Urheilija-apuraha arvonnat on taas pidetty

Ihmettelijä 1

Joka vuotiset urheilija- apuraha arvonnat pidettiin huippu-urheiluyksikössä jo marraskuussa ja rahat ovat tulleet jo urheilijoiden pankkitileille, vaikka päätöksiä ei ole vielä tullut urheilijoille. Kuten olemme saaneet lukea iltasanomista suunnistuksen MM kultamitalisti Mårten Boström sai pienen apurahan vaikka suunnistusliitto oli esittänyt suurta apurahaa. Huippu-urheiluyksikön "epävirallinen valvoja/arpoja" O-P
Kärkkäinen oli siis arponut sen pieneksi, perustelle sitä loukkaavaan sävyyn kertaluonteisuudella ja myös sillä että jos ei ole ollut aikaisemmin apurahan piirissä, niin ei voi nousta suoraan suurelle. OKM sivulla ei tietääkseni ole siitä mainintaa, Myös suunnistaja Pasi Ikonen ei ollut ollenkaan apurahalla ainakaan vuosina 2009-2011 ja hän voitti suunnistuksen MM hopeaa ja nousi v 2012 suoraan suurelle apurahalle yhdessä Minna Kaupin rinnalle. Edellinen MM mitalin hän oli voittanut v 2001 eli oli 10 vuoden mitaliton kausi. Mårten voitti siis Suomelle ensimmäisen miesten sprinttimatkojen MM kullan ja 7 vuoden miesten kultamitalittoman kauden jälkeen siis MM kultaa. Mårten on Suomalainen huippusuunnistaja ja voittanut mm. suunnistuksen EM pronssia ja kestävyysjuoksussa on myös saavutuksia. OKM kriteerit täyttyvät. Huippu-urheiluyksikön asiantuntija Leena Paavolainen että on kriteerejä on kiristetty ja että v. 2012 myönnettiin 44 suurta apurahaa mutta niitä myönnettiin noin 60 ja pieniä 30 ja hän ei mainitse että v 2013 myönnettiin suuria 20 ja pieniä n 76
ja nyt siis" arvottiin" 18 suurta ja moni muu ansioitunut MM mitalisti tipahti tai jäi arvonnassa pienelle apurahalle, vaikka lajiliitot olivat suositelleet suurta apurahaa
kriteerit täyttäville urheilijoille. Huippu-urheiluyksiköstä ei ole ollut mitään hyötyä, päinvastoin haittaa urheilijoille. Ensin "Humu pojat"tuhlasivat yhteiskunnan rahoja
2.5milj. euroa ja nyt vetävät suurta palkkaa ja kiusaavat urheilijoita mielivaltaisesti.
Koko huippu-urheiluyksikön joutaisi lakkauttaa ja nekin rahat voisi jakaa urheilijoille suoraan. Taitaa jatkossa käydäkin näin, asia ei varmaankaan jää ihan lehtikirjoittelun varaan.

1

166

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voivottelija

Ei sitä suunnistusta vielä kovin hyvin ns."oikeaksi urheiluksi" lasketa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      89
      6082
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      347
      5500
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      22
      2747
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      52
      2629
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      103
      1995
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      107
      1738
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      114
      1601
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      18
      1573
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      124
      1484
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      135
      1443
    Aihe