mistä tietää onko vakava polvivamma?

has3

Moro oon 16 v poika ja ollu NYT jo kuukausia povet kipeät (enemmän vasenpolvi) .Alkoi ehkä siitä kun Vedin jalkaprässiä väärällä tekniikalla. Kipu ei ole mitään lamauttavaa eikä ole ollut turvotusta mutta välillä sattuu kävellessä ja portaissa mutta vertyy siitä kun jonkun aikaa on liikutellut . Juosta pystyn myös mutta voiko olla polvessa jotain vakavempaa (pelaan siis salibandyä ) ??taukoa olen pitänyt yli kuukauden ja kyykkyyn en mene mielellän koska sen jälkeen vähän sattuu.

4

204

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • has3

Ja lisään vielä että kipu on pahimmillaan liikkeelle lähtiessä ja ei satu jos liikuttelee niveliä

• ssooppii

Ei luultavasti mitään kauhean vakavaa.
      Kokeile ensinnäkin jos ongelma olisi vain etureidessä. Etureidessä on voimakas tai voimakkaat lihakset, jotka vaikuttavat suoraan polven toimintaan, siis ojennukseen.
      Varmaan tiedät etureiden venytysliikkeen. Edelleen on tasapainon kannalta välttämätöntä venytellä myös takareittä. Hamstring -lihasryhmään kuuluu kolme lihasta, jotka ylittävät sekä polvinivelen että lonkkanivelen. Jos täällä takaosassa on huomattavaa lihasjäykkyyttä, niin ongelmia on odotettavissa joko selkään tai polveen. Opettele myös lonkankoukistajavenytykset, askelkyykky pitkällä askeleella ajaa saman asian.
      Muuten, miten jalkaprässissä voi tehdä väärällä tekniikalla?
      Ei olisi huono idea mennä lääkäriin, vaikka vain terveyskeskukseen ja sieltä voisit pyytää ajan fysioterapeutille, joka ohjeistaisi vähän sinun polven kuntoutuksessa. Tai saisikohan sinne kaupungin fysioterapeutille ajan suoraan soittamalla!

• has3

Kun lääkäriin kestä niin kauan aikaa jonottaa kun ei ole akuuttia . treeneissä olen käynyt nyt pari kertaa ja eikä tuntunut huonolta kun niin outoa on että liikkeelle lähtö sattuu eniten ja kävely . Ja jalkaprässissä voi teloa polvet jos laittaa polvet lukkoon mutta sitäkään en tehnyt isoilla painoilla ja sain aika nopeasti neuvoja tekniikassa. Mietityttää vaan että voiko olla joku kierukka tai side juttu..ja polvet olleet aina rutisevat mutta ei kipua ole ollut ennen.

• ssooppii

Minulle sanottiin, että jos se olisi kierukka, niin se olisi turvonnut aivan toisenlaiseksi. Sidevammat aiheuttaa huteruutta polveen, epävakautta.
      Minulla oli patella tendonitis.
      http://www.youtube.com/watch?v=EbgnAuJGApQ&list=TLXR2rfftzfWInSChTamFnMA-_oHD5m6io
      Lievänä se parani kuntoutuksella. Vähitellen kävely alkoi sujua. Olen sinua 40 vuotta vanhempi.
      Tuosta taipumuksesta yliojentaa polvet, olisi syytä olla huolissaan, jos sellaista sattuu, koska se viittaa myös, että muitakin ongelmia on kehon käytössä.
      Koeta päästä fysioterapeutin tutkimuksiin. Eikä sinun iässäsi pitäisi mitään mahdottomia rutinoita kuulua polvesta! Soita uudestaan, ja liioittele vähän niitä liikkumisvaikeuksia, jos ne antaisivat edes sen fysioterapeutin ajan mahdollisimman nopeasti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2830
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      30
      2370
    3. 148
      2274
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2209
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1822
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      390
      1686
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      102
      1622
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      306
      1525
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      14
      1436
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1428
    Aihe