäävät kaikesta tästä paitsi. Ja me olemme vieläpä se sukupuoli jolle hyvä itsetunto olisi äärimmäisen tärkeää."
- Kannattaa sisäistää se, että tykkäyksillä ei ole mitään merkitystä. Itelläni on fb:ssä profiilikuvallani 6 tykkäystä.
En piittaa niistä tykkäyksistä, koska oikeassa elämässä saan jopa viehättäviltäkin naisilta niitä hymyjä ja katseita. Kerran yksi likka tuli mulle sanomaankin, että sulla on tosi söpöt kasvonpiirteet... niin pa*kat jostain tykkäyksistä. Sekin tyttö on muuten mun kaverilistalla ja oli ihastunu minuun pitemmän aikaa, eikä se ikinä tykänny mistään mun kuvista tai muista julkaisuista. Niin ja on kaikenlisäksi tosi hyvän näköinenkin.
- Reipas Mies
Naisilla menee mikä vain kehuksi, vaikka 150kg nainen, niin taatusti hänellä on ihq tatska, hiusmalli tai kuppikoko. Toisaalta naiset ovat myös kilpailu tilanteissa kavalia toisilleen kun kyse on kauneudesta kuka on queen bee.
Nimenomaan suosittu mies kerää lisää suosiota kommenteillaan ja kuvillaan so-messa kun taas ei-suosittu mies yrityksillään usein koetaan oudoksi tai muuten hyypiöksi vaikka käyttäisi samoja metodeja kuin nämä heruttavat suositutkin.
Sehän on muuten kilpailu lajikin jossain päin maailmaa että kuka saa naamansa väänneltyä mahdollisimman rumaksi. - ihqpissisO
Miehet kehuvat toisiaan lähinnä urheilukentällä, jos joku tekee hienon maalin tai tsemppaa hyvin. Miehet saattavat kehua myös kaverin uutta autoa, kännykkää tms. Tosi usein miehet kehuvat siis tekemisiä tai ostoksia, mutta ei niinkään mitään sellaista, mitä voitaisi pitää homona. Ehkä selän takana voidaan puhua miehen hyvännäköisestä tyttöystävästä tms.
Miehet saattavat kehua selän takana myös jotakuta hauskaksi tyypiksi tai hemmetin fiksuksi, mutta sellaisia ei yleensä sanota kasvotusten (valitettavasti ei edes työelämässä).
Käsittääkseni on tosi harvinaista, että miehet kehuisivat toistensa hiusten leikkausta, uutta vaatetta tms. En tiedä, että mistä se johtuu. Ainakin näin naisena minusta on kiva jakaa kehuja ja saada niitä vastaan. Kyse on hyvän mielen tuottamisesta eikä siinä ole mitään pahaa. - jämptise
Niii-i samaa olen ajatellut täälläkin..jotkut muokkaa niitä kuvia hoikentamalla jne..loppujen lopuksi ei ole sen kummemman näköisiä kun muutenkaan..itsestäni en ole yhtää kuvaa nettiin laittanut,enkä muuten laita jatkossakaan..
- saman huomannut
Tyypillinen kuvio:
Nainen lataa uuden facebook-kuvan. Naiset huutavat kuorossa "ihana", "oot niin kaunis", "kaunotar", "täydellist".
Ja reaktio tähän: "Voi kiitosssshh, ootte ihanii/raxui!!!".
Ei siinä mitään. Olen vain huomannut, että näitä kommentteja kirjoitetaan usein hyvin keskiverron taviksen näköisille naisille. Sellaisia, jotka eivät tosiaankaan ole niitä valtavan suitsutuksen arvoisia tai suuren luokan kaunottaria.
Sitten jos joku oikeasti superhyvännäköinen/kaunis lataa kuvan, niin kukaan ei välttämättä kommentoi ollenkaan :D. Korkeintaan pari tykkääjää nekin aamuyöstä (selvästi kännisiä naisia).
Naiset haluavat pitää yhteishenkeä. Samalla he tällä tavalla jaottelevat, kuka kuuluu sisäpiiriin. He voivat sitten kommentoida toisiaan. Jos kommentoi jotain kaunottareksi, niin voi odottaa jatkossa sitten vastapalvelusta.- saman huomannut
Lisäyksenä vielä edelliseen, että jos joku vitun rumannäköinen mies laataa kuvan, niiin miehet kommentoivat rehellisesti:
"haha, oot vitun ruma äijä"
Ei kenellä miehellä tulisi mieleenkään kehua jotain komeaksi, jos naama muistuttaa enemmän perseelle ammutun karuhun persettä kuin ihmisen kasvoja.
- Huomioita
Olen huomannut tämän ilmiön olipa nainen minkä näköinen tahansa. Ruma, tavis taikka kaunis niin toiset naiset kehuvat, tosin rumia ja taviksia eniten. Miten jotkut tavisnaiset voivat kehua hyvännäköisiä kavereitaan kauniiksi tuntematta kateutta? Sehän on niin yleistä naisilla että he kadehtivat toisiaan. Onko se ystävyyssuhde sitten niin luja ettei ulkonäöllinen tasoero haittaa? Olen myös pannut merkille sen että mitä suositumpi henkilö on, sitä enemmän saa kehuja ja tykkäyksiä kuviinsa. Eli ulkonäöllä ei loppupeleissä ole niin isoa merkitystä että onko henkilö suosittu vai ei, vaan sillä miten laaja ystäväpiiri ihmisellä on.
- tavikset jyrää
Eniten kehuja saavat osakseen juuri ns. tavismuijat. Yleensä vähemmän kauniitkin saavat, mutteivat ollenkaan niin paljon. Taviksuudessa on se puoli, että niin moni voi samaistua siihen. "Ihat hiukset", "kiva meikki", "hienot irtoripset" jne. Kaikki mitä itsellenkin voidaan laittamalla saada.
- mies 86
Kyllä se itsellään rehentely on ihan sukupuolesta riippumaton tekijä kasvokirjassa. Muutenkin ihan paska sivusto ja silti sillä on arviolta yli miljardi käyttäjää. Aikaisemmin laitoin itsekin lähestulkoon päivittäin parin, kolmen rivin pituisia tilapäivityksiä minkälaiset fiilarit oli minäkin päivänä, mitä olin äskettäin tehnyt ja mitä tulisin pian tekemään vielä saman päivän aikana. Yleensä muutama eri ihminen jaksaa niitä peukuttaa.
Nykyään minulla on kasvokirjassa vain 57 kaveria koska olen poistanut sieltä ihmisiä joihin ei kiinnosta pitää yhteyttä. Enkä jaksa enää päivittää tilaanikaan ellei minulla todella ole jotakin oleelllista sanottavaa mikä saattaisi ilahduttaa tai hyödyttää joitain muita ihmisiä. Minua ärsyttää todella paljon se, kun AINA NE SAMAT VITUN IHMISET OVAT PEUKUTTAMASSA NIITÄ HELVETIN KOMMENTTEJA JA KOMMENTOIMASSA STATUSTANI KUN MINUA EI KIINNOSTA VITTUAKAAN MITÄ MIELTÄ HE OVAT SIITÄ MITÄ MIELTÄ MINÄ OLEN JOSTAIN.
Kiitos ja anteeksi. - Kateutta ilmassa
Mitä paremmannäköinen ihminen sitä vähemmän saa tykkäyksiä, sama koskee toki niitä susirumia mutta kaikenkaikkiaan kauniit saavat todella vähän tykkäyksiä kuin taas nämä kaikenmaailman meikkipelle tavikset saa kymmeniä tykkäyksiä jokaiseen kuviinsa ja just noita "oot niin kaunis", "olet kuuma" kommentteja. Oikeasti kauniit naiset ja superkomeat miehet eivät saa tuollaisia kehuja kuviinsa. Se on todella outoa koska luulisi että se menisi juuri päinvastoin.
- Näin se on
Olen huomannut ihan saman asian, taviksia ei kait sitten kadehdita joten heitä on helpompi kehua,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273633- 412469
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362314Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381559
- 141372
- 1281310
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2681293Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275